PDA

Bekijk Volledige Versie : SA: Rijbewijs voor vrouwen zal leiden tot onzedelijke gdrag en zal grote gevolgen ...



Afrux
16-07-05, 20:47
118 saudische denkers, theologen, etc. verklaren dat het toestaan van een rijbewijs voor vrouwen zal leiden tot een to grote onzedelijk gedrag en enorme negatieve gevolgen.

http://www.alarabiya.net/Articles/2005/07/16/14981.htm


Dit was een reactie op stemmen die vinden dat vrouwne het recht moeten hebben omeen rij bewijs te hebben. Zij wilden een debat op gang krijgen in het parlement, maar de tegenstand is zo groot dat zelfs een debat uit de weg gegaan wordt...

waterfiets
16-07-05, 20:51
Dit soort denken vind ik dus zonder meer vrouw onderdrukkend. Waar bemoeien die mannen zich eigenlijk mee. Alsof vrouwen niet zelf kunnen bepalen of ze willen auto rijden.

cold_turkey
16-07-05, 21:09
Geplaatst door Afrux
118 saudische denkers...

Moet het niet zijn 118 lieden die denken te denken? :belgie:

BiL@L
16-07-05, 21:18
Jah zal best, maar ze hebben het niet (tot nu toe nooit) verboden verklaard, in de zin van dat het Haram zou zijn, kijk maar; http://www.selefieforum.net/sf/index.php?showtopic=541

Sou3adje...
18-07-05, 00:05
Geplaatst door BiL@L
Jah zal best, maar ze hebben het niet (tot nu toe nooit) verboden verklaard, in de zin van dat het Haram zou zijn, kijk maar; http://www.selefieforum.net/sf/index.php?showtopic=541



A. "Wij hebben nooit gezegd dat het voor vrouwen haram is om te rijden."

B. "Wij zeggen niet dat het haram is, maar wij zeggen dat het goed voor onze dochters is om niet te rijden."


What difference does it make dat A niet gezegd is, B vormt het uitgangspunt voor A en A heeft bestaansrecht dankzij B.

BiL@L
18-07-05, 00:17
Geplaatst door Sou3adje...
What difference does it make dat A niet gezegd is, B vormt het uitgangspunt voor A en A heeft bestaansrecht dankzij B.

Het verschil is dat als een vrouw buiten Saudi-Arabië graag wil rijden, en dit ook doet, zij hierom geen zonde begaat. Zij raden het echter wel af, daar het de deur naar zonden opent.

Jonge meisjes rijden er naar mijn weten wel, in bepaalde gebieden...

cold_turkey
18-07-05, 00:29
Geplaatst door BiL@L
Het verschil is dat als een vrouw buiten Saudi-Arabië graag wil rijden, en dit ook doet, zij hierom geen zonde begaat. Zij raden het echter wel af, daar het de deur naar zonden opent.

Jonge meisjes rijden er naar mijn weten wel, in bepaalde gebieden...

Ben jij van deze planeet?
Als autorijden slecht is, dan door de uitstoot van uitlaatgassen...
Niet om een onsje vlees meer of minder tussen de benen...

In de middeleeuwen bestonden nog geen auto's, dus wat zegt zoiets nu? :boer:

Sou3adje...
18-07-05, 00:32
Geplaatst door BiL@L Het verschil is dat als een vrouw buiten Saudi-Arabië graag wil rijden, en dit ook doet, zij hierom geen zonde begaat.


Jouw stukje impliceert dat het zondig is om als vrouw -volgens die 180 zogenaamde wijzen uit het oosten- in Saudi rond te rijden in een auto, maar daarbuiten niet. Ik weet niet of die implicatie het punt dat je naar voren wilt brengen correct aangeeft, of dat het een taalkundige ongelukkigheid is, maar ervan uitgaand dat je bedoelt wat er staat: wat maakt dat rijden slechts in Saoedië zondig is en daarbuiten niet? (Kan dat zelf niet uit het artikel halen omdat mijn kennis van het Arabisch niet toereikend is.)

Sou3adje...
18-07-05, 00:36
Geplaatst door cold_turkey
Ben jij van deze planeet?
Als autorijden slecht is, dan door de uitstoot van uitlaatgassen...
Niet om een onsje vlees meer of minder tussen de benen...

In de middeleeuwen bestonden nog geen auto's, dus wat zegt zoiets nu? :boer:


Volgens mij geeft hij aan wat die 180 volgens hem precies zeggen/bedoelen en is dat niet zijn eigen mening. :verward:

waterfiets
18-07-05, 07:06
Geplaatst door BiL@L
Jah zal best, maar ze hebben het niet (tot nu toe nooit) verboden verklaard, in de zin van dat het Haram zou zijn, kijk maar; http://www.selefieforum.net/sf/index.php?showtopic=541

Het is al verboden in SA dus dat lijkt mij ook niet zo nodig.

BiL@L
18-07-05, 08:27
Geplaatst door Sou3adje...
Jouw stukje impliceert dat het zondig is om als vrouw -volgens die 180 zogenaamde wijzen uit het oosten- in Saudi rond te rijden in een auto, maar daarbuiten niet. Ik weet niet of die implicatie het punt dat je naar voren wilt brengen correct aangeeft, of dat het een taalkundige ongelukkigheid is, maar ervan uitgaand dat je bedoelt wat er staat: wat maakt dat rijden slechts in Saoedië zondig is en daarbuiten niet? (Kan dat zelf niet uit het artikel halen omdat mijn kennis van het Arabisch niet toereikend is.)

Ik ben niet duidelijk genoeg, dus het ligt wat dat betreft niet aan jou.

Een Moslim behoort gehoorzaam te zijn aan de wetten van iedere overheid/leider, zo lang men hierdoor niet ongehoorzaam is aan Allaah en Zijn Boodschapper. Wie ongehoorzaam is aan de leider met in achtneming van het voorgenoemde, van het land/gebied waar men wenst te verblijven, houdt zich niet aan de uitspraak van de Meest Verhevene:

O jullie die geloven, gehoorzaamt Allaah en gehoorzaamt de Boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allaah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allaah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste. [4:59]

Daardoor is men zondig, simpelweg omdat men onterecht oneerbiedig is jegens het gezag. Maar het staat voor eenieder die in een land leeft waar het niet verboden is bij de overheid, vrij om een auto te bereiden, ondanks de afgeraden toon uit het land van Tawheed.

sjaen
18-07-05, 10:48
Wat een bemoeizucht, om knettergek van te worden.

BiL@L
18-07-05, 10:50
Geplaatst door sjaen
Wat een bemoeizucht, om knettergek van te worden.

Dat zou je ook van de NL'se wetten kunnen zeggen. : )

sjaen
18-07-05, 10:58
Geplaatst door BiL@L
Dat zou je ook van de NL'se wetten kunnen zeggen. : )

Waar stuur je op aan.

(Waarschuwing, ik heb mijn klompen aan.)

Het_Is_Lent
18-07-05, 11:04
Geplaatst door BiL@L
Ik ben niet duidelijk genoeg, dus het ligt wat dat betreft niet aan jou.

Een Moslim behoort gehoorzaam te zijn aan de wetten van iedere overheid/leider, zo lang men hierdoor niet ongehoorzaam is aan Allaah en Zijn Boodschapper. Wie ongehoorzaam is aan de leider met in achtneming van het voorgenoemde, van het land/gebied waar men wenst te verblijven, houdt zich niet aan de uitspraak van de Meest Verhevene:

O jullie die geloven, gehoorzaamt Allaah en gehoorzaamt de Boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allaah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allaah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste. [4:59]

Daardoor is men zondig, simpelweg omdat men onterecht oneerbiedig is jegens het gezag. Maar het staat voor eenieder die in een land leeft waar het niet verboden is bij de overheid, vrij om een auto te bereiden, ondanks de afgeraden toon uit het land van Tawheed.

Ik begrijp de "bedoeling", alleen weegt dit dan op tegen de bewegingsruimte die de islam aan de vrouw gegeven heeft, vraag ik me dan af? Een vrouw mag haar eigen spulletjes kopen, reizen met een bedoeling etc. en dat wordt naar mijn idee ingeperkt als vrouwen niet mogen rijden.

L@vita

BiL@L
18-07-05, 11:06
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ik begrijp de "bedoeling", alleen weegt dit dan op tegen de bewegingsruimte die de islam aan de vrouw gegeven heeft, vraag ik me dan af? Een vrouw mag haar eigen spulletjes kopen, reizen met een bedoeling etc. en dat wordt naar mijn idee ingeperkt als vrouwen niet mogen rijden.

L@vita

Imams, Academics Against Allowing Women to Drive

RIYADH, 18 July 2005 — A statement that has warned against the dangers of allowing women to drive in Saudi Arabia was released on the Internet on Friday. More than 100 sheikhs, imams, judges, Islamic scholars, Islamic university teachers, several heads of Promotion of Virtue and Prevention of Vice centers in the Kingdom, as well as some teachers at the Grand Mosque in Makkah and the Prophet’s Mosque in Madinah signed the statement.

The statement said that the enemies of Islam are seeking to destroy the great role women have been given in Islam by corrupting them and hence corrupting the Islamic world.

It said the enemies of Islam have portrayed the image of Muslim women being without rights and having “a broken wing,” saying that their homes are prisons, their husbands mistreat them, and their hijabs are a sign of backwardness.

It said that they have come up with the terminology of “injustice for women” in our country and have used it in the media lately introducing the fact that they are not allowed to drive as a sign of injustice.

They also said in the statement that the ruling in Islam that “closing all doors leads to corruption” was clear and was for the protection of people and society. “Women driving cars is not permissible because the ruling of ‘closing doors that leads to corruption’ applies to it directly.”

The statement also said that those who say allowing women to drive would be beneficial in some ways forget the ruling in Islam that if the act derives more misdeeds, then it is ruled as not permissible.

The statement added that though it acknowledged that foreign drivers are an economic burden on the country, their presence does less damage than the economic burdens of allowing women to drive which are: The multi-ownership of cars in one family instead of just one being used by the driver; the replacement of a car by another one since women are known to like everything new and the burden of the government having to open special female sections in all Traffic Departments.

It concluded by saying that no Islamic scholar or good figure in society has called for women to drive and that all those who have been calling for them to drive are people who tend to damage the image of Islamic women.

One of the signatories, Sheikh Muhammad Al-Ghamdi, head of the Commission of the Promotion of Virtue and the Prevention of Vice in Al-Mikhwah in Al-Baha region, said a group of righteous people approached him and other sheikhs in the region to include their signature to the statement.

“They showed us the statement and we read it and agreed with its contents. That is why we signed it,” he said. “I was told that the statement would be delivered to the leaders of our country. But I had no idea that it was posted on the Internet,” he added.

Another signatory, Dr. Khaled Al-Shamrani, head of the Justice Department in Umm Al-Qura University in Makkah, confirmed to Arab News that the statement released on the Internet was true.

He said he found himself obliged to sign it after, what he called, a media campaign supporting the idea of women driving got attention that it deserved.

The Interior Ministry did not comment on the statement.

http://arabnews.com/?page=1&section=0&article=67136&d=18&m=7&y=2005&pix=kingdom.jpg&category=Kingdom

contradictio
18-07-05, 11:08
Geplaatst door BiL@L
Ik ben niet duidelijk genoeg, dus het ligt wat dat betreft niet aan jou.

Een Moslim behoort gehoorzaam te zijn aan de wetten van iedere overheid/leider, zo lang men hierdoor niet ongehoorzaam is aan Allaah en Zijn Boodschapper. Wie ongehoorzaam is aan de leider met in achtneming van het voorgenoemde, van het land/gebied waar men wenst te verblijven, houdt zich niet aan de uitspraak van de Meest Verhevene:

O jullie die geloven, gehoorzaamt Allaah en gehoorzaamt de Boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allaah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allaah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste. [4:59]

Daardoor is men zondig, simpelweg omdat men onterecht oneerbiedig is jegens het gezag. Maar het staat voor eenieder die in een land leeft waar het niet verboden is bij de overheid, vrij om een auto te bereiden, ondanks de afgeraden toon uit het land van Tawheed.

Laten we idd naar Allah swt en zijn boodschapper verwijzen:

Narrated Ibn'Umar:
The Prophet said, "A woman should not travel for more than three days except with a Dhi-Mahram."

Narrated Abu Huraira:
The Prophet (p.b.u.h) said, "It is not permissible for a woman who believes in Allah and the Last Day to travel for one day and night except with a Mahram."


In het stirkste geval mag een vrouw 1 dag en 1 nacht reizen zonder een ma'hram...


P.S. de weg naar zonde is wagenwijd voor diegenen die hem willen berijden en zelfs al zou deze weg nog breder worden door het autorijden (??!!!... maar goed) dan nog is het niet gerechtvaardigd (gezien het feit dat het geen regel uit de Koran is noch een advies van de Profeet vzmh) om daarin alleen de vrouw te benadelen en de man wel daarin vrij te laten.

(of is een vrouw oneglijk aan de man in die zin dat ze meer neigt naar zonde?)

Het_Is_Lent
18-07-05, 11:14
Geplaatst door BiL@L
Imams, Academics Against Allowing Women to Drive

RIYADH, 18 July 2005 — A statement that has warned against the dangers of allowing women to drive in Saudi Arabia was released on the Internet on Friday. More than 100 sheikhs, imams, judges, Islamic scholars, Islamic university teachers, several heads of Promotion of Virtue and Prevention of Vice centers in the Kingdom, as well as some teachers at the Grand Mosque in Makkah and the Prophet’s Mosque in Madinah signed the statement.

The statement said that the enemies of Islam are seeking to destroy the great role women have been given in Islam by corrupting them and hence corrupting the Islamic world.

It said the enemies of Islam have portrayed the image of Muslim women being without rights and having “a broken wing,” saying that their homes are prisons, their husbands mistreat them, and their hijabs are a sign of backwardness.

It said that they have come up with the terminology of “injustice for women” in our country and have used it in the media lately introducing the fact that they are not allowed to drive as a sign of injustice.

They also said in the statement that the ruling in Islam that “closing all doors leads to corruption” was clear and was for the protection of people and society. “Women driving cars is not permissible because the ruling of ‘closing doors that leads to corruption’ applies to it directly.”

The statement also said that those who say allowing women to drive would be beneficial in some ways forget the ruling in Islam that if the act derives more misdeeds, then it is ruled as not permissible.

The statement added that though it acknowledged that foreign drivers are an economic burden on the country, their presence does less damage than the economic burdens of allowing women to drive which are: The multi-ownership of cars in one family instead of just one being used by the driver; the replacement of a car by another one since women are known to like everything new and the burden of the government having to open special female sections in all Traffic Departments.

It concluded by saying that no Islamic scholar or good figure in society has called for women to drive and that all those who have been calling for them to drive are people who tend to damage the image of Islamic women.

One of the signatories, Sheikh Muhammad Al-Ghamdi, head of the Commission of the Promotion of Virtue and the Prevention of Vice in Al-Mikhwah in Al-Baha region, said a group of righteous people approached him and other sheikhs in the region to include their signature to the statement.

“They showed us the statement and we read it and agreed with its contents. That is why we signed it,” he said. “I was told that the statement would be delivered to the leaders of our country. But I had no idea that it was posted on the Internet,” he added.

Another signatory, Dr. Khaled Al-Shamrani, head of the Justice Department in Umm Al-Qura University in Makkah, confirmed to Arab News that the statement released on the Internet was true.

He said he found himself obliged to sign it after, what he called, a media campaign supporting the idea of women driving got attention that it deserved.

The Interior Ministry did not comment on the statement.

http://arabnews.com/?page=1&section=0&article=67136&d=18&m=7&y=2005&pix=kingdom.jpg&category=Kingdom

Ik begrijp nog steeds niet wat er op tegen is, al is "SA" dat van mening?

L@vita

Het_Is_Lent
18-07-05, 11:15
Geplaatst door contradictio
Laten we idd naar Allah swt en zijn boodschapper verwijzen:

Narrated Ibn'Umar:
The Prophet said, "A woman should not travel for more than three days except with a Dhi-Mahram."

Narrated Abu Huraira:
The Prophet (p.b.u.h) said, "It is not permissible for a woman who believes in Allah and the Last Day to travel for one day and night except with a Mahram."


In het stirkste geval mag een vrouw 1 dag en 1 nacht reizen zonder een ma'hram...


P.S. de weg naar zonde is wagenwijd voor diegenen die hem willen berijden en zelfs al zou deze weg nog breder worden door het autorijden (??!!!... maar goed) dan nog is het niet gerechtvaardigd (gezien het feit dat het geen regel uit de Koran is noch een advies van de Profeet vzmh) om daarin alleen de vrouw te benadelen en de man wel daarin vrij te laten.

(of is een vrouw oneglijk aan de man in die zin dat ze meer neigt naar zonde?)

Precies, ik vind persoonlijk dat ze nogal doorgeschoten zijn en ik lees eigenlijk weinig argumenten voor zo'n verbod (het liefst uit de koran/hadith).

L@vita

gh.wille
18-07-05, 20:23
Geplaatst door BiL@L
Ik ben niet duidelijk genoeg, dus het ligt wat dat betreft niet aan jou.

Een Moslim behoort gehoorzaam te zijn aan de wetten van iedere overheid/leider, zo lang men hierdoor niet ongehoorzaam is aan Allaah en Zijn Boodschapper. Wie ongehoorzaam is aan de leider met in achtneming van het voorgenoemde, van het land/gebied waar men wenst te verblijven, houdt zich niet aan de uitspraak van de Meest Verhevene:

O jullie die geloven, gehoorzaamt Allaah en gehoorzaamt de Boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allaah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allaah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste. [4:59]

Daardoor is men zondig, simpelweg omdat men onterecht oneerbiedig is jegens het gezag. Maar het staat voor eenieder die in een land leeft waar het niet verboden is bij de overheid, vrij om een auto te bereiden, ondanks de afgeraden toon uit het land van Tawheed.

Met alle respect , en wie ben ik om me in dit gesprek te mengen ,maar toch meen ik zo vrij te mogen zijn , om te zeggen leg dit soort vragen eens voor aan DESKUNDIGEN Imams bijvoorbeeld !
Want ik denk dat in de toekomst nog wel meer van dit soort vragen zullen komen. Als je in aanmerking neemt dat de profeten 1500 jaar geleden , absoluut niet wisten dat er ooit vrouwen zouden zijn die ook een auto kunnen besturen ,laten we dan het nog maar niet hebben over evt. vrouwelijke piloten ,treinbestuursters, enz enz.
Nogmaals , ik bedoel niet dat de KORAN gewijzigd gewijzigd moet worden ! maar misschien op sommige punten aangepast kan worden.

V.G.G

Het_Is_Lent
18-07-05, 20:40
Geplaatst door gh.wille
Met alle respect , en wie ben ik om me in dit gesprek te mengen ,maar toch meen ik zo vrij te mogen zijn , om te zeggen leg dit soort vragen eens voor aan DESKUNDIGEN Imams bijvoorbeeld !
Want ik denk dat in de toekomst nog wel meer van dit soort vragen zullen komen. Als je in aanmerking neemt dat de profeten 1500 jaar geleden , absoluut niet wisten dat er ooit vrouwen zouden zijn die ook een auto kunnen besturen ,laten we dan het nog maar niet hebben over evt. vrouwelijke piloten ,treinbestuursters, enz enz.
Nogmaals , ik bedoel niet dat de KORAN gewijzigd gewijzigd moet worden ! maar misschien op sommige punten aangepast kan worden.

V.G.G

Hoezo moet de koran aangepast worden, want voorzover ik weet is het autorijden (reizen in ruime zin) door vrouwen NIET per definitie tegenstrijdig met de koran of jij moet dit aan kunnen tonen (?).

Mannen moeten zich gewoon wat meer in gaan leven in de vrouw en niet meteen voor de makkelijkste weg kiezen(en voor extremen gaan, want volgens dezelfde redenering zou een vrouw dan helemaal niet de deur uit mogen), als zijzelf er niet door geraakt worden. Er zijn namelijk hadiths die de "bewegingsruimte" regelen en die zijn veel ruimer! Dus niks de koran moet aangepast worden, mannen moeten zich aanpassen!

L@vita

Zeepaardje
18-07-05, 20:42
Hoeveel ondertekenaars waren vrouw?
Hoeveel vrouwen zijn om hun mening gevraagd?
Hoeveel invloed hebben vrouwen gehad op dit (en andere) stukken?

Conclusie: afvoeren die hap!

gh.wille
18-07-05, 22:32
Geplaatst door Het_Is_Lent
Hoezo moet de koran aangepast worden, want voorzover ik weet is het autorijden (reizen in ruime zin) door vrouwen NIET per definitie tegenstrijdig met de koran of jij moet dit aan kunnen tonen (?).

Mannen moeten zich gewoon wat meer in gaan leven in de vrouw en niet meteen voor de makkelijkste weg kiezen(en voor extremen gaan, want volgens dezelfde redenering zou een vrouw dan helemaal niet de deur uit mogen), als zijzelf er niet door geraakt worden. Er zijn namelijk hadiths die de "bewegingsruimte" regelen en die zijn veel ruimer! Dus niks de koran moet aangepast worden, mannen moeten zich aanpassen!

L@vita

Blijkbaar heb je mij verkeerd begrepen .
Het is slechts een suggestie die ik gaf.
Overigens ben ik het volkomen met je eens , wat de mannen betreft, maar daar zit ,m nou juist de kneep !
Nog niet zo lang geleden is er een vliegbrevet gehaald door een MOSLIMA , maar voor alle zekerheid vliegt er op elke vlucht een
famillielid van het mannelijk geslacht mee !
:zwaai:

mark61
18-07-05, 22:37
Geplaatst door contradictio
Laten we idd naar Allah swt en zijn boodschapper verwijzen:

Narrated Ibn'Umar:
The Prophet said, "A woman should not travel for more than three days except with a Dhi-Mahram."

Wat gebeurt er dan in de nacht van de derde op de vierde dag? Slaat dan in een keer de zonde toe? Om 00.00 uur begrijp ik?


Narrated Abu Huraira:
The Prophet (p.b.u.h) said, "It is not permissible for a woman who believes in Allah and the Last Day to travel for one day and night except with a Mahram."

Vandaag de dag kan je in die tijd 3 keer rond de wereld vliegen. Waar gaat het trouwens over auto's? Hebben ze bij Saudi Airlines alleen mannelijke stewardessen? Of nemen die altijd een mahrem mee?

Het_Is_Lent
18-07-05, 22:52
Geplaatst door gh.wille
Blijkbaar heb je mij verkeerd begrepen .
Het is slechts een suggestie die ik gaf.
Overigens ben ik het volkomen met je eens , wat de mannen betreft, maar daar zit ,m nou juist de kneep !
Nog niet zo lang geleden is er een vliegbrevet gehaald door een MOSLIMA , maar voor alle zekerheid vliegt er op elke vlucht een
famillielid van het mannelijk geslacht mee !
:zwaai:

Laat hem maar fijn meevliegen. De stuur is in haar handen:D.

L@vita

gh.wille
18-07-05, 22:57
Geplaatst door Het_Is_Lent
Laat hem maar fijn meevliegen. De stuur is in haar handen:D.

L@vita

En wat als ze moet plassen ?
Moet ze hem dan het stuur geven , of de automatiche piloot (alweer man,lijk) bah
:verrassin

mark61
18-07-05, 22:58
Vraag me intussen af wat de argumentatie met het verbod te maken heeft. Wat met vrouwen die keurig met een mahrem als navigator de rally van Rub` el khali karren? Nou ja, die moet nog bedacht worden, maar goed.

mark61
18-07-05, 23:00
Geplaatst door gh.wille
of de automatiche piloot (alweer man,lijk) bah


Hoe weet jij dat nou weer? Ooit een automatische piloot in het kruis getast?

Overigens vliegen moslima's al minstens 80 jaar.

observer
19-07-05, 08:33
Geplaatst door mark61
Wat gebeurt er dan in de nacht van de derde op de vierde dag? Slaat dan in een keer de zonde toe? Om 00.00 uur begrijp ik?



Vandaag de dag kan je in die tijd 3 keer rond de wereld vliegen. Waar gaat het trouwens over auto's? Hebben ze bij Saudi Airlines alleen mannelijke stewardessen? Of nemen die altijd een mahrem mee? dan veranderd haar bmw in een kia

(in de tijd van de profeet was denk ik 3 dagen de tijd die het koste om uit het stamgebied ofzo te komen)

weet niet hoe het bij saudi is maar andere zoals gulf vliegen met stewardessen uit zedeloze landen waar men zijn vrouwen wel los laat lopen azie europa ed

bij saudi zal het nog wel graadje erger zijn

maar ze zullen zowiezo stewardessen nodig hebben om de vrouwen te bedienen (lijkt me gezellig vliegen met x aantal grim reaper achtige vrouwen die rondlopen)

Het_Is_Lent
19-07-05, 08:45
Geplaatst door gh.wille
En wat als ze moet plassen ?
Moet ze hem dan het stuur geven , of de automatiche piloot (alweer man,lijk) bah
:verrassin

Ik bespaar mezelf de moeite hier inhoudelijk op te reageren :haha:!

L@vita

mark61
19-07-05, 11:13
Geplaatst door observer
maar ze zullen zowiezo stewardessen nodig hebben om de vrouwen te bedienen (lijkt me gezellig vliegen met x aantal grim reaper achtige vrouwen die rondlopen)

Toch maar geen koekje erbij dan. Zitten de vrouwelijke passagiers dan links van de aisle en de mannelijke rechts? Gordijntje ertussen? Middengedeelte leeg? Het begint me te interesseren. Ga s boeken met SA denk ik.

~Panthera~
19-07-05, 11:43
Geplaatst door mark61
Toch maar geen koekje erbij dan. Zitten de vrouwelijke passagiers dan links van de aisle en de mannelijke rechts? Gordijntje ertussen? Middengedeelte leeg? Het begint me te interesseren. Ga s boeken met SA denk ik.


Nope, alles zit gewoon door elkaar.

Zie Saoudie Airlines.

http://members.ams.chello.nl/b.lameris/18.jpg

Karin.N
19-07-05, 11:47
Op de vluchten die ik heb meegemaakt gaan bij het verlaten van het Sa luchtruim de abaya's in bijna alle gevallen af!

mark61
19-07-05, 12:22
Geplaatst door ~Panthera~
Nope, alles zit gewoon door elkaar.

Zie Saoudi Airlines.

Beesten zijn het. Ik zie inderdaad een ingehuurde kafiradess.

Trouwens een hele prestatie om die abaya precies op je achterhoofd te laten balanceren. Zijn ze in Iran ook meesteressen in. Zouden ze spelden gebruiken? Lijm?

mark61
19-07-05, 12:24
Geplaatst door Karin.N
Op de vluchten die ik heb meegemaakt gaan bij het verlaten van het Sa luchtruim de abaya's in bijna alle gevallen af!

Wordt dat omgeroepen dan? You are now leaving the abaya sector?

Afrux
19-07-05, 14:49
la gazette du Maroc

""Je bent net als een man, moge god uw behoeden(Tbark allah 3lik)". Het eerste is niet een compliment dat een vrouw graag hoort. Karima is een weduwe met een kind en (Petit) taxi buschaufeuse in Casa Blanca. Zij zijn in totaal met z'n 6 sinds dat een paar jaar geleden dit mannelijke domein ook voor vrouwen opengesteld is., daar komt binenkort nog een vrouw in Tanger en een buschaufeuse in Marrakkech bij.


Zo kan het ook... Het feit al dat een dergelijke debat nog aan de gang is in een land, is naar mijn mening achterlijk denken. Die saudiers moeten zich bezig houden met andere belangrijke zaken, zoals de krotten wijken (Ik geloofde het ook niet toen ik de titel van artikel daarover las een paar dagen geleden), 200 miljard schulden terwijl de koning in zijn paleis in Marbella 110 miljoen euro uitgeeft tijdens een maand vakantie.

gh.wille
19-07-05, 15:50
Geplaatst door mark61
Hoe weet jij dat nou weer? Ooit een automatische piloot in het kruis getast?

Overigens vliegen moslima's al minstens 80 jaar.

OKE, geen moeite mee , automatische pilote , piloote , pilotiste of ??

tja , als passagier ! of was de vrouw uit S.A dus toch niet de eerste ?

:vreemd:

mark61
19-07-05, 15:59
Geplaatst door gh.wille
OKE, geen moeite mee , automatische pilote , piloote , pilotiste of ??

tja , als passagier ! of was de vrouw uit S.A dus toch niet de eerste ?

:vreemd:

Ik had het over een Turkse pilote uit de 20er jaren van de 20e eeuw. Maar iedereen weet dat dat geen moslims zijn, Turken.

Automatische pilote. En dan maar hopen dat ze niet besneden is.