PDA

Bekijk Volledige Versie : Leven op Mars



waterfiets
17-07-05, 09:16
NASA bracht aardse bacterie naar Mars

Uitgegeven: 17 juli 2005 09:52
Laatst gewijzigd: 17 juli 2005 09:58

CAPE CANAVERAL - De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie heeft niet alleen twee ruimtevoertuigen naar de planeet Mars gebracht, maar vermoedelijk ook een bacterie.

De bacterie bacillis safensis is volgens de Britse krant The Sunday Times gevonden in de kamer waar de ruimtevoertuigen Spirit en Opportunity zijn getest. Waarschijnlijk zijn de microben vervolgens meegereisd de ruimte in.


De aanwezigheid van de bacterie op de rode planeet brengt NASA in verlegenheid. De Verenigde Naties hebben in een verdrag afgesproken dat andere planeten niet door de Aarde mogen worden vervuild.

Uit proeven van de NASA blijkt dat de bacterie niet alleen de ruimtereis kan hebben overleefd, maar ook bestand is tegen de bitter koude temperaturen op Mars, waar het kwik tot 60 graden onder nul kan dalen.

waterfiets
17-07-05, 10:20
P.S.:Waarschijnlijk is het leven op aarde ook zo ontstaan. Door iemand die de regels niet volgde in een ander zonnestelsel, niesde op het verkeerde moment en daarbij een walm bacteriën uitstootte en miljoenen jaren laten zitten we hier nog met de gevolgen ....

Imperatrice
17-07-05, 18:05
ik voel me niet comfortabel met het idee dat ik werkelijk iemands snot was :verward:

Vriend
17-07-05, 19:52
Geplaatst door Imperatrice
ik voel me niet comfortabel met het idee dat ik werkelijk iemands snot was :verward:

Het kan nog altijd erger dan snot he...

contradictio
17-07-05, 20:13
Geplaatst door waterfiets
P.S.:Waarschijnlijk is het leven op aarde ook zo ontstaan. Door iemand die de regels niet volgde in een ander zonnestelsel, niesde op het verkeerde moment en daarbij een walm bacteriën uitstootte en miljoenen jaren laten zitten we hier nog met de gevolgen ....


:hihi: