PDA

Bekijk Volledige Versie : Msterieuze rode vlek



cold_turkey
18-07-05, 08:44
Ik heb een vraag die mij al jaren kwelt:

Begin jaren negentig zat een vriend van me (die ik toen nog niet kende) in een bushokje een blow te roken. Er kwamen drie Marokkaanse jongens bij hem staan die met hem wilden meeroken. Maar Patrick (God hebbe zijn Ziel) had daar klablijkelijk geen zin in en probeerde de jongens te negeren. Toen begonnen ze vervelend te doen en pakten ze de joint van hem af.
Patrick dacht bij zichzelf: "Het is niet eerlijk, ik ben alleen en zij zijn met zijn drieën."
De oudste van de drie keek hem aan en zei: "Nee, wij zijn met zijn vieren!"
Partick schrok daar natuurlijk van. Hij keek de jongen vragend aan. Plots zag hij dat op het voorhoofd, op de plek van zijn derde oog een rode vlek verscheen. Deze vlek veranderde na een bepaalde tijd van gedaante: Hij kreeg alle kleuren en vormen die hij maar kon "bedenken"...Hij heeft er toen ook een symbool in gezien dat vanaf dat moment ook niet meer uit zijn hoofd te bannen was.

Hij heeft het idee (http://home.hetnet.nl/~patrickatteveld/) proberen uit te werken, vast ervan overtuigd dat dit visioen een relgieuze waarheid bevatte. Voor hem stonden de figuren die hij op die avond gezien heeft symbool voor de verbroedering van alle religies, die nodig is om de eeuwigdurende vrede op deze planeet zeker te stellen.

Jaren later, het is inmiddels juni 2000, zat ik om onverklaarbare redenen vast in een Huis van Bewaring.
Hier ontmoette ik een jongen van Surinaamse origine die moslim was geworden. Ik was veel met hem in gesprek over het geloof en Jamal (zoals zijn islamitische naam luidt) wist gevoelige snaren te raken bij mij.
Mijn lange haren en mijn gedrevenheid om het met iedereen aan te leggen, zorgden ervoor dat ik door de medegevangenen Jezus werd genoemd. Een paar Antilliaanse jongens gingen echter zo ver dat zij mij op een zondag in de kerk vanaf de voorste bank met omgedraaid hoofd aankeken toen de predikant het over de duivel had...
Ik wist toen ook dat mijn wil het met iedereen te kunnen vinden averechts begon te werken. Niemand wilde echt iets met mij te maken hebben. Dit veroorzaakte een godvergeten eenzaamheid. Hoe vaak ik 's nachts niet wakker gebleven ben om maar niet te hoeven toegeven aan mijn angst om aan mijn einde te komen tussen die vier muren, weet ik niet meer. Maar ik heb doodsangsten uitgestaan.

Jamal was de enige die ik nog kon vertrouwen. De vanzelfsprekendheid van zijn rust inspireerde mij om in de koran te gaan lezen. Daarin vond ik heel wat van mijn rust terug.
Maar toen ik zekerheid ging krijgen omtrent mijn oponthoud op deze aardkloot, dat ik hier was met een missie, werd het interesse van Jamal in omgang met mij steeds geringer. Ik moest ook steeds horen hoe fout ik ging...
Ons contact vervaagde en er kwam een nieuwe jongen op de afdeling, Mohammed. Jamal en Mohammed zochten toenadering tot elkaar.

Op een goede dag zag ik Jamal en Mohammed met elkaar in gesprek. Ik voelde dat zij op de hoogte waren van mijn aanwezigheid.
Ineens hadden ze het over rode vlekken op het voorhoofd...

Kan iemand hier mij vertellen wat het verhaal achter dit mysterie is? :student:

waterfiets
18-07-05, 09:41
Patrick blowt te veel.

Lees verder dit:

Wat is een ooievaarsbeet?

De ooievaarsbeet zijn roze-rode vlekken in de huid van de nek, op het voorhoofd of op de oogleden. Het zijn uitgezette bloedvaatjes. Wanneer de baby huilt of zich opwindt, worden ze duidelijk zichtbaar. De helft van alle kinderen heeft dergelijke vlekken bij de geboorte. Ze zijn onschuldig. Vlekken in de nek blijven bij de helft van de kinderen weliswaar bestaan, maar worden later bedekt door haar.

Dit heeft waarschijnlijk tot allerlei mythen geleid.

cold_turkey
18-07-05, 10:19
Geplaatst door waterfiets
Patrick blowt te veel.

Lees verder dit:

Wat is een ooievaarsbeet?

De ooievaarsbeet zijn roze-rode vlekken in de huid van de nek, op het voorhoofd of op de oogleden. Het zijn uitgezette bloedvaatjes. Wanneer de baby huilt of zich opwindt, worden ze duidelijk zichtbaar. De helft van alle kinderen heeft dergelijke vlekken bij de geboorte. Ze zijn onschuldig. Vlekken in de nek blijven bij de helft van de kinderen weliswaar bestaan, maar worden later bedekt door haar.

Dit heeft waarschijnlijk tot allerlei mythen geleid.

Het was te verwachten dat iemand zoiets zou gaan zeggen...

Dan zal ik je maar niet lastigvallen met het verhaal van zo'n 30 mensen die paddestoelen geconsumeerd hadden en allen met elkaar communiceerden met een boom.

Mijn vraag is er één van serieuze aard.
Als jij niet bekend bent met magie, dan was de vraag dientengevolge ook niet aan jou gesteld.

Bedankt voor de moeite, maar ik zoek een antwoord in de sfeer van contact met het goddelijke.
Ik vergat er geloof ik bij te vertellen dat Jamal en Mohammed allebei wisten waarover ze spraken. Dit aan de intense blikken die zij wisselden.
En om het één en ander voor te zijn:
Ik had niet geblowd!

En nee, Patrick kan ik niet vragen, omdat hij in 2002 overleden is op 30-jarige leeftijd aan de gevolgen van een hartstilstand. Hij was hartpatiënt.
En iemand met het hart op de juiste plaats!

assassijn
18-07-05, 11:13
Sommige vrouwen krijgen ook rode vlekken rondom de borst en hals als ze met een bepaalde activiteit bezig zijn.

~Panthera~
18-07-05, 11:27
Geplaatst door assassijn
Sommige vrouwen krijgen ook rode vlekken rondom de borst en hals als ze met een bepaalde activiteit bezig zijn.


Ja, precies: met stofzuigen, en sinds de excorsist kan ik mijn hoofd ook 380 graden draaien om de kat in de gaten te houden. :melig2:

Kal-El B.V
18-07-05, 12:28
Geplaatst door cold_turkey
Ik heb een vraag die mij al jaren kwelt.


Jaren later, het is inmiddels juni 2000, zat ik om onverklaarbare redenen vast in een Huis van Bewaring.




Deze terloops genoemde opmerking, daar moet je je eigenlijk om druk maken, niet om een of andere vage vlek.

Ik denk dat het tijd is om je priorireiten in het leven eens te rangschikken naar wat belangrijk is.

cold_turkey
18-07-05, 14:30
Geplaatst door Kal-El B.V
Deze terloops genoemde opmerking, daar moet je je eigenlijk om druk maken, niet om een of andere vage vlek.

Ik denk dat het tijd is om je priorireiten in het leven eens te rangschikken naar wat belangrijk is.
Ja, want als je in het gevang gezeten hebt, benje een bozerd! ;)

Maar ik had toch op iets meer begrip voor deze kwestie gehoopt bij hen die zich menen moslim te moeten noemen zonder ook maar iets te weten van dieperliggende dingen...
Was heel naïef van me.
Nu nog de vraag of ik daarmee zou moeten zitten...

Is er niet nog iemand die verder denkt dan aardappelen en neuken?
Iemand van het kaliber lower-advanced incarnate of ontwikkelder?
(Daarom had ik het hier geplaatst en niet op WSDB. Was mij van het miniongehalte daar al wel bewust...)