PDA

Bekijk Volledige Versie : Pythagoras!



Rabi'ah.
18-07-05, 17:05
Dankzij die avatar van je haal ik jou en Afrux steeds door elkaar. :(






























Maarre.............wie had 'm eigenlijk het eerst? :vreemd:

Pytaghoras
18-07-05, 17:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Dankzij die avatar van je haal ik jou en Afrux steeds door elkaar. :(































Maarre.............wie had 'm eigenlijk het eerst? :vreemd:

Hmmmm, Afrux gebruikt het niet meer. Op mijn avatar rust copyright. Ik heb die zelf ontworpen, dus ikke als eerste

Rabi'ah.
18-07-05, 17:08
Ok.

Maar 't is sowieso de laatste tijd echt een rage, ook op WSDB, die Amazigh-vlaggen en avatars.

Of half Marokkaans, half Amazigh.

Maar waarom juist nu? :verward:

Pytaghoras
18-07-05, 17:10
Geplaatst door Rabi'ah.
Ok.

Maar 't is sowieso de laatste tijd echt een rage, ook op WSDB, die Amazigh-vlaggen en avatars.

Of half Marokkaans, half Amazigh.

Maar waarom juist nu? :verward:

Mensen worden steeds bewuster van hun identiteit.

Rabi'ah.
18-07-05, 17:15
Geplaatst door Pytaghoras
Mensen worden steeds bewuster van hun identiteit.


Of het heeft met het voetbal te maken. :hihi:

Pytaghoras
18-07-05, 17:22
Geplaatst door Rabi'ah.
Of het heeft met het voetbal te maken. :hihi:

Voetbal? Wat heeft het met amazigh identiteit te maken?

Rabi'ah.
18-07-05, 17:47
Geplaatst door Pytaghoras
Voetbal? Wat heeft het met amazigh identiteit te maken?

Je weet toch wel dat met voetbal ineens nationalistische gevoelens naar boven komen?

En verder.....ik ben in een melige bui, dus verwacht van mij geen serieuze reacties vandaag. :hihi:

Olive Yao
18-07-05, 18:32
ik vind het een mooie avatar

Vriend
18-07-05, 18:57
ik vind dat amazigh vlaggen verboden zouden moeten worden

AARDIG
18-07-05, 19:27
Geplaatst door Vriend
ik vind dat amazigh vlaggen verboden zouden moeten worden

Waarom?

Vriend
18-07-05, 21:39
Omdat er geen amazigh staat bestaat, nooit zal bestaan en nooit heeft bestaan. Het is een vlag in de hoofd van de mensen en dat vind ik raar

AARDIG
18-07-05, 21:41
Geplaatst door Vriend
Omdat er geen amazigh staat bestaat, nooit zal bestaan en nooit heeft bestaan. Het is een vlag in de hoofd van de mensen en dat vind ik raar

Je mag het raar vinden, maar gelukkig is dat geen reden om het af te schaffen. Doe evve normaal zeg.

Siah
18-07-05, 22:04
Geplaatst door Pytaghoras


leuke logo.
wat stelt die lege gebied in het midden van je logo voor? of is dat gewoon een lege stuk?

mark61
18-07-05, 22:13
Geplaatst door Rabi'ah.
Ok.

Maar 't is sowieso de laatste tijd echt een rage, ook op WSDB, die Amazigh-vlaggen en avatars.

Ook in Algerije behorend tot het grafitti-straatbeeld.

Vriend
18-07-05, 22:56
Geplaatst door AARDIG
Je mag het raar vinden, maar gelukkig is dat geen reden om het af te schaffen. Doe evve normaal zeg.

ik weet het en ik zou het ook niet verbieden maar het is gewoon zo'n schreeuw om aandacht en erkenning. doe dat bij je therapeut ofzo aub en laat je vlagjes thuis

Orakel
18-07-05, 23:06
Is het alweer Vlaggetjesdag?

mark61
18-07-05, 23:20
Geplaatst door Orakel
Is het alweer Vlaggetjesdag?

Bestaat dat, een Amazigh die fluitend een haring met uitjes naar binnen werkt? Vast wel.

AARDIG
18-07-05, 23:26
Geplaatst door Vriend
ik weet het en ik zou het ook niet verbieden maar het is gewoon zo'n schreeuw om aandacht en erkenning. doe dat bij je therapeut ofzo aub en laat je vlagjes thuis

Blijkbaar ben jij degene die een therapeut nodig hebt, omdat je het Amazighzijnde van mensen niet accepteerd. Je bent er zelf ook één hoor. Je bent misschien verarabiseerd, maar dat maakt je niet minder Amazigh. Ik vind jou net als Afrux racistische trekjes hebben. Jammer, voor intelligent overkomende mensen.

Afrux
19-07-05, 08:15
Geplaatst door Vriend
ik vind dat amazigh vlaggen verboden zouden moeten worden


Dit is d egedachtengang van een arabisch nationalist racistische ideologie.

Er hebben degelijk AMazigh staten bestaan, voor de islam (massilya, noumidya, mauritania, etc) en na de islam denk aan ALmohads, almoravids, meriniden, barghwata, en nog veel meer.. Sterker noig tijdens de amazigh dynastien heeft de islam zijn hoogste ontwikkeling gehad.


De Amazigh vlag is geen landen vlag maar een culturele vlag die een identietei vertegwoordigd. En het wordt steeds door meer mensen als alternatief gezien voor die achterlijke arabische nationalistische vlaggen.Bovendien is hij 100 keer mooier dan menig vlag. En na moet je terug gaan naar je grot en blijf deze aub erin.

Pyta: Ik heb nu zelf ook een eigen avatar en plaatje ontworpen...

Afrux
19-07-05, 08:22
Geplaatst door AARDIG
Blijkbaar ben jij degene die een therapeut nodig hebt, omdat je het Amazighzijnde van mensen niet accepteerd. Je bent er zelf ook ��n hoor. Je bent misschien verarabiseerd, maar dat maakt je niet minder Amazigh. Ik vind jou net als Afrux racistische trekjes hebben. Jammer, voor intelligent overkomende mensen.


Aardig:

je moet die blinddoek weg om je ogen weg doen, zodat je de zon als zon ziet en niet als maan. Het is de zoveelste keer dat je me van racisme beschuldigd. Je moet eens wakker worden. Er is een groot verschil tussen opkomen voor je legitieme rechten en racisme. Waanneer je kritiek uit op racistische regimes en het beestje bij d enaam noemt is geen racisme maar dat noemen ze meer vrijheidsstrijd.

De palestijnen zijn volgens jou achtrelijke analyse dan ook racisten omdat ze voor hun rechten opkomen.

Je moet in de realiteit leven, het is andersom, het zijn Imazighen die gediscrimeneerd worden en nog steeds. Mohammed chafik heeft een jaar vast gezeten omdat hij een wetenschappelijk taalkundig artikel heeft gepubliceerd, waarin hij Tamazight beschouwt als een volwaardige taal net als het arabisch. Dit zegt genoeg...

Ik ben geen racist als ik alle islamitische en de zogenaamde arabische landen als racistische landen zie, maar dat is de realiteit, maar sommige die steken zo te zien liever hun hoofd in het zand. Ik daag je uit om land van deze achterlijke landne te noemen die niet racistische is op de een of andere manier. In 21 van d ezogenoemde arabische landen wonen andere etniciteiten (in maroko vormen ze de meerderheid), nergens hebben ze hun culturele en taalkunidige rechten.

Wat is de definitie van racisme volgens jou? En wat maakt me een racist.

Een ding is zeker, jij bent een naieve achterlijke tamazight.

Pytaghoras
19-07-05, 12:03
Mooie avatar Afrux!!

Al Sawt
19-07-05, 12:26
Geplaatst door Vriend
ik vind dat amazigh vlaggen verboden zouden moeten worden Verbod is niet nodig. Ze maken deel uit van Marokko en dienen gekoesterd te worden.

Rabi'ah.
19-07-05, 12:31
Ik ben het met AARDIG en Al Sawt eens.

AARDIG
19-07-05, 22:57
Geplaatst door Afrux
Aardig:

je moet die blinddoek weg om je ogen weg doen, zodat je de zon als zon ziet en niet als maan. Het is de zoveelste keer dat je me van racisme beschuldigd. Je moet eens wakker worden. Er is een groot verschil tussen opkomen voor je legitieme rechten en racisme. Waanneer je kritiek uit op racistische regimes en het beestje bij d enaam noemt is geen racisme maar dat noemen ze meer vrijheidsstrijd.

De palestijnen zijn volgens jou achtrelijke analyse dan ook racisten omdat ze voor hun rechten opkomen.

Je moet in de realiteit leven, het is andersom, het zijn Imazighen die gediscrimeneerd worden en nog steeds. Mohammed chafik heeft een jaar vast gezeten omdat hij een wetenschappelijk taalkundig artikel heeft gepubliceerd, waarin hij Tamazight beschouwt als een volwaardige taal net als het arabisch. Dit zegt genoeg...

Ik ben geen racist als ik alle islamitische en de zogenaamde arabische landen als racistische landen zie, maar dat is de realiteit, maar sommige die steken zo te zien liever hun hoofd in het zand. Ik daag je uit om land van deze achterlijke landne te noemen die niet racistische is op de een of andere manier. In 21 van d ezogenoemde arabische landen wonen andere etniciteiten (in maroko vormen ze de meerderheid), nergens hebben ze hun culturele en taalkunidige rechten.

Wat is de definitie van racisme volgens jou? En wat maakt me een racist.

Een ding is zeker, jij bent een naieve achterlijke tamazight.


Ok. 1 vraag. Zijn Imazighen beter dan Arabieren? In welk opzicht dan ook.

Vriend
20-07-05, 00:57
Mensen ik heb niets tegen berbers maar ik vind die nationalisten soms zo vervelend. Een keer bij een vergadering van de AEL liepen ze met hun vlaggen voor de vergaderruimte demonstratief heen en weer. Ik snap dat niet. Wat heeft de AEL tegen berbers? Ze hebben nooit iets over de berbers gezegd? Waarom zouden ze -?- berbers zijn totaal niet relevant, onbelangrijk voor de AEL. En zulke dingen zetten gewoon kwaad bloed. Die berbernationalisten en iedere vorm van extreme nationalisme moet gewoon terug naar middeleeuwen waar het vandaan komt. En dan mogen ze daar uhu en zembu of nog meer primitieve kreten uitten en als ze echt weer het berberisme willen terugbrengen dan moeten ze maar ook meteen hun oude God hoebal of die natuurgodin of wat dan ook gaan dienen en hun eerstgeborene kind gaan begraven in naam van hun goden.

Vriend
20-07-05, 00:59
Geplaatst door AARDIG
Ok. 1 vraag. Zijn Imazighen beter dan Arabieren? In welk opzicht dan ook.

Domme vraag. Je hebt goede en slechte onder beide. Alleen zijn de meest slechte meestal nationalistisch van aard. Zowel onder berbers als arabieren.

AARDIG
20-07-05, 01:02
Geplaatst door Vriend
Domme vraag. Je hebt goede en slechte onder beide. Alleen zijn de meest slechte meestal nationalistisch van aard. Zowel onder berbers als arabieren.

Er bestaan geen domme vragen. Ik stel hem een vraag. Dit om mijn wantrouwen jegens hem weg te gooien. Ik vermoed namelijk nog steeds dat hij Arabieren als inferieur ziet. Daarom plaats hij ook bij elke bacterielozing van een Arabier een artikel. Wanneer je zegt, dat Imazighen hetzelfde doen, ontkent hij het.

Julien
20-07-05, 01:09
Geplaatst door Vriend
Mensen ik heb niets tegen berbers maar ik vind die nationalisten soms zo vervelend. Een keer bij een vergadering van de AEL liepen ze met hun vlaggen voor de vergaderruimte demonstratief heen en weer. Ik snap dat niet. Wat heeft de AEL tegen berbers? Ze hebben nooit iets over de berbers gezegd? Waarom zouden ze -?- berbers zijn totaal niet relevant, onbelangrijk voor de AEL. En zulke dingen zetten gewoon kwaad bloed. Die berbernationalisten en iedere vorm van extreme nationalisme moet gewoon terug naar middeleeuwen waar het vandaan komt. En dan mogen ze daar uhu en zembu of nog meer primitieve kreten uitten en als ze echt weer het berberisme willen terugbrengen dan moeten ze maar ook meteen hun oude God hoebal of die natuurgodin of wat dan ook gaan dienen en hun eerstgeborene kind gaan begraven in naam van hun goden.

Daar heeft de AEL het ook een beetje zelf naar gemaakt he, door de naam Arabische Europese Liga te kiezen. Wat hebben Berbers (of Turken/ Surinamers) nou met Arabieren te maken?

AARDIG
20-07-05, 01:15
Geplaatst door Vriend
Mensen ik heb niets tegen berbers maar ik vind die nationalisten soms zo vervelend. Een keer bij een vergadering van de AEL liepen ze met hun vlaggen voor de vergaderruimte demonstratief heen en weer. Ik snap dat niet. Wat heeft de AEL tegen berbers? Ze hebben nooit iets over de berbers gezegd? Waarom zouden ze -?- berbers zijn totaal niet relevant, onbelangrijk voor de AEL. En zulke dingen zetten gewoon kwaad bloed. Die berbernationalisten en iedere vorm van extreme nationalisme moet gewoon terug naar middeleeuwen waar het vandaan komt. En dan mogen ze daar uhu en zembu of nog meer primitieve kreten uitten en als ze echt weer het berberisme willen terugbrengen dan moeten ze maar ook meteen hun oude God hoebal of die natuurgodin of wat dan ook gaan dienen en hun eerstgeborene kind gaan begraven in naam van hun goden.

Los van dat AEL verhaal, ben je hier heel denigrerend jegens andersgezinden. Maar blijkbaar ben je het ook eens met mensen die de profeet Sala Allahu 3alayhi Wa Salaam zijn leer adresseren als primitief. Zonder dat je dat waarschijnlijk door hebt. Tenzij je natuurlijk de selectieve kant opgaat.

Arqaz
20-07-05, 11:44
Geplaatst door Vriend
..... als ze echt weer het berberisme willen terugbrengen dan moeten ze maar ook meteen hun oude God hoebal of die natuurgodin of wat dan ook gaan dienen en hun eerstgeborene kind gaan begraven in naam van hun goden...

Huh?
Houbal als in de oude god van Qoureish, de vader van Manaat, Allaat en El Ouzza? Houbal als in de god van het volk wat hun kind levend begroef als het een meisje was? Qoureishieten waren Imazighen?
Volgens mij slaat u hier de plank mis als in: u kent uw geschiedenis niet... :argwaan:

Rabi'ah.
20-07-05, 12:21
Vriend en Afrux zijn van hetzelfde laken een pak, alleen dan de andere kant op. :moe:

Pytaghoras
20-07-05, 12:42
Geplaatst door Vriend
Mensen ik heb niets tegen berbers maar ik vind die nationalisten soms zo vervelend. Een keer bij een vergadering van de AEL liepen ze met hun vlaggen voor de vergaderruimte demonstratief heen en weer. Ik snap dat niet. Wat heeft de AEL tegen berbers? Ze hebben nooit iets over de berbers gezegd? Waarom zouden ze -?- berbers zijn totaal niet relevant, onbelangrijk voor de AEL. En zulke dingen zetten gewoon kwaad bloed. Die berbernationalisten en iedere vorm van extreme nationalisme moet gewoon terug naar middeleeuwen waar het vandaan komt. En dan mogen ze daar uhu en zembu of nog meer primitieve kreten uitten en als ze echt weer het berberisme willen terugbrengen dan moeten ze maar ook meteen hun oude God hoebal of die natuurgodin of wat dan ook gaan dienen en hun eerstgeborene kind gaan begraven in naam van hun goden.

Ik dacht dat houbal toen door de arabieren als god werd gediend en dat de arabieren voor de islam hun dochters levend begraven. Wat hebben de imazighen hiermee te maken? Kan je geen onderscheid maken tussen de geschiedenis van arabieren en imazighen?

Hoe konden wij onze dochters begraven als wij een koningin hadden?

Je doet me denken aan een arabisch meisje bij ons in de klas die zei dat de berbers ellende hebben veroorzaakt in Irak.

Waar heb je het over?

mark61
20-07-05, 12:47
Geplaatst door Pytaghoras
Je doet me denken aan een arabisch meisje bij ons in de klas die zei dat de berbers ellende hebben veroorzaakt in Irak.

Waar heb je het over?

Zeg, die Berbers, zijn dat/jullie een soort crypto-zionisten ofsjo? :hihi:

Pytaghoras
21-07-05, 08:07
Geplaatst door mark61
Zeg, die Berbers, zijn dat/jullie een soort crypto-zionisten ofsjo? :hihi:

Volgens veel arabieren zijn berbers kufars, barbaren, onbeschofte mensen, arabieren haters, anti islam, terroristen, radicale moslims, berggeiten, geitenneukers, kut Marokkanen en natuurlijk (crypto)zionisten

Julien
21-07-05, 11:46
Geplaatst door Pytaghoras
Volgens veel arabieren zijn berbers kufars, barbaren, onbeschofte mensen, arabieren haters, anti islam, terroristen, radicale moslims, berggeiten, geitenneukers, kut Marokkanen en natuurlijk (crypto)zionisten

ff paar vraagjes: berbers is dat een europese taal? (met latijnse tekens)? en wonen er in Algerie en Tunesie ook zoveel berbers, of wonen de meeste in Marokko?

ik heb van arabische marokkanen begrepen dat de berbers het een stuk beter hebben gekregen sinds de nieuwe koning Mo6, hij is getrouwd met een berberse vrouw bijv. (met rood haar en blauwe ogen! :D )

Pytaghoras
21-07-05, 12:12
Geplaatst door Julien
ff paar vraagjes: berbers is dat een europese taal? (met latijnse tekens)? en wonen er in Algerie en Tunesie ook zoveel berbers, of wonen de meeste in Marokko?

ik heb van arabische marokkanen begrepen dat de berbers het een stuk beter hebben gekregen sinds de nieuwe koning Mo6, hij is getrouwd met een berberse vrouw bijv. (met rood haar en blauwe ogen! :D )

De meeste berbers wonen in Marokko en Algerij. In algerij zijn de berbers meeste actief. In Tunesie en Libie zijn alle berbers gearabiseerd. In Libie is het verboden om berbers te praten.

De vrouw van Mo6 komt uit Fes( bolwerk van arabische nationalisten)

mark61
21-07-05, 12:19
Geplaatst door Julien
ff paar vraagjes: berbers is dat een europese taal? (met latijnse tekens)? en wonen er in Algerie en Tunesie ook zoveel berbers, of wonen de meeste in Marokko?

Wat bedoel je met Europese taal? Het schrift waarin een taal wordt geschreven is geen criterium voor de herkomst van een taal. Er zijn zat talen die in meer dan 1 schrift worden geschreven. Zo kan je Berberse talen in het Latijnse, Arabische en Tifinagh-schrift tegenkomen.

Berbertalen
(Doorverwezen vanaf Tamazight)
De Berbertalen (vaak kortweg 'Berber' genoemd, soms 'Tamazight') vormen samen een tak van de Afro-Aziatische taalfamilie en worden gesproken in Noord-Afrika. Het taalgebied strekt zich uit van Marokko in het westen tot het Egyptische Siwa in het oosten en van de Middellandse Zee in het noorden tot Niger in het zuiden; de meeste sprekers bevinden zich echter in Marokko, Algerije, en Libië. Het Berbers wordt gesproken door ongeveer de helft van de Marokkanen, een derde van de Algerijnen en een vijfde van de Libiërs. Het totaal aantal sprekers van Berbertalen is moeilijk te bepalen omdat veel landen in de Maghreb geen taal-informatie opnemen in hun volkstellingen; het wordt geschat op ongeveerd twintig miljoen (Stroomer 2002:14).

De naam die de Berber-sprekers zichzelf geven is Imazighen, 'vrije mensen'. 'Tamazight', in Noordelijk Berber de eigennaam voor de taal, is de vrouwelijke vorm van het enkelvoud 'amazigh' van 'imazighen'. De overeenkomstige term in Tuareg is, afhankelijk van het dialect, 'Tamasheq/Tamahaq/Tamajaq'. De term 'Berber' is verreweg de meest gebruikte maar wordt door veel Imazighen ervaren als geringschattend. Het woord 'berber' is verwant aan het Nederlandse 'barbaar': beide woorden gaan terug op het Griekse barbaros, waarmee de oude Grieken alle volken aanduidden die geen Grieks spraken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tamazight

Afro-Aziatisch:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afro-Aziatische_talen

Arabisch en de Berberse talen zijn dus in de verte aan elkaar verwant.

Imperatrice
21-07-05, 12:30
Als ik deze gehele topic zo lees, krijg ik 't gevoel dat de arabieren worden afgestempeld als onwetenden tegen over de Amazight.
De berbers maken zelf ook vaak domme fouten jegens de arabieren, en nee, dan heb ik het niet alleen over de radicale berbergeitjes :moe:


Een zeer domme opmerking was een keer tussen mij en een vriend:
ik: Ja, ik kom uit Casablanca
hij:daar is toch alleen maar zand?

:maf: Maar ik denk dat ik me aansluit bij Vriend, jullie doen zo trots met jullie vlaggetje, dat er in de Marokkaanse gemeenschap al onderling veel stennis is.

Rabi'ah.
21-07-05, 12:30
Geplaatst door Imperatrice
Als ik deze gehele topic zo lees, krijg ik 't gevoel dat de arabieren worden afgestempeld als onwetenden tegen over de Amazight.
De berbers maken zelf ook vaak domme fouten jegens de arabieren, en nee, dan heb ik het niet alleen over de radicale berbergeitjes :moe:


Een zeer domme opmerking was een keer tussen mij en een vriend:
ik: Ja, ik kom uit Casablanca
hij:daar is toch alleen maar zand?

:maf: Maar ik denk dat ik me aansluit bij Vriend, jullie doen zo trots met jullie vlaggetje, dat er in de Marokkaanse gemeenschap al onderling veel stennis is.

Nefje, ga ff ergens anders stangen wil je. :zwaai:

Imperatrice
21-07-05, 12:36
Wat zwak.
Jullie maakten net zo goed denigrerende opmerkingen naar de arabieren toe.