PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaclav Klaus: ‘Multiculturalisme verantwoordelijk voor terreur’



Juliette
19-07-05, 12:12
De overdreven openheid tegenover migranten uit “andere culturele milieus” is een van de belangrijkste oorzaken van het terrorisme in West-Europa. Met die schokkende analyse aanleiding van de aanslagen analyse naar aanleiding van de aanslagen in Londen pakte de Tsjechische president Vaclav Klaus gisteren uit in de zondagseditie van de Tsjechische krant Mlada Fronta Dnes. De verklaring van Klaus is des te opmerkelijker omdat ze lijnrecht ingaat tegen wat andere politieke leiders, en met name de Britse premier Tony Blair, eerder verklaard hebben. Zij zien in een betere integratie van migranten net de remedie tegen religieus fundamentalisme.

Klaus wil daar dus niet van weten.

“Het is een tragische vergissing van de huidige westerse samenleving”, oordeelt de Tsjechische president.

Nog in het interview vergelijkt hij de impact van het multiculturalisme met “die van het marxisme wat de opkomst van criminaliteit onder het communistische regime betreft”.

Klaus staat bekend als een rechts-liberaal en eurosceptisch politicus. Hi is president van Tsjechië sinds 2003, toen hij zijn aartsrivaal Vaclav Have mocht opvolgen. Voordien liet hi zich ook al als eerste minister kenmerken door een nationalistische koers. In het ‘nieuwe Europa’ behoort hij tot de trouwste bondgenoten van de Amerikaanse president Georg W. Bush.

De Morgen Online.

Ron Haleber
19-07-05, 12:24
Ja dat staat ons dus van het Nieuwe Europa - waar iedereen zo enthousiast over is - te wachten...

Bij de grens van Polen mochten onze Marokkanen er ook even aan proeven...


Ook erg leuk voor de komende EU-politiek tav het Midden Oosten.

Kunnen we bij de Oost-grens niet een bordje zetten: Terroristen ga een paar landen verder! Daar heb je veel meer succes dan bij ons! :fplet:

nard
19-07-05, 12:49
Schokkende conclusie?
Conclusie is helemaal niet schokkend, alleen een bepaalde categorie politici en mensen uit de media vinden het schokkend dat Klaus het lef heeft deze conclusie te trekken.

Ik ben het met deze man eens. Zie ook de draad 'Nederlanders meest negatief over moslims'. Er zijn gewoon culturen die niet matchen met elkaar.

Kijk naar de VSA; moslims veroorzaken daar nog geen fractie van de problemen die wij hier kennen op het vlak van integratie. De multicul heeft daar nooit geheerst. De spelregels zijn duidelijk voor nieuwkomers, van welke signatuur dan ook. De enige manier om daar mee te kunnen is jezelf heel rap aanpassen, anders lig je buiten t schip. Dat geldt voor moslims, christenen, atheisten, enz enz enz. Aanpassen is het devies, anders lukt t je niet.

Het linkse multiculturalisme: funest geweest voor onze westerse samenlevingen. Vrees dat alleen paardemiddelen nog gaan werken om deze ziekte te genezen.

observer
19-07-05, 12:55
Bij de grens van Polen mochten onze Marokkanen er ook even aan proeven... klopt omdat een aantalo van hun een marokaans paspoort hadden meegenomen (geen eu) ipv hun nederlandse (wel eu) de rest van dat verhaal bleek erg mee te vallen

Al Sawt
19-07-05, 13:03
Geen wonder dat pogroms in Oosten van Europa wat meer grootschaliger waren dan in het Westen.

Want culturen die onverenigbaar zijn, zijn onverenigbaar. Punt.

DeStorthoop
19-07-05, 13:04
Geplaatst door bakfietsj
goede visie van die Tjech. Culturen die onverenigbaar zijn, zijn onverenigbaar. Punt. Het linkse denken heeft heel veel schade toegebracht in Nederland en Europa.

[cynische eikel mode]Het rechtse denken wat daaraan vooraf ging (lees: fascisme) heeft daarentegen nauwelijks tot problemen geleid.[/cynische eikel mode]

@Juliette:
Ik mis de motivering, dwz waarom deze man tot die conclusie is gekomen. Of lees ik daar over heen?

Juliette
19-07-05, 13:18
Geplaatst door DeStorthoop

@Juliette:
Ik mis de motivering, dwz waarom deze man tot die conclusie is gekomen. Of lees ik daar over heen?

Nope. Die staat er ook niet in. Ik heb wat gezocht maar niet iets uitgebreider gevonden. Ik weet wel dat oost - europese politici nogal dikwijls dit standpunt innemen. Op internationaal vlak zetten ze zich dan af tegen de traditionele EU landen. (schouderklopje USA, het heleoude en nieuwe europa verhaal etc). Das meer politieke strategie.

Maar op binnenlands vlak geeft hun dat n vrijgeleide om hun eigen minderheden niet zo aardig te behandelen (dikwijls zigeuners, maar ook anderen - de grenzen zijn nogal vertekend daar de laatste jaren).

GiovanniHN
19-07-05, 13:22
Dit is het bewijs dat mensen zonder benul van terrorisme, zich er ook niet mee moeten bemoeien.

Politici moeten eens leren dat ze zelf veel meer schade toebrengen door lekker te willen scoren.

Zelfde met Wilders en Verdonk, die moslims in een hoek hebben gezet om er zelf beter van te worden. Maar kenmerk van terrorisme is dat je een groep hebt die zich onderdrukt voelt. Daarom moet je er voor zorgen dat er geen groep kan ontstaan en ze zich gelijk voelen.

De beste manier om terrorisme te bestrijden is doormiddel van nuance en verdeeldheid binnen groepen.

Kal-El B.V
19-07-05, 14:53
Wat een slappeling zeg, wat hij hier vertelt is helemaal geen conclusie. De conclusie moet hij nog vertellen, maar hij wil dat niet openbaren.

"Onverenigbaar" is geen conclusie, wat je moet doen om die onverenigbaarheid op te lossen, dat is een conclusie. Waarom zijn dit soort mensen altijd van die slapjanussen, waarom komen ze niet gewoon direct to the point, waarom zijn ze alleen maar bereid een hint te geven over wat ze nu eigenlijk bedoelen en durven ze het nooit met zoveel woorden te zeggen.

Wat doe je met mensen die onverenigbaar zijn met jouw levensvisie ? kan iedereen die het met deze president eens is daar even antwoord op geven?

~Panthera~
19-07-05, 14:56
Geplaatst door DeStorthoop
[cynische eikel mode]Het rechtse denken wat daaraan vooraf ging (lees: fascisme) heeft daarentegen nauwelijks tot problemen geleid.[/cynische eikel mode]



http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c011.gif Word!

Rabi'ah.
19-07-05, 14:59
[QUOTE]Geplaatst door DeStorthoop
[B][cynische eikel mode]Het rechtse denken wat daaraan vooraf ging (lees: fascisme) heeft daarentegen nauwelijks tot problemen geleid.[/cynische eikel mode]

Deze is goed! :haha:

jan1974
19-07-05, 15:47
Geplaatst door GiovanniHN
Politici moeten eens leren dat ze zelf veel meer schade toebrengen door lekker te willen scoren.

Zelfde met Wilders en Verdonk, die moslims in een hoek hebben gezet om er zelf beter van te worden.
Als ik jou was zou ik niet op een van die twee (Wilders en Verdonk) stemmen. Dat zal ze leren!!!

GiovanniHN
19-07-05, 16:58
Geplaatst door jan1974
Als ik jou was zou ik niet op een van die twee (Wilders en Verdonk) stemmen. Dat zal ze leren!!!


Ik stem toch ook niet op ze.

mark61
19-07-05, 17:02
Geplaatst door observer
klopt omdat een aantalo van hun een marokaans paspoort hadden meegenomen (geen eu) ipv hun nederlandse (wel eu) de rest van dat verhaal bleek erg mee te vallen

Het punt was dat sommigen überhaupt geen paspoort bij zich hadden, maar een speciaal voor dat doel gefabriekt document, wat nog erg nieuw is.

Soldim
19-07-05, 17:10
Kijk naar de VSA; moslims veroorzaken daar nog geen fractie van de problemen die wij hier kennen op het vlak van integratie.


Is dat zo? Of wordt een deel van de problemen die moslims hier veroorzaken in de VS veroorzaakt door andere laag opgeleide, kansloze groepen??



De multicul heeft daar nooit geheerst. De spelregels zijn duidelijk voor nieuwkomers, van welke signatuur dan ook. De enige manier om daar mee te kunnen is jezelf heel rap aanpassen, anders lig je buiten t schip. Dat geldt voor moslims, christenen, atheisten, enz enz enz. Aanpassen is het devies, anders lukt t je niet.


Dat is misschien wat de rechterzijde van de Amerikaanse pers wil dat je gelooft. Wat denk je dat de integratie status van de verschillende China-towns in de Amerikaanse metropolen is? Wat over de imigranten die geen woord English spreken in de meeste zuidelijke staten van de VS??

Veel imigranten populaties in de VS zijn juist veel minder geintegreerd dan in Europa.



Het linkse multiculturalisme: funest geweest voor onze westerse samenlevingen.


Je beschouwt de VS dus niet als westers? (of is het daar, ondanks de geluktje integratie volgens jou stelling, toch ook mis gegaan??).

vlegeltje
19-07-05, 19:28
Geplaatst door nard
Schokkende conclusie?
Conclusie is helemaal niet schokkend, alleen een bepaalde categorie politici en mensen uit de media vinden het schokkend dat Klaus het lef heeft deze conclusie te trekken.

Ik ben het met deze man eens. Zie ook de draad 'Nederlanders meest negatief over moslims'. Er zijn gewoon culturen die niet matchen met elkaar.

De cultuur van de woonwagenkampers matcht ook niet met jouw cultuur. En in de volkswijk waar ik woon is ook een heel andere cultuur dan in de villawijk een kilometer verderop. De protestantse cultuur vloekt ook met de katholieke cultuur.

Of bedoel je eigenlijk niet cultuur, maar religie?

En wat is dan de oplossing, jouw paardemiddel? Gleichschalten? Endlösung?

vlegeltje
19-07-05, 19:31
Geplaatst door Soldim
Veel imigranten populaties in de VS zijn juist veel minder geintegreerd dan in Europa.


Precies, Marokkanen zijn veel meer geintegreerd in de NL samenleving dan Turken. Juist daarom zijn er veel meer problemen met Marokkanen dan met Turken.

Rourchid
19-07-05, 20:39
Geplaatst door vlegeltje
Precies, Marokkanen zijn veel meer geintegreerd in de NL samenleving dan Turken. Juist daarom zijn er veel meer problemen met Marokkanen dan met Turken.
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c011.gif

Rabi'ah.
19-07-05, 20:41
Geplaatst door vlegeltje
Precies, Marokkanen zijn veel meer geintegreerd in de NL samenleving dan Turken. Juist daarom zijn er veel meer problemen met Marokkanen dan met Turken.

Helemaal mee eens.

Julien
19-07-05, 21:34
mensen als deze Tsjechische president zorgen juist voor spanningen in de samenlevingen wat er ook uiteindelijk toe leidt dat er voedingsbodem ontstaat voor terrorisme.

wat een ongelofelijke eikel is deze man zeg. de sterkste samenlevingen zijn juist de multiculturele samenlevingen!

overigens is europa al sinds oudsher een multicultureel werelddeel.

~Panthera~
19-07-05, 23:06
Geplaatst door Julien

wat een ongelofelijke eikel is deze man zeg. de sterkste samenlevingen zijn juist de multiculturele samenlevingen!

overigens is europa al sinds oudsher een multicultureel werelddeel.


:Iluvu: JULES !! ik ben het met je eens !!!!!!! http://members.ams.chello.nl/b.lameris/CONGRA.GIF



Jules denkt: oh..das lekker. :moe:

Julien
19-07-05, 23:34
Geplaatst door ~Panthera~
:Iluvu: JULES !! ik ben het met je eens !!!!!!! http://members.ams.chello.nl/b.lameris/CONGRA.GIF



Jules denkt: oh..das lekker. :moe:

wanneer gaan we trouwen :melig:

Orakel
19-07-05, 23:37
Geplaatst door nard
Er zijn gewoon culturen die niet matchen met elkaar.

Dit is wat anders dan


Kijk naar de VSA; moslims veroorzaken daar nog geen fractie van de problemen die wij hier kennen op het vlak van integratie. De multicul heeft daar nooit geheerst. De spelregels zijn duidelijk voor nieuwkomers, van welke signatuur dan ook. De enige manier om daar mee te kunnen is jezelf heel rap aanpassen, anders lig je buiten t schip. Dat geldt voor moslims, christenen, atheisten, enz enz enz. Aanpassen is het devies, anders lukt t je niet.
Het linkse multiculturalisme: funest geweest voor onze westerse samenlevingen.

De succesfactor zit 'm dus niet in de (on)verenigbaarheid van verschillende culturen, maar in de wijze waarop die door een overheid 'gemanaged' worden.


Vrees dat alleen paardemiddelen nog gaan werken om deze ziekte te genezen.

Welnee. TIjd voor duidelijkheid is het devies. De VS zijn multicultureler dan NL, maar multiculturalisme moet gedefinieerd worden. Het begrip 'dominante cultuur' is een bedreigend begrip als niet uitgelegd wordt dat er 'leitkultur' mee bedoeld wordt, een normatief sjabloon waar iedereen in moet passen.
Het mislukken daarvan zit 'm in het gebrek aan handhaving.

~Panthera~
19-07-05, 23:50
Geplaatst door Julien
wanneer gaan we trouwen :melig:


Meteen !! :melig:





Jongen slaat meteen weer door naar de andere kant, wordt niks. :moe:

vlegeltje
19-07-05, 23:54
Geplaatst door Orakel
Dit is wat anders dan

De succesfactor zit 'm dus niet in de (on)verenigbaarheid van verschillende culturen, maar in de wijze waarop die door een overheid 'gemanaged' worden.

Welnee. TIjd voor duidelijkheid is het devies. De VS zijn multicultureler dan NL, maar multiculturalisme moet gedefinieerd worden. Het begrip 'dominante cultuur' is een bedreigend begrip als niet uitgelegd wordt dat er 'leitkultur' mee bedoeld wordt, een normatief sjabloon waar iedereen in moet passen.
Het mislukken daarvan zit 'm in het gebrek aan handhaving.

Ha, de roep om een sturende overheid?

Een sterke leider misschien?

De samenleving is niet maakbaar, althans, niet door de overheid, de samenleving maakt zichzelf wel.

Ins
19-07-05, 23:57
Ik vind dat je al heel naïef moet zijn om te geloven dat terreur en multiculturalisme- of laten we eerlijk zijn: islam- verband houden. Zelf kan ik de som niet maken en blijft het me tot op heden een logische fout om aan te nemen dat een moslim daden zou stellen wetende dat dit het beeld van zijn godsdienst zou schaden.

Het argument luidt vaak dat deze mensen zo fanatiek zijn dat ze niet op deze wijze redeneren. Maar juist dit fanatieke maakt het des te onbegrijpelijker hoe ze tot zulke daden komen. Een fanatiekeling zal nooit tolereren dat er ook maar een misprijzing over zijn godsdienst wordt geuit. Hoe kan hij dan- vraag ik me af- zo eventjes zichzelf opblazen wetende dat de frequentste reacties hierop niet zullen zijn: Lang leve islam.

Mensen moeten er gewoon mee leren leven dat we nu eenmaal in een bepaalde wereldorde leven en dat er in die orde een kleine invloedrijke minderheid is die de strings pullt. Het is geen kwestie van geloof, het is een kwestie van geld en macht. Wie geld heeft, heeft macht en kan de hele wereld doen geloven wat die wil. Ik moet zeggen tot op heden: succesvolle operatie. Zolang de wereld in de ban is van de slechte aard van moslims en terreurdaden ook steeds aan deze groep gelinkt kunnen worden blijven de echte schuldigen mooi achter de schermen. Klinkt Hollywood, maar ook Hollywood is een farce die vele mensen heeft gehypnotiseerd.

Orakel
20-07-05, 00:14
Geplaatst door vlegeltje
Ha, de roep om een sturende overheid?

Een sterke leider misschien?

Hmmz, toch een Abrahamcomplex dan? Een metaforische behoefte aan Bezielende Leiding? Ik dwaal en dool nog ff als het mag.


De samenleving is niet maakbaar, althans, niet door de overheid, de samenleving maakt zichzelf wel.

Naah, met managen bedoelde ik eigenlijk dat ze in de VS niet aan 'pamperen' doen. Een beetje 'you're in or you're out'-mentaliteit.
In NL hebben ze de eerste 20 jaar geen fluit gedaan aan integratie omdat ze het woord toen nog moesten uitbinden. "Ze' gingen immers toch trug.

Wat is touwens de Betaustraat? Kwam daar vandaag al dat voetvolk langs?

Orakel
20-07-05, 00:15
Geplaatst door ~Panthera~

Jongen slaat meteen weer door naar de andere kant, wordt niks. :moe:

Hij radicaliseert waar je bij prikt.
Mail jij de aivd of doet ik het?

~Panthera~
20-07-05, 00:31
Geplaatst door Orakel
Hij radicaliseert waar je bij prikt.
Mail jij de aivd of doet ik het?


Jij weet het e-mail adres. :roker:

:melig:

vlegeltje
20-07-05, 00:55
Geplaatst door Orakel
Hmmz, toch een Abrahamcomplex dan? Een metaforische behoefte aan Bezielende Leiding? Ik dwaal en dool nog ff als het mag.

Naah, met managen bedoelde ik eigenlijk dat ze in de VS niet aan 'pamperen' doen. Een beetje 'you're in or you're out'-mentaliteit.
In NL hebben ze de eerste 20 jaar geen fluit gedaan aan integratie omdat ze het woord toen nog moesten uitbinden. "Ze' gingen immers toch trug.

Wat is touwens de Betaustraat? Kwam daar vandaag al dat voetvolk langs?

Bezielende leiding aan jouw leven, daar moet je zelf aan doen. Daarvoor moet je je niet afhankelijk maken van anderen.

Managen en pamperen en maakbare samenleving is voor mij een pot nat. Het is weinig effectief of juist contraproductief.

Leitkultur is ook zo'n verneukeratief begrip. Typisch Duits. Jaja, jij hebt dat boek van Ian Buruma zekers gelezen... ;)

En het is de Betouwstraat, en ik geloof niet dat daar al die wandelaars vandaag overheen zijn gelopen. Maar ik ken de marsroute niet precies.

Maar er zijn wel een paar leuke optredens morgen en overmorgen. De Alessi brothers morgen in de Stevenskerk bv.

Vorig jaar daar Jan Akkermans gezien en het jaar daarvoor John Cale, dat was me een optreden :)

Integratie is trouwens flauwekul. Wat betekent dat nou "integratie"? Over verneukeratieve begrippen gesproken.

mark61
20-07-05, 01:40
Geplaatst door vlegeltje
Bezielende leiding aan jouw leven, ...Integratie is trouwens flauwekul. Wat betekent dat nou "integratie"? Over verneukeratieve begrippen gesproken.

Koppig wijntje zeker? Straffe afdronk chateau Nimwegen?

vlegeltje
20-07-05, 01:53
Geplaatst door mark61
Koppig wijntje zeker? Straffe afdronk chateau Nimwegen? http://www.nijmegen2000.nl/images_ul/news_875.jpg

De Nijmegen 2000 wijn loopt als een trein. Sinds het begin van het jubileumjaar zijn er al 25.000 flessen Nijmegen 2000 wijn over de toonbank gegaan.

De verkoop overstijgt de verwachtingen van P. de Bruijn Wijnkopers, de importeur van deze speciaal door Château de Connas in de Languedoc geproduceerde wijn. De wijn is er in rood, wit en rosé. Alle drie de wijnen zijn bijzonder fris en fruitig van smaak. Een deel van de opbrengst gaat naar NOTK, het Nijmeegs Offensief Tegen Kanker.


Burp

mark61
20-07-05, 01:58
Chateau de Connard. Ff corrigeren.

vlegeltje
20-07-05, 02:06
Geplaatst door mark61
Chateau de Connard. Ff corrigeren.

:haha:

Ik heb nog een fles. Maar die doe ik wel cadeau aan m'n schoonbroer met z'n verjaardag.

oei... :hihi:

Maar ik ga maar 's slape.

Morgen weer een zware dag met al die zomerfeesten in de stad :)

mark61
20-07-05, 02:11
Geplaatst door vlegeltje
:haha:

Ik heb nog een fles. Maar die doe ik wel cadeau aan m'n schoonbroer met z'n verjaardag.

oei... :hihi:

Maar ik ga maar 's slape.

Morgen weer een zware dag met al die zomerfeesten in de stad :)

Ik heb met je te doen. Pas op met oversteken.