PDA

Bekijk Volledige Versie : Celstraf geëist tegen 'Gekke Buitenlanders'



Yon-Rogg
19-07-05, 15:19
HAARLEM - Tegen de leden van de allochtone jeugdbende die eind maart door de Haarlemse politie is opgepakt, heeft het openbaar ministerie gisteren voor de kinderrechter celstraffen geëist. Ook verlangt justitie dat de kinderen onder behandeling worden gesteld.

De zeven leden tellende groep noemde zich 'de Gekke Buitenlanders' en had het begrepen op blanke leeftijdsgenoten. Volgens justitie terroriseerden de jongens, van dertien tot vijftien jaar oud, enkele maanden hun omgeving. Zonder enige aanleiding vielen ze hun slachtoffers aan. Onder het slaken van overwinnaars kreten gingen ze er vervolgens vandoor.

Uiteindelijk heeft het openbaar ministerie (OM) veertien aangiften ten laste gelegd, maar de lijst van incidenten is veel langer, aldus officier Schlingemann. Het OM toonde zich verbijsterd door de leeftijd van de verdachten. ''We hebben het hier over jochies.''

De jongens belaagden buspassagiers van de Zuidtangent, maar lokten ook vechtpartijen uit in de binnenstad en vlakbij hun school.

De kleinste van de groep kreeg vaak de opdracht naast het slachtoffer te gaan staan en te doen alsof hij huilde. Daarna sloten het slachtoffer in en vroegen ''Waarom heb jij onze vriend geslagen?'' Vervolgens begonnen ze te meppen en te schoppen, soms tot bloedens toe.

De rechters probeerden te achterhalen waarom de bendeleden uitsluitend blanke kinderen grepen. Een Marokkaan (15) verklaarde dat buitenlandse jongens direct terugslaan en later met vrienden terugkomen. ''Nederlanders doen dat niet.''

De jongens zitten sinds hun arrestatie vast. Naar verwachting komen zij binnenkort vrij, aangezien het OM deels voorwaardelijke straffen heeft geëist. Enkelen zijn toegewezen aan een gezinsvoogd en krijgen na hun detentie behandeling in een jeugdinrichting.

Dat de pers welkom was bij de strafzaken, was opmerkelijk. Hoewel het OM de persoonlijke levenssfeer van de kinderen wilde beschermen, en ook de advocaten de nodige bedenkingen hadden, dachten de rechters daar anders over. Voorzitter Flohil: ''Het moet bekend worden dat dit soort dingen in Nederland gebeuren.''


http://www.parool.nl/nieuws/2005/JUL/19/bin2.html

Het_Is_Lent
19-07-05, 15:23
Een Marokkaan (15) verklaarde dat buitenlandse jongens direct terugslaan en later met vrienden terugkomen. ''Nederlanders doen dat niet.''

:D.

Maar het is triest, allemaal.

L@vita

Onno26
19-07-05, 15:41
De zeven leden tellende groep noemde zich 'de Gekke Buitenlanders' en had het begrepen op blanke leeftijdsgenoten.

Racisme heet dat geloof ik.

David
19-07-05, 15:41
Geplaatst door Onno26
Racisme heet dat geloof ik.


Welnee, kwajongensstreken.

Soldim
19-07-05, 15:44
Geplaatst door Onno26
Racisme heet dat geloof ik.

Het zou racisme zijn als ze blanke personen in elkaar zouden slaan omdat ze blank zijn. Ze deden het omdat blanken niet met een groep terug komen en terug meppen.

Als ze niet zo dom zouden zijn, zou je het bijna slim noemen :D

Het_Is_Lent
19-07-05, 15:48
Geplaatst door Soldim
Het zou racisme zijn als ze blanke personen in elkaar zouden slaan omdat ze blank zijn. Ze deden het omdat blanken niet met een groep terug komen en terug meppen.

Als ze niet zo dom zouden zijn, zou je het bijna slim noemen :D

Het doet me denken aan mijn jeugd; als je een oudere broer had, durfde niemand je een grote bek te geven, laat staan te slaan :cheefbek:.

L@vita

Het_Is_Lent
19-07-05, 16:34
Geplaatst door bakfietsj
Wat een racisten die jongens, maar ach het zijn ook maar mensen.

Maar ..... zwaar, erg zwaar, straffen die hap: Nederlands paspoort innemen en terugsturen naar Marokko waar ze beter raad weten met dit soort tuig.

3la losertje :haha:!

L@vita

Vriend
19-07-05, 16:58
Geplaatst door bakfietsj
Wat een racisten die jongens, maar ach het zijn ook maar mensen.

Maar ..... zwaar, erg zwaar, straffen die hap: Nederlands paspoort innemen en terugsturen naar Marokko waar ze beter raad weten met dit soort tuig.

Zeg eens eerlijk, die kleuters hebben jou ook in elkaar gemept he :D

Tafey Lewis
19-07-05, 17:01
Geplaatst door bakfietsj
Wat een racisten die jongens, maar ach het zijn ook maar mensen.

Maar ..... zwaar, erg zwaar, straffen die hap: Nederlands paspoort innemen en terugsturen naar Marokko waar ze beter raad weten met dit soort tuig.


ik vind het prima, voor mijn part gooien we de autochtone kut jochies ook naar marokko :engel:

Spoetnik
19-07-05, 17:23
Geplaatst door Tafey Lewis
ik vind het prima, voor mijn part gooien we de autochtone kut jochies ook naar marokko :engel:

Daar zal Marokko blij mee zijn zeg.. :)
Maar misschien tegen een jaarlijkse vergoeding ofzo..

delirious
19-07-05, 18:06
Geplaatst door bakfietsj
Wat een racisten die jongens, maar ach het zijn ook maar mensen.

Maar ..... zwaar, erg zwaar, straffen die hap: Nederlands paspoort innemen en terugsturen naar Marokko waar ze beter raad weten met dit soort tuig.

Zijn het allemaal Marokkaantjes dan? :cheefbek:

assassijn
19-07-05, 19:49
Geplaatst door Het_Is_Lent
3la losertje :haha:!

L@vita

Ik zou eerder zeggen Loser met de hoofdletter L

072alkmaar
20-07-05, 10:29
Zouden deze jongens Lonsdale dragen???

Zwarte Schaap
20-07-05, 11:28
Geplaatst door Yon-Rogg
Een Marokkaan (15) verklaarde dat buitenlandse jongens direct terugslaan en later met vrienden terugkomen. ''Nederlanders doen dat niet.''

De groep bestaat uit 7 leden en verschillende groepen, maar de afkomst van de Marokkaan moet er nadrukkelijk erbij genoemd worden.


Dat de pers welkom was bij de strafzaken, was opmerkelijk. Hoewel het OM de persoonlijke levenssfeer van de kinderen wilde beschermen, en ook de advocaten de nodige bedenkingen hadden, dachten de rechters daar anders over. Voorzitter Flohil: ''Het moet bekend worden dat dit soort dingen in Nederland gebeuren.'' Met welk doel moet dat bekend worden meneer de rechter?

Tuurlijk moet de pers erbij, als allochtonen voor moeten komen worden de meeste regels op zij geschoven.

Komt dat zien, komt dat zien hoe allochtonen en vooral Marokkanen onze volk belagen, hoe durven ze te klagen over racisme !!

Soldim
20-07-05, 15:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
De groep bestaat uit 7 leden en verschillende groepen, maar de afkomst van de Marokkaan moet er nadrukkelijk erbij genoemd worden.


Het is een Marokkaan. Waarom zou dat niet vermeld mogen worden?




Komt dat zien, komt dat zien hoe allochtonen en vooral Marokkanen onze volk belagen, hoe durven ze te klagen over racisme !!

Ik snap werkelijk je probleem niet. Als zo'n actie door een Marokkaan wordt gepleegt zou het stil moeten worden gehouden? Geloof je echt dat het probleem daardoor verdwijnt??