PDA

Bekijk Volledige Versie : Leefbaar wil scoren: Taboes van moslims moeten opnieuw ter discussie gesteld worden.



Zwarte Schaap
20-07-05, 09:48
Taboes onder moslims opnieuw ter discussie

College wil debat over homofobie en uithuwelijking

Het Rotterdamse college wil bepaalde taboes, waarover tijdens de islamdebatten niet of nauwelijks is gerept, alsnog met moslims bespreken. Dan gaat het om thema's als homo-angst, uithuwelijking en discriminatie van vrouwen.

Rotterdam - Burgemeester en wethouders vinden dat de moslims, die begin dit jaar op de debatten in het World Trade Center zijn afgekomen, te weinig rekenschap over deze onderwerpen hebben afgelegd.

,,Er is te weinig uitgekomen op de heikele punten als de gelijke behandeling van vrouwen en de acceptatie van homo's,'' schrijven ze aan de gemeenteraad.

Ook hebben moslims te weinig gepraat over wat het college 'de problematische omgang met anders-gelovigen en ongelovigen' noemt, over het gebruik van geweld tegen kinderen en over radicalisering.

Deze onderwerpen stonden wel op de agenda van de islamdebatten, maar stuitten op grote irritatie bij de islamitische deelnemers. Zij lieten tijdens het debat met wethouder Van den Anker (veiligheid) massaal weten, dat al deze onderwerpen niks met hun geloof te maken hebben. Het gaat volgens hen om 'culturele problemen' en om problemen die ook onder niet-moslims voorkomen.

Het college stelt nu echter dat het weliswaar om 'culturele problemen' gaat, maar dat die wel 'rechtstreeks in verband worden gebracht met de islam'. Daarom moeten ze toch ter tafel komen.

De bestuurders willen geen grootschalige openbare debatten meer, maar vooral discussies 'in eigen kring' in de wijken. Voor deze kringgesprekken moeten dan ook vooral de (oudere) moslims worden uitgenodigd, die zich eerder nauwelijks lieten zien.

Het college komt dit najaar ook nog met een 'samenlevingscharter' met een aantal afspraken over hoe Rotterdammers het best met elkaar kunnen samenleven. Dit charter is niet alleen bedoeld voor moslims, maar ook voor niet-moslims.

De internationale conferentie met islamologen en andere deskundigen, die het college dit najaar wilde organiseren, gaat niet door. Het bestuur ziet er de zin niet van in. ,,Onze verwachting is dat het weinig toegevoegde waarde heeft.''


Bron: Rotterdams Dagblad 19/07/05

BiL@L
20-07-05, 09:51
http://islamitische.blogspot.com/#109931975414319209

http://islamitische.blogspot.com/#110053885275245761

kaassieforreal
20-07-05, 10:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Taboes onder moslims opnieuw ter discussie

College wil debat over homofobie en uithuwelijking

Het Rotterdamse college wil bepaalde taboes, waarover tijdens de islamdebatten niet of nauwelijks is gerept, alsnog met moslims bespreken. Dan gaat het om thema's als homo-angst, uithuwelijking en discriminatie van vrouwen.

Rotterdam - Burgemeester en wethouders vinden dat de moslims, die begin dit jaar op de debatten in het World Trade Center zijn afgekomen, te weinig rekenschap over deze onderwerpen hebben afgelegd.

,,Er is te weinig uitgekomen op de heikele punten als de gelijke behandeling van vrouwen en de acceptatie van homo's,'' schrijven ze aan de gemeenteraad.

Ook hebben moslims te weinig gepraat over wat het college 'de problematische omgang met anders-gelovigen en ongelovigen' noemt, over het gebruik van geweld tegen kinderen en over radicalisering.

Deze onderwerpen stonden wel op de agenda van de islamdebatten, maar stuitten op grote irritatie bij de islamitische deelnemers. Zij lieten tijdens het debat met wethouder Van den Anker (veiligheid) massaal weten, dat al deze onderwerpen niks met hun geloof te maken hebben. Het gaat volgens hen om 'culturele problemen' en om problemen die ook onder niet-moslims voorkomen.

Het college stelt nu echter dat het weliswaar om 'culturele problemen' gaat, maar dat die wel 'rechtstreeks in verband worden gebracht met de islam'. Daarom moeten ze toch ter tafel komen.

De bestuurders willen geen grootschalige openbare debatten meer, maar vooral discussies 'in eigen kring' in de wijken. Voor deze kringgesprekken moeten dan ook vooral de (oudere) moslims worden uitgenodigd, die zich eerder nauwelijks lieten zien.

Het college komt dit najaar ook nog met een 'samenlevingscharter' met een aantal afspraken over hoe Rotterdammers het best met elkaar kunnen samenleven. Dit charter is niet alleen bedoeld voor moslims, maar ook voor niet-moslims.

De internationale conferentie met islamologen en andere deskundigen, die het college dit najaar wilde organiseren, gaat niet door. Het bestuur ziet er de zin niet van in. ,,Onze verwachting is dat het weinig toegevoegde waarde heeft.''


Bron: Rotterdams Dagblad 19/07/05

Owowow Schaap, wat een schrikbeeld. Straks komen ze nog vragen hoe tolerant jij bent tegenover homoseksuelen en of je vrouwen wel genoeg respecteert.

Zwarte Schaap
20-07-05, 11:05
Geplaatst door kaassieforreal
Owowow Schaap, wat een schrikbeeld. Straks komen ze nog vragen hoe tolerant jij bent tegenover homoseksuelen en of je vrouwen wel genoeg respecteert.

Gossie.. wat ben ik belangrijk zeg en nu terug naar het onderwerp aub.

kaassieforreal
20-07-05, 15:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gossie.. wat ben ik belangrijk zeg en nu terug naar het onderwerp aub.

Je post een bericht omdat je er geen mening over hebt?

Yeah right....


Dus, schrikbeeld?

wytze
20-07-05, 15:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Taboes onder moslims opnieuw ter discussie

Rotterdam - Burgemeester en wethouders vinden dat de moslims, die begin dit jaar op de debatten in het World Trade Center zijn afgekomen, te weinig rekenschap over deze onderwerpen hebben afgelegd. ''
Bron: Rotterdams Dagblad 19/07/05




es ff denken, wanneer waren ook alweer de stadsdebatten waarop de christenen rekenschap moesten afleggen over homofobie, ongelijke behandeling van vrouwen etc. :jammer:

~Panthera~
20-07-05, 15:15
Geplaatst door wytze
es ff denken, wanneer waren ook alweer de stadsdebatten waarop de christenen rekenschap moesten afleggen over homofobie, ongelijke behandeling van vrouwen etc. :jammer:

1648.

wytze
20-07-05, 15:18
Geplaatst door ~Panthera~
1648.



die hebben dan ook geen ruk geholpen.
en de atheisten? wanneer hebben die rekenschap afgelegd? :fpotver:

~Panthera~
20-07-05, 15:26
Geplaatst door wytze
die hebben dan ook geen ruk geholpen.
en de atheisten? wanneer hebben die rekenschap afgelegd? :fpotver:


Zijn nog niet aan de beurt geweest, denk ik.
Maar...zoals het er nu voor staat, kan het vast niet lang meer duren. :cola:

kaassieforreal
20-07-05, 15:29
Geplaatst door wytze
es ff denken, wanneer waren ook alweer de stadsdebatten waarop de christenen rekenschap moesten afleggen over homofobie, ongelijke behandeling van vrouwen etc. :jammer:

In 1648 was homofilie nog zo'n taboe dat het woord ueberhaupt nog moest worden uitgevonden en rechten van vrouwen? Nou ja misschien het recht op geen pak slaag als ze gelijk de zaak netjes aan kant had en manlief niet tegenspraak.

wytze
20-07-05, 15:29
Geplaatst door ~Panthera~
Zijn nog niet aan de beurt geweest, denk ik.
Maar...zoals het er nu voor staat, kan het vast niet lang meer duren. :cola:



denk je? volgens mij gaan die atheisten van leebaar rotterdam eerst alle religieuze groeperingen af, om zelf buiten schot te blijven. :roken:

Mark
20-07-05, 15:31
Geplaatst door wytze
die hebben dan ook geen ruk geholpen.
en de atheisten? wanneer hebben die rekenschap afgelegd? :fpotver:

vertel waarvoor zouden atheisten rekenschap voor moeten afleggen?

lijkt me nogal moeilijk aangezien we niet eens een ideologie hebben

wytze
20-07-05, 15:38
Geplaatst door Mark
vertel waarvoor zouden atheisten rekenschap voor moeten afleggen?

lijkt me nogal moeilijk aangezien we niet eens een ideologie hebben


wou je zeggen dat er onder de atheisten geen homo haters zitten?
of atheisten die hun vrouwen niet gelijkwaardig behandelen? en hoe staan atheisten tegenover pedofielen en/of dierensexliefhebbers?

Bofko
20-07-05, 15:41
Geplaatst door wytze
wou je zeggen dat er onder de atheisten geen homo haters zitten?
of atheisten die hun vrouwen niet gelijkwaardig behandelen? en hoe staan atheisten tegenover pedofielen en/of dierensexliefhebbers?

Oh best wel. Maar je hoeft toch pas rekenschap af te leggen als het je gevraagd wordt ? En dat was bij atheisten nog niet gebeurd. :fpimp:

kaassieforreal
20-07-05, 15:42
Geplaatst door wytze
denk je? volgens mij gaan die atheisten van leebaar rotterdam eerst alle religieuze groeperingen af, om zelf buiten schot te blijven. :roken:

Prima, bijvoorbeeld zoiets als homohaat is geen exclusief Islamitisch verschijnsel. Maar onder de potenrammers van nu blijken opvallend vaak jongens met een moslimachtergrond zich te bevinden. En dan vind ik het ook nog typisch dat je in een debat bepaalde onderwerpen onbespreekbaar acht. Mijns inziens terecht dat men met uitvluchten geen genoegen neemt, daat zitten de blijf van mijn lijf huizen nog even te vol voor.

Het_Is_Lent
20-07-05, 16:14
Geplaatst door kaassieforreal
Prima, bijvoorbeeld zoiets als homohaat is geen exclusief Islamitisch verschijnsel. Maar onder de potenrammers van nu blijken opvallend vaak jongens met een moslimachtergrond zich te bevinden. En dan vind ik het ook nog typisch dat je in een debat bepaalde onderwerpen onbespreekbaar acht. Mijns inziens terecht dat men met uitvluchten geen genoegen neemt, daat zitten de blijf van mijn lijf huizen nog even te vol voor.

Ja, want vol is vol.

L@vita

kaassieforreal
20-07-05, 16:21
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ja, want vol is vol.

L@vita

Ik geloof dat ik hem niet begrijp :nerveus:

contradictio
20-07-05, 16:21
Geplaatst door BiL@L
http://islamitische.blogspot.com/#109931975414319209

http://islamitische.blogspot.com/#110053885275245761

De voogd

De moslima wordt als onderdrukt beschouwd doordat ze de toestemming van haar vader nodig heeft, om te kunnen trouwen.

1.) In het Islamitisch recht is voor de vrouw de toestemming van haar vader een vereiste, voor een geldig huwelijk. Van de profeet Mohammed, vrede en zegeningen zij met hem, is overgeleverd dat hij zei: "Het huwelijk van iedere vrouw die zichzelf heeft uitgehuwd zonder de instemming van haar voogd, is ongeldig."

2.) Vanuit Westers opzicht, waarbij het de gewoonte is dat jongeren vroegtijdig het huis verlaten en de zaken zelf regelen, zou het ondenkbaar zijn dat de toestemming van de vader een vereiste is voor het in huwelijk treden.

3.) De moslima leeft een leven in geborgenheid. Het is haar niet gewoon, om te gaan met mannen, buiten de verwanten die zij niet kan trouwen (mahaarim) om. De vader zal beter in staat zijn de geschiktheid van de man objectief te bekijken. De jonge vrouw kan makkelijker in de maling genomen worden of naar de mond gepraat worden, daar zij emotioneler zal zijn in haar oordeel.

4.) Indien de voogd aanzoeken weigert op grond van niet legitieme redenen zoals iemands afstamming, kleur, status of rang, dan heeft het meisje het recht om rectificatie op te eisen via de rechtbank. Wanneer de rechter oordeelt dat de vader zijn dochter onrechtmatig weerhoud van een huwelijk, mag hij in deze het voogdijschap van de vader overnemen.


Heb nog niet alles gelezen... maar weet jij misschien uit welke bron die 'hadith komt? (staat er niet bij in het stuk).

Hoe kan een vrouw in zo'n samenleving punt 4 in werking stellen als punt 3 ook geldt??

Soldim
20-07-05, 16:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het Rotterdamse college wil bepaalde taboes, waarover tijdens de islamdebatten niet of nauwelijks is gerept, alsnog met moslims bespreken. Dan gaat het om thema's als homo-angst, uithuwelijking en discriminatie van vrouwen.


Wat is het probleem met taboes? Waarom zou er niet over gediscuseert mogen worden??

mark61
20-07-05, 16:35
Geplaatst door Soldim
Wat is het probleem met taboes? Waarom zou er niet over gediscuseert mogen worden??

Je geeft het antwoord in je vraag.


Slimpie.

observer
20-07-05, 16:35
egelcultuur

discussie kan kritiek betekenen

mark61
20-07-05, 16:39
Geplaatst door contradictio
De voogd

2.) Vanuit Westers opzicht, waarbij het de gewoonte is dat jongeren vroegtijdig het huis verlaten en de zaken zelf regelen, zou het ondenkbaar zijn dat de toestemming van de vader een vereiste is voor het in huwelijk treden.

Das niet waar, alleen volwassenen mogen trouwen. Al vraag ik me af of ouders nog toestemming moeten geven voor het huwelijk van minderjarigen. Iets tussen de 16 en 18 dus.


3.) De moslima leeft een leven in geborgenheid. Het is haar niet gewoon, om te gaan met mannen, buiten de verwanten die zij niet kan trouwen (mahaarim) om. De vader zal beter in staat zijn de geschiktheid van de man objectief te bekijken. De jonge vrouw kan makkelijker in de maling genomen worden of naar de mond gepraat worden, daar zij emotioneler zal zijn in haar oordeel.

Kijk, een fantastische cirkelredenering. Eerst sluit je meisjes op, zodat ze geen enkele kennis hebben van de wereld en de mannen, en daarna verklaar je dat ze niet genoeg weet van mannen. En t arme ding is nog zo emotioneel ook. Wellicht dat besnijdenis uitkomst kan bieden daar.

Als je het mij vraagt nemen moslima's juist zo vaak verkeerde beslissingen over huwelijkspartners omdat ze de ervaring met mannen in het algemeen en partners in het bijzonder missen. Er gaat niks boven ervaringsdeskundigheid. De Inca's zetten hun dochters ook aan de highway als ze 14 waren, want wie wil er nou een onervaren vrouw? :hihi:


4.) Indien de voogd aanzoeken weigert op grond van niet legitieme redenen zoals iemands afstamming, kleur, status of rang, dan heeft het meisje het recht om rectificatie op te eisen via de rechtbank. Wanneer de rechter oordeelt dat de vader zijn dochter onrechtmatig weerhoud van een huwelijk, mag hij in deze het voogdijschap van de vader overnemen.

Welke rechtbank gaat dat worden? De kantonrechter?

mark61
20-07-05, 16:41
Geplaatst door kaassieforreal
Ik geloof dat ik hem niet begrijp :nerveus:

Ik ook niet. Ik heb hier wel eens voorgerekend dat moslima's 18 keer oververtegenwoordigd zijn in BVMLhuizen tov autochtonen, dat vonden ze niet leuk. Kreeg ik nog ruzie over lagere-school-rekenkonst. Dit gevoegd bij het taboe op hulp zoeken buiten eigen kring en het afschuwwekkende ener onislamitisch toevluchtsoord geeft te denken. Nou ja, niet bij ZS en consorten.

contradictio
20-07-05, 16:43
Geplaatst door mark61
Das niet waar, alleen volwassenen mogen trouwen. Al vraag ik me af of ouders nog toestemming moeten geven voor het huwelijk van minderjarigen. Iets tussen de 16 en 18 dus.



Kijk, een fantastische cirkelredenering. Eerst sluit je meisjes op, zodat ze geen enkele kennis hebben van de wereld en de mannen, en daarna verklaar je dat ze niet genoeg weet van mannen. En t arme ding is nog zo emotioneel op.

Als je het mij vraagt nemen moslima's juist zo vaak verkeerde beslissingen over huwelijkspartners omdat ze de ervaring met mannen in het algemeen en partners in het bijzonder missen. Er gaat niks boven ervaringsdeskundigheid. De Inca's zetten hun dochters ook aan de highway als ze 14 waren, want wie wil er nou een onervaren vrouw? :hihi:



Welke rechtbank gaat dat worden? De kantonrechter?

als je het niet erg vindt ga ik geen antwoorden geven op jouw reacties naar aanleiding van texten waar IK HET NIET (HELEMAAL)MEE EENS BEN

mark61
20-07-05, 16:46
Geplaatst door contradictio
als je het niet erg vindt ga ik geen antwoorden geven op jouw reacties naar aanleiding van texten waar IK HET NIET (HELEMAAL)MEE EENS BEN

Nee hoor, dat vind ik niet erg :)

Ik reageerde ook niet op jou, maar op de tekst die je kindly had geplaatst.

kaassieforreal
20-07-05, 17:03
Geplaatst door mark61
Ik ook niet. Ik heb hier wel eens voorgerekend dat moslima's 18 keer oververtegenwoordigd zijn in BVMLhuizen tov autochtonen, dat vonden ze niet leuk. Kreeg ik nog ruzie over lagere-school-rekenkonst. Dit gevoegd bij het taboe op hulp zoeken buiten eigen kring en het afschuwwekkende ener onislamitisch toevluchtsoord geeft te denken. Nou ja, niet bij ZS en consorten.

En dat is ook waar ik me bij ZS en consorten zo aan erger. Liever put deze club zich uit in allerlei ontwijkende BS, het zou een assimilatiepoging zijn, het zijn superieure westerse blanken die arme Moslims hun wil willen opleggen, het is onderdeel van de hetze tegen de Islam en noem nog maar wat fraais, in plaats van de feiten onder ogen te zien en deze vrouwen, die er echt niet voor hun lol zitten, met hun verhaal serieus nemen. Zo'n blijf van mijn lijf huis zou er in feite niet moeten zijn en ja ook autochtonen zorgen nog steeds voor nieuwe aanwas, maar die totale scheefgroei in ietnische verhoudingen in de huidige situatie vraagt toch echt om gerichte maatregelen. Of het nou een Islamitisch of etnisch Arabisch cultureel verschijnsel is boeit me niet, maar zeker de allochtonen die die achtergrond hebben zijn ook qua mishandelde vrouwen echt wel de runner up.
Dus, geen geblabla maar concrete werkende oplossingen verzinnen en ik vind het niet meer dan normaal dat er in dat aspect niet over maar MET Moslims gedebatteerd wordt.

mark61
20-07-05, 17:09
Geplaatst door kaassieforreal
En dat is ook waar ik me bij ZS en consorten zo aan erger. ...Dus, geen geblabla maar concrete werkende oplossingen verzinnen en ik vind het niet meer dan normaal dat er in dat aspect niet over maar MET Moslim gedebatteerd wordt.

Jah, tis een bekende dat bullshitten over van alles en nog wat, als de aandacht maar van het onderwerp wordt afgeleid. Maar goed, dan moeten die anderen maar ophouden met de link met islam te leggen, dat is nou eenmaal gevoelig en doet er ook niet zo toe. Bovendien is de LPF te Rotterdam wel de onwaarschijnlijkste vrouwenredder.

Afijn, gewoon aan dat gedoe met die vrouwen werken. Stelt zich vervolgens de vraag hoever overheid en maatschappij mogen gaan om eventueel cultureel ongewenste verschijnselen te 'bestrijden'. Uithuwelijking is nou eenmaal niet verboden, en ik zie dat niet gebeuren ook. Overigens is het een uitstervende business, dacht ik zo.

Sjo, alweer 104 berichten zonder ban? Das een zomerrecord.

Umarvlie
20-07-05, 17:11
Geplaatst door contradictio
[B]1.) In het Islamitisch recht is voor de vrouw de toestemming van haar vader een vereiste, voor een geldig huwelijk. Van de profeet Mohammed, vrede en zegeningen zij met hem, is overgeleverd dat hij zei: "Het huwelijk van iedere vrouw die zichzelf heeft uitgehuwd zonder de instemming van haar voogd, is ongeldig."

2.) Vanuit Westers opzicht, waarbij het de gewoonte is dat jongeren vroegtijdig het huis verlaten en de zaken zelf regelen, zou het ondenkbaar zijn dat de toestemming van de vader een vereiste is voor het in huwelijk treden.

3.) De moslima leeft een leven in geborgenheid. Het is haar niet gewoon, om te gaan met mannen, buiten de verwanten die zij niet kan trouwen (mahaarim) om. De vader zal beter in staat zijn de geschiktheid van de man objectief te bekijken. De jonge vrouw kan makkelijker in de maling genomen worden of naar de mond gepraat worden, daar zij emotioneler zal zijn in haar oordeel.

4.) Indien de voogd aanzoeken weigert op grond van niet legitieme redenen zoals iemands afstamming, kleur, status of rang, dan heeft het meisje het recht om rectificatie op te eisen via de rechtbank. Wanneer de rechter oordeelt dat de vader zijn dochter onrechtmatig weerhoud van een huwelijk, mag hij in deze het voogdijschap van de vader overnemen.

Waar komt deze onzin vandaan?

In de Islam heeft de vrouw volledig zelfbeschikkingsrecht aangaande het huwelijk. (PUNT)

Alleen is het zo dat in diverse culturen daar geen ruk van terecht komt, met name in de zogenaamde voorbeeld landen als SA. Niet verbazingwekkend aangezien "de arabieren" (lekker generaliserend en er zijn natuurlijk goeden onder) wat vrouwen aangaan gewoon varkens zijn. Overigens is dat bij meer volkeren zo hoor....

kaassieforreal
20-07-05, 17:39
Geplaatst door mark61
Jah, tis een bekende dat bullshitten over van alles en nog wat, als de aandacht maar van het onderwerp wordt afgeleid.

Yup!




Maar goed, dan moeten die anderen maar ophouden met de link met islam te leggen, dat is nou eenmaal gevoelig en doet er ook niet zo toe.

Nou, veel van dit slag kerels die zich schuldig maken aan vrouwenmishandeling in welke vorm dan ook hebben toch vaak het idee (al dan niet oprecht) dat ze er wel mee weg komen omdat er ergens wel "zoiets" wordt goedgekeurd door hun religie. Vergeet niet dat veel Moslims allesbehalve Koran/Hadithdeskundige zijn en een deel daarvan zijn religie vooral op basis van de overlevering tot zich heeft genomen. En gajes zoals in de Al-Thaweed is natuurlijk ook niet echt het soort dat respect voor vrouwen predikt.



Bovendien is de LPF te Rotterdam wel de onwaarschijnlijkste vrouwenredder.

Nee ok niet direct, ik ben er in ieder geval niet gelukkig mee dat alleen de Arabische Machocultuur een debat waard is, er is nog zat werk op dit gebied buiten deze groep. Aan de andere kant verdient de LR toch hoe langer hoe meer mijn respect, er worden tenminste zaken besproken en met een half woord en loze praat neemt men duidelijk geen genoegen, dat soort doortastendheid bevalt me wel en dan maar jammer van die lange tenen. De Dolle Mina's hebben zich ook niks aan conservatisme en afkeuring gelegen laten liggen.



Afijn, gewoon aan dat gedoe met die vrouwen werken. Stelt zich vervolgens de vraag hoever overheid en maatschappij mogen gaan om eventueel cultureel ongewenste verschijnselen te 'bestrijden'. Uithuwelijking is nou eenmaal niet verboden, en ik zie dat niet gebeuren ook. Overigens is het een uitstervende business, dacht ik zo.

In ieder geval voorlichting, voorlichting en nog eens voorlichting. Als er tenminste maar goed toegankelijke informatie beschikbaar is (via bijvoorbeeld de Moskee) dat bepaalde gebruiken helemaal niet zo gewoon laat staan gewenst zijn dan is er al een grote hobbel genomen. Maar OK de LR moet oppassen dat ze het kind niet met het badwater weggooien door alleen Moslims aan te spreken die als protest wellicht dan maar liever de oren helemaal dichtstoppen.



Sjo, alweer 104 berichten zonder ban? Das een zomerrecord.

Tsja wat een zonnetje kan doen voor de gemoedsrust van een moderator he ;). Of Tao is gewoon met vakantie, dat kan natuurlijk ook.
Over zonnetje gesproken btw, het onweert hier nu gloeiende Grrttvrrrrdrrr!

Don Vito
20-07-05, 18:04
Geplaatst door mark61





Als je het mij vraagt nemen moslima's juist zo vaak verkeerde beslissingen over huwelijkspartners omdat ze de ervaring met mannen in het algemeen en partners in het bijzonder missen. Er gaat niks boven ervaringsdeskundigheid.


wat is verkeerde partner keuze? Zoek eens op hoe vaak Moslims zijn opgegroeid met gescheiden ouders en hoeveel niet moslims...

Afrux
20-07-05, 18:42
de vraag is: waarom wilden deze mensen wel bepaalde debatten organiseren, maar niet over deze onderwerpen praten.

Soldim
20-07-05, 19:23
Geplaatst door Don Vito
wat is verkeerde partner keuze? Zoek eens op hoe vaak Moslims zijn opgegroeid met gescheiden ouders en hoeveel niet moslims...

En natuurlijk neem je in die cijfers mee hoe makkelijk het is voor een moslim vrouw om scheiding aan te vragen zonder cultureel-maatschappelijke problemen op te roepen.

Afrux
20-07-05, 19:33
Geplaatst door Soldim
En natuurlijk neem je in die cijfers mee hoe makkelijk het is voor een moslim vrouw om scheiding aan te vragen zonder cultureel-maatschappelijke problemen op te roepen.

tariq ramadan:

Ik heb een hekel aan mensne die alles eenvoudig afschuiven op cultuur, er zijn degelijk islamitische geroienteerde zaken die we moeten ter discussie stellen.




In Marokko begint de discussie over deze maatschappelijke problemen, die vaak ontkend worden omdat ze niet horen in een (illusie) ideale moslim gemeenschap, op gang te komen.

Het boek van choukri - honger jaren / for bread alone - was ook decennia lang verboden in Marokko en andere zogenoemde islamitische landen. Hij beschreef homoseksualiteit, alcohol, prostitutie, etc...

http://www.telquel-online.com


Problèmes sexuels. Osez demander !

http://www.telquel-online.com/185/images/image1_couv_185.jpg
(DR)
Marocaines, Marocains, vous souffrez en silence dans l’intimité et votre sexualité bat de l’aile. Vous avez du mal à en parler et la h’chouma vous inhibe. Sur la base d’études chiffrées et d’avis d’experts, TelQuel vous invite à mettre des mots sur vos maux et à franchir le pas, pour y remédier.


Le sexe source de plaisir ? Pas toujours, hélas. La sexualité, c’est aussi des mots pour décrire des maux. Les Marocains et Marocaines ont en parlé pour la première fois à des spécialistes : les chercheurs du centre psychiatrique Ibn Rochd. Ces travaux,

Orakel
20-07-05, 21:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Taboes onder moslims opnieuw ter discussie

College wil debat over homofobie en uithuwelijking


De internationale conferentie met islamologen en andere deskundigen, die het college dit najaar wilde organiseren, gaat niet door. Het bestuur ziet er de zin niet van in. ,,Onze verwachting is dat het weinig toegevoegde waarde heeft.''


Vieze vuile gore lafbekken. Dat durven ze dan weer niet aan.
Laat ze hierna een debat over Islamofobie houden.
Wat een zieke geesten zeg.

Zwarte Schaap
20-07-05, 22:32
Geplaatst door Afrux
de vraag is: waarom wilden deze mensen wel bepaalde debatten organiseren, maar niet over deze onderwerpen praten.

Ik heb veel van die islamdebatten bijgewoond en in de discussies werden ze op zijn Rotterdams gezegd uitgeluld. Naar aanleiding van die discussies worden er allerlei afspraken gemaakt. Leefbaar Rotterdam had liever afspraken gezien die hun vooroordelen zouden bevestigen en tot beleid zouden moeten worden uitgewerkt. De debatten kwamen niet in hun voordeel uit inzake de zogenaamde islamitische taboes.

Naar aanleiding van die debatten is er ook een onderzoek gehouden naar de leefwereld van de allochtone vrouwen in Rotterdam. Daaruit kwam dat de andere allochtone vrouwen het slechter hadden dan de islamitische vrouw. Daar schrokken ze van. Er kwam bijvoorbeeld uit dat 50 % van de Kaap verdiaanse vrouwen sexueel is misbruikt en dan vooral in de familiesfeer. Na hevig kritiek heeft men toegegeven dat het geen wetenschappelijke onderzoek was.

Nu willen ze gewoon revanche nemen en hoe dan ook hun vooroordelen bevestigen.

mark61
21-07-05, 00:15
Geplaatst door kaassieforreal
[B]Yup!

[QUOTE]Nou, veel van dit slag kerels die zich schuldig maken aan vrouwenmishandeling in welke vorm dan ook hebben toch vaak het idee (al dan niet oprecht) dat ze er wel mee weg komen omdat er ergens wel "zoiets" wordt goedgekeurd door hun religie.

Heb je het ze allemaal gevraagd? Voorzover ik kan overzien interesseert het ze geen fuck of het in de koran staat of niet. Heuten. Dat geldt overigens voor mannen van alle gezindten.


Nee ok niet direct, ik ben er in ieder geval niet gelukkig mee dat alleen de Arabische Machocultuur een debat waard is, er is nog zat werk op dit gebied buiten deze groep. Aan de andere kant verdient de LR toch hoe langer hoe meer mijn respect,

Nou het mijne niet. Ik was bij zo'n islamdebat en LR heeft werkelijk niets te melden. Het zijn niets dan minkukels. Bovendien weet je dat ze foute ideeën hebben, maar zijn ze meestal zo slim dat niet te laten merken. Maar soms dus wel. Gesnapt.


In ieder geval voorlichting, voorlichting en nog eens voorlichting. Als er tenminste maar goed toegankelijke informatie beschikbaar is (via bijvoorbeeld de Moskee) dat bepaalde gebruiken helemaal niet zo gewoon laat staan gewenst zijn dan is er al een grote hobbel genomen. Maar OK de LR moet oppassen dat ze het kind niet met het badwater weggooien door alleen Moslims aan te spreken die als protest wellicht dan maar liever de oren helemaal dichtstoppen.

Dan mag de politiek wel wat geloofwaardiger worden en dit onderwerp, dat voor de ontdekking der moslims totaal niet op de politieke agenda stond, wel s ff algemeen aanpakken. Voorlopig zitten er nog in verhouding 2x zoveel Antilliaansen en Surinaamsen in de BVML als moslima's.


Of Tao is gewoon met vakantie, dat kan natuurlijk ook.

Laten we het daar maar op houden. :)

mark61
21-07-05, 00:17
Geplaatst door Don Vito
wat is verkeerde partner keuze? Zoek eens op hoe vaak Moslims zijn opgegroeid met gescheiden ouders en hoeveel niet moslims...

Verkeerde partnerkeuze is als je binnen drie jaar uit elkaar gaat. De vorige / huidige generatie peinst niet over scheiden, dus dat telt niet. Ik voorzie een grote stijging van het aantal scheidingen. Gevolg van hinken op twee culturen, de verplichte trouwcultuur en de ik-laat-me-niet-mn-leven-vergallen-cultuur. Gaat wel weer over op den duur. Hoewel die trouwmanie in NL als geheel ik dacht voor 1/3 in scheiding eindigt. Krijg je van ideologieën.

Overigens zou ik van jou wel s willen weten hoeveel echtparen uit elkaar gaan zonder formeel te scheiden, door ze te droppen, stomweg te negeren, een andere vrouw erbij te nemen, you name it. Betcha dat daar geen statistieken van te vinden zijn.

sjaen
21-07-05, 00:19
Uhh, ff tussendoor.
Ik dacht dat uithuwelijking ondertussen bij de wet verboden is, of heb ik het mis?

sjaen
21-07-05, 00:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb veel van die islamdebatten bijgewoond en in de discussies werden ze op zijn Rotterdams gezegd uitgeluld. Naar aanleiding van die discussies worden er allerlei afspraken gemaakt. Leefbaar Rotterdam had liever afspraken gezien die hun vooroordelen zouden bevestigen en tot beleid zouden moeten worden uitgewerkt. De debatten kwamen niet in hun voordeel uit inzake de zogenaamde islamitische taboes.

Naar aanleiding van die debatten is er ook een onderzoek gehouden naar de leefwereld van de allochtone vrouwen in Rotterdam. Daaruit kwam dat de andere allochtone vrouwen het slechter hadden dan de islamitische vrouw. Daar schrokken ze van. Er kwam bijvoorbeeld uit dat 50 % van de Kaap verdiaanse vrouwen sexueel is misbruikt en dan vooral in de familiesfeer. Na hevig kritiek heeft men toegegeven dat het geen wetenschappelijke onderzoek was.

Nu willen ze gewoon revanche nemen en hoe dan ook hun vooroordelen bevestigen.


Tijd voor Dolle Mina revival!

Zwarte Schaap
21-07-05, 15:09
Kritiek op extra 'islamdebatten'

Rotterdam - Het college houdt zich niet aan de afspraken over het vervolg van de debatten Islam & Integratie. Dat stelt PvdA-raadslid Jantine Kriens op haar weblog. Ze wil wethouder Van den Anker (veiligheid) na het zomerreces op het matje roepen.

Volgens Kriens heeft het college toegezegd, dat de inhoud van de kleinschalige vervolgdebatten in de wijken anders zou zijn dan de eerdere grote debatten in het WTC. Deelnemers zouden de kans krijgen er zelf zaken aan te kaarten, waar ze mee zitten. Het moesten discussies zijn 'over de alledaagse werkelijkheid'.

Het PvdA-raadslid meent dat het college nu weer van dit uitgangspunt afdwaalt. In een brief aan de raad geeft het college namelijk aan, dat er tijdens de wijkdiscussies ook wel degelijk moet worden gepraat over taboes in de moslimwereld als uithuwelijking, homofobie en discriminatie van vrouwen.

Die onderwerpen zouden in het WTC niet uit de verf zijn gekomen, omdat moslims er niet of nauwelijks over wilden praten. Ze lieten weten dat al deze onderwerpen niks met hun geloof te maken hebben. Het gaat volgens hen om 'culturele problemen' en om problemen die ook onder niet-moslims voorkomen.

Het college stelt nu echter dat het weliswaar om 'culturele problemen' gaat, maar dat die wel 'rechtstreeks in verband worden gebracht met de islam'. Daarom moeten ze toch ter tafel komen.

Kriens herinnert het college eraan dat het 'een dialoog' wilde. Een dialoog houdt volgens haar in dat ambtenaren ook openstaan voor wat de islamitische gesprekspartners wel en niet willen bespreken. Haar conclusie: ,,Van den Anker vindt blijkbaar dat ze nog niet genoeg de gelegenheid heeft gehad om taboedoorbrekend bezig te zijn.'' ,,Maar een dialoog is iets anders dan de voortzetting van een taboedoorbrekend debat.''


Bron: Rotterdams Dagblad 21/07/05

Soldim
21-07-05, 15:16
Geplaatst door Zwarte Schaap

Naar aanleiding van die debatten is er ook een onderzoek gehouden naar de leefwereld van de allochtone vrouwen in Rotterdam. Daaruit kwam dat de andere allochtone vrouwen het slechter hadden dan de islamitische vrouw. Daar schrokken ze van. Er kwam bijvoorbeeld uit dat 50 % van de Kaap verdiaanse vrouwen sexueel is misbruikt en dan vooral in de familiesfeer. Na hevig kritiek heeft men toegegeven dat het geen wetenschappelijke onderzoek was.


Wat is de relevantie van het aantal sexueel misbruikte Kaap Veriaanse vrouwen voor de positie van Islamitische vrouwen? Uiteraard is die sexuele misbruik verschrikkelijk en moet het worden aangepakt. Maar daar ging het hier niet over, het ging over het bespreekbaar maken van taboes in de moslim gemeenschap, en het feit dat moslims daar een probleem me schijnen te hebben.

Zwarte Schaap
21-07-05, 16:12
Geplaatst door Soldim
Wat is de relevantie van het aantal sexueel misbruikte Kaap Veriaanse vrouwen voor de positie van Islamitische vrouwen? Uiteraard is die sexuele misbruik verschrikkelijk en moet het worden aangepakt. Maar daar ging het hier niet over, het ging over het bespreekbaar maken van taboes in de moslim gemeenschap, en het feit dat moslims daar een probleem me schijnen te hebben.

De relevantie is dat men huiselijk geweld en vrouwenmishandeling compleet op de moslims afschuift. Maar telkenmale blijkt uit onderzoek dat autochtone en andere allochtone vrouwen het vaak erger te hebben dan de moslimvrouw. Zo plegen hindoestaanse meiden tweemaal zo vaak zelfmoord dan Marokkaanse of turkse meiden, en is het sexueel misbruik vele malen hoger onder autochtonen en andere allochtone groepen, (ongehuwde) tienermoederschap en soa komen Marokkanen en Turken in de lagere regionen voor, onder autochtone meiden en surinaamse meiden neemt tienermoederschap zelfs toe. Huiselijk geweld komt onder autochtone vrouwen 3 maal zo vaak voor dan bij marokkaanse vrouwen.

Leefbaar Rotterdam blijft alleen vastplakken aan de moslims. Dit geeft te denken. Leefbaar Rotterdam heeft haar succes te danken aan de anti-islamhouding, dit is niet meer en niets minder dan moslims stigmatiseren om zo alle problemen op hun af te schuiven.

Soldim
21-07-05, 16:23
Geplaatst door Zwarte Schaap De relevantie is dat men huiselijk geweld en vrouwenmishandeling compleet op de moslims afschuift.


Niemand schuift huiselijk geweld en vrouwenmishandeling compleet op moslims af. Feit is dat zowel huiselijk geweld en vrouwenmishandeling voorkomt in de moslim gemeenschap, dat het onderwerp van een debat maken schijnt echter een probleem te zijn. Onmiddelijk wijs je naar andere groepen en heb je het over andere misstanden. Er zijn andere problemen en misstanden, zeker, maar dat is geen reden om vrouwenmishandeling in de moslim gemeenschap te negeren.

Zwarte Schaap
21-07-05, 16:58
Geplaatst door Soldim
Niemand schuift huiselijk geweld en vrouwenmishandeling compleet op moslims af. Feit is dat zowel huiselijk geweld en vrouwenmishandeling voorkomt in de moslim gemeenschap, dat het onderwerp van een debat maken schijnt echter een probleem te zijn. Onmiddelijk wijs je naar andere groepen en heb je het over andere misstanden. Er zijn andere problemen en misstanden, zeker, maar dat is geen reden om vrouwenmishandeling in de moslim gemeenschap te negeren. Het is geen kwestie van negeren, het is een kwestie van eenzijdige schijnheilige aandacht voor de moslims.

Je moet lezen wat ik schreef. Het is al als onderwerp in de debatten aan de orde geweest. Alleen leefbaar Rotterdam is platgeluld en stond met ene bek vol tanden en konden niets anders uitkramen dan de gangbare vooroordelen.

Het is duidelijk dat men de moslimvrouw en de moslimman tegenover elkaar wil zetten terwijl andere vrouwen er veel erger aan toe zijn. Waarom is er geen debat voor die andere allochtone en autochtone vrouwen? Tellen zij niet mee, zijn ze niet Rotterdams genoeg?

Nee men wil een schijnheilige assimilatiepolitiek voeren achter de rug om van moslimvrouwen. Leefbaar geeft geen zak om vrouwen.

Mishandelde en misbruikte vrouwen worden door Leefbaar Rotterdam misbruikt om de islam te criminaliseren om zo de assimilatie te versnellen. PUNT

Rabi'ah.
21-07-05, 17:22
Geplaatst door Umarvlie
Waar komt deze onzin vandaan?

In de Islam heeft de vrouw volledig zelfbeschikkingsrecht aangaande het huwelijk. (PUNT)

Alleen is het zo dat in diverse culturen daar geen ruk van terecht komt, met name in de zogenaamde voorbeeld landen als SA. Niet verbazingwekkend aangezien "de arabieren" (lekker generaliserend en er zijn natuurlijk goeden onder) wat vrouwen aangaan gewoon varkens zijn. Overigens is dat bij meer volkeren zo hoor....

Helemaal mee eens.

Respect! :duim:

Soldim
21-07-05, 17:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is geen kwestie van negeren, het is een kwestie van eenzijdige schijnheilige aandacht voor de moslims.


Mijn excuses, ik was even vergeten dat kritiek om moslims niet wordt geduld.


Ik moet aan de hand van jou gegevens dus concluderen dat het disproportionele aantal moslim vrouwen in Blijf-van-mijn-Lijf huizen niet het gevolg is van een disproportioneel aantal mishandelingen?

Zwarte Schaap
21-07-05, 17:41
Geplaatst door Soldim
Mijn excuses, ik was even vergeten dat kritiek om moslims niet wordt geduld.

Ik moet aan de hand van jou gegevens dus concluderen dat het disproportionele aantal moslim vrouwen in Blijf-van-mijn-Lijf huizen niet het gevolg is van een disproportioneel aantal mishandelingen? Goed geconludeerd.

Ken jij de cijfers dan? Heb je ooit eens geintresseerd om te kijken hoe die cijfers er werkelijk uit zien?

Dan kun je er mischien achter komen dat moslims vergeleken met de andere allochtone groepen niet disproportioneel in BVML huizen zitten. De aanwezigheid van allochtone vrouwen in BVML huizen zegt niets over vrouwenmishandeling in het algemeen in Nederland.

Daaruit kun je concluderen dat er een andere reden is waarom allochtone vrouwen vaker in BVML huizen zitten.

Dat ga ik je niet voorkauwen, dat mag je zelf uitzoeken.

Soldim
21-07-05, 17:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat ga ik je niet voorkauwen, dat mag je zelf uitzoeken.

Wat!? Omdat jij je eigen stellingen niet kunt onderbouwen moet ik dat doen?

Op deze manier heb je dezelfde geloofwaardigheid als iemand die mij probeert wijs te maken dat de maan groen is met de argumentatie: "De bekende cijfers tonen het aan!!" :engel:

Zwarte Schaap
21-07-05, 18:05
Geplaatst door Soldim
Wat!? Omdat jij je eigen stellingen niet kunt onderbouwen moet ik dat doen?

Op deze manier heb je dezelfde geloofwaardigheid als iemand die mij probeert wijs te maken dat de maan groen is met de argumentatie: "De bekende cijfers tonen het aan!!" :engel: Ik heb gewoon geen zin om te discusseren met een achterkant van een koe.

Onderbouwing van stelling heb ik hier al in vele discussies aangaande het BVML en huiselijk geweld onderwerp al vele malen gedaan. Ik ga het niet voor de zoveelste keer herhalen om dan af te dwalen van het eigenlijke onderwerp.

Ik verwacht van iemand wel dat ie wat achtegrond info heeft als hij discusseert. Je komt niet verder dan de telegraafkop moslims oververtegenwoordigt in BVML huizen. Dus ga maar eerst de cijfers zoeken van de BVML huizen en kom dan terug.

Soldim
21-07-05, 18:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb gewoon geen zin om te discusseren met een achterkant van een koe.


Dus jou niet op je woord geloven staat gelijk met dom zijn? Wellicht heb je een ietswat opgeblazen zelfbeeld :D

Of is het zo dat als je een discussie niet kunt winnen je over gaat tot het denigreren van mensen die een andere opinie hebben dan jij?



Onderbouwing van stelling heb ik hier al in vele discussies aangaande het BVML en huiselijk geweld onderwerp al vele malen gedaan. Ik ga het niet voor de zoveelste keer herhalen om dan af te dwalen van het eigenlijke onderwerp.


Het eigenlijke onderwerp is dat zekere moslim groepen niet openstaan om bepaalde problemen te bespreken. Volgens mij ben je het karateristieke voorbeeld.
:gniffel:

Zwarte Schaap
21-07-05, 18:37
Geplaatst door Soldim
Dus jou niet op je woord geloven staat gelijk met dom zijn? Wellicht heb je een ietswat opgeblazen zelfbeeld :D

Of is het zo dat als je een discussie niet kunt winnen je over gaat tot het denigreren van mensen die een andere opinie hebben dan jij? Ik discusseer op basis van de cijfers. Als jij zelf niet de moeite neemt om die te bestuderen dan ben je het niet waard om daarover te discusseren.

Dom ben je in mijn ogen als je discusseert op basis van telegraafkoppen en geen flauw besef hebt van de werkelijke onderzoeken. Dar ga ik niet al te veel tijd aan besteden. En ja ik sta er niet bekend om dat ik lieg over onderzoekscijfers.


Het eigenlijke onderwerp is dat zekere moslim groepen niet openstaan om bepaalde problemen te bespreken. Volgens mij ben je het karateristieke voorbeeld.
:gniffel:
Het gaat niet om het wel of niet openstaan om bepaalde onderwerpen te bespreken maar om de misbruik van dergelijke debatten die een andere doel dienen dan waar de LPF en kornuiten op aansturen. Mijn argumentatie daarover heb ik al gegeven.

Soldim
21-07-05, 18:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik discusseer op basis van de cijfers.


Ik heb je geen cijfers zien geven...



Als jij zelf niet de moeite neemt om die te bestuderen dan ben je het niet waard om daarover te discusseren.


Ik ken de cijfers, en daarom kan ik zonder problemen stellen dat het aantal vrouwen met een Islam achtergrond dat in Blijf-van-mijn-Lijf huizen relatief veel groter is als het aantal autochtone vrouwen.



En ja ik sta er niet bekend om dat ik lieg over onderzoekscijfers.


Kunst, als je geen cijfers geeft kun je er ook niet over liegen. Maar dat betekend niet dat je gelijk hebt. ;)



Het gaat niet om het wel of niet openstaan om bepaalde onderwerpen te bespreken maar om de misbruik van dergelijke debatten die een andere doel dienen dan waar de LPF en kornuiten op aansturen. Mijn argumentatie daarover heb ik al gegeven.

Het feit is dat de problemen waarover de debatten (zouden moeten) gaan bestaat. Wat als misbruik beschouwt, is voor anderen wellicht reden tot gegronde zorgen.

Zwarte Schaap
21-07-05, 18:57
Geplaatst door Soldim
Ik heb je geen cijfers zien geven...

Hoef ik ook niet te geven mag jezelf opzoeken.



Ik ken de cijfers, en daarom kan ik zonder problemen stellen dat het aantal vrouwen met een Islam achtergrond dat in Blijf-van-mijn-Lijf huizen relatief veel groter is als het aantal autochton vrouwen. Dat klopt maar dat zegt niets over huiselijk geweld. En als je de cijfers wist dan zou je ook weten dat in BVML huizen niet-moslim vrouwen verhoudingsgewijs niet minder dan moslimvrouwen vertegenwoordigd zijn.

Dit heb ik je al eerder geschreven:
Dan kun je er mischien achter komen dat moslims vergeleken met de andere allochtone groepen niet disproportioneel in BVML huizen zitten. De aanwezigheid van allochtone vrouwen in BVML huizen zegt niets over vrouwenmishandeling in het algemeen in Nederland


Kunst, als je geen cijfers geeft kun je er ook niet over liegen. Maar dat betekend niet dat je gelijk hebt. ;) Die zijn hier al vele malen rondgeslingerd op het forum. Uiteindelijk gaat het om mijn stelling zoals hierbvoven is beschreven.


Het feit is dat de problemen waarover de debatten (zouden moeten) gaan bestaat. Wat als misbruik beschouwt, is voor anderen wellicht reden tot gegronde zorgen. Ik snap niet wat je hierboven wilt zeggen.

Soldim
21-07-05, 19:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hoef ik ook niet te geven mag jezelf opzoeken.


Die kun je of wil je niet geven want dat zou bewijzen dat je het fout hebt. Ik heb die cijfers opgezocht, voordat ik mijn stelling poste.



Dat klopt maar dat zegt niets over huiselijk geweld.


Ach, die vrouwen zitten daar voor de gezelligheid, en zouden zo weer terug kunnen keren bij hun liefhebbende echtgenoten, zonder angst voor lijf of leden??



En als je de cijfers wist dan zou je ook weten dat in BVML huizen niet-moslim vrouwen verhoudingsgewijs niet minder dan moslimvrouwen vertegenwoordigd zijn.


Vergeleken met hun representatie in de polulatie zitten er 5 maal meer moslim vrouwen in blijf van mijn lijf huizen als vrouwen van de totale populatie. Omdat ook andere etnische groepen oververtegenwoordigd zijn, heeft een moslim vrouw zelfs minimaal (ik heb geen zin om de exacte cijfers, die hoger zullen liggen, uit te rekenen) 15 maal zoveel kans om in een blijf van mijn lijf huis te zitten als een autochtone vrouw.



Dit heb ik je al eerder geschreven:
Dan kun je er mischien achter komen dat moslims vergeleken met de andere allochtone groepen niet disproportioneel in BVML huizen zitten.


Dus als een Surnamer zijn vrouw slaat, en een moslim doet dat ook, dan heeft die moslim geen probleem?



De aanwezigheid van allochtone vrouwen in BVML huizen zegt niets over vrouwenmishandeling in het algemeen in Nederland


O nee?? Als die vrouwen niet mishandeld werden or het risico lopen mishandeld te worden zaten ze daar echt niet!

contradictio
21-07-05, 20:12
Geplaatst door BiL@L
Het is overgeleverd door Imam Ahmad rahimahoellaah.

Wat bedoel je met je tweede vraag?


mijn tweede vraag was als de moslima in een islamitische samenleving als volgt wordt getypeerd:

3)De moslima leeft een leven in geborgenheid. Het is haar niet gewoon, om te gaan met mannen, buiten de verwanten die zij niet kan trouwen (mahaarim) om. De vader zal beter in staat zijn de geschiktheid van de man objectief te bekijken. De jonge vrouw kan makkelijker in de maling genomen worden of naar de mond gepraat worden, daar zij emotioneler zal zijn in haar oordeel

even kort samenvattend : ze komt niet in aanraking met vreemde mannen, groeit beschermd op , kan niet voor zichzelf opkomnen/zorgen etc

hoe moet ze dan haar recht halen bij een rechter (vreemde man) ??? hoe komt ze bij een rechter? wie gaat voor haar naar een rechter (als haar vader het al niet eens is met haar keuze). Bovendien hoe komt ze erachter dat dat haar recht is? etc

Rabi'ah.
21-07-05, 21:29
Geplaatst door contradictio

even kort samenvattend : ze komt niet in aanraking met vreemde mannen, groeit beschermd op , kan niet voor zichzelf opkomnen/zorgen etc

hoe moet ze dan haar recht halen bij een rechter (vreemde man) ??? hoe komt ze bij een rechter? wie gaat voor haar naar een rechter (als haar vader het al niet eens is met haar keuze). Bovendien hoe komt ze erachter dat dat haar recht is? etc

Dat zou ik me dus ook afvragen. Tis een selffulfilling prophecy. Als je iemand niet leert voor zichzelf op te komen, zal hij/zij dat ook inderdaad niet kunnen.

kaassieforreal
21-07-05, 21:44
Geplaatst door mark61
Heb je het ze allemaal gevraagd?

He flauw.



Voorzover ik kan overzien interesseert het ze geen fuck of het in de koran staat of niet. Heuten. Dat geldt overigens voor mannen van alle gezindten.

In machoculturen is de sterke dominante man een ideaalbeeld, dat is een hele grote open deur die uit menig sociologisch onderzoek is gebeleken. Maar ook in de Koran staan zat passages die, laat ik het voorzichtig zeggen, nogal uitgaan van een vrouw die tegen zichzelf en de boze buitenwereld in bescherming moet worden genomen. Als je Imam daar nou zo af en toe ook nog eens wat nadruk op legt. You do the math.... Het is zeker geen specifiek Islamitisch verschijnsel nee, maar ook Moslims kunnen zich niet aan deze discussie onttrekken en daar is het LR om te doen.





Nou het mijne niet. Ik was bij zo'n islamdebat en LR heeft werkelijk niets te melden. Het zijn niets dan minkukels. Bovendien weet je dat ze foute ideeën hebben, maar zijn ze meestal zo slim dat niet te laten merken. Maar soms dus wel. Gesnapt.

Ja sorry hoor, dit is een erg subjectief verhaal. Ik heb de PvdA in Rotterdam nog nooit en te nimmer ueberhaupt op zo'n grootschalige manier een dergelijk debat met zijn burger zien organiseren, dan gaat het mij niet eens meer over een foute ideologie of niet maar over de totale minachting van de problematiek van je burger. Klinkt me toch een beetje te veel als afserveren op vooroordelen en randverschijnselen dit. Goh is het al bij je opgekomen dat de deelnemers van elkaar een stuk wijzer kunnen worden tijdens zo'n debat?





Dan mag de politiek wel wat geloofwaardiger worden en dit onderwerp, dat voor de ontdekking der moslims totaal niet op de politieke agenda stond, wel s ff algemeen aanpakken.

En dat is dus wat ik bedoel. Vroeger was de houding: Zo lang ik niks hoor zal het wel goed zijn/ Ik brand mijn politieke vingers liever niet aan al te controversiele onderwerpen. Ik kan die trendbreuk van bijvoorbeeld zo'n club als de LR wel waarderen.



Voorlopig zitten er nog in verhouding 2x zoveel Antilliaansen en Surinaamsen in de BVML als moslima's.

Zeker is het zo dat, zoals ik al zei, het probleem van vrouwenmishandeling niet exclusief iets is voor Moslims. Evengoed is deze constatering dus weer geen goede reden om je dan maar helemaal aan de discussie te onttrekken.





Laten we het daar maar op houden. :)

Graag, alhoewel ik voor Tao toch altijd wel die eeuwige racist zal blijven. ( ik wacht nog steeds op het bewijs...)

kaassieforreal
21-07-05, 22:08
Geplaatst door Zwarte Schaap

Het is duidelijk dat men de moslimvrouw en de moslimman tegenover elkaar wil zetten terwijl andere vrouwen er veel erger aan toe zijn.

Ach ach ach wat een kommer en kwel. Hoe is het dan afgelopen met de emancipatiestrijd in de seventies van onze tegen elkaar opgezette mannen en vrouwen. OK het aantal echtscheidingen is toegenomen ja. Of die tot dan toe tegen beter weten in volgehouden huwelijken dan beter waren? OK, mannen en vrouwen zijn sindsdien in het huwelijk in verhouding veel dichter bij elkaar gekomen en een machtsevenwicht is dan wat instabieler ja, vreselijk je zal toch maar als kerel dor je echtgenoot de straat op gegooid worden. Het schijnt zelfs dat er tegenwoordig kerels door hun vrouw gebeukt worden (of asbak tegen het hoofd)

Je demagogie is vermakelijk maar o zo achterhaald door feiten.





Waarom is er geen debat voor die andere allochtone en autochtone vrouwen? Tellen zij niet mee, zijn ze niet Rotterdams genoeg?

Op zich waren die debatten in eerste instantie puur voor Moslims bedoeld, maar het is waar, deze problematiek is beslist niet voorbehouden aan Moslims, wat dat betreft heeft LR zich nog te bewijzen.



Nee men wil een schijnheilige assimilatiepolitiek voeren achter de rug om van moslimvrouwen. Leefbaar geeft geen zak om vrouwen.

Er is niks schijnheiligs aan LR wil op dit punt inderdaad een openlijke assimilatiepolitiek voeren. Norm dat het qua vrouwenmishandeling allemaal maar normaal moet zijn kan per direct de vuilbak in. Jammer dan hoor, dit soort ongewenste culturele verschijnselen moet nog gisteren een halt worden toegeroepen. Of LR daarmee vrouwvriendelijk te boek komt te staan interesseert ze gelukkig geen moer nee. Windowdressing, daar mag de PvdA zich mee behelpen.




Mishandelde en misbruikte vrouwen worden door Leefbaar Rotterdam misbruikt om de islam te criminaliseren om zo de assimilatie te versnellen. PUNT

En conservatieve zakken als jij zullen alles aangrijpen om maar niet onder ogen te hoeven zien dat het probleem er is en niet met lippendiensten valt op te lossen. Nogmaals de vraag waar je je druk om maakt als je je zoals het goede Moslim betaamt, met je tengels van vrouwen kan afblijven en ruimte en respect voor je andersdenkende medemens je tweede natuur is.


En als je bang bent te veel op een Nederlander te moeten lijken kan je altijd nog je heil ergens anders zoeken, die vrijheid geniet je hier ook.

Zwarte Schaap
21-07-05, 23:00
Geplaatst door Soldim
Die kun je of wil je niet geven want dat zou bewijzen dat je het fout hebt. Ik heb die cijfers opgezocht, voordat ik mijn stelling poste.


Ik daag je uit om te bewijzen dat de meerderheid van de vrouwen in de BVML huizen moslim is. Dat kun je gewoonweg niet bewijzen.


Ach, die vrouwen zitten daar voor de gezelligheid, en zouden zo weer terug kunnen keren bij hun liefhebbende echtgenoten, zonder angst voor lijf of leden??

Vergeleken met hun representatie in de polulatie zitten er 5 maal meer moslim vrouwen in blijf van mijn lijf huizen als vrouwen van de totale populatie. Omdat ook andere etnische groepen oververtegenwoordigd zijn, heeft een moslim vrouw zelfs minimaal (ik heb geen zin om de exacte cijfers, die hoger zullen liggen, uit te rekenen) 15 maal zoveel kans om in een blijf van mijn lijf huis te zitten als een autochtone vrouw. Ik durf te stellen dat de oververtegenwoordiging van de andere allochtone groepen hoger uitkomt dan de moslimas. Reken dat eens even uit dan. Je trucje om de kern van mijn kritiek te negeren maakt niet zoveel uit ik zal dus maar nog een keer herhalen waar het hier omgaat. Het gaat hier om het feit dat de aanwezigheid van alllochtone vrouwen in BVML huizen niets zegt over huiselijk geweld en vrouwenmishandeling in Nederland in het algemeen.

Volgens het Ministerie van Justitie heeft 54 % van de autochtone vrouwen met huiselijk geweld te maken, jaarlijks is dat iets van 500.000 gevallen. Dat ga je niet terugvinden in de aanwezigheid van nederlandse vrouwen in BVML huizen. Dat allochtone vrouwen vaker hun heil moeten zoieken in BVML huizen heeft een andere reden dan leefbaar Rotterdam en Hirsi ALi doen voorkomen.

Ik persoonlijk denk dat het te maken heeft dat allochtone vrouwen minder familieleden, zoals grootouders, ouders en/of andere familieleden hier in Nederland hebben die een rol zouden kunnen spelen in de conflictbemiddeling, in het hulp zoeken voordat het uit de hand loopt en als het uit de hand loopt om hun toevlucht naar toe nemen. Daarnaast blijkt uit de cijfers dat allochtone vrouwen veel lager opgeleid zijn en daardoor minder kennis hebben in het vinden van oplossingen als ze van haar man wil scheiden en het dus te lang laat voortduren en op het laatste moment haar toevlucht wel moet zoeken bij de BVML huizen.

Migratie doet pijn en levert veel problemen op bij de meeste migranten dat is een feit waar we niet om heen kunnen, dat is van alle tijden en van alle landen. Het kwalijke in Nederland is dat men deze problemen gebruikt om de moslims mee te slaan en maatregelen nemen om de moslims eronder te houden cq assimilatie en andere afschuifmechanismen toe te passen

Dus als Leefbaar Rotterdam een taboe wil doorbreken dan kunnen ze beter beginnen over het huiselijk geweld in het algemeen in Rotterdam te bespreken want de cijfers liegen er niet om. Het lijkt wel alsof Leefbaar Rotterdam en jij een taboe hebben door consequent het huiselijk geweld af te schuiven op de moslims


Dus als een Surnamer zijn vrouw slaat, en een moslim doet dat ook, dan heeft die moslim geen probleem? Het gaat om de eenzijdige benadering van huiselijk geweld. Als je zegt dat je zo veel geeft om de vrouwen dan moet je de statistieken daaromtrent nuttig gebruiken en je niet blind staren op moslims alleen. In de eigen autochtone kring valt nog veel meer winst te behalen. Rechtsextremisten hebben altijd de strategie gebruikt om hun onvolkomenheden te maskeren door alles af te schuiven op een bepaalde groep.


O nee?? Als die vrouwen niet mishandeld werden or het risico lopen mishandeld te worden zaten ze daar echt niet! Je ontwijkt de werkelijke discussie met je spelletjes

Max Stirner
21-07-05, 23:10
Geplaatst door Zwarte Schaap


Ik persoonlijk denk dat het te maken heeft dat allochtone vrouwen minder familieleden, zoals grootouders, ouders en/of andere familieleden hier in Nederland hebben die een rol zouden kunnen spelen in de conflictbemiddeling, in het hulp zoeken voordat het uit de hand loopt en als het uit de hand loopt om hun toevlucht naar toe nemen. Daarnaast blijkt uit de cijfers dat allochtone vrouwen veel lager opgeleid zijn en daardoor minder kennis hebben in het vinden van oplossingen als ze van haar man wil scheiden en het dus te lang laat voortduren en op het laatste moment haar toevlucht wel moet zoeken bij de BVML huizen.



Dat lijken me wijze woorden.

Maar denk je daarnaast ook niet dat dit onderwerp bij bepaalde groepen misschien een groter taboe is - dat ze er in eigen kring minder makkelijk over kunnen praten - en dat het goed is als er wordt geprobeerd om het uit die taboesfeer te halen?

Zwarte Schaap
21-07-05, 23:11
Geplaatst door kaassieforreal
Ach ach ach wat een kommer en kwel. Hoe is het dan afgelopen met de emancipatiestrijd in de seventies van onze tegen elkaar opgezette mannen en vrouwen. OK het aantal echtscheidingen is toegenomen ja. Of die tot dan toe tegen beter weten in volgehouden huwelijken dan beter waren? OK, mannen en vrouwen zijn sindsdien in het huwelijk in verhouding veel dichter bij elkaar gekomen en een machtsevenwicht is dan wat instabieler ja, vreselijk je zal toch maar als kerel dor je echtgenoot de straat op gegooid worden. Het schijnt zelfs dat er tegenwoordig kerels door hun vrouw gebeukt worden (of asbak tegen het hoofd)

Je demagogie is vermakelijk maar o zo achterhaald door feiten. In de politiek en media is er maar 1 beeld dat geschapen wordt. De moslimman is de dader en de moslimvrouw is de slachtoffer. Er wordt totaal geen ander beeld gegeven.


Op zich waren die debatten in eerste instantie puur voor Moslims bedoeld, maar het is waar, deze problematiek is beslist niet voorbehouden aan Moslims, wat dat betreft heeft LR zich nog te bewijzen. Daarom vind ik ze hypocriet door weer terug te keren naar de moslims.


Er is niks schijnheiligs aan LR wil op dit punt inderdaad een openlijke assimilatiepolitiek voeren. Norm dat het qua vrouwenmishandeling allemaal maar normaal moet zijn kan per direct de vuilbak in. Jammer dan hoor, dit soort ongewenste culturele verschijnselen moet nog gisteren een halt worden toegeroepen. Of LR daarmee vrouwvriendelijk te boek komt te staan interesseert ze gelukkig geen moer nee. Windowdressing, daar mag de PvdA zich mee behelpen. Ik heb liever niet dat moslims assimileren want anders zou dat de cijfers inzake huiselijk geweld alleen doen toenemen. Voor het geval je het niet weet heeft 54 % van de autochtone vrouwen te maken gehad met huiselijk geweld waarvan 45 % geen incidenteel huiselijk geweld betreft. Op jaarbasis is dat ongeveer 500.000 gevallen van huiselijk geweld. Nee dank je de koekoek voor de moslimvrouw wens ik dit niet toe.


En conservatieve zakken als jij zullen alles aangrijpen om maar niet onder ogen te hoeven zien dat het probleem er is en niet met lippendiensten valt op te lossen. Nogmaals de vraag waar je je druk om maakt als je je zoals het goede Moslim betaamt, met je tengels van vrouwen kan afblijven en ruimte en respect voor je andersdenkende medemens je tweede natuur is. Inhoudloze bla bla bla...


En als je bang bent te veel op een Nederlander te moeten lijken kan je altijd nog je heil ergens anders zoeken, die vrijheid geniet je hier ook. Ik hou niet van hypocrieten. Als je om huiselijk geweld geeft moet je niet alles elke keer op de moslims afschuiven zo bewijs je eerder dat er een taboe heerst op huiselijk geweld onder autochtonen.

Oow ja kom niet meer met dat stomme vertrek maar uit nederland als het he niet bevalt. Dat doe je elke keer als je geen relevante argumenten hebt.

Zwarte Schaap
21-07-05, 23:18
Geplaatst door Max Stirner
Dat lijken me wijze woorden.

Maar denk je daarnaast ook niet dat dit onderwerp bij bepaalde groepen misschien een groter taboe is - dat ze er in eigen kring minder makkelijk over kunnen praten - en dat het goed is als er wordt geprobeerd om het uit die taboesfeer te halen?
Dat doet leefbaar Rotterdam niet goed door zich alleen te richten op de moslims. De polemieken omtrent moslims van leefbaar Rotterdam duiden op een andere reden.

Believe me geen ene marokkaan staat het toe dat zijn zus/dochter door haar echtgenoot wordt mishandelt. Zodra dat kenbaar wordt gemaakt maakt de familie daar meteen een einde aan, daar is geen taboe over.

kaassieforreal
21-07-05, 23:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Oow ja kom niet meer met dat stomme vertrek maar uit nederland als het he niet bevalt. Dat doe je elke keer als je geen relevante argumenten hebt.


Geplaatst door Zwarte Schaap

Inhoudloze bla bla bla...


:zwaai:

mark61
21-07-05, 23:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik daag je uit om te bewijzen dat de meerderheid van de vrouwen in de BVML huizen moslim is. Dat kun je gewoonweg niet bewijzen.

Dat heb ik een tijdje geleden al gedaan, remember? Jij was erbij, en Ouarzazate. Vooral hij had erge moeite met elementair rekenen. Ik ga het niet allemaal weer opzoeken. Kan me geen weerwoord meer herinneren van je. De precieze uitkomst weet ik niet meer, in any case zijn moslima's vele malen oververtegenwoordigd. Dit ondanks ontmoedigende factoren die voor moslima's ongetwijfeld sterker gelden dan voor niet-moslima's.

Kan me nog herinneren dat ik een uur gezocht heb. Typerend dat zulke cijfers zo diep moeten worden weggestopt.

Zwarte Schaap
21-07-05, 23:32
Geplaatst door mark61
Dat heb ik een tijdje geleden al gedaan, remember? Jij was erbij, en Ouarzazate. Vooral hij had erge moeite met elementair rekenen. Ik ga het niet allemaal weer opzoeken. Kan me geen weerwoord meer herinneren van je. De precieze uitkomst weet ik niet meer, in any case zijn moslima's vele malen oververtegenwoordigd. Dit ondanks ontmoedigende factoren die voor moslima's ongetwijfeld sterker gelden dan voor niet-moslima's.

Kan me nog herinneren dat ik een uur gezocht heb. Typerend dat zulke cijfers zo diep moeten worden weggestopt.

Dan daag ik jou ook uit om aan te tonen dat moslimas de meerheid vormen van de BVML huzien.

Max Stirner
21-07-05, 23:35
Geplaatst door Zwarte Schaap [/i]
[B]Dat doet leefbaar Rotterdam niet goed door zich alleen te richten op de moslims. De polemieken omtrent moslims van leefbaar Rotterdam duiden op een andere reden.

In dit geval begrijp ik je wantrouwen.



Believe me geen ene marokkaan staat het toe dat zijn zus/dochter door haar echtgenoot wordt mishandelt. Zodra dat kenbaar wordt gemaakt maakt de familie daar meteen een einde aan, daar is geen taboe over.

OK, lijkt me logisch - àls het kenbaar wordt gemaakt. Vrouwen houden vaak hun mond dicht als het om dit soort zaken gaat.

Zwarte Schaap
22-07-05, 01:10
Geplaatst door sjaen
Uhh, ff tussendoor.
Ik dacht dat uithuwelijking ondertussen bij de wet verboden is, of heb ik het mis?

Voor de Islamitische wet is het al heel lang verboden.


Een Islamitische vader mag zijn dochter niet dwingen tot het huwen van een man die zij niet kent en niet wil als haar echtgenoot. De wijze Islamitische wet verbiedt de huwelijksvoogd de vrouw te dwingen tot het huwelijk met een man die zij niet begeert. een huwelijkssluiting die tot stand is gekomen zonder dat haar instemming is gevraagd, is ongeldig. De vrouw behoudt het recht het huwelijk te laten ontbinden, ten einde de gedragingen van de tyranieke huwelijksvoogd, die het huwelijk voor haar sloot, nietig te verklaren.

Gods gezant heeft in dit verband gezegd:'' Een vrouw die eerder gehuwd is geweest heeft meer recht op zichzelf dan haar huwelijksvoogd; de maagd wordt om haar instemming gevraagd, waarbij geldt dat stilzwijgen betekent dat zij haar toestemming heeft verleend. Op gezag van Hasna bint Khadam wordt overgeleverd dat haar vader haar heeft uitgehuwelijkt, terwijl zij eerder gehuwd was geweest. Maar toen zij bij Gods gezant kwam, verwierp hij haar huwelijk, omdat haar niet om haar toestemming was gevraagd. Immers het huwelijk in de Islam is een duurzaam huwelijk. Het kent geen ontbinding, behalve in geval van ernstige noodzaak.

Daarom moet de vrouw ook haar mening geven over de man die zij wil als levensgezel in dit leven en in het hiernamaals. De vader die zijn dochter uithuwelijkt zonder haar instemming, en haar dwingt in het huwelijk te treden met een man die zij niet wil als levenspartner, handelt onrechtvaardig en overtreedt de religieuze Wet van de gezants Gods, die het recht om te kiezen voor mannen en vrouwen beide heeft vastgelegd. Alleen een onwetende, eigenzinnige vader verspilt het leven van zijn dochter en laat haar in uiterste beproeving leven, waardoor hij uiteindelijk de oorzaak van haar dwaling is.

Bron: Naar Khalil El Moumni, imam van de Nasr-Moskee te Rotterdam

vlegeltje
22-07-05, 01:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan daag ik jou ook uit om aan te tonen dat moslimas de meerheid vormen van de BVML huzien.

Hij heeft dat toen al aangetoond. Zoek zelf maar op.

Ik kan het me ook nog herinneren. Mark liet zelfs de surinaamse vrouwen buiten beschouwing, terwijl het daarbij vaak om hindoestaanse moslima's gaat. Dan zou het verhoudingsgewijs nog meer zijn.

Zwarte Schaap
22-07-05, 01:22
Geplaatst door vlegeltje
Hij heeft dat toen al aangetoond. Zoek zelf maar op.

Ik kan het me ook nog herinneren. Mark liet zelfs de surinaamse vrouwen buiten beschouwing, terwijl het daarbij vaak om hindoestaanse moslima's gaat. Dan zou het verhoudingsgewijs nog meer zijn.

Dan daag ik jou ook uit om dat aan te tonen.

vlegeltje
22-07-05, 01:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan daag ik jou ook uit om dat aan te tonen.

Ik zeg al, zoek zelf maar op.


Het is trouwens jammer dat de zoekfunctie van deze site niet verder teruggaat dan een paar weken. Anders had ik best wel het topic van Mark voor jou naar boven willen halen.

Zwarte Schaap
22-07-05, 01:39
Geplaatst door vlegeltje
Ik zeg al, zoek zelf maar op.

Het is trouwens jammer dat de zoekfunctie van deze site niet verder teruggaat dan een paar weken. Anders had ik best wel het topic van Mark voor jou naar boven willen halen.

Ik hoef het niet te zoeken, ik vertrouw op mijn geheugen.

Wie stelt mag bewijzen. Ik weet dat wat ze beweren niet kunnen bewijzen.

Dat van de zoekfunctie heb je helemaal gelijk in.

sjaen
22-07-05, 01:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor de Islamitische wet is het al heel lang verboden.


Een Islamitische vader mag zijn dochter niet dwingen tot het huwen van een man die zij niet kent en niet wil als haar echtgenoot. De wijze Islamitische wet verbiedt de huwelijksvoogd de vrouw te dwingen tot het huwelijk met een man die zij niet begeert. een huwelijkssluiting die tot stand is gekomen zonder dat haar instemming is gevraagd, is ongeldig. De vrouw behoudt het recht het huwelijk te laten ontbinden, ten einde de gedragingen van de tyranieke huwelijksvoogd, die het huwelijk voor haar sloot, nietig te verklaren.

Gods gezant heeft in dit verband gezegd:'' Een vrouw die eerder gehuwd is geweest heeft meer recht op zichzelf dan haar huwelijksvoogd; de maagd wordt om haar instemming gevraagd, waarbij geldt dat stilzwijgen betekent dat zij haar toestemming heeft verleend. Op gezag van Hasna bint Khadam wordt overgeleverd dat haar vader haar heeft uitgehuwelijkt, terwijl zij eerder gehuwd was geweest. Maar toen zij bij Gods gezant kwam, verwierp hij haar huwelijk, omdat haar niet om haar toestemming was gevraagd. Immers het huwelijk in de Islam is een duurzaam huwelijk. Het kent geen ontbinding, behalve in geval van ernstige noodzaak.

Daarom moet de vrouw ook haar mening geven over de man die zij wil als levensgezel in dit leven en in het hiernamaals. De vader die zijn dochter uithuwelijkt zonder haar instemming, en haar dwingt in het huwelijk te treden met een man die zij niet wil als levenspartner, handelt onrechtvaardig en overtreedt de religieuze Wet van de gezants Gods, die het recht om te kiezen voor mannen en vrouwen beide heeft vastgelegd. Alleen een onwetende, eigenzinnige vader verspilt het leven van zijn dochter en laat haar in uiterste beproeving leven, waardoor hij uiteindelijk de oorzaak van haar dwaling is.

Bron: Naar Khalil El Moumni, imam van de Nasr-Moskee te Rotterdam

Bedank voor je uitleg, maar aangezien de Islam verschillende culturele gebruiken omsluit wil ik juist weten hoe het nederlands staatsrecht daarover denkt.
Anyone?!

Zwarte Kat
22-07-05, 02:07
Geplaatst door vlegeltje
Ik zeg al, zoek zelf maar op.


Het is trouwens jammer dat de zoekfunctie van deze site niet verder teruggaat dan een paar weken. Anders had ik best wel het topic van Mark voor jou naar boven willen halen.

Speciaal voor de getallen-fetisjisten:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1825028#post1825028

Zwarte Schaap
22-07-05, 02:33
Geplaatst door Zwarte Kat
Speciaal voor de getallen-fetisjisten:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1825028#post1825028

En nu nog de berekening die het bewijst

Soldim
22-07-05, 15:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik daag je uit om te bewijzen dat de meerderheid van de vrouwen in de BVML huizen moslim is. Dat kun je gewoonweg niet bewijzen.


Zwart Schaap klinkt nu als een gemiddelde Amerikaanse Republikein, elke keer als een argument van hem overhoop wordt geschoten wil komt hij met iets nieuws :D

We hadden het over oververtegenwoordigd meneer Schaap, dat is iets heel anders als de meerderheid vormen. 6 % van de Nederlandse vrouwen heeft een Islamitische achtergrond. 30% van de vrouwen die in BVML huizen zitten heeft een islam achtergrond. Dat is een vijf keer oververtegenwoordiging (als het boven je intulectuele pet gaat, pak je rekenmachine er even bij ;) ).



Ik durf te stellen dat de oververtegenwoordiging van de andere allochtone groepen hoger uitkomt dan de moslimas. Reken dat eens even uit dan.


Waarom zou ik? Hoe relevant is het dat andere allochtone groepen relatief ook meer incidenten met huiselijkgeweld kennen? Het gaat er hier om dat jij ontkent dat moslims meer huiselijkgeweld gebruiken dan autochtonen, en daarom vindt dat Leefbaar Rotterdam niet mag spreken over een 'taboe'. Nu blijkt dat er in verhouding stiekem toch veel meer moslima's in BVML huizen zitten haal je ineens andere allochtone groepen tevoorschijn.



Je trucje om de kern van mijn kritiek te negeren maakt niet zoveel uit ik zal dus maar nog een keer herhalen waar het hier omgaat. Het gaat hier om het feit dat de aanwezigheid van alllochtone vrouwen in BVML huizen niets zegt over huiselijk geweld en vrouwenmishandeling in Nederland in het algemeen.
Volgens het Ministerie van Justitie heeft 54 % van de autochtone vrouwen met huiselijk geweld te maken, jaarlijks is dat iets van 500.000 gevallen. Dat ga je niet terugvinden in de aanwezigheid van nederlandse vrouwen in BVML huizen.


<Zwart Schaap mode>
Kun je dat bewijzen?
</Zwart Schaap mode>



Dat allochtone vrouwen vaker hun heil moeten zoieken in BVML huizen heeft een andere reden dan leefbaar Rotterdam en Hirsi ALi doen voorkomen.

Ik persoonlijk denk dat het te maken heeft dat allochtone vrouwen minder familieleden, zoals grootouders, ouders en/of andere familieleden hier in Nederland hebben die een rol zouden kunnen spelen in de conflictbemiddeling, in het hulp zoeken voordat het uit de hand loopt en als het uit de hand loopt om hun toevlucht naar toe nemen. Daarnaast blijkt uit de cijfers dat allochtone vrouwen veel lager opgeleid zijn en daardoor minder kennis hebben in het vinden van oplossingen als ze van haar man wil scheiden en het dus te lang laat voortduren en op het laatste moment haar toevlucht wel moet zoeken bij de BVML huizen.


Jij wou cijfers zien, ik heb cijfers gegeven. Nu kom je met persoonlijke hypotheses om zogenaamd te bewijzen dat die cijfers geflateerd zijn. Voor een deel zou dat best mogelijk kunnen zijn, maar dat verklaart een 15 voudig verschil absoluut niet.



Migratie doet pijn en levert veel problemen op bij de meeste migranten dat is een feit waar we niet om heen kunnen, dat is van alle tijden en van alle landen.


Uit ervaring sprekend, kan ik je verzekeren dat het best meevalt :D Sommige dingen zijn even wennen, maar als je je probeert te verdiepen in je gastland zijn de meeste dingen verklaarbaar (hoewel de motivatie van 56 miljoen Bush stemmers voor mij altijd een raadsel zal blijven).



Het kwalijke in Nederland is dat men deze problemen gebruikt om de moslims mee te slaan en maatregelen nemen om de moslims eronder te houden cq assimilatie en andere afschuifmechanismen toe te passen


Dus een debat beginnen over een aantoonbaar probleem onder moslims staat bij jou gelijk aan assimilatie en het 'eronder houden'?? (waaronder...?)



Dus als Leefbaar Rotterdam een taboe wil doorbreken dan kunnen ze beter beginnen over het huiselijk geweld in het algemeen in Rotterdam te bespreken want de cijfers liegen er niet om. Het lijkt wel alsof Leefbaar Rotterdam en jij een taboe hebben door consequent het huiselijk geweld af te schuiven op de moslims


Waar heb ik beweerd dat andere groepen geen problemen hebben met huiselijk geweld?



In de eigen autochtone kring valt nog veel meer winst te behalen.


Maximaal 40% van de vrouwen die in BLVM huizen zitten zijn autochtoon, dus zoveel meer winst zie ik daar niet, vooral omdat de doelgroep vele malen groter is!



Rechtsextremisten hebben altijd de strategie gebruikt om hun onvolkomenheden te maskeren door alles af te schuiven op een bepaalde groep.


Ach, nu komt het ware Zwarte Schaap boven, een ieder die kritiek levert op moslims is extreem rechts :fpiraat:

Ik kan je verzekeren, meneer Schaap, dat a. ik het als een belediging opvat om met mensen als Jan Maat en Fortuin vergeleken te worden, en b. boven genoemde populisten in hun graf liggen te wentelen wanneer je mijn politieke ideeen met hun associeert.



Je ontwijkt de werkelijke discussie met je spelletjes

Het ik van je afgekeken :p

Zwarte Schaap
22-07-05, 22:00
Geplaatst door Soldim
Zwart Schaap klinkt nu als een gemiddelde Amerikaanse Republikein, elke keer als een argument van hem overhoop wordt geschoten wil komt hij met iets nieuws :D Hou nou maar op met je kinderachtige gedoe je hebt geen ene argument van mij kunnen weerspreken.


We hadden het over oververtegenwoordigd meneer Schaap, dat is iets heel anders als de meerderheid vormen. 6 % van de Nederlandse vrouwen heeft een Islamitische achtergrond. 30% van de vrouwen die in BVML huizen zitten heeft een islam achtergrond. Dat is een vijf keer oververtegenwoordiging (als het boven je intulectuele pet gaat, pak je rekenmachine er even bij ;) ). Kennelijk ben je vergeten waarom je met mij de discussie bent anagegaan: om je geheugen op te frissen verwijs ik je naar de discussie:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2165105#post2165105

De relevantie is dat men huiselijk geweld en vrouwenmishandeling compleet op de moslims afschuift. Maar telkenmale blijkt uit onderzoek dat autochtone en andere allochtone vrouwen het vaak erger te hebben dan de moslimvrouw. Zo plegen hindoestaanse meiden tweemaal zo vaak zelfmoord dan Marokkaanse of turkse meiden, en is het sexueel misbruik vele malen hoger onder autochtonen en andere allochtone groepen, (ongehuwde) tienermoederschap en soa komen Marokkanen en Turken in de lagere regionen voor, onder autochtone meiden en surinaamse meiden neemt tienermoederschap zelfs toe. Huiselijk geweld komt onder autochtone vrouwen 3 maal zo vaak voor dan bij marokkaanse vrouwen.

Leefbaar Rotterdam blijft alleen vastplakken aan de moslims. Dit geeft te denken. Leefbaar Rotterdam heeft haar succes te danken aan de anti-islamhouding, dit is niet meer en niets minder dan moslims stigmatiseren om zo alle problemen op hun af te schuiven.

Dan kun je er mischien achter komen dat moslims vergeleken met de andere allochtone groepen niet disproportioneel in BVML huizen zitten. De aanwezigheid van allochtone vrouwen in BVML huizen zegt niets over vrouwenmishandeling in het algemeen in Nederland.


Waarom zou ik? Hoe relevant is het dat andere allochtone groepen relatief ook meer incidenten met huiselijkgeweld kennen? Het gaat er hier om dat jij ontkent dat moslims meer huiselijkgeweld gebruiken dan autochtonen, en daarom vindt dat Leefbaar Rotterdam niet mag spreken over een 'taboe'. Nu blijkt dat er in verhouding stiekem toch veel meer moslima's in BVML huizen zitten haal je ineens andere allochtone groepen tevoorschijn. De relvantie heb ik inmiddels al 3 keer voor je neergezet in deze discussie, zie antwoord hiervoor.
Dat autochtonen meer geweld gebruiken tegen vrouwen dan allochtonen staat vast. Lees het onderzoek van het Misterie van justitie waarvan ik de link hieronder ga geven maar errop na.

Ik haal verder helemaal niet eens ineens andere allochtonen erbij, dat beweer ik al vanaf het begin. Jammer genoeg speel jij liever spelletjes dan dat je beter leest.

Dat er verhoudingsgewijs meer moslimas dan autochtonen in BVML huizen zitten heb ik nooit ontkend, het probleem is dat jij ontkent dat andere allochtone vrouwen die verhoudingsgewijs nog iets vaker dan moslimas in BVML huizen komen. aangezien jij dit bewust niet wilt lezen kun je je spelletje volhouden. Want als je dat leest kun je begrijpen dat mosliams helemaal niet vaker in BVML huizen voorkomen end at het dom is om daarom te concluderen dat moslimas vaker worden mishandelt.


Kun je dat bewijzen?

Het originele onderzoek uit 1997 naar huiselijk geweld onder autochtonen is niet online beschikbaar ('Huiselijk geweld – aard, omvang en hulpverlening’, Intomart, 1997). Je kunt het wel online bestellen.

Datzelfde onderzoek heeft men in 2002 bij allochtonen herhaald ( ‘Huiselijk geweld onder Surinamers, Antillianen en Arubanen, Marokkanen en Turken in Nederland - aard, omvang en hulpverlening’, Intomart, 2002). Deze onderzoek is wel online beschikbaar. In dit onderzoek heeft men ook de cijfers van autochtonen verwerkt. Hieruit blijkt uit figuur 2.1 dat 53 % van de autochtonen met huiselijk geweld te maken heeft. Als men de niet-incidentele gevallen eraf trekt kom je uit op 45 % van de autochtone bevolking. Voor Turkse vrouwen is het ongeveer 23 % en voor Marokkaanse vrouwen is het 18 %. Hieruit blijkt dat cijfers van een BVML huis niets zeggen over de werkelijke huiselijk gewled in Nederland. BVML huizen zeggen alleen dat allochtone vrouwen minder middelen hebben om hun problemen op te lossen.

Bron: http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/onderzoek/rapphga.pdf


Slachtofferschap van huiselijk geweld

45% van de Nederlandse bevolking is zelf ooit slachtoffer geworden van niet-incidenteel huiselijk geweld.

11% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat lichamelijk letsel ten gevolge heeft gehad.

30% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat noemenswaardige gevolgen heeft gehad zoals een scheiding, angstgevoelens, neerslachtigheid, eetproblemen of problemen met relaties en/of intimiteit. 21% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat langer dan vijf jaar duurde.

27% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld waarbij de voorvallen wekelijks of dagelijks voorkwamen.
Geestelijke, lichamelijke en seksuele vormen van huiselijk geweld komen vaak samen voor in één complex van huiselijk geweld.

Tweederde van de Nederlanders kent iemand (of denkt iemand te kennen) die slachtoffer is (geweest) van huiselijk geweld.

Bron: http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/publicaties/hg_slachtofferschap.htm



Half miljoen slachtoffers van huiselijk geweld

ROTTERDAM, 16 NOV. Ongeveer 500.000 vrouwen, kinderen en mannen worden jaarlijks in Nederland in eigen huis mishandeld. Dit blijkt uit dinsdag verschenen cijfers van de 25 politieregio's.

De politiekorpsen registreerden van mei tot en met augustus het aantal gevallen van huiselijk geweld. Omgerekend naar een jaar gaat het om 56.000 incidenten. Onderzoek wijst uit dat slechts 12 procent van alle gevallen van huiselijk geweld bij de politie terechtkomt.

Het is voor het eerst dat de politie met dergelijke gedetailleerde informatie over dit onderwerp komt. Ruim 80 procent van de slachtoffers is vrouw, 18,5 procent is man. Vrouwen zijn grotendeels tussen de 25 en 45 jaar. Bij seksueel geweld zijn vooral kinderen en jongeren het slachtoffer.

Per jaar worden ongeveer 22.000 jongeren slachtoffer van huiselijk geweld. Volgens de politie is extra aandacht nodig voor deze groep, ook als jongeren getuigen van geweld zijn, omdat zij in de pubertijd op straat in hetzelfde gedrag kunnen vervallen. Niet alleen geweld en misbruik vallen onder huiselijk geweld. Ook pesten en treiteren, bijvoorbeeld door het vernielen van eigendommen, en bedreiging worden ertoe gerekend.

De politie zegt dat de cijfers een ,,niet te miskennen signaal afgeven over de ernst van dit grote maatschappelijke probleem.'' Zij kan dit zelf niet oplossen, hooguit optreden tegen excessen. De politie ziet een taak voor gemeenten en hulpverlenende instanties, zeker als er geen strafbare feiten zijn gepleegd.

Uit de nu bekende politiecijfers blijkt dat in slechts 33,6 procent van de gevallen ook aangifte volgde. Dat heeft te maken met de afhankelijke positie waarin slachtoffers vaak zitten of dat aangifte onmogelijk is zoals bij kindermishandeling. Toch kon de politie in 58 procent van de aangiften een dader aanhouden. Nu valt nog niet na te gaan in hoeveel gevallen er op een andere manier, bijvoorbeeld door bemiddeling, aandacht voor het probleem was. Volgend jaar is deze mogelijkheid er wel.

Bron: ANP

Alleen al in een plattelandsgemeente zoals Barneveld blijkt dat het aantal mishandelde vrouwen meer dan wat er jaarlijks van alle moslimas per jaar bij de BVML huizen binnenkomt.


Nu snel meldpunt geweld’

BARNEVELD - Binnen drie weken kunnen Barneveldse burgers gevallen van huiselijk geweld melden via een speciaal meldpunt.

,,We zijn met alle betrokken partijen in een afrondende fase beland”, zegt burgemeester Wim Burgering. Hij kondigde de introductie van het meldpunt eind februari dit jaar al aan, maar erkent nu dat hij ‘iets te voortvarend’ was door te stellen dat een maand later het plan van aanpak klaar moest liggen. ,,Het kost meer tijd dan gedacht, temeer omdat we er heel zorgvuldig mee omgaan”, zo liet hij dinsdag weten tijdens het wekelijkse gesprek met de pers. Barneveld wilde aanvankelijk een voortrekkersrol in de bestrijding van huiselijk geweld en vervolgens in regionaal verband met vijf naburige gemeenten een structuur opzetten. ,,Over drie weken hebben we alle informatie die nodig is, het college heeft gezegd het ook uiterlijk dit jaar te realiseren.”

In de politieregio West-Veluwe Vallei gaat het om zo`n 600 tot 800 meldingen per jaar van ‘geweld achter de voordeur’. In één op de tien gezinnen komt geweld voor. ,,Dat is meer dan afgrijselijk. Vrouwen worden bij voortduring in elkaar getrimd, kinderen raken getraumatiseerd” , liet Burgering eerder weten. Alleen al in de gemeente Barneveld werden vorig jaar 150 meldingen gedaan die onder de categorie `huiselijk geweld` vallen, zo blijkt uit politiecijfers. Uit aanvullend onderzoek blijkt dat er maar in zo`n 12 procent van de gevallen aangifte wordt gedaan bij de politie. In de gemeente Barneveld komt dat neer op zo`n 1200 gevallen van huiselijk geweld.

Volgens Burgering wijkt een `plattelandsgemeente` als Barneveld met genoemde getallen niet af van de landelijke cijfers van huiselijk geweld, bijvoorbeeld in steden. ,,Huiselijk geweld gaat dwars door de samenstelling van de bevolking heen: of men nu religieus is of niet, arm of rijk, ook in Barneveld hebben we te maken met deze vorm van geweld.”

De burgemeester volgde eerder dit jaar met vertegenwoordigers van de gemeenten uit het politiedistrict en tal van hulpverleningsorganisaties een workshop over wat huiselijk geweld is en hoe het aangepakt kan worden.


Jij wou cijfers zien, ik heb cijfers gegeven. Nu kom je met persoonlijke hypotheses om zogenaamd te bewijzen dat die cijfers geflateerd zijn. Voor een deel zou dat best mogelijk kunnen zijn, maar dat verklaart een 15 voudig verschil absoluut niet. Jij doet helemaal geen moeite om uit te zoeken waarom ze hoger zijn. Het enige waar jij blijft hangen is dat het aan de islam ligt zoals leefbaar rotterdam doet. Daarom haal ik er cijfers bij van andere allochtoen groepen om aan te tonen dat er iets anders aan de hand is. En als ik er cijfers bij haal waaruit blijkt dat autochtone vrouwen nog vaker mishandelt worden maar niet zo vaak terug te vinden zijn in BVML huizen dan moet er een lichtje branden dat er andere redenen zijn dat allochtone vrouwen vaker hun heil moeten zoeken in BVML huizen.


Dus een debat beginnen over een aantoonbaar probleem onder moslims staat bij jou gelijk aan assimilatie en het 'eronder houden'?? (waaronder...?) Dat probleem is niet aantoonbaar en de conclusie die men eruit trekt al helemaal niet


Waar heb ik beweerd dat andere groepen geen problemen hebben met huiselijk geweld? Doordat je spelletjes speelt en mijn argumenten negeert.


Maximaal 40% van de vrouwen die in BLVM huizen zitten zijn autochtoon, dus zoveel meer winst zie ik daar niet, vooral omdat de doelgroep vele malen groter is!

zie onderstaand onderzoek waaruit blijkt dat autochtone vrouwen het meest in elkaar geslagen worden en wat de BVML huis cijfers niet laten zien.
http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/onderzoek/rapphga.pdf

Ach, nu komt het ware Zwarte Schaap boven, een ieder die kritiek levert op moslims is extreem rechts :fpiraat: Je hanteert dezelfde logica en strategie.


Ik kan je verzekeren, meneer Schaap, dat a. ik het als een belediging opvat om met mensen als Jan Maat en Fortuin vergeleken te worden, en b. boven genoemde populisten in hun graf liggen te wentelen wanneer je mijn politieke ideeen met hun associeert. Janmaat heb ik hoog zitten daar zul je nooit aan tippen, dat was een goudeerlijke man, recht doorzee, wat dat betreft viel hij buiten de boot bij de Nederlandse schijnheiligheid. Pim Fortuyn was een egotrippende relnicht, niet meer en niets minder.


Het ik van je afgekeken :p

Ik speel geen spelletjes in/met serieuze zaken.

Zwarte Schaap
22-07-05, 22:07
'Uw tóón, wethouder!'

Van den Anker treft joelende moslima's in islamdebat

Door Eefje Oomen

Het leek zo lastig niet, de stelling 'aan onderdrukking van de vrouw, eerwraak, maagdelijkheidscultus, besnijdenis, homohaat, uithuwelijking en politieke islam moet nu in samenwerking met moslims een einde worden gemaakt'.

Rotterdam - Toch keerde een hele club zich tijdens het drukke islamdebat over emancipatie openlijk tegen dit motto van Leefbaar-wethouder Marianne van den Anker. Die club bestond uit een opvallende mix van moslima's met of zonder hoofddoek, moslims met of zonder baardje en Erasmus-studenten met lamswollen truien. Vanaf de zijlijn bleven ze ; zeer eensgezind ; de wethouder in de hal van het WTC bestoken met gesis, gejoel en boegeroep. Bij dat protest bleef de discussie die over grote onderwerpen als emancipatie en homoseksualiteit had moeten gaan, gisteren eigenlijk ook haken.

De klacht van de boeroepers? Dat de wethouder de 'zeven plagen' uit de stelling aan de islam bleef koppelen. ,,Al deze zaken hebben niks te maken met mijn geloof. Het zijn kwesties van cultuur, traditie,'' hield één van de moslima's Van den Anker voor.

De wethouder herhaalde op haar beurt wat ze minstens zeven keer had gezegd. Dat ze de afgelopen maanden al vaker op deze 'loyaliteitscirkel' in de moslimgemeenschap was gestuit en dat ze het er niet meer over wilde hebben. ,,Het maakt me niet uit wat de oorzaak is. Geloof, cultuur, politiek. Het gaat me niet om de sticker. Maar ik vind dat we samen oplossingen moeten vinden.''

En ja, daar vroeg dezelfde club weer om de microfoon. Want als de avond niet over de islam ging, waarom heette het dan een islamdebat, wilde een van de mannen weten. ,,Ik zie dat woord 'islamdebat' toch gewoon op de borden staan?'' Eén van de anderen: ,,Als u het over deze onderwerpen wil hebben, moet u zich maar eerst eens in de islam verdiepen.''


Wollige taal
Een enkeling ging wel in op de stellingen die beleidsadviseur Seçil Arda met veel wollige woorden als 'gecoconiseerde maatschappij' inleidde. De moslima bijvoorbeeld die erkende dat zij en anderen soms wel moeten buigen voor familie en islam. ,,Goed, er zijn niet zoveel problemen. Tot je thuiskomt met Jan Peter, een atheïst. Dan weet je dat je ouders dat niet leuk zullen vinden.'' Ze riep andere moslima's op een eigen keuze te maken, 'al heeft dat een prijskaartje'. ,,Ik garandeer dat er een wereld voor je opengaat.''

Dat juist deze optimistische moslima zonder hoofddoek uitverkoren werd de komende week tv-reclame voor de debatten te maken, viel bij de joelers niet in goede aarde. Waarom niet een van de vrouwen met hoofddoekje die Van den Anker gepiepeld had? Die mondige moslima bijvoorbeeld die de wethouder voorlegde dat de 'zeven plagen' in het niet vielen bij haar problemen om een stageplek of baan te vinden.

Eén van de mannen in het protestvak gromde. Niks geen inspraak, het hele debat 'was voorgekookt'. Ook een vrouw die vertelde dat 'ze helemaal uit Amsterdam gekomen was', gispte Van den Anker. ,,Ik ben het inhoudelijk met u eens, maar wethouder, uw tóón.'' Van den Anker: ,,Excuses daarvoor, zelfs een knieval. Maar ik vind gewoon dat dit besproken moet worden.''


Rotterdas Dagblad 17/02/05

Zwarte Schaap
22-07-05, 22:12
Charlois wil verbod hoofddoekjes voor baliemedewerkers

ROTTERDAM - De Rotterdamse deelgemeente Charlois wil verbieden dat baliemedewerkers hoofddoekjes dragen. Dat staat in een brief die het dagelijks bestuur van de deelgemeente aan het college van burgemeester en wethouders heeft geschreven.
Aanleiding voor de stellingname was een medewerkster die een hoofddoek wilde dragen. "We hebben tegen haar gezegd dat het wettelijk niet verboden is, maar wel ongewenst", aldus secretaris J. van de Poel van Charlois. " Als ze achter de balie zit, draagt ze de doek niet meer. Op andere plekken nog wel."

In maart vorig jaar speelde er al een discussie in de Rotterdamse gemeenteraad over religieuze uitingen in overheidsgebouwen en scholen. Leefbaar Rotterdam wilde dat verbieden, maar burgemeester en wethouders wezen dat af.

"We weten dat er toen is gediscussieerd, maar naar mijn weten is er nooit een conclusie getrokken. Wij hebben tenminste nooit een officieel standpunt van het college gekregen", aldus Van de Poel.

De deelgemeente wil de hoofddoekjes verbieden omdat ze "de vereiste onafhankelijkheid en neutraliteit van de overheid in gevaar brengen". Ook vindt Charlois dat de doek voor veel mensen symbool staat voor een leefwijze, cultuur of gedachtegoed die niet strookt met de Nederlandse waarden en normen. Het gaat dan om "de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen, gebaseerd op de persoonlijke vrijheid om het eigen leven geheel naar eigen inzicht in te richten".

Charlois wil een verbod instellen voor baliemedewerkers, maar ook voor andere ambtenaren die "de deelgemeente naar buiten toe moeten vertegenwoordigen, zoals mensen die aanwezig zijn bij een inspraakavond" .

Burgemeester Opstelten zei in Chicago, waar hij op werkbezoek is: "Ik heb van de zaak gehoord, maar weet niet precies wat er aan de hand is. Ik wil derhalve nu geen commentaar geven."

Wethouder Van den Anker (Zorg en Veiligheid) pleitte er eerder deze week, in het kader van het islamdebat in de stad, voor dat "moslima's hun hoofddoekjes afdoen". Volgens Van den Anker is het dragen van een hoofddoek een teken van onderdrukking.

De woordvoerder van wethouder Janssens, onder meer belast met personeelszaken binnen de gemeente, noemt de zaak een flinke storm in een glas water. "Het is een beetje gek dat Charlois ons (het college van burgemeester en wethouders) een brief stuurt hierover. De deelgemeenten staan vrij in hun beleid ten aanzien van kledingvoorschriften. Als Charlois dat wil, kan het hoofddoekjes verbieden."

De zegsman benadrukt dat de gemeente Rotterdam zelf geen kledingstukken verbiedt, tenzij een ambtenaar een uniform draagt voor zijn functie. Ook zijn burka's en gezichtsbedekkende kleden verboden bij de gemeente.


Bron: Telegraaf 17/02/05

Zwarte Schaap
22-07-05, 22:16
Over de emancipatie van moslimvrouwen (1)

De rechts-liberale kaping van het feminisme

Sinds kort lijkt heel Nederland vurig pleitbezorger van de rechten van de vrouw. Wie aan vrouwen komt, komt aan de essentie van onze cultuur, zo boodschapt het ene na de andere politieke kopstuk. Marcel Spin & Teun Ennen hebben zo hun vraagtekens bij deze retorische move. Hoezo is Nederland opeens zo feministisch geworden?


Marcel Spin & Teun Ennen

Mocht het na 11 september nog niet duidelijk zijn, dan laten de reacties na de moord op Theo van Gogh wel zien dat racisme welig tiert. Dat is niet nieuw in de Nederlandse geschiedenis. Nieuw is dat vooral moslims het moeten ontgelden. Nieuw is ook dat moslims niet alleen neonazi's en zogenaamde lonsdale-jongeren tegenover zich vinden, maar ook ministers en opiniemakers. Met de Koran in de hand wordt de Islam tot vrouwonvriendelijke godsdienst verklaard, en iedere moslim als zodanig bejegend. Ministers laten zich ontvallen dat het oorlog is (Zalm) en dat het nu genoeg is geweest (Verdonk). De laatste schopt vervolgens bewust stennis als een imam weigert haar een hand te geven. Is al die oorlogstaal werkelijk bedoelt om op te komen voor vrouwenrechten, of is er iets anders aan de hand...?

Wat ons betreft dient het huidige debat rondom emancipatie de strijd tegen seksime bepaald niet. Het lijkt ons vooral een excuus om Nederland eens temeer een conservatief neoiliberaal door de strot te duwen. Het mes snijdt hier aan twee kanten. Om te beginnen wordt emancipatie ingezet in het integratiedebat, waarbij de suggestie wordt gewekt dat emancipatie alleen nog maar een probleem vormt in niet-westerse en allochtoon-Nederlandse culturen. En daarnaast wordt het begrip emancipatie gebruikt om de beroepsbevolking efficienter te mobiliseren.

Christenvrouwen

Wat betreft de inzet van emancipatie in het integratiedebat, is het instructief om te zien hoe zich een brede coalitie gevormd heeft. Een keer aan opiniemakers en politici pretenderen in de bres te springen voor de rechten avn de vrouw met ene neit-westerse achtegrond. Al jaren is de hoofddoek in heel Europa een hot item in het politeike en publeike debat. Doorgaans zonder de draagsters van een hoofddoek te consulteren, is de hoofddoek gebombardeerd tot symbool van onderdrukking van de vrouw binnen de islamitische traditie. Hiermee lijkt het alsof feminisme een belangrijk onderdeel is geworden van de integratie. Vergeten lijkt te worden dat feminisme zou moeten gaan over gelijke rechten voor vrouwen en mannen, over gelijkwaardigheid van de verschillende seksen en seksuele voorkeuren, niet om aanpassing van de ene cultuur aan de andere.

In het hedendaagse debat wordt alleen de allochtone vrouw verondersteld zelf niet voor haar rechten op te kunnen komen, en wordt ze afgezet tegen de geheel en al geemancipeerde autochtone vrouw. Gemakshalve wordt er maar niet gevraagd naar het realiteitsgehalte van dit beeld. Immers het gaat er in het integratiedebat om dat de allochtone gemeenschap zich aanpast aan de Nederlandse waarden en normen. Wanneer het feminisme en emancipatie hierbij ingezet kunnen worden als strijdkreet is dat mooi meegenomen, meer niet. Door een inhoduelijke bepaling van deze termen laten de debatters zich niet in het minst storen. Het zelfbeschikkingsrecht en de keuzevrijheid van de betrokken vrouwen (in dit geval moslima's) doen dan ook niet terzake.

Opmerkelijk in dit hele debat is het feit dat al die politici die de mond vol hebben van de achtergestelde positie van de vrouw in de Islam, zich geen zorgen schijnen te maken over de positie van de christelijke vrouw en er klaarblijkelijk geen moeite mee hebben gezamelijk in een Tweede Kamer te zitten met een partij die vrouwen uitsluit van actieve deelname aan onze democratische samenleving. Iets dat, als we rechtse opiniemakers mogen geloven, toch zo een beetje de kernwaarde van onze samenleving is, die koste wat kost door iedereen geaccepteerd moet worden.

Emancipatiemonitor

Racistische basisaannames lijken het fundament van het integratiedebat. Rondom het genderthema komt dit door uitdrukking in het idee dat de emancipatie van de 'westerse' vrouw wel voltooid is, en dat het nu aan ons (de westerse samenleving) is om diezelfde emancipatie te bevechten voor niet-westerse vrouwen.

Amper een jaar geleden werd deze gedachte door minister de Geus uitgesproken in zijn toespraak ter gelegenheid van 25 jaar emancipatiebeleid. De emancipatieportefeuille hoopte hij volgend jaar op te kunnen heffen. Zijn boodschap was duidelijk: alleen de allochtone vrouw dient nog te emanciperen. Dit werd onder meer gestaafd met statistieken over de arbeidsparticipatie van allochtone vrouwen, die aanmerkelijk lager lag dan die van autochtone vrouwen.

Onlangs werden die statistieken over arbeidsparticipatie opnieuw genoemd in verband met emancipatie. Maar dit keer hadden ze ook betrekking op de emancipatie van de autochtone vrouw. In tegenstelling tot de bewering van de Geus een jaar eerder blijkt de vaart uit het emancipatieproces, zo toont de Emancipatiemonitor 2004 van het Sociaal Cultureel Planbureau. In de manier waarop de media de SCP-ontdekkingen presenteerde, klonk hoe de term emancipatie nu inegzet wordt. Het leeuwendeel van de aandacht ging naar het feit dat de emancipatie achterblijft bij de streefcijfers. En dan gaat het vooral over de arbeidsparticipatie van vrouwen. Het afgenomen streven naar gelijke zorgverdeling tussen mannen en vrouwen werd bijvoorbeeld slechts in een paar bijzinnen aangestipt.

Het heeft er sterk de schijn van dat de focus op emancipatie van de autochtone vrouwen slechts dient om het vrowuelijke deel van de broepsbevolking meer rendabel te maken. Huiselijk geweld, lichamelijke integriteit, het gevoel van veiligheid en de ondergeschikte rol van vrouwen buiten de arbeidsmarkt- allemaal zaken die zo'n prominente rol spelen in het integratiedebat- blijven als het gaat om autochtone vrowuen gaat goeddeels buiten beschouwing.

Seksueel geweld

Eenzelfde hypocrisie zien we in het vluchtelingenbeleid. Dezelfde mensen uit de politiek en het brede umfelt die zeggen op te komen voor de rechten van de (allochtone) vrouw wanneer ze pleiten voor bijvoorbeeld een verbod op de hoofddoeken, werpen steeds hogere grenzen op voor het vluchtelingenschap. terwijl het voor iedere vluchteling welhaast onmogelijk wordt gemaakt asiel te verkrijgen in Nederland, hebben vrouwelijke asielzoekers het nog eens extra moeilijk.

Het vluchtelingenverdrag van Geneve, overigens langzaam uitgehold door Nederland en andere westerse landen, belooft bescherming aan vluchtelingen die 'gegronde vrees hebben voor vervolging om redenen van ras, godsdienst, nationaliteit, het behoren tot een sociale groep of overtuiging'. Vluchtelingen die vluchten vanwege sexueel geweld - meestal vrouwen - hoeven niet te rekenen op de sympathie van diegenen die even daarvoor nog beweerden op te komen voor de rechten van vrouwen.

Als sexueel geweld tenminste al op tijd naar boven komt. De IND eist een consistent en volledig vluchtverhaal tijdens de eerste contacten met een vluchteling, die dan pas enkele uren in Nederland is. Heb je als vluchteling op dat moment niets gezegd over sexueel geweld, dan gelooft de IND je eigenlijk meteen niet meer. Er is toch immers gevraagd of mevrouw niet liever met een vrouwelijke ambtenaar wilde praten? Schaamte, trauma's grote problemen in het land van herkomst als duidelijk wordt dat je verkracht bent of intimidatie door de IND, halen een groot deel van het sexueeel geweld uit de statistieken.

De trend zet zich door in de benadering van vrouwenhandel. officieel is iedereen er het over eens dat streng moet worden opgetreden tegen vrowuenhandel. In de praktijk zijn de vrouwen het slachtoffer van dit zogenaamde kordate optreden. Zelfs als er aangifte wordt gedaan bij de politie (een zeldzaamheid), worden de slachtoffers gewoon weer op straat gezet, zonder rechten of status. De overheid lijkt er eerder op gebrand te zijn de slachtoffers uit te zetten, dan de uitbuiters te bestraffen.

Goedkoop

En dan is er nog de dubieuze rol die het I.O.M. (Internationaal Organisation of Migration) speelt. Deze in 1951 opgerichte internationale organisatie is in Nederland vooral bekend als hulporganisatie bij 'vrijwillige' terugkeer van asielzoekers. Wereldwijd probeert ze migratiestromingen te monitoren en te beinvloeden. Alles ten dienste van en betaald door het rijke westen (inclusief Nederland) en onder het mom van internationale arbeidsbureau: ze doet een poging migratiestromen te leiden in de richting waar de economie het nodig heeft.

Officieel heeft het I.O.M. strijd tegen vrouwenhandel hoog in het vaandel staan. In de praktijk duidt weinig daarop. Sterker, ze gebruikt het argument van vrouwenhandel om vrowuen te beletten te migreren. Door de boodschap te verspreiden dat vluchtende vrouwen vaak in de prostitutie belanden, probeert het I.O.M. vrouwen actief te overtuigen dat ze niet moeten vluchten. Vreemd genoeg heeft het I.O.M. er geen problemen mee vrouwen uit te zetten naar landen waar ze waarschijnlijk alleen kunnen overleven in de postitutie.

En zo blijkt hoe huichelachtige en opportunistisch de lobby voor allochtone emancipatie is. In plaats van daadwerkelijk verbetering van de situatie van allochtone vrouwen na te streven, wordt feminisme op een goedkope manier voor het karretje van xenofobisch, conservatief Nederland gespannen. Of dacht je dat het Verdonk werkelijk te doen was om de emancipatie van moslima's van wie ze de rest van de familie wil uitzetten? Als de regerende partijen de positie van vrouwen werkelijk zo hoog in het vaandel hebben staan, waarom is sexueel geweld dan nog steeds geen reden voor asiel? Waarom zijn de IND instructies zo vrouwonvriendelijk? Waarom doet Nederland dan nog zaken met het I.O.M.? Zijn daar geen grote successsen te behalen dan wanneer je mensen verbiedt een hoofddoek te dragen, of ophef te maken over een enkele niet-handenschuddende imam?

Vrienden

Feministen (m/v) zouden zich wat ons betreft niet zo makkelijk moeten laten leiden door populisten die de islam het liefst zouden willen verbieden. Tenzij je het paradigma van Bush aanhangt - de vijand van je vijand is je vriend - is een genuanceerde visie mogelijk op het huidige emnancipatiedebat. Met andere woorden: omdat de VVD zegt op te komen voor de rechten van allochtone vrouwen, zijn het nog niet onze vrienden.

Bovenal is het debat breder te voeren dan tot nu toe gebeurt. Goed praat maar over hoofddoeken, heb het maar over arbeidsparticipatie, maar verlies niet uit het oog dat er daarnaast nog fundamenteler issues zijn als het gaat om een daadwerkelijke emancipatie van Nederland en de wereld, issues die een flinke discussie vergen.

Maar daar lijken de verdedigers van de rechten van de moslimvrouw niet in geintresseerd. Hoofddoek af, assimileren en niet zeuren verder. Het wachten is op een progressief antwoord op de kaping van feminisme door rechts. Want op rechtse feminisme zitten wij in iedere geval niet te wachten.

Bron: Lover 2005/1

Karin.N
22-07-05, 22:23
De wethouder kent kennelijk geen vrouwen die een hoofddoek dragen.
Zou hij deze vrouwen wel kennen, dan zou hij meteen weten dat een vrouw met hoofddoek niet wordt onderdrukt.

Uiteraard zullen er wel vrouwen met hoofddoek zijn die worden onderdrukt, maar dat zie je helaas overal ter wereld onder alle culturen, nationaliteiten en religies terug en houdt dus geen verband met de hoofddoek.

Soldim
22-07-05, 22:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]Hou nou maar op met je kinderachtige gedoe je hebt geen ene argument van mij kunnen weerspreken.


Behalve dan toen ik weerlegde dat islamitische vrouwen niet over vertegenwoordigd waren in BVLM huizen ;)

Je beweerde het volgende:


Geplaatst door Zwarte Schaap En als je de cijfers wist dan zou je ook weten dat in BVML huizen niet-moslim vrouwen verhoudingsgewijs niet minder dan moslimvrouwen vertegenwoordigd zijn.




Kennelijk ben je vergeten waarom je met mij de discussie bent anagegaan: om je geheugen op te frissen verwijs ik je naar de discussie:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2165105#post2165105

De relevantie is dat men huiselijk geweld en vrouwenmishandeling compleet op de moslims afschuift.


Dat is wat jij plotseling begon te beweren.

Waar heb ik dat beweert? Ik heb gezegd dat moslim vrouwen 15 maal zijn oververtegenwoordigd in BVML huizen en leg inderdaad de link met huiselijk geweld (en als ik dat doe wordt ik beschuldigd van het spelen van spelletjes).

Ik heb nergens beweerd dat alleen moslims vrouwen mishandelen. Maar het feit dat het gebeurt alleen al schijnt onbespreekbaar te zijn voor een bepaalde groep....



Dat autochtonen meer geweld gebruiken tegen vrouwen dan allochtonen staat vast. Lees het onderzoek van het Misterie van justitie waarvan ik de link hieronder ga geven maar errop na.


'k Heb dat raport gelezen, en wat stelt men: "Dit rapport geeft hoogstwaarschijnlijk een onderrepresentatie van de omvang waarin huiselijk geweld onder de antilliaanse, Arubaanse, Marokkanse, Surinaamse en Turkse gemeenschappen."

Men voert een aantal redenen op, de belangrijkste dat vooral oudere allochtonen weigeren over het onderwerp te praten (waar heb ik dat toch eerder gehoord :p ).

De rest van je post draait in cirkeltjes rond, maar heeft geen inhoud.

Prettig weekend :D

Zwarte Schaap
22-07-05, 22:57
Geplaatst door Karin.N
De wethouder kent kennelijk geen vrouwen die een hoofddoek dragen.
Zou hij deze vrouwen wel kennen, dan zou hij meteen weten dat een vrouw met hoofddoek niet wordt onderdrukt.

Uiteraard zullen er wel vrouwen met hoofddoek zijn die worden onderdrukt, maar dat zie je helaas overal ter wereld onder alle culturen, nationaliteiten en religies terug en houdt dus geen verband met de hoofddoek.

Wethouder van der Anker is een vrouw

http://www.rotterdam.nl/Rotterdam/Internet/Overig/rdm/Bureau%20sociale%20integratie/16-2%20winnaar%20dream.JPG

Hierboven zie je haar staan met Salima Belhaj. Deze salima won de islamdebatten toen ze moslimas opriep om een Nederlandse vriend te nemen ook als de ouders daar tegen zijn. Ze verschijnt de laatste tijd vaak in de krant. Ik denk dat zij een rol gaat vervullen in een nieuwe allochtonen/moslimas organisatie die mevrouw Anker voor ogen heeft. In de krant zegt men dat ze moslima is maar in een internet intervieuw geeft ze toe dat ze niet meer gelooft.

Haar neef Ali Belhaj is leidertje van een paar imazighen bewegingen die gebruikt wordt om een bres te slaan in de marokkaanse gemeenschap. Ze worden gebruikt om te concureren tegen de traditionele marokkaanse organisaties. Het draait errom dat de marokkaanse gemeenschap mee moet instemmen om een soort verklikkersnetwerk op te zetten. Wie meedoet krijgt t subsidie wie niet mee doet heeft pech, het rapport heet dan ook ''meedoen of achterblijven''

meer hierover is te vinden op:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2135630#post2135630

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2150715#post2150715

Zwarte Schaap
22-07-05, 23:00
Geplaatst door Soldim
Bla..bla bla..

Prettig weekend :D

Veel speelplezier toegewenst. :melig:

mark61
22-07-05, 23:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan daag ik jou ook uit om aan te tonen dat moslimas de meerheid vormen van de BVML huzien.

Ik zeg je, dat heb ik al gedaan en je zou het je moeten herinneren. Kijk voor grove getallen maar even bij Anja Meulenbelt, ik heb gisteren nog s zitten zoeken maar na een half uur heb ik het opgegeven. Komt er op neer dat moslima's grofweg 30% van de populatie vormen, en autochtone 30%, zo ff uit het hoofd. Das grofweg 6x oververtegenwoordigd x 3x ondervertegenwoordigd = 18.

Maar doe niet of je het al weer vergeten bent.

Zwarte Schaap
22-07-05, 23:07
Geplaatst door mark61
Ik zeg je, dat heb ik al gedaan en je zou het je moeten herinneren. Kijk voor grove getallen maar even bij Anja Meulenbelt, ik heb gisteren nog s zitten zoeken maar na een half uur heb ik het opgegeven. Komt er op neer dat moslima's grofweg 30% van de populatie vormen, en autochtone 30%, zo ff uit het hoofd. Das grofweg 6x oververtegenwoordigd x 3x ondervertegenwoordigd = 18.

Maar doe niet of je het al weer vergeten bent.

Volgens mij ben je een beetje dom vandaag. Lees het maar nog een keer na en kom me dan tegenspreken.

Dutchess
23-07-05, 02:17
Geplaatst door kaassieforreal




In machoculturen is de sterke dominante man een ideaalbeeld, dat is een hele grote open deur die uit menig sociologisch onderzoek is gebeleken. Maar ook in de Koran staan zat passages die, laat ik het voorzichtig zeggen, nogal uitgaan van een vrouw die tegen zichzelf en de boze buitenwereld in bescherming moet worden genomen. Als je Imam daar nou zo af en toe ook nog eens wat nadruk op legt. You do the math.... Het is zeker geen specifiek Islamitisch verschijnsel nee, maar ook Moslims kunnen zich niet aan deze discussie onttrekken en daar is het LR om te doen.

Het zijn volgens mij juist vaak de slappe sukkeltjes die hun vrouw slaan. Misschien ligt het aan mijn associatie bij ' macho', maar volgens mij slaat een macho juist door als iemand anders zijn vrouw slaat.

Doet er niet toe.

Ik word een beetje moedeloos van al die discussies over cultuur en weet ik veel. Er zijn twee kampen. Het ene wringt zich in allerlei bochten om 1 religie of cultuur in verband te brengen met vrouwenmishandeling, en het andere doet zijn uiterste best aan te tonen dat het juist in andere culturen veel erger is. Het lullige is dat geweld en verkrachting misdaden zijn die mannen vrouwen aandoen. Fuck cultuur. Het is gewoon fysieke overmacht. De cijfers spreken voor zich. En die cijfers zijn helaas universeel. En tijdloos. Want in Nederland kunnen we dan wel het taboe op het spreken over geweld en verkrachting hebben doorbroken, dat betekent niet dat het nu minder vaak voorkomt. Niet moslima's worden mishandeld, maar vrouwen. En dat kunnen dus ook heel goed moslima's zijn.




Geplaatst door kaassieforreal



Ja sorry hoor, dit is een erg subjectief verhaal. Ik heb de PvdA in Rotterdam nog nooit en te nimmer ueberhaupt op zo'n grootschalige manier een dergelijk debat met zijn burger zien organiseren, dan gaat het mij niet eens meer over een foute ideologie of niet maar over de totale minachting van de problematiek van je burger. Klinkt me toch een beetje te veel als afserveren op vooroordelen en randverschijnselen dit. Goh is het al bij je opgekomen dat de deelnemers van elkaar een stuk wijzer kunnen worden tijdens zo'n debat?




En dat is dus wat ik bedoel. Vroeger was de houding: Zo lang ik niks hoor zal het wel goed zijn/ Ik brand mijn politieke vingers liever niet aan al te controversiele onderwerpen. Ik kan die trendbreuk van bijvoorbeeld zo'n club als de LR wel waarderen.

Nou moet het echt niet gekker worden. De aandacht in de politiek voor de positie van vrouwen is nog nooit zo laag geweest als nu. Dat is een rechtsstreeks gevolg van het feit dat iedereen tegenwoordig zo'n behoefte schijnt te hebben aan controverse. En ja, een debat over moslimmannen die hun moslimvrouw in elkaar beuken, nou, dat trekt volle zalen! Spannend! Het is alleen zo jammer dat vrouwenmishandeling opzich kennelijk niet spannend is. Emancipatie en feminisme in het algemeen zijn al jaren totaal uit. Softe onderwerpen. Typische oude politiek. Een debat over de positie van vrouwen in Nederland, alle vrouwen? Dat linkse gelul altijd van die wijven...

Laten we de proef op de som nemen en het bestuur van Rotterdam vragen of ze een stadsdebat willen organiseren onder de titel 'vrouwen en veiligheid.' Ik vrees dat ze niet gaan happen. Niet controversieel genoeg. Maar mochten ze dat nou wel doen, dan verwacht ik jou en ZS op de voorste rij! Keihard lansen brekend voor het welzijn van de vrouw.

Iets zegt me alleen dat jullie alletwee niet zouden komen opdagen.



Geplaatst door kaassieforreal
Zeker is het zo dat, zoals ik al zei, het probleem van vrouwenmishandeling niet exclusief iets is voor Moslims. Evengoed is deze constatering dus weer geen goede reden om je dan maar helemaal aan de discussie te onttrekken.



Getver, wat klinkt dat politiek correct. Nou, ik vind dat je gelijk hebt hoor. Ook mannen die moslim zijn zouden mee moeten denken over de ideale wereld, waarin vrouwen en meisjes nooit meer aangerand en verkracht worden, en waarin mannen hun vrouw niet meer slaan. Maar mag je anno nu nog zeggen dat het dan wel fijn zou wezen als die discussie dan over het echte probleem zou gaan? Namelijk over wat het toch in godsnaam is dat mannen (okee! Niet alle mannen) drijft om zich zo te misdragen? En kan dat debat dan net effe wat dieper gaan dan nu? Dat wil zeggen: iets dieper dan mannen die om het hardst roepen dat vrouwen in andere culturen het zo moeilijk hebben? En dat mannen in andere culturen primitieve sukkels zijn die danwel in de greep zijn van een heilig boek, danwel van een inferieure hedonistische levensvisie?

Zwarte Schaap
23-07-05, 02:29
Geplaatst door Dutchess
Maar mochten ze dat nou wel doen, dan verwacht ik jou en ZS op de voorste rij! Keihard lansen brekend voor het welzijn van de vrouw.

Iets zegt me alleen dat jullie alletwee niet zouden komen opdagen.


Wat is jouw probleem met mij?

Dutchess
23-07-05, 02:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat is jouw probleem met mij?


Ik heb geen probleem met jou. Ik heb zelden problemen, met niemand.

Maar als ik jouw posts in deze discussie doorlees, dan word ik wel een beetje verdrietig. Je plaatst schokkende cijfers, over geweld tegen vrouwen. Maar de enige reden dat je ze plaatst (althans, de enige reden die je noemt) is om het straatje ' van de moslims' schoon te vegen. 'Bij jullie is het nog veel erger, dus valt het bij ons wel mee, dus einde discussie'. Ik lees helemaal niks over wat je denkt dat de oplossingen voor het probleem zouden kunnen zijn. Laat staan dat ik enige compassie bespeur voor de slachtoffers. Dus eigenlijk ben je de keerzijde van LR.

Hoe vaak is deze discussie nou al gevoerd hier? En hoe kan het toch dat al die discussies eigenlijk helemaal niet over vrouwen gaan, maar over mannen uit verschillende culturen die elkaar de ogen uitsteken met cijfertjes die hun superioriteit moeten bewijzen?




Ik heb liever niet dat moslims assimileren want anders zou dat de cijfers inzake huiselijk geweld alleen doen toenemen. Voor het geval je het niet weet heeft 54 % van de autochtone vrouwen te maken gehad met huiselijk geweld waarvan 45 % geen incidenteel huiselijk geweld betreft. Op jaarbasis is dat ongeveer 500.000 gevallen van huiselijk geweld. Nee dank je de koekoek voor de moslimvrouw wens ik dit niet toe.

Kijk, dit bedoel ik. Wat wil je hier nou mee zeggen? De moslima's wens je dit niet toe. Denk jij ook alleen maar in groepen? Moslima's, autochtone vrouwen, hindoestanen, antillianen, surinamers... En voor jou is vooral het cijfer van de moslima's van belang? De slachtoffers zijn voor het overgrote deel vrouwen. En de daders zijn voor het overovergrote deel mannen. Als ik dat groependenken dat hier zo normaal is hierop zou loslaten, kan ik maar een conclusie trekken. Alle mannen het land uit, de grenzen dicht voor mannen, want er is iets fundamenteel mis met de cultuur van de man.

Gelukkig geloof ik in de kracht van het individu. Dus denk ik dat je niet bang hoeft te zijn voor integratie, zelfs voor assimilatie, want je maakt als man uiteindelijk echt helemaal in je eentje de keuze om je vrouw in elkaar te slaan.

Dutchess
23-07-05, 03:11
Geplaatst door mark61
Ik zeg je, dat heb ik al gedaan en je zou het je moeten herinneren. Kijk voor grove getallen maar even bij Anja Meulenbelt, ik heb gisteren nog s zitten zoeken maar na een half uur heb ik het opgegeven. Komt er op neer dat moslima's grofweg 30% van de populatie vormen, en autochtone 30%, zo ff uit het hoofd. Das grofweg 6x oververtegenwoordigd x 3x ondervertegenwoordigd = 18.

Maar doe niet of je het al weer vergeten bent.

Maar een heel klein deel van de autochtone vrouwen die mishandeld worden komt terecht in een BVML huis. Daar zijn allerlei redenen voor. Ze kunnen makkelijker bij familie en vrienden terecht, hebben vaker dan islamitische vrouwen een baan (dus kunnen zelf iets huren), en de ultieme oplossing, namelijk een scheiding, is bij ' ons' ook veel gangbaarder. Pas in uiterste gevallen komen autochtone vrouwen in een BVMLhuis. Dat terwijl het voor veel migrantenvrouwen vaak de enige plek is waar ze terecht kunnen. Dat verklaart in ieder geval een deel van de oververtegenwoordiging. Hoe groot dat deel is, dat durf ik niet te zeggen. Want dat er een groot probleem is staat als een paal boven water.

Maar hoe cynisch het ook is, ergens is het stijgende aantal allochtone meiden (moslim of niet) in BVML huizen een 'goed' teken. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat allochtone meiden percentueel meer mishandeld worden dan pakkumbeet 10 jaar geleden. Maar het aantal meiden dat het niet meer pikt en weggaat stijgt wel explosief. Niet alleen absoluut, maar ook in percentages. Steeds meer Marokkaanse, Turkse, Surinaamse, Antilliaanse meisjes en vrouwen breken los uit de uitzichtloze situatie en kiezen voor een zelfstandig leven.
:lole:

Zwarte Schaap
23-07-05, 03:11
Geplaatst door Dutchess
Ik heb geen probleem met jou. Ik heb zelden problemen, met niemand.

Maar als ik jouw posts in deze discussie doorlees, dan word ik wel een beetje verdrietig. Je plaatst schokkende cijfers, over geweld tegen vrouwen. Maar de enige reden dat je ze plaatst (althans, de enige reden die je noemt) is om het straatje ' van de moslims' schoon te vegen. 'Bij jullie is het nog veel erger, dus valt het bij ons wel mee, dus einde discussie'. Ik lees helemaal niks over wat je denkt dat de oplossingen voor het probleem zouden kunnen zijn. Laat staan dat ik enige compassie bespeur voor de slachtoffers. Dus eigenlijk ben je de keerzijde van LR. Deze dissussies schijnen autochtonen niet genoeg van te krijgen telkens weer moet men hetzelfde spelletje spelen. Ik wijk niet voor deze mediaterreur. Ik weiger om mijn geloof en mijn afkomst te laten criminaliseren door gefrustreerde rechtsextremisten. ja het klopt ik heb vaak geen tijd in mijn strijd om met oplossingen te komen. Jammer dan ! Het wegwerken van de sneeky vooroordelen is mijn hoofdtaak. Als dit kutland anders met ons omging zou ik waarschijnlijk mijn hoofd om iets anders breken. Ik zou zoiezo een ander mens zijn geweest als ik niet in dit schijnheilig landje terecht was gekomen en had ik mijn hersenen voor iets anders kunnen gebruiken. Ik moet het helaas met dit rotland in deze rottijd doen.


Hoe vaak is deze discussie nou al gevoerd hier? En hoe kan het toch dat al die discussies eigenlijk helemaal niet over vrouwen gaan, maar over mannen uit verschillende culturen die elkaar de ogen uitsteken met cijfertjes die hun superioriteit moeten bewijzen? Helaas zo zit jou land nu eenmaal in elkaar en mogen wij moslimmannen het afvoerputje spelen. Ik weiger.


Kijk, dit bedoel ik. Wat wil je hier nou mee zeggen? De moslima's wens je dit niet toe. Denk jij ook alleen maar in groepen? Moslima's, autochtone vrouwen, hindoestanen, antillianen, surinamers... En voor jou is vooral het cijfer van de moslima's van belang? De slachtoffers zijn voor het overgrote deel vrouwen. En de daders zijn voor het overovergrote deel mannen. Als ik dat groependenken dat hier zo normaal is hierop zou loslaten, kan ik maar een conclusie trekken. Alle mannen het land uit, de grenzen dicht voor mannen, want er is iets fundamenteel mis met de cultuur van de man. Ik kan er helaas niets aan doen dat ik in detail de cijfers analyseer en daar alle informatie voor gebruik om aan te tonen hoe hypocriet men is.

Oeroeboeroe
23-07-05, 03:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als dit kutland anders met ons omging zou ik waarschijnlijk mijn hoofd om iets anders breken. Ik zou zoiezo een ander mens zijn geweest als ik niet in dit schijnheilig landje terecht was gekomen en had ik mijn hersenen voor iets anders kunnen gebruiken. Ik moet het helaas met dit rotland in deze rottijd doen.

Is het zo erg?

Dutchess
23-07-05, 03:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Deze dissussies schijnen autochtonen niet genoeg van te krijgen telkens weer moet men hetzelfde spelletje spelen. Ik wijk niet voor deze mediaterreur. Ik weiger om mijn geloof en mijn afkomst te laten criminaliseren door gefrustreerde rechtsextremisten. ja het klopt ik heb vaak geen tijd in mijn strijd om met oplossingen te komen. Jammer dan ! Het wegwerken van de sneeky vooroordelen is mijn hoofdtaak. Als dit kutland anders met ons omging zou ik waarschijnlijk mijn hoofd om iets anders breken. Ik zou zoiezo een ander mens zijn geweest als ik niet in dit schijnheilig landje terecht was gekomen en had ik mijn hersenen voor iets anders kunnen gebruiken. Ik moet het helaas met dit rotland in deze rottijd doen.

Helaas zo zit jou land nu eenmaal in elkaar en mogen wij moslimmannen het afvoerputje spelen. Ik weiger.

Ik kan er helaas niets aan doen dat ik in detail de cijfers analyseer en daar alle informatie voor gebruik om aan te tonen hoe hypocriet men is.

Ik ben ook autochtoon. En ik heb meer dan genoeg van dit soort discussies. Die stelling gaat dus alvast niet op. En ik heb niet alleen meer dan genoeg van schijnheilige autochtone mannen die achter hun peeceetje zitten en net doen alsof vrouwenmishandeling iets is waar ze zich echt druk over maken. Ik ben 'moslimmannen' zoals jij, die exact hetzelfde in elkaar zitten, minstens net zo spuugzat. Jij doet toch precies hetzelfde? Over de rug van mishandelde vrouwen een beetje superieur zitten te wezen?

Jij hebt het erover dat ' nederland' erop uit is moslim mannen en vrouwen tegen elkaar op te zetten. Zodat ze makkelijker zullen assimileren. Een bizarre gedachte. Maar mijn gedachte is een stuk minder bizar. Mannen die spreken over moslimvrouwen en autochtone vrouwen zijn erop uit vrouwen onderling tegen elkaar op te zetten. Om te voorkomen dat we met elkaar praten. En erachter komen dat het gras bij de buren minstens net zo droog en dor is dan bij ons. Om vervolgens de onvermijdelijke conclusie te trekken dat die kerels van 'ons', eigenlijk meer op elkaar lijken dan ze ooit zullen willen toegeven. En dat het dus echt geen zak uitmaakt of je met een marokkaan eindigt of met een hollander, want de kans dat je een kuthuwelijk krijgt is overal even groot

Dutchess
23-07-05, 03:28
Geplaatst door Oeroeboeroe
Is het zo erg?


Ja, zo erg is het. Echt.

Oeroeboeroe
23-07-05, 03:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als dit kutland anders met ons omging zou ik waarschijnlijk mijn hoofd om iets anders breken. Ik zou zoiezo een ander mens zijn geweest als ik niet in dit schijnheilig landje terecht was gekomen en had ik mijn hersenen voor iets anders kunnen gebruiken. Ik moet het helaas met dit rotland in deze rottijd doen.

http://spazioinwind.libero.it/spaziowind/bloemen/bloemen/bloemen_small.jpg

Wellicht fleurt dit je wat op.

Oeroeboeroe
23-07-05, 03:34
Geplaatst door Dutchess
Ik ben ook autochtoon. En ik heb meer dan genoeg van dit soort discussies. Die stelling gaat dus alvast niet op. En ik heb niet alleen meer dan genoeg van schijnheilige autochtone mannen die achter hun peeceetje zitten en net doen alsof vrouwenmishandeling iets is waar ze zich echt druk over maken. Ik ben 'moslimmannen' zoals jij, die exact hetzelfde in elkaar zitten, minstens net zo spuugzat. Jij doet toch precies hetzelfde? Over de rug van mishandelde vrouwen een beetje superieur zitten te wezen?

Jij hebt het erover dat ' nederland' erop uit is moslim mannen en vrouwen tegen elkaar op te zetten. Zodat ze makkelijker zullen assimileren. Een bizarre gedachte. Maar mijn gedachte is een stuk minder bizar. Mannen die spreken over moslimvrouwen en autochtone vrouwen zijn erop uit vrouwen onderling tegen elkaar op te zetten. Om te voorkomen dat we met elkaar praten. En erachter komen dat het gras bij de buren minstens net zo droog en dor is dan bij ons. Om vervolgens de onvermijdelijke conclusie te trekken dat die kerels van 'ons', eigenlijk meer op elkaar lijken dan ze ooit zullen willen toegeven. En dat het dus echt geen zak uitmaakt of je met een marokkaan eindigt of met een hollander, want de kans dat je een kuthuwelijk krijgt is overal even groot

Lekker stel zijn jullie, Schaap en Dutchess. De één heeft het niet op autochtonen, de ander niet op mannen. Moet toegeven dat ik hier als autochtone man dan nog redelijk netjes door jullie word behandeld.

Dutchess
23-07-05, 03:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het wegwerken van de sneeky vooroordelen is mijn hoofdtaak.


Ik vind dit wel een mooie missie. Alleen ik denk dat je er alleen in zult slagen als je de vooroordelen van beide kanten wegwerkt.

Het is interessant om te zien hoe dat werkt. Het wordt vaak als een vooroordeel gezien dat veel autochtonen een moslima die een hoofddoek dragen 'onderdrukt' noemen. Het wordt door sommigen zelfs als een vooroordeel gezien als een vrouw die het huis niet uitkan zonder mannelijk familielid 'onderdrukt' wordt genoemd. Voor mij staat keuzevrijheid bovenaan. Wie vrij en zelfstandig kan kiezen, wordt niet onderdrukt.

Maar gek genoeg is wat voor de een een vooroordeel is, voor de ander een mening. Zo heb ik op deze site al ontelbare keren kunnen lezen dat westerse vrouwen promisque zijn, zich laten misbruiken door de commercie, dubbel worden onderdrukt omdat ze naast kinderen krijgen ook nog eens buitenshuis moeten werken, en eigenlijk gewoon mislukte mannen zijn. Ik wil dat vooroordeel graag wegnemen. Maar als degene die het vooroordeel koestert het een mening noemt, waar hij recht op heeft, tsja, dan sta je daar met je goeie voornemens. :moe:

Dutchess
23-07-05, 03:40
Geplaatst door Oeroeboeroe
Lekker stel zijn jullie, Schaap en Dutchess. De één heeft het niet op autochtonen, de ander niet op mannen. Moet toegeven dat ik hier als autochtone man dan nog redelijk netjes door jullie word behandeld.

Dat misverstand wil ik zo snel mogelijk uit de wereld helpen. Ik vind mannen echt geweldige heerlijke schepsels!

Maar als ik dit soort hypocriete threatjes tot me neem, dan ... tsja. Wat eigenlijk?

Oeroeboeroe
23-07-05, 03:49
Geplaatst door Dutchess
Dat misverstand wil ik zo snel mogelijk uit de wereld helpen. Ik vind mannen echt geweldige heerlijke schepsels!

Neuken? :stout:

Zwarte Schaap
23-07-05, 03:51
Geplaatst door Dutchess
Ik ben ook autochtoon. En ik heb meer dan genoeg van dit soort discussies. Die stelling gaat dus alvast niet op. En ik heb niet alleen meer dan genoeg van schijnheilige autochtone mannen die achter hun peeceetje zitten en net doen alsof vrouwenmishandeling iets is waar ze zich echt druk over maken. Ik ben 'moslimmannen' zoals jij, die exact hetzelfde in elkaar zitten, minstens net zo spuugzat. Jij doet toch precies hetzelfde? Over de rug van mishandelde vrouwen een beetje superieur zitten te wezen?
Jij kent mij niet, en omdat je me niet kent is het niet zo slim om yomanda te spelen.


Jij hebt het erover dat ' nederland' erop uit is moslim mannen en vrouwen tegen elkaar op te zetten. Zodat ze makkelijker zullen assimileren. Een bizarre gedachte. Maar mijn gedachte is een stuk minder bizar. Mannen die spreken over moslimvrouwen en autochtone vrouwen zijn erop uit vrouwen onderling tegen elkaar op te zetten. Om te voorkomen dat we met elkaar praten. En erachter komen dat het gras bij de buren minstens net zo droog en dor is dan bij ons. Om vervolgens de onvermijdelijke conclusie te trekken dat die kerels van 'ons', eigenlijk meer op elkaar lijken dan ze ooit zullen willen toegeven. En dat het dus echt geen zak uitmaakt of je met een marokkaan eindigt of met een hollander, want de kans dat je een kuthuwelijk krijgt is overal even groot Kijk meid dat jij een droog en dor huwelijk of wat dan ook hebt of achter de rug hebt, vind ik heel jammer voor je. Liever had je gehad wat je wenste, maar wat niet is, kan nog komen.

Dutchess
23-07-05, 03:54
Geplaatst door Oeroeboeroe
Neuken? :stout:

:schok:

Shhht!



Ik probeer vooroordelen te ontkrachten!

Oeroeboeroe
23-07-05, 03:58
Geplaatst door Dutchess
:schok:

Shhht!



Ik probeer vooroordelen te ontkrachten!

Nou, als daar je prioriteiten liggen.... :zwaai:



:hihi:

Dutchess
23-07-05, 04:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij kent mij niet, en omdat je me niet kent is het niet zo slim om yomanda te spelen.

Kijk meid dat jij een droog en dor huwelijk of wat dan ook hebt of achter de rug hebt, vind ik heel jammer voor je. Liever had je gehad wat je wenste, maar wat niet is, kan nog komen.

Deze Dutchess leidt aan ernstige MPS. Yomanda is eigenlijk ook best een leuke nick. Ik ben al 4 jaar fan van je!

En droog en dor, dat is seizoensgebonden. Ik ben een onverbeterlijke optimist, dus mijn glas is altijd halfvol. Marokkanen.. Nederlanders.. ze zijn allemaal even leuk! :kusgrijs:

Dutchess
23-07-05, 04:05
Geplaatst door Oeroeboeroe
Nou, als daar je prioriteiten liggen.... :zwaai:



:hihi:

:p

Iemand moet het toch doen? De rest van autochtonie staat nu ergens in een club, dansend en zuipend de oppervlakkige hedonist uit te hangen. Ik heb vooroordelen-nachtdienst.

Oeroeboeroe
23-07-05, 04:18
Geplaatst door Dutchess
:p

Iemand moet het toch doen? De rest van autochtonie staat nu ergens in een club, dansend en zuipend de oppervlakkige hedonist uit te hangen. Ik heb vooroordelen-nachtdienst.

Ah..de clubs...

...ik kreeg even een visioen uit het verleden...toen ik nog uit jagen ging...

...nou ja, de leukste mannen zitten 's nachts gewoon achter hun pc, zal ik maar zeggen!

Over vooroordelen gesproken..je komt over als een 38-jarige, roodharige, politiek-linkse (GL?), tikkeltje feministische, hbo+ vrouw met meerdere slechte relaties achter de rug.

Warm? En zet even koffie ajb.

Dutchess
23-07-05, 04:49
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ah..de clubs...

...ik kreeg even een visioen uit het verleden...toen ik nog uit jagen ging...

...nou ja, de leukste mannen zitten 's nachts gewoon achter hun pc, zal ik maar zeggen!

Het lijkt wel of je met me aan het flirten bent.. :argwaan:


Geplaatst door Oeroeboeroe
Over vooroordelen gesproken..je komt over als een 38-jarige, roodharige, politiek-linkse (GL?), tikkeltje feministische, hbo+ vrouw met meerdere slechte relaties achter de rug.

Warm?

:D

Mijn 'spijkerhard cynisch idealiste' act slaat aan!

Maar nee.. in het 'echt' ben ik behoorlijk wat jaartjes jonger, zeker niet roodharig, bij het midden iets naar links, absoluut niet groen, grrlpower met vele goeie herinneringen en inmiddels ook een echtgenoot..


Geplaatst door Oeroeboeroe
En zet even koffie ajb.

:duivels:


MANNEN! GRRRR

Het is aUb!










Melk en suiker? Koekje derbij?

Wide-O
23-07-05, 11:29
Geplaatst door Dutchess
:p

Iemand moet het toch doen? De rest van autochtonie staat nu ergens in een club, dansend en zuipend de oppervlakkige hedonist uit te hangen. Ik heb vooroordelen-nachtdienst.

Ja zeg, ik zat op dat uur ergens anders ruzie te maken. Die apenrots moet nou eenmaal beklommen :hihi:

Zeg, weet jij hoe het komt dat het feminisme zo naar de achtergrond is gesukkeld ? In de jaren 70 en 80 kon je amper tussen de boeken van Anja Meulenbelt of Hedy d'Ancona of Andreas Burnier doorlopen. Je kreeg ruzie als je als vent een deur durfde open te houden (ik verzin het niet). En dan plots verdween het allemaal geruisloos in pakweg de jaren 90.

Nou ja, je hoort er alleen nog van als het over moslims gaat eigenlijk. Bizar. Weet jij een verklaring ?

mark61
23-07-05, 11:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij ben je een beetje dom vandaag. Lees het maar nog een keer na en kom me dan tegenspreken.

Volgens mij heb je het over jezelf vandaag. Herinner je je nou al wat?

~Panthera~
23-07-05, 11:54
Ze kregen kids.

Oeroeboeroe
23-07-05, 11:57
Geplaatst door Dutchess
Het lijkt wel of je met me aan het flirten bent.. :argwaan:



:D

Mijn 'spijkerhard cynisch idealiste' act slaat aan!

Maar nee.. in het 'echt' ben ik behoorlijk wat jaartjes jonger, zeker niet roodharig, bij het midden iets naar links, absoluut niet groen, grrlpower met vele goeie herinneringen en inmiddels ook een echtgenoot..



:duivels:


MANNEN! GRRRR

Het is aUb!










Melk en suiker? Koekje derbij?

Flirten kan nooit kwaad, zelfs niet op een forum.

Voor mij zwart, aub. :haha:

Zwarte Schaap
23-07-05, 11:57
Geplaatst door mark61
Volgens mij heb je het over jezelf vandaag. Herinner je je nou al wat?

Nee ik had het over jou. Je denkt toch niet dat ik zomaar met stelligheid iets beweer zonder het van te voren te staven.

mark61
23-07-05, 11:59
Geplaatst door Wide-O
Nou ja, je hoort er alleen nog van als het over moslims gaat eigenlijk. Bizar. Weet jij een verklaring ?

Bizar indeed. Alsof er fundamenteel iets veranderd is, which not.

~Panthera~
23-07-05, 12:03
Ze kregen kids.

(2x)

mark61
23-07-05, 12:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee ik had het over jou. Je denkt toch niet dat ik zomaar met stelligheid iets beweer zonder het van te voren te staven.

Zowel jouw als mijn staving zijn ff zoek vandaag.

Wide-O
23-07-05, 12:07
Geplaatst door ~Panthera~
Ze kregen kids.

(2x)

Jaja ik zag het wel :fplet:

En die kids bleken vaak weer erg traditioneel ingesteld te zijn, of zich te bekommeren om hun carrière.

Maar je, nou ja, ik, zou toch ergens verwachten dat er een nieuwe generatie zou opstaan, omdat veel van het aangeklaagde nog steeds geldt (kijk alleen maar even naar salarissen).

~Panthera~
23-07-05, 12:10
Geplaatst door Wide-O
Jaja ik zag het wel :fplet:

En die kids bleken vaak weer erg traditioneel ingesteld te zijn, of zich te bekommeren om hun carrière.

Maar je, nou ja, ik, zou toch ergens verwachten dat er een nieuwe generatie zou opstaan, omdat veel van het aangeklaagde nog steeds geldt (kijk alleen maar even naar salarissen).


:stomp:

Ja, precies: kids zijn vaak het tegenovergestelde van de ouders.
Leuk afzetten enz.
Maar inderdaad, dat laatste snap ik ook niet, stelletje ingesukkelde trutjes inmiddels blijkbaar. :D

Zwarte Schaap
23-07-05, 12:16
Geplaatst door mark61
Zowel jouw als mijn staving zijn ff zoek vandaag.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1823629#post1823629

mark61
23-07-05, 16:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1823629#post1823629

Hé, je hebt m toch weer gevonden. Dank u. Nou, dat was het dan.

Zwarte Schaap
23-07-05, 16:54
Geplaatst door mark61
Hé, je hebt m toch weer gevonden. Dank u. Nou, dat was het dan.

Die had ik al vanaf het begin, daarom kon ik ook met zekerheid achter mijn beweringen staan.

kaassieforreal
23-07-05, 20:09
Geplaatst door Dutchess
Het zijn volgens mij juist vaak de slappe sukkeltjes die hun vrouw slaan. Misschien ligt het aan mijn associatie bij ' macho', maar volgens mij slaat een macho juist door als iemand anders zijn vrouw slaat.

Doet er niet toe.

Mentaal slap, fysiek sterk whatever, het doet er inderdaad niet toe, je moet met je fikken van je partner afblijven als het om geweld gaat, ik ga het dan niet moeilijker maken dan het is.



Ik word een beetje moedeloos van al die discussies over cultuur en weet ik veel. Er zijn twee kampen. Het ene wringt zich in allerlei bochten om 1 religie of cultuur in verband te brengen met vrouwenmishandeling, en het andere doet zijn uiterste best aan te tonen dat het juist in andere culturen veel erger is. Het lullige is dat geweld en verkrachting misdaden zijn die mannen vrouwen aandoen. Fuck cultuur. Het is gewoon fysieke overmacht. De cijfers spreken voor zich. En die cijfers zijn helaas universeel. En tijdloos. Want in Nederland kunnen we dan wel het taboe op het spreken over geweld en verkrachting hebben doorbroken, dat betekent niet dat het nu minder vaak voorkomt. Niet moslima's worden mishandeld, maar vrouwen. En dat kunnen dus ook heel goed moslima's zijn.

Mag ik het wat korter samenvatten met: Ook Moslims kunnen zich niet onttrekken aan dit probleem? Dat was namelijk ook het onderwerp van het beginartikel. Dat je dat dan politiek correct vindt boeit me eigenlijk niet zo. Ik heb niet het gevoel dat kretologie nou iets is waar mishandelde vrouwen op zitten te wachten







Nou moet het echt niet gekker worden. De aandacht in de politiek voor de positie van vrouwen is nog nooit zo laag geweest als nu. Dat is een rechtsstreeks gevolg van het feit dat iedereen tegenwoordig zo'n behoefte schijnt te hebben aan controverse.

Oei, ik wou haast beginnen met: luister meisje :gechoquee Maar is het niet zo dat vooral sinds de jaren zeventig we ontdekt hebben dat (autochtone) vrouwen nu grotendeels hun eigen levenswandel bepalen en dat die in deze hectische tijden toch vooral bepaald wordt door carriere en kinderen? Juist omdat er wat dat betreft de afgelopen jaren veel vooruitgang is geboekt is er wat dat betreft wat stoom van de ketel af. Da's natuurlijk weer iets anders dan een ideale situatie, maar als de vrouwenbeweging iets heeft om voor te vechten moet ze dat vooral doen.
Aan de andere kant vraag ik me hardop af waarom je deze poging van LR dan gelijk al weer afserveert, ik vind dat nogal in tegenspraak met wat je in dit stukje poneert namelijk.



En ja, een debat over moslimmannen die hun moslimvrouw in elkaar beuken, nou, dat trekt volle zalen! Spannend! Het is alleen zo jammer dat vrouwenmishandeling opzich kennelijk niet spannend is. Emancipatie en feminisme in het algemeen zijn al jaren totaal uit.

Waarom vat je niet dat er in de discussie een verschuiving plaatsvindt naar die hoek waar de problemen het ernstigst zijn? Ook Kaapverdiaanse meiden worden veelvuldig met huiselijk geweld geconfronteerd, het staat toch echt in de kranten, samen met zaken als vrouwenhandel, genitiale verminking, loverboys, date-rapes en al die andere ellende die je als vrouw kan overkomen. Ik blijf het zeggen, daar hebben Moslims ook mee te maken omdat het hun dochters, zusters en vrouwen ook kan overkomen en er Moslims zijn die zich niet aardig gedragen tegenover vrouwen. Struisvogelgedrag is dan toch niet de oplossing?



Softe onderwerpen. Typische oude politiek. Een debat over de positie van vrouwen in Nederland, alle vrouwen? Dat linkse gelul altijd van die wijven...

Ik denk dat jouw frustratie een beetje gelegen is met het feit dat vooral 'rechts' tegenwoordig scoort met het onderwerp vrouwenmishandeling. Joh, al regelt de paus het, iedere gelukte poging de positie van de vrouw te verbeteren is er weer één, daar is geen links privelege voor nodig.



Laten we de proef op de som nemen en het bestuur van Rotterdam vragen of ze een stadsdebat willen organiseren onder de titel 'vrouwen en veiligheid.' Ik vrees dat ze niet gaan happen. Niet controversieel genoeg. Maar mochten ze dat nou wel doen, dan verwacht ik jou en ZS op de voorste rij! Keihard lansen brekend voor het welzijn van de vrouw.

Iets zegt me alleen dat jullie alletwee niet zouden komen opdagen.

Ik snap dat je me dolgraag hypocrisie in mij schoenen schuift, maar in plaats met dit soort onder de gordel gerommel de discussie te vervuilen zou ik van jou graag horen wat die 'linkse wijven' dan de afgelopen jaren hebben gedaan voor de positie van allochtone vrouwen, wellicht heb je zelf ook nog wel een paar persoonlijke wapenfeiten op je naam, ik hoor er graag van.
Mijn persoonlijke inbreng voor het welzijn van de vrouw is dat ik mijn hand niet ophef als ik eens wordt tegengesproken, in zwembaden mijn handen thuis kan houden ook al loopt het er nog zo schaars verpakt bij, me niet schuldig heb gemaakt aan verkrachting en ook de behoefte niet voel om dat wel doen en ik werk dan ook nog eens zelf voor mijn geld.
Als ik een gebrek aan respect voor vrouwen in mijn direct omgeving aantref krijgt de agressor hoe dan ook te maken met mijn passieve dan wel actieve verzet. Lijkt me een veilig idee.

Maar ja, ik weet inmiddels wel waar ik in jouw ogen sta: Man, dus deugt niet.






Getver, wat klinkt dat politiek correct. Nou, ik vind dat je gelijk hebt hoor.

Weet je wat, ik word speciaal voor jou wel voorstander van vrouwenmishandeling OK? Heb je lekker echt wat om tegenaan te trappen.





Ook mannen die moslim zijn zouden mee moeten denken over de ideale wereld, waarin vrouwen en meisjes nooit meer aangerand en verkracht worden, en waarin mannen hun vrouw niet meer slaan. Maar mag je anno nu nog zeggen dat het dan wel fijn zou wezen als die discussie dan over het echte probleem zou gaan? Namelijk over wat het toch in godsnaam is dat mannen (okee! Niet alle mannen)

Ow pfew, dat valt nog mee. :rolleyes:




drijft om zich zo te misdragen? En kan dat debat dan net effe wat dieper gaan dan nu? Dat wil zeggen: iets dieper dan mannen die om het hardst roepen dat vrouwen in andere culturen het zo moeilijk hebben? En dat mannen in andere culturen primitieve sukkels zijn die danwel in de greep zijn van een heilig boek, danwel van een inferieure hedonistische levensvisie?

Ik ben het op zich helemaal met deze stelling eens maar wat ben jij een verschrikkelijk afzeikerig voordeelpak verschraalde Aldi-azijn zeg. Ik denk dat het hele proces van het elimineren van tegen vrouwen gericht geweld vooral gebaat is bij mensen met een open visie, durf en creativiteit. Doe vrouwen daarom een plezier en meng je met je negativisme, politieke frustraties, verkalkte denkpatronen en bovenal je agressie opwekkende neerbuigendheid toch vooral niet in deze discussie.

Weet je wat, als jij belooft weg te blijven kom ik op zo'n bijeenkomst.