PDA

Bekijk Volledige Versie : State Department neemt afstand van uitlating Congreslid



NIS
20-07-05, 09:43
State Department neemt afstand van uitlating Congreslid

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

(Novum/AP) - Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft dinsdag afstand genomen van de uitlating van het Republikeinse Congreslid Tom Tancredo, dat hij Mekka of andere islamitische heiligdommen zou laten bombarderen als moslimterroristen nucleaire aanslagen zouden plegen op Amerikaanse steden.

"Beledigend en aanstootgevend", noemde woordvoerder Adam Ereli van het ministerie de uitlating van Tancredo. Amerikaanse burgers "respecteren de waardigheid en heiligheid van andere religies", zei hij. Hij voegde eraan toe dat figuren die uit naam van een religie een gewelddadige en haatdragende ideologie uitdragen, ingaan tegen de leerregels "waar volgens mij iedereen die een geloof heeft in gelooft".

Tancredo wilde dinsdag geen excuses aanbieden voor zijn uitlatingen, die volgens hem door de media en anderen uit hun verband zijn gerukt. Hij zei "alleen maar enkele gedachten" te hebben gespuid, maar ook dat op een "ultieme dreiging" een "ultieme reactie" zou kunnen volgen. "Als er kernbommen afgaan denk ik dat er een boel mensen zijn die dat nog veel erger zullen vinden. Ik hoop dat wij bedenken hoe zo'n gebeurtenis kan worden voorkomen. In mijn ogen kan er een boel gedaan worden en ik wil geen olie op het vuur gooien."

De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Abdullah Gül noemde Tancredo "een fanaat", die op een onverantwoordelijke wijze zijn volstrekt persoonlijke gedachten heeft geuit zonder erbij na te denken welke gevolgen zijn uitspraken zouden kunnen hebben. Tancredo zei dat hij dinsdagmiddag de Turkse ambassadeur in Washington had gesproken bij de behandeling van een wetsvoorstel over het conflict tussen Turkije en Armenië en dat de ambassadeur het met hem eens was dat zijn woorden uit hun context waren gelicht.

http://www.nieuws.nl/news/NEWS/images/fotocrop.07-20-2005.0007.jpg Check zijn kop.. Wat een gemene vent zeg.. :loog:

delirious
20-07-05, 10:37
Druk op de ketel houden heet dit.
Zou me niks verbazen als the Bush gang hier achter zit.

Een Idioot naar voren schuiven, met een IQ van een krop sla , gebeurt wel eens vaker binnen de Republikeinse Fundi's. :moe: