PDA

Bekijk Volledige Versie : Lezersenquete Telegraaf



nard
20-07-05, 09:44
Telegraaf
Doodsbang voor radicale moslims
AMSTERDAM - De deelnemers aan onze lezersenquête zijn doodsbang voor de opkomst en invloed van (radicale) moslims in Nederland. Het enorme aantal van 82% meent dat ons land op een multiculturele tijdbom leeft. Van hen vindt 72% dat immigratie, uitzonderingsgevallen daargelaten, volledig moet worden gestopt. Heel veel Nederlanders (85%) zijn ervan overtuigd dat de moslimcultuur een steeds grotere invloed op ons land zal krijgen.

"Het is onverstandig als er nog meer buitenlanders bij komen. Onze samenleving, zeker in de grote steden, kan deze toeloop niet aan. We moeten nu pas op de plaats maken en werken aan integratie", aldus een van de respondenten. Uit alle reacties blijkt dat heel veel geboren Nederlanders zich in bepaalde buurten niet meer veilig voelen. Zo worden groepjes moslimjongeren op straat door 75% als bedreigend ervaren. Over en weer hebben Nederlanders en moslims heel weinig contact met elkaar. Uit ons onderzoek komt naar voren dat niet wij ons moeten aanpassen, maar dat de allochtonen hun levenswijze moeten veranderen. De stelling: 'Autochtone Nederlanders doen onvoldoende hun best om moslims te begrijpen' wordt slechts door 23% met ja beantwoord.

Uit de meeste reacties op onze stellingen blijkt overigens dat de kritiek van de geboren Nederlander zich niet richt op de voormalige buitenlanders en gematigde moslims die vaak uitstekend geïntegreerd zijn. De boosdoeners zijn de fundamentalistische groepen die niet bereid zijn onze normen en waarden te onderschrijven.

Een voormalige buitenlander schrijft: "Ik woon ruim 40 jaar in Holland en ben voor 100% ingeburgerd. Ik kan mij enorm ergeren aan buitenlanders die zich niet aanpassen en overal lak aan hebben. Ik zeg ook altijd tegen mijn eigen landgenoten: 'Als je je niet kunt gedragen en niet wilt inburgeren, dan moet je maar oprotten.' De regelgeving in Nederland is veel te slap." Opvallend is ook dat het merendeel van de respondenten zou schrikken als hun zoon of dochter verkering zou krijgen met een moslim of moslima. 67% zou het vervelend vinden als zo'n relatie totstandkomt.

Wij vroegen u ook wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn van de multiculturele problemen in ons land. De toestroom van allochtonen in de afgelopen 30 jaar scoort met 70% het hoogst. Daarna volgen het verwijt dat de meeste allochtonen niet willen integreren (65%); achtereenvolgende kabinetten stralen geen gezag en daadkracht uit (65%); allochtonen zijn jarenlang doodgeknuffeld (64%) en verloedering van onze normen en waarden (63%). De deelnemers vinden dat de eigen levenswijze (zoals vrije verkoop van softdrugs, overdreven zucht naar welvaart, vrije seks) geen of nauwelijks een rol spelen.

Dit lezersonderzoek werd door 6263 personen ingevuld. Helaas zijn er vrijwel geen moslims (slechts 2,3%) die de moeite nemen de enquête in te vullen. De kloof tussen de burger en de politiek is enorm. Volgens de deelnemers is er eigenlijk geen levende persoon in ons land die volgens hen in staat is de multiculturele problemen te lijf te gaan. De gewezen VVD'er Geert Wilders scoort met 19,5% nog verreweg het hoogst. De drie plaatsen daarna worden allemaal door VVD'ers in beslag genomen: Rita Verdonk en Hans Wiegel met elk 12% en Frits Bolkestein met 9%. De eerste niet-VVD'er is Peter R. de Vries met 3%.

Met de populariteit van de rest van de politici is het droevig gesteld. Lubbers, Balkenende, Wim Kok, Wouter Bos, Jan Marijnissen en Neelie Kroes scoren allemaal 3% of minder.



Vrij heftig. Zeker om te bedenken dat deze beleving van veel mensen jaren gedwongen onder de oppervlakte gehouden is.

waterfiets
20-07-05, 09:58
Geplaatst door nard
Vrij heftig. Zeker om te bedenken dat deze beleving van veel mensen jaren gedwongen onder de oppervlakte gehouden is.

Ik berichtte al gisteren over deze schandalig sturende enquete. Als je de vragen las was het vrijwel onmogelijk GEEN problemen met de multiculturele samenleving te hebben. Dus de uitkomst stond van tevoren al vast.

nard
20-07-05, 10:03
Geplaatst door waterfiets
Ik berichtte al gisteren over deze schandalig sturende enquete. Als je de vragen las was het vrijwel onmogelijk GEEN problemen met de multiculturele samenleving te hebben. Dus de uitkomst stond van tevoren al vast.

Oké, niet gezien.

Goodnight
20-07-05, 10:14
Telegraaf
Doodsbang voor radicale moslims
AMSTERDAM


Uit alle reacties blijkt dat heel veel geboren NederlandersMensen die HIER geboren zijn, zijn geboren Nederlanders :rolleyes:


zich in Uit ons onderzoek komt naar voren dat niet wij ons moeten aanpassen, maar dat de allochtonen hun levenswijze moeten veranderen. Als je ze zou vragen wat er dan precies aangepast moet worden zouden ze het zelf niet eens weten.



Uit de meeste reacties op onze stellingen blijkt overigens dat de kritiek van de geboren Nederlander zich niet richt op de voormalige buitenlanders en gematigde moslims die vaak uitstekend geïntegreerd zijn. De boosdoeners zijn de fundamentalistische groepen die niet bereid zijn onze normen en waarden te onderschrijven.

is in tegenspraak tot bovenstaande, immers:
Zo worden groepjes moslimjongeren op straat door 75% als bedreigend ervaren.


Een voormalige buitenlander wat is een voormalige buitenlander?
schrijft: "Ik woon ruim 40 jaar in Holland en ben voor 100% ingeburgerd. Ik kan mij enorm ergeren aan buitenlanders die zich niet aanpassen en overal lak aan hebben. Ik zeg ook altijd tegen mijn eigen landgenoten: 'Als je je niet kunt gedragen en niet wilt inburgeren, dan moet je maar oprotten.' De regelgeving in Nederland is veel te slap." Opvallend is ook dat het merendeel van de respondenten zou schrikken als hun zoon of dochter verkering zou krijgen met een moslim of moslima. 67% zou het vervelend vinden als zo'n relatie totstandkomt. maar ze hebben geen kritiek op geintegreerde buitenlanders en moslims hoor...alleen op de fundamentalisten :rolleyes:





Dit lezersonderzoek werd door 6263 personen ingevuld. Helaas zijn er vrijwel geen moslims (slechts 2,3%) die de moeite nemen de enquête in te vullen. Vind je het gek?
Waar zou dat toch aan liggen?

Kortom, een enquete om overheen te :kotsen:

observer
20-07-05, 10:30
Zo worden groepjes moslimjongeren op straat door 75% als bedreigend ervaren lees groepjes marokanen, merk steeds vaker dat mensen als ze die bedoelen "moslim" zeggen

Goodnight
20-07-05, 10:37
Geplaatst door observer
lees groepjes marokanen, merk steeds vaker dat mensen als ze die bedoelen "moslim" zeggen Daarentegen merk ik dat als men probleemgroepen wil benoemen het heeft over 'Marokkanen'...zelfs in gevallen waarbij Marokkanen geen rol spelen.

Umarvlie
20-07-05, 10:44
Geplaatst door Goodnight
Daarentegen merk ik dat als men probleemgroepen wil benoemen het heeft over 'Marokkanen'...zelfs in gevallen waarbij Marokkanen geen rol spelen.

Vanwaar al die verbazing over het onderzoek en de uitkomst... het was toch een lezersonderzoek van de TELEGRAAF? ... er stonden vast geen plaatjes bij :stout:

Rocky
20-07-05, 10:44
Telegraaf was in tijde van Tweede Wereldoorlog in handen van de NSB-ers, toch?

Rocky
20-07-05, 10:46
Geplaatst door Umarvlie
Vanwaar al die verbazing over het onderzoek en de uitkomst... het was toch een lezersonderzoek van de TELEGRAAF? ... er stonden vast geen plaatjes bij :stout:

Idd, dus niet representatief. Ik geloof nog steeds in een goedwillende Nederlander. :knipoog:

Goodnight
20-07-05, 10:52
Geplaatst door Umarvlie
Vanwaar al die verbazing over het onderzoek en de uitkomst... het was toch een lezersonderzoek van de TELEGRAAF? ... er stonden vast geen plaatjes bij :stout: :hihi:

Ik ben meer verbaasd dat er echt mensen rondlopen op deze aardkloot die aan dit soort ''onderzoeken'' mee doen :moe:

gh.wille
20-07-05, 11:27
Geplaatst door Rocky
Telegraaf was in tijde van Tweede Wereldoorlog in handen van de NSB-ers, toch?

nee.

wytze
20-07-05, 11:34
Geplaatst door waterfiets
Ik berichtte al gisteren over deze schandalig sturende enquete. Als je de vragen las was het vrijwel onmogelijk GEEN problemen met de multiculturele samenleving te hebben. Dus de uitkomst stond van tevoren al vast.



dat had je gisteren idd goed gezien. ben benieuwd wat voor vragen het waren, maar begrijp dat ze weg zijn.

@rocky,

Telegraaf was in de oorlog idd Fout en heulde met de nazi's.

gh.wille
20-07-05, 12:09
Geplaatst door nard
Vrij heftig. Zeker om te bedenken dat deze beleving van veel mensen jaren gedwongen onder de oppervlakte gehouden is.

Hoewel ik elke dag deT.G kan doorbladeren , is dit artikel mij niet eens op gevallen , ik kijk in meerdere dagbladen (d.m.v ruilen ) met buren vandaar , ga hem gauw ff halen.
V.G.G.

observer
20-07-05, 12:39
Geplaatst door Goodnight
Daarentegen merk ik dat als men probleemgroepen wil benoemen het heeft over 'Marokkanen'...zelfs in gevallen waarbij Marokkanen geen rol spelen. binnenkort in van dale

:D

ik marokkaan
hij marokkaant
wij markokkanen

gh.wille
20-07-05, 13:26
Geplaatst door Goodnight
Daarentegen merk ik dat als men probleemgroepen wil benoemen het heeft over 'Marokkanen'...zelfs in gevallen waarbij Marokkanen geen rol spelen.

Vind je het gek ?
Waar zou dat toch aan liggen ?
Wees ook eens een keer eerlijk ,en vooral uit een neutraal standpunt de boel bekijken !
En dan altijd het gekat op de T.G , bijvoorbaat word elk artikel wat ook maar iets te maken heeft de ISLAM of MOSLIMS afgekraakt !
Wel blijkt dat deze krant VOLLEDIG elke dag word uitgespeld ,om er commentaar op te leveren !
Nogmaals ,ik lees ook de T.G en krijg hem door te ruilen meestal pas laat, nu heb ik ,m dus uit de bus gehaald (buren zijn niet thuis ) .
Maar zolang als iedereen ,dus ook JULLIE deze krant lezen en kopen , vinden zij het wel goed (slimme jongens ) bij de T.G !
Ik heb b.v nog nooit de GAY krant gelezen, laat staan gekocht!
Gewoon om het feit dat ik dat soort kranten niet lees , hoewel ik niets tegen Lesbo,s of Homo,s heb ! Ik lees ook het blad van Postduiven houders niet ! Gek he ? waar zou dat toch aan liggen ?
En ik ben ook absoluut tegen elke vorm van discriminatie ,en een voorstander van kontakt met iedereen ,maar blijf daarbij wel altijd:
Recht Door Zee, het geen me niet altijd in dank word afgenomen !

V.G.G.

GiovanniHN
20-07-05, 13:36
De Telegraaf is een kutkrant. Maar als journalist lees ik elke krant.

De Telegraaf kan ik missen als kiespijn en als de krant op zou houden te bestaan zou ik erg vrolijk zijn.

Het probleem is namelijk dat de slechtste krant van Nederland geen journalistieke instelling heeft, maar zich gedraagt als een bedrijf (u vraagt, wij leveren).

Artikelen waarin buitenlanders worden zwartgemaakt, zijn dus niet zozeer op waarheid berust, maar meer op de vraag van de lezer.

De uitkomsten van de lezersenquete is ook niet zo raar. Omdat de mening van de lezer is gebasseerd op wat ze lezen in de Telegraaf. Uit ander onderzoek is ook gebleken dat de Telegraaflezers banger zijn voor de buitenwereld dan bijvoorbeeld Volkskrantlezers.

Als je er ook van uitgaat dat de Telegraaf een eerlijke en goede krant is, dan is het vreemd dat de Telegraaf altijd zulke afwijkende resultaten heeft in onderzoeken. Ook is het dan vreemd waarom ze nooit mee willen werken aan een kwaliteitsonderzoek.

Het is nou eenmaal een 'vraag en wij leveren'-krant. Daarom zijn ze ook zo populair en dat heeft weer effect op andere kranten die met moeite hun hoofd boven water kunnen houden. Langzaam ontstaat er dus ook een 'Telegrafisering' binnen de landelijke kranten. En dat is uiterst ongewenst.

delirious
20-07-05, 13:40
Geplaatst door GiovanniHN
De Telegraaf is een kutkrant. Maar als journalist lees ik elke krant.

De Telegraaf kan ik missen als kiespijn en als de krant op zou houden te bestaan zou ik erg vrolijk zijn.

Het probleem is namelijk dat de slechtste krant van Nederland geen journalistieke instelling heeft, maar zich gedraagt als een bedrijf (u vraagt, wij leveren).

Artikelen waarin buitenlanders worden zwartgemaakt, zijn dus niet zozeer op waarheid berust, maar meer op de vraag van de lezer.

De uitkomsten van de lezersenquete is ook niet zo raar. Omdat de mening van de lezer is gebasseerd op wat ze lezen in de Telegraaf. Uit ander onderzoek is ook gebleken dat de Telegraaflezers banger zijn voor de buitenwereld dan bijvoorbeeld Volkskrantlezers.

Als je er ook van uitgaat dat de Telegraaf een eerlijke en goede krant is, dan is het vreemd dat de Telegraaf altijd zulke afwijkende resultaten heeft in onderzoeken. Ook is het dan vreemd waarom ze nooit mee willen werken aan een kwaliteitsonderzoek.

Het is nou eenmaal een 'vraag en wij leveren'-krant. Daarom zijn ze ook zo populair en dat heeft weer effect op andere kranten die met moeite hun hoofd boven water kunnen houden. Langzaam ontstaat er dus ook een 'Telegrafisering' binnen de landelijke kranten. En dat is uiterst ongewenst.

Thats it.

nard
20-07-05, 13:46
Geplaatst door Rocky
Idd, dus niet representatief. Ik geloof nog steeds in een goedwillende Nederlander. :knipoog:

Ik geloof nog steeds in een goedwillende Marokkaan. :rolleyes:

Goodnight
20-07-05, 14:13
Geplaatst door observer
binnenkort in van dale

:D

ik marokkaan
hij marokkaant
wij markokkanen

Heb jij gemarokkaant?
Gaan wij Marokkanen?
Zij hebben gemarokkaniert.

:hihi:

Umarvlie
20-07-05, 14:22
Geplaatst door nard
Ik geloof nog steeds in een goedwillende Marokkaan. :rolleyes:

Ik geloof nog steeds dat de mens in de basis goedwillend is.... :fpetaf:

Umarvlie
20-07-05, 14:23
Geplaatst door Goodnight
Heb jij gemarokkaant?
Gaan wij Marokkanen?
Zij hebben gemarokkaniert.

:hihi:

Jajajaja.. lach maar nu... en dan komen er verbasteringen zo van .. hij marokkaniseerd mij! :D

nard
20-07-05, 14:26
Geplaatst door Umarvlie
Ik geloof nog steeds dat de mens in de basis goedwillend is.... :fpetaf:


Mijn mensvisie zegt iets anders. De wereldgeschiedenis trouwens ook.

Bofko
20-07-05, 14:27
Wanneer zijn jullie uitgemarrokkaand ?

We zullen hen ´s even afmarokkanen.

Umarvlie
20-07-05, 14:29
Geplaatst door nard
Mijn mensvisie zegt iets anders. De wereldgeschiedenis trouwens ook.

Nee hoor, mijn visie is juist, helaas zijn er altijd uitzonderingen en grijpen die uitzonderingen altijd de macht en spannen ze goedwillenden voor hun karretje....

Ik leef in een happy happy world.... :strik:

(shit... en nu maar niet wakker worden)

nard
20-07-05, 14:32
Geplaatst door Umarvlie
Nee hoor, mijn visie is juist, helaas zijn er altijd uitzonderingen en grijpen die uitzonderingen altijd de macht en spannen ze goedwillenden voor hun karretje....

Ik leef in een happy happy world.... :strik:

(shit... en nu maar niet wakker worden)

All right. Zal je verder niet storen. Slaap vooral de slaap der argelozen.


:)

Goodnight
20-07-05, 14:38
Geplaatst door Umarvlie
Jajajaja.. lach maar nu... en dan komen er verbasteringen zo van .. hij marokkaniseerd mij! :D hahahaha...je hebt gelijk ook nog.

Ziet een krantenbericht er voortaan zo uit:

Man gemarokkaniseerd door drie personen

Amsterdam- Dinsdagnacht is een man ( 41 jaar) onderweg naar zijn woning gemarokkaniseerd door 3 personen waarschijnlijk van Marokkaanse afkomst.
De man zegt dat de drie personen zonder aanleiding op hem begonnen in te slaan en riepen uit: Wij gaan jouw helemaal de tering Marokkaniseren.
Getuigen van deze brute Marokkanisering kunnen zich melden bij de politie op tel.nr: 0900-5858

Stop het Marokkaniseren van onschuldige burgers!

:D

JobHopper
20-07-05, 14:42
Geplaatst door Umarvlie
Jajajaja.. lach maar nu... en dan komen er verbasteringen zo van .. hij marokkaniseerd mij! :D

Zag m'n moeder afgelopen week in korte broek. Heb gelijk geroepen:

"Ma, Rok aan !!!!" :hihi:

delirious
20-07-05, 14:50
Telegraaf, keyboard :cheefbek:

http://img17.imageshack.us/img17/6324/mocrokey20qj.jpg (http://www.imageshack.us)

Vriend
20-07-05, 18:08
Geplaatst door JobHopper
Zag m'n moeder afgelopen week in kort broek. Heb gelijk geroepen:

"MA, Rok aan !!!!" :hihi:

haha :D

gh.wille
20-07-05, 20:39
Geplaatst door JobHopper
Zag m'n moeder afgelopen week in korte broek. Heb gelijk geroepen:

"Ma, Rok aan !!!!" :hihi:

DAS,N goeie !
:giechel:

Oeroeboeroe
20-07-05, 20:45
Geplaatst door GiovanniHN
De Telegraaf is een kutkrant.

Sterker nog...is het überhaupt wel een krant?

Wij noemden 'm thuis vroeger al "de VVD-Koerier", "het plaatjesboek" of "de Ajax-bode"... :roker:

gh.wille
20-07-05, 21:27
Geplaatst door wytze
dat had je gisteren idd goed gezien. ben benieuwd wat voor vragen het waren, maar begrijp dat ze weg zijn.

@rocky,

Telegraaf was in de oorlog idd Fout en heulde met de nazi's.

Als je iets niet zeker weet moet je het niet schrijven.
De T.G bestond al tijdens W.O.1 , en was al een bestaande krant toen Iin W.O. 2 de Duitsers Nederland binnen vielen voor een zgn. TIJDELIJKE bezetting!
En de VRIJHEID van meningsuiting was toen al hoog goed !
Maar al na een paar maanden werd de T.G door de Duitse bezetters in
,,Beslag " genomen en onder toezicht van de N. S.B geplaatst.
De eind redactie werd naar believen door dit GAJUS behandeld !
Steeds meer medewerkers van de T.G hielden er mee op , en werden vervangen door N.S.B ers , het duurde maar even en de NEDERLANDSE
bevolking had het door , en de krant werd niet meer gekocht ,ondertussen waren er Tientallen ILLEGALEN krantjes ontstaan ,
vele werden opgerold door de DUITSERS om ze daarna weer in te zetten !(onderdeel van het Englandspiel) tientallen mensen werden er in geluist en vonden de Marteldood , waaronder enkele ex medewerkers van de T.G . Wat de laatste betreft , in 1943 werd de krant door de DUITSERS opgeheven !!! Om in 1949 weer terug te keren , kranten zoals HET PAROOL , DE WAARHEID , TROUW en VRIJ NEDERLAND ,zijn dus tijdens de Bezetting ontstaan en hebben de oorlog zelfs overleefd,om daarna als Legale krant door te gaan .
Maar vele (elk geloof of partij had zowat een eigen illegaal krantje )
zijn door de Duitsers opgerold , ik zal ff een paar noemen : * De GEUS,HET BULLETIN ,NIEUWSBRIEF en helaas vele anderen op een gegeven moment waren er zelfs meer dan 1200! Het was voor de Duitsers dus goed vissen in deze vijver , ook de ILLEGALEN zenders werden bij bosjes opgerold ! De mensen die gepakt werden overleefden het niet ,na afschuwlijke Martelingen gaven sommigen de adressen door van andere enz ,enz .
* Ik weet precies wat er met deze kranten is gebeurt .
V.G.G.

gh.wille
20-07-05, 21:30
Geplaatst door gh.wille
Als je iets niet zeker weet moet je het niet schrijven.
De T.G bestond al tijdens W.O.1 , en was al een bestaande krant toen Iin W.O. 2 de Duitsers Nederland binnen vielen voor een zgn. TIJDELIJKE bezetting!
En de VRIJHEID van meningsuiting was toen al hoog goed !
Maar al na een paar maanden werd de T.G door de Duitse bezetters in
,,Beslag " genomen en onder toezicht van de N. S.B geplaatst.
De eind redactie werd naar believen door dit GAJUS behandeld !
Steeds meer medewerkers van de T.G hielden er mee op , en werden vervangen door N.S.B ers , het duurde maar even en de NEDERLANDSE
bevolking had het door , en de krant werd niet meer gekocht ,ondertussen waren er Tientallen ILLEGALEN krantjes ontstaan ,
vele werden opgerold door de DUITSERS om ze daarna weer in te zetten !(onderdeel van het Englandspiel) tientallen mensen werden er in geluist en vonden de Marteldood , waaronder enkele ex medewerkers van de T.G . Wat de laatste betreft , in 1943 werd de krant door de DUITSERS opgeheven !!! Om in 1949 weer terug te keren , kranten zoals HET PAROOL , DE WAARHEID , TROUW en VRIJ NEDERLAND ,zijn dus tijdens de Bezetting ontstaan en hebben de oorlog zelfs overleefd,om daarna als Legale krant door te gaan .
Maar vele (elk geloof of partij had zowat een eigen illegaal krantje )
zijn door de Duitsers opgerold , ik zal ff een paar noemen : * De GEUS,HET BULLETIN ,NIEUWSBRIEF en helaas vele anderen op een gegeven moment waren er zelfs meer dan 1200! Het was voor de Duitsers dus goed vissen in deze vijver , ook de ILLEGALEN zenders werden bij bosjes opgerold ! De mensen die gepakt werden overleefden het niet ,na afschuwlijke Martelingen gaven sommigen de adressen door van andere enz ,enz .
* Ik weet precies wat er met deze kranten is gebeurt .
V.G.G.

Was nog ff wat vergeten , de drukkerij van bijna ALLE kranten bestond grotendeels uit JOODSE vakmensen , vandaar ook 1943 !
Toen hadden ze hun( personeel )uitgemoord ,voor zover ze niet waren ondergedoken !
:gechoquee

GiovanniHN
20-07-05, 21:31
Met andere woorden. Telegraaf was een NSB-krantje, terwijl kranten als de Volkskrant verzetskrantjes waren.

Oeroeboeroe
20-07-05, 21:33
Geplaatst door gh.wille


Neemt niet weg dat je als je wil weten wat de VVD ergens van vindt, al jarenlang kan volstaan met lezing van het hoofdredactioneel commentaar op bladzijde 3...

Maar je uitleg over de Telegraaf in vroeger dagen klopt hoor, tenminste ...zo heb ik het ook altijd begrepen.

gh.wille
20-07-05, 21:48
Geplaatst door GiovanniHN
Met andere woorden. Telegraaf was een NSB-krantje, terwijl kranten als de Volkskrant verzetskrantjes waren.

Nogmaals VERSLAGGEVER ,JOURNALIST ,die dient ONPARTIJDIG TE ZIJN !
Tegen redelijke argumenten, kun je helaas niet op !
En tegen de waarheid blijkbaar ook niet !
Wat dat betreft moet je toch nog maar eens gaan solliciteren bij ,
ja JUIST , niet bij de waarheid !
:hihi:

GiovanniHN
20-07-05, 21:54
Geplaatst door gh.wille
Nogmaals VERSLAGGEVER ,JOURNALIST ,die dient ONPARTIJDIG TE ZIJN !
Tegen redelijke argumenten, kun je helaas niet op !
En tegen de waarheid blijkbaar ook niet !
Wat dat betreft moet je toch nog maar eens gaan solliciteren bij ,
ja JUIST , niet bij de waarheid !
:hihi:

Je zegt net zelf dat De Telegraaf een NSB-krantje was. Ze hebben zichzelf niet opgeheven, zijn gewoon doorgegaan. Terwijl de andere kranten ondergronds gingen of zijn begonnen als ondergronds krantje.

gh.wille
20-07-05, 22:06
Geplaatst door Oeroeboeroe
Neemt niet weg dat je als je wil weten wat de VVD ergens van vindt, al jarenlang kan volstaan met lezing van het hoofdredactioneel commentaar op bladzijde 3...

Maar je uitleg over de Telegraaf in vroeger dagen klopt hoor, tenminste ...zo heb ik het ook altijd begrepen.

Je zal als je alles hebt gevolgd ,mij de T.G niet de hemel in horen prijzen ,ik heb al gezegd wat ik er persoonlijk van vond !
Maar ik kan er niet tegen als er onwaarheden verteld worden ,ongeacht het onderwerp ,maar dan moet ik er wel wat van af weten .
Ik volg hier veel , en kan met de meeste onderwerpen niet mee doen stom weg om dat ik daar geen verstand van heb !
Ik ben hier tenslotte gekomen om de gebruikers beter te leren kennen .

V.G.G.
overigens staat dit voor: Vrede ,Geluk , Gezondheid .
En dat gun ik nog steeds iedereen .

sjo
20-07-05, 22:12
Geplaatst door Umarvlie
Ik geloof nog steeds dat de mens in de basis goedwillend is.... :fpetaf:

....en maar volhouden jongens.....

gr.
sjo

Orakel
20-07-05, 22:24
Geplaatst door nard
Mijn mensvisie zegt iets anders.

Beetje aan het radicaliseren vriend? Of heb je een nieuwe leesmap waar ook Vrij Nederland en HP De Tijd inzitten?
:wink:

gh.wille
20-07-05, 22:40
Geplaatst door GiovanniHN
Je zegt net zelf dat De Telegraaf een NSB-krantje was. Ze hebben zichzelf niet opgeheven, zijn gewoon doorgegaan. Terwijl de andere kranten ondergronds gingen of zijn begonnen als ondergronds krantje.

Beste GiovnniHN,

Een goede verslaggever ,zal eerst goed moeten lezen voor hij commentaar geeft!
Jammer je moet nog veel leren , ga eerst nog maar ff goed lezen wat ik
heb geschreven ,en dan mag je het nog eens proberen .
:denk: daar maar eens over na .

v.v.g

GiovanniHN
20-07-05, 22:55
Maar al na een paar maanden werd de T.G door de Duitse bezetters in
,,Beslag " genomen en onder toezicht van de N. S.B geplaatst.
De eind redactie werd naar believen door dit GAJUS behandeld !
Steeds meer medewerkers van de T.G hielden er mee op , en werden vervangen door N.S.B ers , het duurde maar even en de NEDERLANDSE
bevolking had het door , en de krant werd niet meer gekocht ,ondertussen waren er Tientallen ILLEGALEN krantjes ontstaan ,


De Telegraaf werd in 'beslag genomen'. Onder toezicht van de NSB geplaatst. De verslaggevers werden vervangen door NSB'ers. In de tussentijd ontstonden illegale krantjes.

DUS

De Telegraaf bleef bestaan, ging niet ondergronds. Werd overgenomen door de Duitsers en daarna werden de journalisten vervangen door NSB'ers.

De krant was dus een NSB krant. Het was geen ondergronds, illegaal krantje. Maar een NSB krant.

Je hebt het zelf geschreven!


Daarnaast geef je geen data aan, dus het is niet duidelijk hoe lang de Telegraaf-medewerkers voor de NSB hebben gewerkt. Ook is het de vraag in hoeverre ze meewerkten en sympathie hadden voor of zelfs lid waren van de NSB.

Maar hoe je het ook bekijkt. De Telegraaf was een NSB krant.

gh.wille
20-07-05, 23:09
Geplaatst door Goodnight
Daarentegen merk ik dat als men probleemgroepen wil benoemen het heeft over 'Marokkanen'...zelfs in gevallen waarbij Marokkanen geen rol spelen.

Helaas is dat ook de WAARHEID , nog geen 10 jaar geleden was bijna iedereen die maar enigzins een accent had of een weet ik veel wat had , meteen uitgemaakt voor TURK , ongeacht waar je ook vandaan kwam!
En nu is alles opeens Marokkaan , al zijn het soms zelfs mensen uit
Servie of Bosnie, zelfs uit Skri Langa ! en als er wat gebeurd is het meteen oh dat zijn die Marokkanen weer !
En vooral mensen van mijn leeftijd (ouderen) hebben geen idee wat voor wereld van verschil ligt tussen diverse bevolkings groepen ,
en worden INDD door o.a dit soort kranten artikelen verkeerd beinvloed.
Maar ook alles wat er is voorgevallen heeft , is ook niet bepaald gunstig geweest voor het Marokkaanse deel van onze bevolking , althans in de ogen van mensen die niet verder kijken, dan hun neus lang is !

V.G.G.

gh.wille
21-07-05, 00:57
Geplaatst door GiovanniHN
Maar al na een paar maanden werd de T.G door de Duitse bezetters in
,,Beslag " genomen en onder toezicht van de N. S.B geplaatst.
De eind redactie werd naar believen door dit GAJUS behandeld !
Steeds meer medewerkers van de T.G hielden er mee op , en werden vervangen door N.S.B ers , het duurde maar even en de NEDERLANDSE
bevolking had het door , en de krant werd niet meer gekocht ,ondertussen waren er Tientallen ILLEGALEN krantjes ontstaan ,


De Telegraaf werd in 'beslag genomen'. Onder toezicht van de NSB geplaatst. De verslaggevers werden vervangen door NSB'ers. In de tussentijd ontstonden illegale krantjes.

DUS

De Telegraaf bleef bestaan, ging niet ondergronds. Werd overgenomen door de Duitsers en daarna werden de journalisten vervangen door NSB'ers.

De krant was dus een NSB krant. Het was geen ondergronds, illegaal krantje. Maar een NSB krant.

Je hebt het zelf geschreven!


Daarnaast geef je geen data aan, dus het is niet duidelijk hoe lang de Telegraaf-medewerkers voor de NSB hebben gewerkt. Ook is het de vraag in hoeverre ze meewerkten en sympathie hadden voor of zelfs lid waren van de NSB.

Maar hoe je het ook bekijkt. De Telegraaf was een NSB krant.

Dat is de draai die JIJ er aan geeft , we zijn weer terug bij af !
En weer lees je het niet goed ,de MOFFEN (scheldwoord voor Duitsers ) misschien versta je die taal wel ! lieten in eerste instandtie alles zoveel mogelijk met rust , de soldaten hadden zelfs Nederlands geld meegekregen om te betalen ,als ze ergens iets kochten , alles was er op gericht om het volk zand in de ogen te strooien, was er nog een beter middel om de toen al MEEST VOORAANSTAANDE KRANT ,naar HUN hand te zetten , trouwens wat gebeurde er met de radio omroep ?
Juist ja precies het zelfde , de MEDEWERKERS van de T.G werden gewoon gedragadeerd en in HUN PLAATS KWAMEN de MARIONETTEN
van de MOFFEN , de N.S.B ers !
Dit walgelijke Schorum MISBRUIKTE de goede naam van een KRANT en dat het de T.G betrof daar kon niemand iets aan doen ,behalve dan op een of andere manier weg zien te komen , de drukkers werden af gevoerd door de Duitsers deze MENSEN *werden ingezet ,vanwege hun vakmanschap om o.a valse ponden te maken, het onbruikbare gedeelte werd eenvoudig opgeruimd d.w.z vergast !
Weer maak je en grove fout door te beweren dat de andere kranten ondergronds gingen ! Die waren er toen nog niet ! ze ontstonden juist in de periode NA de bezeting ,weet waar je overpraat !
De eerste krant van de N.S.B was een fiasco hij heette :Voor Volk en Vaderland en bleef tot het eind van de oorlog in 1945 , het officieele
orgaan van de N.S.B.
*veelal Joden.
verder heb ik geen zin meer om verder uitleg te geven , en als jij de T.G in je stomme onwetendheid een N.S.B. krant blijft noemen ,dan zou het ong. het zelfde zijn als dat iemand deze side Maroc , MET GEWELD IN BESLAG ZOU NEMEN ,om daarna te gebruiken om ONS een verkeerde indruk te geven over de ISLAM .
En met ONS bedoel ik uiteraard een ieder die van deze SIDE gebruik maakt.
En met je opmerking van tijd en data, wat je verlangd ik was er niet bij
toen de een na de andere medewerker er tussen uit probeerde te komen , zo werden de VERSLAGGEVERS er het eerst uitgebonjourd , de vaklui hielden ze zoveel mogelijk gedwongen aan ,nogmaals ik weet echt niet precies wanneer meneer JANSSEN of COHEN er tussen uitknepen ,hun horloges waren ook meestal al gejat net zo als hun fietsen !
Dag Journalistje , droom maar van een baan bij de T.G of beter nog ga eerst ff terug naar school om het vak te leren !
V.G.G.

waterfiets
21-07-05, 08:42
Geplaatst door GiovanniHN
De uitkomsten van de lezersenquete is ook niet zo raar. Omdat de mening van de lezer is gebasseerd op wat ze lezen in de Telegraaf. Uit ander onderzoek is ook gebleken dat de Telegraaflezers banger zijn voor de buitenwereld dan bijvoorbeeld Volkskrantlezers.


Ja maar als onderzoeker heb ik wel veel problemen met hun vraagstelling. Zo had ik ingevuld dat ik GEEN problemen ervaar met de multi-culturele samenleving en dan krijg je als vervolgvraag ... hoe denk je dat die problemen het best zijn op te lossen. Ik heb de vragen ook niet meer precies voor ogen maar daar kwam het zo'n beetje op neer. Het was gezien de vraagstelling onmogelijk om geen problemen te ervaren met de multi-culti zooi.

En dan zo'n vraag ... bent u moslim JA/NEE. En dan vervolgens de volgende dag rapporteren "helaas hebben maar weinig moslims de moeite genomen de enquete in te vullen''. Uiteraard is de vraag 'Bent u joods JA/NEE' niet gesteld.

delirious
21-07-05, 08:47
Geplaatst door waterfiets
Ja maar als onderzoeker heb ik wel veel problemen met hun vraagstelling. Zo had ik ingevuld dat ik GEEN problemen ervaar met de multi-culturele samenleving en dan krijg je als vervolgvraag ... hoe denk je dat die problemen het best zijn op te lossen. Ik heb de vragen ook niet meer precies voor ogen maar daar kwam het zo'n beetje op neer. Het was gezien de vraagstelling onmogelijk om geen problemen te ervaren met de multi-culti zooi.

En dan zo'n vraag ... bent u moslim JA/NEE. En dan vervolgens de volgende dag rapporteren "helaas hebben maar weinig moslims de moeite genomen de enquete in te vullen''. Uiteraard is de vraag 'Bent u joods JA/NEE' niet gesteld.

Puinhoop, kortom. :moe:

nard
21-07-05, 10:51
Geplaatst door waterfiets
Ja maar als onderzoeker heb ik wel veel problemen met hun vraagstelling. Zo had ik ingevuld dat ik GEEN problemen ervaar met de multi-culturele samenleving en dan krijg je als vervolgvraag ... hoe denk je dat die problemen het best zijn op te lossen. Ik heb de vragen ook niet meer precies voor ogen maar daar kwam het zo'n beetje op neer. Het was gezien de vraagstelling onmogelijk om geen problemen te ervaren met de multi-culti zooi.


Dat er problemen zijn is een feitelijkheid.
Als jij dat niet zo ervaart ben je een gezegend mens en sla je dus gewoon vraag twee over.



En dan zo'n vraag ... bent u moslim JA/NEE. En dan vervolgens de volgende dag rapporteren "helaas hebben maar weinig moslims de moeite genomen de enquete in te vullen''. Uiteraard is de vraag 'Bent u joods JA/NEE' niet gesteld.

Nee, vanzelf niet. De discussie die momenteel gaande is gaat over integratie en multiculturaliteit. Daar zitten de problemen.
Kan me niet herinneren dat de Joden daar pak'm beet de achterliggende dertig jaren een probleemfactor in geweest zijn.






Aan de rest:
Ja, kom maar, kom maar, kom maar.......

GiovanniHN
21-07-05, 12:15
Geplaatst door gh.wille
Dat is de draai die JIJ er aan geeft , we zijn weer terug bij af !
En weer lees je het niet goed ,de MOFFEN (scheldwoord voor Duitsers ) misschien versta je die taal wel ! lieten in eerste instandtie alles zoveel mogelijk met rust , de soldaten hadden zelfs Nederlands geld meegekregen om te betalen ,als ze ergens iets kochten , alles was er op gericht om het volk zand in de ogen te strooien, was er nog een beter middel om de toen al MEEST VOORAANSTAANDE KRANT ,naar HUN hand te zetten , trouwens wat gebeurde er met de radio omroep ?
Juist ja precies het zelfde , de MEDEWERKERS van de T.G werden gewoon gedragadeerd en in HUN PLAATS KWAMEN de MARIONETTEN
van de MOFFEN , de N.S.B ers !
Dit walgelijke Schorum MISBRUIKTE de goede naam van een KRANT en dat het de T.G betrof daar kon niemand iets aan doen ,behalve dan op een of andere manier weg zien te komen , de drukkers werden af gevoerd door de Duitsers deze MENSEN *werden ingezet ,vanwege hun vakmanschap om o.a valse ponden te maken, het onbruikbare gedeelte werd eenvoudig opgeruimd d.w.z vergast !
Weer maak je en grove fout door te beweren dat de andere kranten ondergronds gingen ! Die waren er toen nog niet ! ze ontstonden juist in de periode NA de bezeting ,weet waar je overpraat !
De eerste krant van de N.S.B was een fiasco hij heette :Voor Volk en Vaderland en bleef tot het eind van de oorlog in 1945 , het officieele
orgaan van de N.S.B.
*veelal Joden.
verder heb ik geen zin meer om verder uitleg te geven , en als jij de T.G in je stomme onwetendheid een N.S.B. krant blijft noemen ,dan zou het ong. het zelfde zijn als dat iemand deze side Maroc , MET GEWELD IN BESLAG ZOU NEMEN ,om daarna te gebruiken om ONS een verkeerde indruk te geven over de ISLAM .
En met ONS bedoel ik uiteraard een ieder die van deze SIDE gebruik maakt.
En met je opmerking van tijd en data, wat je verlangd ik was er niet bij
toen de een na de andere medewerker er tussen uit probeerde te komen , zo werden de VERSLAGGEVERS er het eerst uitgebonjourd , de vaklui hielden ze zoveel mogelijk gedwongen aan ,nogmaals ik weet echt niet precies wanneer meneer JANSSEN of COHEN er tussen uitknepen ,hun horloges waren ook meestal al gejat net zo als hun fietsen !
Dag Journalistje , droom maar van een baan bij de T.G of beter nog ga eerst ff terug naar school om het vak te leren !
V.G.G.


Nogmaals, de Telegraaf was een krant die onder invloed van de NSB stond. Het was dus een NSB krant. Dat maakt op zich geen bal uit voor de huidige situatie. Maar het was een krant van de NSB!

Maar jij bent zo een ongelooflijke Telegraaf-fanboy dat je dat liever niet inziet. Dus kom je met allerlei excuusjes om toch maar de onschuld van de krant aan te geven. Maar het gaat daar helemaal niet om. Het gaat simpelweg om 1 simpel feit; was het een NSB-krant? Antwoord: ja!

Wat voor conclussies je daaruit wil trekken mag je zelf weten. Maar ga niet ontkennen dat het een NSB-krant was, want dat was het dus wel.

gh.wille
21-07-05, 16:45
Geplaatst door GiovanniHN
Nogmaals, de Telegraaf was een krant die onder invloed van de NSB stond. Het was dus een NSB krant. Dat maakt op zich geen bal uit voor de huidige situatie. Maar het was een krant van de NSB!

Maar jij bent zo een ongelooflijke Telegraaf-fanboy dat je dat liever niet inziet. Dus kom je met allerlei excuusjes om toch maar de onschuld van de krant aan te geven. Maar het gaat daar helemaal niet om. Het gaat simpelweg om 1 simpel feit; was het een NSB-krant? Antwoord: ja!

Wat voor conclussies je daaruit wil trekken mag je zelf weten. Maar ga niet ontkennen dat het een NSB-krant was, want dat was het dus wel.

Nee, je hebt het weer mis ! De T.G was door de DUITSERS in beslag genomen , deze hielden de SUPRVISIE in handen de MEELOPERS , dus het N.S.B ,ers kregen de baantjes voor zover ze dat konden toegewezen ,bijna van het begin af aan hadden de Werknemers van de T.G GEEN MOER MEER IN TE BRENGEN ! Net zo min als de alle Openbare
Instantsies ,Omroep , gemeente ,s Burgermeester en wethouders werden afgezet en vervangen door N.S.B ,kortom ALLES wat door de NAZIES , misbruikt kon worden, maar aan het hoofd stond uiteraard een door de DUITSERS aan gestelde Rijkscommissaris , zijn naam was Seyss-Inquart , en MUSSERT hoofd N.S.B in Nederland , was gewoon een ordinaire marionet.
Zo dit was ff een stukje geschiedenis ,die bij dit onderwerp past .
Dat de MOFFEN de goede naam van deze krant gebruikten , om hun GORE en WELDOORDACHTE propaganda te spuien , is een heel andere zaak ! zoals ik al eerder vermelde werd de T.G door de MOFFEN in 1943
op geheven ! er was n.l geen mens meer die de krant kocht , op wat N.S.B ers na , maar die hadden hun eigen blad ,ook dat heb ik verteld .
Resumerend ,kunnen we de zaak beter omdraaien ,JIJ bent om de een af andere reden een T.G hater , ik ben geen FAN van de T.G maar heb een AFSCHUWLIJKE hekel aan mensen die zich in allerlei bochten wringen ,om De WAARHEID te verdraaien ,je had je prima aan kunnen sluiten bij GOEBBELS (Minister van propaganda ) bij de DUITSERS !
TIP: Verdiep je eerst eens in de geschiedenis , alvorens DEZE op een voor JOU , inziens gunstige manier te VERDRAAIEN !
p.s R. I. V. O. D.
Anders kun je ook nog bij mij terecht ,dan heb je de keuze uit ong, 50
boeken en naslag werken alleen al over NEDERLAND , gedurende W.O.2
V.G.G.

GiovanniHN
21-07-05, 16:59
Ja, dat zeg ik. De Telegraaf was in handen van de NSB.


Waarom ik een hekel heb aan de Telegraaf heb ik al duidelijk gemaakt. Dat het een NSB-krant was heeft daar echter niks mee te maken. Dat was een andere tijd dan nu en heeft totaal geen invloed op wat de Telegraaf nu is en dus ook niet op mijn mening over de krant.

Maar jij hebt al meerdere keren gezegd dat de krant werd overgenomen. DUS, was het een NSB-krant.

Ik verdraai geen feiten, zet ze alleen simpeler neer. Dat jij de noodzaak voelt om de Telegraaf vrij te pleiten van haar verleden is een hele andere zaak.

gh.wille
21-07-05, 18:18
Geplaatst door GiovanniHN
Ja, dat zeg ik. De Telegraaf was in handen van de NSB.


Waarom ik een hekel heb aan de Telegraaf heb ik al duidelijk gemaakt. Dat het een NSB-krant was heeft daar echter niks mee te maken. Dat was een andere tijd dan nu en heeft totaal geen invloed op wat de Telegraaf nu is en dus ook niet op mijn mening over de krant.

Maar jij hebt al meerdere keren gezegd dat de krant werd overgenomen. DUS, was het een NSB-krant.

Ik verdraai geen feiten, zet ze alleen simpeler neer. Dat jij de noodzaak voelt om de Telegraaf vrij te pleiten van haar verleden is een hele andere zaak.

OKE , jij je zin, alle kranten die niet ILLEGAAL waren , wij noemden ze gewoon MOFFEN kranten , de N.S.B had , zoals ik al eerder heb gezegd hun EIGEN KRANT , die overigens een roemloos einde vond , in tegenstelling tot de T.G die volkomen GEREHABILTEERD in 1949 weer
uitkwam onder zijn eigen naam , en na de FUSIE met de Courant NIEUWS van de Dag , uitgroeide tot het meest gelezen en verkochte
krant van NEDERLAND !
En jou mening is niet ter zaake doende , ik heb je alleen maar met pure FEITEN gecorriseerd !
Nogmaals ik verheerlijk de T.G niet ! maar ben wel een van de weinige die de Feiten op een eerlijke manier weerlegd !
En dat jij niet tegen een doodsimpel a.ow,ertje op kan is jouw probleem !
p.s je kunt mij ook niet imponeren door steeds van AVATOR te veranderen , als je me wil bellen of persoonlijk wil spreken zal ik je met alle plezier m,n adress en tel n.r toe sturen .
v.v.g

GiovanniHN
21-07-05, 18:52
Geplaatst door gh.wille
OKE , jij je zin, alle kranten die niet ILLEGAAL waren , wij noemden ze gewoon MOFFEN kranten , de N.S.B had , zoals ik al eerder heb gezegd hun EIGEN KRANT , die overigens een roemloos einde vond , in tegenstelling tot de T.G die volkomen GEREHABILTEERD in 1949 weer
uitkwam onder zijn eigen naam , en na de FUSIE met de Courant NIEUWS van de Dag , uitgroeide tot het meest gelezen en verkochte
krant van NEDERLAND !
En jou mening is niet ter zaake doende , ik heb je alleen maar met pure FEITEN gecorriseerd !
Nogmaals ik verheerlijk de T.G niet ! maar ben wel een van de weinige die de Feiten op een eerlijke manier weerlegd !
En dat jij niet tegen een doodsimpel a.ow,ertje op kan is jouw probleem !
p.s je kunt mij ook niet imponeren door steeds van AVATOR te veranderen , als je me wil bellen of persoonlijk wil spreken zal ik je met alle plezier m,n adress en tel n.r toe sturen .
v.v.g


En ik heb alleen maar jouw feiten gebruikt in mijn conclusie. Snap ook niet waar jij je zo druk over maakt. Het is een onderdeel van de geschiedenis van de Telegraaf.

Ik snap ook niet waarom je zegt dat ik er een probleem mee zou hebben dat ik niet tegen een doodsimpel a.o.w.ertje kan.
De persoon die hier de meest gefrustreerde indruk maakt dat ben jij.

Bedoel je trouwens avatar? En bedoel je ook serieus dat je denkt dat ik je daarmee probeer te imponeren? Dat kan je toch niet serieus menen.

De reden dat ik mijn avatar en ondertekening verander is omdat ik het nogal snel zat ben. Niet omdat ik een discussie probeer te winnen :haha:

gh.wille
21-07-05, 21:49
Geplaatst door GiovanniHN
En ik heb alleen maar jouw feiten gebruikt in mijn conclusie. Snap ook niet waar jij je zo druk over maakt. Het is een onderdeel van de geschiedenis van de Telegraaf.

Ik snap ook niet waarom je zegt dat ik er een probleem mee zou hebben dat ik niet tegen een doodsimpel a.o.w.ertje kan.
De persoon die hier de meest gefrustreerde indruk maakt dat ben jij.

Bedoel je trouwens avatar? En bedoel je ook serieus dat je denkt dat ik je daarmee probeer te imponeren? Dat kan je toch niet serieus menen.

De reden dat ik mijn avatar en ondertekening verander is omdat ik het nogal snel zat ben. Niet omdat ik een discussie probeer te winnen :haha:

OKE , over ! het is trouwens off topic ook onderhand !
Maar mijn aanbod blijft van kracht .
:blij:

gh.wille
21-07-05, 23:42
Geplaatst door delirious
Puinhoop, kortom. :moe:

Je hebt gelijk de laatste vraag had moeten wezen :

,,Bent u Eskimo of niet ?

lijkt mij iets meer voor de hand liggend.

:hihi:

..zapper
22-07-05, 07:09
Geplaatst door nard
Vrij heftig. Zeker om te bedenken dat deze beleving van veel mensen jaren gedwongen onder de oppervlakte gehouden is.
ja de telegraaf is een nieuwe nogal sturende koers gaan varen. de stukjes in het kader van 'wat u zegt' vind ik nogal provocerend en in weblogtaal geschreven om het zo maar te noemen.

verder is er natuurlijk niets mis met een gepaste angst voor radicale moslims, die is net zo oke als gepaste angst voor radicale nazi aanhangers.

waterfiets
22-07-05, 07:24
Geplaatst door nard
Nee, vanzelf niet. De discussie die momenteel gaande is gaat over integratie en multiculturaliteit. Daar zitten de problemen.
Kan me niet herinneren dat de Joden daar pak'm beet de achterliggende dertig jaren een probleemfactor in geweest zijn.


Je begrijpt geloof ik niet dat een onderzoek zodanig opgesteld moet worden dat de vraagstelling neutraal is. Jij geeft ook al weer op voorhand aan 'daar zitten de problemen' en joden zijn geen probleemfactor'. Dat zijn jouw vooroordelen. Als je onderzoek doet naar de mening van lezers dan mag je uiteraard niet dit soort aannames hanteren in je vraagstelling. Dat snapt een kind. Anders hoef je helemaal geen onderzoek te doen en schrijf je gewoon een stukje waarin je zegt wat volgens jou de problemen zijn. Dat ik nog zoveel moeite doe dit uit te leggen snap ik ook niet maar onderzoek is mijn vak dus ik kan mij er bijzonder aan ergeren.

nard
22-07-05, 10:02
Geplaatst door waterfiets
Je begrijpt geloof ik niet dat een onderzoek zodanig opgesteld moet worden dat de vraagstelling neutraal is. Jij geeft ook al weer op voorhand aan 'daar zitten de problemen' en joden zijn geen probleemfactor'. Dat zijn jouw vooroordelen. Als je onderzoek doet naar de mening van lezers dan mag je uiteraard niet dit soort aannames hanteren in je vraagstelling. Dat snapt een kind. Anders hoef je helemaal geen onderzoek te doen en schrijf je gewoon een stukje waarin je zegt wat volgens jou de problemen zijn. Dat ik nog zoveel moeite doe dit uit te leggen snap ik ook niet maar onderzoek is mijn vak dus ik kan mij er bijzonder aan ergeren.

Ja hoor begrijp ik heus wel. Een vraag in de zin van: "Zijn er mensen (of bevolkingsgroepen) waar je problemen mee ziet ontstaan?" "Zo nee, ga door naar vraag 3" "Zo ja, benoem deze mensen aub en welke problemen je verwacht".

Maar ja, das ook niet neutraal genoeg. Je moet eigenlijk beginnen met: "Heb je wel of geen problemen?"
Tja, ook vooringenomen, want je zou mensen eens op een gedachte brengen om problemen tekrijgen die ze niet hebben.
Dus dan maar beginnen met "Wat voel je?"

En dan nog de doelgroep bepaling: ook niet zuiver. Wie durft beweren dat die dikke 6000 deelnemers een doorsnee zijn van de Nederlandse bevolking? Niemand toch?

Kijk Wfiets, we zitten hier in een maatschappelijk situatie waarin de achterliggende jaren zoetjesaan duidelijk is geworden dat we een fors probleem met integratie van immigranten hebben. Althans, jou misschien niet, maar het merendeel van de Nederlanders wel.
En ook dat de islam en op het moslimgeloof gebaseerde culturen ietwat anders tegen aspecten van leven en dood en verhoudingen tussen mensen aankijken dan het westen.
Waar het de Telegraaf om gaat is, onder de huidige omstandigheden en het bredere perspectief dat er allang is, duidelijk te krijgen hoe die verhoudingen op dit moment binnen het Nederlandse volk liggen.
Gewoon zonder wetenschappelijk pretenties.

waterfiets
22-07-05, 10:47
Geplaatst door nard

Waar het de Telegraaf om gaat is, onder de huidige omstandigheden en het bredere perspectief dat er allang is, duidelijk te krijgen hoe die verhoudingen op dit moment binnen het Nederlandse volk liggen.
Gewoon zonder wetenschappelijk pretenties.

Welnee daar gaat het ze helemaal niet om. Het gaat ze om onderbuikgevoelens ... net als MO-NL dat op zijn manier hier ook doet.