PDA

Bekijk Volledige Versie : Terreurgroep dreigt Amsterdam



waterfiets
20-07-05, 10:19
Geplaatst door MO_NL

De skyline van Amsterdam na een aanslag op de Rembrandttoren en het hoofdkantoor van Philips

Vind je dit leuk of zo .... ?

MO_NL
20-07-05, 10:21
Should I?

Pytaghoras
20-07-05, 10:37
Geplaatst door MO_NL
Should I?

Het is wel een enge foto zeg. Ik weet niet hoe je daaraan bent gekomen en waarom je die publiceert op de forum.

Yon-Rogg
20-07-05, 11:10
Ziek...

Rocky
20-07-05, 11:36
Mijn ouwe school ernaast is bestendig tegen zulke dingen. Had van een docent gehoord dat het vroeger als een bunker werd gebruikt. Jammer eigenlijk :D

888
20-07-05, 11:40
Als zulke dingen echt gebeuren en ze weten wie de daders zijn. Dan zijn de gevolgen voor bepaalde groeperingen in dit land niet te overzien. Tenzij (gebeurt toch wel) extreme politie en legermacht op de been zetten om de boel in de gaten te houden.

Zwarte Schaap
20-07-05, 11:42
Geplaatst door Ras Delftenaar
Als zulke dingen echt gebeuren en ze weten wie de daders zijn. Dan zijn de gevolgen voor bepaalde groeperingen in dit land niet te overzien. Tenzij (gebeurt toch wel) extreme politie en legermacht op de been zetten om de boel in de gaten te houden.

Dan hoop ik dat het snel gebeurt.

GiovanniHN
20-07-05, 11:58
Typisch Telegraaf.

Een van de minst serieuze groeperingen roept iets en De Telegraaf plaatst het.

888
20-07-05, 11:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan hoop ik dat het snel gebeurt.

Liever niet :terrorist

GiovanniHN
20-07-05, 12:41
Amsterdam ontkent terreurdreiging Sail

Uitgegeven: 20 juli 2005 13:14
Laatst gewijzigd: 20 juli 2005 13:34
AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam, justitie en politie hebben 'geen enkele concrete aanwijzing' dat terroristen mogelijk een aanslag plegen tijdens Sail Amsterdam 2005. Dat stelt de gemeente woensdag in een persbericht naar aanleiding van een artikel in De Telegraaf. Deze krant meldde woensdagochtend dat Al-Qaida zou dreigen met aanslagen tijdens het zeilevenement.

Sail Amsterdam gaat maandag 17 augustus van start. Het evenement is volgens de gemeente zorgvuldig voorbereid. Dit gebeurt in overleg met onder meer brandweer, justitie en politie. De gemeente wil niet zeggen welke maatregelen zijn genomen om de veiligheid van het publiek zoveel mogelijk te kunnen garanderen.

Volgens De Telegraaf is de groep die de aanslagen in Madrid vorig jaar, en Londen begin deze maand, heeft opgeëist, ook verantwoordelijk voor het dreigement jegens Sail. De krant zegt zich te baseren op een verklaring, maar schrijft niet hoe het hieraan komt.


Bron: nu.nl


Stomme kutkrant.

Spoetnik
20-07-05, 12:45
De Telegraaf wil blijkbaar Sail Amsterdam torpederen...

~Panthera~
20-07-05, 12:50
Geplaatst door Spoetnik
De Telegraaf wil blijkbaar Sail Amsterdam torpederen...


Geen sponsor van Sail zeker ? :roken:

Wide-O
20-07-05, 13:55
Dit was gisteren hier ook op het nieuws. Alleen ging het dan niet om Amsterdam, maar over Nederland, Italie, Denemarken, etc, en ging het niet alleen om de aanwezigheid in Iraq maar ook in Afghanistan.

België stond mee op de lijst van "doelwitten". Men sprak op die website zelfs over "het centrum van Europa" dat zou getroffen worden. Telegraaf maakt er natuurlijk meteen een klompen-item van.

Enfin, staat dus blijkbaar nog steeds op die server in de US :maf:

~Panthera~
20-07-05, 14:00
Goed, ik ga dus naar Sail, dus als jullie me niet meer zien : :zwaai:

Het WAS leuk. :fpetaf:

GiovanniHN
20-07-05, 14:02
Geplaatst door ~Panthera~
Goed, ik ga dus naar Sail, dus als jullie me niet meer zien : :zwaai:

Het WAS leuk. :fpetaf:


Mag ik je nickname hebben als je het niet overleefd?

~Panthera~
20-07-05, 14:06
Geplaatst door GiovanniHN
Mag ik je nickname hebben als je het niet overleefd?


De huid is #%@#$ al verkocht, voor de beer is geschoten. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a043.gif

Maar SWAH !! be my guest, ik heb er dan toch geen fuck meer aan. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c026.gif

:hihi:

GiovanniHN
20-07-05, 14:08
Jouw emoticons zijn eng.

~Panthera~
20-07-05, 14:11
Geplaatst door GiovanniHN
Jouw emoticons zijn eng.


Klopt, ik zit midden in een radicaliseringsproces. :boer:

Wide-O
20-07-05, 14:12
Geplaatst door ~Panthera~
Klopt, ik zit midden in een radicaliseringsproces. :boer:

Heeft mijn vrouw ook altijd als ze net naar de kapper is geweest :hihi:

~Panthera~
20-07-05, 14:13
Geplaatst door Wide-O
Heeft mijn vrouw ook altijd als ze net naar de kapper is geweest :hihi:


Hoezo ? http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a037.gif Lukt het verven ook niet ? :haha:

ronald
20-07-05, 14:26
Geplaatst door GiovanniHN
Amsterdam ontkent terreurdreiging Sail

Uitgegeven: 20 juli 2005 13:14
Laatst gewijzigd: 20 juli 2005 13:34
AMSTERDAM - De gemeente Amsterdam, justitie en politie hebben 'geen enkele concrete aanwijzing' dat terroristen mogelijk een aanslag plegen tijdens Sail Amsterdam 2005. Dat stelt de gemeente woensdag in een persbericht naar aanleiding van een artikel in De Telegraaf. Deze krant meldde woensdagochtend dat Al-Qaida zou dreigen met aanslagen tijdens het zeilevenement.

Sail Amsterdam gaat maandag 17 augustus van start. Het evenement is volgens de gemeente zorgvuldig voorbereid. Dit gebeurt in overleg met onder meer brandweer, justitie en politie. De gemeente wil niet zeggen welke maatregelen zijn genomen om de veiligheid van het publiek zoveel mogelijk te kunnen garanderen.

Volgens De Telegraaf is de groep die de aanslagen in Madrid vorig jaar, en Londen begin deze maand, heeft opgeëist, ook verantwoordelijk voor het dreigement jegens Sail. De krant zegt zich te baseren op een verklaring, maar schrijft niet hoe het hieraan komt.


Bron: nu.nl


Stomme kutkrant.



De aan el-kaida gerelateerde groep die deze bedreiging op internet uit, wordt door de Telegraaf "creatief" vertaald dat het om Sail Amsterdam zou kunnen gaan. Ik begrijp dat je een beetje in die zieke geesten van die teroristen moet verplaatsen (en dat volgens Mohamed B toch niet lukt), vind ik het toch wel enigszins geslaagd van de Telegraaf dat ze met dit idee komen. Beter dan goed gelovig verder te slapen of te sussen.

GiovanniHN
20-07-05, 14:31
Geplaatst door ronald
De aan el-kaida gerelateerde groep die deze bedreiging op internet uit, wordt door de Telegraaf "creatief" vertaald dat het om Sail Amsterdam zou kunnen gaan. Ik begrijp dat je een beetje in die zieke geesten van die teroristen moet verplaatsen (en dat volgens Mohamed B toch niet lukt), vind ik het toch wel enigszins geslaagd van de Telegraaf dat ze met dit idee komen. Beter dan goed gelovig verder te slapen of te sussen.


De Abu Hafs al-Masri groepering is niet aan Al-Qaida gelinieerd. De groep wordt niet eens serieus genomen omdat ze aanslagen opeisen waar ze niks mee te maken hebben.

En een krant moet niet 'creatief' zijn. Dat kan in een column of een analyse, maar NIET in een krantenartikel. Daar beperk je je tot de feiten. En als er onduidelijkheid is over de feiten, dan meld je dat ook.

Het is dus ook totaal niet geslaagd van de Telegraaf dat ze een bericht plaatsen dat nergens op gebasseerd is. Zeker niet als het alleen maar zorgt voor meer angst.

nard
20-07-05, 14:35
Geplaatst door GiovanniHN
De Abu Hafs al-Masri groepering is niet aan Al-Qaida gelinieerd. De groep wordt niet eens serieus genomen omdat ze aanslagen opeisen waar ze niks mee te maken hebben.

En een krant moet niet 'creatief' zijn. Dat kan in een column of een analyse, maar NIET in een krantenartikel. Daar beperk je je tot de feiten. En als er onduidelijkheid is over de feiten, dan meld je dat ook.

Het is dus ook totaal niet geslaagd van de Telegraaf dat ze een bericht plaatsen dat nergens op gebasseerd is. Zeker niet als het alleen maar zorgt voor meer angst.

Dit verhaal is blijkbaar gewoon niet realist, maar het is een goede zaak dat Nederlanders zoetjesaan een beetje worden voorgekookt voor de risico's die we lopen. Op zijn best horen we met dezelfde konijnerigheid te reageren als de engelsen als er werkelijk wat gebeurt.

PS. ik stoor me niet gering aan die foto van Amsterdam, the day after. Alleen al in het maken van een dergelijke prent (en dus ook in het plaatsen hier) zit iets van wishfull thinking.

GiovanniHN
20-07-05, 14:40
Geplaatst door nard
Dit verhaal is blijkbaar gewoon niet realist, maar het is een goede zaak dat Nederlanders zoetjesaan een beetje worden voorgekookt voor de risico's die we lopen. Op zijn best horen we met dezelfde konijnerigheid te reageren als de engelsen als er werkelijk wat gebeurt.


Omdat kranten als de Telegraaf mensen bang maken voor terreur reageren we juist niet zoals de Engelsen. We hitsen elkaar op en als er maar een kleine bom ontploft worden we gek en denken we aan 11 september.

De Dirty Bomb is daar een goed voorbeeld van. De bom zelf is geen groot gevaar (de straling die vrijkomt is te weinig om aan te overlijden), maar de reactie er op zal zorgen voor de meeste doden.

Maar voordat we net zoals de Engelsen reageren moeten we ook een beter besef hebben van terrorisme en de daadwerkelijke dreiging. De Telegraaf helpt daar alleen niet echt aan mee.

ronald
20-07-05, 14:42
Geplaatst door GiovanniHN
De Abu Hafs al-Masri groepering is niet aan Al-Qaida gelinieerd. De groep wordt niet eens serieus genomen omdat ze aanslagen opeisen waar ze niks mee te maken hebben.

En een krant moet niet 'creatief' zijn. Dat kan in een column of een analyse, maar NIET in een krantenartikel. Daar beperk je je tot de feiten. En als er onduidelijkheid is over de feiten, dan meld je dat ook.

Het is dus ook totaal niet geslaagd van de Telegraaf dat ze een bericht plaatsen dat nergens op gebasseerd is. Zeker niet als het alleen maar zorgt voor meer angst.



Ik weet niet wat jouw connecties met deze groep is en in hoeverre jij ze hebt dooorgelicht? Ik vertrouw er geen een.

Waarom ik kranten lees als het NRC en niet de Telegraaf is omdat zij veel creatiever van geest zijn. Dat gelul over krantenartikel en column doe ik niet aan mee. Ik vertrouw in zoverre op mijn eigen interlect.

Ik citeer Mohamed B. nog maar eens....wij kunnen er niets van begrijpen, maar daarom is elke sugestie nog wel meegenomen. Slaap zacht.

nard
20-07-05, 14:45
Geplaatst door GiovanniHN
Omdat kranten als de Telegraaf mensen bang maken voor terreur reageren we juist niet zoals de Engelsen. We hitsen elkaar op en als er maar een kleine bom ontploft worden we gek en denken we aan 11 september.

De Dirty Bomb is daar een goed voorbeeld van. De bom zelf is geen groot gevaar (de straling die vrijkomt is te weinig om aan te overlijden), maar de reactie er op zal zorgen voor de meeste doden.

Maar voordat we net zoals de Engelsen reageren moeten we ook een beter besef hebben van terrorisme en de daadwerkelijke dreiging. De Telegraaf helpt daar alleen niet echt aan mee.

In hoeverre de Telegraaf er wel of niet aan meehelpt kan ik niet beoordelen, maar communiceer als overheid maar regelmatig en eerlijk in het openbaar omtrent de risico's die we lopen. Mensen gaan er zoetjesaan vertrouwd mee raken en aan gewennen. Dat is wat we nodig hebben; vertrouwd raken met het idee van dat het toch wel komt, alleen weten we niet waar en wanneer.
En ik denk dat als er media bij betrokken worden dat Telegraaf vrij realistisch omgaat met werkelijke onzekerheden en dreigingen. Toedekken doen ze zelden.

Wat iig niet geholpen heeft is de hele toedekken onder zes lagen dikke dekens, omdat er zogenaamd toch nooit wat zou gaan gebeuren.

GiovanniHN
20-07-05, 14:54
Geplaatst door ronald
Ik weet niet wat jouw connecties met deze groep is en in hoeverre jij ze hebt dooorgelicht? Ik vertrouw er geen een.

Waarom ik kranten lees als het NRC en niet de Telegraaf is omdat zij veel creatiever van geest zijn. Dat gelul over krantenartikel en column doe ik niet aan mee. Ik vertrouw in zoverre op mijn eigen interlect.

Ik citeer Mohamed B. nog maar eens....wij kunnen er niets van begrijpen, maar daarom is elke sugestie nog wel meegenomen. Slaap zacht.


De Abu Hafs al-Masri Brigade is meerdere keren in het nieuws gekomen wegens het opeisen van aanslagen. Ze hebben ook een stroomstoring in de VS opgeëist. Omdat ze geen enkele connectie hadden met de groepen die daadwerkelijk de aanslagen hebben gepleegd. Neemt niemand ze echt serieus.

Het 'gelul' gaat over zuiverheid van artikelen. Het lijkt me niet dat je graag een bericht leest waar de journalist nog eventjes bij verteld wat hij er van vindt. Of een nieuwsbericht dat alleen maar gebasseerd is op de mening van de journalist.

En ik begrijp terrorisme redelijk goed, het is niet moeilijk te begrijpen. Ik snap ook waarom Mohammed B. Theo van Gogh heeft vermoord en ook zijn eigen vader zou doden. Alleen zijn het gedachtes waar we liever niet aan willen denken, dus doen we ook geen moeite.


@Nard: Nee, de Telegraaf heeft dat niet. Daarvoor moet je echt bij het NRC zijn. Al is het alleen maar omdat het NRC journalisten op het onderwerp terrorisme heeft gezet.

ronald
20-07-05, 15:05
Geplaatst door GiovanniHN
De Abu Hafs al-Masri Brigade is meerdere keren in het nieuws gekomen wegens het opeisen van aanslagen. Ze hebben ook een stroomstoring in de VS opgeëist. Omdat ze geen enkele connectie hadden met de groepen die daadwerkelijk de aanslagen hebben gepleegd. Neemt niemand ze echt serieus.

Het 'gelul' gaat over zuiverheid van artikelen. Het lijkt me niet dat je graag een bericht leest waar de journalist nog eventjes bij verteld wat hij er van vindt. Of een nieuwsbericht dat alleen maar gebasseerd is op de mening van de journalist.

En ik begrijp terrorisme redelijk goed, het is niet moeilijk te begrijpen. Ik snap ook waarom Mohammed B. Theo van Gogh heeft vermoord en ook zijn eigen vader zou doden. Alleen zijn het gedachtes waar we liever niet aan willen denken, dus doen we ook geen moeite.


@Nard: Nee, de Telegraaf heeft dat niet. Daarvoor moet je echt bij het NRC zijn. Al is het alleen maar omdat het NRC journalisten op het onderwerp terrorisme heeft gezet.


Nogmaals..ik vertrouw er geen een.... al was het alleen maar het feit dat ze in het nieuws komen en bij jou bekend zijn.

De Telegraaf is gewoon een lul-krant....daarom vertrouw ik in eerste instantie hierbij meer op mijn interlect. Ze doen maar....dus nogmaals: gelul als je deze schifting bij deze krant al maakt. Daarbij vindt ik het toch creatief dat ze met een sugestie komen, waar die dan ook in staat. Misschien hebben zij ook wel geheime bronnen.

Ik denk dat je beweegredenen enigszins kan begrijpen...ook hoe een zieke geest werkt...ook hoe terrorisme ter hand genomen kan worden. Waarom het gedachtes zouden zijn waarom we niet willen denken is m.i. omdat we niet graag ziek denken. Klinisch kan ik het ook heel goed ook al zou Mohamed B. daar niet van overtuigd zijn...maar ja, dat is weer zijn beperkingen in wat ik wel of niet kan begrijpen.