PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimleider: fundamentalisme is aids



MO_NL
20-07-05, 10:38
Moslimleider: fundamentalisme is aids

http://www.ikonrtv.nl/uploadedImgs/aids.jpg

De belangrijkste moslimleider van Australië, sjeik Taj Din al-Hilali, wil dat islamitische haatpredikers worden gedeporteerd om het land te ontdoen van fundamentalisme. Hij trekt daarbij een vergelijking met aids, meldden Australische media woensdag.

''Ze zijn net als een ziekte als aids en je kunt hen niet genezen met Panadol (een pijnstiller)'', aldus de geestelijke in ongekend harde bewoordingen over zijn radicale collega's. ''Een klein aantal moslims heeft inmiddels een ziekte in hun hoofd''.

De moefti wil dat gematigde moslimkrachten in Australië zich veel harder inzetten om jonge moslims te beschermen tegen de ''giftige'' teksten van de radicale imams. Al-Hilali wil zo snel mogelijk een verbod op moslimlectuur waarin tot haat en geweld tegen het Westen wordt opgeroepen.

Bron: ANP

Dus als je het met een radicalisma doet raak je zelf ook geinfecteerd?

BiL@L
20-07-05, 10:41
Geplaatst door MO_NL
Dus als je het met een radicalisma doet raak je zelf ook geinfecteerd?

Hoeft niet per se, maar te weinig kennis van de godsdienst kan daar wel makkelijker toe leiden.

Umarvlie
20-07-05, 10:41
Geplaatst door MO_NL
Dus als je het met een radicalisma doet raak je zelf ook geinfecteerd?

Nee, maar hergebruik van een radiclisma wordt sterk ontraden.... :D

Wide-O
20-07-05, 10:46
Het blijft me opvallen dat men fundamentalisme en terreur door elkaar haalt.

Umarvlie
20-07-05, 10:48
Geplaatst door Wide-O
Het blijft me opvallen dat men fundamentalisme en terreur door elkaar haalt.

Helemaal waar, als alle islamitische terroristen fundamentalisten werden was er geen probleem met hen...

BiL@L
20-07-05, 10:49
Geplaatst door Wide-O
Het blijft me opvallen dat men fundamentalisme en terreur door elkaar haalt.

Men ziet alleen nog maar bomen in dat bos. Tijd voor een oogmeting.

Bofko
20-07-05, 11:02
Geplaatst door Wide-O
Het blijft me opvallen dat men fundamentalisme en terreur door elkaar haalt.

Dat komt natuurlijk omdat het zo op elkaar lijkt. Ik moet de eerste aanslagpleger nog zien die minder is gaan bidden, minder met de Islam bezig is, zich meer aan aardse verleidingen onderwerpt etc. en daardoor ´radicaliseert´ . Beiden hanteren toch het concept van de ´absolute waarheid´ heel strict.

Maar ik ben het met je eens dat dat zeer duidelijk uit elkaar gehouden moet worden.

Bofko
20-07-05, 11:04
Geplaatst door BiL@L
Men ziet alleen nog maar bomen in dat bos. Tijd voor een oogmeting.

Je bedoelt dat je ook de dieren, zandpaden en bodembegroeiing in het bos moet zien ?

BiL@L
20-07-05, 11:08
Geplaatst door Bofko
Je bedoelt dat je ook de dieren, zandpaden en bodembegroeiing in het bos moet zien ?

Haha, het beste is om zoveel mogelijk te zien. Een reis met alleen het toetsenbord is niet voldoende, hoeveel je die ook mag begeren. Nu moet ik wel uitkijken met wat ik zeg... : D

Wide-O
20-07-05, 11:16
Geplaatst door Bofko
Dat komt natuurlijk omdat het zo op elkaar lijkt. Ik moet de eerste aanslagpleger nog zien die minder is gaan bidden, minder met de Islam bezig is, zich meer aan aardse verleidingen onderwerpt etc. en daardoor ´radicaliseert´ .


Dat is toch een beetje het profiel van wat er tot nu toe gekend is van de plegers van de aanslagen ? Ik zie nergens dat het "vrome" moslims zouden zijn. Wein, weib, und gesang hoorde er duidelijk bij. (ik laat MoB even buiten beschouwing)



Beiden hanteren toch het concept van de ´absolute waarheid´ heel strict.


Dat is een tweede. Maar we spreken ook niet over bijvoorbeeld Amish terreur, terwijl je hen wel als "fundamentalistisch" zou kunnen duiden.



Maar ik ben het met je eens dat dat zeer duidelijk uit elkaar gehouden moet worden.

Nou dan :phuh: :D

Bofko
20-07-05, 11:42
Geplaatst door Wide-O
Dat is toch een beetje het profiel van wat er tot nu toe gekend is van de plegers van de aanslagen ? Ik zie nergens dat het "vrome" moslims zouden zijn. Wein, weib, und gesang hoorde er duidelijk bij. (ik laat MoB even buiten beschouwing)


IK denk dat ze voor zichzelf hele vrome moslims zijn. En dat Wein , weib und gesang nogal opgeklopt wordt door de media. Maar goed, voor zover het wél voorkomt wordt dat natuurlijk religieus gecompenseerd door de uiteindelijke daad die ze stellen. Telling van de ´hassanaths´, de religieuze boekhouding maken waardoor ze door die daad ver in de plus komen.
Maar ,voer voor psychologen dit. Door de uiteindelijk uit te voeren ´grootse daad´ ,kun je je vooraf wat misstappen veroorloven.

Yon-Rogg
20-07-05, 12:02
Gedurfde uitspraken van die man.
Ik hoop dat hij ze mag overleven.

Rabi'ah.
20-07-05, 12:13
Fundamentalisme is dus seksueel overdraagbaar. :hihi:

Wide-O
20-07-05, 12:15
Geplaatst door Rabi'ah.
Fundamentalisme is dus seksueel overdraagbaar. :hihi:

Als je bij de hond slaapt krijg je z'n vlooien, zoiets denk ik :hihi:

Bofko
20-07-05, 12:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Fundamentalisme is dus seksueel overdraagbaar. :hihi:

Of via een bloedtransfusie.

BiL@L
20-07-05, 12:18
Geplaatst door Bofko
Of via een bloedtransfusie.

Of zwangerschap.

Bofko
20-07-05, 12:19
Geplaatst door BiL@L
Of zwangerschap.

Maar dan is fundamentalisme dus genetisch over te dragen......

BiL@L
20-07-05, 12:21
Geplaatst door Bofko
Maar dan is fundamentalisme dus genetisch over te dragen......

Aids is niet genetisch mister Darwin. : )

Bofko
20-07-05, 12:27
Geplaatst door BiL@L
Aids is niet genetisch mister Darwin. : )

Nee, maar overdragen van genen gaat via zwangerschap en daar reageerde ik op, mr Faithguy.

BiL@L
20-07-05, 12:28
Geplaatst door Bofko
Nee, maar overdragen van genen gaat via zwangerschap en daar reageerde ik op, mr Faithguy.

Kun je via overdraging van genen aids krijgen dan?

observer
20-07-05, 12:32
Geplaatst door Wide-O
Dat is een tweede. Maar we spreken ook niet over bijvoorbeeld Amish terreur, terwijl je hen wel als "fundamentalistisch" zou kunnen duiden. is dat zo?

de amish zijn naar binnen gekeerd, hebben geen wereldvisie waarin iedereen amish moet worden, jonge amish moeten eerst de wereld in om daarna een vrije keus te kunnen maken of ze wel of niet amish willen zijn. Geweld is ze een gruwel (oke zonder tech is geweld heden ten dage lastig) hun levenstijl wijkt enorm af van wat wij de norm noemen, maar er zit geen dwang achter (en ja ik weet dat in de koran staat ook geen dwang maar mensen die de islam opgeven voor wat anders hebben een probleem in veel landen)

oh en mischien nog wel belangrijkste ze hebben goede smaak qua eten

de amish die ik heb ontmoet (en de wel tech gebruikende mennonieten) waren zeer vriendelijk, probeerde me niet te bekeren of te oordelen. Daar kunnen orthodoxe christen,moslim en joden die weigeren handen te geven of te praten (joden) nog wat van leren

was elk geloof maar zo tollerant