PDA

Bekijk Volledige Versie : Belasting Op Patatje .



gh.wille
20-07-05, 11:58
Het moet niet gekker worden, binnenkort kunnen we met speciale busreizen naar naar onze zuiderburen om een patatje te nuttigen.
Reden een slimmerik heeft het ,,buskruit " uitgevonden door zijn dieselolie voor 70 % te vervangen met zonnebloem of slaolie .
Dit soort olie is maar liefst 70% goedkoper, het scheelt gemiddelt dus
ong 45 cent per liter ! Je kunt er dus op wachten dat onze Fiscus(wat dat betreft zijn ze erg bij de tijd) meteen er een extra accijns gaat opheffen!
In dit soort huishoudolie word ook onze patat gebakken !
Het zal me dan ook niet verwonderen dat alle olie producten o.a Olijf Olie dan ook meteen maar ff extra belast worden ,dus als we eenmaal op weg zijn richting het zuiden ,kunnen we er meteen een snoeprijsje aan vastknopen om wat OLIJF olie te gaan kopen in b.v Marokko of Italie.en daar meteen van een korte vacantie genieten.
Toekomstig (gat) in de markt voor de touroperators ?
:)

888
20-07-05, 12:04
Goed tegen milieuvervuiling en goed alternatief voor de dure benzine en diesel.

Bofko
20-07-05, 12:08
Met die hoge brandstofprijzen wordt het natuurlijk steeds lucratiever om te zoeken naar substituten. Ik heb begrepen dat de verkoop van pure alcohol als brandstof voor autos in Brazilie al economisch rendabel is. En hier in Nederland de eerste voorzichtige initiatieven daartoe genomen worden.

Wide-O
20-07-05, 12:11
Biodiesel, want daar hebben we het hier over, zal pas een optie zijn als ook de accijnswetten er op aangepast worden.

888
20-07-05, 12:12
Geplaatst door Bofko
Met die hoge brandstofprijzen wordt het natuurlijk steeds lucratiever om te zoeken naar substituten. Ik heb begrepen dat de verkoop van pure alcohol als brandstof voor autos in Brazilie al economisch rendabel is. En hier in Nederland de eerste voorzichtige initiatieven daartoe genomen worden.

Daarom is het beter om nu mee te beginnen.

gh.wille
20-07-05, 12:36
Geplaatst door Wide-O
Biodiesel, want daar hebben we het hier over, zal pas een optie zijn als ook de accijnswetten er op aangepast worden.

Jij hebt hem meteen door , wat ik bedoelde.
:haha:

gh.wille
20-07-05, 22:28
Geplaatst door Ras Delftenaar
Goed tegen milieuvervuiling en goed alternatief voor de dure benzine en diesel.

Ja, ook dat ! maar de diepere zin van mijn plaatsing komt er niet uit .
Stel je eens voor velden vol Zonnebloemen en andere planten waaruit OLIE gewonnen kan worden, werk voor duizenden mensen ,
hoeven we meteen geen ruzie en oorlog meer te maken ,en alle poen die nu aan oorlogstuig op gaat gebruiken voor andere doelen b.v
het land vruchtbaar maken enz enz .
:blij:

Orakel
20-07-05, 22:40
Geplaatst door Wide-O
Biodiesel, want daar hebben we het hier over, zal pas een optie zijn als ook de accijnswetten er op aangepast worden.

Is dat die koolzaad-olie waar men het over heeft?
Hoorde vandaag (of was het nou gister? maak ook niet uit) op de radio iets over alcohol als brandstof. En dat mensen dan hopen dronken te worden van de walm.

~Panthera~
20-07-05, 22:48
Geplaatst door Orakel
Is dat die koolzaad-olie waar men het over heeft?
Hoorde vandaag (of was het nou gister? maak ook niet uit) op de radio iets over alcohol als brandstof. En dat mensen dan hopen dronken te worden van de walm.

Ja, das lekker: hangen er eerdaags weer 6 malloten aan je tankdop. :moe:

:D

mark61
21-07-05, 00:08
Geplaatst door Orakel
Is dat die koolzaad-olie waar men het over heeft?
Hoorde vandaag (of was het nou gister? maak ook niet uit) op de radio iets over alcohol als brandstof. En dat mensen dan hopen dronken te worden van de walm.

Was toch iets van O2 + C2H5OH > CO2 + H2O. Afijn, ik heb meer verstand van Turken, maar dronken zal je dr niet van worden. Alleen als je aan de pomp gaat liggen.

gh.wille
21-07-05, 01:18
Geplaatst door mark61
Was toch iets van O2 + C2H5OH > CO2 + H2O. Afijn, ik heb meer verstand van Turken, maar dronken zal je dr niet van worden. Alleen als je aan de pomp gaat liggen.

Zolang als ze elkaar maar niet de kop in gaan slaan voor dit product vind ik het prima .
:slapen:

gh.wille
21-07-05, 01:21
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, das lekker: hangen er eerdaags weer 6 malloten aan je tankdop. :moe:

:D
ZUIPLAPPEN
:melig:

Umarvlie
21-07-05, 06:22
Geplaatst door mark61
Was toch iets van O2 + C2H5OH > CO2 + H2O. Afijn, ik heb meer verstand van Turken, maar dronken zal je dr niet van worden. Alleen als je aan de pomp gaat liggen.

C2H5OH is ethanol (Alcohol voor consumptie dus eigenlijk) en is geen olie, je raakt er wel van in de olie... heb ik van horen zeggen :stout: