PDA

Bekijk Volledige Versie : Oorlog is gezellig.



AARDIG
20-07-05, 17:50
Soldaten Afghanistan scoren videohit

door Bert Huisjes

AMSTERDAM - Nederlandse militairen hebben tijdens hun missie in Afghanistan bij toeval een omstreden muzikale hit gescoord. Een videoclip waarin een groep van 150 Nederlanders, in onder andere boerka's, in hun zwaarbewaakte legerkamp danst is al door bijna 20.000 mensen bekeken.

Op het filmpje is te zien dat militairen opspringen uit een soort body bags. Ook zijn er Nederlanders verkleed als Afghaanse vrouwen, die hun boerka omhoogtillen en er gaan rookgranaten af. Op de gouwe ouwe 'Is this the way to Amarillo?' hossen de militairen door het kamp, waarbij telkens collega's opduiken uit afvalbakken en latrines.

Het filmpje ging de afgelopen dagen de hele wereld over, nadat het op een website van enkele militairen was geplaatst.

"Het filmpje is enkele weken geleden gemaakt door 150 militairen in het kamp Pol-e Khomri", zei gisteren Thea Koot van de Luchtmacht. " Het was een groet aan de bekenden in Nederland op een thuisfrontdag." Defensie tilt niet zwaar aan de dolle boel tijdens de vredesmissie. " Het is een vrolijk tafereel, alleen in een situatie waarbij doden en gewonden vallen zou dit niet passen."


En dan die arme kinderen voor de gek houden met dit soort nieuws:

Vredesmissie
Nederland is niet in oorlog. Toch stuurt het soldaten naar andere landen. Om vrede te brengen. Ze gaan bijvoorbeeld mensen helpen hun land weer op te bouwen als dat verwoest is door een oorlog. Of ze zorgen ervoor dat de soldaten die vrede hebben gesloten ook echt niet meer gaan vechten. Ze zorgen voor eten, drinken, onderwijs, enzovoorts. Kortom: ze zijn op vredesmissie

Afghanistan
Ook nu zijn er Nederlandse soldaten op vredesmissie. Je kunt ze vinden in heel veel landen, ook in Afghanistan. In Afghanistan zijn soldaten uit veel verschillende landen op vredesmissie. Nederland is, samen met Duitsland, de baas over die soldaten. Afghanistan is aangevallen door Amerika na de aanslagen van 11 september. Bij die aanvallen zijn de leiders van Afghanistan weggejaagd. De soldaten op vredesmissie moeten ervoor zorgen dat de achtergebleven Afghanen geen ruzie krijgen. En dat het land weer wordt opgebouwd.


FILMPJE (http://www.putfile.com/media.php?n=dutch_amarillo)

jan1974
20-07-05, 20:23
Geplaatst door AARDIG
soldaten Afghanistan scoren videohit
Gezellig? Ik ken een jongen die in Afganistan gezeten heeft, en die vond het bepaald niet gezellig daar. De vredesmissie in Iritrea (Afrika) vond hij veel gezelliger.

Ik heb dus mijn vraagtekens bij die zogenaamde gezelligheid.

AARDIG
20-07-05, 20:29
Geplaatst door jan1974
Gezellig? Ik ken een jongen die in Afganistan gezeten heeft, en die vond het bepaald niet gezellig daar. De vredesmissie in Iritrea (Afrika) vond hij veel gezelliger.

Ik heb dus mijn vraagtekens bij die zogenaamde gezelligheid.

Heb je het artikel gelezen en het filmpje bekeken?

jan1974
20-07-05, 20:38
Geplaatst door AARDIG
Heb je het artikel gelezen en het filmpje bekeken?
oohhhhhhh..., het was cynisch bedoelt, of niet?

Filmpje heb ik niet gezien, mijn player doet het niet. Hoef ik ook niet te zien, het zal wel niet al te verheffend zijn, anders zou jij het hier niet posten.

tr_imparator
20-07-05, 20:43
Wat is dit nou voor iets achtelijks?

:moe:

AARDIG
20-07-05, 20:46
Geplaatst door jan1974
oohhhhhhh..., het was cynisch bedoelt, of niet?

Filmpje heb ik niet gezien, mijn player doet het niet. Hoef ik ook niet te zien, het zal wel niet al te verheffend zijn, anders zou jij het hier niet posten.

Ja het was cynisch bedoeld.

@TR. Zo wordt er vrede gebracht. Destijds ook in Srebrenica.

Soldim
20-07-05, 20:57
Geplaatst door AARDIG

@TR. Zo wordt er vrede gebracht. Destijds ook in Srebrenica.

Die jongens (en meisjes??) die daar zitten mogen geen lol hebben?

Omdat ze in een dergelijk gebied worden geplaatst moeten ze de hele dag ernstig voor zich uit zitten te kijken, mogen niet lachen etc.?

En, eh, wat heeft het gebeuren in Srebrenica er eigenlijk mee te maken? Werden daar ook van die filmpjes gemaakt, en was dat de onderliggende oorzaak van de val van de enclave?

delirious
20-07-05, 21:00
Geplaatst door Soldim
Die jongens (en meisjes??) die daar zitten mogen geen lol hebben?

Omdat ze in een dergelijk gebied worden geplaatst moeten ze de hele dag ernstig voor zich uit zitten te kijken, mogen niet lachen etc.?

En, eh, wat heeft het gebeuren in Srebrenica er eigenlijk mee te maken? Werden daar ook van die filmpjes gemaakt, en was dat de onderliggende oorzaak van de val van de enclave?

Minus 1 filmrolletje.

AARDIG
20-07-05, 21:02
Geplaatst door Soldim
Die jongens (en meisjes??) die daar zitten mogen geen lol hebben?

Omdat ze in een dergelijk gebied worden geplaatst moeten ze de hele dag ernstig voor zich uit zitten te kijken, mogen niet lachen etc.?

En, eh, wat heeft het gebeuren in Srebrenica er eigenlijk mee te maken? Werden daar ook van die filmpjes gemaakt, en was dat de onderliggende oorzaak van de val van de enclave?

Lol kent grenzen. Als de brandweerlieden van 9/11 vliegtuig doorboort twintowers gingen spelen met op de achtergrond, bring that thing down, verkleed in oversized super kleding, dan was dat ook niet ok geweest.

Iets met vakkundigheid misschien?

jan1974
20-07-05, 21:02
Geplaatst door AARDIG
Zo wordt er vrede gebracht. Destijds ook in Srebrenica.
Van Srebrenica is echt iets geleerd. De vredesmissies gaan niet meer te licht bewapend op pad. Deze fout is in Bosnie wel gemaakt. Ook is de ondersteuning van luchtmacht veel beter geregeld dan destijds. (In 1995 zijn oproepen voor versterking lange tijd genegeerd.)

AARDIG
20-07-05, 21:06
Geplaatst door jan1974
Van Srebrenica is echt iets geleerd. De vredesmissies gaan niet meer te licht bewapend op pad. Deze fout is in Bosnie wel gemaakt. Ook is de ondersteuning van luchtmacht veel beter geregeld dan destijds. (In 1995 zijn oproepen voor versterking lange tijd genegeerd.)

Daarom is er ook meer tijd voor het belachelijk maken van volkeren onder de noemer "LOL".

Oeroeboeroe
20-07-05, 21:07
Filmpje gezien, en hoewel ik tegen de oorlog in Irak was en ben, en ook grote vraagtekens zet bij in ieder geval het offensieve deel van de Afghanistan-missie, heb ik weinig tot niets kunnen ontdekken in het filmpje dat niet door de beugel kan.. het is niet hoogstaand, maar ook niet dat je zegt "Goh, wat erg"...

Die jongens hebben gewoon iets bedacht om in de woestijn/het gebergte te doen in hun vrije uren. Meer niet, lijkt me.

Er zijn echt veel ergere dingen aan de hand in de wereld dan dit filmpje.

tr_imparator
20-07-05, 21:08
Geplaatst door Soldim
Die jongens (en meisjes??) die daar zitten mogen geen lol hebben?


het is niet 'proper'..

jan1974
20-07-05, 21:13
Geplaatst door AARDIG
Lol kent grenzen. Als de brandweerlieden van 9/11 ...........
Sommige mannen beweren dat het heel erg makkelijk was om in de dagen na 9/11 in Manhatten vrouwen te versieren. De sfeer was er op een of andere manier gunstig voor. Ook van 9/11 kun je dus lol gehad hebben op een bepaalde manier.

AARDIG
20-07-05, 21:18
Geplaatst door jan1974
Ook van 9/11 kun je dus lol gehad hebben op een bepaalde manier .

Wat ik zeg. Lol kent grenzen.

Oeroeboeroe
20-07-05, 21:37
Hoe langer ik er over denk, hoe minder dit een topic waard is, wat mij betreft.

Slechte carnavalsfilm, niks meer of minder.

Heeft helemaal niks te maken met Abu Graib of Guantanamo achtige toestanden (wel erg).

:loens:

AARDIG
20-07-05, 21:42
Geplaatst door Oeroeboeroe
Hoe langer ik er over denk, hoe minder dit een topic waard is, wat mij betreft.

Slechte carnavalsfilm, niks meer of minder.

Heeft helemaal niks te maken met Abu Graib of Guantanamo achtige toestanden (wel erg).

:loens:

Blijkbaar zit het je wel hoog. Het heeft de krant gehaald, maar een topic is het niet waard? Vreemd hoor. Maar goed. Het is geen vergelijking met wat voor mishandeling of onderdrukking dan ook. Het gaat om de manier waarop men zijn lol invult. Jij kan je niet voorstellen dat Afghanen dit als een belediging kunnen zien. Ik wel. Want ik kan het me ook voorstellen dat mensen -zoals ik eerder aangaf- het niet prettig zouden vinden als een groep mensen lollig een 9/11 act gaat opvoeren een paar meter van zero.

Misschien heeft dat iets met objectief zijn te maken.

Soldim
20-07-05, 21:42
Geplaatst door AARDIG
Lol kent grenzen.

En jij bent degene die de genzen aan de lol bepaalt?

AARDIG
20-07-05, 21:45
Geplaatst door Soldim
En jij bent degene die de genzen aan de lol bepaalt?

Nee.

Oeroeboeroe
20-07-05, 21:50
Geplaatst door AARDIG
Blijkbaar zit het je wel hoog. Het heeft de krant gehaald, maar een topic is het niet waard? Vreemd hoor. Maar goed. Het is geen vergelijking met wat voor mishandeling of onderdrukking dan ook. Het gaat om de manier waarop men zijn lol invult. Jij kan je niet voorstellen dat Afghanen dit als een belediging kunnen zien. Ik wel. Want ik kan het me ook voorstellen dat mensen -zoals ik eerder aangaf- het niet prettig zouden vinden als een groep mensen lollig een 9/11 act gaat opvoeren een paar meter van zero.

Misschien heeft dat iets met objectief zijn te maken.

Dan zijn we het wel ongeveer eens, denk ik (behalve dan over die objectiviteit, die voor niemand is weggelegd en zeker niet geclaimd kan worden)..:

Het is smakeloos, maar bij lange na niet iets waar de wereld het morgen nog over hoeft te hebben.

AARDIG
20-07-05, 21:54
Geplaatst door Oeroeboeroe
Dan zijn we het wel ongeveer eens, denk ik (behalve dan over die objectiviteit, die voor niemand is weggelegd en zeker niet geclaimd kan worden)..:

Het is smakeloos, maar bij lange na niet iets waar de wereld het morgen nog over hoeft te hebben.

Tenzij de rollen anders verdeeld waren. Maar een dergelijk scenario zal zich nog voor doen. Kunnen we dit weer uit het archief plukken.

Oeroeboeroe
20-07-05, 22:07
Geplaatst door AARDIG
Tenzij de rollen anders verdeeld waren. Maar een dergelijk scenario zal zich nog voor doen. Kunnen we dit weer uit het archief plukken.

Nee hoor, verdeel maar anders die rollen! Als een paar Afghanen getooid in Sinterklaasmijter al karaokeënd een klompendans opvoeren, weet ik nu al dat ik daar hartelijk om zal kunnen lachen! Kom op zeg, een beetje incasseringsvermogen is ook een deugd!

Trouwens, ik dacht dat die burka's van jou juist AAN moesten..en nu moeten ze opeens weer UIT? :hihi:

AARDIG
20-07-05, 22:12
Geplaatst door Oeroeboeroe
Nee hoor, verdeel maar anders die rollen! Als een paar Afghanen getooid in Sinterklaasmijter al karaokeënd een klompendans opvoeren, weet ik nu al dat ik daar hartelijk om zal kunnen lachen! Kom op zeg, een beetje incasseringsvermogen is ook een deugd!

Trouwens, ik dacht dat die burka's van jou juist AAN moesten..en nu moeten ze opeens weer UIT? :hihi:

Ja, nadat Nederland platgebombardeerd is natuurlijk. Je zal dan inderdaad keihard lachen. Althans, als je niet ergens licht te rotten op een snelweg.

Grappig :boogjes:

Oeroeboeroe
20-07-05, 22:17
Geplaatst door AARDIG
Ja, nadat Nederland platgebombardeerd is natuurlijk. Je zal dan inderdaad keihard lachen. Althans, als je niet ergens licht te rotten op een snelweg.

Grappig :boogjes:

Ik ben tegen platbombarderen, trust me. Veel gedemonstreerd de laatste jaren. Maar ik ben niet tegen slechte carnavalsfilmpjes. Filmpje legt overigens ook geen enkel verband met om het even welk bombardement.

Bommen hoef je niet te kunnen incasseren. Dit soort filmpjes wel.

AARDIG
20-07-05, 22:20
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik ben tegen platbombarderen, trust me. Veel gedemonstreerd de laatste jaren. Maar ik ben niet tegen slechte carnavalsfilmpjes. Filmpje legt overigens ook geen enkel verband met om het even welk bombardement.

Bommen hoef je niet te kunnen incasseren. Dit soort filmpjes wel.

Ok. Als Nederland platgebombardeerd is en de hulpverleners daarna een neerbuigend carnavalsfeestje geven mag jij lekker mee doen. Ik sla het geheel over.

Oeroeboeroe
20-07-05, 22:29
Geplaatst door AARDIG
Ok. Als Nederland platgebombardeerd is en de hulpverleners daarna een neerbuigend carnavalsfeestje geven mag jij lekker mee doen. Ik sla het geheel over.

Lachen is nodig. Altijd. Maar, zoals ik al zei: een fantastisch smaakvol, kunstig of geestig filmpje vind ik het niet.

GiovanniHN
20-07-05, 22:35
Hossende Nederlanders. Er is vast weer een genocide aan de gang :bril:

Eke
21-07-05, 20:36
Geplaatst door AARDIG
Jij kan je niet voorstellen dat Afghanen dit als een belediging kunnen zien. Ik wel.

Want ik kan het me ook voorstellen dat mensen -zoals ik eerder aangaf- het niet prettig zouden vinden als een groep mensen lollig een 9/11 act gaat opvoeren een paar meter van zero.

Misschien heeft dat iets met objectief zijn te maken.



Aardig, ik probeer me in te leven in 'een belediging' van Afghanen.Dat zou ik niet willen.Respekt voor een ander is een grondvoorwaarde voor vrede.

Ik heb ook kritisch naar het filmpje gekeken...Het beledigende zit hem volgens mij niet in dat filmpje, maar mogelijk in het feit dat een vreemde troepenmacht op hun grondgebied LOL maakt ?????Kun je me dat beter uit leggen ?

Wat betreft het filmpje zelf : soldaten-van welke partij dan ook- leven onder een grote spanning en willen meestal het liefste weer naar huis (of zie jij dit anders ?).Iedereen heeft eigenlijk belang bij ontspannen mensen.Die zijn beter in staat om op een vreedzame manier conflicten op te lossen.

Dat kunnen ze niet als ze elkaar maar op zit te fokken en elkaar een vijandsbeeld zitten aan te praten.

Uiteraard, Aardig, had er geen oorlog moeten zijn......dat is het beste van alle opties.Maar dit topic gaat over het filmpje.


PS. er zijn wel degelijk na 9/11 bv.cartoons gepubliceerd .Niet van Fokke en Sukke toevallig--of ken jij die niet ?

AARDIG
21-07-05, 21:06
Geplaatst door Eke
Aardig, ik probeer me in te leven in 'een belediging' van Afghanen.Dat zou ik niet willen.Respekt voor een ander is een grondvoorwaarde voor vrede.

Ik heb ook kritisch naar het filmpje gekeken...Het beledigende zit hem volgens mij niet in dat filmpje, maar mogelijk in het feit dat een vreemde troepenmacht op hun grondgebied LOL maakt ?????Kun je me dat beter uit leggen ?

Wat betreft het filmpje zelf : soldaten-van welke partij dan ook- leven onder een grote spanning en willen meestal het liefste weer naar huis (of zie jij dit anders ?).Iedereen heeft eigenlijk belang bij ontspannen mensen.Die zijn beter in staat om op een vreedzame manier conflicten op te lossen.

Dat kunnen ze niet als ze elkaar maar op zit te fokken en elkaar een vijandsbeeld zitten aan te praten.

Uiteraard, Aardig, had er geen oorlog moeten zijn......dat is het beste van alle opties.Maar dit topic gaat over het filmpje.


PS. er zijn wel degelijk na 9/11 bv.cartoons gepubliceerd .Niet van Fokke en Sukke toevallig--of ken jij die niet ?

De belediging zit hem in de atributen die gebruikt worden. Want het filmpje is bedoeld om grappig over te komen. Daarom hebben ze ook Afghaanse kledij gebruikt en belachelijk gemaakt, zodat men er om kan lachen. En dat vind ik heel erg onprofessioneel. Je bent daar om mensen te helpen hun land op te bouwen. Als je op dergelijke manieren omgaat met hun gedachtengoed -of die nou correct is of niet, dan vraag ik me af hoe die soldaten omgaan met die Afghanen. Telkens wanneer ze een vrouw of man in Afghaanse kledij zien, zullen ze zich die o zo grappige clip bedenken.

Ik weet dat deze topic over het filmpje gaat en niet over de oorlog. Alleen om het filmpje beledigend en uiterst onsmakelijk te vinden, heb je de oorlog nodig om het in de gehele context te bekijken. Als je dat niet doet en alleen kijkt naar de gebeurtenis op zich zelf, dan begrijp ik dat je er niks beledigends in ziet. Heel veel lol.

Wanneer ik 9/11 met de oorlog in Afghanistan vergelijk, probeer ik het op eenzelfde schaal te vergelijken. Afghanistan is dood en verderf gezaaid, wat nog steeds gaande is. 9/11 heeft maximaal een maand fysieke letsel bezorgt. Binnen die maand hebben hulpverleners geen clips opgenomen met typisch Amerikaanse gedragingen die als komedie bedoeld waren. Denk bovendien, dat dat nog steeds niet zal gebeuren. Althans, niet met een bagatelliserende opmerking van Rice, dat ze gewoon lol hebben.

Los van dit alles vindt ik Fokke & Sukke één van de meest onsmakelijke cartoons ooit. Ze zouden zo uit de hand van Tomas & Simon komen.

En nogmaals. Ik vergelijk dit niet met moord en verderf. Ik vindt het alleen getuigen van onproffesioneel gedrag en een gebrek aan inlevingsvermogen.

Eke
21-07-05, 21:57
Geplaatst door AARDIG
1)
De belediging zit hem in de atributen die gebruikt worden. Want het filmpje is bedoeld om grappig over te komen. Daarom hebben ze ook Afghaanse kledij gebruikt en belachelijk gemaakt, zodat men er om kan lachen. En dat vind ik heel erg onprofessioneel. Je bent daar om mensen te helpen hun land op te bouwen. Als je op dergelijke manieren omgaat met hun gedachtengoed -of die nou correct is of niet, dan vraag ik me af hoe die soldaten omgaan met die Afghanen. Telkens wanneer ze een vrouw of man in Afghaanse kledij zien, zullen ze zich die o zo grappige clip bedenken.

2)Ik weet dat deze topic over het filmpje gaat en niet over de oorlog. Alleen om het filmpje beledigend en uiterst onsmakelijk te vinden, heb je de oorlog nodig om het in de gehele context te bekijken. Als je dat niet doet en alleen kijkt naar de gebeurtenis op zich zelf, dan begrijp ik dat je er niks beledigends in ziet. Heel veel lol.

3)Wanneer ik 9/11 met de oorlog in Afghanistan vergelijk, probeer ik het op eenzelfde schaal te vergelijken. Afghanistan is dood en verderf gezaaid, wat nog steeds gaande is. 9/11 heeft maximaal een maand fysieke letsel bezorgt. Binnen die maand hebben hulpverleners geen clips opgenomen met typisch Amerikaanse gedragingen die als komedie bedoeld waren. Denk bovendien, dat dat nog steeds niet zal gebeuren. Althans, niet met een bagatelliserende opmerking van Rice, dat ze gewoon lol hebben.

4)Los van dit alles vindt ik Fokke & Sukke één van de meest onsmakelijke cartoons ooit. Ze zouden zo uit de hand van Tomas & Simon komen.

En nogmaals. Ik vergelijk dit niet met moord en verderf. Ik vindt het alleen getuigen van onproffesioneel gedrag en een gebrek aan inlevingsvermogen.

1)Ja, je hebt toch gelijk. Het is niet de bedoeling van die jongens geweest om mensen te kwetsen, dat geloof je ook wel,he,maar als je er invoelend naar kijkt kan het wel degelijk kwetsend overkomen.Omdat die jongens Onbekenden zijn die o.a. met hun Afghaanse kleding lol hebben.

2)Ja, Als het een uitwisseling was tussen Afghanen en Hollanders op een Volksuniversiteit op de bonte avond was het echt een topper geweest.
Nu is het in een heel andere context en dus niet gepast !!!!Ik begrijp het.

3) zowel de Amerikaanse burger als de Afghaanse burger hebben ieder veel leed te verstouwen gekregen.
Misschien nog wel veel meer Afghanen die getroffen zijn, denk ik.En waarom ????

Onschuldigen. En heel veel leed.Het stemt me gewoon heel droevig. Dat mensen doorgaan met vijandsbeelden van elkaar.

.Terwijl iedereen voor zich weet hoe het beter kan .

4) tja, en dan Fokke en Sukke. Ik vind ze wel grappig meestal.
Ik zal eens kijken naar Simon en Tomas. Ik vind ze vast wel op het net.
.

Eke
21-07-05, 22:00
Geplaatst door hezbollah


vuile britten :moe:


....dat bedoel ik, Aardig..

Hezbolla, het gaat me niet om jou, ik ken jou helemaal niet.Kan dus ook geen oordeel hebben.

AARDIG
22-07-05, 18:13
Geplaatst door Eke
1)Ja, je hebt toch gelijk. Het is niet de bedoeling van die jongens geweest om mensen te kwetsen, dat geloof je ook wel,he,maar als je er invoelend naar kijkt kan het wel degelijk kwetsend overkomen.Omdat die jongens Onbekenden zijn die o.a. met hun Afghaanse kleding lol hebben.

2)Ja, Als het een uitwisseling was tussen Afghanen en Hollanders op een Volksuniversiteit op de bonte avond was het echt een topper geweest.
Nu is het in een heel andere context en dus niet gepast !!!!Ik begrijp het.

3) zowel de Amerikaanse burger als de Afghaanse burger hebben ieder veel leed te verstouwen gekregen.
Misschien nog wel veel meer Afghanen die getroffen zijn, denk ik.En waarom ????

Onschuldigen. En heel veel leed.Het stemt me gewoon heel droevig. Dat mensen doorgaan met vijandsbeelden van elkaar.

.Terwijl iedereen voor zich weet hoe het beter kan .

4) tja, en dan Fokke en Sukke. Ik vind ze wel grappig meestal.
Ik zal eens kijken naar Simon en Tomas. Ik vind ze vast wel op het net.
.

1) + 2) + 3) = EENS :D

4) Simon en Tomas prikken hier. Ik vind ze dezelfde cynische humor hebben, als Fokke en Sukke.

Let niet op Hezobollah, hij poste eerst onder communist. Toen werd hij gebanned en het zal niet lang duren voordat hij weer gebanned wordt.

Eke
22-07-05, 18:28
Aardig, ik vind de kleine ontmoeting die we op deze draad hebben gehad belangrijk.Ik werd gedwongen om stil te staan en me in te leven in mensen heel ver hier vandaan, maar wel mede-wereldbewoners.

Als Nederland daadwerkelijk voor vrede staat moeten we ons daar naar gedragen.En nog veel meer ons verdiepen in degenen met wie we kontakten hebben.

Dit vraagt een interculturele samenleving op nationaal en mondiaal nivo van zijn deelnemers.


Oren open, hart open.

AARDIG
22-07-05, 18:31
Geplaatst door Eke
Aardig, ik vind de kleine ontmoeting die we op deze draad hebben gehad belangrijk.Ik werd gedwongen om stil te staan en me in te leven in mensen heel ver hier vandaan, maar wel mede-wereldbewoners.

Als Nederland daadwerkelijk voor vrede staat moeten we ons daar naar gedragen.En nog veel meer ons verdiepen in degenen met wie we kontakten hebben.

Dit vraagt een interculturele samenleving op nationaal en mondiaal nivo van zijn deelnemers.


Oren open, hart open.

Ik had je eerder een goed mens genoemd. En nu doe ik het weer. Je bent een goed mens :duim:

Eke
22-07-05, 21:13
dat is >>>>>> AARDIG ! :)