PDA

Bekijk Volledige Versie : Op naar een dictatuur!



Ins
21-07-05, 07:01
Home Secretary Charles Clarke heeft een plan gelanceerd om een database te maken van extremisten (zoals Nederland?). Die zal gebruikt worden om iedereen die Engeland binnenkomt tegen te checken.

Ook "indirect incitement to terrorism" moet aangepakt worden, vindt Clarke. Al wie terreur prijst, goedkeurt of aanmoedigt hetzij in het preken, schrijven van artikels of publiceren van websites en wetende dat toehoorders hierdoor aangezet worden tot terrorisme, komen ook in aanmerking voor de database:

"I intend to draw up a list of unacceptable behaviours which would fall into this - for example preaching, running websites or writing articles which are intended to foment or provoke terrorism."

Ik moet zelf zeggen dat de geschiedenis zich herhaalt. Wanneer de vrijheden van de burger met instemming van de burger worden ingeperkt voor het algemeen goed, dan zitten we inderdaad op een heel gevaarlijke weg naar een dictatuur, zonder dat we het beseffen.

JobHopper
21-07-05, 07:05
Geplaatst door Ins
Home Secretary Charles Clarke heeft een plan gelanceerd om een database te maken van extremisten (zoals Nederland?). Die zal gebruikt worden om iedereen die Engeland binnenkomt tegen te checken.

Ook "indirect incitement to terrorism" moet aangepakt worden, vindt Clarke. Al wie terreur prijst, goedkeurt of aanmoedigt hetzij in het preken, schrijven van artikels of publiceren van websites en wetende dat toehoorders hierdoor aangezet worden tot terrorisme, komen ook in aanmerking voor de database:

"I intend to draw up a list of unacceptable behaviours which would fall into this - for example preaching, running websites or writing articles which are intended to foment or provoke terrorism."

Ik moet zelf zeggen dat de geschiedenis zich herhaalt. Wanneer de vrijheden van de burger met instemming van de burger worden ingeperkt voor het algemeen goed, dan zitten we inderdaad op een heel gevaarlijke weg naar een dictatuur, zonder dat we het beseffen.

Als ze mijn veiligheid daarmee kunnen waarborgen zal ik er geen nacht van wakker liggen.
Geef ze ook nog mijn DNA als ze er om vragen. Heb niets te verbergen...

Ins
21-07-05, 07:17
Geplaatst door JobHopper
Als ze mijn veiligheid daarmee kunnen waarborgen zal ik er geen nacht van wakker liggen.
Geef ze ook nog mijn DNA als ze er om vragen. Heb niets te verbergen...

Juist. Dat is wat ik bedoel...tot het zich tegen je keert.

JobHopper
21-07-05, 07:25
Geplaatst door Ins
Juist. Dat is wat ik bedoel...tot het zich tegen je keert.

Dat zien we dan wel weer....

Ins
21-07-05, 07:27
Geplaatst door JobHopper
Dat zien we dan wel weer....


Of hoe veilig maakte de "War on terror" ons de afgelopen vier jaar soms?

Ins
21-07-05, 07:29
Voor je het weet, komt er een avondklok en waar hebben we dat nog gezien :argwaan:

delirious
21-07-05, 07:41
Geplaatst door bakfietsj
Zolang er moslims rondlopen met de gekke godenziekte, heb ik geen enkele moeite met extra veiligheidsmaatregelen.


Herstel : zolang er terroristen rondlopen.

Ins
21-07-05, 07:42
Geplaatst door bakfietsj
Zolang er moslims rondlopen met de gekke godenziekte, heb ik geen enkele moeite met extra veiligheidsmaatregelen.

Je hebt gelijk, moslims hebben niets te vrezen, beperkt worden zullen ze toch. Laten we vooral uitkijken naar de dag waarop de rest zal inzien hoe goed ze erin zijn gelegd :p

Iglo
21-07-05, 07:57
Geplaatst door bakfietsj
Zolang er moslims rondlopen met de gekke godenziekte, heb ik geen enkele moeite met extra veiligheidsmaatregelen. Lijkt me heel onverstandig om zoveel vrijheid en privacy op te geven, alleen om terreur aanslagen (mogelijk) te voorkomen. De schade die terreurdaden aan mensenlevens doen is groot, maar zeker niet zo groot als het rijden onder invloed, roken of overgewicht. En ik vraag me af of je voor een maximum-snelheid van 100km/u bent, dat zal waarschijnlijk veel meer levens redden.

JobHopper
21-07-05, 08:30
Geplaatst door Ins
Of hoe veilig maakte de "War on terror" ons de afgelopen vier jaar soms?

11/9 vond plaats voor de 'war on terror'. Niets doet mij geloven dat er minder aanslagen waren geweest als er geen 'war on terror' was geweest. Misschien hebben er wel minder aanslagen plaatsgevonden omdat het ze toch wat lastiger wordt gemaakt.

~Panthera~
21-07-05, 08:37
Geplaatst door Iglo
Lijkt me heel onverstandig om zoveel vrijheid en privacy op te geven, alleen om terreur aanslagen (mogelijk) te voorkomen. De schade die terreurdaden aan mensenlevens doen is groot, maar zeker niet zo groot als het rijden onder invloed, roken of overgewicht. En ik vraag me af of je voor een maximum-snelheid van 100km/u bent, dat zal waarschijnlijk veel meer levens redden.


Precies.

Maar ja, daar komen sommige mensen pas achter, als ze dan zelf opgepakt worden, om een of andere flutreden.
Blijkbaar hebben ze niet de verstandelijke vermogens om te bedenken wat de uiteindelijke consequenties zijn.
Want zeg dan maar dag met je handje tegen je zo fel verdedigde vrijheid.

jan1974
21-07-05, 08:50
Geplaatst door Ins
Ik moet zelf zeggen dat de geschiedenis zich herhaalt. Wanneer de vrijheden van de burger met instemming van de burger worden ingeperkt voor het algemeen goed, dan zitten we inderdaad op een heel gevaarlijke weg naar een dictatuur, zonder dat we het beseffen.
Mij hoeven ze niet in de gaten te houden. Ik ben geen moslimmaar wel een ZEER kortzichtig tiep , ik zie er niet uit als een moslim,maar wel ongeveer als de domste Nederlander op Wilders na ik gedraag met niet als een moslim,alhoewel ik op deze manier binnen de kortste keren van dit forum afgetrapt ben .angkor/beheer

delirious
21-07-05, 08:55
Geplaatst door jan1974
Mij hoeven ze niet in de gaten te houden. Ik ben geen moslim, ik zie er niet uit als een moslim, ik gedraag met niet als een moslim.

Zou ik maar niet te snel zeggen.
Iets te lang in de zon liggen, of je een keer niet scheren, en ze pakken je op. :cheefbek:

Lampo
21-07-05, 08:59
Geplaatst door Ins
Ik moet zelf zeggen dat de geschiedenis zich herhaalt. Wanneer de vrijheden van de burger met instemming van de burger worden ingeperkt voor het algemeen goed, dan zitten we inderdaad op een heel gevaarlijke weg naar een dictatuur, zonder dat we het beseffen. [/COLOR]

Zei de marxist.

Het marxisme in de praktijk....ja, dat was het paradijs van de persoonlijke vrijheid.

JobHopper
21-07-05, 09:00
Geplaatst door ~Panthera~
Precies.

Maar ja, daar komen sommige mensen pas achter, als ze dan zelf opgepakt worden, om een of andere flutreden.
Blijkbaar hebben ze niet de verstandelijke vermogens om te bedenken wat de uiteindelijke consequenties zijn.
Want zeg dan maar dag met je handje tegen je zo fel verdedigde vrijheid.

Bedenk eens hoeveel moorden, verkrachtingen en andere gruwelijke zaken er zouden worden opgelost als er een DNA databank zou zijn...

Een potentiele dader bedenkt zich dan wel een keertje extra als de pakkans 95% zal zijn...

Lampo
21-07-05, 09:04
Geplaatst door ~Panthera~
Precies.

Maar ja, daar komen sommige mensen pas achter, als ze dan zelf opgepakt worden, om een of andere flutreden.
Blijkbaar hebben ze niet de verstandelijke vermogens om te bedenken wat de uiteindelijke consequenties zijn.
Want zeg dan maar dag met je handje tegen je zo fel verdedigde vrijheid.

Als het nazisme in Duitsland van het begin af aan zo was aangepakt, was er nog een wereld te redden geweest.

jan1974
21-07-05, 09:04
Geplaatst door delirious
Zou ik maar niet te snel zeggen.
Iets te lang in de zon liggen, of je een keer niet scheren, en ze pakken je op. :cheefbek:
Als ik iets te lang in de zon lig word ik rood, een rooie moslim heb ik nog nooit gezien.

~Panthera~
21-07-05, 09:06
Geplaatst door JobHopper
Bedenk eens hoeveel moorden, verkrachtingen en andere gruwelijke zaken er zouden worden opgelost als er een DNA databank zou zijn...

Een potentiele dader bedenkt zich dan wel een keertje extra als de pakkans 95% zal zijn...


Het ging hier om een database van extremisten, en mensen met "unacceptable behaviours", niet om een DNA bank.

~Panthera~
21-07-05, 09:08
Geplaatst door Lampo
Als het nazisme in Duitsland van het begin af aan zo was aangepakt, was er nog een wereld te redden geweest.



Nou, de beschikbare info die er toen OOK al was, heeft ze anders PRIMA geholpen.
Was dat er niet geweest, hadden er waarschijnlijk niet zo veel mensen afgevoerd geweest.

JobHopper
21-07-05, 09:11
Geplaatst door ~Panthera~
Het ging hier om een database van extremisten, en mensen met "unacceptable behaviours", niet om een DNA bank.

Aha...excuus..

Ben voor allebei...

~Panthera~
21-07-05, 09:15
Geplaatst door JobHopper
Aha...excuus..

Ben voor allebei...


Prima, alleen hoop ik dan niet dat er iemand is, die jouw gedrag enigsinds "unexceptable" vind, want dan ben je zwaar de klos.
Want unexceptable is dan in the eye of the behoulder, zullen we maar zeggen.

Ins
21-07-05, 09:16
Eigenlijk gaat het niet om de accuraatheid van de voorgestelde methodes. Het gaat erom dat het politiek is en dat eens je het goedkeurt, je het proces maar moeizaam of zelfs helemaal niet meer kan omdraaien. Op het eerste gezicht lijkt het allemaal heel mooi: de boeven worden opgepakt of misschien ook gewoon "de moslims" en dat is voor vele mensen een goede zaak, want "islam is een vijand. "

Maar zoals Delirious en Panthera aanhalen, inderdaad: er komt een tijd dat de regels zich tegen je keren en je verstrikt raakt in je eigen net. Als je ten onrechte wordt opgepakt dan sta je er inderdaad heel slecht voor en het komt tegenwoordig wel vaker voor met dit soort acties dat mensen ten onrechte worden opgepakt.

Wat je denkt is een persoonlijke zaak. Mensen fantaseren over de gruwelijkste dingen van kinderseks tot je buur door het raam gooien. Zei Freud ook niet dat dromen een aflaat zijn van het onbewuste? Misschien is het wel goed dat we kunnen dromen en fantaseren.

Met deze maatregelen komt de autoriteit een stap dichter tot onze mentale inhouden. En op dit moment lijkt het goed idee: mentale inhouden die aanleunen tot terrorisme zullen bestreden worden vanaf het ogenblik dat ze zich ook maar op een of andere manier uiten. Maar George Orwell schreef het aangrijpende 1984 dat heel goed illustreert wat er op lange termijn met dit soort mind control gebeurt...draai die datum maar eens om.

~Panthera~
21-07-05, 09:20
Geplaatst door Ins
Eigenlijk gaat het niet om de accuraatheid van de voorgestelde methodes. Het gaat erom dat het politiek is en dat eens je het goedkeurt, je het proces maar moeizaam of zelfs helemaal niet meer kan omdraaien. Op het eerste gezicht lijkt het allemaal heel mooi: de boeven worden opgepakt of misschien ook gewoon "de moslims" en dat is voor vele mensen een goede zaak, want "islam is een vijand. "

Maar zoals Delirious en Panthera aanhalen, inderdaad: er komt een tijd dat de regels zich tegen je keren en je verstrikt raakt in je eigen net. Als je ten onrechte wordt opgepakt dan sta je er inderdaad heel slecht voor en het komt tegenwoordig wel vaker voor met dit soort acties dat mensen ten onrechte worden opgepakt.

Wat je denkt is een persoonlijke zaak. Mensen fantaseren over de gruwelijkste dingen van kinderseks tot je buur door het raam gooien. Zei Freud ook niet dat dromen een aflaat zijn van het onbewuste? Misschien is het wel goed dat we kunnen dromen en fantaseren.

Met deze maatregelen komt de autoriteit een stap dichter tot onze mentale inhouden. En op dit moment lijkt het goed idee: mentale inhouden die aanleunen tot terrorisme zullen bestreden worden vanaf het ogenblik dat ze zich ook maar op een of andere manier uiten. Maar George Orwell schreef het aangrijpende 1984 dat heel goed illustreert wat er op lange termijn met dit soort mind control gebeurt...draai die datum maar eens om.


:duim:

Nelis70
21-07-05, 09:31
Geplaatst door JobHopper
Dat zien we dan wel weer....

Je bedoelt: als je in het werkkamp of concentratiekamp zit, dan kan je nog altijd protesteren tegen de gang van zaken?
Je weet toch dat er in NL relatief het meeste Joden zijn weggevoerd, mede omdat we precies wilden doen wat de nieuwe bezettende macht ons opdroeg en omdat we onze bevolkingsadministratie zo up to date hadden?

Het is prettig en na te streven idee om niets te verbergen te hebben, maar wat nou als we opeens een kwaadwillende overheid hebben? Zoals de hierboven aangehaalde, in 40-45.
Eén van de meest onschuldige mensen ooit, Christus, had ook niets te verbergen. Zoveel vreedzame gelovigen in China en Rusland hebben ook niets te verbergen. De ongeveer 4 miljoen vermoordden in Congo hadden ook niets te verbergen. Er zijn overheden die onder het "iets te verbergen hebben" iets heel anders verstaan dan jij. Die vinden bijvoorbeeld een onafhankelijk denkende geest al verwerpelijk. Of een hoop (eerlijk vergaard) bezit.

~Panthera~
21-07-05, 09:35
Geplaatst door Nelis70
Je bedoelt: als je in het werkkamp of concentratiekamp zit, dan kan je nog altijd protesteren tegen de gang van zaken?
Je weet toch dat er in NL relatief het meeste Joden zijn weggevoerd, mede omdat we precies wilden doen wat de nieuwe bezettende macht ons opdroeg en omdat we onze bevolkingsadministratie zo up to date hadden?

Het is prettig en na te streven idee om niets te verbergen te hebben, maar wat nou als we opeens een kwaadwillende overheid hebben? Zoals de hierboven aangehaalde, in 40-45.
Eén van de meest onschuldige mensen ooit, Christus, had ook niets te verbergen. Zoveel vreedzame gelovigen in China en Rusland hebben ook niets te verbergen. De ongeveer 4 miljoen vermoordden in Congo hadden ook niets te verbergen. Er zijn overheden die onder het "iets te verbergen hebben" iets heel anders verstaan dan jij. Die vinden bijvoorbeeld een onafhankelijk denkende geest al verwerpelijk. Of een hoop (eerlijk vergaard) bezit.


Precies, eigenlijk geef je dan juist toe aan terreur.

jan1974
21-07-05, 09:38
Geplaatst door ~Panthera~
Prima, alleen hoop ik dan niet dat er iemand is, die jouw gedrag enigsinds "unexceptable" vind, want dan ben je zwaar de klos.
Want unexceptable is dan in the eye of the behoulder, zullen we maar zeggen.
Of je de klos bent of niet hangt af van hoeveel macht die iemand heeft. En hoeveel geduld die heeft.

In een (ideale) democratie bepaald de wet wat unexecptable is en wat niet. Als je het ergens niet mee eens bent, moet je je politiek organiseren om de wet aan te kunnen passen.

Nelis70
21-07-05, 09:45
Geplaatst door JobHopper
11/9 vond plaats voor de 'war on terror'. Niets doet mij geloven dat er minder aanslagen waren geweest als er geen 'war on terror' was geweest. Misschien hebben er wel minder aanslagen plaatsgevonden omdat het ze toch wat lastiger wordt gemaakt.

Wie weet, zoiets is eigenlijk nooit met zekerheid te beantwoorden. Maar er zijn voor beide mogelijkheden argumenten. Het is immers niet uit te sluiten dat de 'war on terror' mensen heeft geradicaliseerd. Het is duidelijk dat moslims meer reden hebben gekregen om zich ook bedreigd te voelen. En mensen die zich bedreigd voelen gaan zich aansluiten bij elkaar, en zoeken hun wortels weer meer op. En vaak hebben ze niet alles, maar wel meer gemeen met een aantal radicale individuen, en kan dat op hen van invloed zijn. Lijkt me niet ondenkbaar, maar zoals je al zei: je weet het nooit zeker.

888
21-07-05, 09:50
Geplaatst door Ins
Home Secretary Charles Clarke heeft een plan gelanceerd om een database te maken van extremisten (zoals Nederland?). Die zal gebruikt worden om iedereen die Engeland binnenkomt tegen te checken.

Ook "indirect incitement to terrorism" moet aangepakt worden, vindt Clarke. Al wie terreur prijst, goedkeurt of aanmoedigt hetzij in het preken, schrijven van artikels of publiceren van websites en wetende dat toehoorders hierdoor aangezet worden tot terrorisme, komen ook in aanmerking voor de database:

"I intend to draw up a list of unacceptable behaviours which would fall into this - for example preaching, running websites or writing articles which are intended to foment or provoke terrorism."

Ik moet zelf zeggen dat de geschiedenis zich herhaalt. Wanneer de vrijheden van de burger met instemming van de burger worden ingeperkt voor het algemeen goed, dan zitten we inderdaad op een heel gevaarlijke weg naar een dictatuur, zonder dat we het beseffen.

Dit kan heel goed in je voordeel werken.

NIS
21-07-05, 09:53
Geplaatst door jan1974
Als ik iets te lang in de zon lig word ik rood, een rooie moslim heb ik nog nooit gezien.

Hey alwetende,

Wist je, dat er ook roodharige Moslims zijn. Niet bekeerlingen, maar gewoon Turken, Marokkaanen etc. Die dus ook rood worden in de zon enzo.. :ninja:

888
21-07-05, 10:08
Geplaatst door NIS
Hey alwetende,

Wist je, dat er ook roodharige Moslims zijn. Niet bekeerlingen, maar gewoon Turken, Marokkaanen etc. Die dus ook rood worden in de zon enzo.. :ninja:

Die zitten ook op maroc.nl.

jan1974
21-07-05, 10:13
Geplaatst door ~Panthera~
Precies.

Maar ja, daar komen sommige mensen pas achter, als ze dan zelf opgepakt worden, om een of andere flutreden.
Blijkbaar hebben ze niet de verstandelijke vermogens om te bedenken wat de uiteindelijke consequenties zijn.
Want zeg dan maar dag met je handje tegen je zo fel verdedigde vrijheid.
Ik denk dat in het paspoort moet komen te staan of iemand moslim is of niet. Dan laten ze mij tenminste met rust.

delirious
21-07-05, 10:15
Geplaatst door jan1974
Ik denk dat in het paspoort moet komen te staan of iemand moslim is of niet. Dan laten ze mij tenminste met rust.

Wat dacht je van een ster dragen?

Oh nee, een halve maan en ster.

888
21-07-05, 10:16
Geplaatst door delirious
Wat dacht je van een ster dragen?

Doen mij denken aan de tijd van de jodenvervolging.

~Panthera~
21-07-05, 10:16
Geplaatst door jan1974
Ik denk dat in het paspoort moet komen te staan of iemand moslim is of niet. Dan laten ze mij tenminste met rust.


En dat is nou net waar het om gaat, dat gebeurd dus niet, ze kunnen volkomen willekeurig te werk gaan.
De deur staat dan wagenwijd open.
Get the idea ? :stout:

jan1974
21-07-05, 10:18
Geplaatst door delirious
Wat dacht je van een ster dragen?

Oh nee, een halve maan en ster.
Een ster is voor de joden.

Een kruisje voor de christenen en een half maantje voor de moslims. Dan kunnen moslima's die idiote hoofddoekjes ook afdoen.

delirious
21-07-05, 10:18
Geplaatst door Ras Delftenaar
Doen mij denken aan de tijd van de jodenvervolging.

Je bent iets te snel Ras Delft.
Afgaande maan en ster is het.

Nelis70
21-07-05, 10:19
Geplaatst door Ras Delftenaar
Doen mij denken aan de tijd van de jodenvervolging.
Eh, dat was de grap.

888
21-07-05, 10:21
Geplaatst door Nelis70
Eh, dat was de grap.

Juist ben diegene die intrapt.

jan1974
21-07-05, 10:22
Geplaatst door jan1974
Een ster is voor de joden.

Een kruisje voor de christenen en een half maantje voor de moslims. Dan kunnen moslima's die idiote hoofddoekjes ook afdoen.
En dan moeten we ook nog iets hebben voor de ongelovigen.

Ik vind het een beter idee dat het in het paspoort komt, omdat het vooral voor de autoritieiten is bedoelt om de veiligheid te kunnen garanderen. Niet iedereen mag zomaar in een paspoort kijken, maar de autoritieiten wel.

~Panthera~
21-07-05, 10:24
Geplaatst door jan1974
En dan moeten we ook nog iets hebben voor de ongelovigen.

Ik vind het een beter idee dat het in het paspoort komt, omdat het vooral voor de autoritieiten is bedoelt om de veiligheid te kunnen garanderen. Niet iedereen mag zomaar in een paspoort kijken, maar de autoritieiten wel.


Jammer, veiligheid is er niet.
Nooit.
En niemand die je dus iets kan garanderen.
Try again.

jan1974
21-07-05, 10:30
Geplaatst door ~Panthera~
Jammer, veiligheid is er niet.
Nooit.
En niemand die je dus iets kan garanderen.
Try again.
Het is de taak van de overheid om mijn veiligheid te garanderenen, als dit niet voldoende gewaarborgt is dan wordt ik bang.

Absolute veiligheid dat bestaat niet, en dat eis ik ook niet.

Wel wil ik dat ook mensen als AyaanHA weer veilig over straat kunnen.

~Panthera~
21-07-05, 10:34
Geplaatst door jan1974
Het is de taak van de overheid om mijn veiligheid te garanderenen, als dit niet voldoende gewaarborgt is dan wordt ik bang.

Absolute veiligheid dat bestaat niet, en dat eis ik ook niet.

Wel wil ik dat ook mensen als AyaanHA weer veilig over straat kunnen.


Dan zul je wel aardig bang zijn inmiddels.
Angst is een slechte raadgever.

Nelis70
21-07-05, 10:46
Geplaatst door jan1974
En dan moeten we ook nog iets hebben voor de ongelovigen.

Ik vind het een beter idee dat het in het paspoort komt, omdat het vooral voor de autoritieiten is bedoelt om de veiligheid te kunnen garanderen. Niet iedereen mag zomaar in een paspoort kijken, maar de autoritieiten wel.

Jaaaaah, vlammetjes voor de ongelovigen, want die gaan allemaal naar de hel.

Nelis70
21-07-05, 10:47
Geplaatst door jan1974
En dan moeten we ook nog iets hebben voor de ongelovigen.

Ik vind het een beter idee dat het in het paspoort komt, omdat het vooral voor de autoritieiten is bedoelt om de veiligheid te kunnen garanderen. Niet iedereen mag zomaar in een paspoort kijken, maar de autoritieiten wel.

Precies, een autoverhuurbedrijf mag geen kopie maken van je paspoort, en een woningboowvereniging ook niet, en ... en ...

Ik stel voor dat we dan ook Telegraafabonnees gaan merken, want die zijn pas echt een gevaar voor de volksgezondheid.

Ins
21-07-05, 10:54
Geplaatst door delirious
Wat dacht je van een ster dragen?

Oh nee, een halve maan en ster.

Heeeeeeeeeeej !!! Copyright :kalasniko Ik vroeg dit een maand ofzo geleden al mijn moeder, of zennet wilde naaien op m'n boekentas.

Ins
21-07-05, 10:56
Geplaatst door Nelis70
Jaaaaah, vlammetjes voor de ongelovigen, want die gaan allemaal naar de hel.


He, wat ben jij bekrompen zeg.

Wide-O
21-07-05, 10:59
Had hier gisteren een lang gesprek over met een goeie vriend van me, die net terug was van 3 weken Washington & Montreal met vrouw en 2 kinderen.

De veiligheidsmaatregelen in de US zijn op z'n minst "indrukwekkend" te noemen. Bij elke metro, ingang van museum, bij belangrijke gebouwen, in Disneyland, noem maar op, wordt je gecheckt. Door scanner lopen, rugzakje leegmaken, vertellen wat het doel van je reis is. Ook je vrouw, en ja, ook de kinderen van 4 en 6. Hij is zo blank als de pest, net zoals de rest van het gezin. Iedereen moet er aan geloven. De controles worden vaak gedaan door afro-americans, dus van gedoe met "kleur" of "geloof" is er geen sprake. De politie blijft uiterst beleefd, "have a nice day sir", maar afstandelijk.

Werkt het ? Tsja, relatief gezien wel, er zijn geen aanslagen meer gebeurd. Slikken de mensen het ? Tsja, ze zijn het nu bijna 4 jaar gewend, het hoort er bij, niemand (behalve toeristen) kijkt er nog van op. Hoewel het natuurlijk een diepe ingreep is op een maatschappij.

Even stilstaan om de kleine te laten drinken in de buurt van een regeringsgebouw: hoppa, politiewagen die stopt en vraagt wat de bedoeling is.

Voelen ze zich "veilig" ? Nee, want iedereen beseft dat terreur toch wel een zwakke plek weet te vinden waar je toevallig niet op let.

Ik laat eenieder z'n politieke conclusies trekken: wil je dit soort maatschappij ? Maar de kul "zet bij mij maar in het paspoort dat ik geen moslim ben, dan laten ze me met rust" kan in de prullebak in ieder geval.

delirious
21-07-05, 11:04
Geplaatst door Ins
Heeeeeeeeeeej !!! Copyright :kalasniko Ik vroeg dit een maand ofzo geleden al mijn moeder, of zennet wilde naaien op m'n boekentas.

Dikke pech swa, me was first.

Tell it to the judge. :ego:

Nelis70
21-07-05, 11:22
Geplaatst door Ins
He, wat ben jij bekrompen zeg.

Zeg, je gaat me toch niet één van mijn laatste zekerheden ontnemen he? :sniper: :corcky:

jan1974
21-07-05, 12:18
Geplaatst door Nelis70
Precies, een autoverhuurbedrijf mag geen kopie maken van je paspoort, en een woningboowvereniging ook niet, en ... en ...

Ik stel voor dat we dan ook Telegraafabonnees gaan merken, want die zijn pas echt een gevaar voor de volksgezondheid.
Ja, en leden van de LPF en van de leefbaar partijen. En bezoekers van de stormfront website.

jan1974
21-07-05, 12:29
Geplaatst door ~Panthera~
Dan zul je wel aardig bang zijn inmiddels.
Het enige waar ik bang voor ben is mezelf.

DeStorthoop
21-07-05, 12:38
Geplaatst door jan1974
Ja, en leden van de LPF en van de leefbaar partijen. En bezoekers van de stormfront website.

Antifascisten komen ook regelmatig op de stormfront website...


Geplaatst door Nelis70
Er zijn overheden die onder het "iets te verbergen hebben" iets heel anders verstaan dan jij. Die vinden bijvoorbeeld een onafhankelijk denkende geest al verwerpelijk. Of een hoop (eerlijk vergaard) bezit.

Precies, daarom zitten er in ons rechtssysteem een aantal "veiligheidsmechanismen" om ons tegen een kwaadwillende overheid te beschermen. De overheid is in potentie gevaarlijker dan Bin Laden, ook al is dat misschien een beetje lastig voor te stellen.

Spoetnik
21-07-05, 12:45
Geplaatst door JobHopper
Als ze mijn veiligheid daarmee kunnen waarborgen zal ik er geen nacht van wakker liggen.
Geef ze ook nog mijn DNA als ze er om vragen. Heb niets te verbergen...

De terroristen die ons van onze vrijheid willen beroven hoeven niet bezorgd te zijn met mensen als jij die bereid zijn hun vrijheid op te geven :)

Soldim
21-07-05, 14:24
Geplaatst door jan1974

In een (ideale) democratie bepaald de wet wat unexecptable is en wat niet. Als je het ergens niet mee eens bent, moet je je politiek organiseren om de wet aan te kunnen passen.

Is dat de dictatuur van de meerderheid? Zouden de 51 % christenen van een land mogen bepalen dat de 49% hindoes criminelen zijn en moeten worden opgepakt? (hypothetish voorbeeld ;) ).

Soldim
21-07-05, 14:29
Geplaatst door ~Panthera~
Jammer, veiligheid is er niet.
Nooit.
En niemand die je dus iets kan garanderen.
Try again.


En dus omdat 100% veiligheid nooit gerealiseerd kan worden is elk streven naar veiligheid onzinnig?

Max Stirner
21-07-05, 14:34
Geplaatst door Ins [/i]
[B][COLOR=black] Home Secretary Charles Clarke heeft een plan gelanceerd om een database te maken van extremisten (zoals Nederland?). Die zal gebruikt worden om iedereen die Engeland binnenkomt tegen te checken.

Ook "indirect incitement to terrorism" moet aangepakt worden, vindt Clarke. Al wie terreur prijst, goedkeurt of aanmoedigt hetzij in het preken, schrijven van artikels of publiceren van websites en wetende dat toehoorders hierdoor aangezet worden tot terrorisme, komen ook in aanmerking voor de database:


Mwah.

Ik vind dit toch wel ff-ies anders dan de 1984-samenleving. Overdrijven is ook een vak. Voor 99,9% van de mensen betekent dit helemaal geen inperking van hun vrijheden. En de rest verdient niet beter.

Ik vind het idee dat ik niet meer fluitend de metro kan nemen een veel grotere aanslag op mijn vrijheid.

JobHopper
21-07-05, 14:43
Geplaatst door Spoetnik
De terroristen die ons van onze vrijheid willen beroven hoeven niet bezorgd te zijn met mensen als jij die bereid zijn hun vrijheid op te geven :)

Vertel me dan eens wat ik heb te verliezen als mijn DNA in een databankje staat.

Er bestaat een gerede kans dat ik gepakt wordt als ik mijn buurman naar de eeuwige jachtvelden stuur met een broodmes, maar dat is het risico wat ik bereid ben om te nemen....

Spoetnik
21-07-05, 15:05
Geplaatst door JobHopper
Vertel me dan eens wat ik heb te verliezen als mijn DNA in een databankje staat.

Er bestaat een gerede kans dat ik gepakt wordt als ik mijn buurman naar de eeuwige jachtvelden stuur met een broodmes, maar dat is het risico wat ik bereid ben om te nemen....

Het gaat mij er niet om wat jij te verliezen hebt, het gaat mij om circelredenering.. "De terroristen vallen ons aan omdat ze onze vrijheid haten" dus als reactie daarop geven wij onze vrijheid op :verward:

De enige logische conclusie die ik daaraan dus kan verbinden: de terroristen zijn aan de winnende hand.

Spoetnik
21-07-05, 15:08
Geplaatst door Ins
[B]

Ook "indirect incitement to terrorism" moet aangepakt worden, vindt Clarke. Al wie terreur prijst, goedkeurt of aanmoedigt hetzij in het preken, schrijven van artikels of publiceren van websites en wetende dat toehoorders hierdoor aangezet worden tot terrorisme, komen ook in aanmerking voor de database:


Laatst is er een memo uitlekt waaruit bleek dat Tony Blair op de hoogte was dat de illegale oorlog tegen Iraq de mogelijkheid op terrorisme zou vergroten.. dan zou je dus de oorlog tegen iraq "incitement to terrorism" kunnen noemen :)

Juliette
21-07-05, 15:20
Geplaatst door ~Panthera~
Precies.

Maar ja, daar komen sommige mensen pas achter, als ze dan zelf opgepakt worden, om een of andere flutreden.
Blijkbaar hebben ze niet de verstandelijke vermogens om te bedenken wat de uiteindelijke consequenties zijn.
Want zeg dan maar dag met je handje tegen je zo fel verdedigde vrijheid.

De goeie ouwe Martin Niemoeller zei het al.

Nelis70
21-07-05, 16:32
Geplaatst door JobHopper
Vertel me dan eens wat ik heb te verliezen als mijn DNA in een databankje staat.

Er bestaat een gerede kans dat ik gepakt wordt als ik mijn buurman naar de eeuwige jachtvelden stuur met een broodmes, maar dat is het risico wat ik bereid ben om te nemen....

Dat heb ik je al verteld op 1`of 2 pagina's terug. Als je het wilt weten blader je terug, als je het eigenlijk niet wilt weten, dan blader je niet terug.

jan1974
21-07-05, 16:50
Geplaatst door JobHopper
Vertel me dan eens wat ik heb te verliezen als mijn DNA in een databankje staat.

Er bestaat een gerede kans dat ik gepakt wordt als ik mijn buurman naar de eeuwige jachtvelden stuur met een broodmes, maar dat is het risico wat ik bereid ben om te nemen....
Jongen, ga morgen naar het politiebureau en lever wat wangslijm in. Het lijkt alsof je bijna niet kan wachten. Ik denk dat je meewarige blikken krijgt van de politieagenten.

Al Sawt
21-07-05, 19:33
Geplaatst door Ins
Home Secretary Charles Clarke heeft een plan gelanceerd om een database te maken van extremisten (zoals Nederland?). Die zal gebruikt worden om iedereen die Engeland binnenkomt tegen te checken.

Ook "indirect incitement to terrorism" moet aangepakt worden, vindt Clarke. Al wie terreur prijst, goedkeurt of aanmoedigt hetzij in het preken, schrijven van artikels of publiceren van websites en wetende dat toehoorders hierdoor aangezet worden tot terrorisme, komen ook in aanmerking voor de database:
Dus als ik een aanslag op een bezettende macht goedkeur en aanmoedig, dan kom ik in een database?

Ins
21-07-05, 19:34
Oei :eek: ik denk dat er nog niet veel in de databank zit. Ik hoor net dat er weer vier bommen zijn ontploft in London...

Al Sawt
21-07-05, 19:36
Geplaatst door jan1974
Mij hoeven ze niet in de gaten te houden. Ik ben geen moslim, ik zie er niet uit als een moslim, ik gedraag met niet als een moslim. Atta gedroeg zich niet ook niet als een moslim. Maar toch joeg ie een passagiervliegtuig door een wolkenkrabber.

jan1974
21-07-05, 20:15
Geplaatst door Al Sawt
Dus als ik een aanslag op een bezettende macht goedkeur en aanmoedig, dan kom ik in een database?
Wat wil jij dan? Direct de gevangenis in?

Arvid
21-07-05, 20:48
Geplaatst door Wide-O


Werkt het ? Tsja, relatief gezien wel, er zijn geen aanslagen meer gebeurd. Slikken de mensen het ? Tsja, ze zijn het nu bijna 4 jaar gewend, het hoort er bij, niemand (behalve toeristen) kijkt er nog van op. Hoewel het natuurlijk een diepe ingreep is op een maatschappij.



Haha grappenmaker. Er zijn nog maar 4 jaar voorbij sinds 911.
Daarvoor zijn er 2 aanslagen geweest, WTC '93 en Oklahoma '95.

De zogenaamde war on terror is complete onzin.
Denk zelf maar eens na: er is een war on drugs, gevolg: er is meer drugs. Een war on poverty, gevolg: er is meer poverty in Amerika. Een war on illiteracy, gevolg: er is meer illiteracy.

Het gevolg van deze war on terror is....inderdaad, meer terreur.
Gradueel worden de rechten beperkt, gradueel worden er meer checkpoints opgezet, meer politie, meer huiszoekingen, meer van alles, zodat mensen er aan wennen. Als dit in 1x keer zou gebeuren, zou er veel meer protest zijn.

Kijk niet raar op als binnen een klein aantal jaren weer een zeer grote aanslag in Amerika zal zijn (door het zogenaamde 'Al-Qaida' netwerk uiteraard ahum). Het uiteindelijke doel is martial law. Onder martial law zijn alle rechten niet meer uitoefenbaar, en heeft het Amerikaanse regime complete macht over de bevolking voor onbepaalde tijd. Als martial law dan niet wordt verklaard (ingrijpender kan niet), zal sowieso patriot act II in leven geroepen worden.

jan1974
21-07-05, 21:20
Interessante analyse Arvid, je hebt me aan het denken gezet.

De censuur moet wel vrij perfect zijn wil zo'n Martial law er komen, lijkt mij.

Misschien gaan we wel weer terug naar een klassemaatschappij zoals we dat hadden in de 19de eeuw.

Ins
21-07-05, 21:24
Geplaatst door jan1974
Interessante analyse Arvid, je hebt me aan het denken gezet.

De censuur moet wel vrij perfect zijn wil zo'n Martial law er komen, lijkt mij.

Misschien gaan we wel weer terug naar een klassemaatschappij zoals we dat hadden in de 19de eeuw.


Deze hier hebben daar ook een theorie over. Lees misschien eerst de essential reading:

http://www.thetruthseeker.co.uk/

Muslimaah
21-07-05, 21:27
Geplaatst door jan1974
En dan moeten we ook nog iets hebben voor de ongelovigen.

Ik vind het een beter idee dat het in het paspoort komt, omdat het vooral voor de autoritieiten is bedoelt om de veiligheid te kunnen garanderen. Niet iedereen mag zomaar in een paspoort kijken, maar de autoritieiten wel.

In die van jou komt vast te staan:

Retard.

Arvid
21-07-05, 21:36
Geplaatst door jan1974
Interessante analyse Arvid, je hebt me aan het denken gezet.

De censuur moet wel vrij perfect zijn wil zo'n Martial law er komen, lijkt mij.

Misschien gaan we wel weer terug naar een klassemaatschappij zoals we dat hadden in de 19de eeuw.

Niet de censuur, maar de totale angst moet er zijn onder de bevolking. Bij totale angst keert de gehele bevolking achter het regime omdat dit regime de bevolking 'beschermt' tegen verdere aanslagen.
Het regime kan dan martial law verklaren omdat dit dan zogenaamd absoluut 'noodzakelijk' is om veiligheid te garanderen.
Dit is wel een extreme situatie maar niet ondenkbaar.
Lees dit stuk maar eens: http://www.newsmax.com/archives/articles/2003/11/20/185048.shtml

ps een klasseloze maatschappij is een utopie.

Wide-O
21-07-05, 21:45
Geplaatst door Arvid
Haha grappenmaker. Er zijn nog maar 4 jaar voorbij sinds 911.
Daarvoor zijn er 2 aanslagen geweest, WTC '93 en Oklahoma '95.


Probeer het nog eens te lezen.