PDA

Bekijk Volledige Versie : Hollandse clip met boerka's reist hele wereld rond



MO_NL
21-07-05, 10:38
Soldaten Afghanistan scoren videohit

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Hollandse clip met boerka's reist hele wereld rond

door Bert Huisjes

AMSTERDAM - Nederlandse militairen hebben tijdens hun missie in Afghanistan bij toeval een omstreden muzikale hit gescoord. Een videoclip waarin een groep van 150 Nederlanders, in onder andere boerka's, in hun zwaarbewaakte legerkamp danst is al door bijna 20.000 mensen bekeken.

Op het filmpje is te zien dat militairen opspringen uit een soort body bags. Ook zijn er Nederlanders verkleed als Afghaanse vrouwen, die hun boerka omhoogtillen en er gaan rookgranaten af. Op de gouwe ouwe 'Is this the way to Amarillo?' hossen de militairen door het kamp, waarbij telkens collega's opduiken uit afvalbakken en latrines.

Het filmpje ging de afgelopen dagen de hele wereld over, nadat het op een website van enkele militairen was geplaatst.

"Het filmpje is enkele weken geleden gemaakt door 150 militairen in het kamp Pol-e Khomri", zei gisteren Thea Koot van de Luchtmacht. " Het was een groet aan de bekenden in Nederland op een thuisfrontdag." Defensie tilt niet zwaar aan de dolle boel tijdens de vredesmissie. " Het is een vrolijk tafereel, alleen in een situatie waarbij doden en gewonden vallen zou dit niet passen."

bron: Telegraaf

Turkish_boy
21-07-05, 11:31
Geplaatst door MO_NL
Soldaten Afghanistan scoren videohit

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Hollandse clip met boerka's reist hele wereld rond

door Bert Huisjes

AMSTERDAM - Nederlandse militairen hebben tijdens hun missie in Afghanistan bij toeval een omstreden muzikale hit gescoord. Een videoclip waarin een groep van 150 Nederlanders, in onder andere boerka's, in hun zwaarbewaakte legerkamp danst is al door bijna 20.000 mensen bekeken.

Op het filmpje is te zien dat militairen opspringen uit een soort body bags. Ook zijn er Nederlanders verkleed als Afghaanse vrouwen, die hun boerka omhoogtillen en er gaan rookgranaten af. Op de gouwe ouwe 'Is this the way to Amarillo?' hossen de militairen door het kamp, waarbij telkens collega's opduiken uit afvalbakken en latrines.

Het filmpje ging de afgelopen dagen de hele wereld over, nadat het op een website van enkele militairen was geplaatst.

"Het filmpje is enkele weken geleden gemaakt door 150 militairen in het kamp Pol-e Khomri", zei gisteren Thea Koot van de Luchtmacht. " Het was een groet aan de bekenden in Nederland op een thuisfrontdag." Defensie tilt niet zwaar aan de dolle boel tijdens de vredesmissie. " Het is een vrolijk tafereel, alleen in een situatie waarbij doden en gewonden vallen zou dit niet passen."

bron: Telegraaf

Enigste wat ze goed kunnen...

Julien
21-07-05, 11:39
Geplaatst door MO_NL
Het is een vrolijk tafereel, alleen in een situatie waarbij doden en gewonden vallen zou dit niet passen."

alsof dat niet gebeurt???

o.k. ik heb het filmpje gezien en ik vind het minder schokkend dan ik op het eerste moment dacht, maar het blijft smaakloos.

Zeepaardje
21-07-05, 11:42
Geplaatst door MO_NL
Soldaten Afghanistan scoren videohit

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Hollandse clip met boerka's reist hele wereld rond

door Bert Huisjes

AMSTERDAM - Nederlandse militairen hebben tijdens hun missie in Afghanistan bij toeval een omstreden muzikale hit gescoord. Een videoclip waarin een groep van 150 Nederlanders, in onder andere boerka's, in hun zwaarbewaakte legerkamp danst is al door bijna 20.000 mensen bekeken.

Op het filmpje is te zien dat militairen opspringen uit een soort body bags. Ook zijn er Nederlanders verkleed als Afghaanse vrouwen, die hun boerka omhoogtillen en er gaan rookgranaten af. Op de gouwe ouwe 'Is this the way to Amarillo?' hossen de militairen door het kamp, waarbij telkens collega's opduiken uit afvalbakken en latrines.

Het filmpje ging de afgelopen dagen de hele wereld over, nadat het op een website van enkele militairen was geplaatst.

"Het filmpje is enkele weken geleden gemaakt door 150 militairen in het kamp Pol-e Khomri", zei gisteren Thea Koot van de Luchtmacht. " Het was een groet aan de bekenden in Nederland op een thuisfrontdag." Defensie tilt niet zwaar aan de dolle boel tijdens de vredesmissie. " Het is een vrolijk tafereel, alleen in een situatie waarbij doden en gewonden vallen zou dit niet passen."

bron: Telegraaf

Er waren welgeteld 3 personen met een burqa aan, verder diverse politiemannen, iemand met een zgn. chineze hoed en minstens 1 operatiearts.....so what?

Ik ben iig erg blij dat het moraal blijkbaar nog zo goed is.
Rest mij nog 1 vraag voor die jongens......BIERTJE?????

Turkish_boy
21-07-05, 11:53
Geplaatst door Zeepaardje
BIERTJE?????

Een soldaat drinkt niet,
Een soldaat verlaat zijn post niet
Een soldaat gaat niet slapen tijdens de wacht
Een soldaat vecht als het nodig is zichzelf dood
Een soldaat heeft eer en vertegenwoordigd zijn land
Een soldaat mag niet spotten met het kleding van het lokale bevolking

Een soldaat die aan een van die eisen niet voldoet is geen soldaat maar hoopje schande...
(in mijn ogen dan)

In Afganistan worden nog altijd mensen vermoord,
Ik vind dit gewoon hetzelfde als Bosnie waar ze ook dansten en als een gek bier gingen drinken.......

Marsipulami
21-07-05, 12:04
:haha: :hihi: Ik vind hem wel grappig die video. Humor is een goed wapen tegen stress.

Zeepaardje
21-07-05, 12:46
Geplaatst door Marsipulami
:haha: :hihi: Ik vind hem wel grappig die video. Humor is een goed wapen tegen stress.

exactly!

BTW: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Tis al moeilijk genoeg voor die jongens met al die gevaren. Láát ze. Ze doen immers niemand kwaad?


En dat gezeur over Bosnië....... :maffia:

Turkish_boy
21-07-05, 13:14
Geplaatst door Zeepaardje
exactly!




En dat gezeur over Bosnië....... :maffia:

Ow neee...

We mogen niet meer zeuren over Bosnie...

Het was maar een foutje...

Foutje bedankt :)

mark61
21-07-05, 13:32
Geplaatst door Turkish_boy
Ow neee...

We mogen niet meer zeuren over Bosnie...

Het was maar een foutje...

Foutje bedankt :)

Tsja, als Turkije troepen had gestuurd....

Maar die hadden het ws. te druk met op Koerden jagen.

Turkish_boy
21-07-05, 15:04
Geplaatst door mark61
Tsja, als Turkije troepen had gestuurd....

Maar die hadden het ws. te druk met op Koerden jagen.

Ik weet zeker dat als de VN Turkse troepen had gestuurd, lichtbewapend of niet... Sterke tegenstander of niet...
De Turkse troepen hadden terugevochten... wellicht tot laatste man...

Soldim
21-07-05, 15:34
Geplaatst door Turkish_boy
Ik weet zeker dat als de VN Turkse troepen had gestuurd, lichtbewapend of niet... Sterke tegenstander of niet...
De Turkse troepen hadden terugevochten... wellicht tot laatste man...

Het is niet de VN die de troepen stuurt, landen vaardigen die vrijwillig af, het feit dat er geen Turkse troepen waren betekend dat Turkije niet wilde (of durven ze niet... :denk: )

mark61
21-07-05, 15:34
Geplaatst door Turkish_boy
Ik weet zeker dat als de VN Turkse troepen had gestuurd, lichtbewapend of niet... Sterke tegenstander of niet...
De Turkse troepen hadden terugevochten... wellicht tot laatste man...

Maar waarom waren ze er niet?

Turkish_boy
21-07-05, 15:49
Geplaatst door mark61
Maar waarom waren ze er niet?

mmmm, omdat NEderland er al was misschien?

mark61
21-07-05, 16:00
Geplaatst door Soldim
Het is niet de VN die de troepen stuurt, landen vaardigen die vrijwillig af, het feit dat er geen Turkse troepen waren betekend dat Turkije niet wilde (of durven ze niet... :denk: )

Dacht ik ook. Al bestaat er de remote mogelijkheid dat de NAVO vriendelijk bedankte.

mark61
21-07-05, 16:01
Geplaatst door Turkish_boy
mmmm, omdat NEderland er al was misschien?

Ja. Een fantastische veronderstelling.

AARDIG
21-07-05, 16:05
Misschien kan je ze samenvoegen MO_NL.

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=147344

Julien
21-07-05, 17:22
Geplaatst door Turkish_boy
Ik weet zeker dat als de VN Turkse troepen had gestuurd, lichtbewapend of niet... Sterke tegenstander of niet...
De Turkse troepen hadden terugevochten... wellicht tot laatste man...

precies. en dat geldt ook voor Frankrijk. Niederlandse soldaten zijn mietjes. in zo'n situatie ren je niet weg, maar schiet je terug.

Soldim
21-07-05, 17:31
Geplaatst door Julien
precies. en dat geldt ook voor Frankrijk. Niederlandse soldaten zijn mietjes. in zo'n situatie ren je niet weg, maar schiet je terug.

Tjonge wat een helden hier! Iedereen weet hoe hij zou hebben gehandeld, maar ja, je was er niet bij....

mark61
21-07-05, 18:51
Geplaatst door Julien
precies. en dat geldt ook voor Frankrijk. Niederlandse soldaten zijn mietjes. in zo'n situatie ren je niet weg, maar schiet je terug.

Lummel, het was je Franse generaal Janvier die luchtsteun weigerde. Frankrijk was sowieso pro-Servië, om voor mij onnavolgbare redenen.

David
22-07-05, 10:36
Geplaatst door Julien
Niederlandse soldaten zijn mietjes.



En die moeten hun plaats kennen, nietwaar, Juultje?

Julien
22-07-05, 11:33
Geplaatst door David
En die moeten hun plaats kennen, nietwaar, Juultje?
ja allemaal opgesloten worden in een psychiatische inrichting..

nou goed