PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD: NMO moet miljoen terugstorten (morgen)



Eke
21-07-05, 17:15
VVD: NMO moet miljoen terugstorten

Gepubliceerd op vrijdag 17 juni 2005

DEN HAAG (ANP) - De VVD vindt het onaanvaardbaar dat de Nederlandse Moslim Omroep (NMO) voor 1 miljoen euro gaat meebetalen aan de soap Onderweg naar Morgen (ONM). Dat bedrag zou de omroep aan de Staat terug moeten betalen, aldus VVD-mediawoordvoerder Örgü.

Örgü was zelf ooit werkzaam voor NMO en vraagt zich af hoe een omroep met een budget van 4,8 miljoen euro een reserve kan opbouwen van 1 miljoen en die vervolgens in een soap stopt.

De VVD'ster heeft donderdagavond vragen gesteld aan staatssecretaris Van der Laan (Media). Volgens Örgü zendt de NMO veel herhalingen uit en zet de omroep uit financiële nood personeel op straat. Ze kan dat niet rijmen met de participatie aan ONM. Die jongerensoap heeft BNN overgenomen van Yorin. De NMO gaat er aan deelnemen om er zo voor te zorgen dat de moslimpersonages een betere afspiegeling van de realiteit geven.
Geen subsidie religieuze organisaties

,,Als de NMO het geld niet op kan krijgen of aan iets relatief zinnigs weet te besteden, behoort dat geld terug te vloeien in de staatskas'', vindt Örgü. De liberalen willen al langer dat religieuze organisaties geen subsidies en zendtijd van de staat krijgen. In hun optiek kan de bijdrage aan de zogenoemde 39f-omroepen (de kleinere religieuze omroepen zoals de Humanistische Omroep, de Boeddhistische Omroep Stichting en de moslimomroep) worden afgeschaft.

Örgü wil van de staatssecretaris weten of het een omroep wettelijk is toegestaan een bedrag in reserve te hebben dat meer dan 20 procent van het totale budget bedraagt. Ook wil ze een overzicht van de omvang van de reserves van de andere 39f-omroepen.

Ze vraagt zich verder af of de bewindsvrouw de soap als amusement beschouwt. Van der Laan wil in de toekomst puur amusement weren van de publieke netten. Örgü wil daarom weten of de staatssecretaris het met het oog op die hervormingen verantwoord acht dat BNN 7 miljoen euro voor ONM heeft uitgegeven.

De soap is vanaf september op werkdagen te zien op Nederland 2 (19.30 uur). Planet Internet ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Wat ik mij afvraag : kan BNN sowieso niet zorgen voor een betrouwbaar script voor de rollen van moslims en moslima's ? moet daar een miljoen voor betaald worden ????

BNN betaalt ZEven miljoen euro voor een soap ????? Ik denk dat we op het Marocforum voor een MILJOEN samen wel een leuke soap kunnen schrijven met overtuigende ,echte karakters ...



Ik vind het overigens een prima idee , die soap van BNN en NMO ! :fplayer: hoop dat het niet verslavend werkt...

Zwarte Schaap
21-07-05, 17:27
Geplaatst door Eke
VVD: NMO moet miljoen terugstorten

Gepubliceerd op vrijdag 17 juni 2005



Vandaar dat de NMO besloten heeft dat het zich terugtrekt uit onderweg naar morgen.

NMO is een gewoon een subsiedieclub waar vooral een bepaalde familie van profiteert en die niet de moslims bedient maar juist de Nederlandse regering in hun assimilatiebeleid

Eke
21-07-05, 18:13
Geplaatst door Zwarte Schaap


NMO is een gewoon een subsiedieclub waar vooral een bepaalde familie van profiteert ???? en die niet de moslims bedient maar juist de Nederlandse regering in hun assimilatiebeleid

ZS, ik zat niet zomaar op de site van NMO. Vanmiddag was er een uitzending van hun over alternatieve geneeskunde.
Zij was al een korte tijd bezig toen ik inschakelde.Verschillende mannen kwamen aan het woord.Daarom zocht ik op de NMOsite om iets meer over hen te weten te komen.
Ik zat te kijken en realiseerde me dat wel duizend ;) Marokkaanse vrouwen mee zaten te kijken.
Het eerste wat mij trof was de stellige bewering dat ONgelovigen naar kwakzalvers gingen en naar waarzeggers....mmmm..ik vind het niet leuk als dat beeld via de TV de kamers in komt.
Maar wat mij het meeste trof was de bewering dat je met handoplegging (vergezeld van lezen in de Koran en bidden)kon genezen van je ziekten...ALS je maar oprecht geloofde.

Dit bracht mij terug naar vroeger.jaren '50) toen mijn moeder ( een zeer gelovige vrouw) thuis in elkaar kromp van de niet te verdragen pijnen (ze had verkankerde ingewanden)terwijl om haar heen een kring stond van gelovige mannen die voor haar baden.Of God de pijn weg wilde nemen en haar wilden genezen..
Nou ,nee hoor.
Waarom werd de dokter niet meteen gebeld ?????Auuwwww..dit doet me nog pijn.

Ik stop eigenlijk maar met dit mailtje.Er was nog iets wat me stoorde aan dat NMOprogramma.

O ja, DJINNS. Geesten. Een man vertelde dat je zomaar dood neer kon vallen omdat een geest je strot dicht kon knijpen ....zucht....waarom is zo'n uitzending nou nodig ?

Er werd erbij niet gerelativeerd. Niet gezegd dat de mensen niet bang hoefden te worden...

Ik vind dit hard.

Eke
21-07-05, 19:50
Geplaatst door Eke
up

welke Gelovige kan/wil hier wat over zeggen ?