PDA

Bekijk Volledige Versie : Hongerstaking op Guantánamo Bay



Oeroeboeroe
22-07-05, 01:29
121 Teletekst vr 22 jul
***************************************
Hongerstaking op Guantánamo Bay

***************************************
WASHINGTON Op de Amerikaanse basis
Guantánamo Bay houden 52 gevangenen een
hongerstaking.Het Pentagon heeft dat
bevestigd.Amerika houdt op het kamp in
Cuba ongeveer 500 terrorismeverdachten
vast,voornamelijk Afghanen en Saudi's.

Met de hongerstaking protesteren de
gevangenen tegen de manier waarop ze in
het kamp worden behandeld.Ook is er nog
steeds geen proces tegen ze begonnen.De
hongerstakers krijgen gedwongen voeding
via een infuus.

Voormalige gevangenen beschuldigen de
bewaarders op Guantánamo Bay van
martelpraktijken.Ook internationaal is
er veel kritiek op de gang van zaken.
***************************************

Zwarte Schaap
22-07-05, 03:14
Amerikaans Huis van Afgevaardigden vóór Guantánamo Bay

WASHINGTON - Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft woensdag formeel zijn steun uitgesproken voor het vasthouden van terreurverdachten op de Amerikaanse basis Guantánamo Bay op Cuba - volgens de mensenrechtenorganisatie Amnesty International de ‘goelag van onze tijd’.

‘De legale en menselijke detentie en ondervraging van gevangenen in Guantánamo zijn essentieel voor de verdediging van de Verenigde Staten’, aldus de met 304 tegen 124 stemmen aangenomen verklaring, een bijlage bij de begroting van Buitenlandse Zaken. Voormalige Guantánamo-gevangenen hebben daarentegen aangegeven dat zij door de Amerikanen zijn gemarteld.

Volgens de Republikeinse initiatiefnemer Dana Rohrabacher is het ‘altijd goed criminelen van de straat’ te halen.

De gedetineerden op Guantánamo Bay zijn niet veroordeeld en dienen dus volgens de rechtsnormen van beschaafde landen als onschuldig te worden beschouwd.

Acht van de 518 gevangenen op Guantánamo Bay zijn onlangs overgebracht naar andere landen, zo maakte het Pentagon, het Amerikaanse ministerie van Defensie, woensdag bekend. Daardoor staat het aantal gedetineerden nu op 510.

Bron: De Volkskrant/ANP 21/07/05

..zapper
22-07-05, 07:02
Prima zelfmoordactie!
Maar hoe zit dat nou eigenlijk, ik heb ook begrepen dat moslims uit geloofsovertuiging geen zelfmoord zouden mogen plegen?

Bismilaah
22-07-05, 07:15
Geplaatst door ..zapper
Prima zelfmoordactie!
Maar hoe zit dat nou eigenlijk, ik heb ook begrepen dat moslims uit geloofsovertuiging geen zelfmoord zouden mogen plegen?

Je mag vanuit de Islam inderdaad geen zelfmoord plegen. Ook als je daarmee tijdens een strijd/oorlog een 'vijand' uitschakelt. Zelfmoord (op welke manier dan ook) betekent linea recta naar de hel!!

observer
22-07-05, 08:01
Geplaatst door Bismilaah
Je mag vanuit de Islam inderdaad geen zelfmoord plegen. Ook als je daarmee tijdens een strijd/oorlog een 'vijand' uitschakelt. Zelfmoord (op welke manier dan ook) betekent linea recta naar de hel!! zitten ze nu ook

wachten is tot bush meld dat het begrotingstekort kleiner is door minder kosten guantanamo

contradictio
22-07-05, 08:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Amerikaans Huis van Afgevaardigden vóór Guantánamo Bay

WASHINGTON - Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft woensdag formeel zijn steun uitgesproken voor het vasthouden van terreurverdachten op de Amerikaanse basis Guantánamo Bay op Cuba - volgens de mensenrechtenorganisatie Amnesty International de ‘goelag van onze tijd’.

‘De legale en menselijke detentie en ondervraging van gevangenen in Guantánamo zijn essentieel voor de verdediging van de Verenigde Staten’ , aldus de met 304 tegen 124 stemmen aangenomen verklaring, een bijlage bij de begroting van Buitenlandse Zaken. Voormalige Guantánamo-gevangenen hebben daarentegen aangegeven dat zij door de Amerikanen zijn gemarteld.

Volgens de Republikeinse initiatiefnemer Dana Rohrabacher is het ‘altijd goed criminelen van de straat’ te halen.

De gedetineerden op Guantánamo Bay zijn niet veroordeeld en dienen dus volgens de rechtsnormen van beschaafde landen als onschuldig te worden beschouwd.

Acht van de 518 gevangenen op Guantánamo Bay zijn onlangs overgebracht naar andere landen, zo maakte het Pentagon, het Amerikaanse ministerie van Defensie, woensdag bekend. Daardoor staat het aantal gedetineerden nu op 510.

Bron: De Volkskrant/ANP 21/07/05


ONRECHT !! / DIKTATUUR !!

ferrari
22-07-05, 08:48
Hongerstaking op Guantánamo Bay

Het betekent in elk geval dat ze daar blijkbaar toch te eten krijgen :roker:

Goodnight
22-07-05, 09:12
hartvertederend hoe 'beschaafde' ' ontwikkelde' 'democratische' mensen hier op reageren.......

David
22-07-05, 10:14
Geplaatst door Goodnight
hartvertederend hoe 'beschaafde' ' ontwikkelde' 'democratische' mensen hier op reageren.......


Inderdaad. :moe:

Wide-O
22-07-05, 10:27
Dat bericht dat Schaap plaatst valt me echt zwaar op m'n maag.

Ik had ergens nog de (ijdele, zo blijkt) hoop dat er voldoende krachten in de VS aanwezig zouden zijn die Guantanamo zouden verwerpen, wegens een inbreuk tegen zowat alles waar democraten voor horen te staan.

Dat de regering het niet zo nauw neemt was ons al duidelijk natuurlijk. Maar nu ook het Huis van Afgevaardigden. :droef:

De schande duurt voort.

Goodnight
22-07-05, 10:28
Geplaatst door David
Inderdaad. :moe:

Groot 'lichtend' voorbeeld voor de 'achterlijken' :moe:

David
22-07-05, 10:29
Geplaatst door Goodnight
Groot 'lichtend' voorbeeld voor de 'achterlijken' :moe:


Wees er maar dankbaar voor!

Eke
22-07-05, 10:42
Het is makkelijk om van heel ver kritiek te hebben op een land..en niet voldoende te weten van wat er allemaal speelt

en toch heb ik het op de manier waarop een deel van de Amerikanen omgaat met het probleem van "krijgsgevangenen" op G.bay.

Ten eerste is het onacceptabel om mensen gewoon op te pakken en zonder proces te laten zitten.

Al denk je dat je grote schurken hebt te pakken.Ga met ze in gesprek en probeer uit te vinden wie koste wat het kost je vijand is en je volk wil vernietigen en wie er gewoon (heftige) kritiek heeft.

Ten tweede krijgen deze mannen een behandeling waar je je als vrije Westerse mens voor schaamt.

Ten derde krijgt Amerika hier bittere vijanden door.Het is dus ook slecht voor zijn eigen bewoners.

Ik stel voor dat Amerika zijn beleid ten aanzien van deze mannen m.i.v. gisteren verandert en hen vanaf nu goed behandelt op een manier waar ze zich niet over hoeven te schamen.
Op een manier waardoor ze respekt krijgen van hun vrienden en vijanden.

Back to your roots, America !

Goodnight
22-07-05, 10:56
Geplaatst door David
Wees er maar dankbaar voor!

Ja ja ik ben al bezig om een aanbiddingsbeeld te maken.
Ga ik iedere ochtend en avond op mijn knie-en :handbang:

Rabi'ah.
22-07-05, 12:54
Geplaatst door ferrari
Het betekent in elk geval dat ze daar blijkbaar toch te eten krijgen :roker:

:kotsen:



:moe:

~Panthera~
22-07-05, 13:00
Geplaatst door Rabi'ah.
:kotsen:



:moe:


Ik kots even mee, broodje van gisteren. :kotsen:

JobHopper
22-07-05, 13:24
Geplaatst door Goodnight
hartvertederend hoe 'beschaafde' ' ontwikkelde' 'democratische' mensen hier op reageren.......

Ach...hongerstakingen zijn zo jaren 80...

Gijs
22-07-05, 18:40
Als het op oorlogvoeren aankomt zijn Amerikanen grote schoften, maar dat wist iedereen al.

Wide-O
22-07-05, 18:44
Geplaatst door JobHopper
Ach...hongerstakingen zijn zo jaren 80...

En concentratiekampen zo jaren 1800 :boer:

Eke
22-07-05, 20:04
Geplaatst door Gijs
Als het op oorlogvoeren aankomt zijn Amerikanen grote schoften, maar dat wist iedereen al.

IK wil recht doen aan die Amerikanen die WEL hun moreel hooghouden, ook al zitten ze in een bloedige oorlogssituatie.Ik weet niet hoeveel het zijn,daar lees je nooit wat over, maar ze zijn er wel !!!!Aardige, normale, behulpzame mensen.

Vergeet niet Gijs, ze zijn naar Irak gestuurd als "bevrijders".Wisten zij veel in het begin...het ging hen om de "massavernietigingswapens", die er dus niet waren.

Dat Bush koos voor oorlogsvoering komt door zijn slechte kennis over mensen uit andere culturen, door hebberige adviseurs met oliebelangen en misschien wel door het beeld wat hij van zichzelf heeft : hij stamt uit een of ander Iers geslacht met ridders of i.d. en hij is de zoon van Senior die destijds de klus niet goed beeindigt heeft...massa,s Irakezen zijn vermoord door Saddam Hussein toen ze in opstand kwamen na de oorlog in '90.............................hoe dat precies zit weet ik niet, maar dit is heel erg.

Nou ja, er zullen wel meer redenen zijn.In ieder geval heeft hij het Amerikaanse volk , dat afhankelijk is van de Amerikaanse media,meegesleept in zijn avontuur.

PS. ik vind G. bay een grote afknapper. Moet echt snel verbeteren.

Soldim
22-07-05, 20:31
Geplaatst door Eke
[B]IK wil recht doen aan die Amerikanen die WEL hun moreel hooghouden, ook al zitten ze in een bloedige oorlogssituatie.Ik weet niet hoeveel het zijn,daar lees je nooit wat over, maar ze zijn er wel !!!!Aardige, normale, behulpzame mensen.

Vergeet niet Gijs, ze zijn naar Irak gestuurd als "bevrijders".Wisten zij veel in het begin...het ging hen om de "massavernietigingswapens", die er dus niet waren.
[/url]

Hoewel er ongetwijfeld aardige en behulpzame Amerikanen zijn (toch? :cheefbek: ) hadden ze bijzonder weinig bedenkingen met de invasie van Irak. Als je betrouwbare UN informatie negeert, en dan gefabriceerde, en als zodanig ontmaskerde, regerings informatie vertrouwd heb je een probleem. Je kunt nog zo aardig een behulpzaam zijn, je wordt er niet minder dom door....

[quote]
Dat Bush koos voor oorlogsvoering komt door zijn slechte kennis over mensen uit andere culturen, door hebberige adviseurs met oliebelangen en misschien wel door het beeld wat hij van zichzelf heeft


Kom op zeg, de Amerikanen hebben afgelopen November een kans gehad een deel van hun fout recht te zetten, en kozen er toch nog 56 miljoen voor Bush, alle verantwoording op hem afschuiven gaat dus niet.



Nou ja, er zullen wel meer redenen zijn.In ieder geval heeft hij het Amerikaanse volk , dat afhankelijk is van de Amerikaanse media,meegesleept in zijn avontuur.


Interessant om te bedenken dat de Amerikaanse (mainstream) media door Bush en consorten worden afgeschilderd als links/liberale sympatisanten. Hoe je ook tegen de rol van die media aan kijkt, er is altijd voldoende alternatieve informatie te vinden voor wie zoekt.




PS. ik vind G. bay een grote afknapper. Moet echt snel verbeteren.

Niet verbeteren, sluiten die handel! En indien verdachten inderdaad misdadigers en/of terroristen zijn, dat door een onafhankelijk gerechtshof laten bevestigen, en datzelfde onafhankelijke gerechtshof de straf laten bepalen.

Eke
22-07-05, 22:26
@ Soldim.
Mijn uitspraak was over Amerikanen die in een oorlogssituatie zitten, n.a.l.v. Gijs' uitspraak dat dat allemaal grote schoften zijn.

Er zitten ook mensen tussen die ondanks het oorlogsgeweld humaan blijven.Net als bij ieder ander volk.

Overigens brokkelt de steun binnen de VS wel af....surf maar eens op internet en lees de krantenartikelen.

Goodnight
22-07-05, 22:45
Geplaatst door JobHopper
Ach...hongerstakingen zijn zo jaren 80...

aha...ook dat is dus modebewust? :rolleyes: