PDA

Bekijk Volledige Versie : Engelsen schieten man dood omdat hij er middenoosters uit ziet



Montazer
22-07-05, 15:08
Ik hoor net van een gozer in Engeland dat de politie de Moslims verteld niet te rennen naar de openbaar vervoer, zelfs als ze haast hebben. (je hebt dan grote kans dat je neergeschoten wordt).

:maffia:

Ins
22-07-05, 15:13
Geplaatst door Montazer
Ik hoor net van een gozer in Engeland dat de politie de Moslims verteld niet te rennen naar de openbaar vervoer, zelfs als ze haast hebben. (je hebt dan grote kans dat je neergeschoten wordt).

:maffia:

Ja, eng, he. Ik heb het ook vernomen. Dit gaat er echt over. Een kleine ondervraging of fouillering op beveiligde plek had best wel op zijn plaats geweest. Ze hadden de man toch al vast! Dus die kon al geen kant meer op.

Ik geef de message hier alvast door: niet lopen op straat als er politie in de buurt is... :cheefbek:

ronald
22-07-05, 15:18
Ach.... wat weten jullie nu al over wat daar heeft plaats gevonden en waarom hij werd aangehouden. Beetje te vroege stemmingmakerij.

nard
22-07-05, 15:22
Geplaatst door ronald
Ach.... wat weten jullie nu al over wat daar heeft plaats gevonden en waarom hij werd aangehouden. Beetje te vroege stemmingmakerij.

Hm, op één of andere manier is het de Britse moslims al wel duidelijk dat het om een moslim gaat ....



Telegraaf
Britse moslims eisen uitleg over doodschieten verdachte
LONDEN - Britse moslims eisen uitleg van de politie waarom agenten vrijdag op het metrostation Stockwell een verdachte hebben doodgeschoten. De Britse Moslimraad zei vrijdagmiddag te vrezen dat de politie er een beleid op nahoudt om eerst te schieten en dan pas vragen te stellen.

Scotland Yard heeft bevestigd dat agenten vrijdag een verdachte hebben doodgeschoten, maar hebben nog geen details vrijgegeven. Volgens de zender Sky News gaat het om een verdachte zelfmoordenaar, mogelijk een van de personen die donderdag in het openbaar vervoer een tas vol explosieven wilde laten ontploffen.

Een zegsman zei dat Britse moslims "schrikachtig en nerveus" zijn en bang zijn voor tegenaanvallen. "We krijgen telefoontjes van een heel aantal angstige moslims. Net vroeg iemand mij nog 'Wat als ik een rugzak had gedragen."


Is het een begrijpelijke maar premature schrikreactie of zitten die netwerken zo goed in elkaar dat berichtgeving binnen vier a vijf uur tot op de hoogste echelons op waarheid kan worden gecontroleerd?

Goodnight
22-07-05, 15:29
Geplaatst door nard


Is het een begrijpelijke maar premature schrikreactie of zitten die netwerken zo goed in elkaar dat berichtgeving binnen vier a vijf uur tot op de hoogste echelons op waarheid kan worden gecontroleerd?

Tuurlijk..men is al op de hoogte vantevoren...:rolleyes:

nard
22-07-05, 15:31
Geplaatst door Goodnight
Tuurlijk..men is al op de hoogte vantevoren...:rolleyes:

Nee joh, dat suggeréér ik zelfs niet
Vertel me niet dat je't me graag wil horen zeggen, want dat doe ik echt niet.

:fpetaf:

Goodnight
22-07-05, 15:34
Geplaatst door nard
Nee joh, dat suggeréér ik zelfs niet
Vertel me niet dat je't me graag wil horen zeggen, want dat doe ik echt niet.

:fpetaf: :strik:

reading between the lines is in dit geval niet eens nodig geweest.

nard
22-07-05, 15:35
Geplaatst door Goodnight
:strik:

reading between the lines is in dit geval niet eens nodig geweest.

Das vals dat je die gave tegen me gebruikt !

:boer:

Goodnight
22-07-05, 15:46
Geplaatst door nard
Das vals dat je die gave tegen me gebruikt !

:boer: dat is het mooie ervan: die heb ik niet eens hoeven gebruiken :strik:

nard
22-07-05, 15:50
Geplaatst door Goodnight
dat is het mooie ervan: die heb ik niet eens hoeven gebruiken :strik:

Kappe nah!


:D

Joesoef
22-07-05, 15:53
Het lijkt op een koelbloedige moord door een stel overspannen geheim agenten.


I saw Tube man shot - eyewitness



A passenger has told how he saw armed police officers shoot a man dead on a Tube train at Stockwell.
Mark Whitby said: "I was sitting on the train... I heard a load of noise, people saying, 'Get out, get down'.

"I saw an Asian guy. He ran on to the train, he was hotly pursued by three plain clothes officers, one of them was wielding a black handgun.

"He half tripped... they pushed him to the floor and basically unloaded five shots into him," he told BBC News 24.

"As [the suspect] got onto the train I looked at his face, he looked sort of left and right, but he basically looked like a cornered rabbit, a cornered fox.

"He looked absolutely petrified and then he sort of tripped, but they were hotly pursuing him, [they] couldn't have been any more than two or three feet behind him at this time and he half tripped and was half pushed to the floor and the policeman nearest to me had the black automatic pistol in his left hand.

"He held it down to the guy and unloaded five shots into him.

Heavy coat

"He [the suspect] had a baseball cap on and quite a sort of thickish coat - it was a coat you'd wear in winter, sort of like a padded jacket.


I was distraught, totally distraught. It was no less than five yards away from where I was sitting
Mark Whitby
Eyewitness


"He might have had something concealed under there, I don't know. But it looked sort of out of place with the sort of weather we've been having, the sort of hot humid weather.

"He was largely built, he was quite a chubby sort of guy.

"I didn't see any guns or anything like that - I didn't see him carrying anything. I didn't even see a bag to be quite honest.

"I got into the ticket hall. I was approached by a policeman and London Underground staff asking me if I needed counselling.

"I was just basically saying I've just seen a man shot dead. I've seen a man shot dead. I was distraught, totally distraught. It was no less than five yards away from where I was sitting. I actually saw it with my own eyes."

'Popping sounds'

Another passenger on the train, Georgia Law, told BBC Radio 5 Live she heard the shots.


There was a real wave of panic on my train, people were banging on the doors
Jason Dines
Tube passenger

"I heard all these popping sounds, it sounded like gunshots, but quite quiet ones.
"I could hear shouting, 'get down' and people going 'run, run'. I thought there was just someone shooting randomly.

"So I lay on the floor of the carriage and then I decided to get up and have a look out.

"[I] could see someone lying on the floor and police all standing around.

"But it was all quite panicky so I then ran up the platform and out of the Tube."

Commuter Anthony Larkin, who was also on the train at Stockwell station, told 5 Live he saw police chasing a man.

"I saw these police officers in uniform and out of uniform shouting 'get down, get down', and I saw this guy who appeared to have a bomb belt and wires coming out and people were panicking and I heard two shots being fired."

'People were crying'

Jason Dines was a passenger on a Victoria line tube train which arrived at Stockwell station as the shooting was taking place.

"When we pulled into Stockwell there was just a lot of panic on the platform," he told News 24.

"Everyone who was on the platform was just running from one end of the platform down to the exit as quickly as possible.

"There was a real wave of panic on my train, people were banging on the doors saying, you know, 'come on, open the doors, let us get off, we want to get off the train'.

"Because of that panic, you couldn't actually hear what the driver's announcements were, what he was telling us to do which was a bit of a problem.

"The doors opened, we got onto the platform, then you could hear the PA address system on the platform - the drivers were basically saying get back on the train.

"There were people very, very shaken, a couple of people crying. It was quite an unsettling experience."

Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/1/hi/uk/4706913.stm

Published: 2005/07/22 11:33:55 GMT

© BBC MMV

contradictio
22-07-05, 15:59
Geplaatst door Joesoef
Het lijkt op een koelbloedige moord door een stel overspannen geheim agenten.



... die agenten kunnen eindelijk eens oefenen op levende targets . Ze hebben gezien dat het vruchten afwierp bij MoB en het schaap :zegniets:

Max Stirner
22-07-05, 16:03
Geplaatst door Joesoef
Het lijkt op een koelbloedige moord door een stel overspannen geheim agenten.


Er is ook een ooggetuige die zegt dat de man `appeared to have a bom belt with wires coming out`.

In dat geval vind ik het toch al weer ietsie minder zielig.

Wide-O
22-07-05, 16:07
Geplaatst door Max Stirner
Er is ook een ooggetuige die zegt dat de man `appeared to have a bom belt with wires coming out`.

In dat geval vind ik het toch al weer ietsie minder zielig.

Eeuwig probleem met ooggetuigen, zeker als ze in shock zijn. Dat geldt voor beide kanten van de discussie.

Joesoef
22-07-05, 16:09
Geplaatst door Max Stirner
Er is ook een ooggetuige die zegt dat de man `appeared to have a bom belt with wires coming out`.

In dat geval vind ik het toch al weer ietsie minder zielig.

Zielig maar wel vreemd. Men had dus een verdachte, men achtervolgde deze en pas op het metro perron ondernemen ze aktie. Shoot to kill.

Mill
22-07-05, 16:11
Geplaatst door Joesoef
Het lijkt op een koelbloedige moord door een stel overspannen geheim agenten.

Dat heb ik ook altijd. Hoe overspannener ik ben, des te koelbloediger ik word.

Eke
22-07-05, 16:13
Als het een misverstand is en deze man is onschuldig... is het een afschuwelijke gebeurtenis, voor de man zelf, zijn familie en vrienden, maar ook voor de agenten en hun gezinnen.

Oorlogje voeren is geen spelletje. Dat is bikkelhard met vele, vele onschuldige slachtoffers.

Ik vind het heel erg wat er ook nu weer gebeurd is.

Een 'strijd tussen EEN DEEL VAN Moslims en EEN DEEL VAN Westerlingen' zal voornamelijk onschuldige verliezers kennen, zoals mogelijk weer deze man.

Echt zonde, want het zou ook veel anders kunnen.



PS. EEN DEEL VAN is toegevoegd naderhand, wel belangrijk.

Montazer
22-07-05, 16:14
Geplaatst door Max Stirner
Er is ook een ooggetuige die zegt dat de man `appeared to have a bom belt with wires coming out`.

In dat geval vind ik het toch al weer ietsie minder zielig.

Een walkman, ja.

Ins
22-07-05, 16:16
Ja, :tranen: dat denk ik ook. Ik denk dat wij heel veel vrienden gaan verliezen. En dan heb ik het niet over moorden of slachtoffers, maar gewoon de interculturele verhoudingen. Niemand luistert nog naar mekaar...

Joesoef
22-07-05, 16:16
Geplaatst door Mill
Dat heb ik ook altijd. Hoe overspannener ik ben, des te koelbloediger ik word.


Snappie.

Eke
22-07-05, 16:33
Geplaatst door Ins
Ja, :tranen: dat denk ik ook. Ik denk dat wij heel veel vrienden gaan verliezen. En dan heb ik het niet over moorden of slachtoffers, maar gewoon de interculturele verhoudingen. Niemand luistert nog naar mekaar...

Iedereen die het in zijn macht heeft zal ' het goede', wat dat dan ook is op dat moment, moeten versterken.

In gewone gesprekken van alledag met anderen zaken relativeren, in een ander daglicht zetten.Mensen wakker schudden.

Dat luisteren en inleven, Ing, dat schijnt zo moeilijk te zijn als je bevooroordeeld bent. Dus daar moeten we met zoveel mogelijk mensen ons voor inzetten.

Het moet mogelijk zijn om vooroordelen om te buigen en te komen tot een plezierige participatie !!!!!!

Oren open, hart open. Eke

Ins
22-07-05, 16:37
Geplaatst door Eke
Iedereen die het in zijn macht heeft zal ' het goede', wat dat dan ook is op dat moment, moeten versterken.

In gewone gesprekken van alledag met anderen zaken relativeren, in een ander daglicht zetten.Mensen wakker schudden.

Dat luisteren en inleven, Ing, dat schijnt zo moeilijk te zijn als je bevooroordeeld bent. Dus daar moeten we met zoveel mogelijk mensen ons voor inzetten.

Het moet mogelijk zijn om vooroordelen om te buigen en te komen tot een plezierige participatie !!!!!!

Oren open, hart open. Eke

I'm in.

hminkema
22-07-05, 16:50
Geplaatst door Eke
Een 'strijd tussen Moslims en Westerlingen' zal voornamelijk onschuldige verliezers kennen, zoals mogelijk weer deze man.

Hoe kom je er bij dat dit een voorbeeld is van een 'strijd tussen moslims en westerlingen'? Volgens mij vertegenwoordigt de doodgeschoten man niet 'de moslims' en vertegenwoordigt de politie niet 'de westerlingen'.

En we hebben geen enkele informatie op grond waarvan je kunt of moet concluderen dat de man 'onschuldig' was. Integendeel.

Hannes Minkema

Eke
22-07-05, 16:50
Geplaatst door Ins
I'm in. :blij:


En..... de politiek zal zich goed moeten verdiepenin de wereld waarin we leven met z'n allen . Onlusten, onrust e.d. komt niet zomaar uit de lucht vallen.

We hebben bestuurders nodig die (sociaal) intelligent zijn, open staan voor de ander en eerlijk beleid voeren.

En de rest moeten/mogen we zelf doen . Wauw..uitdagingen zat !!!!

Eke
22-07-05, 16:57
Geplaatst door hminkema
Hoe kom je er bij dat dit een voorbeeld is van een 'strijd tussen moslims en westerlingen'? Volgens mij vertegenwoordigt de doodgeschoten man niet 'de moslims' en vertegenwoordigt de politie niet 'de westerlingen'.

Hannes Minkema

"


Je hebt helemaal gelijk met je opmerking.Ik zal me genuanceerder proberen uit te drukken.

Maar begrijp je me wel ?

Wat betreft het tweede deel van je opmerking..lees mijn eerdere post maar op deze draad.

Goodnight
22-07-05, 22:48
Geplaatst door nard
Kappe nah!


:D :zegniets:

mark61
22-07-05, 23:02
Geplaatst door Joesoef
koelbloedige overspannen

Wot's it gonna be?

nard
22-07-05, 23:06
Geplaatst door mark61
Wot's it gonna be?

Kouwe bezwete handjes?

Joesoef
22-07-05, 23:11
Geplaatst door mark61
Wot's it gonna be?

De Engelsen zijn niet zo koelbloedig als we steeds in het journaal te horen krijgen.

Ins
23-07-05, 11:27
Geplaatst door Eke
:blij:


En..... de politiek zal zich goed moeten verdiepenin de wereld waarin we leven met z'n allen . Onlusten, onrust e.d. komt niet zomaar uit de lucht vallen.

We hebben bestuurders nodig die (sociaal) intelligent zijn, open staan voor de ander en eerlijk beleid voeren.

En de rest moeten/mogen we zelf doen . Wauw..uitdagingen zat !!!!

Laatste ok, politiek geloof ik al een tijdje niet meer in.