PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraanse homo's opgehangen



Yon-Rogg
22-07-05, 21:24
In Iran zijn onlangs twee jongens opgehangen, omdat ze seks met elkaar hebben gehad. De twee, in de leeftijd van negentien en zeventien jaar, zaten voor de voltrekking van het doodsvonnis ruim een jaar in voorarrest. Volgens hun advocaat zijn ze in die tijd uitgebreid zijn gefolterd en mishandeld. Ze kregen onder meer 228 zweepslagen.

Mensenrechtenorganisaties schatten dat sinds het begin van het streng islamitische regime in 1979 meer dan 4.000 homo's en lesbiennes om het leven zijn gebracht. Peter Thatchell van de Britse homobelangenvereniging OutRage vindt dat het hoog tijd wordt dat de westerse wereld in actie komt.

Daarover zegt hij: "Iran moet worden erkend als een paria-staat en als zodanig worden behandeld. Het is één grote openluchtgevangenis. Wij roepen alle landen op hun diplomatieke banden met dit regime te verbreken en handelssancties in te stellen."

Andere sites melden dat Iran de twee de doodstraf heeft laten voltrekken, omdat ze ook een dertienjarige jongen zouden hebben verkracht. De jongens werden publiekelijk op een plein in Mashhad opgehangen.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/56144

Imperatrice
22-07-05, 21:27
moest je maar niet zondigen :stout:

Joesoef
22-07-05, 21:36
Voor verkrachting, ja, homofilie, buitenechtelijke sex, nee, daar krijg je geen doodstraf voor.

Zwarte Kat
22-07-05, 21:43
Geplaatst door Joesoef
Voor verkrachting, ja, homofilie, buitenechtelijke sex, nee, daar krijg je geen doodstraf voor.


Mensenrechtenorganisaties schatten dat sinds het begin van het streng islamitische regime in 1979 meer dan 4.000 homo's en lesbiennes om het leven zijn gebracht.

....En dit waren allemaal verkrachters?




Tijdens de komkommertijd doen die doodstraffen in Iran het altijd goed in de media

Imperatrice
22-07-05, 21:46
Maar wel barbaars moet ik toegeven dat je wordt opgehangen door middel van een strop op een plein.
Is zo ... Middeleeuws.

Maarja, ze zeggen dat vernieuwing niet altijd verbetering moet zijn :hihi:

Zwarte Kat
22-07-05, 21:48
Geplaatst door Imperatrice
Maar wel barbaars moet ik toegeven dat je wordt opgehangen door middel van een strop op een plein.
Is zo ... Middeleeuws.

Maarja, ze zeggen dat vernieuwing niet altijd verbetering moet zijn :hihi:

Ze doen het met zo'n grote hijskraan. Das dan wel weer modern....

Imperatrice
22-07-05, 21:49
Hijskraan ? :fpotver:

Leg's uit

Joesoef
22-07-05, 21:50
Geplaatst door Zwarte Kat
....En dit waren allemaal verkrachters?




Tijdens de komkommertijd doen die doodstraffen in Iran het altijd goed in de media

Je hebt toen en nu. Dit verhaal speelt zich nu af, niet aan het begin van de revolutie.


Dingen hebben de neiging om soms te veranderen, ook in Iran.

Oeroeboeroe
22-07-05, 21:55
Geplaatst door Joesoef
Je hebt toen en nu. Dit verhaal speelt zich nu af, niet aan het begin van de revolutie.


Dingen hebben de neiging om soms te veranderen, ook in Iran.

Dat komt dan vast door die progressieve regeringen die sinds de revolutie aan de macht zijn geweest! Btw: wanneer zijn die verkiezingen voor de nieuwe "Raad van Hoeders" ook alweer?

Zwarte Kat
22-07-05, 22:05
Geplaatst door Imperatrice
Hijskraan ? :fpotver:

Leg's uit

De zondige crimineel wordt aan een hijskraan opgehangen.
:p Das handig en mobiel.
Je rijdt met zo'n grote hijskraan het plein op. Parkeert m netjes in het midden van het plein met rondom de toeschouwers.
En aan het uiteinde vd kraan komt de crimineel te hangen. Goed zichtbaar voor het gehele publiek.
Daarna gaat die hijskraan weer terug naar Truck van Rental........

Joesoef
22-07-05, 22:29
Geplaatst door Oeroeboeroe
Dat komt dan vast door die progressieve regeringen die sinds de revolutie aan de macht zijn geweest! Btw: wanneer zijn die verkiezingen voor de nieuwe "Raad van Hoeders" ook alweer?


Gossie, wat een sarcasme. :rolleyes:

Oeroeboeroe
22-07-05, 23:51
Geplaatst door Joesoef
Gossie, wat een sarcasme. :rolleyes:

Ik weet het, 't is een gave... :ego:

Ik bedoel maar te zeggen dat er nou ook weer niet zo heel veel verandert in Iran...

gh.wille
23-07-05, 01:05
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik weet het, 't is een gave... :ego:

Ik bedoel maar te zeggen dat er nou ook weer niet zo heel veel verandert in Iran...

Daar begrijp ik niets van , je bedoeld dat er in de tijd dat IRAK nog
een Keizerrijk was, ook voorkwam dat mensen die Homo waren opgehangen werden ?

:gechoquee

Oeroeboeroe
23-07-05, 01:09
Geplaatst door gh.wille
Daar begrijp ik niets van , je bedoeld dat er in de tijd dat IRAK nog
een Keizerrijk was, ook voorkwam dat mensen die Homo waren opgehangen werden ?

:gechoquee

Nee, ik bedoel dat er sinds 1979 maar heel weinig veranderd is in IraN.

Joesoef
23-07-05, 07:46
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik weet het, 't is een gave... :ego:

Ik bedoel maar te zeggen dat er nou ook weer niet zo heel veel verandert in Iran...


Wat is veel.....................

Marsipulami
23-07-05, 10:42
Geplaatst door Joesoef
Gossie, wat een sarcasme. :rolleyes:

Ik heb deze week ergens gelezen (in het kader van 175 jaar België) dat de grondwet van Iran van begin vorige eeuw geïspireerd is op de Belgische grondwet. Klopt dat ?

Joesoef
23-07-05, 11:40
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb deze week ergens gelezen (in het kader van 175 jaar België) dat de grondwet van Iran van begin vorige eeuw geïspireerd is op de Belgische grondwet. Klopt dat ?


De wet in Iran is nu geheel gebaseerd op de sharia, waar de wet daarvoor op gebaseerd was weet ik niet zeker. Weet wel dat in de kast van mn ex schoonvader, rechter in Iran (ook voor de revolutie), wat franstalige boeken stonden over rechtsspraak.

Zwarte Kat
23-07-05, 12:40
Geplaatst door Oeroeboeroe
Nee, ik bedoel dat er sinds 1979 maar heel weinig veranderd is in IraN.

In iedergeval gaat het ophangen gewoon door........

vlegeltje
23-07-05, 13:05
Geplaatst door Marsipulami
Ik heb deze week ergens gelezen (in het kader van 175 jaar België) dat de grondwet van Iran van begin vorige eeuw geïspireerd is op de Belgische grondwet. Klopt dat ?

Ik meen dat de Iraanse grondwet grotendeels naar Frans model is gemaakt. :stout:

Ze hebben een regering een president en zelfs een parlement. Allemaal van die nieuwerwetse westerse uitvindingen. Daarnaast en als tegenwicht de Raad van hoeders, een Ulama achtig gedoe met geestelijke leiders en zo. Maar die raad maakt zelf geen wetten, daar is de regering nou juist voor.

Met een beetje goeie wil valt de raad van hoeders wel te vergelijken met onze eerste kamer. Die worden ook niet rechtstreeks gekozen en houden ook democratische vernieuwingen tegen (Gekozen burgemeester).

Khomeini was zo stom nog niet als sommigen hem willen doen voorkomen.

In tegenstelling tot NL heeft Iran te maken met een ontgrijzing. Lopen er over twintig jaar in NL alleen nog maar bejaarden rond, over twintig jaar zijn de bejaarden in Iran uitgestorven. Die jongeren willen allemaal wat jongeren overal willen: vrijheid. Dus dat komt wel goed met Iran. Laat de demografie haar werk maar doen.

En dat met die doodstraf, ik ben absoluut tegen de doodstraf. Ik vind het walgelijk. Maar in de VS krijgen ook 60 mensen per jaar de doodstraf, waaronder vaak onschuldigen. In Iran zo'n honderd per jaar. Wat het in Iran wel stuitend maakt is dat minderjarigen, in dit geval onder de 17, de doodstraf krijgen.

Joesoef
23-07-05, 13:08
Geplaatst door Zwarte Kat
In iedergeval gaat het ophangen gewoon door........


Ach. Ik hang liever dan dat ik op de elektrische stoel moet.

Zwarte Kat
23-07-05, 13:27
Geplaatst door Joesoef
Ach. Ik hang liever dan dat ik op de elektrische stoel moet.

En ik heb liever geen van beiden........

Zonnatura
23-07-05, 13:41
Geplaatst door Zwarte Kat
De zondige crimineel wordt aan een hijskraan opgehangen.
:p Das handig en mobiel.
Je rijdt met zo'n grote hijskraan het plein op. Parkeert m netjes in het midden van het plein met rondom de toeschouwers.
En aan het uiteinde vd kraan komt de crimineel te hangen. Goed zichtbaar voor het gehele publiek.
Daarna gaat die hijskraan weer terug naar Truck van Rental........

Ook geïncarneerde boerderijdieren gaan met hun tijd mee, zullen we maar zeggen!!
Ja, ik heb daar wel foto's van gezien.
Hingen ze daar met geknakte nekken, met zijn drieën naast elkaar te bungelen op een plein .
Ieder had een hijskraan "tot zijn beschikking"... jaja, luxe hoor! :kotsen:

Modern ages... :moeilijk:

Zonnatura
23-07-05, 13:51
:(

Oeroeboeroe
23-07-05, 21:14
Geplaatst door vlegeltje
Daarnaast en als tegenwicht de Raad van hoeders, een Ulama achtig gedoe met geestelijke leiders en zo. Maar die raad maakt zelf geen wetten, daar is de regering nou juist voor. Met een beetje goeie wil valt de raad van hoeders wel te vergelijken met onze eerste kamer. Die worden ook niet rechtstreeks gekozen en houden ook democratische vernieuwingen tegen (Gekozen burgemeester).

Je bedoelt dat de Raad van Hoeders wel indirect door het volk gekozen wordt, net als de Eerste Kamer? :zegniets:

En die raad mag dan geen wetten maken...hij heeft als niet gekozen orgaan wel een vetorecht t.a.v. zo ongeveer ALLES!