PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanslagen Sharm El-Sheikh



Oeroeboeroe
23-07-05, 01:16
126 Teletekst za 23 jul
***************************************
Tientallen doden in Sharm el-Sheikh

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

***************************************
SHARM EL-SHEIKH Bij een reeks aanslagen
in de Egyptische badplaatsen Sharm el-
Sheikh en Naama Bay zijn aan het begin
van de nacht zeker 30 doden gevallen.
Er zijn meer dan honderd gewonden.

Waarschijnlijk gaat het om autobommen.
Volgens de politie waren er zeker vier
explosies:één op een bazaar in Sharm
el-Sheikh,twee in hotels in het nabij-
gelegen Naama Bay en één op een bazaar
in die plaats.

Sharm el-Sheikh en Naama Bay liggen op
de zuidpunt van de Sinaï-woestijn aan
de Rode Zee.Het zijn geliefde oorden
voor duikers en er komen veel toeristen
uit Europa.
***************************************

Oeroeboeroe
23-07-05, 01:23
Zojuist van BBC World geplukt:

Several killed in Egyptian blasts

At least 30 people have been killed and more than 100 wounded in a string of explosions in the Egyptian Red Sea resort of Sharm el-Sheikh, police said.
Residents said the first explosion appeared to have taken place in the Old Market area, which includes shops that are popular with tourists.

Other blasts were heard in the nearby area of Naama Bay. Witnesses said a four-star hotel was heavily damaged.

Preliminary reports said the blasts might have been caused by car bombs.

The first blast, which took place shortly after 0100 local time (2200 GMT), shook windows some distance away, and smoke was seen rising over the area, residents said.

One witness, Fabio Besone, who was at the Hard Rock Cafe in Naama Bay, said there were scenes of panic, with people running to get away.

"There was shrapnel everywhere, the front of the hotel had been completely blown away, a couple of bodies lying down on the front of the road - I have no idea if they were alive or severely injured," he told the BBC.

The Sharm el-Sheikh area is popular with tourists from Israel, Jordan, Egypt and Europe. Naama Bay is packed with hotels.

Last October, 34 people died in car and truck bombs at resorts close to Israel, on the on the eastern coast of the Sinai Peninsula.

Wide-O
23-07-05, 01:25
Wat een doffe ellende toch.

Oeroeboeroe
23-07-05, 01:59
Al Jazeera:

Many killed in Egypt explosions


Saturday 23 July 2005, 3:40 Makka Time, 0:40 GMT

At least 36 people have been killed and over 100 wounded in a string of bomb attacks overnight in the Egyptian Red Sea resort of Sharm el-Sheikh, police sources said on Saturday.

Casualties include Britons, Dutch, Qataris, Kuwaitis and Egyptians, a police source said.

The five explosions that shook the resort apparently occured around Naama Bay, a resident said.

The first explosion, shortly after 1am, was audible more than one kilometre away, he said.

It started a fire and smoke billowed over the town.

About 15 minutes later, two explosions were audible from the direction of Naama Bay, he said.

Naama Bay has dozens of luxury hotels popular with divers and holidaymakers from Europe.

Police have reportedly said the explosions were caused by four car bombs.

Residents shocked

Another resident said one of the explosions came from the direction of the Moevenpick Hotel in Naama Bay and broke the windows of his apartment.

"The blast shook my house, I can see the fire and lots of smoke," Akram al-Sherif, an Egyptian who was staying at a summer house several kilometres away, said.

One blast hit the Ghazala Gardens hotel, a four-star resort on the main tourist strip in the Naama Bay area of Sharm el-Sheikh, witnesses said.

A second blast was heard in the Old Market, another Sharm neighbourhood.

"The hotel was completely burned down, destroyed," said Amal Mustafa, 28, an Egyptian who was visiting Sharm with her family and who drove by the Ghazala Gardens.

Khaled Sakran, a resident of Sharm al-Sheikh, said he saw the first blast from the Old Market. "I saw the saw the fire in the sky," he said. "Right after, I saw a light in the sky and heard another explosion, coming from Naama Bay." He said he believed there was also a third blast.

Oeroeboeroe
23-07-05, 02:15
103 Teletekst za 23 jul
***************************************
Ook Nederlanders gedood in Egypte

***************************************
SHARM EL-SHEIKH Bij de aanslagen in de
Egyptische badplaatsen Sharm el-Sheikh
en Naama Bay zijn ook Nederlanders
omgekomen.Dat heeft de politie bekend
gemaakt.

Om hoeveel Nederlanders het gaat is,is
nog niet bekend.De dodentallen zijn nog
niet naar nationaliteit opgesplitst.

De Rode Zee is onder Nederlanders een
populaire vakantiebestemming.Bijna alle
grote reisorganisaties,waaronder TUI en
Thomas Cook,organiseren reizen naar de
Egyptische badplaatsen.Ook in één van
de getroffen hotels,het Ghazala Garden
Hotel in Naama Bay,komen veel toeristen
uit Nederland.
************************zie ook 126 ***

Al Sawt
23-07-05, 02:36
Om van te kotsen!

Wide-O
23-07-05, 02:41
Geplaatst door Al Sawt
Om van te kotsen!

Hoe bedoel je dit ? (eerlijke vraag)

Oeroeboeroe
23-07-05, 02:43
Geplaatst door Wide-O
Hoe bedoel je dit ? (eerlijke vraag)

Ik denk dat ie bedoelt dat ie ervan moet kotsen! Da's toch logisch?

Wide-O
23-07-05, 02:49
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik denk dat ie bedoelt dat ie ervan moet kotsen! Da's toch logisch?

Je hebt helemaal gelijk.

sjoepiloelioema
23-07-05, 08:16
Weer een typisch staaltje negatieve beeldvorming door de kranten. Waarom schrijven ze niet over de heerlijke egyptische keuken? Over de wuivende dadelpalmen en de silhouetten van felucca's tegen het avondrood?

mireille
23-07-05, 08:27
Geplaatst door sjoepiloelioema
Weer een typisch staaltje negatieve beeldvorming door de kranten. Waarom schrijven ze niet over de heerlijke egyptische keuken? Over de wuivende dadelpalmen en de silhouetten van felucca's tegen het avondrood?

In Beirouth bleek het prachtig weer, een zwoel zomerbriesje woei door de straten. De mensen zaten lustig op terrasjes te genieten, de meeste gebouwen waren al herbouwd en de straten opnieuw aangeplant met prachtige palmbomen. Condoleeca Rice kwam ook even langs op bezoek en genoot van het prachtige uitzicht. De sterren stonden aan de hemel en het was nog steeds volle maan. De verliefden zaten hun liefste woordjes uit te wisselen.

Op de achtergrond hoorde men een luide knal. Och, het is in de christelijke regio, zei de verliefde knaap onder de volle maan. Ze zullen weer vuurwerk aan het afsteken zijn.

http://breakingnews.nypost.com/dynamic/stories/L/LEBANON_EXPLOSION?SITE=NYNYP&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2005-07-23-01-16-48

ferrari
23-07-05, 09:03
Tsja, dan had Egypte maar geen troepen moeten hebben in Irak.

O, heeft Egypte geen troepen in Irak? :rolleyes:

mireille
23-07-05, 09:13
Geplaatst door ferrari
Tsja, dan had Egypte maar geen troepen moeten hebben in Irak.

O, heeft Egypte geen troepen in Irak? :rolleyes:

Er waren Engelse en Nederlandse toeristen! Die terroristenmannen hebben koppie koppie hoor.

Joesoef
23-07-05, 09:21
Geplaatst door mireille
Condoleeca Rice kwam ook even langs op bezoek en genoot van het prachtige uitzicht. De sterren stonden aan de hemel en het was nog steeds volle maan. De verliefden zaten hun liefste woordjes uit te wisselen.


Jij en Rice hebben wat gemeen.

ferrari
23-07-05, 09:42
Geplaatst door ferrari
Tsja, dan had Egypte maar geen troepen moeten hebben in Irak.

O, heeft Egypte geen troepen in Irak? :rolleyes:

Nee, nou weet ik het.

Met deze heldendaad heeft de Palestijnse vrijheidsstrijd een geweldige boost gekregen :handbang:

mireille
23-07-05, 09:47
De burgemeester van Sharm el-Sheikh heeft verklaard dat hij de motieven van de bommenleggers best kon begrijpen. 'Egypte had maar niet in Irak moeten tussenkomen' verklaarde hij, 'dan zouden wij deze ellende nu niet moeten meemaken'.

Andere bronnen verklaarden dan weer dat het hoogstwaarschijnlijk de israëlische ordediensten zijn die achter de aanslag zitten.


Bron: M-A.S.S.

ferrari
23-07-05, 09:52
Geplaatst door mireille
Andere bronnen verklaarden dan weer dat het hoogstwaarschijnlijk de israëlische ordediensten zijn die achter de aanslag zitten.

Ach, natuurlijk!

Lampo
23-07-05, 10:25
Geplaatst door mireille
De burgemeester van Sharm el-Sheikh heeft verklaard dat hij de motieven van de bommenleggers best kon begrijpen. 'Egypte had maar niet in Irak moeten tussenkomen' verklaarde hij, 'dan zouden wij deze ellende nu niet moeten meemaken'.


Als toeristenstad mag je in je handen knijpen met zo'n fijne, invoelende burgemeester.

Respect!

RinC
23-07-05, 10:41
Geplaatst door Lampo
Als toeristenstad mag je in je handen knijpen met zo'n fijne, invoelende burgemeester.

Respect!

Wat een pannenkoek. Gelooft ie Ut ook nog :ergleuk:



Erg triest wat er is gebeurd. Khoop dat die daders opgepakt worden en terecht worden gesteld.

Oeroeboeroe
23-07-05, 10:54
Dodental flink hoger dan aanvankelijk gedacht...

121 Teletekst za 23 jul
***************************************
Zeker 75 doden bij aanslagen Egypte

***************************************
SHARM EL-SHEIK Bij drie aanslagen in de
Egyptische badplaats Sharm el-Sheik
zijn zeker 75 doden gevallen.De bommen
gingen vannacht af.Onder de doden zijn
tenminste zeven buitenlanders.Er zijn
meer dan 100 gewonden.

De aanslagen werden gepleegd bij een
hotel,een taxistandplaats en een markt
waar veel toeristen komen.Het ging in
twee gevallen om autobommen,de derde
bom zat in een koffer.De verwoestingen
in Sharm el-Sheik zijn groot.

Een groep die zegt banden te hebben met
al-Qaeda heeft op internet de aanslagen
opgeëist.De aanslagen zijn wereldwijd
meteen veroordeeld.
***************************************

Mark
23-07-05, 11:04
Kijk dit was natuurlijk te verwachten, immers als jij een hotel bouwt waar ook mensen kunnen komen die uit landen komen wiens regering in het verleden of heden betrokken zijn geweest bij de oorlog in Irak dan ben je een doelwit.

En als jij als toerist gaat naar een hotel waar eventueel ook andere toeristen kunnen komen uit landen wiens regering steun heeft gegeven aan de oorlog in irak dan ben je ook een doelwit.

En als je werkt in een internationaal hotel waar deze mensen kunnen komen dan ben je een collaborateur, net als die iraakse burgers die dagelijks worden .......allemaal collaborateurs.

:duizelig:

Wide-O
23-07-05, 11:26
My wife and I and two friends were in a street cafe about 50m from where the explosions happened," said Charlie Ives, a police officer from London who had gone on holiday after helping in the aftermath of the British bomb attacks two weeks ago.

"[There were] two explosions within the space of four minutes.

"First, a huge explosion and a state of panic, lots of people running everywhere and we tried to get away from them. We started walking and four minutes later the second one went off."

...

Oeroeboeroe
23-07-05, 11:56
Speciaal voor Mill weer even naar boven.

Mill
23-07-05, 11:59
Ja ja...

Mark
23-07-05, 12:00
Hey Mill, zal je zien dat die journalist me gaat quoten omdat hij het serieus neemt! biraat

Mill
23-07-05, 12:11
Geplaatst door Mark
Hey Mill, zal je zien dat die journalist me gaat quoten omdat hij het serieus neemt! biraat

Misschien krijg jij dan ook de stichtelijke preek van Schaap! :)

Mark
23-07-05, 12:12
Geplaatst door Mill
Misschien krijg jij dan ook de stichtelijke preek van Schaap! :)

die paranoide onzin heb ik al te vaak gehoord.

Al Sawt
23-07-05, 21:13
Geplaatst door ferrari
Nee, nou weet ik het.

Met deze heldendaad heeft de Palestijnse vrijheidsstrijd een geweldige boost gekregen :handbang: Palestijnse vrijheidstrijd, staat los van die acties.

Die richten alleen op schuldigen!

Oeroeboeroe
23-07-05, 21:19
Geplaatst door Al Sawt
Palestijnse vrijheidstrijd, staat los van die acties.

Die richten alleen op schuldigen!

Nou Al, da's een beetje overdreven, niet?

kaassieforreal
23-07-05, 21:45
Geplaatst door Al Sawt
Palestijnse vrijheidstrijd, staat los van die acties.

Die richten alleen op schuldigen!

Nou, waren er geen kinderen in Sharm El-Sheikh dan?

kaassieforreal
23-07-05, 21:47
Trouwens, het is toch al te duidelijk dat dit een goed gecoordineerde Mossad actie is om de Moslims wereldwijd in discrediet te brengen?

Ontruiming Gaza<->Egypte. It's too obvious...

Goodnight
23-07-05, 21:58
Onze deskundige in huis: kaassieforreal :rolleyes:

Denk je dat het niet erger kan komt er een aanslag die de voorgaande van de afgelopen weken overtreft.
Om van te kotsen gewoon :kotsen:


Ben benieuwd of men over een week ook 2 minuten stiilte houd voor DEZE slachtoffers......

Bart.NL
23-07-05, 22:00
Geplaatst door Al Sawt
Palestijnse vrijheidstrijd, staat los van die acties.

Die richten alleen op schuldigen!

Bussen in Tel Aviv.

Al Sawt
23-07-05, 22:02
Geplaatst door Goodnight
Onze deskundige in huis: kaassieforreal :rolleyes:

Kaassieforreal denkt dat ie een soort inbreng heeft, die als een paal overeind staat. Helaas kan Kaassie zijn punten nauwelijks hard maken en daarom bezondigd hij aan oneliners.

Al Sawt
23-07-05, 22:03
Geplaatst door Bart.NL
Bussen in Tel Aviv. Zitten er gewetenbezwaarders tussen?

kaassieforreal
23-07-05, 22:06
Geplaatst door Al Sawt
Kaassieforreal denkt dat ie een soort inbreng heeft, die als een paal overeind staat. Helaas kan Kaassie zijn punten nauwelijks hard maken en daarom bezondigd hij aan oneliners.

Helaas voor jou gaan zelfs mijn oneliners je boven je pet

kaassieforreal
23-07-05, 22:07
Geplaatst door Goodnight
Onze deskundige in huis: kaassieforreal :rolleyes:



Neem me nou niet altijd serieus... :bril:

Al Sawt
23-07-05, 22:08
Geplaatst door kaassieforreal
Helaas voor jou gaan zelfs mijn oneliners je boven je pet Is dat zo? Dat betwijfel ik. Hoe dan ook welkom terug. Ik kan niet wachten wanneer ik je genadeloos ga afstraffen in een discussie.

kaassieforreal
23-07-05, 22:16
Geplaatst door Al Sawt
Is dat zo? Dat betwijfel ik.

Oh ik niet hoor, neeeuhhh :giechel:



Hoe dan ook welkom terug. Ik kan niet wachten wanneer ik je genadeloos ga afstraffen in een discussie.

Nou ik schat in dat ik nog zo'n vijftig jaar voor de boeg heb, dus je hebt nog wat tijd om te oefenen. Wie weet ga ik het toch nog eens meemaken...

Bart.NL
24-07-05, 10:30
Geplaatst door Al Sawt
Zitten er gewetenbezwaarders tussen?

Dus zijn het schuldigen? Velen zijn daar geboren, en dat valt hen kennelijk aan te rekenen, volgens jouw redenering.

Spoetnik
24-07-05, 10:45
Geplaatst door kaassieforreal
Trouwens, het is toch al te duidelijk dat dit een goed gecoordineerde Mossad actie is om de Moslims wereldwijd in discrediet te brengen?

Ontruiming Gaza<->Egypte. It's too obvious...

Sjezus, dat antisemitisme van jou begint me behoorlijk te irriteren :mad:

Het CIDI moet zich maar eens beginnen zorgen gaan maken over het anti-semitisme onder autochtone bevolking van nederland...

In het verleden betrapte ik mill ook al op venijdige antisemitisme.. een internet journalist meldde dit in een artikel, waardoor maroc.nl in diskrediet werd gesteld. En nu jij weer...

kaassieforreal
24-07-05, 11:09
Geplaatst door Spoetnik
Sjezus, dat antisemitisme van jou begint me behoorlijk te irriteren :mad:

Maar het zijn toch de Joden, nee de zionisten die verantwoordelijk zijn voor het kwaad in de wereld!!! Alleen de Westerse vazallen van opperzionist Bush wilen dit niet inzien, bang als zij zijn voor hun eigen oorlogsverleden en oliehonger :student:





Het CIDI moet zich maar eens beginnen zorgen gaan maken over het anti-semitisme onder autochtone bevolking van nederland...

Deze hellehonden die door het nee de Mossad hier zijn geplaatst om verdeeldheid en ellende onder de Moslims te zaaien lust ik rauw. Achter de schermen houden zij de touwtjes in handen en manipuleren constant de media of is het toevallig dat de Bilderberg conferenties altijd in besloten vorm worden georganiseerd???



In het verleden betrapte ik mill ook al op venijdige antisemitisme.. een internet journalist meldde dit in een artikel, waardoor maroc.nl in diskrediet werd gesteld. En nu jij weer...

Mill en ik zijn broeders in de strijd tegen de onderdrukking en het verderf van het grootzionistische kapitaal wat nee dat verantwoordelijk is voor het werpen van de eerste atoombom, wereldwijde ondrukking en armoede en vrijmetselarij. Bovendien weet iedereen dat zionisten Palestijnse kinderen opeten

Oeroeboeroe
24-07-05, 15:35
Geplaatst door Al Sawt
Zitten er gewetenbezwaarders tussen?

Dat zou zo maar kunnen, ja.

Wide-O
24-07-05, 17:26
Wat me erg stoorde gisteren op het nieuws... (understatement...)

Vakantiegangers staan klaar in de luchthaven om naar Sharm te vertrekken. Ze geven toe erg bang te zijn.

Maar, aangezien er nog geen "negatief reisadvies" is gegeven door de ambassade, gaan ze toch maar, doodsbang of niet.

"Anders krijgen we ons geld niet terug".

Ik bestel alvast een plasma met asbak-proof glas ervoor :fpuh:

mark61
24-07-05, 17:45
Geplaatst door Wide-O
Wat me erg stoorde gisteren op het nieuws... (understatement...)

Vakantiegangers staan klaar in de luchthaven om naar Sharm te vertrekken. Ze geven toe erg bang te zijn.

Maar, aangezien er nog geen "negatief reisadvies" is gegeven door de ambassade, gaan ze toch maar, doodsbang of niet.

"Anders krijgen we ons geld niet terug".

Ik bestel alvast een plasma met asbak-proof glas ervoor :fpuh:

Is dat nou al je tweede die je gesloopt hebt? Sommige mensen doen maar...

Je hebt bang en Bang. Bang is in NL, dat het geld gaat kosten. Das pas terreur.

Wide-O
24-07-05, 18:02
Geplaatst door mark61
Das pas terreur.

Is een soort totaal faillissement toch ?

OK, als je niet bang bent (zo blijken er ook, je hebt overal gekken), sayonara, je doet maar, iesj wat leegjes, lijken liggen toch wel uit het zicht, maar vooruit met de geit.

Maar deze mensen hadden nood aan een family size Tenalady. Ogen draaiden sneller dan een attractie in Disneyland.

En dan TOCH gaan, vanwege pakweg 500 betaalde EURie.

FER FUCKS SAKE !

Normen, waarden, en airmiles.

Joesoef
24-07-05, 18:09
Geplaatst door Wide-O
Ik bestel alvast een plasma met asbak-proof glas ervoor :fpuh:


Hoest het met je monitor, weer wat zinnige strepen er op gekregen?

Wide-O
24-07-05, 18:12
Geplaatst door Joesoef
Hoest het met je monitor, weer wat zinnige strepen er op gekregen?

Nog steeds veel strepen, maar ik kan er geen soep van koken :hihi:

Iesj kapoet :huil:

Joesoef
24-07-05, 18:14
Geplaatst door Wide-O
Nog steeds veel strepen, maar ik kan er geen soep van koken :hihi:

Iesj kapoet :huil:

:droef:

mark61
24-07-05, 20:34
Geplaatst door Wide-O
Is een soort totaal faillissement toch ?

OK, als je niet bang bent (zo blijken er ook, je hebt overal gekken), sayonara, je doet maar, iesj wat leegjes, lijken liggen toch wel uit het zicht, maar vooruit met de geit.

Ach, tot voor kort was het gevaar van naschokken/-aanslagen zeer beperkt. En net als bij de tsoenami help je de nabestaanden met de wederopbouw van de economie. The show must go on. Toch?

Airmiles winnen het altijd van de andere 2.

Al Sawt
24-07-05, 21:30
Geplaatst door kaassieforreal




Nou ik schat in dat ik nog zo'n vijftig jaar voor de boeg heb, dus je hebt nog wat tijd om te oefenen. Wie weet ga ik het toch nog eens meemaken... Oefenen?

Is niet nodig! In verleden had ik je al paar keer te grazen genomen. Ik betwijfel of ik in de nabije toekomst ga falen.

Al Sawt
24-07-05, 21:33
Geplaatst door Bart.NL
Dus zijn het schuldigen? Velen zijn daar geboren, en dat valt hen kennelijk aan te rekenen, volgens jouw redenering. Neemt niet weg dat de absolute meerderheid van Israelische publiek voorstander is van handhaving van bezetting. Absolute meerderheid van Israeliers is op grond van racistische motieven tegen terugkeer van Palestijnse vluchtelingen.

Zijn ze onschuldig? Absoluut niet!

Oeroeboeroe
24-07-05, 21:36
Geplaatst door Al Sawt
Neemt niet weg dat de absolute meerderheid van Israelische publiek voorstander is van handhaving van bezetting. Absolute meerderheid van Israeliers is op grond van racistische motieven tegen terugkeer van Palestijnse vluchtelingen.

Zijn ze onschuldig? Absoluut niet!

Er is geen "ze". Daar waren we het allemaal zo langzamerhand toch over eens? :rotpc:

Al Sawt
24-07-05, 21:43
Geplaatst door Oeroeboeroe
Er is geen "ze". Daar waren we het allemaal zo langzamerhand toch over eens? :rotpc: "Ze" bestaan wel degelijk. En dat is de overgrote meerderheid van Israelische bevolking die de bezetting en onderdrukking van Palestijnen aan de hand van een racistische en bespottelijke ideologie legitiemeren en steunen.

kaassieforreal
24-07-05, 21:55
Geplaatst door Al Sawt
Oefenen?

Is niet nodig! In verleden had ik je al paar keer te grazen genomen. Ik betwijfel of ik in de nabije toekomst ga falen.

Na je hebt toch wel talenten blijkt. Fantaseren lukt je prima.

Al Sawt
24-07-05, 22:00
Geplaatst door kaassieforreal
Na je hebt toch wel talenten blijkt. Fantaseren lukt je prima. Kaassietoch, fantaseren is het scheppen van een perceptie. Daar heb ik me nooit aan gezondigd. En dat moet je onderstrepen. Al was het maar dat je mijn vermeende fantasie makkelijk kon doorprikken.

kaassieforreal
24-07-05, 22:03
Geplaatst door Al Sawt
Kaassietoch, fantaseren is het scheppen van een perceptie. Daar heb ik me nooit aan gezondigd. En dat moet je onderstrepen. Al was het maar dat je mijn vermeende fantasie makkelijk kon doorprikken.

Ik kan alles makkelijk van je doorprikken want het is en blijft gelul.

Oeroeboeroe
24-07-05, 22:08
Geplaatst door Al Sawt
"Ze" bestaan wel degelijk. En dat is de overgrote meerderheid van Israelische bevolking die de bezetting en onderdrukking van Palestijnen aan de hand van een racistische en bespottelijke ideologie legitiemeren en steunen.

Ik constateer allereerst dat je het zelf al relativeert door over een (overgrote) meerderheid te spreken. Dat is dus niet iedereen.

Daarnaast meen ik te weten dat een groot deel van de achterban van de Arbeiderspartij en groepen nog "linksere" Israëli's de Westbank zo snel mogelijk willen ontruimen.

En dan heb je natuurlijk nog helden als die straaljagerpiloten die een paar maanden geleden m.i. terecht weigerden in hun ogen onmenselijke orders uit te voeren.

Nog los van het feit dat het vermoorden van kinderen (die ook wel eens met de bus gaan) sowieso overal en altijd not done is.

Al Sawt
25-07-05, 00:06
Geplaatst door kaassieforreal
Ik kan alles makkelijk van je doorprikken want het is en blijft gelul. Voor een persoon die nauwelijks wat kennis bezit, neem je veel superlatieven in je mond.

Maar goed.

Als ik jou was, zou ik meer in oneliners blijven steken. Elk inbreng met meer dan 2 regels van jouw kant, zal ik keihard afstraffen.

Al Sawt
25-07-05, 00:17
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik constateer allereerst dat je het zelf al relativeert door over een (overgrote) meerderheid te spreken. Dat is dus niet iedereen.

Daarnaast meen ik te weten dat een groot deel van de achterban van de Arbeiderspartij en groepen nog "linksere" Israëli's de Westbank zo snel mogelijk willen ontruimen. Israelische electoraat bestaat uit meer rechts-stemmers dan links. Voorts zijn alle linkse partijen tegenstanders van complete ontruiming van WB. In hun ogen dienen alle nederzettingen rondom Jeruzalem bij Israelisch grondgebied worden toegevoegd en alle grote nederzettingen in WB moeten gehandhaafd worden.

Ook zijn ze tegen de terugkeer van alle Palestijnse vluchtelingen en afstaan van Oost-Jeruzalem is voor hun alles behalve bespreekbaar.

Kortom; ze zijn tegen vorming van een Palestijnse staat en tegen ontruiming van alle Joodse nederzettingen.

Waarom? Omdat ze weten dat hun achterban al die punten zullen verwerpen als ze de Palestijnen tegemoet komen.

Linkse partijen in Israel, zijn meer fascistisch dan alle extreem-rechtse partijen in Europa bij elkaar.

Wat te maken heeft met de fascistische mentaliteit van een gemiddelde Israelier!


En dan heb je natuurlijk nog helden als die straaljagerpiloten die een paar maanden geleden m.i. terecht weigerden in hun ogen onmenselijke orders uit te voeren.Leuk en aardig. Het feit dat ze publiek aan de schandpaal worden genageld, geeft alleen maar dat die helden als lafaards en verraders worden gezien bij overgroot gedeelte van Israeliers.


Nog los van het feit dat het vermoorden van kinderen (die ook wel eens met de bus gaan) sowieso overal en altijd not done is. Volkomen mee eens. Maar de Palestijnse kinderendoden overtreffen de Israelische doden van alle leeftijden, ruimschoots.

Geeft alleen maar aan dat een kinderleven in bezette gebied minder waard is dan een leven van een bezetter.

@Kaassie,

Schroom niet en sluit aan bij de discussie!

Oeroeboeroe
25-07-05, 00:57
Geplaatst door Al Sawt
Israelische electoraat bestaat uit meer rechts-stemmers dan links. Voorts zijn alle linkse partijen tegenstanders van complete ontruiming van WB. In hun ogen dienen alle nederzettingen rondom Jeruzalem bij Israelisch grondgebied worden toegevoegd en alle grote nederzettingen in WB moeten gehandhaafd worden.

Ook zijn ze tegen de terugkeer van alle Palestijnse vluchtelingen en afstaan van Oost-Jeruzalem is voor hun alles behalve bespreekbaar.

Kortom; ze zijn tegen vorming van een Palestijnse staat en tegen ontruiming van alle Joodse nederzettingen.

Waarom? Omdat ze weten dat hun achterban al die punten zullen verwerpen als ze de Palestijnen tegemoet komen.

Linkse partijen in Israel, zijn meer fascistisch dan alle extreem-rechtse partijen in Europa bij elkaar.

Wat te maken heeft met de fascistische mentaliteit van een gemiddelde Israelier!

Leuk en aardig. Het feit dat ze publiek aan de schandpaal worden genageld, geeft alleen maar dat die helden als lafaards en verraders worden gezien bij overgroot gedeelte van Israeliers.

Volkomen mee eens. Maar de Palestijnse kinderendoden overtreffen de Israelische doden van alle leeftijden, ruimschoots.

Geeft alleen maar aan dat een kinderleven in bezette gebied minder waard is dan een leven van een bezetter.

@Kaassie,

Schroom niet en sluit aan bij de discussie!

Laat ik wat ik wil zeggen kort samenvatten: gij zult niet doden.

Ik steun een onafhankelijke Palestijnse staat met oost Jerusalem als hoofdstad, maar er zijn gewoon grenzen.

Dat Israëli als het om Palestijnen gaat vaak een fascistische inslag hebben, ben ik met je eens.

Als ik, zoals vanavond, in het NOS-journaal een Egyptische jongen hoor zeggen dat de dader van de aanslagen in Sharm El-Sheikh een jood moet zijn geweest, omdat islamieten dit soort dingen niet doen (AARDIG zou zeggen: "bronnen? wetenschappelijk bewijs?"), dan kan ik dat fascisme echter ook wel weer een beetje begrijpen. Niet rechtvaardigen, maar wel qua wordingsgeschiedenis begrijpen, bedoel ik.

Hoe dan ook: ik ben tegen aanslagen in bussen e.d, ook in een onafhankelijkheidsstrijd.

Zo ben ik overigens ook tegen het schieten op kinderen en ongewapende mensen en het platwalsen van huizen.

Al Sawt
25-07-05, 01:11
Geplaatst door Oeroeboeroe
Laat ik wat ik wil zeggen kort samenvatten: gij zult niet doden. Volkomen mee eens.


Ik steun een onafhankelijke Palestijnse staat met oost Jerusalem als hoofdstad, maar er zijn gewoon grenzen. Welke grenzen?


Dat Israëli als het om Palestijnen gaat vaak een fascistische inslag hebben, ben ik met je eens. Ok!


Als ik, zoals vanavond, in het NOS-journaal een Egyptische jongen hoor zeggen dat de dader van de aanslagen in Sharm El-Sheikh een jood moet zijn geweest, omdat islamieten dit soort dingen niet doen (AARDIG zou zeggen: "bronnen? wetenschappelijk bewijs?"), dan kan ik dat fascisme echter ook wel weer een beetje begrijpen Walgelijk dat je op basis van die flutaliteit bezetting gaat rechtvaardigen.

Maar anderzijds is het interessant dat je die opmerking van die jongen geplaatst had. Want dacht je dat die opmerking zomaar gezegd werdt? Nee! Want Israelische groepen hadden eerder terreur aanslagen in Egypte gepleegd om bewind van Nasser te destabiliseren.

Israel wordt niet zomaar als een demon afgeschilderd.


Niet rechtvaardigen, maar wel qua wordingsgeschiedenis begrijpen, bedoel ik. Onbegrijpelijk! Wordingsgeschiedenis van Israel is meest belachelijkste en na die van 3e Reich het meest misdadigste in de wereldgeschiedenis.

Etnisch zuiveringen, moordpartijen en golven van migranten uit allerlei landen, om Palestina te bezetten om nederzetting Israel op te zetten.

Om al deze bovenstaande gebeurtenissen voor elkaar te krijgen, dien je een ideologie te bedenken. Puur gericht om de massa`s in Oost-Europese ghetto`s te bewegen naar Palestina en hun geweten uit te schakelen voordat ze ooit een Arabier hadden gezien.

Zionisme en Nazisme, zijn twee ideologien van zelfde slag.


Hoe dan ook: ik ben tegen aanslagen in bussen e.d, ook in een onafhankelijkheidsstrijd. Ik ben tegen bezetting en onderdrukking.

Oeroeboeroe
25-07-05, 01:23
Geplaatst door Al Sawt
Volkomen mee eens.

Welke grenzen?

Ok!

Walgelijk dat je op basis van die flutaliteit bezetting gaat rechtvaardigen.

Maar anderzijds is het interessant dat je die opmerking van die jongen geplaatst had. Want dacht je dat die opmerking zomaar gezegd werdt? Nee! Want Israelische groepen hadden eerder terreur aanslagen in Egypte gepleegd om bewind van Nasser te destabiliseren.

Israel wordt niet zomaar als een demon afgeschilderd.

Onbegrijpelijk! Wordingsgeschiedenis van Israel is meest belachelijkste en na die van 3e Reich het meest misdadigste in de wereldgeschiedenis.

Etnisch zuiveringen, moordpartijen en golven van migranten uit allerlei landen, om Palestina te bezetten om nederzetting Israel op te zetten.

Om al deze bovenstaande gebeurtenissen voor elkaar te krijgen, dien je een ideologie te bedenken. Puur gericht om de massa`s in Oost-Europese ghetto`s te bewegen naar Palestina en hun geweten uit te schakelen voordat ze ooit een Arabier hadden gezien.

Zionisme en Nazisme, zijn twee ideologien van zelfde slag.

Ik ben tegen bezetting en onderdrukking.

Ik wil nadrukkelijk zeggen dat ik die bezetting dus NIET rechtvaardig.

Ik ben het alweer met je eens dat Zionisme en Fascisme dicht bijelkaar liggen.

Ik ben het oneens met je dat die houding van het de joden desnoods van een zonsverduistering nog de schuld geven een futiliteit is. Dat is gewoon stompzinnig, en in wezen niks anders dan bij een bericht over een bankoverval direct zeggen: "Zal wel weer een Marokkaan geweest zijn".

De wordingsgeschiedenis van Israël is inderdaad belachelijk en onrechtvaardig, ben ik alweer met je eens. Ik had het over de wordingsgeschiedenis van de psychische toestand van veel Israëli, meer als verschijnsel dan dat ik ze gelijk geef. Ik zei dat ik het deels begreep, niet dat ik het daarmee wilde rechtvaardigen.

En ik blijf tegen bommen in bussen!

Al Sawt
25-07-05, 01:33
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik wil nadrukkelijk zeggen dat ik die bezetting dus NIET rechtvaardig.

Ik ben het alweer met je eens dat Zionisme en Fascisme dicht bijelkaar liggen.

Ik ben het oneens met je dat die houding van het de joden desnoods van een zonsverduistering nog de schuld geven een futiliteit is. Dan praat je over antisemitisme.



Dat is gewoon stompzinnig, en in wezen niks anders dan bij een bericht over een bankoverval direct zeggen: "Zal wel weer een Marokkaan geweest zijn". Dit is meer realistisch. Als ik hoor dat een straatoveral plaatsvind, dan neem ik aan dat een medeMarokkaan een dader moet zijn.

Waarom? Omdat je baseert op zaken die in verleden voor gekomen zijn.

Dat gold ook voor de Egyptische jongen. Maar het is inderdaad stompzinnig!


De wordingsgeschiedenis van Israël is inderdaad belachelijk en onrechtvaardig, ben ik alweer met je eens. Ik had het over de wordingsgeschiedenis van de psychische toestand van veel Israëli, meer als verschijnsel dan dat ik ze gelijk geef. Ok! Daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.

Oeroeboeroe,

Ik ben niet iemand die pas en te onpas de vinger wijst naar Israel of iedereen die in die plaatje past.

In mijn ogen vormen de Arabische leiders de hoofdschuldigen van de huidige situatie in Palestina en MO.


Maar ik blijf tegen bommen in bussen!Ik ben tegen alle vormen van bloedvergieten! Al was het maar omdat we in de toekomst met de gewezen bewoners van Israel moeten samenleven.

Oeroeboeroe
25-07-05, 01:39
Geplaatst door Al Sawt
Ik ben tegen alle vormen van bloedvergieten!

Dat zijn we dan samen. Lijkt me een mooi besluit. Welterusten straks! Ik ga nog effe Vakkevulle, denk ik, en dan tukken.

:zwaai:

Al Sawt
25-07-05, 02:08
Geplaatst door Oeroeboeroe
Dat zijn we dan samen. Lijkt me een mooi besluit. Welterusten straks! Ik ga nog effe Vakkevulle, denk ik, en dan tukken.

:zwaai: Dan rest mij niets anders op, om je een vredige nacht te wensen!

Soldim
25-07-05, 02:53
Ik ben tegen alle vormen van bloedvergieten!

Ik heb de tijd genomen om alles te lezen -- 'k had bij het eind moeten beginnen :D

Volkomen met je eens -- elke druppel bloed is er een teveel, ongeacht van wie afkomstig.

ronald
25-07-05, 05:00
[QUOTE]Geplaatst door Al Sawt
[B]Volkomen mee eens.


Walgelijk dat je op basis van die flutaliteit bezetting gaat rechtvaardigen.

Futiliteiten? Dit is een fituliteit?:

Als ik, zoals vanavond, in het NOS-journaal een Egyptische jongen hoor zeggen dat de dader van de aanslagen in Sharm El-Sheikh een jood moet zijn geweest, omdat islamieten dit soort dingen niet doen (AARDIG zou zeggen: "bronnen? wetenschappelijk bewijs?"), dan kan ik dat fascisme echter ook wel weer een beetje begrijpen



Maar anderzijds is het interessant dat je die opmerking van die jongen geplaatst had. Want dacht je dat die opmerking zomaar gezegd werdt? Nee! Want Israelische groepen hadden eerder terreur aanslagen in Egypte gepleegd om bewind van Nasser te destabiliseren.

Die jongen weet niet eens meer wie Nasser was. Zijn uitspraak en degenen met hem weerlegden het niet, is een regelrechte uitkomst van jarenlange anti-semitiesche tv pulp die daar als "waarheid" wordt ingegoten.

http://www.memri.org/video/

Kijk wat die hoge heren (o.a. uit Egypte) allemaal uitkramen. En dan kom jij met Nassar aan.....hoe "naief" kun je zijn?


Israel wordt niet zomaar als een demon afgeschilderd. DUS WEL HE.

Op de rest van je onzin zal ik maar niet ingaan. Ik wacht wel tot je een wetenschappelijk geschiedenisboek hebt aangeschaft.

Al Sawt
27-07-05, 00:41
Geplaatst door ronald


Op de rest van je onzin zal ik maar niet ingaan. Ik wacht wel tot je een wetenschappelijk geschiedenisboek hebt aangeschaft. Talmoed, Oude of Nieuwe Testament?

Zodat ik mijn wereldbeeld bij kan stellen.

ronald
27-07-05, 01:10
Geplaatst door Al Sawt
Talmoed, Oude of Nieuwe Testament?

Zodat ik mijn wereldbeeld bij kan stellen.

Kijk daar ga je weer. Welke ongeletterde haalt de Tora, het nieuwe Testament of de Talmoed aan als geschiedenisBOEK aan? Dat het van historische waarde mede bepalend is wil niet zeggen dat de belangrijkheid ervan ook in de historische factor zit.