PDA

Bekijk Volledige Versie : Rijke stinkerds willen straatnaam veranderen vanwege associaties met armoede & honger



Zwarte Schaap
23-07-05, 11:28
Montevideo wil niets met armoe

Rotterdam - Enkele toekomstige bewoners van Montevideo, de chique woontoren naast Hotel New York, hebben tevergeefs geprobeerd de naam van het aangrenzende Landverhuizersplein te veranderen. De naam bracht volgens hen 'teveel negatieve associaties met armoede en honger' met zich mee. Dat strookt niet ,,met de allure en en stijl van Montevideo,'' lieten ze de gemeente weten.

Hun verzoek bleek echter aan dovemansoren gericht. De straatnamencommissie liet de bewoners op haar beurt namelijk weer weten dat het Landverhuizersplein juist 'een uitstekende naam' is voor de locatie op de Wilhelminapier. Daar vandaan vertrokken immers generaties emigranten naar de Verenigde Staten en andere bestemmingen.

De naam past ook goed in het hele thema Holland Amerika Lijn op de Wilhelminapier, meent de commissie. Bovendien: straatnamen worden in principe nooit gewijzigd in Rotterdam of er moet wel een héél goede reden voor zijn.

Deze naam dateert nog maar van recente datum. Het plein naast Hotel New York kreeg de naam pas vijf jaar geleden.


Bron: Rotterdams Dagblad 22/07/05

Mark
23-07-05, 11:29
hahahaha Montevideo is toch de hoofdtad van Uruguay waar je de lijmsnuivende kinderen op straat ziet zitten?

vlegeltje
23-07-05, 11:35
Geplaatst door Mark
hahahaha Montevideo is toch de hoofdtad van Uruguay waar je de lijmsnuivende kinderen op straat ziet zitten?

Laten we het Landverhuizersplein omdopen tot Doodseskaderplaats :)

Mark
23-07-05, 11:37
Geplaatst door vlegeltje
Laten we het Landverhuizersplein omdopen tot Doodseskaderplaats :)

lijmsnuivende-kindhoersteeg.

RinC
23-07-05, 11:47
Geplaatst door Mark
lijmsnuivende-kindhoersteeg.

Der Straatkinderen

In Amsterdam heb je: Der Kinderenstraat :D

~Panthera~
23-07-05, 11:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Montevideo wil niets met armoe

Rotterdam - Enkele toekomstige bewoners van Montevideo, de chique woontoren naast Hotel New York, hebben tevergeefs geprobeerd de naam van het aangrenzende Landverhuizersplein te veranderen. De naam bracht volgens hen 'teveel negatieve associaties met armoede en honger' met zich mee. Dat strookt niet ,,met de allure en en stijl van Montevideo,'' lieten ze de gemeente weten.

Hun verzoek bleek echter aan dovemansoren gericht. De straatnamencommissie liet de bewoners op haar beurt namelijk weer weten dat het Landverhuizersplein juist 'een uitstekende naam' is voor de locatie op de Wilhelminapier. Daar vandaan vertrokken immers generaties emigranten naar de Verenigde Staten en andere bestemmingen.

De naam past ook goed in het hele thema Holland Amerika Lijn op de Wilhelminapier, meent de commissie. Bovendien: straatnamen worden in principe nooit gewijzigd in Rotterdam of er moet wel een héél goede reden voor zijn.

Deze naam dateert nog maar van recente datum. Het plein naast Hotel New York kreeg de naam pas vijf jaar geleden.


Bron: Rotterdams Dagblad 22/07/05


Zieke idioten. :knife_hea

Oeroeboeroe
23-07-05, 11:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
Montevideo wil niets met armoe

Rotterdam - Enkele toekomstige bewoners van Montevideo, de chique woontoren naast Hotel New York, hebben tevergeefs geprobeerd de naam van het aangrenzende Landverhuizersplein te veranderen. De naam bracht volgens hen 'teveel negatieve associaties met armoede en honger' met zich mee. Dat strookt niet ,,met de allure en en stijl van Montevideo,'' lieten ze de gemeente weten.

Hun verzoek bleek echter aan dovemansoren gericht. De straatnamencommissie liet de bewoners op haar beurt namelijk weer weten dat het Landverhuizersplein juist 'een uitstekende naam' is voor de locatie op de Wilhelminapier. Daar vandaan vertrokken immers generaties emigranten naar de Verenigde Staten en andere bestemmingen.

De naam past ook goed in het hele thema Holland Amerika Lijn op de Wilhelminapier, meent de commissie. Bovendien: straatnamen worden in principe nooit gewijzigd in Rotterdam of er moet wel een héél goede reden voor zijn.

Deze naam dateert nog maar van recente datum. Het plein naast Hotel New York kreeg de naam pas vijf jaar geleden.


Bron: Rotterdams Dagblad 22/07/05


:kotsen:
:kotsen2:

Joesoef
23-07-05, 11:53
Montevideo Rotterdam. Dat is toch die toren vlakbij vliegveld Rotterdam? Met dat mooie open water er voor zodat je je vliegtuig mooi op koers kan leggen

Mooi uitzicht vanaf die toren.

assassijn
23-07-05, 11:53
Je zal als Jood maar in het "Jodenrijtje" leven -zijstraat van de Bakkerstraat in Utr.
Wat zeiken die bewoners dan.

Wide-O
23-07-05, 12:02
Geplaatst door assassijn
Je zal als Jood maar in het "Jodenrijtje" leven -zijstraat van de Bakkerstraat in Utr.
Wat zeiken die bewoners dan.

In Mechelen België is er ook een Jodenstraat, vlak bij de Dossin kazerne vanwaar menig transport naar de kampen is vertrokken.

Vlak erbij ligt het Klapgat overigens :verward:

En in Kruishoutem is er een Lulstraat :argwaan:

delirious
23-07-05, 12:07
Geplaatst door Wide-O
In Mechelen België is er ook een Jodenstraat, vlak bij de Dossin kazerne vanwaar menig transport naar de kampen is vertrokken.

Vlak erbij ligt het Klapgat overigens :verward:

En in Kruishoutem is er een Lulstraat :argwaan:


Wide-O, kan jij nog herinneren dat wijlen Paus jonhanes ooit Belgie heeft bezocht (weet niet meer welk jaar).

Hij bezocht toen ook Retie.
Spandoeken met " Welkom Paus, in ons Retie"

Wide-O
23-07-05, 12:10
Geplaatst door delirious
Wide-O, kan jij nog herinneren dat wijlen Paus jonhanes ooit Belgie heeft bezocht (weet niet meer welk jaar).

Hij bezocht toen ook Retie.
Spandoeken met " Welkom Paus, in ons Retie"

LOL :D

Ja, ik herinner het me nog, ergens jaren 80, 1985 of zo.

Wij hebben ook de gemeenten Kontich, Reet en Aartselaar, vlak bij elkaar in de buurt. Aarschot is er ook nog. Rare jongens die Belgen.

~Panthera~
23-07-05, 12:12
Geplaatst door delirious
Wide-O, kan jij nog herinneren dat wijlen Paus jonhanes ooit Belgie heeft bezocht (weet niet meer welk jaar).

Hij bezocht toen ook Retie.
Spandoeken met " Welkom Paus, in ons Retie"


:haha:

delirious
23-07-05, 12:12
Geplaatst door Wide-O
LOL :D

Ja, ik herinner het me nog, ergens jaren 80, 1985 of zo.

Wij hebben ook de gemeenten Kontich, Reet en Aartselaar, vlak bij elkaar in de buurt. Aarschot is er ook nog. Rare jongens die Belgen.

Het was Reet ja :haha:

Wide-O
23-07-05, 12:19
Geplaatst door delirious
Het was Reet ja :haha:

Retie hebben we ook hoor :hardlach:

En K*ttekoven. Maar jullie hebben dan ook weer K*ttingen in Limburg.

Zwarte Schaap
23-07-05, 12:47
Geplaatst door assassijn
Je zal als Jood maar in het "Jodenrijtje" leven -zijstraat van de Bakkerstraat in Utr.
Wat zeiken die bewoners dan.

Je zal maar Turk zijn en wonen in de Turk te Zwijndrecht. Nou onze benzakoerd heeft daar zelfs een actie voor gevoerd.

...
De leukste actie heb ik eigenlijk gevoerd toen ik al raadslid-af was. Dat was een actie om een straat hier die Turk heet, te veranderen in Turkstraat. Of beter nog: Tuinderij Turkstraat. Want daar komt die naam vandaan, uit de tuinderij-geschiedenis. Maar nu is het een straat waar tachtig procent van de inwoners Turks is. En die worden uitgelachen waneer ze bij de bank, op school of in het ziekenhuis hun adres moeten geven en dan Turk zeggen. Dan is het altijd: Nee, niet je nationaliteit, je straatnaam. Ja: Turk. Uiteindelijk is het straatnaambordje wel vervangen door eentje met een onderschrift. En nadat dat bord ooit op een duistere nacht werd gestolen, hangt de straatnaam nu vier meter hoog. Dat heeft mijn actie opgeleverd: het hoogst hangende straatnaambord van Europa, ha! Maar inderdaad: toen ik in de gemeenteraad zat moest ik bij thuiskomst switchen van fietsbanen en de ozb naar een niveau dat daar ver bovenuit stak. Ik had vaak het idee dat ik veel wijzer was geworden als ik in de vergadertijd een goed boek van Goethe had gelezen.
...

Zwarte Schaap
23-07-05, 14:20
Geplaatst door Joesoef
Montevideo Rotterdam. Dat is toch die toren vlakbij vliegveld Rotterdam? Met dat mooie open water er voor zodat je je vliegtuig mooi op koers kan leggen

Mooi uitzicht vanaf die toren.

Nou nee, het vliegveld ligt bij zestienhoven, dat is zo een kilometertje of 25 uit de buurt. In de buurt heeft vroeger wel een luchthaven gezeten, ik dacht nabij de waalhaven, maar die is na de bombardement in de tweede wereld oorlog dacht ik verplaatst buiten de stad.

Montevideo ligt vlakbij katendrecht en de nieuwe rechtbank, naast Hotel New York. Het wordt dacht ik het hoogste (woon)gebouw van Nederland met zijn 152 meter.

http://www.rotterdam010.nl/Montevideo-Hoogste-gebouw-01-04-2005.JPG

Klik hieronder om een beetje van het uitzicht te proeven vanuit een webcam van het andere hoge gebouw daarbij de Montevideo.

http://www.virtualvisit.nl/webcam/index.htm

Juliette
23-07-05, 15:32
Geplaatst door Wide-O
In Mechelen België is er ook een Jodenstraat, vlak bij de Dossin kazerne vanwaar menig transport naar de kampen is vertrokken.

Vlak erbij ligt het Klapgat overigens :verward:

En in Kruishoutem is er een Lulstraat :argwaan:


In Mechelen ook de 'Befferstraat' :strik:

assassijn
23-07-05, 16:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je zal maar Turk zijn en wonen in de Turk te Zwijndrecht. Nou onze benzakoerd heeft daar zelfs een actie voor gevoerd.

...
De leukste actie heb ik eigenlijk gevoerd toen ik al raadslid-af was. Dat was een actie om een straat hier die Turk heet, te veranderen in Turkstraat. Of beter nog: Tuinderij Turkstraat. Want daar komt die naam vandaan, uit de tuinderij-geschiedenis. Maar nu is het een straat waar tachtig procent van de inwoners Turks is. En die worden uitgelachen waneer ze bij de bank, op school of in het ziekenhuis hun adres moeten geven en dan Turk zeggen. Dan is het altijd: Nee, niet je nationaliteit, je straatnaam. Ja: Turk. Uiteindelijk is het straatnaambordje wel vervangen door eentje met een onderschrift. En nadat dat bord ooit op een duistere nacht werd gestolen, hangt de straatnaam nu vier meter hoog. Dat heeft mijn actie opgeleverd: het hoogst hangende straatnaambord van Europa, ha! Maar inderdaad: toen ik in de gemeenteraad zat moest ik bij thuiskomst switchen van fietsbanen en de ozb naar een niveau dat daar ver bovenuit stak. Ik had vaak het idee dat ik veel wijzer was geworden als ik in de vergadertijd een goed boek van Goethe had gelezen.
...

Nog even en die sjonnies willen dat Rotterdam geen Rotterdam meer mag heten, omdat het woord rot in R'dam zit.

Olive Yao
23-07-05, 16:56
Marktpooier Dekker beweert, in het kader van haar plutocratisering van het huurbeleid, dat ze wil dat arme en rijke mensen bij elkaar wonen.

Dus misschien moet dat plein van die Montevideotoren het Verhuizersplein heten.

Wide-O
23-07-05, 17:12
Geplaatst door assassijn
Nog even en die sjonnies willen dat Rotterdam geen Rotterdam meer mag heten, omdat het woord rot in R'dam zit.

Rijperdam ? Verserdam ?

Juliette
23-07-05, 18:05
Geplaatst door Wide-O
Rijperdam ? Verserdam ?

http://www.nbs.sk/KL/PICTURES/EURO.GIF tterdam? :argwaan: