PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie Londen vermoorde een onschuldige burger, niet een terrorist.



Joesoef
23-07-05, 17:29
Shot man not connected to bombing
A man shot dead by police hunting the bombers behind Thursday's London attacks was unconnected to the incidents, police have confirmed.
A Scotland Yard statement said the shooting was a "tragedy" which was regretted by the Metropolitan Police.

The man was shot dead after police followed him from a south London flat to Stockwell Tube station on Friday.

Two other men have been arrested and are being questioned after bombers targeted three Tube trains and a bus.

The statement read: "We believe we now know the identity of the man shot at Stockwell Underground station by police on Friday 22nd July 2005, although he is still subject to formal identification.

"We are now satisfied that he was not connected with the incidents of Thursday 21st July 2005.

"For somebody to lose their life in such circumstances is a tragedy and one that the Metropolitan Police Service regrets."

The statement confirmed the man was followed by police from a block of flats that was under surveillance.

The man's death is being investigated by officers from the MPS Directorate of Professional Standards, and will be referred to the Independent Police Complaints Commission.

Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/1/hi/uk/4711021.stm

Published: 2005/07/23 16:19:32 GMT

~Panthera~
23-07-05, 17:41
http://www.my-smileys.de/smileys2/censored_2.gif $#@!@##$#@#

delirious
23-07-05, 17:48
Weer een doel van terroristen bereikt , trigger happy cops.

gh.wille
23-07-05, 18:18
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.my-smileys.de/smileys2/censored_2.gif $#@!@##$#@#

Ach in IRAK is het net andersom, alleen met dat verschil dat het soms
er tientallen meer zijn ! en dan zijn het ook nog vaak alleen maar onschuldigen sollicitanten , die niet eens de kans kregen om hun over te geven ! Sterker nog er word niet eens gewaarschuwd !
Zo dit was weer ff de waarheid .
Dit antwoord geld meteen voor alle hevig verontwaardigden, want als de man al onschuldig zou zijn , dan ZELFS is hij niet WILLENS en WETENS expres VERMOORD!

V.G.G.

mulan
23-07-05, 18:19
Onvoorstelbaar gewoon.En de manier waarop je dan sterft,als dat geen vreselijke dood is.Kogel voor kogel door je kop krijgen.

mulan
23-07-05, 18:21
Geplaatst door gh.wille
Ach in IRAK is het net andersom, alleen met dat verschil dat het soms
er tientallen meer zijn ! en dan zijn het ook nog vaak alleen maar onschuldigen sollicitanten , die niet eens de kans kregen om hun over te geven ! Sterker nog er word niet eens gewaarschuwd !
Zo dit was weer ff de waarheid .
Dit antwoord geld meteen voor alle hevig verontwaardigden, want als de man onschuldig zou zijn , dan is hij niet WILLENS en WETENS
Vermoord !

V.G.G.

Het zegt heel erg veel met wie je de politie nu dus vergelijkt. :rolleyes:

Joesoef
23-07-05, 18:25
Geplaatst door gh.wille
Ach in IRAK is het net andersom, alleen met dat verschil dat het soms
er tientallen meer zijn ! en dan zijn het ook nog vaak alleen maar onschuldigen sollicitanten , die niet eens de kans kregen om hun over te geven ! Sterker nog er word niet eens gewaarschuwd !
Zo dit was weer ff de waarheid .
Dit antwoord geld meteen voor alle hevig verontwaardigden, want als de man al onschuldig zou zijn , dan ZELFS is hij niet WILLENS en WETENS expres VERMOORD!

V.G.G.


Schuldig, onschuldig. Moord is moord.

gh.wille
23-07-05, 18:32
Geplaatst door mulan
Het zegt heel erg veel met wie je de politie nu dus vergelijkt. :rolleyes:

Ik snap niet wat je bedoelt ! of stond die man soms snoepjes aan kindertjes uit te delen ?
Het is natuurlijk vreselijk jammer want elk mensen leven is er een,
maar gezien de situatie ,is het ook niet zo verwonderlijk als je een AANROEP van de Politie negeerd , of hadden die soms eerst met alle ricico van dien de man eerst moeten FOULLEREN?
Jammer dat het zo gelopen is ,maar je moet wel ff reeel blijven .

V.G.G.

HOMO_erectus
23-07-05, 18:33
Het is niet goed te praten, maar ik kan me wel voorstellen dat (met de aanslagen in het achterhoofd) iemand ineens wegrent richting metro de politie het zekere voor het onzekere neemt.

Het heeft lijkt mij, in ieder geval niets met racisme te maken zoals op verschillende forums wordt
gezegd.

Joesoef
23-07-05, 18:47
De bommenlegger werd tegen de grond gewerkt door 3 man, klem gezet en vervolgens 5 maal door het hoofd geschoten. Dus per ongeluk een beetje doodschieten, neen.

mulan
23-07-05, 18:48
Geplaatst door gh.wille
Ik snap niet wat je bedoelt ! of stond die man soms snoepjes aan kindertjes uit te delen ?
Het is natuurlijk vreselijk jammer want elk mensen leven is er een,
maar gezien de situatie ,is het ook niet zo verwonderlijk als je een AANROEP van de Politie negeerd , of hadden die soms eerst met alle ricico van dien de man eerst moeten FOULLEREN?
Jammer dat het zo gelopen is ,maar je moet wel ff reeel blijven .

V.G.G.

Uhm als ik me niet vergis waren het agenten in burgerkleding.Daarnaast hadden ze hem al overmeesterd,dus dan nog 5 kogels in iemands kop gaan schieten is volkomen onnodig.

the Wolves
23-07-05, 18:58
Hi,

De aanhef van de eerste bijdrage van het artikel is ronduit vals, opruiend en het is uitsluitend de tegenstellingen aanWAKKEREN. De opsteller van het artikel is ronduit een slechte en valse communicator, waardoor hij hier aangepakt moet worden. Waarom? Hij liegt namelijk!

De waarheid luidt:

De politie heeft niet een onschuldig burger gedood, maar een verdachte die te verstaan was gegeven om zichzelf over te geven. De verdachte verkoos het hazenpad te kiezen, waardoor hij een voortvluchtige verdachte werd. Vervolgens werd hij diverse malen gemaand om zich over te geven tijdens zijn vlucht. De voortvluchtige verdachte werd gewaarschuwd dat zijn achtervolgers leden waren van de bewapende politie, waardoor de keuze van het vluchten bij de gedode voortvluchtige verdachte lag. Bij het aannemen van verantwoordelijkheid hoort ook het aanvaarden van de consequenties.

In deze was de consequntie de dood, hetwelk afgezet MOET worden ten opzichte van de huidige omstandigheden. Het is sinds een aantal jaren namelijk OORLOG en geen tijd van vrede, waardoor wij allemaal weten dat de risico's om het leven te laten zijn toegenomen. Hier kan je mee omgaan of niet, maar het is ronduit wreed om te spreken van het vermoorden van een onschuldige. Het is ronduit een leugen.

De gedode was OP HET MOMENT louter en alleen een voortvluchtige verdachte en werkelijk helemaal niets anders. Spreek de waarheid! Dienovereenkomstig werd er gehandeld en de leden van de brigade verdienen een vette pluim.

Achteraf concluderen is makkelijk. Schofterig is het om de waarheid van twee verleden waarheden te mixen en je zogenaamde gelijk te halen. Dat is fout en dat heet bij ons 'NOT DONE".

Hou het simpel en wakker geen tegenstellingen aan!

Groetjes.

gh.wille
23-07-05, 19:11
Geplaatst door mulan
Onvoorstelbaar gewoon.En de manier waarop je dan sterft,als dat geen vreselijke dood is.Kogel voor kogel door je kop krijgen.

Beter als die twee HOMO jongens die onlangs in de naam van de wet werden OPGEHANGEN, langzaam zo dat het toegestroomde volk vooral goed konden zien ,hoe de STRONT en de URINE langs hun benen liep, de langzaam van doods strijd uitpuilende ogen , tot het laatst toe spartelend en trappelend !
Dit anno 2005 in IRAN , een overwegend ISLAMITISCH land !
Het (schouwspel ) schijnt honderden belangstellenden, getrokken te hebben.
Dit even ter zijde , wat als de man in LONDEN een JOOD geweest was , zouden jullie er dan ook zo op gereageerd hebben ?

FF de waarheid graag !

V.G.G.

mulan
23-07-05, 19:15
Geplaatst door gh.wille
Beter als die twee HOMO jongens die onlangs in de naam van de wet werden OPGEHANGEN, langzaam zo dat het toegestroomde volk vooral goed konden zien ,hoe de STRONT en de URINE langs hun benen liep, de langzaam van doods strijd uitpuilende ogen , tot het laatst toe spartelend en trappelend !
Dit anno 2005 in IRAN , een overwegend ISLAMITISCH land !
Het (schouwspel ) schijnt honderden belangstellenden, getrokken te hebben.
Dit even ter zijde , wat als de man in LONDEN een JOOD geweest was , zouden jullie er dan ook zo op gereageerd hebben ?

FF de waarheid graag !

V.G.G.

Owk met jou ben ik ook uitgepraat.Lopen er alleen nog maar mafkezen rond op dit forum ofzo? :confused:

Joesoef
23-07-05, 19:19
Geplaatst door the Wolves
Hi,

De aanhef van de eerste bijdrage van het artikel is ronduit vals, opruiend en het is uitsluitend de tegenstellingen aanWAKKEREN. De opsteller van het artikel is ronduit een slechte en valse communicator, waardoor hij hier aangepakt moet worden. Waarom? Hij liegt namelijk!



Ja. Een ban voor de verslaggever van de BBC.

kaassieforreal
23-07-05, 19:33
Geplaatst door the Wolves
Hi,

De aanhef van de eerste bijdrage van het artikel is ronduit vals, opruiend en het is uitsluitend de tegenstellingen aanWAKKEREN. De opsteller van het artikel is ronduit een slechte en valse communicator, waardoor hij hier aangepakt moet worden. Waarom? Hij liegt namelijk!

De waarheid luidt:

De politie heeft niet een onschuldig burger gedood, maar een verdachte die te verstaan was gegeven om zichzelf over te geven. De verdachte verkoos het hazenpad te kiezen, waardoor hij een voortvluchtige verdachte werd. Vervolgens werd hij diverse malen gemaand om zich over te geven tijdens zijn vlucht. De voortvluchtige verdachte werd gewaarschuwd dat zijn achtervolgers leden waren van de bewapende politie, waardoor de keuze van het vluchten bij de gedode voortvluchtige verdachte lag. Bij het aannemen van verantwoordelijkheid hoort ook het aanvaarden van de consequenties.

In deze was de consequntie de dood, hetwelk afgezet MOET worden ten opzichte van de huidige omstandigheden. Het is sinds een aantal jaren namelijk OORLOG en geen tijd van vrede, waardoor wij allemaal weten dat de risico's om het leven te laten zijn toegenomen. Hier kan je mee omgaan of niet, maar het is ronduit wreed om te spreken van het vermoorden van een onschuldige. Het is ronduit een leugen.

De gedode was OP HET MOMENT louter en alleen een voortvluchtige verdachte en werkelijk helemaal niets anders. Spreek de waarheid! Dienovereenkomstig werd er gehandeld en de leden van de brigade verdienen een vette pluim.

Achteraf concluderen is makkelijk. Schofterig is het om de waarheid van twee verleden waarheden te mixen en je zogenaamde gelijk te halen. Dat is fout en dat heet bij ons 'NOT DONE".

Hou het simpel en wakker geen tegenstellingen aan!

Groetjes.

Ik heb waardering voor je poging, maar op dit forum veroorzaakt een ten onrechte gedode terrorismeverdachte nu eenmaal per saldo meer verontwaardiging dan de slachtoffers van een aanslag zelf.

gh.wille
23-07-05, 19:39
Geplaatst door mulan
Owk met jou ben ik ook uitgepraat.Lopen er alleen nog maar mafkezen rond op dit forum ofzo? :confused:

Indien jij ,je zelf daar onder rekenen wil , dat is jou zaak , ik ben geen
mafkees, net zo min als the WOLVES , ik wil zo ver niet gaan trouwens,
als je de moeite zou willen nemen ,en al mijn deelname aan div. forums bekijkt ,zal je tot de conclussie komen dat ik altijd voor de waarheid op kom , bovendien hoef ik niet zo nodig iemands gat te likken of een wit voetje halen, daar ben ik te EERLIJK voor , maar wel kan ik me ergeren hoe de boel keer op keer verdraaid word ,en zoveel mogelijk anti westers gericht is,niks mis mee want er moet toch een stok gevonden worden om de hond te slaan !
STEL dat de man wel explosieven bij zich had gehad , en al waren er 10 agenten bij omgekomen ,dan was er nouw,lijks opgereageerd geworden,
voorop gesteld dat er een topic over geweest zou zijn !

V.G.G.

waterfiets
23-07-05, 19:41
Geplaatst door the Wolves
Dienovereenkomstig werd er gehandeld en de leden van de brigade verdienen een vette pluim.


Nou dat lijk mij niet. Ze hebben een beoordelingsfout gemaakt. Maar kwalijk nemen kan ik ze dat ook niet. Iemand die in de zomer in een winterjas rondloopt en wegrent en bevelen van agenten niet opvolgt afgelopen week in londen die brengt zichzelf in gevaar. Dus zowel het slachtoffer als de agenten hebben fouten gemaakt. Maar een zelfmoordenaar stoppen voordat deze zich opblaast leidt tot andere instructies aan de politie dan bij 'normale' verdachten en dat vind ik ook wel logisch. Verder kwam de man uit een blok dat al door de politie geobserveerd werd.

JobHopper
23-07-05, 19:43
Geplaatst door mulan
Uhm als ik me niet vergis waren het agenten in burgerkleding.Daarnaast hadden ze hem al overmeesterd,dus dan nog 5 kogels in iemands kop gaan schieten is volkomen onnodig.

Normaal gesproken geef ik je volkomen gelijk. Ik kan me wel indenken dat ook de stoere heren van de special forces het ietwat in hun broek doen met de gedachte dat zo'n gozer zich nog even opblaast als ze bovenop hem liggen...

Ik moet trouwens wel nog even mijn woorden terugnemen in andere berichten. Was er namelijk zelf volledig van overtuigd dat dit 1 van de mislukte terroristen was en had dus geen enkele medelijden met het slachtoffer. Helaas ten onrechte...
Snap alleen niet dat deze snuiter niet gewoon stopte toen hem dat gezegd werd...

gh.wille
23-07-05, 19:52
Geplaatst door JobHopper
Normaal gesproken geef ik je volkomen gelijk. Ik kan me wel indenken dat ook de stoere heren van de special forces het ietwat in hun broek doen met de gedachte dat zo'n gozer zich nog even opblaast als ze bovenop hem liggen...

Ik moet trouwens wel nog even mijn woorden terugnemen in andere berichten. Was er namelijk zelf volledig van overtuigd dat dit 1 van de mislukte terroristen was en had dus geen enkele medelijden met het slachtoffer. Helaas ten onrechte...
Snap alleen niet dat deze snuiter niet gewoon stopte toen hem dat gezegd werd...

Dat had ik ook al aan gehaald , waarom bleef de man niet staan, we zullen dat helaas nooit te weten komen , want hij is dood en wat die agenten al dan niet in burger betreft ,verplaats je eens in hun situatie,
of dacht je dat die gasten totaal stress ongevoelig zijn ?

V.G.G.

Onbek_01
23-07-05, 20:02
Zijn tijd was gekomen. :tranen:
Moge Allah hem begenadigen .

Oeroeboeroe
23-07-05, 20:06
Geplaatst door gh.wille
Ach in IRAK is het net andersom, alleen met dat verschil dat het soms
er tientallen meer zijn ! en dan zijn het ook nog vaak alleen maar onschuldigen sollicitanten , die niet eens de kans kregen om hun over te geven ! Sterker nog er word niet eens gewaarschuwd !
Zo dit was weer ff de waarheid .
Dit antwoord geld meteen voor alle hevig verontwaardigden, want als de man al onschuldig zou zijn , dan ZELFS is hij niet WILLENS en WETENS expres VERMOORD!

V.G.G.

Als je bedoelt dat ze het met de kennis van nu niet zouden hebben gedaan...dat is waarschijnlijk zo. Neemt niet weg dat de man dood is.

Joesoef
23-07-05, 20:10
Geplaatst door kaassieforreal
Ik heb waardering voor je poging, maar op dit forum veroorzaakt een ten onrechte gedode terrorismeverdachte nu eenmaal per saldo meer verontwaardiging dan de slachtoffers van een aanslag zelf.


Ja, dat doen we elke week weer. Keer op keer.....

Oeroeboeroe
23-07-05, 20:12
Geplaatst door gh.wille
Ik snap niet wat je bedoelt ! of stond die man soms snoepjes aan kindertjes uit te delen ?
Het is natuurlijk vreselijk jammer want elk mensen leven is er een,
maar gezien de situatie ,is het ook niet zo verwonderlijk als je een AANROEP van de Politie negeerd , of hadden die soms eerst met alle ricico van dien de man eerst moeten FOULLEREN?
Jammer dat het zo gelopen is ,maar je moet wel ff reeel blijven .

V.G.G.

Het waren agenten in burger. Man kan best gedacht hebben dat ie werd overvallen ofzo. Ben het met je eens dat je niet moet gaan rennen voor de politie, maar ik vraag me af of deze agenten als zodanig herkenbaar waren. En dan nog: het gaat VEEL en VEEL te ver om op grond van vage vermoedens iemand de kogel(s) te geven. Heb je in een noodsituatie iemand echt geďdentificeerd als bommenlegger en is er geen alternatief...dan kan het zo zijn dat je moet schieten, en ook om te doden. Maar op deze manier zijn ze in Irak binnenkort beschaafder dan in de UK.

kaassieforreal
23-07-05, 20:13
Geplaatst door Joesoef
Ja, dat doen we elke week weer. Keer op keer.....

Waar staat jouw aanklacht, kompleet met pissed smiley, tegen de lafhartige miskleun van een aanslag op Londense forensen?

Oeroeboeroe
23-07-05, 20:15
Geplaatst door Joesoef
De bommenlegger werd tegen de grond gewerkt door 3 man, klem gezet en vervolgens 5 maal door het hoofd geschoten. Dus per ongeluk een beetje doodschieten, neen.

Eén van de belangrijkste punten in deze kwestie is nou juist dat het GEEN bommenlegger was...toch?

Joesoef
23-07-05, 20:16
Geplaatst door kaassieforreal
Waar staat jouw aanklacht, kompleet met pissed smiley, tegen de lafhartige miskleun van een aanslag op Londense forensen?

Op dat moment was ik op vakantie, genieten. Keek wel via de satelliet, in shock met tranen.
Ik had natuurlijk kunnen inloggen met 24kbs a €5,- per uur om jou tevreden te stellen maar daar dacht ik toen even niet aan. Sorry.

Joesoef
23-07-05, 20:17
Geplaatst door Oeroeboeroe
Eén van de belangrijkste punten in deze kwestie is nou juist dat het GEEN bommenlegger was...toch?


Ironie is jou vreemd.

Oeroeboeroe
23-07-05, 20:19
Geplaatst door gh.wille
wat als de man in LONDEN een JOOD geweest was , zouden jullie er dan ook zo op gereageerd hebben ?

Allicht. Zelfs als het een eskimo was geweest - en geloof me, ik ben geen vriend van de eskimo's - dan heet dit nog steeds "excessief geweld, de dood tot gevolg hebbend" (moord of doodslag dus, in ieder geval iets met opzet).

@Joesoef: is dit ironisch genoeg?

Oeroeboeroe
23-07-05, 20:21
Geplaatst door Joesoef
Ja. Een ban voor de verslaggever van de BBC.

Iets betere kop zou zijn "doodde" in plaats van "vermoordde". Maar meer kritiek kun je er niet op hebben, denk ik.

kaassieforreal
23-07-05, 20:25
Geplaatst door Joesoef
Op dat moment was ik op vakantie, genieten. Keek wel via de satelliet, in shock met tranen.
Ik had natuurlijk kunnen inloggen met 24kbs a €5,- per uur om jou tevreden te stellen maar daar dacht ik toen even niet aan. Sorry.

En het kwam daarnet niet in je op om in het startbericht de zaken al een beetje in verhouding te plaatsen....kan gebeuren. Ik word ook wel eens kwaad als een overheidsinstantie fouten maakt.

Joesoef
23-07-05, 20:28
Geplaatst door kaassieforreal
En het kwam daarnet niet in je op om in het startbericht de zaken al een beetje in verhouding te plaatsen....kan gebeuren. Ik word ook wel eens kwaad als een overheidsinstantie fouten maakt.


Fouten maakt? We hebben het niet over een naheffing voor omzet belasting. We praten over een man die op de grond lag met 3 stille op zn rug die 5 kogels door zijn hoofd kreeg.

ferrari
23-07-05, 20:32
Geplaatst door Joesoef
Ja. Een ban voor de verslaggever van de BBC.

De verslaggever van de BBC doet niets verkeerd, die heeft het over 'shot dead'.

Jij hebt er 'vermoord' van gemaakt.

Joesoef
23-07-05, 20:34
Geplaatst door ferrari
De verslaggever van de BBC doet niets verkeerd, die heeft het over 'shot dead'.

Jij hebt er 'vermoord' van gemaakt.


Hij is niet per ongeluk doodgeschoten.

HOMO_erectus
23-07-05, 20:42
En die bommen gingen ook niet per ongeluk af ! ?

Zwarte Schaap
23-07-05, 20:47
Geplaatst door Joesoef
Schuldig, onschuldig. Moord is moord.

Precies, uit de ooggetuigeverslagen te lezen was het een pure executie. Heel eng allemaal om er anders uit te zien in Londen. Doet me denken aan de jaren 70 waar talloze Ieren jarenlang onschuldig vast hebben gezeten. over de martelingen en executies zal ik het maar niet over hebben.

ferrari
23-07-05, 20:47
Geplaatst door Joesoef
Hij is niet per ongeluk doodgeschoten.

Jij kan je blijkbaar helemaal niet inleven in de sfeer die er in Londen heerste een paar uur na die aanslagen, met vier bommenleggers on the lose.

En als dan (middenin de zomer) een man met een winterjas aan en een rugzak om weigert stil te blijven staan en een metro in wil stappen, dan kan ik me goed voorstellen dat die agenten geen enkel risico nemen. Ook al ligt die man op de grond: hij hoeft misschien maar aan een touwtje te trekken om een nieuw bloedbad te veroorzaken.

Het is een tragedie dat er iemand is doodgeschoten, maar ik denk dat het slachtoffer de grootste fout heeft gemaakt.

Oeroeboeroe
23-07-05, 20:47
Geplaatst door HOMO_erectus
En die bommen gingen ook niet per ongeluk af ! ?

Voor iedereen nog één keer: deze man had, aldus nota bene de veroorzakers van zijn dood, evenveel met die bommen te maken als het CDA met Jezus Christus. :alien:

kaassieforreal
23-07-05, 21:08
Geplaatst door Joesoef
Fouten maakt? We hebben het niet over een naheffing voor omzet belasting. We praten over een man die op de grond lag met 3 stille op zn rug die 5 kogels door zijn hoofd kreeg.

Het is een afschuwelijk misverstand en een drama voor alle betrokkenen, niet goed te praten dit. Maar er is niet willekeurig op een toevallige voorbijganger geschoten, de verdachte heeft toch op zijn minst zijn lot niet geholpen door uit een huis te stappen dat al bewaakt werd en toch te vluchten nadat hij gesommeerd was te stoppen ter controle en dan juist ook nog eens een metro in te springen. Normaliter totaal stupide redenen om iemand om te leggen maar dat de paranoia nu slachtoffers maakt in Londen vind ik betreurenswaardig maar heel begrijpelijk. Dat die paranoia ergens vandaan komt vind ik nog begrijpelijker, maar in jouw aanklacht komt dat helemaal niet voor. Die forensen zijn niet eerst gesommeerd het metrostel te verlaten wel?

Juliette
23-07-05, 21:13
Op het radionieuws vandaag (Radio 1, 20u00) verklaarde een woordvoerder van de Scotland Yard dat het slachtoffer geen verdachte was van 7/7 of eender wat anders en dat hij geen wapens of bommen op zich droeg.

"Man had niets te maken met bommen"
za 18:22 u. bron: vrtnieuws.net

De man die vrijdag door de Londense
politie is doodgeschoten in het
metrostation Stockwell heeft niets te
maken met mislukte bomaanslagen de dag
voordien in Londen.

Dat heeft de Britse politie
bekendgemaakt.

Een woordvoerder van Scotland Yard zegt
dat de man nog niet geďdentificeerd is,
en dat hij waarschijnlijk ook niets te
maken had met dodelijke aanslagen van
7 juli in Londen.

Intussen heeft de politie een tweede
man gearresteerd in verband met de
mislukte aanslagen van 21 juli. De man
werd gevat in de wijk Stockwell."

delirious
23-07-05, 22:57
LONDEN - De man die vrijdag in een Londens metrostation door de politie is doodgeschoten, was niet betrokken bij de bomaanslagen een dag eerder. "We weten nu dat hij niet verbonden was met de incidenten van donderdag 21 juli", aldus Scotland Yard in een verklaring.

"Dat iemand het leven verliest in deze omstandigheden is een tragedie die de Metropolitan Police betreurt", zo staat in de verklaring.


Vrijdagochtend schoot de Britse politie na een korte achtervolging in het Londense metrostation Stockwell een man dood die mogelijk op het punt stond een bom tot ontploffing te brengen. De Londense burgemeester Livingstone verdedigde vrijdag het 'schieten-om-te-doden'-beleid van de politie. Een potentiële zelfmoordenaar mag niet bij bewustzijn blijven, zei Livingstone.

Nationaliteit

De man was de 27-jarige Braziliaan Jean Charles de Menezes. Dat heeft een woordvoerder van Scotland Yard zaterdagavond bevestigd.

Verscheidene Braziliaanse media meldden dat het slachtoffer drie jaar legaal in Londen heeft gewoond. Onder meer de krant Globo baseert zich op een familielid die zegt het stoffelijk overschot van de man te hebben herkend.

Marsipulami
23-07-05, 23:07
Je kan je met een exotisch uiterlijk beter niet meer met een rugzak in de Europese centrumsteden begeven. De politie waakt over je veiligheid.

:maffia:

Imperatrice
24-07-05, 00:07
Geplaatst door ferrari
Jij kan je blijkbaar helemaal niet inleven in de sfeer die er in Londen heerste een paar uur na die aanslagen, met vier bommenleggers on the lose.

En als dan (middenin de zomer) een man met een winterjas aan en een rugzak om weigert stil te blijven staan en een metro in wil stappen, dan kan ik me goed voorstellen dat die agenten geen enkel risico nemen. Ook al ligt die man op de grond: hij hoeft misschien maar aan een touwtje te trekken om een nieuw bloedbad te veroorzaken.

Het is een tragedie dat er iemand is doodgeschoten, maar ik denk dat het slachtoffer de grootste fout heeft gemaakt.

Ik kan me serieus met mn volste verstand niet begrijpen waarom jij de situatie zo ziet, dat het SLACHTOFFER nota bene, de grootste fout heeft gemaakt.
Ik krijg echt een indruk dat dit wordt afgedaan als een klein incident. En ik zie in de voorgaande posten dat de man een Braziliaanse indentiteit had, maar in een andere topic las ik dat JUIST de Britse moslims vragen stelden bij deze 'executie'.

(zie: http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&postid=2169368#post2169368)

En een ander verklaart dat 'wij' anders zouden reageren als het een Jood was, die werd doodgeschoten. En dan zie ik weer mensen zeuren of het gaat om 'dood geschoten' of 'vermoord'. In mijn ogen censuur je de dingen. Je vijlt er de harde kantjes van af. Maar het zijn JUIST de harde kantjes die het echte beeld van het geheel laten zien.

Just add: Iemand in een situatie van paniek, waar volledige ontregeling heeft plaats gevonden, en ziet dan een paar mensen in burgerkledij op je afkomen met wapens.. Volgens mij zou ik ook wegrennen.

gh.wille
24-07-05, 00:57
Geplaatst door Oeroeboeroe
Iets betere kop zou zijn "doodde" in plaats van "vermoordde". Maar meer kritiek kun je er niet op hebben, denk ik.

Jammer ,dat had ik nou zo graag ff willen zeggen !
Eerlijk gezegd ,ik kwam niet op het idee .
Wist trouwens niet dat er mensen zijn die een hekel hebben aan eskiomo,s .

:verward:

Oeroeboeroe
24-07-05, 01:17
Geplaatst door gh.wille
Jammer ,dat had ik nou zo graag ff willen zeggen !
Eerlijk gezegd ,ik kwam niet op het idee .
Wist trouwens niet dat er mensen zijn die een hekel hebben aan eskiomo,s .

:verward:

Maar jij hebt dan ook waarschijnlijk nog nooit meegemaakt dat ze met zijn vijftienen je vrieskist staan leeg te halen! :duizelig:

fien
24-07-05, 01:38
[
Snap alleen niet dat deze snuiter niet gewoon stopte toen hem dat gezegd werd... [/B][/QUOTE]


Het was een braziliaan en misschien vond hij het gewoon erg koud in engeland en verstond hij geen engels, de agenten waren in burger, misschien dacht hij dat zij de terroristen waren. Zou jij dan gestopt zijn in dat geval. Getuigen hebben gezegd dat de man met doodsangst op zijn gezicht de metro probeerde binnen te komen.

Ik vind het totale onproffesionaliteit en volledig uit de hand gelopen paniekreactie van de Engelse politie. Ik mag hopen dat de nederlandse proffesioneler is en minder paniekerig.

Oeroeboeroe
24-07-05, 01:42
Geplaatst door fien
[
Snap alleen niet dat deze snuiter niet gewoon stopte toen hem dat gezegd werd...


Het was een braziliaan en misschien vond hij het gewoon erg koud in engeland en verstond hij geen engels, de agenten waren in burger, misschien dacht hij dat zij de terroristen waren. Zou jij dan gestopt zijn in dat geval. Getuigen hebben gezegd dat de man met doodsangst op zijn gezicht de metro probeerde binnen te komen.

Ik vind het totale onproffesionaliteit en volledig uit de hand gelopen paniekreactie van de Engelse politie. Ik mag hopen dat de nederlandse proffesioneler is en minder paniekerig.

Paniekerig zijn ze hier ook, maar minder schietgraag, vermoed ik. Da's maar goed ook, want volgens de laatste cijfers die ik zag, moet zo'n 20% van alle agenten al tijden zijn of haar schietlicentie verlengen.

fien
24-07-05, 01:45
Geplaatst door Oeroeboeroe
Paniekerig zijn ze hier ook, maar minder schietgraag, vermoed ik. Da's maar goed ook, want volgens de laatste cijfers die ik zag, moet zo'n 20% van alle agenten al tijden zijn of haar schietlicentie verlengen.

Nou dan heb je dus een kans van een op vijf dat ze de kogels naast je oren jagen de grond in jagen in plaats van er tussenin. :gniffel:

Oeroeboeroe
24-07-05, 01:48
Geplaatst door fien
Nou dan heb je dus een kans van een op vijf dat ze de kogels naast je oren jagen de grond in jagen in plaats van er tussenin. :gniffel:

Da's waar, maar blijf in Godsnaam niet staan kijken als ze bezig zijn met een verdachte!

Joesoef
24-07-05, 07:17
Shot man not connected to bombing
A man shot dead by police hunting the bombers behind Thursday's London attacks was a Brazilian electrician unconnected to the incidents.
The man, who died at Stockwell Tube on Friday, has been named by police as Jean Charles de Menezes, 27.

Two other men have been arrested and are being questioned after bombers targeted three Tube trains and a bus.

Police also said a suspect package found in north-west London on Saturday may be linked to Thursday's attacks.

'Tragedy'

Scotland Yard said Mr Menezes, who lived in Brixton, south London, was completely unconnected to the bomb attacks and added: "For somebody to lose their life in such circumstances is a tragedy and one that the Metropolitan Police Service regrets."





The Brazilian government has expressed its shock at the killing and Brazil's foreign minister Celso Amorim is on his way to London to get an explanation from foreign secretary Jack Straw.

In a statement the government said it "looks forward to receiving the necessary explanation from the British authorities on the circumstances which led to this tragedy".

The shooting is being investigated by officers from Scotland Yard's Directorate of Professional Standards, and will be referred to the Independent Police Complaints Commission.

The family of Mr Menezes told the Brazilian media there was nothing in his past which would give him a reason to escape from police.

Mr Menezes' cousin, Alex Alves Pereira, who lives in London told the BBC Brasil website he was "a person full of life".

He said: "Apologies are not enough. I believe my cousin's death was result of police incompetence."

"My cousin was a victim of government's mistakes."


JEAN CHARLES DE MENEZES
Born 07/01/78, a Brazilian national
Originally from the city of Gonzaga, 500 miles northeast of Sao Paulo in the south-eastern state of Minas Gerais in Brazil
Lived in Brixton, London for three years, working as an electrician

In a separate interview with Brazil's O Globo television Mr Pereira asked for his cousin's body to be released and sent to Brazil as quicky as possible.

"He does not have a past that would make him run from police," he added.

Mr Pereira, said Mr Menezes, who was from the city of Gonzaga in Minas Gerais state, had lived in London legally for at least three years and was employed as an electrician. The BBC's correspondent in Brazil, Tom Gibb, said Mr Menezes had lived for a time in a slum district of Sao Paulo and that could explain why he had run from the police.

He said: "The murder rates in some of these slums are worse than in a lot of war zones and that could explain why, when plain clothes officers pulled a gun on him, he may have run away."

Gésio César D'avila, a friend and colleague said Mr Menezes had considered alternative transport after the failed attacks on 21 July.

"We were together on Thursday, and when we saw what happened, Jean said he wanted to buy a motorbike to avoid the tube," he said.

Mr Menezes' grandmother, Zilda Ambrosia de Figueiredo, told Globo TV "there was no reason to think he was a terrorist".

She added: "He was very easy going and very communicative with everyone."

Surveillance

The fatal shooting occured after Mr Menezes emerged from a house in Tulse Hill, south London, which had been under police surveillance because of a suspected link to Thursday's attempted bombing.

Police said Mr Menezes clothing and behaviour added to their suspicions.

After leaving the house he caught a bus to Stockwell Tube, where he was challenged by officers who told him to stop.


HAVE YOUR SAY
A situation like this demands firm and decisive action
Peter Nurse, France


He then bolted down an escalator and tried to board a train before being shot, witness reports say.

Civil rights groups have called for a full inquiry into the shooting.

Meanwhile Dr Azzam Tamimi from the Muslim Association of Britain told BBC News the police should review their procedures.

"Frankly it doesn't matter whether he is a Muslim or not, he is a human being.

"It is human lives that are being targeted whether by terrorists or whether in this case unfortunately, by people who are supposed to be chasing or catching the terrorists."

But the Mayor of London, Ken Livingstone, said: "The police acted to do what they believed necessary to protect the lives of the public.

"This tragedy has added another victim to the toll of deaths for which the terrorists bear responsibility."



1: Witnesses report seeing up to 20 plain clothes police officers chase a man into Stockwell Tube station from the street
2: One person says the man vaulted the automatic ticket barriers as he made his way to the platforms
3: The most direct route is via this escalator or the staircase that sits alongside it
4: Police challenge the man but he apparently refuses to obey instructions and after running onto a northbound Northern line train, he is shot dead



Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/1/hi/uk/4711639.stm

Published: 2005/07/24 03:49:39 GMT

© BBC MMV

Joesoef
24-07-05, 07:42
Man shot in terror hunt was innocent young Brazilian
· Met regrets London shooting 'tragedy'
· Victim's country seeks talks with Straw

Tony Thompson, Gaby Hinsliff and Alexandre Xavier
Sunday July 24, 2005

Observer

A young Brazilian man, living and working in London as an electrician, emerged last night as the innocent victim shot dead by police in their hunt for the suicide bombers targeting the capital.
The dead man, killed at Stockwell tube station on Friday after fleeing from armed police, was named as 27-year-old Jean Charles de Menezes. His body was identified by Alex Pereira, a cousin who lives in London and who afterwards told The Observer: 'I can't believe they shot him, because he was not a terrorist. He was an honest man.

'We [the family] are still too shocked to talk about it. But I am sure [that] he didn't do anything wrong. It was not right for the police to do that.'

Pereira said that the most upsetting part of identifying his cousin was 'to see bullet wounds in his back and his neck when I went to the mortuary in Greenwich.'

The Brazilian government last night voiced 'shock and surprise', saying it had always sought the 'eradication of the misery' of terror 'within international norms and respect for human rights'.

The statement added that Brazilian Foreign Minister Celso Amorim, due in London on a previously scheduled visit for a UN reform conference, would be seeking a meeting with Foreign Secretary Jack Straw for 'clarifications about the death'.

Originally from a farm half an hour from the city of Gonzaga in Minas Gerais state in south-east Brazil, Menezes, who was unmarried, had been living in London for three years. He appears to have lived in a house in Scotia Road, Tulse Hill, south London, which had been under surveillance since the four failed bomb attacks on the city's tube and bus system last Thursday.

His grandmother, Dona Zilda, who lives on the farm, said early today: 'He was a lovely, educated young man, a worker. He would never be involved in terrorism.'

Scotland Yard said last night that Menezes 'was not connected to incidents in central London on 21 July in which four explosive devices were partly detonated. An inquest will be opened to acknowledge formal identification and adjourned, while awaiting the outcome of the investigation into the circumstances surrounding the death.'

Soon after being followed from the Tulse Hill house by plainclothes officers watching the address, Menezes lay dead on the platform at Stockwell station from multiple gunshot wounds. He had failed to obey orders from armed officers to stop.

His death will cause controversy over the way Britain confronts suicide bombers, and has prompted calls for a public inquiry. In its first statement yesterday, the Metropolitan Police Service expressed 'regret' over his death.

'We are now satisfied that he was not connected with the incidents of Thursday, 21 July 2005,' it said. 'For somebody to lose their life in such circumstances is a tragedy and one that the Metropolitan Police service regrets.'

Downing Street and Home Office sources last night declined to comment. But Ken Livingstone, London's Mayor, said the 'human tragedy' should be laid at the door of the terrorists.

'All Londoners will wish to offer their condolences to this man's family and friends,' he said. 'The police acted to do what they believed necessary to protect the lives of the public. This tragedy has added another victim to the toll of deaths for which the terrorists bear responsibility.'

The Muslim Council of Great Britain warned last night that the 'terrible, tragic mistake' could have serious consequences. 'We got lots of hostile emails saying: "How dare you criticise the police?" - and now we hear that he is innocent,' said media secretary Inayat Bunglawala.

'We of course understand the police are under a great deal of pressure and it's a race against time to capture these four suspected bombers. But it is absolutely vital that their rules of engagement are very, very stringent and that this terrible mistake does not occur again.'

He said the police needed to encourage public confidence and co-operation from Muslims and others. 'For that co-operation to occur, the police also need to be seen to be making every possible endeavour to ensure they are going after the right people.'

The Independent Police Complaints Commission, which automatically examines fatal police firearms incidents, confirmed it was investigating.

Scotland Yard said last night that an unspecified number of officers had been taken off firearms duties, which is standard practice after a weapon has been discharged. The officers are still at work on normal duties.

Armed officers are instructed to shoot at the head, not the chest, when facing a suspected suicide bomber, to disable them faster. The change follows advice from the Israeli police.

Witnesses to Friday's shooting told of the terror on the man's face. Mark Whitby, a passenger who was sitting just yards away, said the man was 'hotly pursued' on to the train, adding: 'I looked at his face. He looked from left to right, but he basically looked like a cornered rabbit, like a cornered fox. He looked absolutely petrified ... It was a very, very distressing scene to watch, and to hear as well ... I saw them kill a man.'

Whitby last night told The Observer: 'The death of anyone, involved [in terrorism] or not, to me is abhorrent.'

Ken Jones, chief constable of Sussex and chair of the Association of Chief Police Officers' committee on terrorism and allied matters, appealed to the public yesterday to 'put themselves into the shoes' of officers. Dozens of firearms officers have been trained in confronting suicide bombers since 11 September and undercover officers regularly travel on trains. It is not a perfect science,' he said. 'I would ask the public to try to put themselves into the shoes of the officers, often young men and women, and understand how difficult these cases are.

'They have to be prepared to take a life knowing that if they fail to do so, the cost could be hundreds of lives. We have dreaded this day for years, but it is now an operational reality on the streets of Britain.' He said officers had to intervene at an earlier stage when facing 'people intent on mass murder'.

The address in Tulse Hill was identified from materials found inside the bombers' unexploded rucksacks on Thursday and was immediately put under surveillance. When Menezes, dressed in baseball cap, blue fleece and baggy trousers, emerged from it at around 10am on Friday, he was followed. When he headed for the nearby tube station, officers decided to arrest him. An armed unit took over, ordering him to stop. He did not. His unseasonally thick jacket apparently prompted concern that he had explosives strapped beneath.

Witnesses said the man jumped the ticket barriers and was chased into the station, where he half-tripped boarding a train. He was allegedly pushed to the floor by armed police, then, according to eyewitnesses, an officer fired five shots into his head.

Police quickly discovered he did not have a bomb, but it was not until yesterday that he was cleared of any involvement.

Officers are trained to look for 'precursor activities' indicating a suicide bomber about to detonate his explosive, thought to include a look of agitation combined with a sense of disconnection from the world. The Met said Menezes' 'clothing and behaviour' caused concerns.

Massoud Shadjareh, of the Islamic Human Rights Commission, also called for a public inquiry. 'How can you shoot someone on mere suspicion?' he asked. 'You can't even put someone in prison on suspicion.'

Labour MP Jeremy Corbyn said yesterday said the shooting suggested that a 'shoot-to-kill' policy was in operation, and suggested it would increase the threat of further attacks. 'I cannot believe that this degree of violence is going to do anything but encourage more violence.'

Allegations of 'shoot-to-kill' policies are highly emotive following the scandal over tactics used by police in Northern Ireland.

Graham Brodie, a barrister who specialises in criminal law, said there should now be an investigation by another police force into whether criminal charges should be laid against any officer for murder or manslaughter. However, Brodie doubted that any officers would be prosecuted.

Did the police act legally?

The police killing of a man mistakenly thought to be linked to the London terror attacks has prompted a huge political controversy, but legally rests on one crucial question: were police reasonably responding to what they saw as a threat to the public?

The incident, which the Metropolitan Police said yesterday was a 'tragedy' that it regretted, has automatically triggered a probe by the independent Police Complaints Commission and a coroner's inquest.

The leading human rights lawyer, Lord Lester, told The Observer that the issue of whether the police had acted properly was not one of human rights legislation, but would hinge instead on the specific facts of the case.

'The issue rests entirely on the facts - that is, of whether the police were reasonable in thinking that they were acting on a threat to themselves or the public.'

He noted that under existing legislation, police had always had the right to use force to confront such a threat.

He added that the reported change in rules of engagement to deal with the new threat of suspected suicide bombers, by shooting in the head instead of the chest or legs, would also be properly addressed as part of the inquiry.

The shooting at Stockwell Tube Station in south London is the latest in a number of incidents in recent years in which British police personnel's use of fatal force has been questioned in inquiries or the courts.

An inquest last year found a police marksman guilty of 'unlawful killing' when he shot a 46-year-old decorator from Hackney after mistaking a table leg the man was carrying for a gun. But this year, a High Court judge overturned the ruling, saying that there had been insufficient evidence to support the inquest verdict.

Ned Temko

Guardian Unlimited

Ins
24-07-05, 08:16
Geplaatst door Imperatrice
Ik kan me serieus met mn volste verstand niet begrijpen waarom jij de situatie zo ziet, dat het SLACHTOFFER nota bene, de grootste fout heeft gemaakt.
Ik krijg echt een indruk dat dit wordt afgedaan als een klein incident. En ik zie in de voorgaande posten dat de man een Braziliaanse indentiteit had, maar in een andere topic las ik dat JUIST de Britse moslims vragen stelden bij deze 'executie'.

(zie: http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&postid=2169368#post2169368)

En een ander verklaart dat 'wij' anders zouden reageren als het een Jood was, die werd doodgeschoten. En dan zie ik weer mensen zeuren of het gaat om 'dood geschoten' of 'vermoord'. In mijn ogen censuur je de dingen. Je vijlt er de harde kantjes van af. Maar het zijn JUIST de harde kantjes die het echte beeld van het geheel laten zien.

Just add: Iemand in een situatie van paniek, waar volledige ontregeling heeft plaats gevonden, en ziet dan een paar mensen in burgerkledij op je afkomen met wapens.. Volgens mij zou ik ook wegrennen.

Aan Jobhopper & co: dit is wat ik bedoelde met regels die zich tegen je keren. Blijkbaar zal NIET-MOSLIM op je paspoort niet voldoende zijn om je tegen dit soort flaters te behoeden.

prikkerd
24-07-05, 09:03
wat een kromme redeneringen weer van een paar malloten hier!! :duivel:


-onschuldige burgers door terroristen omgebracht
-onschuldige door politie omgebracht.....


conclusie...hij had maar niet weg moeten rennen

-miscchien is hij illigaal
-misschien is hij een tasjesdief
-misschien is hij doof en wil hij de metro halen
mogen ze hem dan zomaar met 5 kogels doodknallen?????


politie protocool in GB
-een wegvluchtende die geen zichtbare wapen op de politie richt moet tot halt geroepen worden...
-negeert hij/zij de halt dan mogen ze schieten onder de riem (benen, enkels)


juiste conclusie: Politie heeft een terroristische daad begaan

Spoetnik
24-07-05, 09:52
Geplaatst door Ins
Aan Jobhopper & co: dit is wat ik bedoelde met regels die zich tegen je keren. Blijkbaar zal NIET-MOSLIM op je paspoort niet voldoende zijn om je tegen dit soort flaters te behoeden.

Jobhopper heeft niets te verbergen, dus wees niet bang..
Echter ook haar zou ik adviseren om niet met een rugzak in London al rennend de metro proberen te halen.. ;)

Spoetnik
24-07-05, 09:53
"This tragedy has added another victim to the toll of deaths for which the terrorists bear responsibility."


Oef, dat vind ik maar een rare beredenering van Livingston.. Het lijkt me dat de politie de verantwoordelijkheid voor de dood van deze onschuldige Braziliaan draagt.

Gerard074
24-07-05, 10:07
Wat een ophef over een doodgeschoten burger, omdat het in Engeland is misschien?

De aanslag in Londen verdiende volgens velen hier niet de aandacht en de ophef die het kreeg. Vind ik trouwens ook, 2 minuten stilte was zelfs belachelijk. In de bezette gebieden, Darfur, Niger en oa. Irak sterven dagelijks honderden mensen door geweld, cq executie, dat is jammer genoeg een normaal dagelijks beeld geworden. En dan wordt er in Engeland een man geexecuteerd en dan al die ophef.

Misschien is het zelfs wel een compliment voor Europa dat een executie door de politie zoveel aandacht krijgt omdat het gelukkig nog een hele grote uitzondering is.

Spoetnik
24-07-05, 10:39
Het zou me niets verbazen als rechts-extremisten binnen de politie achter deze moord zitten en dat deze moord een poging is om de moslim gemeenschap angst aan te jagen en mogelijk rassenrellen te creeeren. Rassenrellen stelt Tony in staat om de politiestaat te creeeren die hij zo graag wil.

Dat de BNP een rassenoorlog wil veroorzaken is al een tijd duidelijk:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/814144.stm

A police chief has admitted that racist police recruits, exposed in a BBC documentary, cannot be dismissed as "just a few bad apples".
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/3228203.stm

gh.wille
24-07-05, 14:43
Geplaatst door Spoetnik
Het zou me niets verbazen als rechts-extremisten binnen de politie achter deze moord zitten en dat deze moord een poging is om de moslim gemeenschap angst aan te jagen en mogelijk rassenrellen te creeeren. Rassenrellen stelt Tony in staat om de politiestaat te creeeren die hij zo graag wil.

Dat de BNP een rassenoorlog wil veroorzaken is al een tijd duidelijk:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/814144.stm

A police chief has admitted that racist police recruits, exposed in a BBC documentary, cannot be dismissed as "just a few bad apples".
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/3228203.stm

SPOORT U NOG ?

Op dit moment vechten tientallen artsen in Egypte voor het leven van even zo veel mensen nog te redden om de tientallen
VERMOORDEN ONSCHULDIGEN SLACHTOFFERS , niet hoger te laten komen , terwijl U hier in allerlij bochten zit te wringen om het ,(ongeloof,lijke buiten kansje ) het falen van de lONDENSE politie in dit
geval ,zoveel mogelijk in kwaad dag licht te stellen !

Nogmaals het is HEEL erg wat die stumper is over komen in LONDEN,
ELK mensen leven is er een !
Maar ga niet van een scheet een donderslag maken !
Want hoe treurig het incident ook is , het is niets vergeleken bij de rest
wat in de wereld gebeurt !
V.G.G.

Ins
24-07-05, 14:47
Geplaatst door Spoetnik
Jobhopper heeft niets te verbergen, dus wees niet bang..
Echter ook haar zou ik adviseren om niet met een rugzak in London al rennend de metro proberen te halen.. ;)

'S what I told her...

Ins
24-07-05, 14:48
Geplaatst door Spoetnik
Het zou me niets verbazen als rechts-extremisten binnen de politie achter deze moord zitten en dat deze moord een poging is om de moslim gemeenschap angst aan te jagen en mogelijk rassenrellen te creeeren. Rassenrellen stelt Tony in staat om de politiestaat te creeeren die hij zo graag wil.

Dat de BNP een rassenoorlog wil veroorzaken is al een tijd duidelijk:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/814144.stm

A police chief has admitted that racist police recruits, exposed in a BBC documentary, cannot be dismissed as "just a few bad apples".
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/3228203.stm

Hee, wat een toeval...Amerika wil ook graag Martial Law invoeren...

Ins
24-07-05, 14:48
Geplaatst door gh.wille
SPOORT U NOG ?

Op dit moment vechten tientallen artsen in Egypte voor het leven van even zo veel mensen nog te redden om de tientallen
VERMOORDEN ONSCHULDIGEN SLACHTOFFERS , niet hoger te laten komen , terwijl U hier in allerlij bochten zit te wringen om het ,(ongeloof,lijke buiten kansje ) het falen van de lONDENSE politie in dit
geval ,zoveel mogelijk in kwaad dag licht te stellen !

Nogmaals het is HEEL erg wat die stumper is over komen in LONDEN,
ELK mensen leven is er een !
Maar ga niet van een scheet een donderslag maken !
Want hoe treurig het incident ook is , het is niets vergeleken bij de rest
wat in de wereld gebeurt !
V.G.G.


Je hebt gelijk...Irak is veel erger.

gh.wille
24-07-05, 16:46
Geplaatst door Oeroeboeroe
Het waren agenten in burger. Man kan best gedacht hebben dat ie werd overvallen ofzo. Ben het met je eens dat je niet moet gaan rennen voor de politie, maar ik vraag me af of deze agenten als zodanig herkenbaar waren. En dan nog: het gaat VEEL en VEEL te ver om op grond van vage vermoedens iemand de kogel(s) te geven. Heb je in een noodsituatie iemand echt geďdentificeerd als bommenlegger en is er geen alternatief...dan kan het zo zijn dat je moet schieten, en ook om te doden. Maar op deze manier zijn ze in Irak binnenkort beschaafder dan in de UK.

Nou dan mogen ze wel op schieten in IRAK , ze lopen tenslotte maar een paar honderd jaar achter wat hun wetgeveing betreft.
In een noodsituatie iemand ff Indentificeren...?
HOE ?? of wou je hem soms vragen of ie z,n L** uit z,n broek wil halen,
heeft n.l twee voordelen :1) houd z,n handen thuis 2) en moet naar omlaag kijken .
Nogmaals het is weer achteraf een ONSCHULDIG Mens die het leven
heeft gelaten, maar dat is dan ook het enige punt waar div meningen gelijk luidend zijn !

V.G.G.

mark61
25-07-05, 15:00
Shooting victim had expired visa

Menezes had been in London for more than three years
The Brazilian man shot dead by police who mistook him for a suicide bomber in south London had been in Britain on an out-of-date visa, officials say.
Jean Charles de Menezes, 27, may have run from police because of his visa situation, BBC correspondents say.

The electrician had come to the UK on a student visa, which allows people to work for a small number of hours.

Relatives of Mr Menezes deny his visa had expired and are considering suing over the Stockwell Tube shooting.

Nou, dat verklaart dan waarom ie het op een lopen zette.

Het verklaart nog niet waarom speciaal getrainde anti-terror agenten meteen in paniek raken. Ik zou die vent misschien 10 kogels door zijn kop hebben gejaagd, maar ik ben dan ook niet speciaal getraind.

'Grappig' is ook dat nu heel Brazilië verschrikkelijk verontwaardigd is, terwijl alleen al in Sao Paulo vorig jaar 663 mensen door de politie werden doodgeschoten. Magoed, ze verwachten van Engelsen wat anders. De Engelse politie traint de Braziliaanse, overigens.

Lampo
25-07-05, 15:10
Geplaatst door mark61

'Grappig' is ook dat nu heel Brazilië verschrikkelijk verontwaardigd is, terwijl alleen al in Sao Paulo vorig jaar 663 mensen door de politie werden doodgeschoten. Magoed, ze verwachten van Engelsen wat anders. De Engelse politie traint de Braziliaanse, overigens .

Oh jee, dat had Lennart nu precies nodig. Ratelderatel.........bingo.

Spoetnik
25-07-05, 15:17
Geplaatst door mark61
Nou, dat verklaart dan waarom ie het op een lopen zette.

Het verklaart nog niet waarom speciaal getrainde anti-terror agenten meteen in paniek raken. Ik zou die vent misschien 10 kogels door zijn kop hebben gejaagd, maar ik ben dan ook niet speciaal getraind.


Vooral niet omdat ze de man in de metro injaagden, volgens op de grond gooiden en met twee man in bedwang hielden waarna een derde politie agent 5 kogels door zijn kop jaagde..

Police did not warn before firing -witnesses
By Daniel McGrory, London Times
(...)
Another family member said that he had recently been attacked and robbed in that area by a gang of young white men and thought the plain-clothes officers were muggers.

(...)
By far the most controversial claim comes from a number of witnesses who have cast doubt on police statements that they shouted a warning or identified themselves to the suspect before opening fire.

Lee Ruston, 32, who was on the platform, said that he did not hear any of the three shout “police” or anything like it. Mr Ruston, a construction company director, said that he saw two of the officers put on their blue baseball caps marked “police” but that the frightened electrician could not have seen that happen because he had his back to the officers and was running with his head down.

Mr Ruston remembers one of the Scotland Yard team screaming into a radio as they were running. Mr Ruston thought the man that they were chasing “looked Asian” as he tumbled on to a waiting Northern Line train.

Less than a minute later Mr Menezes was pinned to the floor of the carriage by two men while a third officer fired five shots into the base of his skull.

Again, Mr Ruston says that no verbal warning was given.
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,22989-1707480,00.html

Overigens, nog zo iets, voordat hij op Stockwell aankwam, nam hij eerst de bus. Als de agenten zo bezorgd waren voor de veiligheid van de burgers, waarom hielden ze hem dan niet aan voordat hij op de bus stapte??



'Grappig' is ook dat nu heel Brazilië verschrikkelijk verontwaardigd is, terwijl alleen al in Sao Paulo vorig jaar 663 mensen door de politie werden doodgeschoten. Magoed, ze verwachten van Engelsen wat anders. De Engelse politie traint de Braziliaanse, overigens.

In de grote Braziliaanse steden heerst dan ook een echte staat van oorlog..
Police suspected of killing at least 30 in Brazil
'Death squad' of rogue officers blamed for Rio massacre
http://www.msnbc.msn.com/id/7358148/
Brazil police killed in attack
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3239033.stm

Ik denk dan ook dat de Engelse politie dergelijke scenes ook in de UK willen introduceren.

Ins
25-07-05, 15:19
Geplaatst door mark61
Shooting victim had expired visa

Menezes had been in London for more than three years
The Brazilian man shot dead by police who mistook him for a suicide bomber in south London had been in Britain on an out-of-date visa, officials say.
Jean Charles de Menezes, 27, may have run from police because of his visa situation, BBC correspondents say.

The electrician had come to the UK on a student visa, which allows people to work for a small number of hours.

Relatives of Mr Menezes deny his visa had expired and are considering suing over the Stockwell Tube shooting.

Nou, dat verklaart dan waarom ie het op een lopen zette.

Het verklaart nog niet waarom speciaal getrainde anti-terror agenten meteen in paniek raken. Ik zou die vent misschien 10 kogels door zijn kop hebben gejaagd, maar ik ben dan ook niet speciaal getraind.

'Grappig' is ook dat nu heel Brazilië verschrikkelijk verontwaardigd is, terwijl alleen al in Sao Paulo vorig jaar 663 mensen door de politie werden doodgeschoten. Magoed, ze verwachten van Engelsen wat anders. De Engelse politie traint de Braziliaanse, overigens.

Sjezes man, jij bent walgelijk.

mark61
25-07-05, 15:29
Geplaatst door Ins
Sjezes man, jij bent walgelijk.

Wat is er Ins?

Ins
25-07-05, 20:34
Geplaatst door mark61
Wat is er Ins?

Heb ik weer even ironie gemisinterpreteerd, zeg het me dan, maar zou jij die man zo even 10 kogels door het lijf zeven?

mark61
26-07-05, 00:01
Geplaatst door Ins
Heb ik weer even ironie gemisinterpreteerd, zeg het me dan, maar zou jij die man zo even 10 kogels door het lijf zeven?

Het was half ironie. Voor de andere helft kan ik me voorstellen dat een willekeurig persoon in paniek kan raken. Maar een professional is nou net getraind om dat niet te doen.