PDA

Bekijk Volledige Versie : Radicale bekeerde moslima had afscheidsbrief



Yon-Rogg
24-07-05, 12:15
De radicale moslima Martine van den O., een tot de islam bekeerde ex-politiebeambte afkomstig uit Naaldwijk, blijkt tijdens haar arrestatie op 22 juni in het bezit te zijn geweest van een afscheidsbrief. In die brief kondigde Van den O. een belangrijke gebeurtenis aan 'over twee dagen', waarmee dus 24 juni zou zijn bedoeld.

Van den O. werd gearresteerd toen ze terreurverdachte Nourredine el F. en diens vrouw Soumaya S. had afgezet in de buurt van het Amsterdamse Station Lelylaan. De illegaal in Nederland verblijvende Marokkaan El F. had op dat moment een geladen machinepistool en munitie bij zich. Van Soumaya S. werd vorige week bekend dat ze geprobeerd heeft om adressen van een aantal politici te achterhalen, die ze naar eigen zeggen, 'tot de islam wilde bekeren'.

De 26-jarige Martine van den O. is in haar jeugd christelijk opgevoed. Op de middelbare school kwam ze via Marokkaanse klasgenoten in contact met de islam. De afgelopen vijf jaar is ze stapsgewijs geradicaliseerd. Na een bezoek aan Syrië vorig jaar bleek ze plotseling diep in het radicaal-islamitische gedachtegoed te zijn doorgedrongen. De laatste maanden voor haar arrestatie bood ze onderdak aan Hofstadgroeplid Nourredine el F. en diens islamitische vrouw Soumaya.

De afscheidsbrief van Martine van den O., die gericht is aan Soumaya S., luidt als volgt:
Assalaam Alaikum lieve zuster,
over twee dagen is het zover. Eindelijk komt één van mijn dromen uit. Zou je het voor je willen houden?
Ik wil je vragen, als ik weg ben, of als er iets zou gebeuren, je altijd contact met mijn moeder en zus zou willen houden.
Als laatste wil ik je vragen, als ik ooit iets verkeerd heb gezegd of gedaan, om mij te vergeven. Moge Allah jou beschermen, en belonen voor al het goede, je vergeven voor je zonden en je de hoogste rang in djema [paradijs, red.] schenken.

Vergeet niet om smeekbedes voor mij te doen. Ik hou van jou omwille van Allah.
Veel liefs, Martine

http://frontpage.fok.nl/nieuws/56182

ronald
24-07-05, 17:50
Hoe zit dat eigenlijk? Krijgen shaida's eigenlijk 72 manelijke maagden? Dit is serieus hoor.

Imperatrice
24-07-05, 18:25
Nouuu... ik denk t niet, en oEf.. 72 mannen voor me neus
Ik denk dat ik t niet eens zou aankunnen :stout:

sjo
24-07-05, 21:36
Geplaatst door Imperatrice
Nouuu... ik denk t niet, en oEf.. 72 mannen voor me neus
Ik denk dat ik t niet eens zou aankunnen :stout:

Je fantasie is i.i.g. levendig......

gr.
sjo