PDA

Bekijk Volledige Versie : Brazilië eist uitleg doodschieten man in metro



delirious
24-07-05, 14:17
(Novum/AP) - De Braziliaanse regering eist uitleg van de Britse autoriteiten over de omstandigheden die geleid hebben tot het doodschieten van de 27-jarige Braziliaan in de Londense metro. De Engelse politie schoot de man vrijdag dood omdat hij onder verdachte omstandigheden een metro wilde binnengaan. De man werd verdacht van betrokkenheid bij de mislukte aanslagen van donderdag. Achteraf bleek dat de man niks met terrorisme te maken had.

De Braziliaanse autoriteiten lieten weten geschokt te zijn en dat hun burger vermoedelijk het slachtoffer is van een 'vreselijke fout'. De Braziliaanse minister van buitenlandse zaken Celso Amorim, die onderweg is naar Londen, wil een ontmoeting met zijn Engelse collega Jack Straw om uitleg te krijgen.

De politie van Londen heeft zaterdag in een verklaring toegegeven dat de man die vrijdag door de politie is doodgeschoten in het metrostation van de zuidelijke wijk Stockwell niets te maken had met de mislukte bomaanslagen op het openbaar vervoer van donderdag en de bloedige aanslagen van 7 juli. Stockwell ligt één halte verwijderd van het station Oval, een van de doelwitten van donderdag. De politie sluit nog niet uit dat de man op een of andere manier betrokken was bij andere terroristische acties.

"Dat iemand onder dergelijke omstandigheden het leven moet laten is een tragedie die de Metropolitan Police betreurt", aldus de verklaring. Vrijdag had Sir Ian Blair, de hoofdcommissaris van de Londense politie, nog gezegd dat het doodschieten van de man `direct verband' hield met terreurbestrijding.

De man, die werd beschreven als Zuid-Aziatisch, kwam uit een huis dat door de politie in de gaten werd gehouden, omdat men vermoedde dat er een verband bestond met de aanslagen van donderdag. Hij werd gevolgd door rechercheurs in burger, en volgens de verklaring 'versterkten zijn gedrag en kleding de verdenking tegen hem'. De man, een elektricien, woonde drie jaar in Londen. De omstandigheden waaronder de man om het leven is gekomen worden onderzocht.

Een ooggetuige die de man het rijtuig van de metro had zien binnenvluchten, zei dat zijn gezicht versteend van angst was. Bij het binnenkomen struikelde de man en de politiemannen die hem op de hielen zaten vuurden vijf schoten op hem af.

Een woordvoerder van de vereniging van Britse moslims (MAB), Azzam Tanimi, zei zaterdag in een reactie dat de bevolking nu bang zal zijn om de straat op te gaan en de ondergrondse te gebruiken. "Ik was al bang dat we tot deze conclusie zouden komen", zei hij in een interview met de Britse omroep BBC. "Het is heel beangstigend dat mensen toestemming krijgen om mensen dood te schieten op grond van een verdenking."


Nieuws.nl

MissShera
24-07-05, 16:41
En dan als ze uitleg hebben? Komt die man tot leven?

gh.wille
24-07-05, 17:15
Geplaatst door MissShera
En dan als ze uitleg hebben? Komt die man tot leven?

Je hebt gelijk, maar..
Laten ze maar ff hier kijken , dan krijgen ze div soorten uitleg !
Bovendien wat kunnen ze nog uitleggen ? (politie londen)
Ze zijn tenminste nog zo eerlijk om hun FOUT te bekennen ,
hetgeen je niet van iedereen helaas kunt zeggen !

V.G.G.

Zwarte Schaap
24-07-05, 21:15
Geplaatst door MissShera
En dan als ze uitleg hebben? Komt die man tot leven?

Het gaat niet om het feit dat die man tot leven komt maar om het feit dat een onschuldige man is gexecuteerd en dat dit in de toekomst vermeden moet worden. Niets zeggen wekt de indruk dat je zomaar je burgers laat afknallen.

Mischien dat Marokko niet om zijn burgers geeft maar ben blij dat Brazilie dat wel doet.

Eke
24-07-05, 21:33
Het is vaker voorgekomen dat een agent riep : STOP of ik schiet ! en dat diegene dan toch wegrende.

Ik heb gehoord op de radio een keer dat je dit uit pure angst kunt doen.Je wilt dan alleen maar 1 ding : wegwezen...

Dus dat feit moet bekend zijn.

Blijft over de angst van de rennende agenten die invullen dat een dikke jas uit een verdacht huis wel eens zou kunnen betekenen : explosieven ! Weer mogelijk een x aantal mensen dood.

Je zou iets onschuldigers moeten kunnen doen als agent om meteen de verdachte een klein momentje roerloos te hebben en te kunnen checken.

Brazilie doet m.i. het enige juiste.Onderzoek naar de dood van je onschuldige onderdaan.

gh.wille
24-07-05, 21:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het gaat niet om het feit dat die man tot leven komt maar om het feit dat een onschuldige man is gexecuteerd en dat dit in de toekomst vermeden moet worden. Niets zeggen wekt de indruk dat je zomaar je burgers laat afknallen.

Mischien dat Marokko niet om zijn burgers geeft maar ben blij dat Brazilie dat wel doet.

Ben je soms afkomstig uit Brazilie ?
Ik dacht onderhand dat de Britten al genoeg met hun billen bloot zijn gegaan , ik denk ook wel dat ze nu wel wat anders aan hun hoofd hebben, vind jezelf ook niet ?
Wat dacht je b,v van de zinloze aanslag en het leed ,dat aan 100 %
onschuldige mensen is aan gedaan !
Maar dat past niet in jou straatje blijkbaar ,en snap niet waarom je ook nog eens een keer Marokko er bij moet halen.

V.G.G.

mark61
24-07-05, 21:55
Geplaatst door Eke
Je zou iets onschuldigers moeten kunnen doen als agent om meteen de verdachte een klein momentje roerloos te hebben en te kunnen checken.

Wat dacht je van m met twee man tegen de grond houden?

Lampo
24-07-05, 22:06
Geplaatst door mark61
Wat dacht je van m met twee man tegen de grond houden?

Jij liever dan ik.
(alhans indien ik in de veronderstelling verkeer dat ie alleen maar aan een touwtje moet trekken om mij op te blazen)

Max Stirner
24-07-05, 22:16
De Britse politie zou een voorbeeld kunnen nemen aan hun ultra-beschaafde collega`s in Rio en Sampa...... :p

Ins
24-07-05, 22:49
Geplaatst door mark61
Wat dacht je van m met twee man tegen de grond houden?

Wat dacht je van een verdovende prik, zo in een geweer? Doen ze toch ook bij wilde dieren, als ze die mee willen nemen voor een onderzoek.

Joesoef
24-07-05, 22:56
Geplaatst door mark61
Wat dacht je van m met twee man tegen de grond houden?


De politie in Londen maakt ook gebruikt van een zogenaamde stungun. Met een druk op de knop gaat er tig kilovolt door het lijf van de verdachte die vervolgens voor minuten volkomen is uitgeschakeld.

Maarja, hoogspanning en een bom met elektrische ontsteking. Daar tegen over staat dat bommenmakers ook zo slim kunnen zijn dat indien de bommendrager niet meer bij bewust zijn is de bom afgaat.
Dus tegen de grondwerken en vasthouden zou ik zeggen. Blijft er nog wat te vragen over ook.

nard
25-07-05, 01:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mischien dat Marokko niet om zijn burgers geeft maar ben blij dat Brazilie dat wel doet. [/B]

O werkelijk?

Hele indianenstammen die worden uitgeroeid vanwege goud en hout....
En de Brazil politie versus de straatkindertjes van Rio.....

Brazilië wil gewoon aan Engeland en Europa haar spierballen laten zien. Even een politiek punt scoren.
Ze geven in werkelijkheid geen flikker om de omgekomen stakker.

Zwarte Schaap
25-07-05, 01:06
Geplaatst door nard
O werkelijk?

Hele indianenstammen die worden uitgeroeid vanwege goud en hout....

Brazilië wil gewoon even aan Engeland en Europa haar spierballen laten zien. Even een politiek punt scoren.
Ze geven in werkelijkheid geen flikker om de omgekomen stakker.

Je hebt gelijk, ze moeten hun smoel houden die stomme kleurlingen, hoe durven ze om opheldering te vragen?

nard
25-07-05, 01:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je hebt gelijk, ze moeten hun smoel houden die stomme kleurlingen, hoe durven ze om opheldering te vragen?

Op jouw viool is er geloof ik nog maar één snaar die het doet, en helaas nog vals ook.
Alles draait om rassen bij je. Heb je dat zelf nou niet door?

Ze mogen van mij best om opheldering vragen, maar probeer jij nou niet de indruk te wekken alsof ze dat zouden doen uit een of ander hoogstaande humane drijfveer of zo. Daar reageer ik even op.

Oeroeboeroe
25-07-05, 01:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je hebt gelijk, ze moeten hun smoel houden die stomme kleurlingen, hoe durven ze om opheldering te vragen?

Nard kan gelijk hebben. De Braziliaanse regering is ook maar een regering. Maar dat neemt niet weg dat het een walgelijk incident is geweest, natuurlijk.

Dit soort vrijheden voor de politie vormen gewoon het begin van een politiestaat. En ik daag iedereen uit om één politiestaat te noemen waar het prettig wonen is (of was).

Oeroeboeroe
25-07-05, 01:13
Geplaatst door Oeroeboeroe
Nard kan gelijk hebben. De Braziliaanse regering is ook maar een regering. Maar dat neemt niet weg dat het een walgelijk incident is geweest, natuurlijk.

Dit soort vrijheden voor de politie vormen gewoon het begin van een politiestaat. En ik daag iedereen uit om één politiestaat te noemen waar het prettig wonen is (of was).

En dan hebben we het nog niet eens over het extra risico dat je loopt als je er Midden-Oosten achtig of Braziliaans (Jamaicaans?!) uitziet.

nard
25-07-05, 01:17
Geplaatst door Oeroeboeroe
Nard kan gelijk hebben. De Braziliaanse regering is ook maar een regering. Maar dat neemt niet weg dat het een walgelijk incident is geweest, natuurlijk.

Dit soort vrijheden voor de politie vormen gewoon het begin van een politiestaat. En ik daag iedereen uit om één politiestaat te noemen waar het prettig wonen is (of was).

Zie je de doorslaande dubbele maat in je eigen redering niet? :)

De Braziliaanse regering is met haar beleid en de halve politiestaat die ze vormt, maar een regering , terwijl er door binnenlands toedoen jaarlijks vele slachtoffers vallen, mensen verdwijnen, kinderen worden vermoord, enz.

De Engelse regering, althans de uitvoerende macht vliegt nu één keer (hoe vreselijk ook voor de betrokkenen) uit de bocht en ze zijn hard op weg een politiestaat te zijn .

Oeroeboeroe
25-07-05, 01:26
Geplaatst door nard
Zie je de doorslaande dubbele maat in je eigen redering niet? :)

De Braziliaanse regering is met haar beleid en de halve politiestaat die ze vormt, maar een regering , terwijl er door binnenlands toedoen jaarlijks vele slachtoffers vallen, mensen verdwijnen, kinderen worden vermoord, enz.

De Engelse regering, althans de uitvoerende macht vliegt nu één keer (hoe vreselijk ook voor de betrokkene!!) uit de bocht en ze zijn hard op weg een politiestaat te zijn .

De Engelse regering vloog al eens behoorlijk uit de bocht door een eilandengroep voor de kust van Argentinië (niet bepaald in de buurt) te claimen, dacht ik zo.

En dan hebben we het nog niet eens over de deelname aan een illegale, contraproductieve en in ieder geval deels immorele oorlog.

:maffia:

nard
25-07-05, 01:28
Geplaatst door Oeroeboeroe
De Engelse regering vloog al eens behoorlijk uit de bocht door een eilandengroep voor de kust van Argentinië te claimen, dacht ik zo.

En dan hebben we het nog niet eens over de deelname aan een illegale, contraproductieve en in ieder geval deels immorele oorlog. :maffia:

Jaja, stapelen maar om die balans een beetje in evenwicht te krijgen. We hebben het in deze draad over binnenlands politieoptreden, meen ik.

U glijdt gladjes langs de kern van mijn punt.........

Oeroeboeroe
25-07-05, 01:32
Geplaatst door nard
Jaja, stapelen maar om die balans een beetje in evenwicht te krijgen.

Maar U glijdt gladjes langs de kern van mijn punt.........

Zoals ik al zei: u kunt best gelijk hebben dat de B. regering spierballen wil laten zien. Dat wil iedere regering.

nard
25-07-05, 01:34
Geplaatst door Oeroeboeroe
Zoals ik al zei: u kunt best gelijk hebben dat de B. regering spierballen wil laten zien. Dat wil iedere regering.

Oké, eensch. Dat was ook mijn punt naar Schaapje.

;)

Verder haak ik af. Goedenacht.

Zwarte Schaap
25-07-05, 01:36
Geplaatst door nard
Zie je de doorslaande dubbele maat in je eigen redering niet? :)

De Braziliaanse regering is met haar beleid en de halve politiestaat die ze vormt, maar een regering , terwijl er door binnenlands toedoen jaarlijks vele slachtoffers vallen, mensen verdwijnen, kinderen worden vermoord, enz.

De Engelse regering, althans de uitvoerende macht vliegt nu één keer (hoe vreselijk ook voor de betrokkene!!) uit de bocht en ze zijn hard op weg een politiestaat te zijn .

Zoals ik al eerder zei, waar halen ze het lef vandaan die kleurlingen uit Brazilie om op te komen voor hun burger? Niet Engeland is schuldig aan de executie maar Brazilie.

mark61
25-07-05, 01:54
Geplaatst door Lampo
Jij liever dan ik.
(alhans indien ik in de veronderstelling verkeer dat ie alleen maar aan een touwtje moet trekken om mij op te blazen)

Dat deden ze al. Dus het was al klaar.

gh.wille
25-07-05, 16:34
Geplaatst door Ins
Wat dacht je van een verdovende prik, zo in een geweer? Doen ze toch ook bij wilde dieren, als ze die mee willen nemen voor een onderzoek.

Om te beginnen ,het is een dieptragische gebeurtenis, voor ieder die er bij betrokken was, zowel de famillie van het slachtoffer als de betrokken
Politie, want die voelen zich ook niet happy .

Op zich nog niet zo, n gek idee , ware het niet dat de AGENTEN er van uit gaan dat het een zelfmoordenaar is , die van plan is een aanslag te plegen !
En verdoving werkt prima ,maar net niet snel genoeg ,en voor ieder mens geld een andere proportie entstof , bij dieren weten ze meestal het gewicht en anders word er na Zorgvuldig beraad het gewicht geschat.
Ik zie die smerissen al staan : wat denk jij George ? ik schat ,m tegen de 70 k,g, man hoe kom je er bij m,n broer die is veel dikker en die is 65 k.g
nee JOHN m,n oom is 80k.g BOEMMMM shit ,weer 20 doden !
Wat BRAZILIANEN !?! nee toch he, op vacantie ? alle bommen en handgranaten, wat een toeval, nou zijn de rapen helemaal gaar !
Jij ,hebt makkelijk praten ,maar ik zou schieten ,nee jij zou de verdoving klaar maken, hoe verklaren we dat ,ach we verzinnen gewoon wat , heb pas nog gelezen dat BUSH en O.B,LADEN zamen werken ,wat zeg je !! olie belangen echt waar ?
Ja ,kijkmaar in de krant , stond er echt in , he de T.G zeker??
Ga mee naar huis , wat doen we hier eigenlijk ?

:D

P.S
Bij hoge uizondering mag er dit keer gevloekt worden,het eigen scherm bespuwen was ten alle tijde al toegestaan !
Dit citaat is goedgekeurd door de vereniging tot in standhouding van
het plaatsen van onzin .
V.G.G.

Soldim
25-07-05, 17:29
Geplaatst door Eke
Brazilie doet m.i. het enige juiste.Onderzoek naar de dood van je onschuldige onderdaan.

Ik ben het met je eens dat het goed is dat de zaak opnieuw wordt bekeken. En nee, de man komt niet meer tot leven, maar laten we hopen dat verdere doden kunnen worden voorkomen.

De Braziliaanse reactie is echter een tikkeltje hypocriet wanneer in acht wordt genomen hoeveel slachtoffers er jaarlijks in Brazilie vallen door politie geweld. Dit lijkt volgens mij gewoon op scoren voor binnenlandse politieke doeleinden.

(Het zenden van een minister voor een dergelijke zaak is zwaar overdreven, kan prima op het niveau van ambasadeurs worden afgehandeld).

Spoetnik
25-07-05, 17:39
Geplaatst door Soldim
De Braziliaanse reactie is echter een tikkeltje hypocriet wanneer in acht wordt genomen hoeveel slachtoffers er jaarlijks in Brazilie vallen door politie geweld. Dit lijkt volgens mij gewoon op scoren voor binnenlandse politieke doeleinden.



Hypocrisie is geen regering vreemd, zoals de "vredesduif" Tony dagelijks bevestigt.