PDA

Bekijk Volledige Versie : Politie Atjeh arresteert ongetrouwde stelletjes



sjaen
25-07-05, 09:55
Politie Atjeh arresteert ongetrouwde stelletjes



Uitgegeven: 25 juli 2005 09:16
Laatst gewijzigd: 25 juli 2005 09:29




BANDA ATJEH - De politie in de Indonesische provincie Atjeh heeft dit weekeinde zestien verliefde stelletjes opgepakt. Volgens de islamitische sharia-wetgeving, die er sinds 2003 geldt, zijn romantische ontmoetingen tussen ongetrouwde mensen verboden.


"Ze zijn opgepakt omdat ze 's avonds laat nog uitgingen", aldus een sharia-politieman. De verliefden kwamen vrij nadat ze schriftelijk hadden beloofd het nooit meer te doen.




De sharia in Atjeh regelt nu sancties voor gokken, alcohol drinken, wegblijven bij het vrijdaggebed, het niet dragen van een hoofddoekje en het verkopen of nuttigen van voedsel tijdens de vastenmaand. Het berechten van moordenaars en dieven is nog niet in de sharia opgenomen.

In enkele gebieden in Atjeh kunnen veroordeelden lijfstraf krijgen. Soldaten kunnen overigens de sharia wel overtreden, want die vallen onder een andere wet.


Bron: nu.nl





:droef:

Ins
25-07-05, 10:31
Tja,...dan moeten ze het ook maar niet beloven he...Belofte maakt schuld.

Dat van die soldaten, wil ik wel meer over lezen, heb je iets voor me.

Lampo
25-07-05, 10:38
Ik wil mijn gedoneerde geld voor de tsunami-slachtoffers in Atjeh terug.

Tafey Lewis
25-07-05, 10:40
als de bevolking daar overwegend islamitishc is en de invoering van de shariah is op democratische wijze tot stand gekomen dan heb ik daar geen problemen mee zolang de niet-moslims niet onder de sharia vallen.

Spoetnik
25-07-05, 10:47
Geplaatst door Lampo
Ik wil mijn gedoneerde geld voor de tsunami-slachtoffers in Atjeh terug.

dat geld zit nu in de zakken van rijke multinationals... je was toch niet zo naief dat het ooit aan zou komen op de plaats van bestemming?

nard
25-07-05, 10:52
Geplaatst door Tafey Lewis
als de bevolking daar overwegend islamitishc is en de invoering van de shariah is op democratische wijze tot stand gekomen dan heb ik daar geen problemen mee zolang de niet-moslims niet onder de sharia vallen.

En als nou democratisch besloten is om de sharia volkbreed in te voeren?

Mark
25-07-05, 11:03
Geplaatst door Spoetnik
dat geld zit nu in de zakken van rijke multinationals... je was toch niet zo naief dat het ooit aan zou komen op de plaats van bestemming?

Ik WIST dat mijn tweedehands kleren uiteindelijk toch weer gedragen zouden worden door de zoon van de directeur van Shell :(

Tafey Lewis
25-07-05, 11:47
Geplaatst door nard
En als nou democratisch besloten is om de sharia volkbreed in te voeren?


een van de kenmerken van democratie is de bescherming van de minderheid tegen de dictatuur van de meerderheid. Men kan dus niet volstaan met de frase: de meerderheid beslist absoluut.

De sharia is volgens de uitspraak van het europees hof voor de rechten van de mens (rafah vs.turkije) niet verenigbaar met o.a. dit democratisch principe juist doordat het ook ingrijpt in de levens van niet moslims en hen verplichtingen oplegt.
Daarom zeg ik ; ik heb gene probleem met een democratisch besluit de shariah in te voeren zolang zij niet geld voor niet-moslims, of moslim die zich er niet aan willen houden.

observer
25-07-05, 12:22
Geplaatst door nard
En als nou democratisch besloten is om de sharia volkbreed in te voeren? en als oh bv frankrijk nu democratisch besluit religieuze symbolen zoals hoofdoekjes aan banden te leggen
?

nard
25-07-05, 12:41
Geplaatst door observer
en als oh bv frankrijk nu democratisch besluit religieuze symbolen zoals hoofdoekjes aan banden te leggen
?

Das inderdaad van een gelijke strekking. Hoewel sharia een bredere strekking heeft en grotere consequenties.

Kal-El B.V
25-07-05, 12:55
Waar baseren die mensen zich eigenlijk op als ze zeggen dat een jongen en een meisje niet met elkaar gezien mogen worden omdat ze niet getrouwd zijn.

Ik heb genoeg gehoord over geen sex voor het huwelijk en hoe dat wel of niet mag volgens de koran volgens sommige moslims.

Maar ik snap niet helemaal(of eigenlijk helemaal niet) waar ze het recht vandaan halen om mensen te veroordelen die met elkaar omgaan zonder dat ze seks met elkaar hebben.

Kan iemand mij dat uitleggen ?

Bofko
25-07-05, 13:22
Geplaatst door Kal-El B.V


Maar ik snap niet helemaal(of eigenlijk helemaal niet) waar ze het recht vandaan halen om mensen te veroordelen die met elkaar omgaan zonder dat ze seks met elkaar hebben.

Kan iemand mij dat uitleggen ?

Welke definitie wordt gehanteerd ?
Als je heel fundamentalisch bent is handje vasthouden al sex.

Mill
25-07-05, 13:24
Geplaatst door Bofko
Als je heel fundamentalisch bent is handje vasthouden al sex.

Of als je heel lang niet geneukt hebt.

Zwarte Schaap
25-07-05, 13:32
.

sjaen
25-07-05, 13:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
.

?

Julien
25-07-05, 13:44
Geplaatst door observer
en als oh bv frankrijk nu democratisch besluit religieuze symbolen zoals hoofdoekjes aan banden te leggen
?

dat zijn appels en peren. frankrijk verbiedt alle religieuze symbolen in PUBLIEKE ruimtes, zoals ziekenhuizen/scholen/rechtbanken, dat kun je vergelijken met het verplichten van een hoofddoek in moskeeën en islamitische instellingen door een islamitisch land.

Landen als Iran en (nu) Atjeh gaan veel verder. Zij verbieden mensen dingen te doen op de OPENBARE weg, gewoon op straat. In Frankrijk mag iedere moslima een hoofddoekje dragen op straat of op het strand of in het park.

Lampo
25-07-05, 15:26
Geplaatst door Julien
Landen als Iran en (nu) Atjeh gaan veel verder. Zij verbieden mensen dingen te doen op de OPENBARE weg, gewoon op straat. In Frankrijk mag iedere moslima een hoofddoekje dragen op straat of op het strand of in het park.

Slappe hap, die Fransozen.
Wij Nederlanders kunnen dat beter.