PDA

Bekijk Volledige Versie : Vragen Wilders over moskee Leiden maken weinig indruk



Oeroeboeroe
25-07-05, 15:19
Wilders' vragen over moskee maken weinig indruk

LEIDEN - Laat Geert Wilders maar kletsen. Zowel het bestuur van de Wijkvereniging Leefbaar Zuidwest als dat van de al-Hijra moskee, is niet onder de indruk van de kamervragen die Wilders vorige week heeft gesteld over de mogelijke bouw van een 'megamoskee' in Leiden.


,,Iedereen weet hoe Wilders praat'', zegt M. Sabbar, bestuurslid van de Marokkaanse moskee in de Rembrandtstraat. ,,Wat moet ik er verder van zeggen?'' ,,Laat Wilders zich met de landelijke politiek bezighouden'', luidt de reactie van secretaris A. van Dantzich van Leefbaar Zuidwest. ,,Dat hapsnap door het land vinken om overal onrust te stoken, is nergens voor nodig.''

De gemeente Leiden heeft ruimte in het Wijkontwikkelingsplan Zuidwest opgenomen voor een nieuwe moskee aan de Ter Haarkade. De huidige moskee aan de Rembrandtstraat is met 1000 vierkante meter namelijk te klein geworden. Het moskeebestuur wil graag een pand met 5700 vierkante meter bouwen op een terrein ter grootte van 1 hectare. De gemeente vindt dat te veel en is met de Marokkaanse gemeenschap in overleg.

Deze week kreeg Wilders lucht van de Leidse ontwikkelingen. Hij heeft er direct kamervragen over gesteld aan minister Verdonk, waarin hij de bouw van 'een megamoskee van anderhalf keer de vloeroppervlakte van Ahoy' ongepast, onacceptabel en obsceen' noemt.

Sabbar: ,,Wij hebben de gemeente gezegd wat we het liefst zouden willen. De gemeente heeft ook een aantal wensen. Daarover zijn we nu in gesprek. Hoe groot de nieuwe moskee uiteindelijk zal worden, weet ik niet. Maar bij onderhandelingen ligt de uitkomst altijd ergens in het midden.''

,,Wij zijn het eens met de komst van een lokale moskee'', zegt Van Dantzich. ,,Maar het moet geen moskee worden die bezoekers uit heel Zuid-Holland moet trekken. Wij zijn nog niet betrokken bij het overleg over de uiteindelijke grootte. Maar als de huidige moskee van 1000 vierkante meter te klein is, lijkt een nieuwe moskee van 2000 meter mij redelijk. Net als in Leiden-Noord.''

Timoteus Waarsenburg
maandag 25 juli 2005

Bron: www.leidschdagblad.nl

Soldim
25-07-05, 15:32
Geplaatst door Oeroeboeroe
Wilders' vragen over moskee maken weinig indruk

LEIDEN - Laat Geert Wilders maar kletsen.


Daar sluit ik me bij aan.

Zwarte Kat
25-07-05, 17:04
Geplaatst door Oeroeboeroe
,,Laat Wilders zich met de landelijke politiek bezighouden'',

Liever niet......