PDA

Bekijk Volledige Versie : "Israël bekritiseert paus wegens uitblijven veroordeling terreur... "



Wizdom
25-07-05, 19:26
Israël bekritiseert paus wegens uitblijven veroordeling terreur
Uitgegeven op 25 juli 2005 om 19:05 uur

(Novum/AP) - Israël is boos omdat paus Benedictus XVI zondag in een veroordeling van terrorisme geen melding heeft gemaakt van het geweld tegen Israëliërs. Om uiting te geven aan zijn verontwaardiging heeft het Israëlische ministerie van buitenlandse zaken maandag de gezant van het Vaticaan op het matje geroepen.

De paus ging zondag voor in een gebed waarin God werd gevraagd een einde te maken aan het terrorisme. Daarbij maakte hij melding van terreuraanslagen in Egypte, Groot-Brittannië, Turkije en Irak, maar vermeldde niet Israël. "De paus vergat opzettelijk de verschrikkelijke terreuraanslag die Israël vorige week trof", meldde het ministerie van buitenlandse zaken in een verklaring. Op 12 juli kostte een zelfmoordaanslag in Netanya, die werd opgeëist door de Islamitische Jihad, vijf Israëliërs het leven.

"Wij verwachtten dat de nieuwe paus, die bij zijn aantreden het belang van betrekkingen tussen de Kerk en het joodse volk benadrukte, zich anders zou opstellen", aldus het ministerie.

AARDIG
25-07-05, 19:34
Geplaatst door Wizdom
"Wij verwachtten dat de nieuwe paus, die bij zijn aantreden het belang van betrekkingen tussen de Kerk en het joodse volk benadrukte, zich anders zou opstellen", aldus het ministerie.

:lol:

Ins
25-07-05, 21:30
Heeft Israël echt niets beter te doen?

Julien
25-07-05, 21:39
kinderen die vragen worden overgeslagen

ronald
26-07-05, 01:42
Geplaatst door Julien
kinderen die vragen worden overgeslagen


De kritiek kwam achteraf....het vragenrondje was al afgelopen.
Maar ja...als paus moet je natuurlijk politiek correct blijven. De uitdrukking gelijke monniken gelijke kappen kent men daar niet meer.

Tafey Lewis
26-07-05, 01:50
het blijft het vaticaan he........

Zwarte Schaap
26-07-05, 02:09
Ja ik ben het helemaal met israel eens, de Paus had de 57 jaar durende terreur die israel het Palestijnse volk aandoet moeten veroordelen.

Oeroeboeroe
26-07-05, 02:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja ik ben het helemaal met israel eens, de Paus had de 57 jaar durende terreur die israel het Palestijnse volk aandoet moeten veroordelen.

Paus ook met een hoofdletter?

Zwarte Schaap
26-07-05, 02:22
Geplaatst door Oeroeboeroe
Paus ook met een hoofdletter?

En israel met een kleine letter.

ronald
26-07-05, 03:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja ik ben het helemaal met israel eens, de Paus had de 57 jaar durende terreur die israel het Palestijnse volk aandoet moeten veroordelen.

Je hebt wat gemist..... dat doet het al 57 jaar lang

Zwarte Schaap
26-07-05, 03:51
Geplaatst door ronald
Je hebt wat gemist..... dat doet het al 57 jaar lang

Het ?? Hij is niet eens 1 jaar Paus

nard
26-07-05, 09:58
Geplaatst door Wizdom
[B]Israël bekritiseert paus wegens uitblijven veroordeling terreur
Uitgegeven op 25 juli 2005 om 19:05 uur

(Novum/AP) - Israël is boos omdat paus Benedictus XVI zondag in een veroordeling van terrorisme geen melding heeft gemaakt van het geweld tegen Israëliërs.

"De paus vergat opzettelijk de verschrikkelijke terreuraanslag die Israël vorige week trof"



Conform 1600 jaar Vaticaanse politiek.

Julien
26-07-05, 10:10
Geplaatst door ronald
Je hebt wat gemist..... dat doet het al 57 jaar lang

eh ik denk dat het logischer is dat de Paus opkomt voor onderdrukte christenen. en aangezien er in de bezette gebieden ook een aantal christelijke Palestijnen wonen PLUS het feit dat de christelijke heiligdommen vaak beter af zijn onder Palestijns bestuur dan joods bestuur, heeft Benedicto volkomen gelijk om de Palestijnse zaak aan de kaak te stellen.

Tafey Lewis
26-07-05, 13:34
tja het feit dat de christelijke palestijnen een jaar of twee geleden nog een nood brief stuurden naar kofi annan waarin zij smeekten hen te helpen tegen discriminatie van de moslims en misbruik door arafats veiligheidstroepen (die hun huizen gebruikten als uitvalsbasis in de hoop zo vergeldingsacties uit te lokken) laten we maar even buiten beschouwing.

Ook laten we maar even buiten beschouwing de rapporten van christelijke leiders van net na de oprichting van israel die enorm blij waren dat ze nu eindelijk hun heiligdommen met respect zagen worden behandeld.

ronald
26-07-05, 13:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het ?? Hij is niet eens 1 jaar Paus


HET is HET Vaticaan...DE is DE paus

Zwarte Schaap
26-07-05, 13:58
Geplaatst door ronald
HET is HET Vaticaan...DE is DE paus

Dit artikel gaat over het feit dat israel klaagt over DE Paus en niet over Het Vaticaan. Zook ook mijn reaktie.

Dus als jij met je 57 jaar het vaticaan bedoelt dan is dat leuk voor je maar dan heeft jouw reaktie niets met mijn mijn reaktie te maken. Dat heet zorgvuldig lezen.

Oeroeboeroe
26-07-05, 14:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit artikel gaat over het feit dat israel klaagt over DE Paus en niet over Het Vaticaan. Zook ook mijn reaktie.

Dus als jij met je 57 jaar het vaticaan bedoelt dan is dat leuk voor je maar dan heeft jouw reaktie niets met mijn mijn reaktie te maken. Dat heet zorgvuldig lezen.

Hoe dan ook...een verbod op condooms is moord op z'n Rooms. :roker:

ronald
26-07-05, 14:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit artikel gaat over het feit dat israel klaagt over DE Paus en niet over Het Vaticaan. Zook ook mijn reaktie.

Dus als jij met je 57 jaar het vaticaan bedoelt dan is dat leuk voor je maar dan heeft jouw reaktie niets met mijn mijn reaktie te maken. Dat heet zorgvuldig lezen.

Dacht je nou werkelijk dat de pausen autoritaire vertegenwoordigers van Jezus op deze aarde zijn? Alles hangt aan touwtjes vast.

Juliette
26-07-05, 22:57
Geplaatst door Wizdom
Israël bekritiseert paus wegens uitblijven veroordeling terreur

Stelletje kommaneukers.

Al Sawt
27-07-05, 01:00
Geplaatst door Tafey Lewis

Ook laten we maar even buiten beschouwing de rapporten van christelijke leiders van net na de oprichting van israel die enorm blij waren dat ze nu eindelijk hun heiligdommen met respect zagen worden behandeld. Tafey geen leugens uit kramen! Christelijke en Joodse heiligdommen werden altijd door Islamitische heersers beschermt.

Als kan.kergezwel Israel eerder bestond, dan waren alle Islamitische heiligdommen verwoest om ruimte te maken voor reconstructie van een fabeltje.

ronald
27-07-05, 01:22
Geplaatst door Al Sawt
Tafey geen leugens uit kramen! Christelijke en Joodse heiligdommen werden altijd door Islamitische heersers beschermt.

Als kan.kergezwel Israel eerder bestond, dan waren alle Islamitische heiligdommen verwoest om ruimte te maken voor reconstructie van een fabeltje.


Heb jr wel eens geleerd of gelezen in een normaal geschiedenisboek dat de Klaagmuur na 1948 tot 1967 als vuilnisbelt werd gebruikt? (Stel je voor dat de Kaab als afval verzamelplaats wordt gebruikt!)

Heb je de beelden uit Sechem (Nabloes) gezien hoe vijandig het heilige graf van Josef werd geruineerd?

En zo zijn er wel nog meer voorbeelden.

Al Sawt
27-07-05, 01:35
Geplaatst door ronald
Heb jr wel eens geleerd of gelezen in een normaal geschiedenisboek dat de Klaagmuur na 1948 tot 1967 als vuilnisbelt werd gebruikt? (Stel je voor dat de Kaab als afval verzamelplaats wordt gebruikt!)

Heb je de beelden uit Sechem (Nabloes) gezien hoe vijandig het heilige graf van Josef werd geruineerd?

En zo zijn er wel nog meer voorbeelden. Je zegt het zelf: 1948! Het was niet te rechtvaardigen, maar wel te begrijpen. Want 1948 was het startstein van grote etnische schoonmaken door Zionistisch plaag, om Lebensraum te creeren.

O ja, Tombe van Josef is nooit opzettelijk geruineerd.

ronald
27-07-05, 02:06
Geplaatst door Al Sawt
Je zegt het zelf: 1948! Het was niet te rechtvaardigen, maar wel te begrijpen. Want 1948 was het startstein van grote etnische schoonmaken door Zionistisch plaag, om Lebensraum te creeren.

O ja, Tombe van Josef is nooit opzettelijk geruineerd.


Hoe bedoel je? Zoals het te begrijpen is dat een amerikaanse politicus een atoombom op Mekka wil gooien?
Je praat weer lekker om de zaken heen. De Arabieren hebben zonder enig respect de Klaagmuur als afvalbelt gebruikt. Punt.


Nooit opzettelijk bedoeld??? Hoezo? Leden die haatvolle arabieren dan allemaal aan de gekke koeienziekte?

Tafey Lewis
27-07-05, 02:21
Geplaatst door ronald
Hoe bedoel je? Zoals het te begrijpen is dat een amerikaanse politicus een atoombom op Mekka wil gooien?
Je praat weer lekker om de zaken heen. De Arabieren hebben zonder enig respect de Klaagmuur als afvalbelt gebruikt. Punt.


Nooit opzettelijk bedoeld??? Hoezo? Leden die haatvolle arabieren dan allemaal aan de gekke koeienziekte?

israel heeft de moslims zeggenschap gegeven over hun moskee op de tempelberg (moet je als dhimmi niet om vragen!) en als dank worden er vanaf die plek stenen op biddende joden gegooid en worden er joodse heiligdommen gesloopt om de moskee groter te maken zie link:
http://www.har-habayt.org/

of zoek op: al-waqf

Zodra iemand lelijk kijkt naar de al-aqsa is het een oorlog tegen de islam maar moslims mogen wel hun moskeen op andermans heiligdommen bouwen en slopen als het hun uitkomt.

assassijn
27-07-05, 10:18
Nu breekt toch echt m'n belgha! Nu je hte zegt, hij heeft de moord op van Gogh ook niet afgekeurd, de nazi!