PDA

Bekijk Volledige Versie : Open brief Wilders aan Mohammed B.



Yon-Rogg
26-07-05, 09:11
AMSTERDAM - 'De islam zoals die wordt voorgestaan door Mohammed B. is een groot gevaar voor de samenleving.' Dat schrijft Tweede-Kamerlid Geert Wilders dinsdag in een open brief aan B. in Algemeen Dagblad. Met zijn brief reageert Wilders op verzoek van de krant op de dreigbrief die B. begin vorig jaar aan de politicus schreef.

"Zoals jij het in je open brief aan mij verwoordt, kent de idiotie
van Allah, Mohammed en de islam geen grenzen", schrijft Wilders. "Gelukkig zijn er echter ook vele moslims die alles wat jij vertegenwoordigt net als ik hartgrondig verafschuwen."

Zwaarste straf

Wilders schrijft te hopen dat B. 'de zwaarste straf zal krijgen die ons rechtssysteem kent'. De parlementariër meent dat de samenleving moet worden beschermd tegen 'de islam die jij voorstaat'.

De politicus laat aan het slot van zijn brief weten dat hij zich niet laat beïnvloeden door de dreigementen aan zijn adres. Wilders zegt zich daardoor alleen maar meer gemotiveerd te voelen 'om op te komen voor onze democratische rechtsstaat'. "Jullie waanzin zal het nooit winnen", aldus Wilders.

http://www.nu.nl/news/564539/13/Open_brief_Wilders_aan_Mohammed_B..html

waterfiets
26-07-05, 09:35
Blijkbaar is de rechtbank het gelukkig met Wilders eens al kan ik het uitbrengen van deze brief vandaag weer niet anders zien dan als een publiciteitsstunt.

MO_NL
26-07-05, 11:30
'Jullie waanzin zal het nooit winnen'

"Jij hebt mij enige tijd geleden een open brief gestuurd onder de naam Saifu Deen alMuwahhied. In die brief die je in naam van 'Allah de Barmhartige, de Genadevolle' begint, zeg je dat je me haat en spreek je over mijn vernietiging.

"Je hoopt dat 'de vlag van de Tawheed' ook op mijn zetel zal wapperen. Terloops roep je Allah ook nog op mij te vernietigen. De aanleiding was - zo schrijf je zelf - mijn voorstel om radicale imams hun vergunning en nationaliteit af te pakken en terug te sturen naar hun land van herkomst.

"Ik wil ervoor waken eraan bij te dragen een symbool van je te maken, want dat verdien je niet, hoe graag je ook de martelaar zou willen spelen. Je bent een gevaarlijke man die - zo is gebleken - tot de ergste dingen in staat is. Maar ook je miezerigheid kent geen grenzen; het gebruik van geweld is altijd een teken van onmacht en zwakte.

"Ik heb je brief aan mij de afgelopen maanden verschillende keren gelezen en op me laten inwerken. Het is immers nogal wat, hetgeen je over mij schrijft en me in naam van Allah en de islam allemaal toewenst.

"Maar ik zie in je brief alleen maar blinde haat voor alles en iedereen die anders denkt dan jij met je islamo-fascistische opvattingen. Zoals jij het in je open brief aan mij verwoordt kent de idiotie van Allah, Mohammed en de islam geen grenzen. Mensen zoals jij tonen aan dat de islam, zoals jij die voorstaat, een groot gevaar voor de samenleving is. Gelukkig zijn er echter ook vele moslims die alles wat jij vertegenwoordigt net als ik hartgrondig verafschuwen.

"Vandaag wordt recht gesproken over de laffe en barbaarse moord op Theo van Gogh. De rechter zal vandaag bepalen of je schuldig bent. Ik ga daar niet over. Maar als de rechter je schuldig verklaart dan hoop ik van ganser harte dat je de zwaarste straf zal krijgen die ons rechtssysteem kent. De samenleving dient tegen mensen zoals jij te worden beschermd. Datzelfde geldt voor de islam zoals jij die voorstaat.

"Ik hecht er ten slotte erg aan je te vertellen dat ik me nooit heb en nooit zal laten beïnvloeden door dreigementen van wie dan ook. Dus ook niet door die van jou en andere radicale moslims. Jullie waanzin zal het nooit winnen.

"De dreigementen motiveren me alleen maar meer om op te komen voor onze democratische rechtstaat en een Nederlandse samenleving die niet gebaseerd is op radicalisme, haat en geweld.

Ik zal met alle democratische en parlementaire middelen die ik heb en met nog meer overtuiging dan ik al had, blijven vechten tegen de extremistische radicale islam. Tegen laffe mensen zoals jij en tegen het verderfelijke gedachtegoed waar jij voor staat."

Geert Wilders[SIZE=1]

delirious
26-07-05, 11:34
Populist Wilders, heeft weer eens media-aandacht nodig.

Imperatrice
26-07-05, 11:58
Ik mag die man echt niet :moe:

Joesoef
26-07-05, 12:03
Simpele brief van een simpele man.

Oeroeboeroe
26-07-05, 12:14
Geplaatst door Imperatrice
Ik mag die man echt niet :moe:

Ik ook niet, maar niet speciaal door deze brief...

Mo B. is natuurlijk gewoon een smerige moordenaar, niet representatief voor de Islam. Daar heeft ook Wilders gelijk in als ie het zegt.

Imperatrice
26-07-05, 12:20
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik ook niet, maar niet speciaal door deze brief...

Mo B. is natuurlijk gewoon een smerige moordenaar, niet representatief voor de Islam. Daar heeft ook Wilders gelijk in als ie het zegt.

of course, ben ik met je eens. Maar de gemiddelde Jantje & Pietje zal Wilders nu als een strijder zien die het tegen de grote Boeman genaamd Mohammed B. durft op te nemen.
Dat zint me niet. Maar Wilders schrijft ook over de 'idiotie van Allah (swt), Mohammed en de Islam'. Heeft hij het dan specifiek over hoe Mohammed zijn geloof belijdt, of zegt hij zo op een scheve manier dat hij de Islam achterlijk vindt?

Tomas
26-07-05, 12:25
Geplaatst door Imperatrice
of course, ben ik met je eens. Maar de gemiddelde Jantje & Pietje zal Wilders nu als een strijder zien die het tegen de grote Boeman genaamd Mohammed B. durft op te nemen.
Dat zint me niet. Maar Wilders schrijft ook over de 'idiotie van Allah (swt), Mohammed en de Islam'. Heeft hij het dan specifiek over hoe Mohammed zijn geloof belijdt, of zegt hij zo op een scheve manier dat hij de Islam achterlijk vindt?

Hij zal het geschreven hebben alsof het over Mo B's opvattingen gaat. Ach, dat ie denkt dat de islam achterlijk is, geldt voor een heel groot deel van de wereldbevolking, alleen hoor je zoiets niet hardop te zeggen. Religies komen er nu eenmaal bekaaid af in de ogen van anders denkenden.

Oeroeboeroe
26-07-05, 12:34
Geplaatst door Imperatrice
of course, ben ik met je eens. Maar de gemiddelde Jantje & Pietje zal Wilders nu als een strijder zien die het tegen de grote Boeman genaamd Mohammed B. durft op te nemen.
Dat zint me niet. Maar Wilders schrijft ook over de 'idiotie van Allah (swt), Mohammed en de Islam'. Heeft hij het dan specifiek over hoe Mohammed zijn geloof belijdt, of zegt hij zo op een scheve manier dat hij de Islam achterlijk vindt?

Er staat: Zoals jij het in je open brief aan mij verwoordt kent de idiotie van Allah, Mohammed en de islam geen grenzen.

Dus da's gericht tegen Mo, niet tegen Allah.

Imperatrice
26-07-05, 12:35
Geplaatst door Oeroeboeroe
Er staat: Zoals jij het in je open brief aan mij verwoordt kent de idiotie van Allah, Mohammed en de islam geen grenzen.

Dus da's gericht tegen Mo, niet tegen Allah.


OkiSs... :D

maar neemt niet weg dat hij een hekel heeft aan de Islamitische religie :moe:

Tomas
26-07-05, 12:38
Geplaatst door Imperatrice
OkiSs... :D

maar neemt niet weg dat hij een hekel heeft aan de Islamitische religie :moe:

Enkele aspecten daarvan hebben veel mensen een hekel.

Imperatrice
26-07-05, 12:44
Terwijl er in de bijbel net zulke afschuwelijke aspecten in staan :moe:

Tomas
26-07-05, 12:47
Geplaatst door Imperatrice
Terwijl er in de bijbel net zulke afschuwelijke aspecten in staan :moe:

Persoonlijk vind ik iedere theistische religie niet al te modern (zeg maar). Maar een hekel heb ik alleen aan feitelijk fysiek geweld en de cultuur die daarbij hoort die dat toestaat, en psychische onderdrukking van kinderen. En dat zie je toch in de ene religieuze stroming meer dan de andere tot uiting komen in het dagelijks leven.

sjaen
26-07-05, 12:52
Geplaatst door Tomas
Enkele aspecten daarvan hebben veel mensen een hekel.

Da's welhaast onvermijdelijk

Nos sumus tempora: quales sumus, talia sunt tempora.

Vrij vertaald: wij zijn de tijden; zoals wij zijn, zo zijn de tijden.

Oeroeboeroe
26-07-05, 12:57
Geplaatst door Imperatrice
OkiSs... :D

maar neemt niet weg dat hij een hekel heeft aan de Islamitische religie :moe:

Daar lijkt het behoorlijk op, ja, als je zijn verzameld werk hebt gelezen en gehoord. Zoals ik al zei: ik ben geen fan van Wilders.

observer
26-07-05, 14:18
Geplaatst door Imperatrice
Terwijl er in de bijbel net zulke afschuwelijke aspecten in staan :moe: tja maar mo b. baseerd zich nu eenmaal niet op de bijbel

als hij dat wel deed (zoals de abortusterroristen in vs) zouden we net zo pissig zijn

het niet te ontkennen feit is dat slechts een klein % (sgp zwarte kousen brigade) de bijbel als het letterlijke en enige woordt van god ziet etcetcetec en een heel groot% van de moslims dat met de koran doet.

en zolang er nog genoeg mensen zijn die het lezen zoals mo b. zal er kritiek blijven

Soldim
26-07-05, 14:59
Geplaatst door MO_NL

"De dreigementen motiveren me alleen maar meer om op te komen voor onze democratische rechtstaat en een Nederlandse samenleving die niet gebaseerd is op radicalisme, haat en geweld.

Ik zal met alle democratische en parlementaire middelen die ik heb en met nog meer overtuiging dan ik al had, blijven vechten tegen de extremistische radicale islam. Tegen laffe mensen zoals jij en tegen het verderfelijke gedachtegoed waar jij voor staat."

Geert Wilders

Tot bovenstaand stukje klinkt Wilders voor de verandering eens redelijk. Maar als hij opkomt voor een "Nederlandse samenleving gebaseert op radicalisme, haat en geweld," dan zal hij zijn leven op een flink aantal punten moeten wijzigen.

Vriend
26-07-05, 15:09
Geplaatst door Soldim
Tot bovenstaand stukje klinkt Wilders voor de verandering eens redelijk. Maar als hij opkomt voor een "Nederlandse samenleving gebaseert op radicalisme, haat en geweld," dan zal hij zijn leven op een flink aantal punten moeten wijzigen.

Dat van wilders verwachten is hetzlefde als van Hitler een huisvader proberen te maken.

Soldim
26-07-05, 15:32
Geplaatst door Vriend
Dat van wilders verwachten is hetzlefde als van Hitler een huisvader proberen te maken.

<met grote tegenzin>
Je vergelijking gaat te ver.
</met grote tegenzin>