PDA

Bekijk Volledige Versie : Commentaar 13-jarige Lieuwe van Gogh op vonnis Mohammed Bouyeri:



MO_NL
26-07-05, 11:25
Zoon Van Gogh: Ik stuur B. wel een kaartje

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Op de levenslange gevangenisstraf van Mohammed B. voor de moord op Theo van Gogh had zoon Lieuwe van Gogh heeft laconiek gereageerd. "Ik stuur hem wel een kaartje", zei hij.

OM overweegt hoger beroep
Verder heerst alom tevredenheid. Het OM is heel tevreden met de levenslange straf, maar overweegt nog in hoger beroep te gaan omdat B. zijn actief en passief kiesrecht behoudt.

Wilders 'tevreden'
Tweede-Kamerlid Geert Wilders, die door B. was bedreigd, is 'heel erg tevreden' over het vonnis, net als de Amsterdamse politiechef Wijbenga. Zijn agenten werden door B. beschoten.

VVD: passende straf
De VVD-fractie noemt het in een reactie 'een passende straf'. B. is onder meer veroordeeld omdat hij VVD-Kamerlid Hirsi Ali het werken onmogelijk maakte. Hirsi Ali wil zelf niet reageren. "De VVD ervaart de veroordeling voor dat delict als een steun in de rug van de democratie in het algemeen en collega Ayaan Hirsi Ali in het bijzonder".

Straf verwacht
Gijs van de Westerlaken, producent van films van Van Gogh, had niets anders verwacht. "Maar Theo is dood en daar verandert welke straf dan ook iets aan."

Amsterdam hoopt op rust
De gemeente Amsterdam hoopt dat de veroordeling tot levenslange gevangenisstraf 'zal bijdragen aan rust en stabiliteit' in de stad. "De moord heeft Amsterdam met de fundamentele vraag geconfronteerd hoe verder met elkaar samen te leven in onze stad."

bron: rtl-nieuws

Mill
26-07-05, 12:03
"Ik stuur hem wel een kaartje."

:haha: Zo vader zo zoon.

Rabi'ah.
26-07-05, 12:08
:wtf:

Ik snap de grap niet.

Lutser 1e klas
26-07-05, 12:15
Chapeau Lieuwe! :giechel:

Juliette
26-07-05, 12:18
Je zou toch eerder verwachten dattie geen kaartje zou schrijven?

RinC
26-07-05, 12:47
Ja, dat is humor :D


Ik zou hem schrijven: "Je hebt Ut er zelf naar gemaakt"

MO_NL
26-07-05, 13:11
Lieuwe van Gogh: ik stuur hem kaartje


Een glas water en hier en daar een zakdoek. Dat waren de enige blijken van emotie bij de uitspraak tegen Mohammed B.


Foto's van wapens Mohammed B.
Ingetogen en vrijwel onbewogen hoorden de betrokkenen en belangstellenden het vonnis aan. De extra beveiligde rechtbank in Amsterdam-Osdorp hield als het ware de adem in. Enerzijds uit respect, anderzijds was de uitspraak weinig verrassend.

Het op één hand te tellen publiek hield zich zeer gedeisd. Alleen een zacht ‘teringlijder’ en ‘goedzo’ nadat het de rechter het vonnis ‘levenslang’ uitsprak, viel te noteren van de normaal minder rustige en ongenuanceerde trouwe volgers. Het maken van rood-wit-blauwe knijpers zag een van de vrouwen als een passende bezigheid voor B. in de gevangenis.

Ook de familie reageerde nauwelijks. Ze hadden twee weken geleden hun grieven ook al kunnen uiten. “Onverstoorbaar”, zo noemde Gijs van de Westelaken - woordvoerder namens de familie - de houding van de moeder van Van Gogh en de andere bloedverwanten.

Moordenaar vader
De zoon van Theo van Gogh Lieuwe vormde hierop een uitzondering. De 14-jarige jongen werd bijgestaan door zijn moeder ter linkerzijde en een andere vrouw ter rechterzijde. Zij legden afwisselend troostend de arm om hem en spraken hem naar het scheen bemoedigend toe.

Het was de eerste confrontatie met de moordenaar van zijn vader. Nieuwsgierig keek hij regelmatig in de richting van B. . Wellicht om blikken met hem te kunnen uitwisselen, hem eens goed te kunnen bekijken of een reactie te ontlokken.

Verroert geen vin
Het waren tevergeefse pogingen, want de voor de verandering in een grijze djellaba – in plaats van een zwarte of witte – gehulde B. verroerde geen vin. Hij bleef onbewogen en draaide af en toe alleen een beetje onrustig op zijn stoel.

Dit keer geen gezwaai met de Koran of andere provocerende uitingen waarvan hij zich bij zijn eerdere optredens in de rechtbank had bediend. Alleen bij het vonnis liet hij zijn stoïcijnse houding varen. Met een hoofdknik en een glimlach liet hij blijken tevreden te zijn met de uitspraak.

Theo forever
Lieuwe hield zich sterk, maar had het moeilijker om zijn emoties onder controle te houden. Er was het grootste deel van de tijd niets van zijn gezicht af te lezen, dat bovendien deels werd afgeschermd door de pet op zijn hoofd.

Halverwege het betoog van de rechter U. Bentinck leek het Lieuwe toch even teveel te worden. Hij boog het hoofd, kreeg een glas water en werd nog eens steviger vastgepakt door de twee vrouwen om hem heen. De gruwelijk gedetailleerde reconstructie van de moord op zijn vader doorstond hij vervolgens weer zonder zichtbare uiting. Na afloop zoende hij zijn moeder.

Een reactie voor de massaal toegestroomde pers gaf hij niet. Van de Westelaken lichtte wel een tipje van de sluier op. Lieuwe had volgens hem gezegd: ‘ik stuur hem wel een kaartje met ‘Theo forever’. Van de Westelaken zelf zei dat ondanks het vonnis ‘het boek Van Gogh nooit gesloten zal worden’.

Joost Lammers

ronald
26-07-05, 13:17
Geplaatst door Mill
"Ik stuur hem wel een kaartje."

:haha: Zo vader zo zoon.

Ik denk dat Mohamed B nu maar hoopt dat het een bom-brief zal worden.

Montazer
26-07-05, 13:20
Geplaatst door MO_NL
zijn actief en passief kiesrecht behoudt.[/B]

Dit is echt zoiets om de zielige Nederlanders blij te maken. Hij stemt niet eens, lol.

Vriend
26-07-05, 13:28
Heel erg goed dat bij een kind van 13 wraakgevoelens worden gekweekt. Nu nog 10 jaar cultiveren en hopsakee oladiejee een 2de Theo van gogh maar waarschijnlijk extremer in het kwadraat.

David
26-07-05, 13:29
Even terzijde: die knul is vijftien, geen dertien.

ronald
26-07-05, 13:33
Geplaatst door Vriend
Heel erg goed dat bij een kind van 10 wraakgevoelens worden gekweekt. Nu nog 10 jaar cultiveren en hopsakee oladiejee een 2de Theo van gogh maar waarschijnlijk extremer in het kwadraat.


Hoezo dan?....Waar maak je uit op dat hij haatgevoelens heeft?
Ben je in voor familie-wraak dan? Dan is die jongen er meteen vanaf zou je zeggen.

Vriend
26-07-05, 14:03
Het is alles behalve verstandig om een kind van 13 mee te nemen naar een rechtzaak en hem vervolgens tot uitspraken te forceren. Erg wraaklustig van zijn omgeving.

David
26-07-05, 14:04
Geplaatst door Vriend
Het is alles behalve verstandig om een kind van 13 mee te nemen naar een rechtzaak en hem vervolgens tot uitspraken te forceren. Erg wraaklustig van zijn omgeving.


stel je niet aan.

Soldim
26-07-05, 14:08
Geplaatst door Vriend
Het is alles behalve verstandig om een kind van 13 mee te nemen naar een rechtzaak en hem vervolgens tot uitspraken te forceren. Erg wraaklustig van zijn omgeving.

Waarop baseer je dat? Hoe weet je dat hij het zelf niet wilde? Wellicht uit rouw verwerking?

Bovendien "Ik stuur hem wel een kaartje" is volgens mij een redelijk milde uitspraak, gezien de omstandigheden.

sjaen
26-07-05, 14:12
Hij die onveranderlijk "niemand" heet.

waterfiets
26-07-05, 14:14
Geplaatst door Montazer
Dit is echt zoiets om de zielige Nederlanders blij te maken. Hij stemt niet eens, lol.

Je hebt blijkbaar het vonnis niet vernomen. Want dat was nu juist de argumentatie van de rechter ...

Vriend
26-07-05, 14:21
Geplaatst door Soldim
Waarop baseer je dat? Hoe weet je dat hij het zelf niet wilde? Wellicht uit rouw verwerking?

Bovendien "Ik stuur hem wel een kaartje" is volgens mij een redelijk milde uitspraak, gezien de omstandigheden.


Weetje ik zal je uitleggen wat mij niet zint. ik maak me druk om parasieten.

Pa·ra·siet (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die ten koste van anderen leeft => klaploper
2 dier of plant, levend op of in en zich voedend ten koste van andere wezens

Er lopen een hoop parasieten om dat kind heen. Parasieten die zijn woorden weleens zouden kunnen gebruiken omdat zij er zelf baat bij hebben. Parasieten die niets anders doen dan het afwachten van een negatieve gebeurtenis omtrent een sociaal maatschappelijke controverse om deze vliegensvlug als katalysator voor hun onverstandige ideologie te hanteren. In mijn ogen zijn er twee slachtoffers. De minderheid en/of minderheden die door de gebeurtenis van Mohammed B onder druk staan en de jongen zelf die zich in een voor hem nog onbekende arena met onbekende strijders en onbekende gevolgen beweegt. Laat die jongen met rust.

Imperatrice
26-07-05, 14:24
Pff.. dat een enkele zin die nergens op slaat, voorpagina-nieuws kan halen.
Er lopen teveel hypocrieten rond naar mijn mening.

David
26-07-05, 14:25
Geplaatst door Vriend
Weetje ik zal je uitleggen wat me niet zint. ik maak me druk om parasieten.

Pa·ra·siet (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die ten koste van anderen leeft => klaploper
2 dier of plant, levend op of in en zich voedend ten koste van andere wezens

Er lopen een hoop parasieten om dat kind heen. Parasieten die zijn woorden weleens zouden kunnen gebruiken omdat zij er zelf baat bij hebben. Parasieten die niets anders doen dan het afwachten van een negatieve gebeurtenis omtrent een sociaal maatschappelijke controverse om deze vliegensvlug als katalysator voor hun onverstandige ideologie te hanteren. In mijn ogen zijn er twee slachtoffers. De minderheid en/of minderheden die door de gebeurtenis van Mohammed B onder druk staan en de jongen zelf die zich in een voor hem nog onbekende arena met onbekende strijders en onbekende gevolgen beweegt. Laat die jongen met rust.


Die jongen is vijftien en zijn vader is vermoord. Als hij boos is, zal het daar door komen. Daarbij heeft hij zijn uitspraak niet zelf voor de camera gedaan. Hij is zelden of nooit in beeld geweest, dus dat 'gebruiken' valt wel mee. Mo B. had die jongen met rust moeten laten.

Imperatrice
26-07-05, 14:27
Geplaatst door David
Die jongen is vijftien en zijn vader is vermoord. Als hij boos is, zal het daar door komen. Daarbij heeft hij zijn uitspraak niet zelf voor de camera gedaan. Hij is zelden of nooit in beeld geweest, dus dat 'gebruiken' valt wel mee. Mo B. had die jongen met rust moeten laten.


Wat had Mo B. dan dat joch aangedaan? (afgezien dat hij zn vader heeft vermoord dan)

Soldim
26-07-05, 14:29
Geplaatst door Imperatrice
Wat had Mo B. dan dat joch aangedaan? (afgezien dat hij zn vader heeft vermoord dan)

Is dat niet voldoende? :(

David
26-07-05, 14:30
Geplaatst door Soldim
Is dat niet voldoende? :(


Lijkt me wel, ja. Dzjiezes.

Imperatrice
26-07-05, 14:33
Lijkt me sterk dat Mo Theo heeft vermoord, om enkel zn zoon te pesten :moe:

nard
26-07-05, 14:34
Geplaatst door Imperatrice
Wat had Mo B. dan dat joch aangedaan? (afgezien dat hij zn vader heeft vermoord dan)

"dat joch...."
"afgezien van ...."

Ik hoop van harte dat dit bedoeld is als bijtend sarcasme, dan is het slechts niet mijn vorm van vermaak.....


Heb jij een vader, imperatrice?

David
26-07-05, 14:35
Geplaatst door Imperatrice
Lijkt me sterk dat Mo Theo heeft vermoord, om enkel zn zoon te pesten :moe:


Nee, natuurlijk niet, muts. Hij heeft 'm vermoord om een of ander vaag, ziekelijk ideaal. Daar is die zoon mooi klaar mee.

Vriend
26-07-05, 14:40
Geplaatst door David
Die jongen is vijftien en zijn vader is vermoord. Als hij boos is, zal het daar door komen. Daarbij heeft hij zijn uitspraak niet zelf voor de camera gedaan. Hij is zelden of nooit in beeld geweest, dus dat 'gebruiken' valt wel mee. Mo B. had die jongen met rust moeten laten.

Je moest eens horen hoe reactionair je klinkt: "Hij had niet moeten beginnen. Hij had zijn pappa niet moeten vermoorden"

Begrijp je dan niet dat er mensen bestaan die misbruik maken van een zwakte als datgene wat jij hier vertoont. Misschien kun jij er nog mee omgaan en schrijf je hier, evenals ik, je frustraties van je af maar er bestaan figuren die teruggaan naar een primitieve instinctieve reactie wat hun niets anders laat doen dan datgene de schuld te geven wat zich in hun ogen als het kwade illustreert. Constant. Zulke mensen verliezen dan de rede. Hele aardige en behulpzame mensen worden dan heel onredelijk en onredelijkheid is de moeder van agressie; een symptoom dat optreedt wanneer een maatschappij niet langer weet om te gaan met religieuze/mulitculturele/sociale/maatschappelijke controversen. En ja ik snap je, natuurlijk weten we allemaal dat een moord geen oplossing is en natuurlijk weten we dat een kind niet zijn ouders zou mogen kwijtraken. Maar hopelijk weet JIJ ook dat er grenzen bestaan waarvoor een kind beschermt zou moeten worden. En hopelijk weet JIJ ook dat wanneer de rechtspraak heeft gezegevierd we er beter aan doen om te zwijgen. Klote Telegraaf!

Imperatrice
26-07-05, 14:41
Geplaatst door David
Nee, natuurlijk niet, muts. Hij heeft 'm vermoord om een of ander vaag, ziekelijk ideaal. Daar is die zoon mooi klaar mee.



Jij komt dan met de idiote zin 'Mo B. had die jongen met rust moeten laten'. Zo komt het neer dat jij beweert dat Mohammed B. iets doelbewust tegen Theo's zoon had gedaan. Formuleer je zinnen dan ook maar beter. ;):moe:

@nard: mijn intentie is ook niet om mensen te vermaken. Dus daar zijn we snel klaar mee. En ja, ik heb een vader. Een rustige vader. Een vader die slimmer met zijn woorden omgaat dan wijlen Theo van Gogh. Een vader die het niet nodig vindt om een grote etnische bevolking van Nederland te shockeren.

by the way: Noem me geen muts :aftel:

David
26-07-05, 14:44
Geplaatst door Imperatrice

by the way: Noem me geen muts :aftel:


Zolang je je er als een blijft gedragen, blijf ik je zo noemen.

nard
26-07-05, 14:46
Geplaatst door Imperatrice
@nard: mijn intentie is ook niet om mensen te vermaken. Dus daar zijn we snel klaar mee. En ja, ik heb een vader. Een rustige vader. Een vader die slimmer met zijn woorden omgaat dan wijlen Theo van Gogh. Een vader die het niet nodig vindt om een grote etnische bevolking van Nederland te shockeren.



Wat voor karakter je vader heeft boeit me niet.

Ik probeer alleen iets te doen aan je inlevingsvermogen.
Maar goed. In het ellendige geval dat jouw vader vermoord zou worden zou jij zeggen; "Ach wat? Boeien dan, die moordenaar had t toch niet op mij gemunt?". Kristalhelder.

Als dit geen mislukte poging tot vermaak is, wordt het misschien tijd om iets aan je decorum te laten doen.

David
26-07-05, 14:48
Geplaatst door Imperatrice
Jij komt dan met de idiote zin 'Mo B. had die jongen met rust moeten laten'. Zo komt het neer dat jij beweert dat Mohammed B. iets doelbewust tegen Theo's zoon had gedaan. Formuleer je zinnen dan ook maar beter. ;):moe:




Het kon die eikel van een B. geen moer schelen wie hij trof. Zoon, ouders, maakt niet uit. Z'n zieke ideaal ging voor. Maar dood is dood, en daar zal die zoon mee moeten leven.

Soldim
26-07-05, 14:51
Geplaatst door Imperatrice
Een vader die slimmer met zijn woorden omgaat dan wijlen Theo van Gogh. Een vader die het niet nodig vindt om een grote etnische bevolking van Nederland te shockeren.



Probeer je met die woorden de moord echt goed te praten, of is het een verspreking??!!

Vriend
26-07-05, 14:52
En die zoon heeft meer pijn dan jij dus wees liever stil, al was het maar uit respect.

David
26-07-05, 14:52
Geplaatst door Soldim
Probeer je met die woorden de moord echt goed te praten, of is het een verspreking??!!


Mevrouw de Muts vind stiekem dat Van Gogh er om gevraagd heeft.

Imperatrice
26-07-05, 14:54
Geplaatst door David
Zolang je je er als een blijft gedragen, blijf ik je zo noemen.

Iemand met een zwakke geest, die niks van inhoudelijkheid af weet, reageer ik niet meer op :moe:




Geplaatst door nard
Wat voor karakter je vader heeft boeit me niet.

Ik probeer alleen iets te doen aan je inlevingsvermogen.
Maar goed. In het ellendige geval dat jouw vader vermoord zou worden zou jij zeggen; "Ach wat? Boeien dan, die moordenaar had t toch niet op mij gemunt?". Kristalhelder.

Als dit geen mislukte poging tot vermaak is, wordt het misschien tijd om iets aan je decorum te laten doen.

Mijn inlevingsvermogen is optimaal, dank je. Ik beweer nergens dat ik het niet erg vind voor zijn zoon. Maakt niet uit in
wat voor geval, het blijft altijd erg dat iemand zijn ouder verliest.
Het enige wat mij aanzette om te reageren was de zin dat Mo B. zogenaamd Lieuwe met rust moet laten. Wat een scheve redenatie. Mo B. had inderdaad idealen, maar ik kan je verzekeren dat het expres wegnemen van een ouder van Lieuwe, niet tot een van zn idealen hoorde.

Omdat het geen vermaak is, kan het ook niet tot een mislukte poging gerekend worden. En mijn waardigheid is prima in orde.
Nu de jouwe nog

David
26-07-05, 14:55
Geplaatst door Imperatrice

Het enige wat mij aanzette om te reageren was de zin dat Mo B. zogenaamd Lieuwe met rust moet laten. Wat een scheve redenatie. Mo B. had inderdaad idealen, maar ik kan je verzekeren dat het expres wegnemen van een ouder van Lieuwe, niet tot een van zn idealen hoorde.




Je ziet het echt niet?

Imperatrice
26-07-05, 14:56
Geplaatst door Soldim
Probeer je met die woorden de moord echt goed te praten, of is het een verspreking??!!

Is het niet meer dat jij wilt lezen wat jij wilt horen. ;)
Nee, de moord valt niet goed te praten en dat zul je in geen enkele van mijn berichten terug vinden.

Imperatrice
26-07-05, 14:56
Geplaatst door David
Je ziet het echt niet?

ik zie het perfect, nu jij nog ;)

Imperatrice
26-07-05, 14:57
Geplaatst door Vriend
En die zoon heeft meer pijn dan jij dus wees liever stil, al was het maar uit respect.

Ik ben tegen de moord, maar ik respecteer niet iemand die mij ook niet respecteert.
Ik ben daar eerlijk in, ben niet zo hypocriet als het merendeel.

Soldim
26-07-05, 15:06
Geplaatst door Imperatrice
Is het niet meer dat jij wilt lezen wat jij wilt horen. ;)


Niet echt, maar ik had moeite met de interpretatie van:


Een vader die slimmer met zijn woorden omgaat dan wijlen Theo van Gogh. Een vader die het niet nodig vindt om een grote etnische bevolking van Nederland te shockeren.

Wat zou kunnen impliceren dat de woorden en het shockeren van Van Gogh verantwoordelijk zijn voor zijn dood, ipv de verwrongen uitleg van de Islam door Mohamed B.

Maar:



Nee, de moord valt niet goed te praten en dat zul je in geen enkele van mijn berichten terug vinden.

Waarvan akte :D

Imperatrice
26-07-05, 15:13
Dan wil ik bij deze mn excuses aanbieden, voor de mogelijke verkeerde interpretatie van mijn woorden. Maar dat was niet mijn bedoeling.

Maarja, weetje.. gebeurd is gebeurd. Valt niet goed te praten, ik vind het erg voor beide partijen. De nabestaanden van mr. v. Gogh, maar ook net zo goed voor Mohammed B.

Maar waar ik me soms voor verbaas, is voor de hypocrisie van de marokkanen hier. Be honest, heel veel Marokkanen vervloekten Theo vanwege zijn grote mond. Onder andere ik.
En dan heeft iemand 'het' gedaan, en allen zitten nu te verkondigen wat een goede man die Theo van Gogh was.
:maf3:

Really strange, als ik Mo B. was, zou ik het echt niet begrijpen, of misschien speelt angst hierin ook een rol. Everybody want to save his ass.
Maar hypocriet. Vandaar dat ik ook eerder zei, ik respecteer niet iemand die mij ook niet respecteert, voordat ik allerlei gescheld naar mn hoofd krijg toegeslingerd. :moe:

Rabi'ah.
26-07-05, 15:17
Iemand vervloeken of uitschelden is nog wat anders dan iemand vermoorden. "Goed" was Van Gogh in mijn ogen zeker niet. Maar moord mag nooit. Punt.

Imperatrice
26-07-05, 15:22
Geplaatst door Rabi'ah.
Iemand vervloeken of uitschelden is nog wat anders dan iemand vermoorden. "Goed" was Van Gogh in mijn ogen zeker niet. Maar moord mag nooit. Punt.

we delen dezelfde mening :boogie:

Mark
26-07-05, 15:22
Geplaatst door Imperatrice
Maar waar ik me soms voor verbaas, is voor de hypocrisie van de marokkanen hier. Be honest, heel veel Marokkanen vervloekten Theo vanwege zijn grote mond. Onder andere ik.
En dan heeft iemand 'het' gedaan, en allen zitten nu te verkondigen wat een goede man die Theo van Gogh was.
:maf3:


:haha: welke marokkaan hier heeft dat gezegd? ik geloof er niks van

RinC
26-07-05, 15:23
Geplaatst door Imperatrice
we delen dezelfde mening :boogie:


Blijkbaar vindt Rabiah dat niet :hihi:

Trouwens, ma dihashi fihoem. Hadoema koelshie kay bghiew tqoel shi hasja li bghaw hoema ie sem3oe.

Rabi'ah.
26-07-05, 15:26
Geplaatst door RinC
Blijkbaar vindt Rabiah dat niet :hihi:

Trouwens, ma dihashi fihoem. Hadoema koelshie kay bghiew tqoel shi hasja li bghaw hoema ie sem3oe.

Is Imperatrice niet gewoon Nefje?

RinC
26-07-05, 15:26
Geplaatst door Mark
:haha: welke marokkaan hier heeft dat gezegd? ik geloof er niks van


Ik!

Theo was echt een lieverd :bril:

Rabi'ah.
26-07-05, 15:27
Geplaatst door RinC
Ik!

Theo was echt een lieverd :bril:

:hihi:

RinC
26-07-05, 15:27
Geplaatst door Rabi'ah.
Is Imperatrice niet gewoon Nefje?

Nope.

Rabi'ah.
26-07-05, 15:28
Geplaatst door Mark
:haha: welke marokkaan hier heeft dat gezegd? ik geloof er niks van

Ja precies.

Mark
26-07-05, 15:29
Geplaatst door RinC
Ik!

Theo was echt een lieverd :bril:

Leugenaar, ik zag je feesten in Ede! :ego

de meest milde reactie op maroc.nl wa`s: "moord mag niet en daar ben ik tegen maarrr hij heeft het natuurlijk zelf uitgelokt".

Imperatrice
26-07-05, 15:30
Geplaatst door Mark
:haha: welke marokkaan hier heeft dat gezegd? ik geloof er niks van


Trust me, Ik heard that shit.
Volgens mij had elqalem.nl qua de huichelarij waar ik het over had, dezelfde mening. Vond ik wel intrigerend.

@RinC: wrm nou mijn goede bedoelingen met rabiah verpesten :P?


enna 3arfa magesnish en dia fihoem, halakien sigatrat ki diro znoen. Ze3mma dorka 7naja gasna en bgie Theo van Gogh. Kowed :D

@ Rabiah: Nope, keine Nefje.

Mark
26-07-05, 15:31
Geplaatst door Imperatrice
Trust me, Ik heard that shit.
Volgens mij had elqalem.nl qua de huichelarij waar ik het over had, dezelfde mening. Vond ik wel intrigerend.

:D

ja maar dat is satire

Rabi'ah.
26-07-05, 15:32
Geplaatst door Imperatrice
Trust me, Ik heard that shit.
Volgens mij had elqalem.nl qua de huichelarij waar ik het over had, dezelfde mening. Vond ik wel intrigerend.

@RinC: wrm nou mijn goede bedoelingen met rabiah verpesten :P?


enna 3arfa magesnish en dia fihoem, halakien sigatrat ki diro znoen. Ze3mma dorka 7naja gasna en bgie Theo van Gogh. Kowed :D

Oja? Ik heb nooit iets van el qalem gelezen wat daarop leek.

Imperatrice
26-07-05, 15:33
Geplaatst door Mark
ja maar dat is satire


Soms wilt men wat spot wat duidelijk maken. Dat bedoelen ze misschien met 'tussen de regels lezen'.

RinC
26-07-05, 15:33
Geplaatst door Mark
Leugenaar, ik zag je feesten in Ede! :ego

de meest milde reactie op maroc.nl wa`s: "moord mag niet en daar ben ik tegen maarrr hij heeft het natuurlijk zelf uitgelokt".


Dat was 4 jaar geleden, toen was ik nog jong en had wat gedronken. (Ik was toen best goed geintegreerd weet je)

Dusse...

Tja...die bijzin altijd he :hihi:

Imperatrice
26-07-05, 15:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Oja? Ik heb nooit iets van el qalem gelezen wat daarop leek.

Ik zou het heel graag voor je willen opzoeken, maar door de constante vernieuwing van de site zou ik het heel moeilijk moeten terug vinden.
Anders had ik het zeker voor je gepost.

Mark
26-07-05, 15:34
Geplaatst door Imperatrice
Soms wilt men wat spot wat duidelijk maken. Dat bedoelen ze misschien met 'tussen de regels lezen'.

nogmaals geen enkele marokkaan hier heeft iets positiefs gezegd over theo v gogh

Mark
26-07-05, 15:35
Geplaatst door RinC
Dat was 4 jaar geleden, toen was ik nog jong en had wat gedronken. (Ik was toen best goed geintegreerd weet je)

Dusse...

Tja...die bijzin altijd he :hihi:


denk maar niet dat je daarvoor vergeven wordt, de vuurrrrrrrrrr :vreemd:

Rabi'ah.
26-07-05, 15:35
Geplaatst door Mark
nogmaals geen enkele marokkaan hier heeft iets positiefs gezegd over theo v gogh

Inderdaad. En terecht, wat mij betreft. Er viel nou eenmaal niet zoveel positiefs over de man te melden.

Spoetnik
26-07-05, 15:36
Geplaatst door David
Het kon die eikel van een B. geen moer schelen wie hij trof. Zoon, ouders, maakt niet uit. Z'n zieke ideaal ging voor. Maar dood is dood, en daar zal die zoon mee moeten leven.

Ach zie het zo, als Mo Theo niet had vermoord dan had Theo de geschiedenis in gegaan als een mislukte tweederangs film maker en volksprovocateur... nu gaat hij de geschiedenis is als een verdediger van het vrij woord.. de ironie..

Mark
26-07-05, 15:37
Geplaatst door Rabi'ah.
Inderdaad. En terecht, wat mij betreft. Er viel nou eenmaal niet zoveel positiefs over de man te melden.
dat geeft ook niet, ik heb bijna over niemand iets positiefs te zeggen.

RinC
26-07-05, 15:38
Geplaatst door Imperatrice


@RinC: wrm nou mijn goede bedoelingen met rabiah verpesten :P?


enna 3arfa magesnish en dia fihoem, halakien sigatrat ki diro znoen. Ze3mma dorka 7naja gasna en bgie Theo van Gogh. Kowed :D




Hadiek ma kan 7emlashi :D

Walakien 3endek 3i ie7emqowak bel hadra. Hadoem koelshie lihoed li kay diroe prikken, fhal Mark :D

Theo daba hoewa fe djahannem ki 7raq swaye3 :hihi:

Goodnight
26-07-05, 15:38
Geplaatst door Mark
nogmaals geen enkele marokkaan hier heeft iets positiefs gezegd over theo v gogh Was dat nodig dan?

Het was een asshole...maar verdient het niet om afgeslacht te worden.
Niet omdat het Theo is,maar omdat niemand het verdient.

dat constante gezeik ook weer telkens....:rolleyes:

Rabi'ah.
26-07-05, 15:38
Geplaatst door Spoetnik
Ach zie het zo, als Mo Theo niet had vermoord dan had Theo de geschiedenis in gegaan als een mislukte tweederangs film maker en volksprovocateur... nu gaat hij de geschiedenis is als een verdediger van het vrij woord.. de ironie..

Als Mohammed B. Theo van Gogh niet had vermoord, was Van Gogh überhaupt niet de geschiedenis ingegaan.

Imperatrice
26-07-05, 15:39
Maar om een voorbeeld te noemen: De imams die massaal de straat opgingen.
Wow, ik heb nog nooit zoveel marokkanen zien demonstreren.
(oke, misschien als de uitkering wordt stopgezet, dan zie je ze wel massaal de straat opkomen :D)
Maar.. dat deden ze dus met de intentie om te laten zien dat Marokkanen en de Islam tegen de lafhartige moord zijn.. maar toch weet je..
Je organiseert een straatprotest nota bene voor Theo van Gogh. Degene die mijn cultuur tot moes sloeg. Mwah..


kom niet met reacties dat ik haat zaai, en dat ik opgepropte woede binnen in me heb, maar that's the way I think about it. Alleen nu mag je het zogenaamd niet zeggen, want dat is 'respectloos', en dan wil ik weer zogenaamd zijn daad goed praten. Niks van dat al. In zijn levensjaren had ik ook niet al te veel respect gekregen van zijn kant.

Goodnight
26-07-05, 15:39
Rinc en Imperatrice...leuk dat we mee kunnen 'lezen' :rolleyes:

Mark
26-07-05, 15:40
Geplaatst door Goodnight
Was dat nodig dan?

Het was een asshole...maar verdient het niet om afgeslacht te worden.
Niet omdat het Theo is,maar omdat niemand het verdient.

dat constante gezeik ook weer telkens....:rolleyes:


hey hey ik probeer alleen maar te bewijzen dat Imperatice het niet bij het juiste eind heeft.

Niemand verdient het om vermoord te worden :)

Rabi'ah.
26-07-05, 15:40
Geplaatst door Goodnight
Rinc en Imperatrice...leuk dat we mee kunnen 'lezen' :rolleyes:

Viel me ook al op, ja.

Sommige mensen durven kennelijk niet alles wat ze kwijt willen in het Nederlands te zeggen.

RinC
26-07-05, 15:41
Geplaatst door Mark
denk maar niet dat je daarvoor vergeven wordt, de vuurrrrrrrrrr :vreemd:

Jawel. Allah (swt) is vergevingsgezind. Ik hoefde alleen oprecht berouw te tonen en that's it. Zelfs Moh. B kan vergeven worden :D

Imperatrice
26-07-05, 15:42
Geplaatst door RinC
Hadiek ma kan 7emlashi :D

Walakien 3endek 3i ie7emqowak bel hadra. Hadoem koelshie lihoed li kay diroe prikken, fhal Mark :D

Theo daba hoewa fe djahannem ki 7raq swaye3 :hihi:


whahhahahhahahahahahahaha :D:D:D:D :hihi::hihi::stout:

nta gataaaaaaRRRrrrrr :wohaa:


@goodnight: we mogen toch wel een beetje privacy :o

Mark
26-07-05, 15:42
Geplaatst door RinC
Jawel. Allah (swt) is vergevingsgezind. Ik hoefde alleen oprecht berouw te tonen en that's it. Zelfs Moh. B kan vergeven worden :D

alleen als je berouw toont en dat heb ik nog niet goed gezien, ik wil tranen zien en op je knieeen smeken om genade :hihi:

Vriend
26-07-05, 15:42
Laten we eerlijk wezen, als er iemand naar een vlugge dood solliciteerde dan was hij het wel. En daarmee bedoel ik niet; afknallen die zwijn, maar daarmee bedoel ik dat we in een wereld leven van actie en reactie en een gek roept gekken op zich af. En ja, dood is dood he.

Goodnight
26-07-05, 15:42
Geplaatst door Imperatrice
Maar om een voorbeeld te noemen: De imams die massaal de straat opgingen.
Wow, ik heb nog nooit zoveel marokkanen zien demonstreren.
(oke, misschien als de uitkering wordt stopgezet, dan zie je ze wel massaal de straat opkomen :D)
Maar.. dat deden ze dus met de intentie om te laten zien dat Marokkanen en de Islam tegen de lafhartige moord zijn.. maar toch weet je..
Je organiseert een straatprotest nota bene voor Theo van Gogh. Degene die mijn cultuur tot moes sloeg. Mwah..


kom niet met reacties dat ik haat zaai, en dat ik opgepropte woede binnen in me heb, maar that's the way I think about it. Alleen nu mag je het zogenaamd niet zeggen, want dat is 'respectloos', en dan wil ik weer zogenaamd zijn daad goed praten. Niks van dat al. In zijn levensjaren had ik ook niet al te veel respect gekregen van zijn kant.

Ik vond die demo's ook nergens op slaan.Zeker om dat er achteraf nog gezeken werd dat het aantal demonstranten te mager was of wat zelfs geopperd werd: dat het niet gemeend was.

En doe geen moeite om uit leggen dat je genuanceerd over de hele zaak denkt.Geen begrip kunnen tonen voor zo'n optocht is de moord goedkeuren......vinden sommigen dan :rolleyes:

RinC
26-07-05, 15:44
Geplaatst door Goodnight
Rinc en Imperatrice...leuk dat we mee kunnen 'lezen' :rolleyes:


Oke, maar niet doorvertellen aan Mark enzo he

:hihi:

Mark
26-07-05, 15:44
Geplaatst door RinC

Walakien 3endek 3i ie7emqowak bel hadra. Hadoem koelshie lihoed li kay diroe prikken, fhal Mark :D


zit je me weer complimenten te geven in het berbers? :)

Imperatrice
26-07-05, 15:44
Geplaatst door Goodnight
Ik vond die demo's ook nergens op slaan.Zeker om dat er achteraf nog gezeken werd dat het aantal demonstranten te mager was of wat zelfs geopperd werd: dat het niet gemeend was.

En doe geen moeite om uit leggen dat je genuanceerd over de hele zaak denkt.Geen begrip kunnen tonen voor zo'n optocht is de moord goedkeuren......vinden sommigen dan :rolleyes:


Hoezo dat?
Dat is dus de mentaliteit die er rondhangt. Geen respect voor de dood, staat gelijk aan goedkeuring van de moord.
Zeer zwart/wit. Ik ben grijs :D

Imperatrice
26-07-05, 15:45
Geplaatst door Mark
zit je me weer complimenten te geven in het berbers? :)


Is arabisch schat :D

Jaa, hij vertelde me stiekem hoe geweldig je bent :D

Goodnight
26-07-05, 15:45
Geplaatst door Mark
hey hey ik probeer alleen maar te bewijzen dat Imperatice het niet bij het juiste eind heeft.

Niemand verdient het om vermoord te worden :)

Ik wordt gewoon moe van dat gezeur over de hele zaak.Je bent of voor of tegen de moord.....als je maar laat blijken dat je dieper nadenkt over de hele zaak dan de gemiddelde Telegraaflezer ben je al snel symphatisant van Mo B.

@Imperatrice een forum is niet prive...daar heb je prikbordmail voor :rolleyes:

Rabi'ah.
26-07-05, 15:45
Geplaatst door RinC
Oke, maar niet doorvertellen aan Mark enzo he

:hihi:

Ik word steeds nieuwsgieriger. :hihi:

RinC
26-07-05, 15:46
Geplaatst door Mark
alleen als je berouw toont en dat heb ik nog niet goed gezien, ik wil tranen zien en op je knieeen smeken om genade :hihi:

Nee, daan telt ie niet. Want dan doe ik Ut voor jou en niet voor Allah. :hihi:

Rabi'ah.
26-07-05, 15:46
Geplaatst door Goodnight
Ik wordt gewoon moe van dat gezeur over de hele zaak.Je bent of voor of tegen de moord.....als je maar laat blijken dat je dieper nadenkt over de hele zaak dan de gemiddelde Telegraaflezer ben je al snel symphatisant van Mo B.

@Imperatrice een forum is niet prive...daar heb je prikbordmail voor :rolleyes:

Kom eens naar het topic dat ik speciaal voor jou heb geopend. :huil:

Mark
26-07-05, 15:47
Geplaatst door Imperatrice
Is arabisch schat :D

Jaa, hij vertelde me stiekem hoe geweldig je bent :D


dat wist ik allang, en jij ook natuurlijk :ego:



ps. arabisch ziet er heel anders uit kijk maar:

http://www.cromwell-intl.com/toilet/pictures/signage-arabic.jpg

:fucyc:

RinC
26-07-05, 15:50
Geplaatst door Mark
dat wist ik allang, en jij ook natuurlijk :ego:



ps. arabisch ziet er heel anders uit kijk maar:

http://www.cromwell-intl.com/toilet/pictures/signage-arabic.jpg

:fucyc:


Hahaha...Zeker in Dubaise hotels te vinden zo'n sticker :hihi:

NLvrouw
26-07-05, 15:51
Je bent of voor of tegen de moord.....
Dat vind ik sowieso een vreemde uitdrukking.
Als het goed is ben je altijd tegen moord.........

Mag die Lieuwe boos zijn ajb?
En dan gaan zeuren over het feit of hij mag zeggen dattie wel een kaartje stuurt. Dat heeft NIETS met de hele zaak te maken.
Als Mo B. ook zo relaxt had gereageerd was TvG nog in leven.

Mo is een moordenaar, Lieuwe niet.

Imperatrice
26-07-05, 15:51
Geplaatst door Mark
dat wist ik allang, en jij ook natuurlijk :ego:



ps. arabisch ziet er heel anders uit kijk maar:

http://www.cromwell-intl.com/toilet/pictures/signage-arabic.jpg

:fucyc:


aaahh.. het spijt me..:( Was niet mijn bedoeling over je te roddelen waar je bij bent. :blauwkus: :(:D

maar hoezo heb ik het dan fout volgens jou? Is toch MIJN mening. Wat ik probeer duidelijk te maken is: Ik ben tegen de moord, maar ik toon nou eenmaal geen respect voor hem.
Mag toch? Ik mocht die man niet :D
as easy like that

Wide-O
26-07-05, 15:52
Geplaatst door RinC
Nope.

The joys of seeing IP logs :ego:

Goodnight
26-07-05, 15:53
Geplaatst door NLvrouw
Dat vind ik sowieso een vreemde uitdrukking.
Als het goed is ben je altijd tegen moord.........

Mag die Lieuwe boos zijn ajb?
En dan gaan zeuren over het feit of hij mag zeggen dattie wel een kaartje stuurt. Dat heeft NIETS met de hele zaak te maken.
Als Mo B. ook zo relaxt had gereageerd was TvG nog in leven.

Mo is een moordenaar, Lieuwe niet.

tegen wie heb je het??

ga eerst aub topic doorlezen voor je reageert :rolleyes:

Soldim
26-07-05, 15:53
Geplaatst door Goodnight
Ik wordt gewoon moe van dat gezeur over de hele zaak.Je bent of voor of tegen de moord.....als je maar laat blijken dat je dieper nadenkt over de hele zaak dan de gemiddelde Telegraaflezer ben je al snel symphatisant van Mo B.


Is dat zo? Voor mij is Mohamed B een verachtelijk figuur die met geweld de wereld zijn interpretatie van een religie(?) op wil leggen.

Mark
26-07-05, 15:53
Geplaatst door Imperatrice
aaahh.. het spijt me..:( Was niet mijn bedoeling over je te roddelen waar je bij bent. :blauwkus: :(:D

maar hoezo heb ik het dan fout volgens jou? Is toch MIJN mening. Wat ik probeer duidelijk te maken is: Ik ben tegen de moord, maar ik toon nou eenmaal geen respect voor hem.
Mag toch? Ik mocht die man niet :D
as easy like that


van mij mag je hoor, die uitdrukking "over de doden niets dan goeds" vind ik maar bullshit.

ik zei alleen dat die huichelachtige reacties van marokkanen waar je het over had niet hier waren....

Rabi'ah.
26-07-05, 15:54
Geplaatst door Wide-O
The joys of seeing IP logs :ego:


Jaloers? :D

Goodnight
26-07-05, 15:54
Geplaatst door Soldim
Is dat zo? Voor mij is Mohamed B een verachtelijk figuur die met geweld de wereld zijn interpretatie van een religie(?) op wil leggen. dan ben jij snel uitgesproken toch?

Mark
26-07-05, 15:54
Geplaatst door RinC
Hahaha...Zeker in Dubaise hotels te vinden zo'n sticker :hihi:

bij mij thuis aan de muur he voor als mijn arabische collega's komen eten ;)

RinC
26-07-05, 15:55
Geplaatst door Wide-O
The joys of seeing IP logs :ego:

Maak je niet druk. Ik zal niet verklappen dat je barneveld, splijtstof en Juliette bent

Wide-O
26-07-05, 15:55
Geplaatst door Vriend
Laten we eerlijk wezen, als er iemand naar een vlugge dood solliciteerde dan was hij het wel. En daarmee bedoel ik niet; afknallen die zwijn, maar daarmee bedoel ik dat we in een wereld leven van actie en reactie en een gek roept gekken op zich af. En ja, dood is dood he.

Heb je'm ooit ontmoet ?

Wide-O
26-07-05, 15:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Jaloers? :D

Neej. Ech nie. Modereren is nie leuk.

Mark
26-07-05, 15:56
Geplaatst door RinC
Maak je niet druk. Ik zal niet verklappen dat je barneveld, splijtstof en Juliette bent

vanaf volgende week ku je weer genieten van mijn andere IP

ps. ik internet nu illegaal op de onbeschermde wireless van mijn buurman hahahahaha

Wide-O
26-07-05, 15:57
Geplaatst door RinC
Maak je niet druk. Ik zal niet verklappen dat je barneveld, splijtstof en Juliette bent

Pfew ! :hihi:

Imperatrice
26-07-05, 15:57
Geplaatst door Mark
van mij mag je hoor, die uitdrukking "over de doden niets dan goeds" vind ik maar bullshit.

ik zei alleen dat die huichelachtige reacties van marokkanen waar je het over had niet hier waren....

Ik doelde ook niet op de prikkers van maroc.nl
Neuhh.. jullie zijn anders :schok: Jullie hoeven ook niet te nuanceren, enkel door het feit dat we een stelletje anonieme nietsnutters zijn :D

En you're right, ik vind die uitdrukking ook niks. Heyyy.. Mark, kijk, we hebben iets gevonden waar we het allebei eens over zijn. :zozo:

RinC
26-07-05, 15:59
Geplaatst door Mark
bij mij thuis aan de muur he voor als mijn arabische collega's komen eten ;)


Je kent het Chinese gezegde he: Als eten goed heeft gesmaakt dan laten ze een boer of the otherway als het niet te verteren is...

Wat voor harame dingen stop je in het eten voor je Arabische vrienden? :argwaan:

Wide-O
26-07-05, 15:59
Geplaatst door Mark
vanaf volgende week ku je weer genieten van mijn andere IP

ps. ik internet nu illegaal op de onbeschermde wireless van mijn buurman hahahahaha

Geen WEP die man ?

Mark
26-07-05, 16:00
Geplaatst door Imperatrice
En you're right, ik vind die uitdrukking ook niks. Heyyy.. Mark, kijk, we hebben iets gevonden waar we het allebei eens over zijn. :zozo:

in dat geval vind ik de uitdrukking toch goed :D

Imperatrice
26-07-05, 16:00
Geplaatst door RinC
Je kent het Chinese gezegde he: Als eten goed heeft gesmaakt dan laten ze een boer of the otherway als het niet te verteren is...

Wat voor harame dingen stop je in het eten voor je Arabische vrienden? :argwaan:


Kennelijk zo haram dat de meeste Arabische vrienden zelfs op de toilet gaan staan, vanwege de darmklachten :stout:

Toch niet zo'n keukenprinsesje :fpuh:

Mark
26-07-05, 16:01
Geplaatst door Wide-O
Geen WEP die man ?
weet ik veel ik zet mijn laptop aan en heb gratis internet :)

Mark
26-07-05, 16:01
Geplaatst door Wide-O
Geen WEP die man ?
weet ik veel ik zet mijn laptop aan en heb gratis internet :)

Imperatrice
26-07-05, 16:01
Geplaatst door Mark
in dat geval vind ik de uitdrukking toch goed :D



:fpuh: Beter. Dan hoef ik mijn mening met niemand te delen :D

Mark
26-07-05, 16:02
Geplaatst door RinC
Je kent het Chinese gezegde he: Als eten goed heeft gesmaakt dan laten ze een boer of the otherway als het niet te verteren is...

Wat voor harame dingen stop je in het eten voor je Arabische vrienden? :argwaan:

ik zal meneer kentucky fried eens vragen wat er allemaal in zit ;)

Soldim
26-07-05, 16:02
Geplaatst door Goodnight
dan ben jij snel uitgesproken toch?

Nee, niet echt ;) Maar het betekend wel dat ook na enig nadenken Mohamed B geen enkele sympathie verdient van mijn kant.

Imperatrice
26-07-05, 16:02
Geplaatst door Mark
weet ik veel ik zet mijn laptop aan en heb gratis internet :)

Je leert de Marokkaanse gebruiken al.
Bij deze ben je met lof geslaagd op maroc.nl :hihi:

Mark
26-07-05, 16:03
Geplaatst door Imperatrice
:fpuh: Beter. Dan hoef ik mijn mening met niemand te delen :D


en ik ook niet biraat


en nu ga ik lekker verder met harry potter lezen .... adieu!

Imperatrice
26-07-05, 16:05
Geplaatst door Mark
en ik ook niet biraat


en nu ga ik lekker verder met harry potter lezen .... adieu!


Ik wacht op de Nederlandse vertaling :droef:

But veel leesplezier :D

Mark
26-07-05, 16:07
Geplaatst door Imperatrice
Ik wacht op de Nederlandse vertaling :droef:

But veel leesplezier :D

ik heb hem al bijna uit, zal ik wat verklappen? :)


gewoon de engelse lezen, hij is goed :) beter dan delen 4 en 5, vergelijkbaar met 3 ;)

Rabi'ah.
26-07-05, 16:08
Mensen, ik gaat ook, lekker Oum Koulthoum luisteren, koppie thee drinken en een boekie lezen.

Laters! :zwaai:

Imperatrice
26-07-05, 16:10
Geplaatst door Mark
ik heb hem al bijna uit, zal ik wat verklappen? :)


gewoon de engelse lezen, hij is goed :) beter dan delen 4 en 5, vergelijkbaar met 3 ;)

Verklap maar, ik ben razend benieuwd.
Deel 5 vond ik helemaaaaaaal niks aan als ik eerlijk moet zijn. De deel die binnenkort in de bios verschijnt *(was dat deel 3 of 4 :moeilijk: )
die vond ik gruwelijk goed. Dat toen er een wedstrijd werd georganiseerd. Persoonlijk vind ik dat het beste deel.

Ik ga kijken of ik deel 6 kan bemachtigen, alhoewel ik denk dat dat me niet meer gaat lukken :verdriet:

Vriend
26-07-05, 16:33
Harry sterft op het einde aan een SOA. Dat krijg je er van als je het met trollen doet he......pats kleng boem!

sjaen
26-07-05, 18:43
Geplaatst door Vriend
Laten we eerlijk wezen, als er iemand naar een vlugge dood solliciteerde dan was hij het wel. En daarmee bedoel ik niet; afknallen die zwijn, maar daarmee bedoel ik dat we in een wereld leven van actie en reactie en een gek roept gekken op zich af. En ja, dood is dood he.


"Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen."

_


_-_ Voltaire_



:student:

Goodnight
26-07-05, 19:18
Geplaatst door Soldim
Nee, niet echt ;) Maar het betekend wel dat ook na enig nadenken Mohamed B geen enkele sympathie verdient van mijn kant. niemand zegt dat je sympathie voor hem moet hebben.....heeft iemand je dat wijsgemaakt?

motransbeton
26-07-05, 20:04
Geplaatst door Wide-O
Geen WEP die man ? Bij jij dat don , hoe doe je dat .allemaal lariekoek. wat heb je aan zo een pa.

Eke
26-07-05, 20:50
Geplaatst door Imperatrice

Maarja, weetje.. gebeurd is gebeurd. Valt niet goed te praten, ik vind het erg voor beide partijen. De nabestaanden van mr. v. Gogh, maar ook net zo goed voor Mohammed B.



je vindt het erg voor beide partijen : de nabestaanden van TVG ................................en dan verwacht ik te lezen : de familie van MB( want het is afschuwelijk als jouw kind moordenaar is), maar dan lees ik : Mohammed B.

Is het niet zo dat de dader voor zijn daad gekozen heeft en dat het slachtoffer in deze geen keuze had ?????

Oeroeboeroe
26-07-05, 21:46
Geplaatst door Eke
je vindt het erg voor beide partijen : de nabestaanden van TVG ................................en dan verwacht ik te lezen : de familie van MB( want het is afschuwelijk als jouw kind moordenaar is), maar dan lees ik : Mohammed B.

Is het niet zo dat de dader voor zijn daad gekozen heeft en dat het slachtoffer in deze geen keuze had ?????

Het is ook erg voor Mo. Allereerst kost dit "geintje" hem in mijn optiek Hemelse credits, en bovendien acht ik de kans groot dat ie de man met de hamer nog eens tegen gaat komen. Z'n geweten.

mark61
26-07-05, 22:11
Geplaatst door Mark
http://www.cromwell-intl.com/toilet/pictures/signage-arabic.jpg

Kan nooit door Arabieren bedacht zijn want de tekeningen staan in de verkeerde volgorde.

Zoiets als dat halve broodje-aapverhaal over NL babymelkreclame in SA: van links naar rechts huilende baby, de melk, en tevreden baby.

Imperatrice
26-07-05, 22:12
Geplaatst door Eke
je vindt het erg voor beide partijen : de nabestaanden van TVG ................................en dan verwacht ik te lezen : de familie van MB( want het is afschuwelijk als jouw kind moordenaar is), maar dan lees ik : Mohammed B.

Is het niet zo dat de dader voor zijn daad gekozen heeft en dat het slachtoffer in deze geen keuze had ?????



Je hebt het goed gelezen, ik vind het ook erg voor Mo B. Ik vind het persoonlijk altijd erg als iemand op een nog jonge leeftijd voor levenslang achter de tralies verdwijnt. De man was nog niet eens 30. Niet dat ik nu zeg dat ze hem vrij moeten laten, want zogezegd 'hij is een gevaar voor de samenleving'.
Ik weet niet precies wat ik erover moet zeggen, hij heeft een moord gepleegd. Maar er worden jaarlijks zoveel moorden gepleegd in Nederland. En dan laten ze helemaal niks heel van het slachtoffer. Ik vind het erger als ik in de krant lees dat iemand in 5 verschillende stukjes is terug gevonden.

Het enige wat ik hiermee wil zeggen, ik heb ergere dingen gelezen/gezien in Nederland, dan een moord op deze manier. Maar dan begint de gehele discussie overnieuw, en de argumenten die al meerdere malen zijn gebruikt, worden weer op tafel gezet. En daar heeft niemand meer zin in, want we kennen in de tussentijd wel het verhaaltje nou.
Hij heeft zijn straf gekregen, hij zit achter tralies, wat er ook wordt gezegd, er zal niks veranderen.

Jammer dat de mentaliteit nu rondhangt die als volgt gaat: 'Ben je niet zwaar geschokt van de moord, dan ben je met Mohammed B. en sympathiseer je zn gedachten.'

Maar ik doe het geen van beiden. En dit is mijn persoonlijke mening, en die zal niemand van mij afpakken.

Bij deze, ik laat deze topic met rust (hoop ik), en het gaat jullie goed.

Eke
26-07-05, 22:15
Geplaatst door Oeroeboeroe
Het is ook erg voor Mo. Allereerst kost dit "geintje" hem in mijn optiek Hemelse credits, en bovendien acht ik de kans groot dat ie de man met de hamer nog eens tegen gaat komen. Z'n geweten.

Ja, vanaf dat moment vind ik het ook zwaar voor hem. Nu lijkt hij teveel de regie in handen te houden binnen in hem:
hij moet voor zichzelf koste wat kost blijven geloven dat God dit van hem wilde....anders... is hij inderdaad een gewone moordenaar.

Oeroeboeroe
26-07-05, 22:17
Geplaatst door Eke
Ja, vanaf dat moment vind ik het ook zwaar voor hem. Nu lijkt hij teveel de regie in handen te houden binnen in hem:
hij moet koste wat kost blijven geloven dat God dit van hem wilde....anders is hij inderdaad een gewone moordenaar.

Dat gaat er wel uit. Wat hij nodig heeft is een exorcist, zogezegd.

Juliette
26-07-05, 22:24
Geplaatst door Eke
Ja, vanaf dat moment vind ik het ook zwaar voor hem. Nu lijkt hij teveel de regie in handen te houden binnen in hem:
hij moet koste wat kost blijven geloven dat God dit van hem wilde....anders... is hij inderdaad een gewone moordenaar.


Dat is hij ook. Een gewone, ordinaire, laffe moordenaar. Niet meer. Niet minder.

Marsipulami
26-07-05, 23:15
Het is wel een goed vonnis voor de moordenaar van Theo van Gogh. Je medemens afslachten als een varken doe je niet, ook niet als die zich erg onheus gedragen heeft en tal van mensen op hun ziel getrapt heeft.

Ik hoop dat tegen de tijd dat Mohamed Bouyeri de gevangenis mag verlaten (over en jaar of vijftien) de islam een volwassen godsdienst is geworden in Europa. Met name een religie die niet vervalt in sectarisme, extremisme en hopeloze onderlinge verdeeldheid, maar een godsdienst die zijn oorsprong trouw blijft, tegelijk intellectueel aanvaardbaar is en verdraagzaamheid tegenover eenieder centraal stelt.

Oeroeboeroe
26-07-05, 23:17
Geplaatst door Marsipulami
Het is wel een goed vonnis voor de moordenaar van Theo van Gogh. Je medemens afslachten als een varken doe je niet, ook niet als die zich erg onheus gedragen heeft en tal van mensen op hun ziel getrapt heeft.

Ik hoop dat tegen de tijd dat Mohamed Bouyeri de gevangenis mag verlaten (over en jaar of vijftien) de islam een volwassen godsdienst is geworden in Europa. Met name een religie die niet vervalt in sectarisme, extremisme en hopeloze onderlinge verdeeldheid, maar een godsdienst die zijn oorsprong trouw blijft, tegelijk intellectueel aanvaardbaar is en verdraagzaamheid tegenover eenieder centraal stelt.

Hear, hear. Maar dan wel verdraagzaamheid met uitzondering van jegens Frank Masmeijer, Ronnie Tober en Rudi Carell.

mark61
26-07-05, 23:18
Geplaatst door Marsipulami
Ik hoop dat tegen de tijd dat Mohamed Bouyeri de gevangenis mag verlaten (over en jaar of vijftien)

Dat zit er niet in. Zie andere discussie ter zake. NL schat in dat Amalia wellicht nog s gratie gaat verlenen. Over een heeeele lange tijd.

Voor de rest ben ik inderdaad erg benieuwd hoe de islam in Europa er over 100 jaar uitziet. Net zo divers als nu, denk ik.

Oeroeboeroe
26-07-05, 23:18
Geplaatst door Oeroeboeroe
Hear, hear. Maar dan wel verdraagzaamheid met uitzondering van jegens Frank Masmeijer, Ronnie Tober en Rudi Carell.

En voor de islamo's: nuances nu even zelf aanbrengen.

Marsipulami
26-07-05, 23:22
Geplaatst door mark61
Dat zit er niet in. Zie andere discussie ter zake. NL schat in dat Amalia wellicht nog s gratie gaat verlenen. Over een heeeele lange tijd.

Voor de rest ben ik inderdaad erg benieuwd hoe de islam in Europa er over 100 jaar uitziet. Net zo divers als nu, denk ik.

Ik weet niet hoe lang levenslang in Nederland is. Maar in België duurt levenslang in de gevangenis minstens 11 jaar. Vanaf dat moment heeft men de kans om vrij te komen onder voorwaarden.

Zwarte Schaap
26-07-05, 23:24
Geplaatst door Marsipulami
Het is wel een goed vonnis voor de moordenaar van Theo van Gogh. Je medemens afslachten als een varken doe je niet, ook niet als die zich erg onheus gedragen heeft en tal van mensen op hun ziel getrapt heeft.

Ik hoop dat tegen de tijd dat Mohamed Bouyeri de gevangenis mag verlaten (over en jaar of vijftien) de islam een volwassen godsdienst is geworden in Europa. Met name een religie die niet vervalt in sectarisme, extremisme en hopeloze onderlinge verdeeldheid, maar een godsdienst die zijn oorsprong trouw blijft, tegelijk intellectueel aanvaardbaar is en verdraagzaamheid tegenover eenieder centraal stelt.

Het extremisme van MB is getriggerd door de westerse schijnheiligheid en het constant bashen van zijn overtuiging. Dit met een aantal gebeurtenissen in zijn leven heeft ervoor gezorgd dat hij iemand vermoord heeft.

Dat heeft niets met volwassenheid van de islam te maken. Het heeft te maken met de behandeling van de minderheden als volwaardige burgers in Nederland. Zolang men ze niet respecteert en blijft door mekkeren in de schijnheiligheid zullen er mensen zijn die uit de boot zullen vallen.

Oeroeboeroe
26-07-05, 23:24
Geplaatst door Marsipulami
Ik weet niet hoe lang levenslang in Nederland is. Maar in België duurt levenslang in de gevangenis minstens 11 jaar. Vanaf dat moment heeft men de kans om vrij te komen onder voorwaarden.

In Nederland duurt levenslang MAXIMAAL levenslang.

Zie artikel 10 Wetboek van Strafrecht op www.overheid.nl .

Oeroeboeroe
26-07-05, 23:25
Geplaatst door mark61
NL schat in dat Amalia wellicht nog 's gratie gaat verlenen. :jumping:

Voor de rest ben ik inderdaad erg benieuwd hoe de islam in Europa er over 100 jaar uitziet. Net zo divers als nu, denk ik.

mark61
26-07-05, 23:26
Geplaatst door Marsipulami
Ik weet niet hoe lang levenslang in Nederland is. Maar in België duurt levenslang in de gevangenis minstens 11 jaar. Vanaf dat moment heeft men de kans om vrij te komen onder voorwaarden.

In NL tot nog toe gemiddeld 23 jaar. Alleen vrijlating door gratie. Muv vlak na de oorlog.

Marsipulami
26-07-05, 23:26
Geplaatst door Oeroeboeroe
In Nederland duurt levenslang MAXIMAAL levenslang.

Zie artikel 10 Wetboek van Strafrecht op www.overheid.nl .

In België ook, maar hoelang duurt het minimaal ?

Oeroeboeroe
26-07-05, 23:27
Geplaatst door Marsipulami
In België ook, maar hoelang duurt het minimaal ?

Een Oud Hollandsche Poos...

mark61
26-07-05, 23:31
Geplaatst door Oeroeboeroe
Een Oud Hollandsche Poos...

Van een jaar of twintig, tot nog toe. Maar gezien 'het maatschappelijk klimaat' zit dat er niet meer in.

Marsipulami
26-07-05, 23:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het extremisme van MB is getriggerd door de westerse schijnheiligheid en het constant bashen van zijn overtuiging. Dit met een aantal gebeurtenissen in zijn leven heeft ervoor gezorgd dat hij iemand vermoord heeft.

Dat heeft niets met volwassenheid van de islam te maken. Het heeft te maken met de behandeling van de minderheden als volwaardige burgers in Nederland. Zolang men ze niet respecteert en blijft door mekkeren in de schijnheiligheid zullen er mensen zijn die uit de boot zullen vallen.

De islam is misschien wel een volwassen godsdienst, maar de manier waarop hij door sommigen beleden en beleefd wordt is dat helemaal niet.

Dat moslims actueel erg onheus bejegend worden door de media en de publieke opinie daar twijfel ik geen seconde aan. Echter dat kan nooit de rechtvaardiging zijn voor een moord.

Westerlingen zijn misschien wel schijnheilig, maar hypocrisie komt in de moslimwereld ook veel voor. Maar ik zal een schijnheiligaard niet vermoorden omdat hij of zij ook een schepping is van ons aller God.

Marsipulami
26-07-05, 23:36
Geplaatst door mark61
Van een jaar of twintig, tot nog toe. Maar gezien 'het maatschappelijk klimaat' zit dat er niet meer in.

Het huidig maatschappelijk klimaat is niet ter zake. Niemand weet hoe de wereld er over tien of twintig jaar zal uitzien.

Oeroeboeroe
26-07-05, 23:38
Geplaatst door Marsipulami
Het huidig maatschappelijk klimaat is niet ter zake. Niemand weet hoe de wereld er over tien of twintig jaar zal uitzien.

Goed punt.

Zwarte Schaap
26-07-05, 23:38
Geplaatst door Marsipulami
De islam is misschien wel een volwassen godsdienst, maar de manier waarop hij door sommigen beleden en beleefd wordt is dat helemaal niet.

Dat moslims actueel erg onheus bejegend worden door de media en de publieke opinie daar twijfel ik geen seconde aan. Echter dat kan nooit de rechtvaardiging zijn voor een moord.

Westerlingen zijn misschien wel schijnheilig, maar hypocrisie komt in de moslimwereld ook veel voor. Maar ik zal een schijnheiligaard niet vermoorden omdat hij of zij ook een schepping is van ons aller God.
Wij als samenleving hebben ook een verantwoordelijkheid hoe we met onze burgers omgaan. Natuurlijk is er geen rechtvaardiging om te moorden maar je verantwoordelijkheid als samenleving uit de weg gaan maakt het wel makkelijker voor bepaalde individuen om te ontsporen.

Het ergste is dan nog wel dat zo een individuele ontspoorde figuur gekoppeld wordt aan een hele groep waardoor de te bestrijden effecten nog meer worden versterkt.

Marsipulami
26-07-05, 23:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wij als samenleving hebben ook een verantwoordelijkheid hoe we met onze burgers omgaan. Natuurlijk is er geen rechtvaardiging om te moorden maar je verantwoordelijkheid als samenleving uit de weg gaan maakt het wel makkelijker voor bepaalde individuen om te ontsporen.

Het ergste is dan nog wel dat zo een individuele ontspoorde figuur gekoppeld wordt aan een hele groep waardoor de te bestrijden effecten nog meer worden versterkt.

Ik veroordeel Mohamed Bouyeri niet (oordelen komt God toe) maar wel zijn gedrag. God heeft geen stoere extremisten nodig die in Zijn naam en in naam van de koran aan het moorden slaan.

Dat de actie van Mohamed Bouyeri de moslimgemeenschap geen goed heeft gedaan is zeker zo.

Dat de samenleving moslims onheus bejegend is zeker zo, echter de fouten van een ander kunnen nooit een rechtvaardiging zijn voor de eigen fouten.

En voorzover ik christelijke aspiraties mag relateren aan interpretaties van de islam. De echte jihad wordt uitgevochten in het hart van ieder mens, hij of zij die er in slaagt om onrecht dat hem of haar wordt aangedaan te vergeven in dienst van God en ter bevordering van de vrede binnen de mensenfamilie.

gh.wille
27-07-05, 00:16
Geplaatst door nard
"dat joch...."
"afgezien van ...."

Ik hoop van harte dat dit bedoeld is als bijtend sarcasme, dan is het slechts niet mijn vorm van vermaak.....


Heb jij een vader, imperatrice?

Vroeger , heb ik eens iemand horen zeggen over de Nazies.

GOD schiep mensen en dieren , met uitzondering van klieren,
want deze CREATUREN schiep de DUIVEL in zijn vrije uren !
:schok:

sylk
27-07-05, 00:40
Geweldig dat jullie allemaal ingaan op de belevingswereld van een jongentje van 13 jaar dat zijn vader plotseling moet missen.
BAH

gh.wille
27-07-05, 01:03
Geplaatst door Imperatrice
Jij komt dan met de idiote zin 'Mo B. had die jongen met rust moeten laten'. Zo komt het neer dat jij beweert dat Mohammed B. iets doelbewust tegen Theo's zoon had gedaan. Formuleer je zinnen dan ook maar beter. ;):moe:

@nard: mijn intentie is ook niet om mensen te vermaken. Dus daar zijn we snel klaar mee. En ja, ik heb een vader. Een rustige vader. Een vader die slimmer met zijn woorden omgaat dan wijlen Theo van Gogh. Een vader die het niet nodig vindt om een grote etnische bevolking van Nederland te shockeren.

by the way: Noem me geen muts :aftel:

Jammer dat je dan weinig van jou vader hebt opgestoken.
Want wie shockeerd er nu eigenlijk ?
:vreemd:

helly2002
27-07-05, 01:07
een redelijke milde zin van de zoon hoor maar gelukkig eindelijk ben ik weer is trots dat ik hollander ben een andere straf was onmogelijk maar je weet het nooit hier .gee enkel berouw heeft hij ooit getoond zelfs nog mensen proberen te ronselen .als jouw pa vermoord zou worden en je reageert dan zo sarcastisch petje af want mocht het mijn pa betreffen had hij iets anders kunnen krijgen dan een briefje .mohamed b is gek niks een uitspraak voor de nederlanders en meer van dat soort kull .als iemand mij beldigd mag ik hem ook niet vermoorden niet in de naam van god allah of pietje puk je zou je pa maar verliezen op zon manier door een mafketel hoe kunje het anders noemen




@nard: mijn intentie is ook niet om mensen te vermaken. Dus daar zijn we snel klaar mee. En ja, ik heb een vader. Een rustige vader. Een vader die slimmer met zijn woorden omgaat dan wijlen Theo van Gogh. Een vader die het niet nodig vindt om een grote etnische bevolking van Nederland te shockeren



is geen rechtvaardiging om iemand te vermoorden theo van gogh heeft inderdaad groepen geshockeerd maar niet alleen de moslims dan had hij vermoord moeten worden door een jood of is iemand in een concentatiekamp willen stoppen en daarna op zijn graf willen pissen een mindere belediging dan die paar woordjes of het filmpje submission ?.ik heb ook een pa en die zegt wat hij wild voorzover het mag dan net als ik ieder mens is verschillend maar beledigingen kunnen nooit een moord goedpraten alsje iedereen die zich wellis beledigd voeld vermoord dan is bijna heel nederland leeg

Oeroeboeroe
27-07-05, 01:07
Geplaatst door gh.wille
Jammer dat je dan weinig van jou vader hebt opgestoken.
Want wie shockeerd er nu eigenlijk ?
:vreemd:

Imperatrice, als je het terugleest. Zonder twijfel.

Elfquest
27-07-05, 01:47
Geplaatst door Imperatrice
Je hebt het goed gelezen, ik vind het ook erg voor Mo B. Ik vind het persoonlijk altijd erg als iemand op een nog jonge leeftijd voor levenslang achter de tralies verdwijnt. De man was nog niet eens 30. Niet dat ik nu zeg dat ze hem vrij moeten laten, want zogezegd 'hij is een gevaar voor de samenleving'.
Ik weet niet precies wat ik erover moet zeggen, hij heeft een moord gepleegd. Maar er worden jaarlijks zoveel moorden gepleegd in Nederland. En dan laten ze helemaal niks heel van het slachtoffer. Ik vind het erger als ik in de krant lees dat iemand in 5 verschillende stukjes is terug gevonden.

Het enige wat ik hiermee wil zeggen, ik heb ergere dingen gelezen/gezien in Nederland, dan een moord op deze manier. Maar dan begint de gehele discussie overnieuw, en de argumenten die al meerdere malen zijn gebruikt, worden weer op tafel gezet. En daar heeft niemand meer zin in, want we kennen in de tussentijd wel het verhaaltje nou.
Hij heeft zijn straf gekregen, hij zit achter tralies, wat er ook wordt gezegd, er zal niks veranderen.

Jammer dat de mentaliteit nu rondhangt die als volgt gaat: 'Ben je niet zwaar geschokt van de moord, dan ben je met Mohammed B. en sympathiseer je zn gedachten.'

Maar ik doe het geen van beiden. En dit is mijn persoonlijke mening, en die zal niemand van mij afpakken.

Bij deze, ik laat deze topic met rust (hoop ik), en het gaat jullie goed.

Ach kom op, Jij vindt het toch ook erger als iemand van jouw familie wordt vermoord dan dat dat een onbekende is. Het is nu eenmaal mens eigen dat we meer aandacht geven aan hetgeen ons meer raakt emotioneel of zich directer in onze omgeving afspeelt. Om dat nu hypocriet te noemen vind ik een beetje ver gaan. Of rouw jij wel evenveel om de dood van een vriend als om de dood van ieder ander?

Dit gaat niet alleen om de moord op een Nederlandse filmmaker, maar ook om een aanslag op de vrijheid van meningsuiting uit naam van een hele groep en dat raakt de mensen in een vrij land nu eenmaal. Niet zo vreemd dacht ik.

Oeroeboeroe
27-07-05, 01:57
Geplaatst door Vriend
Heel erg goed dat bij een kind van 13 wraakgevoelens worden gekweekt. Nu nog 10 jaar cultiveren en hopsakee oladiejee een 2de Theo van gogh maar waarschijnlijk extremer in het kwadraat.

Kul. Wordt niks gekweekt. Vader is vermoord.

Elfquest
27-07-05, 02:01
Geplaatst door Imperatrice
Maar om een voorbeeld te noemen: De imams die massaal de straat opgingen.
Wow, ik heb nog nooit zoveel marokkanen zien demonstreren.
(oke, misschien als de uitkering wordt stopgezet, dan zie je ze wel massaal de straat opkomen :D)
Maar.. dat deden ze dus met de intentie om te laten zien dat Marokkanen en de Islam tegen de lafhartige moord zijn.. maar toch weet je..
Je organiseert een straatprotest nota bene voor Theo van Gogh. Degene die mijn cultuur tot moes sloeg. Mwah..

kom niet met reacties dat ik haat zaai, en dat ik opgepropte woede binnen in me heb, maar that's the way I think about it. Alleen nu mag je het zogenaamd niet zeggen, want dat is 'respectloos', en dan wil ik weer zogenaamd zijn daad goed praten. Niks van dat al. In zijn levensjaren had ik ook niet al te veel respect gekregen van zijn kant.

Maar het een heeft toch helemaal niks met het ander te maken? Die moslims gingen niet de straat op omdat ze Theo mochten of zelfs maar respecteerden, maar omdat ze wilden laten blijken dat ze een moord afkeurden die IN HUN NAAM was gepleegd. Toppie van ze. Ik zou precies hetzelfde doen als ik bij een groep hoorde, zeg mensen die in een rolstoel zitten, en iemand knalde uit naam van die groep Kees af. Dan ging ik ook de straat op om iedereen te laten weten dat dat toch zeker niet uit mijn naam was, of ik Kees nou wel of niet had gemogen.

Sterker nog. Jij wil niet met twee maten meten, maar hier wel? Is het niet juist hypocriet om dit alleen af te keuren als het iemand betreft die je wel mag? Of die je niet beledigd heeft?

Oeroeboeroe
27-07-05, 02:03
Geplaatst door Imperatrice
Wat had Mo B. dan dat joch aangedaan? (afgezien dat hij zn vader heeft vermoord dan)



Hier zegt Imperatrice wel degelijk iets heel erg doms.

Details zet je tussen haakjes.

Oeroeboeroe
27-07-05, 02:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wij als samenleving hebben ook een verantwoordelijkheid hoe we met onze burgers omgaan. Natuurlijk is er geen rechtvaardiging om te moorden maar je verantwoordelijkheid als samenleving uit de weg gaan maakt het wel makkelijker voor bepaalde individuen om te ontsporen.

Het ergste is dan nog wel dat zo een individuele ontspoorde figuur gekoppeld wordt aan een hele groep waardoor de te bestrijden effecten nog meer worden versterkt.

Goed punt.

Oeroeboeroe
27-07-05, 02:17
Geplaatst door Marsipulami
ons aller God. :haha:

Ik hoor Robert ten Brink al zeggen: "En hij is hier!"

sjaen
27-07-05, 02:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wij als samenleving hebben ook een verantwoordelijkheid hoe we met onze burgers omgaan. Natuurlijk is er geen rechtvaardiging om te moorden maar je verantwoordelijkheid als samenleving uit de weg gaan maakt het wel makkelijker voor bepaalde individuen om te ontsporen.

Wat precies versta jij onder "verantwoordelijkheid als samenleving" ten opzichte van de moord op T.v.G.?



Het ergste is dan nog wel dat zo een individuele ontspoorde figuur gekoppeld wordt aan een hele groep waardoor de te bestrijden effecten nog meer worden versterkt.

ja, da's triest, maar ik hoop dat je toch wel in de gaten hebt dat veruit het grootste deel van de Nederlandse bevolking echt wel in staat is om het Kaf van 't Koren te scheiden.[/QUOTE]

helly2002
27-07-05, 02:30
Maar om een voorbeeld te noemen: De imams die massaal de straat opgingen.
Wow, ik heb nog nooit zoveel marokkanen zien demonstreren.
(oke, misschien als de uitkering wordt stopgezet, dan zie je ze wel massaal de straat opkomen )
Maar.. dat deden ze dus met de intentie om te laten zien dat Marokkanen en de Islam tegen de lafhartige moord zijn.. maar toch weet je..
Je organiseert een straatprotest nota bene voor Theo van Gogh. Degene die mijn cultuur tot moes sloeg. Mwah..

kom niet met reacties dat ik haat zaai, en dat ik opgepropte woede binnen in me heb, maar that's the way I think about it. Alleen nu mag je het zogenaamd niet zeggen, want dat is 'respectloos', en dan wil ik weer zogenaamd zijn daad goed praten. Niks van dat al. In zijn levensjaren had ik ook niet al te veel respect gekregen van zijn kant.



kan 1 persoon een cultuur kapotslaan ok van gogh was een brulaap maar moetje daar eigenlijk niet gewoon schijt aan hebben en trots zijn op je cultuur .ik ben katholiek daar is vroeger ook genoeg belediging in geweest maar probeer het gewoon nastje neer te leggen want de enne noemt het alla de andere boedha en weer een andere god maar in wezen verschillen ze niet zoveel van elkaar allemaal een persoon voor het hiernamaals waar het bestaan nooit van bewezen is maar die je van binnen wel kan helpen .deze moord was een bijzonder laffe moord 2 messen en een leegeschoten pistool is genoeg .ik ben geen van gogh fan maar hij hield zijn bek voor niemand daar hou ikwel van mohamed b vind ik een debiel net als de fans van hem .

Oeroeboeroe
27-07-05, 02:45
Geplaatst door Imperatrice
Jij komt dan met de idiote zin 'Mo B. had die jongen met rust moeten laten'. Zo komt het neer dat jij beweert dat Mohammed B. iets doelbewust tegen Theo's zoon had gedaan. Formuleer je zinnen dan ook maar beter. ;):moe:

@nard: mijn intentie is ook niet om mensen te vermaken. Dus daar zijn we snel klaar mee. En ja, ik heb een vader. Een rustige vader. Een vader die slimmer met zijn woorden omgaat dan wijlen Theo van Gogh. Een vader die het niet nodig vindt om een grote etnische bevolking van Nederland te shockeren.

by the way: Noem me geen muts :aftel:

Of het doelbewust tegen die zoon gericht was of niet, de moord, doet niet ter zake.

Zoon is ook slachtoffer Mo B.

Sjehrazade
27-07-05, 12:19
Vriend heeft het niet begrepen ... Wie kweekt er nou haat? Lieuwe heeft recht op zijn gevoel. Maar dat wordt zeker niet gekweekt door de rechterlijke macht! En als Lieuwe een beetje lijkt op zijn vader dan is dat fantastisch!

Imperatrice
27-07-05, 15:16
Geplaatst door Oeroeboeroe
Of het doelbewust tegen die zoon gericht was of niet, de moord, doet niet ter zake.

Zoon is ook slachtoffer Mo B.


Volgens mij hebben we dit gehad en ik heb er ook nog verder over geredetwist. En als je verder zou lezen, had ik ook verder geschreven dat ik het of course zeer erg vind voor Lieuwe, want niemand verdient het op die leeftijd een ouder te verliezen.
Dus wat mij betreft, zit je ouwe koeien uit de sloot te halen. Want we hebben al onze argumenten al gebruikt, en nu zit je ze als het ware te herkauwen.

@helly2002: Het was niet zozeer dat ik 24 uur ermee liep wat TVG allemaal over de Islam zat te l*llen, maar dat is eenmaal de vrijheid van meningsuiting. Een wet waar ik zéér blij mee ben, maar wat minder als het tegen je wordt gebruikt. But it's oke, voor het zelfde geldt had een homoseksueel elMoumni neergeschoten.
Ik ben het helemaal eens met de theorie dat er maar 1 god is, maar ieder noemt Hem ( of Haar) zoals hij zelf wilt.
Geloof is een bevestiging in je leven. Zo ervaar ik het.
En ja.. Mohammed B., we kunnen er uren over doorgaan, maar het feit blijft: hij is een moordenaar.
Of je hem daarna ook nog een scheldwoord op zn voorhoofd wilt plakken, moet ieder zelf weten.

@oeroeboeroe: Af en toe mis je toch dat inhoudelijke ;)
Je vroeg me wie er nou shockeert? Mwah, tegenwoordig doen mensen alles om maar op voorpagina nieuws te komen. (bijv. AHA & Wilders)
Dat sommige mensen hun uitspraken maar moeilijk verkroppen, is een hele persoonlijke zaak.

@helly2002:
Ik begrijp niet zozeer het feit waarom jij de slachtoffers van de concentratiekampen erbij wilt betrekken, maar ik kan jou verzekeren, ik heb dit jaar me niet normaal veel aangetrokken tot de WOII. Ik weet er nu zowat alles van. Ik ben helemaal naar Amsterdam gereist, enkel om de 3 musea daar te bezoeken die een verband hadden met WOII.
Dus kom niet met je priemende vingertje naar mij wijzen.
Wat de Joden is aangedaan.. is niet te vergelijken.
Maar wederom vind ik het onnodig dat je hiermee aankomt.

Ik merk zo erg van jullie comments dat er écht de mentaliteit rondhangt: 'Vind je Mohammed geen klootzak, dan symphatiseer je de moord'.


En nu laat ik deze topic echt met rust, ga ff genieten van mijn bakkie koffie.

mark61
27-07-05, 18:05
Geplaatst door Marsipulami
Het huidig maatschappelijk klimaat is niet ter zake. Niemand weet hoe de wereld er over tien of twintig jaar zal uitzien.

Nee, daar heb je gelijk in. Maar rechters zijn geen jojo's. Nu de ruk naar rechts heeft ingezet zal ie wel een jaar of tig doorgaan ook.

Zie je het al daghen in het Oosten dan?

Oeroeboeroe
27-07-05, 18:11
Geplaatst door Imperatrice
@oeroeboeroe: Af en toe mis je toch dat inhoudelijke ;)
Je vroeg me wie er nou shockeert? Mwah, tegenwoordig doen mensen alles om maar op voorpagina nieuws te komen. (bijv. AHA & Wilders)
Dat sommige mensen hun uitspraken maar moeilijk verkroppen, is een hele persoonlijke zaak.

Effe voor de notulen: gh.wille vroeg wie er nou shockeert. :roker:

Imperatrice
27-07-05, 19:16
Geplaatst door Oeroeboeroe
Effe voor de notulen: gh.wille vroeg wie er nou shockeert. :roker:


Ook goed :D

jochie
27-07-05, 21:55
ik heb niet alles gelezen.. laat ik dat voorop stellen...


Heb net het interview van Jeroen Pauw met de ouders van Van Gogh gezien.

Mijn medeleven en respect voor de manier waarop de ouders met hun en ons verlies omgaan, gaat naar hen uit.

Mijn medeleven gaat uit naar Lieuwe.

Ik haat oprecht een ieder die op welke wijze dan ook, een goed woord of verklarend woord, of verdedigend woord, voor de daad van die lafhartige klottzak van een Mohamed B over heeft.

Ik heb enorme bewondering voor de manier waarop Van Gogh's ouders de pers te woord staan.

Ik wens hen sterkte en hoop dat die klootzak van een mohamed B in een verlichtte isoleercel de rest van zijn dagen in eenzaamheid en volledige stilte zal doorbrengen.

Marsipulami
27-07-05, 22:17
Geplaatst door jochie
ik heb niet alles gelezen.. laat ik dat voorop stellen...


Heb net het interview van Jeroen Pauw met de ouders van Van Gogh gezien.

Mijn medeleven en respect voor de manier waarop de ouders met hun en ons verlies omgaan, gaat naar hen uit.

Mijn medeleven gaat uit naar Lieuwe.

Ik haat oprecht een ieder die op welke wijze dan ook, een goed woord of verklarend woord, of verdedigend woord, voor de daad van die lafhartige klottzak van een Mohamed B over heeft.

Ik heb enorme bewondering voor de manier waarop Van Gogh's ouders de pers te woord staan.

Ik wens hen sterkte en hoop dat die klootzak van een mohamed B in een verlichtte isoleercel de rest van zijn dagen in eenzaamheid en volledige stilte zal doorbrengen.

Met de onderlijnde stukjes in je post ben ik het niet helemaal eens. De rest kan er mee door.

Ik ga de moord op Theo Van Gogh niet goedpraten, wat niet wegneemt dat ik vind dat Van Gogh zich evengoed op een respectvolle constructieve manier had kunnen uiten in het multiculturele debat. Maar goed, het is dan ook jouw volstrekte recht om mij te haten.

Voor mij hoefde Mohamed B. geen levenslang te krijgen, maar het is wel belangrijk dat de samenleving tegen hem beschermd wordt. Ik vind Mohamed B. een arme labiele stakker die houvast zocht in een -deels zelfgeconstrueerd- hersenloze extremistische interpretatie van de islam.

Met godsdienstwaanzinnigen moet je altijd oppassen, maar au fond blijven het geestelijk zieke mensen die de zorg van de gemeenschap behoeven. Ik hoop dat er tijdens zijn detentie een imam dan wel een psychiater komt opduiken die hem kan bevrijden uit zijn religieuze waanzin.

jochie
27-07-05, 22:29
Geplaatst door Marsipulami
Ik ga de moord op Theo Van Gogh niet goedpraten, wat niet wegneemt dat ik vind dat Van Gogh zich evengoed op een respectvolle constructieve manier had kunnen uiten in het multiculturele debat.

dat hij dat niet heeft gedaan is nooit gebleken. immers, hij is nooit veroordeeld geworden wegens onrespectvol gedrag etc.

de weg naar de rechter is de enige weg om je gelijk te halen, in dit (beschaafde) land.

Imperatrice
27-07-05, 22:38
Geplaatst door jochie
dat hij dat niet heeft gedaan is nooit gebleken. immers, hij is nooit veroordeeld geworden wegens onrespectvol gedrag etc.

de weg naar de rechter is de enige weg om je gelijk te halen, in dit (beschaafde) land.

Is het wel respectvol om 'teringlijder' in de rechtszaal te zeggen? :argwaan:

Dat had namelijk wel iemand gedaan op de tribune

Marsipulami
27-07-05, 22:40
Geplaatst door jochie
dat hij dat niet heeft gedaan is nooit gebleken. immers, hij is nooit veroordeeld geworden wegens onrespectvol gedrag etc. de weg naar de rechter is de enige weg om je gelijk te halen, in dit (beschaafde) land

Tja, regeltjes wetten en rechters... daarstraks hoorde ik een Nederlandse joodse vrouw aan de radio over haar vader. Omdat die tijdens WOII zijn bijdrage aan het ziekenfonds lange tijd niet had betaald, had hij na de oorlog geen recht op terugbetaling van medische verzorging toen hij als een lichamelijk wrak terugkeerde in Nederland van de Duitse concentratiekampen. Haar vader had dan uiteindelijk toch hulp gekregen in België waar men behalve een beroep op regeltjes ook af en toe eens een beroep doet op het gezond verstand. Ik gun de Nederlanders hun beschaving wel, maar het is niet mijn ding.

sjaakie
27-07-05, 22:43
Wat zeg je nu heeft er iemand teringlijer geroepen tegen een moordenaar??
Wat respectloos zeg
:duivels:

jochie
27-07-05, 22:45
[i]Ik gun de Nederlanders hun beschaving wel, maar het is niet mijn ding. [/B]

je hoeft hier niet te zijn.......

Imperatrice
27-07-05, 22:47
Geplaatst door sjaakie
Wat zeg je nu heeft er iemand teringlijer geroepen tegen een moordenaar??
Wat respectloos zeg
:duivels:


:zweep:

Marsipulami
27-07-05, 22:47
Geplaatst door jochie
je hoeft hier niet te zijn.......


Ik ben een buitenlander die opereert vanuit het buitenland.

Oeroeboeroe
27-07-05, 22:47
Geplaatst door Marsipulami
Tja, regeltjes wetten en rechters... daarstraks hoorde ik een Nederlandse joodse vrouw aan de radio over haar vader. Omdat die tijdens WOII zijn bijdrage aan het ziekenfonds lange tijd niet had betaald, had hij na de oorlog geen recht op terugbetaling van medische verzorging toen hij als een lichamelijk wrak terugkeerde in Nederland van de Duitse concentratiekampen. Haar vader had dan uiteindelijk toch hulp gekregen in België waar men behalve een beroep op regeltjes ook af en toe eens een beroep doet op het gezond verstand. Ik gun de Nederlanders hun beschaving wel, maar het is niet mijn ding.

Vuige nationalist! :roker:

Alsof dit bij jullie niet voor komt! Weleens op een Rijkswachterskantoor geprobeerd iets volkomen normaals geregeld te krijgen?

Imperatrice
27-07-05, 22:47
Geplaatst door jochie
je hoeft hier niet te zijn.......


Jij ook niet:duivels:

Oeroeboeroe
27-07-05, 22:48
Geplaatst door Imperatrice
:zweep:



:roker:

Oeroeboeroe
27-07-05, 22:49
Geplaatst door Imperatrice
Jij ook niet:duivels:

:afro:

Hij dan weer wel.

Marsipulami
27-07-05, 22:52
Geplaatst door Oeroeboeroe
Vuige nationalist! :roker:

Alsof dit bij jullie niet voor komt! Weleens op een Rijkswachterskantoor geprobeerd iets volkomen normaals geregeld te krijgen?

Rijkswachterkantoren bestaan niet (meer) in België. Enkel federale en lokale politiekantoren.

En nee, als onbesproken Belg heb ik zelden wat te regelen op politiekantoren. Dus ik moet je het antwoord schuldig blijven.

Imperatrice
27-07-05, 22:52
Geplaatst door Oeroeboeroe
:afro:

Hij dan weer wel.

Is dat de Nederlandse denkgedachte? :verward:

sjaakie
27-07-05, 22:53
Geplaatst door Imperatrice
:zweep:

Ja en ????

sjaakie
27-07-05, 22:58
Zoon Van Gogh na moord in elkaar geslagen

Uitgegeven: 27 juli 2005 23:14
Laatst gewijzigd: 27 juli 2005 23:14

HILVERSUM - De zoon van cineast Theo van Gogh is na de moord op zijn vader twee keer op straat in elkaar geslagen door Nederlandse Marokkanen. Dat hebben de ouders van de filmmaker woensdagavond gezegd in het actualiteitenprogramma Nova . De politie kwam volgens hen niet opdagen nadat hun kleinzoon was toegetakeld.

Ook in de straat waar Theo van Gogh woonde, zijn Marokkaanse jongeren geweest die vroegen waar zijn zoon woonde. Ook toen is de politie gewaarschuwd, maar die kwam niet, zei J. van Gogh, de vader van de vermoorde cineast. Op school de zoon volgens hem in een andere klas geplaatst, omdat sommige leerlingen dingen zeiden als "wat goed dat je vader dood is".


Volgens A. van Gogh, de moeder van Theo, is het nog altijd "moeilijk" voor haar kleinzoon, die in de puberteit zit. Hij is wel over naar de volgende klas. "Hij doet z'n best", zei z'n oma.

:huil:

jochie
27-07-05, 22:59
Geplaatst door Imperatrice
Jij ook niet:duivels:

maar ik wil het wel, en accepteer derhalve de regels en omgangsvormen en waarden en normen.

Oeroeboeroe
27-07-05, 23:00
Geplaatst door Imperatrice
Is dat de Nederlandse denkgedachte? :verward:

Niet de mijne in ieder geval. Ik heb alleen iets tegen Inuït. :ego:

jochie
27-07-05, 23:01
Geplaatst door sjaakie
Zoon Van Gogh na moord in elkaar geslagen

Uitgegeven: 27 juli 2005 23:14
Laatst gewijzigd: 27 juli 2005 23:14

HILVERSUM - De zoon van cineast Theo van Gogh is na de moord op zijn vader twee keer op straat in elkaar geslagen door Nederlandse Marokkanen. Dat hebben de ouders van de filmmaker woensdagavond gezegd in het actualiteitenprogramma Nova . De politie kwam volgens hen niet opdagen nadat hun kleinzoon was toegetakeld.

Ook in de straat waar Theo van Gogh woonde, zijn Marokkaanse jongeren geweest die vroegen waar zijn zoon woonde. Ook toen is de politie gewaarschuwd, maar die kwam niet, zei J. van Gogh, de vader van de vermoorde cineast. Op school de zoon volgens hem in een andere klas geplaatst, omdat sommige leerlingen dingen zeiden als "wat goed dat je vader dood is".


Volgens A. van Gogh, de moeder van Theo, is het nog altijd "moeilijk" voor haar kleinzoon, die in de puberteit zit. Hij is wel over naar de volgende klas. "Hij doet z'n best", zei z'n oma.

:huil:

wat mij betreft mogen die K-marokkanen gelijk in de cel naast Mohamed B worden gezet!

Oeroeboeroe
27-07-05, 23:03
Geplaatst door Marsipulami
Rijkswachterkantoren bestaan niet (meer) in België. Enkel federale en lokale politiekantoren.

En nee, als onbesproken Belg heb ik zelden wat te regelen op politiekantoren. Dus ik moet je het antwoord schuldig blijven.

Wie heeft U het recht gegeven mij te tutoyeren?! :wink:

Oeroeboeroe
27-07-05, 23:04
Geplaatst door jochie
wat mij betreft mogen die K-marokkanen gelijk in de cel naast Mohamed B worden gezet!

Sjakie heeft nog niet helemaal door hoe het zit met bronvermelding enzo.

:ninja2:

Marsipulami
27-07-05, 23:04
Geplaatst door sjaakie
Ook in de straat waar Theo van Gogh woonde, zijn Marokkaanse jongeren geweest die vroegen waar zijn zoon woonde. Ook toen is de politie gewaarschuwd, maar die kwam niet, zei J. van Gogh, de vader van de vermoorde cineast.

Misschien kwamen die jongeren wel om hun medeleven te betuigen tgo de familie van het slachtoffer.

sjaakie
27-07-05, 23:06
Geplaatst door Oeroeboeroe
Sjakie heeft nog niet helemaal door hoe het zit met bronvermelding enzo.

:ninja2:

sorry + update ( zie nova)

Zoon Van Gogh na moord in elkaar geslagen

Uitgegeven: 27 juli 2005 23:14
Laatst gewijzigd: 27 juli 2005 23:50

HILVERSUM - De zoon van cineast Theo van Gogh is na de moord op zijn vader twee keer op straat in elkaar geslagen door Nederlandse Marokkanen. Dat hebben de ouders van de filmmaker woensdagavond gezegd in het actualiteitenprogramma Nova . De politie kwam volgens hen niet opdagen nadat hun kleinzoon was toegetakeld.

"Dat zijn hele drama's geweest", zei vader J. van Gogh. Volgens zijn vrouw, A. van Gogh, was er geen directe aanleiding voor de incidenten. "Hij liep met de hond buiten en toen zeiden ze: heet jij Van Gogh? Toen zei hij nee natuurlijk, maar toen hebben ze hem toch gepakt", zei ze.


Geen politie

Ook in de straat waar Theo van Gogh woonde, zijn Marokkaanse jongeren geweest die vroegen waar Lieuwe woonde. De buren hebben toen de politie gewaarschuwd, maar die kwam niet, aldus de moeder van de vermoorde filmmaker. Op school is Lieuwe aan het einde van het jaar volgens haar man naar een andere klas in een ander gebouw overgeplaatst, omdat hij werd gepest met opmerkingen als "maar goed dat je vader dood is".

Volgens de moeder van Theo is het nog altijd "moeilijk" voor haar kleinzoon, die in de puberteit zit. Hij is wel over naar de volgende klas. "Hij doet z'n best", zei z'n oma.

AIVD

De ouders hekelden verder de volgens hen gebrekkige samenwerking tussen de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) en het Openbaar Ministerie (OM). Volgens hen heeft de AIVD in de maanden voorafgaande aan de moord aanvankelijk geweigerd het OM ambtsberichten te geven op basis van telefoontaps van Mohammed B., de 27-jarige Amsterdammer van Marokkaanse afkomst die dinsdag tot levenslang werd veroordeeld voor de moord op Van Gogh.

Na drie weken vroeg het OM volgens A. van Gogh opnieuw om de gegevens. "Toen zeiden ze: we hebben de taps vernietigd", zei ze, omdat er geen reden was om ze te bewaren. "In mijn tijd gooide men niet zo gauw iets weg", zei haar man, die bij de geheime dienst heeft gewerkt.

Volgens de moeder van Van Gogh heeft de AIVD fouten gemaakt. "Als ze er alert op waren geweest, was Theo misschien niet dood geweest", zei ze. Het is volgens haar man "een raadsel" waarom de AIVD het afgeluisterde materiaal niet langer heeft bewaard.

Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
Altijd op de hoogte met de gratis NU.nl/nieuwslezer
Onderweg op de hoogte blijven? Ga naar NU.nl/pda
NU.nl homepage
(c) ANP

Imperatrice
27-07-05, 23:07
Geplaatst door jochie
wat mij betreft mogen die K-marokkanen gelijk in de cel naast Mohamed B worden gezet!


Doe's ff normaal.Tis niet dat de wereld vergaan is, hoor:moe:

Oeroeboeroe
27-07-05, 23:07
Geplaatst door Oeroeboeroe
Sjakie heeft nog niet helemaal door hoe het zit met bronvermelding enzo.

:ninja2:

Alhoewel, ik had niet zo goed gelezen. Kwalijke zaak. Als het waar is zijn de Marokkanen die het deden inderdaad kutMarokkanen.


:boos:

jochie
27-07-05, 23:08
Geplaatst door Imperatrice
Doe's ff normaal.Tis niet dat de wereld vergaan is, hoor:moe:

het leven in Nederland wordt door die K-jochies wel steeds minder vrij en minder prettig en ja, dat trek ik me aan. Jammer dat jij het blijkbaar normaal vind dat een puber tot tweemaal toe in elkaar wordt gerost!

wat mij betreft zullen de straffen strenger zijn!

Oeroeboeroe
27-07-05, 23:09
Geplaatst door Imperatrice
Doe's ff normaal.Tis niet dat de wereld vergaan is, hoor:moe:

Nee, maar 't is wel te vaak raak met dit soort dingen...

Oeroeboeroe
27-07-05, 23:10
Geplaatst door jochie
het leven in Nederland wordt door die K-jochies wel steeds minder vrij en minder prettig en ja, dat trek ik me aan. Jammer dat jij het blijkbaar normaal vind dat een puber tot tweemaal toe in elkaar wordt gerost!

wat mij betreft zullen de straffen strenger zijn!

Strenger dan wat?

Rebel_1963
27-07-05, 23:11
Geplaatst door Vriend
Het is alles behalve verstandig om een kind van 13 mee te nemen naar een rechtzaak en hem vervolgens tot uitspraken te forceren. Erg wraaklustig van zijn omgeving.

Helemaal niet. Ik vind het knap van dat kereltje, die familie heeft zich waardig gedragen.

Mijn nichtje werd vermoord, weliswaar niet op zo'n brute wijze als T. maar toch. We zijn allen, de hele familie naar de rechtzaal gegaan. Geen wraakgevoelens achteraf, nee hoor. We hebben ons neergelegd bij het feit dat er nu eenmaal gekken op deze aardbol lopen. We vinden het spijtig dat een geliefde van ons op deze manier van het leven is beroofd.

Hoezo wraaklustig? En dan, zou jij niet iets van woede ondervinden als je vader op die manier geslacht wordt????

Imperatrice
27-07-05, 23:15
Geplaatst door jochie
het leven in Nederland wordt door die K-jochies wel steeds minder vrij en minder prettig en ja, dat trek ik me aan. Jammer dat jij het blijkbaar normaal vind dat een puber tot tweemaal toe in elkaar wordt gerost!

wat mij betreft zullen de straffen strenger zijn!


Het leven in Nederland wordt niet ALLEEN door die zogenaamde kutjochies onverdraagzamer. Dus niet alleen naar één richting wijzen. :moe:

Zeg me nou niet dat jij nooit een vechtpartijtje hebt meegemaakt. Oke, de situatie is anders, but you know what I mean;)

Kortom: Je overdrijft

jochie
27-07-05, 23:16
Geplaatst door Oeroeboeroe
Strenger dan wat?

strenger dan nu...:

lichamelijk geweld gebruiken: bijvoorbeeld minimaal een jaar in de gevangenis.

gevangenissen minder luxe maken. TV weg, sportzaal weg....

enz. enz,

de hele familie Van Gogh heeft zich inderdaad bijzonder waardig gedragen.

jochie
27-07-05, 23:18
Geplaatst door Imperatrice
Het leven in Nederland wordt niet ALLEEN door die zogenaamde kutjochies onverdraagzamer. Dus niet alleen naar één richting wijzen. :moe:

Zeg me nou niet dat jij nooit een vechtpartijtje hebt meegemaakt. Oke, de situatie is anders, but you know what I mean;)

Kortom: Je overdrijft

ik overdrijf niet en NEE, ik heb nog nooit in mijn leven gevochten.

Imperatrice
27-07-05, 23:21
Fijn voor je dat je nooit hebt gevochten, maar over het algemeen komt dat vaker voor dan je denkt.

Lichamelijk geweld gebruiken? Ben jij helemaal gek geworden!
Ik vraag me af of je dat ook zou vinden bij de zowat dagelijkse moorden die hier gebeuren in Nederland, of net specifiek tegen de Marokkaanse Mohammed B.

sjaakie
27-07-05, 23:23
Geplaatst door Imperatrice

Zeg me nou niet dat jij nooit een vechtpartijtje hebt meegemaakt. Oke, de situatie is anders, but you know what I mean;)

Kortom: Je overdrijft

Dus dit is in jou ogen ook weer een blijk van respect :
met een aantal vriendjes 1 jongen in mekaar rossen.

:zweep: :zweep:

mark61
27-07-05, 23:25
Geplaatst door Oeroeboeroe
Niet de mijne in ieder geval. Ik heb alleen iets tegen Inuït. :ego:

Wat is er nou weer mis met Inuit. Schatten van mensen zijn het.

http://www.zaalbooks.nl/BookImages/1274.jpg

KPOMASSIE, Tété-Michel.

Een Afrikaan op Groenland.

Imperatrice
27-07-05, 23:25
Wil alleen duidelijk maken dat het vaker voorkomt en dat het niet bepaald zeldzaam is als ook Theo's zoon in een gevecht raakt verzeild.

Respect.. Tjaa..Je moet er wel van uitgaan dat deze jongens waarschijnlijk niet ouder zullen zijn dan 15/16

jochie
27-07-05, 23:26
Geplaatst door Imperatrice
Fijn voor je dat je nooit hebt gevochten, maar over het algemeen komt dat vaker voor dan je denkt.

Lichamelijk geweld gebruiken? Ben jij helemaal gek geworden!
Ik vraag me af of je dat ook zou vinden bij de zowat dagelijkse moorden die hier gebeuren in Nederland, of net specifiek tegen de Marokkaanse Mohammed B.

lees nu eens wat ik zeg!!!!!!!!

hou nou eens op met dat miskende gedoe en dat gediscrimineerd-voel-gedoe!!!!!!!

Ik heb het over KUT-JOCHIES (Marokaan of niet, hoewel het wel opvallend vaak marokanen zijn... :S) die minimaal gezegd overlast veroorzaken.... Ik snap dat stompzinnige verdidigen niet. ik heb het iover hen die zich NIET gedragen.... snap dat dan...

Imperatrice
27-07-05, 23:28
Geplaatst door jochie
lees nu eens wat ik zeg!!!!!!!!

hou nou eens op met dat miskende gedoe en dat gediscrimineerd-voel-gedoe!!!!!!!

Ik heb het over KUT-JOCHIES (Marokaan of niet, hoewel het wel opvallend vaak marokanen zijn... :S) die minimaal gezegd overlast veroorzaken.... Ik snap dat stompzinnige verdidigen niet. ik heb het iover hen die zich NIET gedragen.... snap dat dan...

Dat snap ik heel goed. En ik voel me ook niet gediscrimineerd.
Maar begrijp jij nou niet dat het hele gedoe opgeblazen wordt?
Zolang jij dat niet zal begrijpen, zullen wij het nooit eens zijn. Ik ben tegen de moord, maar meer ook niet. Sommige mensen moeten ook nog onnodige troep bijvoegen.

Ik blijf bij mn punt: Er gebeuren dagelijks ergere dingen.

sjo
27-07-05, 23:30
Geplaatst door RinC
Dat was 4 jaar geleden, toen was ik nog jong en had wat gedronken. (Ik was toen best goed geintegreerd weet je)



Had die integratie maar doorgezet......

gr.
sjo

sjaakie
27-07-05, 23:30
Geplaatst door Imperatrice
Wil alleen duidelijk maken dat het vaker voorkomt en dat het niet bepaald zeldzaam is als ook Theo's zoon in een gevecht raakt verzeild.

Wel als er eerst gevraagd word of hij de zoon van is

Respect.. Tjaa..Je moet er wel van uitgaan dat deze jongens waarschijnlijk niet ouder zullen zijn dan 15/16
en ???

jochie
27-07-05, 23:30
Geplaatst door Imperatrice
Wil alleen duidelijk maken dat het vaker voorkomt en dat het niet bepaald zeldzaam is als ook Theo's zoon in een gevecht raakt verzeild.

Respect.. Tjaa..Je moet er wel van uitgaan dat deze jongens waarschijnlijk niet ouder zullen zijn dan 15/16


ik zal wel weer geband worden, maar dat interesseert me niet:

de reden waarom Theo's zoon in elkaar wordt geramd, is ZOOOOOOOOO absurd!!!!!!!!!

als je zegt dat het wel vaker vookomt dat een puber in een gevechtje is verwikkeld heb je gelijk, maar door die vergelijking te trekken zeg je enorm veel over jouw cognitief vermogen

Oeroeboeroe
27-07-05, 23:32
Geplaatst door jochie
strenger dan nu...:

lichamelijk geweld gebruiken: bijvoorbeeld minimaal een jaar in de gevangenis. Gevangenissen minder luxe maken. TV weg, sportzaal weg.

Zeer onverstandig. Geweld deugt überhaupt nooit, enkel indien er sprake is van de noodweer.

En als je sportzalen enzo weghaalt creëer je monsters.

Neemt niet weg dat ook ik er moeite mee heb dit te zien als zomaar een vechtpartijtje...het is gewoon heel erg dom om als mens nu te gaan vechten met zoon Van Gogh. Je weet dat dat maatschappelijke beroering met zich zal brengen, en terecht.

:roker:

Imperatrice
27-07-05, 23:34
Geplaatst door jochie
ik zal wel weer geband worden, maar dat interesseert me niet:

de reden waarom Theo's zoon in elkaar wordt geramd, is ZOOOOOOOOO absurd!!!!!!!!!

als je zegt dat het wel vaker vookomt dat een puber in een gevechtje is verwikkeld heb je gelijk, maar door die vergelijking te trekken zeg je enorm veel over jouw cognitief vermogen

Donder ff op, wil je :moe:
Ik word echt moe van jouw soort lui. Ik heb het eerder gezegd en zal het nogmaals zeggen:
'Vinden wij niet de moord afschuwelijk, schelden we Mo B. de huid niet vol, pakken we niet elke kans om Mo B. zwart te maken, dan sympathiseer je de moord.'

Dat is de mentaliteit die er rondhangt.

And of course is de reden waarom Lieuwe in elkaar wordt geslagen absurd, maar zeg me niet dat je niet weet waarom hij in elkaar wordt geslagen.

jochie
27-07-05, 23:36
Geplaatst door Imperatrice
maar zeg me niet dat je niet weet waarom hij in elkaar wordt geslagen.


vertel jij het maar! :( ik zie geen geldige reden... blijkbaar jij wel. !? Zo Ja, dan kan ik nu al stellen, zonder de reden te weten, dat ik de reden NIET geldig vind... maar ik ben benieuwd naqar jouw geldige reden.

Elfquest
27-07-05, 23:38
Geplaatst door Imperatrice
Dat snap ik heel goed. En ik voel me ook niet gediscrimineerd.
Maar begrijp jij nou niet dat het hele gedoe opgeblazen wordt?
Zolang jij dat niet zal begrijpen, zullen wij het nooit eens zijn. Ik ben tegen de moord, maar meer ook niet. Sommige mensen moeten ook nog onnodige troep bijvoegen.

Ik blijf bij mn punt: Er gebeuren dagelijks ergere dingen.

Dus als iemand een vriend van je vermoord zeg jij ook: er gebeuren dagelijks ergere dingen. Nee? Waarom niet? Omdat je dan persoonlijk geraakt wordt! Net als de mensen in dit land door de moord op van Gogh persoonlijk geraakt worden. En dat is het verschil.

Imperatrice
27-07-05, 23:38
Geplaatst door jochie
vertel jij het maar! :(

Waarschijnlijk door de onderbuikgevoelens die toch wel sommige Marokkanen hebben.
En niet bepaald alle Marokkanen rouwen om de dood van TVG, dit krijgen ze ook vaak van huis uit.

Imperatrice
27-07-05, 23:40
Geplaatst door jochie
vertel jij het maar! :( ik zie geen geldige reden... blijkbaar jij wel. !? Zo Ja, dan kan ik nu al stellen, zonder de reden te weten, dat ik de reden NIET geldig vind... maar ik ben benieuwd naqar jouw geldige reden.


Waar zeg ik dat ik een geldige reden heb?
Als je iets 'weet' zoals ik zei, betekent niet dat je er eens mee bent.
Jij 'weet' bijvoorbeeld ook waarom Mo B. Theo heeft vermoord, betekent toch ook niet dat je er mee eens zou zijn.
Gsus christ..

sjo
27-07-05, 23:42
Geplaatst door Imperatrice
Wil alleen duidelijk maken dat het vaker voorkomt en dat het niet bepaald zeldzaam is als ook Theo's zoon in een gevecht raakt verzeild.

Respect.. Tjaa..Je moet er wel van uitgaan dat deze jongens waarschijnlijk niet ouder zullen zijn dan 15/16

Na e.e.a. gelezen te hebben ga ik er voorlopig vanuit dat jij ook niet ouder bent dan 15/16.

De ondertoon van je posts is er 1 die overloopt van aversie tegen elke kritiek in de richting van Marokkanen.

IK verwacht nu je snelle bekkie wel weer, maar een minimum aan bescheidenheid zou je als bijdehandte puber sieren.

Eerder in deze draad las ik je excuses ; hiermee kun je wel aan de gang blijven als je je niet wat meer het zwijgen oplegt. Aanbevolen.

gr.
sjo

jochie
27-07-05, 23:42
Geplaatst door Imperatrice
Waarschijnlijk door de onderbuikgevoelens die toch wel sommige Marokkanen hebben.
En niet bepaald alle Marokkanen rouwen om de dood van TVG, dit krijgen ze ook vaak van huis uit.

tjonge jonge jonge...... en dat zijn GELDIGE redenen?

wil je weten wat voor 'onderbuik gevoelens' ik krijg? van sommige marokkanen en van jou? ga ik mensen in elkaar rammen? NEE ik hou me in, en ik gedraag me. Dat heet nu beschaving.

Oeroeboeroe
27-07-05, 23:43
Geplaatst door mark61
Wat is er nou weer mis met Inuit. Schatten van mensen zijn het.

http://www.zaalbooks.nl/BookImages/1274.jpg

KPOMASSIE, Tété-Michel.

Een Afrikaan op Groenland.

GE-WEL-DIG!

http://2rosas.weblog.com.pt/urso%20no%20iglo.jpg

Oeroeboeroe
27-07-05, 23:44
Geplaatst door Imperatrice
Wil alleen duidelijk maken dat het vaker voorkomt en dat het niet bepaald zeldzaam is als ook Theo's zoon in een gevecht raakt verzeild.

Respect.. Tjaa..Je moet er wel van uitgaan dat deze jongens waarschijnlijk niet ouder zullen zijn dan 15/16

Oud genoeg om basale dingen te weten.

Oeroeboeroe
27-07-05, 23:45
Geplaatst door sjo
Had die integratie maar doorgezet......

gr.
sjo

Dit is een nodeloze lulkoekprik.

Onnodig provocerend.

:maroc:

Oeroeboeroe
27-07-05, 23:49
Geplaatst door sjo
Na e.e.a. gelezen te hebben ga ik er voorlopig vanuit dat jij ook niet ouder bent dan 15/16.

De ondertoon van je posts is er 1 die overloopt van aversie tegen elke kritiek in de richting van Marokkanen.

IK verwacht nu je snelle bekkie wel weer, maar een minimum aan bescheidenheid zou je als bijdehandte puber sieren.

gr.
sjo

Hoho, nou moet ik het even voor Imperatrice opnemen. Ik citeer:

Waarschijnlijk door de onderbuikgevoelens die toch wel sommige Marokkanen hebben.
En niet bepaald alle Marokkanen rouwen om de dood van TVG, dit krijgen ze ook vaak van huis uit.

jochie
27-07-05, 23:50
Geplaatst door Oeroeboeroe
Hoho, nou moet ik het even voor Imperatrice opnemen. Ik citeer:

Waarschijnlijk door de onderbuikgevoelens die toch wel sommige Marokkanen hebben.
En niet bepaald alle Marokkanen rouwen om de dood van TVG, dit krijgen ze ook vaak van huis uit.

ja en?

sjaakie
27-07-05, 23:54
nu bezig de herhalingen van nova op ned 3
de ouders van http://www.0605defilm.nl/movs/afl_theozucht.jpg

helly2002
28-07-05, 00:00
tezot voor woorden natuurlijk dat zon manneke in elkaar wordt geslagen de mensen die het gedaan hebben zullen nu weer wel een extra status hebben binnen hun vriendenkring tuurlijk keurd niet elke moslim de moord op van gogh af ik hoor ook wellis wat op straat en dat mag want dat behoord tot vrijheid van meningsuiting maar de meerderheid keurt het af hoop ik .laat zon groepje tegen de foute jeugd vechten das dan weer mischien een probleem opgelost .ik weet niet meer wie het zei van marok groepjes die overlast veroorzaken maar de hollanders zijn ook geen lieverdjes he .wat iedereen van mohamed b of theo van gogh denkt zal me worst wezen .theo deed zijn bek open net als fortuin en ze zijn allebei dood das dus het tolerante nederland waarje mag zeggen watje denkt zolang je je bek maar houd .


Geplaatst door Imperatrice
Waarschijnlijk door de onderbuikgevoelens die toch wel sommige Marokkanen hebben.
En niet bepaald alle Marokkanen rouwen om de dood van TVG, dit krijgen ze ook vaak van huis uit



slaat nergens op niet elke hollander met onderbuik gevoelens ramt moslims in elkaar dus wrom andersom wel .als je kunt zeggen ik heb de zoon van een klap verkocht dan benje populairder zo werkt het in groepen kijk is wat ik durf compleet gestoord maar das mijn mening dan

mark61
28-07-05, 00:02
Geplaatst door Oeroeboeroe
GE-WEL-DIG!

http://2rosas.weblog.com.pt/urso%20no%20iglo.jpg

Je moet m echt lezen.

Oeroeboeroe
28-07-05, 00:05
Geplaatst door mark61
Je moet 'm echt lezen.

http://www.zaalbooks.nl/BookImages/1274.jpg

KPOMASSIE, Tété-Michel.

Een Afrikaan op Groenland.

Plaatje heb ik al opgeslagen als geheugensteun!

Thanx! :duim:


:roker:

sjo
28-07-05, 00:06
Geplaatst door Oeroeboeroe
Dit is een nodeloze lulkoekprik.

Onnodig provocerend.

:maroc:

Ik begrijp je reactie, maar ik kan het uitleggen. Echter, ik zie daar vanaf. Heb geen zin in strafpunten.

gr.
sjo

sjo
28-07-05, 00:10
Geplaatst door Oeroeboeroe
Hoho, nou moet ik het even voor Imperatrice opnemen. Ik citeer:

Waarschijnlijk door de onderbuikgevoelens die toch wel sommige Marokkanen hebben.
En niet bepaald alle Marokkanen rouwen om de dood van TVG, dit krijgen ze ook vaak van huis uit.

Je citeert hier buitengewoon selectief en suggereert daarmee dat zij genuanceerd denkt en spreekt. Echter, als je perse dit citaat wilt gebruiken ; een waardeoordeel over het gebrek aan empatie en compassie in de opvoeding (want: van huis uit) had op z'n plaats geweest maar ontbreekt nadrukkelijk.

gr.
sjo

Oeroeboeroe
28-07-05, 00:16
Geplaatst door sjo
Ik begrijp je reactie, maar ik kan het uitleggen. Echter, ik zie daar vanaf. Heb geen zin in strafpunten.

gr.
sjo

Er wordt veel geklaagd over het strafpuntensysteem.

Hmmmm...


Tom Poes, verzin een list!

Elfquest
28-07-05, 00:20
Hmm ok, eerst zeg je:


Geplaatst door Imperatrice
Waarschijnlijk door de onderbuikgevoelens die toch wel sommige Marokkanen hebben.
En niet bepaald alle Marokkanen rouwen om de dood van TVG, dit krijgen ze ook vaak van huis uit.

En daarna zeg je:


Geplaatst door Imperatrice Waar zeg ik dat ik een geldige reden heb?
Als je iets 'weet' zoals ik zei, betekent niet dat je er eens mee bent.
Jij 'weet' bijvoorbeeld ook waarom Mo B. Theo heeft vermoord, betekent toch ook niet dat je er mee eens zou zijn.
Gsus christ..[/B]

Maar waarom moet je het dan wel noemen? Als je vindt dat het niks met elkaar te maken heeft? Als zoiets gebeurt en je noemt dit als reden waarom, lijkt het er verdacht veel op dat je die reden begrijpt ja.

Hoe zou jij het vinden, als jouw paps wordt vermoord door een Nederlander om zijn mening en ik zeg: Tsja dit komt door de onderbuikgevoelens die sommige Nederlanders nu eenmaal tegen Marokkanen hebben. Mja veel Nederlanders rouwen er niet om hoor.

Zou jij je dan niet verontwaardigd voelen?

En als ik erachteraan zou zeggen: Ow ja trouwens, niet dat ik het ermee eens ben ofzo. Zou dat dan nog veel verschil maken?

jochie
28-07-05, 00:22
Geplaatst door Oeroeboeroe
Er wordt veel geklaagd over het strafpuntensysteem.

Hmmmm...


Tom Poes, verzin een list!


op het moment daty je mee-lult ben je de held.... op het moment dat je kritische kanttekeningen hier plaatst krijg je strafpunten... vaak wordt je dus de mond gesnoerd.... so much for freedom of speach on this site..........

jochie
28-07-05, 00:28
Geplaatst door Elfquest
Hmm ok, eerst zeg je:



En daarna zeg je:



Maar waarom moet je het dan wel noemen? Als zoiets gebeurd en je noemt de reden waarom, lijkt het er verdacht veel op dat je het begrijpt ja.

Hoe zou jij het vinden, als jouw paps wordt vermoord door een Nederlander om zijn mening en ik zeg: Tsja dit komt door de onderbuikgevoelens die sommige Nederlanders nu eenmaal tegen Marokkanen hebben. Mja veel Nederlanders rouwen er niet om hoor.

Zou jij je dan niet verontwaardigd voelen?

En als ik erachteraan zou zeggen: Ow ja trouwens, niet dat ik het ermee eens ben ofzo. Zou dat dan nog veel verschil maken?

je hebt helemaal gelijk, maar helaas zijn er veel 'taalproblemen' hier.... het lijkt wel eens alsof er hier twee talen worden gesproken die elkaar niet begrijpen:
1)
-alles-wat-kritisch-is-naar-marocs-is-discriminatie-lang-leve-mohamed-en-samir-het-ligt-niet-aan-ons-maar-aan-die-nederlanders,
en
2)
de taal der logica.

Oeroeboeroe
28-07-05, 00:30
Geplaatst door Oeroeboeroe
Er wordt veel geklaagd over het strafpuntensysteem.

Hmmmm...


Tom Poes, verzin een list!


Topic over geplaatst!

Het schieten kan een aanvang nemen....





:maffia:

Oeroeboeroe
28-07-05, 00:34
Geplaatst door jochie
op het moment daty je mee-lult ben je de held.... op het moment dat je kritische kanttekeningen hier plaatst krijg je strafpunten... vaak wordt je dus de mond gesnoerd.... so much for freedom of speach on this site..........


Ik heb er een topic over geplaatst. Zullen we er daar over doorpraten?





:staart:

sjaen
28-07-05, 07:25
Geplaatst door Imperatrice
Doe's ff normaal.Tis niet dat de wereld vergaan is, hoor:moe:

Over bagateliseren gesproken!

sjaen
28-07-05, 07:30
Geplaatst door Imperatrice
Het leven in Nederland wordt niet ALLEEN door die zogenaamde kutjochies onverdraagzamer. Dus niet alleen naar één richting wijzen. :moe:

Zeg me nou niet dat jij nooit een vechtpartijtje hebt meegemaakt. Oke, de situatie is anders, but you know what I mean;)

Kortom: Je overdrijft

Bagatelliseren en provocerend.

sjaen
28-07-05, 07:34
Geplaatst door Imperatrice
Wil alleen duidelijk maken dat het vaker voorkomt en dat het niet bepaald zeldzaam is als ook Theo's zoon in een gevecht raakt verzeild.

Respect.. Tjaa..Je moet er wel van uitgaan dat deze jongens waarschijnlijk niet ouder zullen zijn dan 15/16

Ongelooflijk

:aanwal:

Imperatrice
28-07-05, 08:53
Geplaatst door Elfquest
Hmm ok, eerst zeg je:



En daarna zeg je:



Maar waarom moet je het dan wel noemen? Als je vindt dat het niks met elkaar te maken heeft? Als zoiets gebeurt en je noemt dit als reden waarom, lijkt het er verdacht veel op dat je die reden begrijpt ja.

Hoe zou jij het vinden, als jouw paps wordt vermoord door een Nederlander om zijn mening en ik zeg: Tsja dit komt door de onderbuikgevoelens die sommige Nederlanders nu eenmaal tegen Marokkanen hebben. Mja veel Nederlanders rouwen er niet om hoor.

Zou jij je dan niet verontwaardigd voelen?

En als ik erachteraan zou zeggen: Ow ja trouwens, niet dat ik het ermee eens ben ofzo. Zou dat dan nog veel verschil maken?

Waarom ik het noem? Er werd mij gevraagd wat een reden zou zijn voor deze zogenaamde vechtpartij en dan geef ik daar een antwoord op. Maar jij en velen anderen hier vinden deze reden ongelooflijk. Leg jij me maar eens uit dan waarom ze dan waarschijnlijk hem hebben afgeronseld. Niet 'zomaar', want iedereen weet nu wie Lieuwe is.
En dan ga ik quasi ook geschokt reageren, dan zal ik je er ook mee confrontreren dat je die reden hebt opgegeven, en dat je dan waarschijnlijk die reden begrijpt.
Snap je nu hoe onlogisch je klinkt?

Misschien heb je wel gelijk, ja. Moet ik me verontwaardigd voelen? Om iemand te vermoorden is onnodig, maar sommige mensen rouwen wat meer om iemand dan iemand anders. Daar is toch iedereen heel eerlijk in?
Heb jij gerouwd toen die Marokkaanse tasjesdief dood tegen een boom werd platgedrukt? Of heb jij gerouwd toen die Marokkaanse bokser werd vermoord?
Waarschijnlijk van niet, maar dat is toch heel persoonlijk?
En ik ga het niet je kwalijk nemen, maar waarschijnlijk moet iedereen in Nederland er het zelfde over nadenken.

Dan vind ik dan de ouders van Theo van Gogh dan het meest respect verdienen. Zij houden zich tenminste sterk staand. En jij als buitenstaander reageert quasi geschokter dan hen.

En als ik erachter zet dat ik niet eens ben met de reden, betekent dat dus dat je er niet mij moet aanvallen met die reden. Ik ken die jongens ook niet. Dus ik kan met geen mogelijkheid weten waarom ze het nu precies hebben gedaan.
Of moet ik jou iets kwalijk nemen wat je niet weet?



@ Sjaen: Waarom ben je geschokt? Er gebeuren dagelijks moorden. Niet dat ik ze goedkeur, maar ze gebeuren nu eenmaal wel. En het is voor mij ook heel persoonlijk dat ik niet rouw om de dood van TVG. Staat dat tegenwoordig gelijk aan het goedkeuren van de moord?
Soms heb je niet een duidelijke mening erover. Ik hoor bij de beide partijen niet. De partij die zogenaamd zo geschokt blijft reageren na meer dan een half jaar en de partij die de moord goedkeurt.

sjaen
28-07-05, 09:11
Geplaatst door Imperatrice
Waarom ik het noem? Er werd mij gevraagd wat een reden zou zijn voor deze zogenaamde vechtpartij en dan geef ik daar een antwoord op. Maar jij en velen anderen hier vinden deze reden ongelooflijk. Leg jij me maar eens uit dan waarom ze dan waarschijnlijk hem hebben afgeronseld. Niet 'zomaar', want iedereen weet nu wie Lieuwe is.
En dan ga ik quasi ook geschokt reageren, dan zal ik je er ook mee confrontreren dat je die reden hebt opgegeven, en dat je dan waarschijnlijk die reden begrijpt.
Snap je nu hoe onlogisch je klinkt?

Misschien heb je wel gelijk, ja. Moet ik me verontwaardigd voelen? Om iemand te vermoorden is onnodig, maar sommige mensen rouwen wat meer om iemand dan iemand anders. Daar is toch iedereen heel eerlijk in?
Heb jij gerouwd toen die Marokkaanse tasjesdief dood tegen een boom werd platgedrukt? Of heb jij gerouwd toen die Marokkaanse bokser werd vermoord?
Waarschijnlijk van niet, maar dat is toch heel persoonlijk?
En ik ga het niet je kwalijk nemen, maar waarschijnlijk moet iedereen in Nederland er het zelfde over nadenken.

Dan vind ik dan de ouders van Theo van Gogh dan het meest respect verdienen. Zij houden zich tenminste sterk staand. En jij als buitenstaander reageert quasi geschokter dan hen.

En als ik erachter zet dat ik niet eens ben met de reden, betekent dat dus dat je er niet mij moet aanvallen met die reden. Ik ken die jongens ook niet. Dus ik kan met geen mogelijkheid weten waarom ze het nu precies hebben gedaan.
Of moet ik jou iets kwalijk nemen wat je niet weet?



@ Sjaen: Waarom ben je geschokt? Er gebeuren dagelijks moorden. Niet dat ik ze goedkeur, maar ze gebeuren nu eenmaal wel. En het is voor mij ook heel persoonlijk dat ik niet rouw om de dood van TVG. Staat dat tegenwoordig gelijk aan het goedkeuren van de moord?
Soms heb je niet een duidelijke mening erover. Ik hoor bij de beide partijen niet. De partij die zogenaamd zo geschokt blijft reageren na meer dan een half jaar en de partij die de moord goedkeurt.

Juist omdat iedereen weet wie Lieuwe is maakt het gebeuren zo walgelijk.

Imperatrice
28-07-05, 09:15
Geplaatst door sjaen
Juist omdat iedereen weet wie Lieuwe is maakt het gebeuren zo walgelijk.

Ik heb net de nieuwe posts bekeken en de nieuwsberichten en had wat meer gelezen over het vechtpartij.
Ik walg er nu zelf ook van.
Sommige mensen houden geen rekening met anderen. Je kan de jongen niet afrekenen wat zijn vader in zn geweldige leven heeft uitgelaten.

sjaen
28-07-05, 09:24
Geplaatst door Imperatrice
Ik heb net de nieuwe posts bekeken en de nieuwsberichten en had wat meer gelezen over het vechtpartij.
Ik walg er nu zelf ook van.
Sommige mensen houden geen rekening met anderen. Je kan de jongen niet afrekenen wat zijn vader in zn geweldige leven heeft uitgelaten.


Chapeau!

Imperatrice
28-07-05, 09:37
Ik betuig echt mn medelijden tegen over zijn zoon. Maar hoe het woensdag avond ter sprake kwam bij de ouders van Theo, was het niet bepaald duidelijk wanneer deze vechtpartijen hebben plaatsgevonden.
Kan ook dat het veel eerder gebeurde, maar flutkranten zoals de Telegraaf moeten ook zulke dingen op voorpagina-nieuws zetten.
Ik had liever gezien dat TVG verbaal werd 'vermoord'.

If you know what I mean ;)

Der spritzer
28-07-05, 10:34
Kijk, da's nou humor zo'n opmerking maken.
Ik denk dat ik die bouyeri ook maar eens een kaartje stuur.

sjaakie
28-07-05, 12:08
http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=rzkltCsHEbGcZtHjIgbbB

Elfquest
28-07-05, 20:02
Je weet zelf niet meer wat je schrijft he?
Er werd jou niet gevraagd wat de reden voor die vechtpartij was. Je kwam er zelf mee. Hier:


Geplaatst door Imperatrice
Maar zeg me niet dat je niet weet waarom hij in elkaar wordt geslagen.

En daarna werd jouw pas gevraagd wat je daarmee bedoelde.

Dus dan slaat deze redenering:


Geplaatst door Imperatrice
Leg jij me maar eens uit dan waarom ze dan waarschijnlijk hem hebben afgeronseld. Niet 'zomaar', want iedereen weet nu wie Lieuwe is.
En dan ga ik quasi ook geschokt reageren, dan zal ik je er ook mee confrontreren dat je die reden hebt opgegeven, en dat je dan waarschijnlijk die reden begrijpt.
Snap je nu hoe onlogisch je klinkt?

Ook nergens meer op. Ik reageer niet geschokt omdat je een vraag beantwoord, maar omdat je zelf met die reden komt en daarna roep je dat die er niks mee te maken heeft. Nogmaals. Waarom noem je hem dan?

En nee hoor, je hoeft niet te rouwen of je zelfs maar verontwaardigd te voelen als dit je niet raakt, dat hoor je mij ook nergens zeggen, maar laat anderen die dat wel voelen dan ook in hun waarde in plaats van te roepen dat het overdreven is.

Elfquest
28-07-05, 21:31
Geplaatst door Imperatrice
Ik heb net de nieuwe posts bekeken en de nieuwsberichten en had wat meer gelezen over het vechtpartij.
Ik walg er nu zelf ook van.
Sommige mensen houden geen rekening met anderen. Je kan de jongen niet afrekenen wat zijn vader in zn geweldige leven heeft uitgelaten.

Daar zijn we het dan wel weer over eens. :D

sjo
30-07-05, 00:46
Geplaatst door Elfquest
Daar zijn we het dan wel weer over eens. :D

De misdaad van Mohammed de schender is veel ernstiger dan die van de Surinaamse dame die de tasjesdief doodreed.

1e....Het is nog lang niet bewezen dat zij hem met opzet het leven benam. Mo daarentegen schoot vG met wellust naar het hiernamaals.

2e....De tasjesdief was zeer schuldig. vG daarentegen volkomen onschuldig aan welke crime dan ook. Wie zijn leven niet "geweldig" vond, zal toch moeten toegeven dat het zeker niet "gewelddadig" was.

Voor de slordige lezer; de dood van de rover was tragisch. Jammer. Overigens jammer dat ik dit hierbij moet zetten.

gr.
sjo