PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik zou tegen de islam willen zijn, maar mensen als Ellian maken me dat onmogelijk.

Column van de week
29-07-05, 14:33
Ik zou tegen de islam willen zijn, maar mensen als Afshin Ellian maken me dat onmogelijk.

Hoe kun je iemand serieus nemen die zijn column begint met de woorden: 'De slavernij behoort tot de zwartste bladzijden uit de geschiedenis van de mensheid.' Over de holocaust heeft Ellian een aantal open deuren intrapt waarvoor de burgemeester van een gehucht in de deelstaat Hessen zich zou schamen.

Wij lezen bij Ellian: 'Ik zag op tv hoe de beveiligers van Verdonk, gelet op de omstandigheden, besloten haar niet langer daar aanwezig laten zijn.'
Zo zo, dat zag Ellian op tv. Ellian oefent voor tv-recensent.
Hoe dan ook, hij zag hoe ze dat besloten, die beveiligers, hij zag hoe ze tegen elkaar zeiden: laten we Verdonk hier niet langer aanwezig laten zijn. Waar niet? Bij het slavernijmonument.
Daar zou ze een toespraak houden, die ging niet door want ze werd uitgejouwd, en toen kwam volgens sommigen, waaronder Ellian, de democratie in gevaar. De burgemeester van Amsterdam had de ME de luidruchtige bestrijders van de democratie in elkaar moeten laten slaan.

Mevrouw Verdonk is een geval apart. Ik vind haar ongelooflijk ordinair.
Maar ze is niet alleen ordinair, ze was ook een goede vriend van wijlen Theo van Gogh die de vrijheid van het woord bij voorkeur verdedigde door het vrouwelijk orgasme in verband te brengen met dokter Mengele.
Was Theo het bijvoorbeeld niet eens geweest met mevrouw Verdonk, dan had hij geschreven dat zij in haar fantasie dagelijks copuleert met dokter Mengele en dat zij haar echtgenoot, voor zover zij een echtgenoot heeft, één keer per week in zijn oor fluistert: 'Ik wil dat je me mevrouw Mengele noemt en me dan op zijn hondjes neemt.'

De vrienden van Theo noemen dit vrijheid, en dat is het misschien ook.
Persoonlijk word ik liever uitgejouwd dan mevrouw Mengele te worden genoemd, maar dat is een kwestie van smaak.
De vrienden van Theo vinden dat uitjouwen de democratie in gevaar brengt en dat brengt het misschien ook wel.
Omdat de vrienden van Theo mijn vrienden zijn noem ik mevrouw Verdonk vanaf heden: de geile mevrouw Mengele.
Puur uit liefde voor het vrije woord.

Columnist Yasha
VPRO gids van deze week.

soully
11-08-05, 23:37
Dhr Afshin Ellian is geen moslim en nooit als moslim is geboren, maar van joods komaf is.

Vriend
14-08-05, 22:22
Ijzersterke column......

Z.S.A.D
10-09-05, 02:54
:hihi:

tazz
28-09-05, 14:44
Geplaatst door soully
Dhr Afshin Ellian is geen moslim en nooit als moslim is geboren, maar van joods komaf is.

Dacht toch echt dat hij als moslim geboren was, hoor.

elkhatt
03-10-05, 17:19
afshin ellian is geen moslim en geen jood maar wel een zeonazist je kan hem vergelijken met hirshi ali of verdonk , hun geloof is haat zaaien en profeteren ervan hopend op een amerikanse schouderklop

Hamza-T
04-10-05, 13:09
Afshin Ellian is mogelijk van Armeense komaf, hij heeft immers zelf gezegd orthodoxen (christenen) in de familie te hebben.

Niais
06-10-05, 15:18
Hoe komt dr. Ellian aan zijn "wijsheid" over de islam?

Musa
06-10-05, 15:35
Iedereen wordt als moslim geboren, dat heet in de islam "fitra", de natuurlijke aanleg van de mens.
Elk mens wordt met deze natuurlijke aanleg geboren, vervolgens maken de ouders, hem of haar christen of jood etc, en later ook de omgeving.