PDA

Bekijk Volledige Versie : Twaalf koeien plegen aanslag



Marsipulami
29-07-05, 16:42
27/07 Twaalf koeien plegen aanslag op voetbalveld Veldwezelt

Twaalf ontsnapte koeien hebben deze week de twee nieuwe voetbalterreinen van de vierdenationaler Excelsior Veldwezelt vernield. Ze lieten diepe gaten achter op de terreinen. Voorzitter John Saeren: “Het zal zeker 10.000 tot 12.500 euro kosten om de schade te herstellen.”

De velden waren pas een maand ingezaaid, wat 140.000 euro had gekost. Eigenaar van de koeien is Angelo Roox. Volgens zijn vader, boer Roox, heeft iemand met opzet de poort van de wei opengedaan.
Het clubbestuur had gehoopt in oktober de nieuw aangelegde velden in gebruik te nemen, maar dat zal dus nog even uitgesteld moeten worden.

Oeroeboeroe
29-07-05, 16:54
Geplaatst door Marsipulami
27/07 Twaalf koeien plegen aanslag op voetbalveld Veldwezelt

Twaalf ontsnapte koeien hebben deze week de twee nieuwe voetbalterreinen van de vierdenationaler Excelsior Veldwezelt vernield. Ze lieten diepe gaten achter op de terreinen. Voorzitter John Saeren: “Het zal zeker 10.000 tot 12.500 euro kosten om de schade te herstellen.”

De velden waren pas een maand ingezaaid, wat 140.000 euro had gekost. Eigenaar van de koeien is Angelo Roox. Volgens zijn vader, boer Roox, heeft iemand met opzet de poort van de wei opengedaan.
Het clubbestuur had gehoopt in oktober de nieuw aangelegde velden in gebruik te nemen, maar dat zal dus nog even uitgesteld moeten worden.

Ook dit is leed. :baard:

observer
29-07-05, 16:55
sinds ik gisteren door zo'n domme koe niet met de trein naar rotterdam kon, zijn koeien mijn vijanden (mijn jihad is al begonnen met de grootste hamburger die ik kon vinden) dus die sportvereniging kan op me rekenen

al moeten ze niet wanhopen

zo te horen hebben ze nu ongeveer hetzelfde veld als de amsterdam arena :fpetaf:

Imperatrice
29-07-05, 16:56
het waren geheime agenten van Osama bin Laden.
Terroristen zijn het! :mad:

Oeroeboeroe
30-07-05, 06:06
Geplaatst door Imperatrice
het waren geheime agenten van Osama bin Laden.
Terroristen zijn het! :mad:

Ik ken iemand op vakkevulle die zou zeggen:

"Hamas,..Hamas,.., onze koeien eten gras!" :boer:

@Mark61: fantastisch woord, smijlies!

Marsipulami
30-07-05, 12:58
Geplaatst door Marsipulami
27/07 Twaalf koeien plegen aanslag op voetbalveld Veldwezelt

Voorzitter John Saeren: “Het zal zeker 10.000 tot 12.500 euro kosten om de schade te herstellen.”

Voor die prijs kom ik wel eens een namiddag met een schop en een kruiwagen om die putjes weer te vullen met wat aarde.


De velden waren pas een maand ingezaaid, wat 140.000 euro had gekost.

2 x 100 x 60 m = 12000 m2 / 50 = 240 kilo graszaad x 10 euro = 2400 euro zaad.

2 dagen tractor + toebehoren = 2000 euro

Totaal: 4200 euro exclusief Btw. winstmarge 136000 euro. Niet slecht.

Oeroeboeroe
30-07-05, 13:01
Die koeien waren dus wellicht gewoon de avantgarde van één of ander consumentenprogramma, zoals daar zijn TROS Radar, VARA's Kassa en natuurlijk NOVA van de NPS.

:moe:

mark61
30-07-05, 13:03
Geplaatst door Oeroeboeroe
@Mark61: fantastisch woord, smijlies!

Dank je wel! Wel off topic, mind you. Maar jij gaat dus een hoveniersbedrijf beginnen? Leuk werk, ik kom wel ff meezaaien.

@Oeroe: Keuringsdienst van Waarde, bedoel je. Laatstelijk de jacht op Intertoys in China. Kreeg het WNF ook ff een veeg uit de pan.

Oeroeboeroe
30-07-05, 13:19
Geplaatst door mark61
@Oeroe: Keuringsdienst van Waarde, bedoel je. Laatstelijk de jacht op Intertoys in China. Kreeg het WNF ook ff een veeg uit de pan.

Goed punt. Laten we de commerciëlen niet vergeten. Zijn vaak goede programma's op dit terrein, inderdaad...

@Mark61: ik heb het sowieso een beetje gehad met die bamboe-knagende slome duikelaars van een panda...

mark61
30-07-05, 13:32
Geplaatst door Oeroeboeroe
Goed punt. Laten we de commerciëlen niet vergeten. Zijn vaak goede programma's op dit terrein, inderdaad...

@Mark61: ik heb het sowieso een beetje gehad met die bamboe-knagende slome duikelaars van een panda...

Commerciëel, de RVU?

Oeroeboeroe
30-07-05, 14:13
Geplaatst door mark61
Commerciëel, de RVU?

O, dan was ik even in de war met "De smaakpolitie". Leuk programma.

Alvast even ter aankondiging, dat niemand er van schrikt: nog ongeveer twee weken, en Yorin heet RTL 7.

U bent de doelgroep, want u houdt van nieuws, beursberichten, sport, nieuwe dingen en mensen die daarvan houden.

:boer:

mark61
30-07-05, 20:39
Geplaatst door Oeroeboeroe
O, dan was ik even in de war met "De smaakpolitie". Leuk programma.

Alvast even ter aankondiging, dat niemand er van schrikt: nog ongeveer twee weken, en Yorin heet RTL 7.

U bent de doelgroep, want u houdt van nieuws, beursberichten, sport, nieuwe dingen en mensen die daarvan houden.

:boer:

Ik houd niet van beursberichten en nog minder van mensen die daar van houden. Nieuwe dingen zijn ook maar zozo. Wat is er mis met patat met?