PDA

Bekijk Volledige Versie : petitie tegen bewaarplicht



vlegeltje
30-07-05, 08:54
http://www.dataretentionisnosolution.com/index.php?lang=nl


De bewaarplicht is geen oplossing!

De Europese ministers van justitie en de Europese commissie willen informatie over het telefoon- en internetverkeer van 450 miljoen Europeanen gaan bewaren. Als u zich zorgen maakt over dit plan, vul dan alstublieft deze digitale petitie in.

Wat is er mis met de bewaarplicht? Het voorstel om communicatiegegevens op te slaan maakt het mogelijk om te zien met wie u heeft gebeld en ge-emaild, welke webpagina's u bezocht heeft en zelfs waar u allemaal geweest bent met uw mobiele telefoon. Telefoonmaatschappijen en internet service providers worden volgens dit voorstel gedwongen om al deze gegevens op te slaan van al hun klanten. Politie en inlichtingendiensten in heel Europa krijgen toegang krijgen tot al deze gegevens. Er zijn verschillende voorstellen in omloop in Brussel, waarbij opslagtermijnen genoemd worden, variërend van 6 maanden tot maar liefst 4 jaar.

De bewaarplicht is een ingrijpend middel, dat invloed heeft op het privé leven van alle 450 miljoen Europeanen. Systematische opslag van verkeersgevens zorgt voor uitbreiding van opsporingsbevoegdheden op een ongekende schaal. Tegelijkertijd ondermijnt het voorstel de belangrijkste Europese verdragen en regelingen op het gebied van de rechten van de mens, zoals de privacy-richtlijnen en het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens.

De bewaarplicht betekent uiteindelijk dat overheden zich mogen bemoeien met uw privé leven en privé communicatie, ongeacht of u wel of niet verdacht wordt van een misdrijf.

De bewaarplicht is geen oplossing voor terrorisme en criminaliteit!

In juli 2005 heeft het Europese parlement vrijwel unaniem een rapport aangenomen van de Europees parlementariër Alexander Alvaro. Dit rapport concludeert dat de huidige voorstellen niet proportioneel zijn. Het rapport stelt ook vragen bij de noodzaak, effectiviteit en de hoge kosten voor het bedrijfsleven en de gebruikers van telecommunicatie.

Er is geen enkel onderzoek uitgevoerd in Europa dat de noodzaak en effectiviteit aantoont voor het aanleggen van een dergelijke grootschalige database, gevuld met zeer gevoelige persoonlijke gegevens. Het is dan ook volstrekt onduidelijk of deze database werkelijk helpt bij het bestrijden van terrorisme en misdrijven.

Wat kunt u doen om dit plan tegen te houden?

Als u zich zorgen maakt over de Europese plannen voor een bewaarplicht, teken dan alstublieft de petitie en breng zoveel mogelijk mensen op de hoogte van deze actie. De handtekeningen zullen aangeboden worden aan de Europese Commissie en het Europees Parlement.

http://www.dataretentionisnosolution.com/index.php?lang=nl

sjaen
30-07-05, 09:25
En wie betaalt de rekening....... Juist ja.

vlegeltje
30-07-05, 14:16
Up

:regie: Kom op lui, teken nou ff die petitie!

Montazer
30-07-05, 14:42
Geplaatst door vlegeltje
Up

:regie: Kom op lui, teken nou ff die petitie!

Petitites helpen toch niet.

Oeroeboeroe
30-07-05, 14:49
Geplaatst door vlegeltje
Up

:regie: Kom op lui, teken nou ff die petitie!

@Vlegeltje:

"Off"topic: Heb je terug van 100?

:knipoog:

Oeroeboeroe
30-07-05, 15:09
Geplaatst door Montazer
Petitites helpen toch niet.

Da's niet waar. :chinees:

vlegeltje
30-07-05, 15:49
Geplaatst door Oeroeboeroe
@Vlegeltje:

"Off"topic: Heb je terug van 100?

:knipoog:

Eerst 50 mensen ronselen om petitie te tekenen.

Oeroeboeroe
30-07-05, 15:51
Geplaatst door vlegeltje
Eerst 50 mensen ronselen om petitie te tekenen.

Ik weiger. Ze bewaren maar. :D

sjaen
30-07-05, 16:01
Geplaatst door Oeroeboeroe
Ik weiger. Ze bewaren maar. :D

Als je privacy niet belangrijk vindt, oké it's up to you.

Maar wat vindt je portemonnee daarvan?
De hoge kosten voor het bedrijfsleven en de gebruikers van telecommunicatie gaat dat grapje z0'n 200€ per jaar kosten!!!


:watte?:

Oeroeboeroe
30-07-05, 16:08
Geplaatst door sjaen
Als je privacy niet belangrijk vindt, oké it's up to you.

Maar wat vindt je portemonnee daarvan?
De hoge kosten voor het bedrijfsleven en de gebruikers van telecommunicatie gaat dat grapje z0'n 200€ per jaar kosten!!!


:watte?:

Nou, dat kan er bij mij misschien nog wel vanaf. Bij anderen misschien niet, da's waar...

Andere optie: bedrijf stelt vijandige overname uit en gaat hiermee aan de slag. :baard:

wytze
30-07-05, 18:27
Geplaatst door vlegeltje
Up

:regie: Kom op lui, teken nou ff die petitie!


getekend :roken:

helly2002
31-07-05, 01:45
van mij mogen ze kijken hoor zal ook ff bij mokkels .nl langsgaan lol dit plan was toch veel teduur zolang het maar bewaard wordt door de instanties en niet bedrijven die de gegevens van de providers heel graag zou willen hebben .het lijkt me alleen nogal lullig dat als iemand iets roept op messenger of op een forum dat later dan de me komt binnenvallen lol.privicy bestaat toch al bijna niet meer maar ik vraag me af wat ze met al die onzin gevens aanmoeten

mark61
31-07-05, 02:15
Zeg eh, we hadden toch al Echelon? Hebben die geen bewaarplicht?

Oeroeboeroe
31-07-05, 02:37
Geplaatst door mark61
Zeg eh, we hadden toch al Echelon? Hebben die geen bewaarplicht? :hihi:

Montazer
31-07-05, 11:38
Echelon en Oasis bewaren geen informatie, ze analyseren het en bewaren alleen wat ze geprogrammeerd zijn te bewaren. Dat wordt dan geanalyseerd door mensen waarna het of verwijderd wordt of bewaard.

Nederland heeft geen toegang tot die twee netwerken.

Maar Nederland heeft wel zelf afluister apparatuur waarmee ze alle telefoons/mobielen kunnen afluisteren. Dat doen ze dan ook. Israel heeft het gemaakt voor NL, en ze hebben er zelf ook toegang tot. (was een keer een documantaire over) op zembla denk ik.