PDA

Bekijk Volledige Versie : Dames en heren! Ik ga een film maken.



Ins
30-07-05, 11:29
Over regen. Daarna bewerk ik het en zet ik er een paar prachtige operastukken op. De passie in de operazang moet dan een harmonieus geheel vormen met de het passionele aspect van onweer. Hou jullie up to date! :duim:

~Panthera~
30-07-05, 12:34
Kijk, dat is nou leuk nieuws ! :duim:

Bofko
30-07-05, 13:54
Kijk eens aan. Een marxistische Islamiet die iets met opera gaat doen.
Ik ben benieuwd!

Ins
30-07-05, 14:33
Geplaatst door Bofko
Kijk eens aan. Een marxistische Islamiet die iets met opera gaat doen.
Ik ben benieuwd!

:gniffel: ...Never say never.

vlegeltje
30-07-05, 15:22
Geplaatst door Ins
Over regen.

Ken je de film "Regen" van Joris Ivens?


http://www.ivens.nl/film29-5.htm

Ins
30-07-05, 15:52
Geplaatst door vlegeltje
Ken je de film "Regen" van Joris Ivens?


http://www.ivens.nl/film29-5.htm

:eek: Neen. Maar als ik naar de afbeelding kijk, dan denk ik dat het mijne toch net iets anders zal zijn. Ik wil namelijk een film, met regen en onweer als hoofdrolspelers. Weet je, de mens is van nature heel ijdel en plaatst zichzelf keer op keer in het middelpunt van de belangstelling. Direct of indirect, kan variëren. Ik vind de natuur veel mooier zonder mensen. De mens denkt ook altijd dat de grootste drama's zich afspelen in het leven van de mens, dat de boeiendste verhalen alleen maar vanuit het perspectief van de mens kunnen komen, maar de truth is...ook de natuur leeft en ook zij heeft een verhaal te vertellen. Je moet er gewoon voor openstaan. Zo.

Ins
30-07-05, 15:55
Geplaatst door vlegeltje
Ken je de film "Regen" van Joris Ivens?


http://www.ivens.nl/film29-5.htm

Waar gaat die eigenlijk over?

Oeroeboeroe
30-07-05, 16:16
Geplaatst door Ins
Waar gaat die eigenlijk over?

Over regen natuurlijk! :fplet:

Vriend
30-07-05, 16:30
heb je geen rol voor me?

vlegeltje
30-07-05, 16:48
Geplaatst door Ins
:eek: Neen. Maar als ik naar de afbeelding kijk, dan denk ik dat het mijne toch net iets anders zal zijn. Ik wil namelijk een film, met regen en onweer als hoofdrolspelers. Weet je, de mens is van nature heel ijdel en plaatst zichzelf keer op keer in het middelpunt van de belangstelling. Direct of indirect, kan variëren. Ik vind de natuur veel mooier zonder mensen. De mens denkt ook altijd dat de grootste drama's zich afspelen in het leven van de mens, dat de boeiendste verhalen alleen maar vanuit het perspectief van de mens kunnen komen, maar de truth is...ook de natuur leeft en ook zij heeft een verhaal te vertellen. Je moet er gewoon voor openstaan. Zo.

De film regen van Joris Ivens uit 1929 is een prachtige, poetische film waarin de regen wel degelijk de hoofdrol speelt en mensen een bijrol. De film laat in zwartwit de regen uit alle mogelijke invalshoeken zien en is prachtig gemonteerd. Eigenlijk een bewegend schilderij.

Als je kans hebt moet je 'm beslist gaan zien.

Wide-O
30-07-05, 17:01
Ik hoor een Wagneriaanse achtergrond :verward:

vlegeltje
30-07-05, 17:04
Geplaatst door Wide-O
Ik hoor een Wagneriaanse achtergrond :verward:

De regen der Nibelungen...

waterfiets
30-07-05, 17:15
Ik heb ook mij eerste speelfilm gemaakt over een klein vogeltje genaamd de Winterkoning. Deze leek gezinsuitbreiding te zoeken op mijn balkon en heb ik urenlang gefilmd en dan maar de boeiende stukjes aan elkaar plakken. Al lezende kwam ik er achter dat het mannetje polygaam is en wijfjes naar een aantal nesten in zijn territorium probeert te lokken door mooi te zingen. Als hij het goed doet heeft hij dus meerdere nestjes waar wijfjes op broeden. Uiteindelijk is het niet tot het leggen van eieren gekomen maar nog steeds bezoekt regelmatig een Winterkoning dit nest (in Juli !) dus ik denk dat het volgend jaar wellicht een vervolg krijgt. De Winterkoning Part II ! Probleem is wel dat ook een koolmeesje belangstelling toont en allerlei nestmateriaal naar buiten gooit van de Winterkoning.
Bedoeling van de film is het imago van Amsterdam West te verbeteren.

Oeroeboeroe
30-07-05, 17:19
Geplaatst door waterfiets
Ik heb ook mij eerste speelfilm gemaakt over een klein vogeltje genaamd de Winterkoning. Deze leek gezinsuitbreiding te zoeken op mijn balkon en heb ik urenlang gefilmd en dan maar de boeiende stukjes aan elkaar plakken. Al lezende kwam ik er achter dat het mannetje polygaam is en wijfjes naar een aantal nesten in zijn territorium probeert te lokken door mooi te zingen. Als hij het goed doet heeft hij dus meerdere nestjes waar wijfjes op broeden. Uiteindelijk is het niet tot het leggen van eieren gekomen maar nog steeds bezoekt regelmatig een Winterkoning dit nest (in Juli !) dus ik denk dat het volgend jaar wellicht een vervolg krijgt. De Winterkoning Part II ! Probleem is wel dat ook een koolmeesje belangstelling toont en allerlei nestmateriaal naar buiten gooit van de Winterkoning.
Bedoeling van de film is het imago van Amsterdam West te verbeteren.

Ge-Wel-Dig! :lol: