PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwarte Britse tiener racistisch vermoord met een bijl



Bram
31-07-05, 15:31
Een negroïde (zwarte) Britse tiener is gisteren in een Liverpools ziekenhuis overleden aan verwondingen die hij opliep na een racistische aanval. De 18-jarige Anthony Walker werd vrijdag met een bijl de schedel ingeslagen door een man die racistische taal uitsloeg.

Het incident startte vrijdagavond bij een bushalte in Liverpool waar Walker, zijn vriendin en een familielid stonden te wachten op de bus. Daar werden ze uitgescholden vanwege hun huidskleur. Het drietal besloot om moeilijkheden te voorkomen te vertrekken naar een halte verderop. Een groep van drie of vier mannen achtervolgde hen echter. Toen één van die mannen Walker te lijf ging met een bijl, gingen diens vriendin en familielid hulp halen. Toen ze een paar minuten later terugkwamen zagen ze Walker op straat liggen met een bijl in zijn schedel.

De politie van Liverpool gaat uit van een racistisch misdrijf. Er zouden zich de laatste tijd meer incidenten met een racistische achtergrond hebben voorgedaan in de buurt waar Walker werd vermoord, zo zegt de politie. Er is een groot onderzoek gestart naar de daders.


http://images.fok.nl/upload/050731_272_walker.jpg

Tamza_N_Rif
31-07-05, 15:34
Wat een beestachtige daad. God vervloeke de dader(s) met een harde ziekte waar ze lang en pijnlijk aan zullen lijden. Ya hamien, vervloek ze.

M@riska
31-07-05, 15:35
:huil2: :huil2: :huil2: Wat erg zeg..geen woorden voor.

~Panthera~
31-07-05, 15:53
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully

So we’re different colours
And we’re different creeds
And different people
Have different needs
It’s obvious you hate me
Though I’ve done nothing wrong
I’ve never even met you
So what could I have done
I can’t understand
What makes a man
Hate another man
Help me understand
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully
Help me understand
Help me understand

Now you’re punching
And you’re kicking
And you’re shouting at me
And I’m relying on your common decency
So far it hasn’t surfaced
But I’m sure it exists
It just takes a while to travel
From your head to your fist (head to your fists)
I can’t understand what makes a man
Hate another man
Help me understand
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully


:droef:

Oeroeboeroe
31-07-05, 15:57
Wederom bah. Hoop dat de daders een Oud Engelsche poos kunnen worden afgezonderd van de rest. :chef:

waterfiets
31-07-05, 16:37
Afschuwelijk!

delirious
31-07-05, 16:39
Zieke lieden.
Mijn condoleances aan de nabestaanden.

Wide-O
31-07-05, 16:42
Jongen was net afgestudeerd...

Een van de vermoedelijke daders gepakt ondertussen.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/merseyside/4732563.stm

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41360000/jpg/_41360269_walker203.jpg

~Panthera~
31-07-05, 16:44
Merseyside Police said an 18-year-old man was arrested after three searches were carried out in the area.


18 ??? :schok:

ik zeg maar niks........... :mad:

Oeroeboeroe
31-07-05, 22:46
Geplaatst door Wide-O
Een van de vermoedelijke daders gepakt ondertussen.

Goed nieuws!
:)

Zwarte Schaap
01-08-05, 01:42
Geplaatst door ~Panthera~
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully

So we’re different colours
And we’re different creeds
And different people
Have different needs
It’s obvious you hate me
Though I’ve done nothing wrong
I’ve never even met you
So what could I have done
I can’t understand
What makes a man
Hate another man
Help me understand
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully
Help me understand
Help me understand

Now you’re punching
And you’re kicking
And you’re shouting at me
And I’m relying on your common decency
So far it hasn’t surfaced
But I’m sure it exists
It just takes a while to travel
From your head to your fist (head to your fists)
I can’t understand what makes a man
Hate another man
Help me understand
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully
People are people
So why should it be
You and I should get along so awfully


:droef:

Good old Depeche Mode, deed me terug denken aan de rollerdisco waar ik vroeger als tiener heen ging. Ik mocht niet uitgaan maar wel naar de rollerdisco in een supergroot sporthal (energiehal) waar we ook trainden voor streethockey (ijshockey op rolschaatsen). We waren overigens voor zolang de team, de Rotterdam Piranha's, bij elkaar bleef Nederlands Kampioen . Anyhow daar werd heel vaak Depeche Mode, talk talk, Talking heads, Tim Finn, New Order.. etc gedraaid.

(dit was een stukje uit Zwarte Schaaps priveleven)

tr_imparator
01-08-05, 01:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Good old Depeche Mode, deed me terug denken aan de rollerdisco waar ik vroeger als tiener heen ging. Ik mocht niet uitgaan maar wel naar de rollerdisco in een supergroot sporthal (energiehal) waar we ook trainden voor streethockey (ijshockey op rolschaatsen). We waren overigens voor zolang de team, de Rotterdam Piranha's, bij elkaar bleef Nederlands Kampioen . Anyhow daar werd heel vaak Depeche Mode, talk talk, Talking heads, Tim Finn, New Order.. etc gedraaid.

(dit was een stukje uit Zwarte Schaaps priveleven)


nu ben je een twintiger? Das toch niet zolang terug? :D

Oeroeboeroe
01-08-05, 01:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
(dit was een stukje uit Zwarte Schaaps priveleven)


Moet je vaker doen! Ik heb het idee dat dat redelijk gevulde zalen trekt!

Cool trouwens, DM enzo.

Zwarte Schaap
01-08-05, 02:13
Geplaatst door tr_imparator
nu ben je een twintiger? Das toch niet zolang terug? :D

Nee, ik heb het over een tijd dat er nog geen inline-skates bestonden, dat er in Nederland maar 2 zaken waren waar je rollerskates kon kopen, Rotterdam Sport Import en Rodolfo's in Amsterdam. Een tijd dat het frisbeen nog nieuw was, waar het nog toe deed wat voor plates en wielen je onder je New Englisch schoenen had.

De topblades (blades, tegenwoordig noemen ze dat voor inline-skates, vroeger heette noemden we ze plates) was een beadle plate. Die maakte een jongen in Engeland waarvandaan ze ook geimporteerd werden. Na jarenlang niets meer gedaan te hebben is hij sinds kort weer begonnen met het fabriceren van Beadle plates.

Onder je blades kon je in twee categorien vallen, de simswielenrijders of de Kryptonitewielenrijders. Ik was een Kryptonite rider. Als vering waren clouds schokdempers de beste keuze.

De topper onder de laarzen was de New Englisch schoen. Die bestond uit dubbel leer gevoerd. Zowel aan de binnen en buitenkant gevoerd met sterke leer. (Dit was een gratis versnelde cursus matriaalkennis in old-skool skaters jargon)

Elke jaar werden ook maratonwedstrijden gehouden. Mijn allereerste marathon, ik kon net een half jaar skaten, deed ik ook nog eens de ramadan. Dat was ergens in mei/juni of zo. (Voor de liefhebber reken maar terug hoeveel jaar geleden dat was). Ik ben uiteindelijk 15de geworden.

Joesoef
01-08-05, 07:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Anyhow daar werd heel vaak Depeche Mode, talk talk, Talking heads, Tim Finn, New Order.. etc



Sweet old times................. :droef:

~Panthera~
01-08-05, 07:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Good old Depeche Mode, deed me terug denken aan de rollerdisco waar ik vroeger als tiener heen ging. Ik mocht niet uitgaan maar wel naar de rollerdisco in een supergroot sporthal (energiehal) waar we ook trainden voor streethockey (ijshockey op rolschaatsen). We waren overigens voor zolang de team, de Rotterdam Piranha's, bij elkaar bleef Nederlands Kampioen . Anyhow daar werd heel vaak Depeche Mode, talk talk, Talking heads, Tim Finn, New Order.. etc gedraaid.

(dit was een stukje uit Zwarte Schaaps priveleven)

:)

Onbek_01
01-08-05, 10:46
Racisten mogen van mij naar de diepste gat in de hel gaan.