PDA

Bekijk Volledige Versie : Koning Fahd van Saudi-Arabië overleden



L@L@`
01-08-05, 10:44
Koning Fahd van Saudi-Arabië overleden

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

RIYAD - Koning Fahd van Saudi-Arabië is overleden. Dat heeft de Saudische staatstelevisie maandag bekendgemaakt.

In mei werd al voor het leven van koning leven gevreesd toen hij met een longontsteking in het ziekenhuis was opgenomen. De vorst had koorts en vocht in de longen. Volgens zijn artsen is hij daarvan wel hersteld.

De gezondheid van de bejaarde Saudische vorst was al jaren broos. Hij leed onder meer aan suikerziekte en kreeg in 1995 een beroerte. Zijn halfbroer, kroonprins Abdullah, is sindsdien de feitelijke heerser over het streng islamitische koninkrijk, dat 's werelds grootste exporteur van olie is.

bron: anp

Bofko
01-08-05, 10:47
Damn, jij hebt de primeur !

L@L@`
01-08-05, 10:52
hehehe je was 1 minuut te laat

NIS
01-08-05, 11:01
Inna Lillahi Ouaileihi Raji3oen

Julien
01-08-05, 11:59
Geplaatst door L@L@`
De gezondheid van de bejaarde Saudische vorst was al jaren broos. Hij leed onder meer aan suikerziekte en kreeg in 1995 een beroerte. Zijn halfbroer, kroonprins Abdullah, is sindsdien de feitelijke heerser over het streng islamitische koninkrijk, dat 's werelds grootste exporteur van olie is.

Ik dacht juist dat Abdullah de macht van Fahd had overgenomen omdat Fahd geen goede bestuurder was en omdat hij meer bezig was met zijn 'v.i.p. leven' dan met het besturen van het koninkrijk.

Spoetnik
01-08-05, 13:02
Geplaatst door Julien
Ik dacht juist dat Abdullah de macht van Fahd had overgenomen omdat Fahd geen goede bestuurder was en omdat hij meer bezig was met zijn 'v.i.p. leven' dan met het besturen van het koninkrijk.

Hij was al jaren niet meer instaat te besturen joh, slechte gezondheid enzo.. je bent weer eens niet goed op de hoogte :)

Spoetnik
01-08-05, 13:04
paranoia mode:

Wim Duisenberg, Koning Fahd en Joseph Garang (sindskort vice president van Sudan) dood in een tijdspan van 24 uur.. :wow:

~Panthera~
01-08-05, 13:06
Geplaatst door Spoetnik
paranoia mode:

Wim Duisenberg, Koning Fahd en Joseph Garang (sindskort vice president van Sudan) dood in een tijdspan van 24 uur.. :wow:


Alle goede en slechte dingen komen in drieen, zeggen ze. :stout:

delirious
01-08-05, 13:18
Geplaatst door Spoetnik
paranoia mode:

Wim Duisenberg, Koning Fahd en Joseph Garang (sindskort vice president van Sudan) dood in een tijdspan van 24 uur.. :wow:

Olie, spoetnik.

Marsipulami
01-08-05, 13:21
De rouwbetuigingen van moslims lopen blijkbaar volop binnen m.b.t. de vorst die de beschermer was van de heilige plaatsen en de meest oorspronkelijke islam.

L@L@`
01-08-05, 13:44
Geplaatst door Marsipulami
De rouwbetuigingen van moslims lopen blijkbaar volop binnen m.b.t. de vorst die de beschermer was van de heilige plaatsen en de meest oorspronkelijke islam.

Nou lekkere beschermer. Al die zogenaamde islamitische regeringsleiders zijn erger dan de westerse leiders.
Zijn ondergang kwam zeker door al dat alcoholgebruik.

EL-Imraan
01-08-05, 13:46
Geplaatst door Marsipulami
De rouwbetuigingen van moslims lopen blijkbaar volop binnen m.b.t. de vorst die de beschermer was van de heilige plaatsen en de meest oorspronkelijke islam.

Voor jou info: En tevens een inzicht hoe een moslims denkt over mekka.

Het Is Allh die Mekka en Medina en de overige Heilige plaatsten in Saudie Arabië beschermt.

Wij Leggen onze vertrouwen in de Handen van Allah.

dus die cynische opmerkingen maken....

EL-Imraan
01-08-05, 14:00
Geplaatst door L@L@`
Nou lekkere beschermer. Al die zogenaamde islamitische regeringsleiders zijn erger dan de westerse leiders.
Zijn ondergang kwam zeker door al dat alcoholgebruik.

Hasha walillah....wat voor bedorven hart moet je hebben om een moslim zo te beschimpen wiens ziel bij de Schepper is.

observer
01-08-05, 14:24
Geplaatst door EL-Imraan
Hasha walillah....wat voor bedorven hart moet je hebben om een moslim zo te beschimpen wiens ziel bij de Schepper is. tenzij ze waar zijn natuurlijk

in welk geval hij ongetwijfeld niet bij de schepper is natuurlijk

in marbella zullen ze wel in rouw zijn man kocht toch elke jaar een vloot mercedessen en gas 100 miljoen euro pj daar uit

Zwarte Kat
01-08-05, 14:38
Geplaatst door L@L@`
Koning Fahd van Saudi-Arabië overleden
RIYAD - Koning Fahd van Saudi-Arabië is overleden. Dat heeft de Saudische staatstelevisie maandag bekendgemaakt.


Mooi!
Weer een gek minder op deze planeet......
:wijs:

L@L@`
01-08-05, 14:38
Geplaatst door EL-Imraan
Hasha walillah....wat voor bedorven hart moet je hebben om een moslim zo te beschimpen wiens ziel bij de Schepper is.

Durf jij hem te vergelijken met zijn over.....grootvader omar abdulaziz?
EEn echte moslim geeft niet om aardelijkse dingen. Weet je wel hoeveel geld hij verspilde aan "haram"dingen zoals alcohol,vrouwen etc...?
Een leider moet een voorbeeld zijn voor zijn volk. Zijn volk leeft in armoede terwijl hij mijn geld strooide.

kaassieforreal
01-08-05, 20:05
Geplaatst door L@L@`
Durf jij hem te vergelijken met zijn over.....grootvader omar abdulaziz?
EEn echte moslim geeft niet om aardelijkse dingen. Weet je wel hoeveel geld hij verspilde aan "haram"dingen zoals alcohol,vrouwen etc...?
Een leider moet een voorbeeld zijn voor zijn volk. Zijn volk leeft in armoede terwijl hij mijn geld strooide.

Dat idee heb ik nou ook. Jammer voor hem en zijn nabestaanden maar verder mis je er niks aan.

Al Sawt
01-08-05, 20:08
Ik hoop dat Abdellah met het uitblazen van zijn laatste adem, veel pijn had.

observer
01-08-05, 20:14
Geplaatst door Al Sawt
Ik hoop dat Abdellah met het uitblazen van zijn laatste adem, veel pijn had. je bent een sieraad voor je geloof

of had de islam niet iets van dat allah oordeeld en niet de faalbare mens

tenzij jij natuurlijk pretendeerd in zijn plaats te mogen?

Al Sawt
01-08-05, 20:33
Geplaatst door observer
je bent een sieraad voor je geloof Bedankt! Mijn hart raakt er van streek, door je compliment.


of had de islam niet iets van dat allah oordeeld en niet de faalbare mens

tenzij jij natuurlijk pretendeerd in zijn plaats te mogen? Niets menselijks is mij vreemd.

Rabi'ah.
01-08-05, 21:46
Is die ouwe duvel overleden?

Allahira7moe dan maar. Zal-ie wel nodig hebben.

Onbek_01
01-08-05, 23:37
Er word gezegd dat meneer Fahd veel bier dronk en uitging.
De 'koning' in S.arabie geniet van het leven.
Ik heb gehoord dat deze meneer fahd of het was zijn neefje op één dag 20million had gebruikt toen hij op vakantie was.
Ze genieten echt van het geld dus ze gehoorzamen de satan al.
Elke mens zal ondervraagd worden wat hij met zijn geld deed en hoe hij het verdiende op de laaste dag.

Oeroeboeroe
02-08-05, 01:58
Ik kende de man niet, maar mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden.

:cola:

Marsipulami
02-08-05, 09:42
Een artikeltje uit de oude doos.

Koning Fahd neemt vakantie tegen 4,5 miljoen euro per dag


27/08/2002


MARBELLA (dpa) -- De middenstand van het Spaanse Marbella wrijft zich in de handen: de Saudische koning Fahd is weer neergestreken in de badplaats. En hij is niet alleen. De 82-jarige koning bracht zijn 69 kinderen en honderden neefjes en nichtjes mee. De bonte bende verblijdt de plaatselijke neringdoeners met een consumptie van 4,5 miljoen euro. Per dag.


De koning sukkelt al enkele jaren met zijn gezondheid nadat hij getroffen werd door een beroerte. Vorige maand werd hij aan de ogen geopereerd in Genève. Nu komt hij in Marbella verpozen. Hij was er al vier keer op vakantie. De dagelijkse leiding van zijn land laat hij over aan zijn halfbroer, kroonprins Abdullah.

Het Saudische gezelschap landde op de luchthaven van Malaga in een vloot van twaalf Boeings. Vandaar ging het naar het paleis van de koning, dat lijkt op het Witte Huis.

Maar hoe groot dat paleis ook is, voor heel de familie zijn er nooit genoeg kamers. Daarom zijn in alle vijfsterrenhotels in de wijde omgeving zeshonderd kamers afgehuurd. Voor onbepaalde tijd.

Een vloot van zo'n honderd gehuurde limousines rijdt af en aan tussen de hotels en het paleis. Er staan in de garages nochtans driehonderd Mercedessen klaar. Maar die zijn ,,te ouderwets''.

Van heinde en ver zakken de illegalen en de dagloners af naar Marbella, in de hoop dat ze in koninklijke dienst kunnen komen. Fahd neemt voor de duur van zijn verblijf vijfhonderd man in dienst: schoonmakers, koks, obers, loodgieters. Het dagloon bedraagt 110 euro.

Voor de ontelbare Marokkaanse gastarbeiders in Spanje is dat een droom. Er staat dan ook permanent een groep van zo'n tweehonderd Marokkanen te dringen aan de poort van het paleis.

Ook de boetieks en de warenhuizen van Marbella nemen bijkomend personeel in dienst en slaan extra voorraden in van Italiaanse pakken, Zwitserse horloges en computerspelletjes. Alle prinsjes en prinsesjes moeten maar zeggen dat ,,oompje Fahd'' betaalt.

De koning geeft ongeveer 4,5 miljoen euro uit per dag. Dat cijfer werd berekend door de kamer van koophandel van Malaga. Toen de koning de vorige keer op bezoek kwam, in 1999, pompte hij voor zowat 60 miljoen euro in de plaatselijke economie.

Maar het bezoek van de koning lokt nog meer volk naar Marbella. De Amerikaanse inlichtingendienst CIA is niet vergeten dat ook Osama bin Laden ooit tot de jetset van Saudi-Arabië behoorde en eveneens graag op vakantie kwam in Marbella. Osama heeft nog altijd vrienden in het koninklijk gezelschap. Zonder de minste twijfel stuurde de CIA een eenheid geheim agenten naar Marbella.

Volgens Le Monde zullen ook de Spaanse koning Juan Carlos en de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Colin Powell er hun opwachting maken.

Dertig procent van de Saudi's -- vooral jongeren -- is werkloos. Samen met de snel toenemende bevolking (drie procent per jaar) groeit de armoede. En het ongenoegen daarover. En dat ongenoegen is een vruchtbare voedingsbodem voor het fundamentalisme van Osama bin Laden.



©Copyright De Standaard

AARDIG
03-08-05, 01:34
Allah Yar7amoeh. Ina Lillahi Wa Ina Ilayhi Radji3oen.

Damn wat een k*treacties van velen van jullie. Allereerst heeft die man naast vele nare dingen ook heel veel goeds gedaan. Hij heeft universiteiten geopend, Korans verspreid (die standaard groene die in elke moskee in overvloed zijn) en nog veel noemenswaardige zaken gedaan voor de moslimgemeenschap. Probeer dat bij God aan te prijzen, zodat hij gratie krijgt Insja Allah. Of zijn jullie zo harteloos dat jullie het slechte voor hem in het hiernamaals gunnen.

Daarnaast dient een moslim zijn mond te houden over de doden indien hij niks zinnigs te melden heeft en alleen uit is op kwetsen. Lekker Islamitisch gedrag weer hoor :jammer:

@ Zwarte Kat. Triest hoor. Echt triest. :kotsen:

Mark
03-08-05, 06:54
Gisteren was ook een officiele dag van rouw hier in de golf, alleen maar gebeden op alle radio zenders.

Ik ben wel benieuwd of dit nu iets gaat veranderen in SA, uiteraard had Fahd al jaren geen werkelijke bestuurlijke invloed, maar mogelijk dat hij achter de schermen toch nog de grote lijnen kon beinvloeden.

Hopelijk kunnen ze een gezonde balans vinden tussen hun zeer conservatieve maatschappij en hun handelsrelatie met de moderne wereld.

Als ik de mensen hier mag geloven is de maatschappij in SA behoorlijk verziekt....

Zwarte Kat
03-08-05, 14:39
Geplaatst door Mark
Als ik de mensen hier mag geloven is de maatschappij in SA behoorlijk verziekt....

Ik zou daar denk ik niet teveel waarde aan hechten. Mensen lopen al gauw te klagen dat hun buurland niet goed is.