PDA

Bekijk Volledige Versie : Ouder A / Ouder B op geboortecertificaat



Marsipulami
01-08-05, 21:23
Ouder A / Ouder B op geboortecertificaat

Activisten homorechten in VS eisen verwijdering woorden ’moeder’ en ’vader’ van geboortecertificaat

Geplaatst op 1/8 '05 om 22:07u
Door Eric Masseus (Bron: LifeSitenews.com)



BOSTON (RKnieuws.net) – Ziekenhuizen in de Amerikaanse staat Massachusetts weten niet wat ze moeten doen met geboortecertificaten waarop de tekst ‘moeder’ en ‘vader’ is voorgedrukt. De staat heeft het homohuwelijk onlangs gelegaliseerd en ziekenhuizen zoeken naar de juiste benaming om “kinderen die geboren worden uit een homohuwelijk” te kunnen registreren. De gouverneur Mitt Romney suggereerde een naam de schrappen en daarvoor in de plaats “tweede ouder” in te vullen, maar sommige ambtenaren plaatsen vraagtekens bij de wettigheid van een dergelijke oplossing.

Activisten voor homorechten vragen nu aan de staat om de woorden voor moeder en vader te verwijderen van het geboortecertificaat en deze te vervangen voor ‘Ouder A’ en ‘Ouder B’. “Er mag geen twijfel over bestaan dat in Massachusetts de registers nauwkeurig de werkelijke natuur dienen weer te geven van de gezinnen in Massachusetts en dat is dan inclusief homo-echtparen,” aldus Michele Granda, advocaat van Gay and Lesbian Advocates and Defenders.

Gouverneur Romney, een tegenstander van het homohuwelijk, verwoorde de absurditeit van deze situatie door te zeggen: “Ik ben tegen het voorstel om op het geboortecertificaat van Massachusetts de woorden ‘moeder’ en ‘vader’ te vervangen door ‘ouder A’ en ‘ouder B’ ... elk kind heeft een moeder en een vader. Zij moeten het recht krijgen dat zij hun vader en moeder kennen en dat is iets waar ik het geboortecertificaat wil vastleggen.”

Romney vervolgde: “Naar mijn mening is het verkeerd op papier en het is feitelijk verkeerd. Elk kind verdient het om een vader en een moeder te hebben en een geboortecertificaat dien moeders en vaders weer te geven.”