PDA

Bekijk Volledige Versie : Abdul-Jabbar van de Ven bereid steun te verlenen bij aanslagen op Britse militairen



Saxon
02-08-05, 21:12
Abdul-Jabbar van de Ven bereid steun te verlenen bij aanslagen op Britse militairen

In een interview met Tamsin Smith van het BBC World Service radioprogramma “Europe Today”, gaf Abdul-Jabbar van de Ven te kennen, dat hij bereid is om Nederlandse jongeren steun te verlenen, wanneer zij van plan zijn om naar Irak af te reizen om aanslagen op Britse militairen te plegen. Hij werd niet gevraagd of hij ook bereid zou zijn om bij aanslagen op Nederlandse militairen in Iraq steun te verlenen.

Abdul-Jabbar van de Ven:
“When I'm giving lessons Friday evenings I think about 200 / 250 young people come. I know most of them they are angry about Iraq and they are angry about Palestine of course and all these things, but not in this degree that they're really planning to, you know, to create bombs or whatever. But especially those, 5, 6, 7 or whatever youngsters that do come to my lessons who have those ideas, who are actually with one foot in the extreme ideology and with the other foot still coming to my lessons, those are the young people I can reach and then point out their mistakes to them.”

Tamsin Smith:
“So what do you do if youngsters come to you and say that they, you know, they are thinking of Jihad – how do you deal with that?”

Abdul-Jabbar van de Ven:
“Well if they want to fight abroad, then I will support them. If you ask me is it Jihad to blow up three British soldiers in the south of Iraq, I say yes, this is Jihad. But if they would tell me for example: oh, we are planning to attack a bus in Amsterdam or to attack a subway train in London or whatever, then I would strongly condemn that and tell them that the killing of innocent people, of civilians who have nothing to do with the struggle is absolutely forbidden in Islam.”

Luister zelf naar de radiouitzending “Dutch fear Muslim radicalism”:
http://www.bbc.co.uk/worldservice/ondemand/rams/plan30056_2005.ram

Joesoef
02-08-05, 21:19
Ik stel voor om vd Ven zo snel mogelijk naar Irak te versturen.

~Panthera~
02-08-05, 21:26
Geplaatst door Joesoef
Ik stel voor om vd Ven zo snel mogelijk naar Irak te versturen.

Goed plan. :duim:

Zwarte Schaap
02-08-05, 21:29
Ligt eraan wat je onder steun verlenen verstaat. Ik denk dat Abduljabar van der Ven geestelijke steun bedoelt. Moreel is het meer te verantwoorden dan Engeland zichzelf moreel kan verantwoorden voor het feit waarom ze Irak in puin heb geschoten.

Trouwens er wordt een Nederlandse Irakees aan Amerika uitgeleverd voor precies dezelfde aanklacht waarvoor hij in Nederland niet vervolgd kon worden.

Soldim
02-08-05, 21:31
Geplaatst door Joesoef
Ik stel voor om vd Ven zo snel mogelijk naar Irak te versturen.

Je ziet het, als niemand in Nederland je serieus meer neemt, moet je wel naar het buitenland toe ;)


Toevallig zapte ik met mijn autoradio afgelopen zaterdag langs een 'rechtse' talkshow host die het over een artikel had van Leon de Winter (gepubliceerd in International Herald Tribune -- 'k heb het niet gelezen/kunnen vinden). Bleek dat die gast (Hugh Hewit (sp.?)) De Winter zelfs aan de telefoon had voor een interview.

Ik knalde van schrik zowat op mijn voorligger, ten eerste is het Engels van De Winter voor verbetering vatbaar :alien:

En, ten tweede raaskalde hij maar wat over 'tollerance, freedom of thinking and expression' en een teveel daaraan. 'k Heb het eind van het interview niet afgewacht (Zuid Californische parkeer garages zijn nogal slecht voor de AM ontvangst :p ), in iedergeval waren Hewit en De Winter het er roerend over eens dat Moslims eng zijn, en tollerantie iets is voor vroeger :fuckit2:

delirious
02-08-05, 21:33
Geplaatst door ~Panthera~
Goed plan. :duim:

Damn right :duim:

Joesoef
02-08-05, 21:35
Geplaatst door ~Panthera~
Goed plan. :duim:


Wat weegt een urn?

Joesoef
02-08-05, 21:36
Geplaatst door Soldim
Ik knalde van schrik zowat op mijn voorligger, ten eerste is het Engels van De Winter voor verbetering vatbaar :alien:


We sturen ze samen naar Irak :lole:

~Panthera~
02-08-05, 21:37
Geplaatst door Joesoef
Wat weegt een urn?


Niet veel, maar de prijs hakt er wel in. :moe:

delirious
02-08-05, 21:38
Geplaatst door Joesoef
We sturen ze samen naar Irak :lole:


Mag Knevel, die vdVen beroemd heeft gemaakt mee?

~Panthera~
02-08-05, 21:39
Geplaatst door delirious
Mag Knevel, die vdVen beroemd heeft gemaakt mee?


Tuurlijk Swa, gaat in een moeite door. no problem. :blowen:

Soldim
02-08-05, 21:39
Geplaatst door delirious
Mag Knevel, die vdVen beroemd heeft gemaakt mee?

Met z'n drieen, lijkt me een strak plan!!

Joesoef
02-08-05, 21:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ligt eraan wat je onder steun verlenen verstaat. Ik denk dat Abduljabar van der Ven geestelijke steun bedoelt. Moreel is het meer te verantwoorden dan Engeland zichzelf moreel kan verantwoorden voor het feit waarom ze Irak in puin heb geschoten.

Trouwens er wordt een Nederlandse Irakees aan Amerika uitgeleverd voor precies dezelfde aanklacht waarvoor hij in Nederland niet vervolgd kon worden.


In de eerste zin gaat Jabber in de fout, tweede gedeelte van de zin maakt het enigzins goed :


Abdul-Jabbar van de Ven:
"Well if they want to fight abroad, then I will support them. If you ask me is it Jihad to blow up three British soldiers in the south of Iraq, I say yes, this is Jihad. But if they would tell me for example: oh, we are planning to attack a bus in Amsterdam or to attack a subway train in London or whatever, then I would strongly condemn that and tell them that the killing of innocent people, of civilians who have nothing to do with the struggle is absolutely forbidden in Islam

Joesoef
02-08-05, 21:42
Geplaatst door Soldim
Met z'n drieen, lijkt me een strak plan!!


:hihi:

~Panthera~
02-08-05, 21:43
Geplaatst door Soldim
Met z'n drieen, lijkt me een strak plan!!


Wordt wel proppen in die ene urn. :hihi:

delirious
02-08-05, 21:50
Geplaatst door ~Panthera~
Tuurlijk Swa, gaat in een moeite door. no problem. :blowen:


:hihi:

Klaassie
03-08-05, 10:11
Abdul-Jabbar van de Ven :haha:

Laat me niet lachen. Die vent heet gewoon Koos, of Jan.

Echt zo'n wannabee. Heeft waarschijnlijk een jaar of wat geleden een tik van de molenwiek gehad.

Of sterker nog: volgens mij heeft hij de hele molen op zijn kop gehad. :hihi:

Hanim4
03-08-05, 14:05
Geplaatst door Klaassie
Abdul-Jabbar van de Ven :haha:

Laat me niet lachen. Die vent heet gewoon Koos, of Jan.

Echt zo'n wannabee. Heeft waarschijnlijk een jaar of wat geleden een tik van de molenwiek gehad.

Of sterker nog: volgens mij heeft hij de hele molen op zijn kop gehad. :hihi:


Hij is door Allah swt behoed om niet als een ongelovige te sterven inshallah, dus als het aan moslims lag die een ander moslim iets goeds toewensen, dan had hij zelfs 20 klappen met een molenwiek mogen hebben :)

En zijn naam is geen koos of jan maar Abdul Jabbar een islamitische naam en dat dien je te respecteren.

Discusseren over een mening of een ideologie is geen probleem als de bedoeling ervan is om wat van te leren, maar wat jij en anderen doen is iemand belachelijk maken en dat doet hij niet bij jullie.

En misschien dat hij 200 mensen onderwijst, maar de mensen die hij weer volgt worden door 100den miljoenen moslims gevolgd. Je kan er beter rekening mee houden en proberen te begrijpen dan alleen maar zulke uitspraken te doen.

Soldim
03-08-05, 14:14
Geplaatst door Hanim4
[B]Hij is door Allah swt behoed om niet als een ongelovige te sterven inshallah, dus als het aan moslims lag die een ander moslim iets goeds toewensen, dan had hij zelfs 20 klappen met een molenwiek mogen hebben :)


Beschouw je iemand die een dergelijk extremistisch en gewelddadige visie op de Islam heeft als door Allah 'behoedt'? Lijkt me sterk!



En zijn naam is geen koos of jan maar Abdul Jabbar een islamitische naam en dat dien je te respecteren.


Denk je dat hij als Abdul Jabbar geboren is, of het heeft aangenomen. Indien het laatste, mogen we er toch om lachen? D'r was toch een artiest die zes keer van naam veranderde -- toch ook geschift? (maar hij maakte tenminste degelijke muziek ;) ).




Daar heb je gelijk in, ons wil hij alleen maar bekeren of ombrengen (een tikkeltje cru gesteld, maar niet ver bezijden de waarheid).

[quote
En misschien dat hij 200 mensen onderwijst, maar de mensen die hij weer volgt worden door 100den miljoenen moslims gevolgd. Je kan er beter rekening mee houden en proberen te begrijpen dan alleen maar zulke uitspraken te doen.

Ik ben ervan overtuigd dat de meeste Moslims wijzer zijn dan dat.
:ego:

Hanim4
03-08-05, 14:22
Geplaatst door Soldim
Beschouw je iemand die een dergelijk extremistisch en gewelddadige visie op de Islam heeft als door Allah 'behoedt'? Lijkt me sterk!



Denk je dat hij als Abdul Jabbar geboren is, of het heeft aangenomen. Indien het laatste, mogen we er toch om lachen? D'r was toch een artiest die zes keer van naam veranderde -- toch ook geschift? (maar hij maakte tenminste degelijke muziek ;) ).

[quote
Discusseren over een mening of een ideologie is geen probleem als de bedoeling ervan is om wat van te leren, maar wat jij en anderen doen is iemand belachelijk maken en dat doet hij niet bij jullie.


Daar heb je gelijk in, ons wil hij alleen maar bekeren of ombrengen (een tikkeltje cru gesteld, maar niet ver bezijden de waarheid).




Ik ben ervan overtuigd dat de meeste Moslims wijzer zijn dan dat.
:ego:

Jij hebt ook gelijk Soldim,

In vergelijking met aderen is hij niet eens extreem hahaha.

Een bezet land bevrijden, dat is elk zijn recht, zolang de rechten van de burgers worden gerespecteerd.

Helaas in deze tijd waarin islam en moslims van alle kanten worden aangevallen, is een eerlijke discussie niet mogelijk en wordt alles zodanig opgeblazen dat het op een gevaar lijkt.

En dit is een cruciale punt, er zijn moslims die toch geduld tonen en met dit onrecht weten om te gaan. En helaas zijn er die hier niet mee kunnen omgaan en tot daden komen, die wereldwijd negatieve gevolgen heeft voor de islam en moslims.

Saxon
03-08-05, 18:55
Geplaatst door Klaassie
Die vent heet gewoon Koos, of Jan.


Van de Ven werd geboren te Den Bosch als Jannus Lambertus Henricus (Jelle) van de Ven.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Abdul-Jabbar_van_de_Ven

sjo
03-08-05, 23:33
Geplaatst door Saxon
Van de Ven werd geboren te Den Bosch als Jannus Lambertus Henricus (Jelle) van de Ven.



Niet zeuren. Dat is hetzelfde als Koos......
Voor mij heet hij voortaan Koos. Koos van de Ven. Veel leuker als Jabbar trouwens....
Je zult met zo'n naam naar een witte school moeten.

gr.
sjo

Chatoloog
04-08-05, 03:33
Abdul Jabbar is een autochtone Moslim wat velen van de haatdragende autochtone prikkers hier niet kunnen hebben

Hij mag zoals de NEDERLANDSE wet voorschrijft zijn voornaam veranderen, zijn geloof veranderen zoals anderen dat ook mogen (zelfs geslacht veranderen lijkt normaal)

Hij vertegenwoordigt geen extreme vorm van de islam maar juist dat gene wat de profeet mee is gekomen

Een land verdedigen tegen bezetting en volkerenmoord is tegenwoordig een terreurdaad????????

Nederland is toch ook bondgenoot van een terreurstaat (pIsrael)???? hier worden zelfs israelische nederlanders gerecruteerd om palestijnen te terroriseren

En hoezo uitleveren aan de britten??? hij IS 100% autochtone NEDERLANDER!!!

Mill
04-08-05, 08:21
Geplaatst door Chatoloog
hij IS 100% autochtone NEDERLANDER!!!

Wie? Jannus? :hihi:

nard
04-08-05, 09:31
Geplaatst door Chatoloog

En hoezo uitleveren aan de britten??? hij IS 100% autochtone NEDERLANDER!!!

't Is even wennen, maar we weten zelf wel weg met dit soort Nederlanders.

Maar ja, dubbele nationaliteit is uiteindelijk toch gemakkelijker. En goedkoper.

Klaassie
04-08-05, 13:48
Geplaatst door Saxon
Van de Ven werd geboren te Den Bosch als Jannus Lambertus Henricus (Jelle) van de Ven.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Abdul-Jabbar_van_de_Ven

Ik zei het toch. Hij heet gewoon Jan of Koos.

En wat blijkt. Jannus.........

kga kapot hier :melk:

Soldim
04-08-05, 16:46
Geplaatst door Chatoloog
Abdul Jabbar is een autochtone Moslim wat velen van de haatdragende autochtone prikkers hier niet kunnen hebben


Van mij mag hij de Moslim, Hindoeist, Boedist of Christen zijn, domme opmerkingen moeten belachelijk worden gemaakt.



Hij mag zoals de NEDERLANDSE wet voorschrijft zijn voornaam veranderen, zijn geloof veranderen zoals anderen dat ook mogen (zelfs geslacht veranderen lijkt normaal)


Yep, en volgens diezelfde Nederlandse wet mogen wij er lol over hebben :D



Hij vertegenwoordigt geen extreme vorm van de islam maar juist dat gene wat de profeet mee is gekomen


Das even schrikken -- ik dacht altijd dat de Islam een vredelievend geloof was dat door enkele extremisten misbruikt werd voor hun eigen doeleinden. Maar ik blijk het fout te hebben, de Islam blijkt een oorlogzuchtige religie die door 999 miljoen vredelievende misbruikt wordt? :schok:



Een land verdedigen tegen bezetting en volkerenmoord is tegenwoordig een terreurdaad????????


Volkerenmoord? Iets te veel propaganda gelezen, geloof ik. Bovendien, jezelf opblazen klinkt niet echt als het verdedigen van een land, meer als een .... eh .... terreurdaad.



Nederland is toch ook bondgenoot van een terreurstaat (pIsrael)???? hier worden zelfs israelische nederlanders gerecruteerd om palestijnen te terroriseren


Ik heb het gevoel dat wanneer een discussie niet met argumenten gewonnen kan worden Israel er bijgehaalt moet worden :D Volgens mij staat de hele situatie in Israel los van hetgeen Van Der Ven voor de BBC heeft beweerd.



En hoezo uitleveren aan de britten??? hij IS 100% autochtone NEDERLANDER!!!

So what? Autochtone Nederlanders kunnen net zo goed worden uitgeleverd als niet-autochtonen.

Spoetnik
04-08-05, 18:21
Geplaatst door Soldim
Volkerenmoord? Iets te veel propaganda gelezen, geloof ik.

100.000 tot 135.000 mensen dood door geweld, gaat redelijk richting volkerenmoord. Iraq ligt in elk geval in puin, met dank aan de VS.

sjo
05-08-05, 21:19
Geplaatst door salem

Als je een arabier of moslim vraagt of er in darfur een genocide aan de gang is, is het steevast "nee". maar als we zelf doodgaan is het automatisch zionistische genocide. :mad:

Als ik hier wat te vertellen had kreeg jij hiervoor 99 bonuspunten.

gr.
sjo

Onbek_01
05-08-05, 23:04
Abdul heeft de waarheid gesproken.
Mag je vandaag niet de waarheid vertellen.
Wat mankeert jullie.
Zien jullie niet dat amerika en hen bondgenoten deze oorlog begonnen zijn.
Abdul gaf zijn mening.
Vandaag mogen moslims blijkbaar hen meningen niet meer geven he.
Je mag niet meer zeggen dat amerika en hen bondgenoten een illiegale oorlog zijn begonnen.
En elke moslim steunt zijn broeder(Mujahied) die in irak zit te vechten tegen de amerikanen en bondgenoten.
Ze strijden voor de zaak van Allah.
Wat het geval is met hen die zich zelf opblazen in een markt in Bagdad.
Allah zal over hen oordelen maar ik weet dat jezelf niet mag opblazen (zelfmoordplegen)en daarbij onschuldigen doodmaken.
Dit is inderdaad haraam en abdul jabbar heeft het al gezegd.

jan1974
06-08-05, 22:57
AJ vd Ven wordt niet serieus genomen door extrimisten. (voor zover ik het kan inschatten). Wel kunnen de uitspraken een gevaar voor hemzelf betekenen. Hij moet dus tegen zichzelf beschermd worden en een soort spreekverbod opgelegd krijgen. Media die over zijn uitspraken publiceren zijn verdacht.

Niet uitleveren, wel aan banden leggen.

prikkerd
08-08-05, 00:37
Geplaatst door jan1974
AJ vd Ven wordt niet serieus genomen door extrimisten. (voor zover ik het kan inschatten). Wel kunnen de uitspraken een gevaar voor hemzelf betekenen. Hij moet dus tegen zichzelf beschermd worden en een soort spreekverbod opgelegd krijgen. Media die over zijn uitspraken publiceren zijn verdacht.

Niet uitleveren, wel aan banden leggen.

weer zo'n mongolische uitspraak :aftel: