PDA

Bekijk Volledige Versie : Losbandige hollandse sloeries leiden vrome turkse jongens op het pad der zonde



Pagina's : [1] 2

Mark
03-08-05, 10:09
Lastige Turkse Ali's verpesten vakantieplezier

Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf (restricted editie)
Gepubliceerd: woensdag 3 augustus 2005 @ 10:51

Nederlandse meisjes die op vakantie zijn in Turkije ondervinden veel last van hitsige Turkse mannen die handtastelijk zijn, zo meldt De Telegraaf vandaag. Dergelijke figuren worden door vrouwelijke toeristen Ali's genoemd (Aanraken, Lastig en Intimiderend).

Volgens de 19-jarige Mara Buiten uit Velsen zijn de Turkse mannen ''vreselijk''. ''Zeker als je geen vriend bij je hebt. Als kakkerlakken komen de Ali's uit alle hoeken en gaten. In straatjes, op het strand, overal. Ze zitten zomaar aan je.''
De 18-jarige Joëlle de la Bije is evenmin gediend van de ongevraagde avances. ''Je zou kunnen denken: het zijn temperamentvolle mensen.

Toch gaat dit allemaal veel te ver. Ze zitten zelfs onder je rokje. Ik ben hier met drie vriendinnen vakantie aan het vieren, maar het is de laatste keer.'' De eveneens 18-jarige Charlotte Kloos uit Spaarndam vult aan: ''Er zijn natuurlijk ook veel goede Turken, maar velen kunnen in deze vakantieoorden niet omgaan met Nederlandse vrouwen. Ze denken dat wij zo makkelijk het bed in te krijgen zijn. Dat is het imago dat wij in het buitenland hebben opgebouwd. Misschien moeten we ook de verantwoordelijkheid bij onszelf zoeken.''

Eén van de Ali's, de 29-jarige bruingeblakerde Yücel, zegt de reacties van de vrouwen niet te begrijpen. ''Met onze eigen vrouwen is niets te beginnen. Te conservatief. Tijdens de zomer komt de verlossing. Vooral Russische en Nederlandse vrouwen zijn toppertjes. Zalig die korte rokjes. Ze willen aandacht en die geven wij. Wij gaan zeker niet te ver.''

De drie meiden geven aan Turkije op zich een heerlijk land te vinden. Het land is mooi, goed weer en het is goedkoper dan Spanje. Alleen de handtastelijke Turken overschaduwen het vakantiegeluk. Het Toeristenbureau in Alanya zegt in een reactie het probleem wat de vrouwen beschrijven weinig te signaleren.

Mark
03-08-05, 10:10
dit zijn de duivelinnen:

http://images.fok.nl/upload/050803_272_lastigealis.jpg

Cherry Bo
03-08-05, 10:15
:haha: :lole:

Mark
03-08-05, 10:15
Geplaatst door Klaassie
Ik heb ze weleens lelijker van de pik getrapt :moe:



:hihi:

ik niet

delirious
03-08-05, 10:33
Voorspelbaar bericht.

A) Komt uit de telegraaf, sensatie k_krant

B) Gekopieerd door Nazi R@B van Fok.nl/
Stormfronts Robrecht.

C) Breezahsletjes, in Turkije.

:cheefbek:

Mark
03-08-05, 10:36
Geplaatst door delirious

C) Breezahsletjes, in Turkije.

[/B]

laat je niet foppen, deze dames worden opzettelijk uitgezonden om de westerse moraal te verspreiden en twisten te veroorzaken tussen moslims en moslimas


''Met onze eigen vrouwen is niets te beginnen. Te conservatief. Tijdens de zomer komt de verlossing. Vooral Russische en Nederlandse vrouwen zijn toppertjes. Zalig die korte rokjes. Ze willen aandacht en die geven wij. Wij gaan zeker niet te ver.''

delirious
03-08-05, 10:39
Geplaatst door Mark
laat je niet foppen, deze dames worden opzettelijk uitgezonden om de westerse moraal te verspreiden en twisten te veroorzaken tussen moslims en moslimas

Lekker sterk Mark.

Juliette
03-08-05, 10:42
Die gasten moeten gewoon hun fikken thuis houden.

Mark
03-08-05, 10:42
Geplaatst door delirious
Lekker sterk Mark.

thanks :vierkant:

Mill
03-08-05, 11:03
Het probleem is dat negen van de tien Nederlandse meisjes veel minder sletterig zijn dan negen van de tien Turkse Ali's verwachten bij de bikinitjes die ze dragen.

RinC
03-08-05, 11:10
Wie kijkt er ook naar The Villa?

delirious
03-08-05, 11:11
Geplaatst door RinC
Wie kijkt er ook naar The Villa?


:hihi:

RinC
03-08-05, 11:13
Geplaatst door delirious
:hihi:

En ik dacht altijd dat die Nederlanders ranzig waren in Salou, maar die Engelsen spannen echt de kroon :wat?!:

Julien
03-08-05, 11:16
ik was van de zomer in Turkije (Marmaris) en die meisjes hebben wel gelijk. Wat een slijmballen en wat opdringerig waren die Turken :hihi: ik zag zelfs eentje letterlijk de voeten van een hollands meisje likken :hihi:

maar ikzelf persoonlijk vond de Turken erg vriendelijk..maar ja ik ben ook een jongen.

David
03-08-05, 11:17
Geplaatst door RinC
En ik dacht altijd dat die Nederlanders ranzig waren in Salou, maar die Engelsen spannen echt de kroon :wat?!:


En Zweden.

Julien
03-08-05, 11:19
Geplaatst door RinC
En ik dacht altijd dat die Nederlanders ranzig waren in Salou, maar die Engelsen spannen echt de kroon :wat?!:

De Engelsen waren inderdaad het ergst. Overal waar je komt. Wat een gek volk is dat. En lelijk!!!! Als ze nuchter zijn, zijn ze wel grappig maar dat is maar 3 uur per dag ofzo haha

David
03-08-05, 11:20
Waarom hebben Engelsen altijd gele zwembroeken of bikini's aan?

Julien
03-08-05, 11:21
Geplaatst door David
En Zweden.

ik denk dat dit een aardige top5 van meest gehate toeristen is;

1.Engelsen
2.Hollanders
3.Duitsers
4.Zweden
5.Amerikanen

David
03-08-05, 11:23
Geplaatst door Julien
ik denk dat dit een aardige top5 van meest gehate toeristen is;

1.Engelsen
2.Hollanders
3.Duitsers
4.Zweden
5.Amerikanen


Vergeet Russen en Israeliers niet. Hoe die tekeer gaan op die bufetten! En vreselijk onbeleefd.

Umarvlie
03-08-05, 11:26
Als het die wijven daar niet bevalt dan rotten ze toch gewoon op!


ZO! 't is eruit ... :lol:

Juliette
03-08-05, 11:26
Geplaatst door Julien
ik denk dat dit een aardige top5 van meest gehate toeristen is;

1.Engelsen
2.Hollanders
3.Duitsers
4.Zweden
5.Amerikanen


Japanners!

RinC
03-08-05, 11:26
Geplaatst door Julien
De Engelsen waren inderdaad het ergst. Overal waar je komt. Wat een gek volk is dat. En lelijk!!!! Als ze nuchter zijn, zijn ze wel grappig maar dat is maar 3 uur per dag ofzo haha

Hahaha...Die Engelsen, inteeltvolk. :hihi:

Je ziet ze meestal in hartje Amsterdam in de winter met een korte broek en t-shirt aan. Helemaal loco :maf2:

delirious
03-08-05, 11:27
Geplaatst door David
Waarom hebben Engelsen altijd gele zwembroeken of bikini's aan?

En vuurrood.
Factor?

~Panthera~
03-08-05, 11:29
Vind die witte melkfleskuiten eronder ook altijd zo geinig. :moe:

:D

Imperatrice
03-08-05, 11:53
De vakantie die in Turkije wordt beschreven, lijkt verdomd veel op een vakantie in Marokko. :moe:

Die toevalligheid!
Hoe zou dat toch komen? :roker:

delirious
03-08-05, 12:01
Geplaatst door ~Panthera~
Vind die witte melkfleskuiten eronder ook altijd zo geinig. :moe:

:D

Lijkbleek en dan met olie insmeren.
:cheefbek:

~Panthera~
03-08-05, 12:06
Geplaatst door delirious
Lijkbleek en dan met olie insmeren.
:cheefbek:

Sort of gemummificeerd eigenlijk. :moe:

:haha:

nard
03-08-05, 12:09
Julien
denk dat dit een aardige top5 van meest gehate toeristen is;

1.Engelsen
2.Hollanders
3.Duitsers
4.Zweden
5.Amerikanen



O ja, de Fransen zijn natuurlijk overal even populair ... ;) Echt een bescheiden soepel volkje.



Rinc
Inteeltvolk


Maar goed, gezien de opsomming en de reacties gewoon scheiden die handel. Hup, geen uitwisseling van bevolkingen meer. Maar dan ook consequent. Vice versa. Op alle fronten. Iedereen gelukkig. :duim:

tr_imparator
03-08-05, 12:11
Geplaatst door Juliette
Die gasten moeten gewoon hun fikken thuis houden.

inderdaad.

en dat slijmgedoe in winkels daar wordt ik echt pas helemaal gek van.

ik zeg zo: 'IK WIL NIETS KOPEN'

de smoesjes het past me niet of het is te groot werken niet. Want dan sturen ze het meteen naar de dichtbijzijnde klerenmaker en is het binnen 5 minuten op maat gemaakt :moe:

Imperatrice
03-08-05, 12:13
Geplaatst door tr_imparator
inderdaad.

en dat slijmgedoe in winkels daar wordt ik echt pas helemaal gek van.

ik zeg zo: 'IK WIL NIETS KOPEN'

de smoesjes het past me niet of het is te groot werken niet. Want dan sturen ze het meteen naar de dichtbijzijnde klerenmaker en is het binnen 5 minuten op maat gemaakt :moe:


Tsjaa... jouw land he :hihi:

Klaassie
03-08-05, 12:18
Geplaatst door Julien
ik was van de zomer in Turkije (Marmaris) en die meisjes hebben wel gelijk. Wat een slijmballen en wat opdringerig waren die Turken :hihi: ik zag zelfs eentje letterlijk de voeten van een hollands meisje likken :hihi:

maar ikzelf persoonlijk vond de Turken erg vriendelijk..maar ja ik ben ook een jongen.

Ik zat ook in Marmaris. 1e 2 weken van juni dit jaar.

Echt :duim:

Ook de mensen. super vriendelijk, beleefd.

(en natuurlijk proberen ze je van alles te verkopen. nou ja. hun goed recht toch)

Klaassie
03-08-05, 12:26
Geplaatst door Julien
ik denk dat dit een aardige top5 van meest gehate toeristen is;

1.Engelsen
2.Hollanders
3.Duitsers
4.Zweden
5.Amerikanen

Wrong

Heb echt veel landen van de wereld gezien en als je verteld dat je NL-er bent, wordt je overal warm onthaald.

(Marokkanen kunnen helaas niet meedoen in het rijtje, omdat ze alleen maar op vakantie gaan naar....................................Marokko)


:moe:

Oeroeboeroe
03-08-05, 12:31
Geplaatst door Juliette
Die gasten moeten gewoon hun fikken thuis houden.

Alweer met Juliette eens.

Levert die gasten ook meer op trouwens. :D

Imperatrice
03-08-05, 12:34
Geplaatst door Klaassie

(Marokkanen kunnen helaas niet meedoen in het rijtje, omdat ze alleen maar op vakantie gaan naar....................................Marokko)


:moe:

Wrong, je scheert iedereen door 1 kam :moe:

Trouwens, kunnen wij wat aan doen dat we zo verliefd zijn op Marokko ? :Iluvu:

Klaassie
03-08-05, 12:51
Geplaatst door Imperatrice
Wrong, je scheert iedereen door 1 kam :moe:

Trouwens, kunnen wij wat aan doen dat we zo verliefd zijn op Marokko ? :Iluvu:

Misschien de mensen uit Marokko zelf, maar immigranten gaan terug. Ik kom ze in ieder geval nooit tegen op vakantie (behalve in Marokko dan)

:)

Julien
03-08-05, 13:14
Geplaatst door nard
O ja, de Fransen zijn natuurlijk overal even populair ... ;) Echt een bescheiden soepel volkje.


nou ik hoor anders zelden klachten over de Fransen. :)
Ze zijn niet zulke ongemanierde bierdrinkers als de hollanders/engelsen/duitsers etc.
misschien is het wel de scheiding tussen de germaanse en romaanse volken, want over spaanse en italiaanse toeristen hoor ik ook weinig negatiefs..

Mill
03-08-05, 13:15
Geplaatst door Julien
nou ik hoor anders zelden klachten over de Fransen. :)
Ze zijn niet zulke ongemanierde bierdrinkers als de hollanders/engelsen/duitsers etc.
misschien is het wel de scheiding tussen de germaanse en romaanse volken, want over spaanse en italiaanse toeristen hoor ik ook weinig negatiefs..

Italianen vast wegens brandstichting hotel Amsterdam

Uitgegeven: 30 juli 2005 23:06

http://www.nu.nl/news/567222/14/Italianen_vast_wegens_brandstichting_hotel_Amsterd am.html

Julien
03-08-05, 13:17
Geplaatst door Klaassie
Ik zat ook in Marmaris. 1e 2 weken van juni dit jaar.

Echt :duim:

Ook de mensen. super vriendelijk, beleefd.

(en natuurlijk proberen ze je van alles te verkopen. nou ja. hun goed recht toch)

Marmaris was echt the bomb. elke dag uitgaan, veel plezier gemaakt. Elke dag lekker 40 graden. Alleen vond ik dat er te weinig cultuur was (leek wel een pretpark) en er waren te veel blonde mensen :hihi:

maar ik heb fijne herinneringen aan de Barstreet :p

Julien
03-08-05, 13:20
Geplaatst door Klaassie
Wrong

Heb echt veel landen van de wereld gezien en als je verteld dat je NL-er bent, wordt je overal warm onthaald.

(Marokkanen kunnen helaas niet meedoen in het rijtje, omdat ze alleen maar op vakantie gaan naar....................................Marokko)


:moe:

gelijk hebben ze.. qua cultuur en landschappen is Marokko echt wel 1 van de mooiste landen ter wereld..

kaassieforreal
03-08-05, 13:34
Ik snap niks van die chickies. Dat hele pokkestuk in een oud levensgevaarlijk vliegtuig, aan de schijt van het vreemde eten en dan nog van die hijgerige types om je heen de hele dag.

Umarvlie
03-08-05, 13:35
Geplaatst door Julien
gelijk hebben ze.. qua cultuur en landschappen is Marokko echt wel 1 van de mooiste landen ter wereld..

Na Frankrijk dan zeker?

:rolleyes:

Imperatrice
03-08-05, 13:37
Geplaatst door Umarvlie
Na Frankrijk dan zeker?

:rolleyes:


Welke cultuur in Frankrijk? :fpuh:

Umarvlie
03-08-05, 13:39
Geplaatst door Imperatrice
Welke cultuur in Frankrijk? :fpuh:

De cultuur die de oude romeinen daar achter hebben gelaten... wat anders? :corcky:

Zwarte Schaap
03-08-05, 14:08
Geplaatst door Mark
Lastige Turkse Ali's verpesten vakantieplezier

Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf (restricted editie)
Gepubliceerd: woensdag 3 augustus 2005 @ 10:51

Nederlandse meisjes die op vakantie zijn in Turkije ondervinden veel last van hitsige Turkse mannen die handtastelijk zijn, zo meldt De Telegraaf vandaag. Dergelijke figuren worden door vrouwelijke toeristen Ali's genoemd (Aanraken, Lastig en Intimiderend).

Volgens de 19-jarige Sara Ruyter uit Velserbroek zijn de Turkse mannen ''vreselijk''. ''Zeker als je geen vriend bij je hebt. Als kakkerlakken komen de Ali's uit alle hoeken en gaten. In straatjes, op het strand, overal. Ze zitten zomaar aan je.''
De 18-jarige Joëlle de la Bije is evenmin gediend van de ongevraagde avances. ''Je zou kunnen denken: het zijn temperamentvolle mensen.

Toch gaat dit allemaal veel te ver. Ze zitten zelfs onder je rokje. Ik ben hier met drie vriendinnen vakantie aan het vieren, maar het is de laatste keer.'' De eveneens 18-jarige Lotte Kloosterwijk uit Spaarndam vult aan: ''Er zijn natuurlijk ook veel goede Turken, maar velen kunnen in deze vakantieoorden niet omgaan met Nederlandse vrouwen. Ze denken dat wij zo makkelijk het bed in te krijgen zijn. Dat is het imago dat wij in het buitenland hebben opgebouwd. Misschien moeten we ook de verantwoordelijkheid bij onszelf zoeken.''

Eén van de Ali's, de 29-jarige bruingeblakerde Yücel, zegt de reacties van de vrouwen niet te begrijpen. ''Met onze eigen vrouwen is niets te beginnen. Te conservatief. Tijdens de zomer komt de verlossing. Vooral Russische en Nederlandse vrouwen zijn toppertjes. Zalig die korte rokjes. Ze willen aandacht en die geven wij. Wij gaan zeker niet te ver.''

De drie meiden geven aan Turkije op zich een heerlijk land te vinden. Het land is mooi, goed weer en het is goedkoper dan Spanje. Alleen de handtastelijke Turken overschaduwen het vakantiegeluk. Het Toeristenbureau in Alanya zegt in een reactie het probleem wat de vrouwen beschrijven weinig te signaleren.


ROME - Italiaanse mannen zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. De macho heeft op het strand steeds meer last van verlegenheid en steeds minder van zijn hormonen. De ooit zo gepassioneerde Italiaan wordt verlegen en preuts. Dat blijkt uit een onderzoekje waarover de krant La Repubblica maandag schrijft.

Ruim duizend mannen tussen 26 en 60 jaar zijn ondervraagd over hun versiergedrag op het strand. Die neiging blijkt er nog nauwelijks te zijn. Zeven van de tien voelen er ronduit weinig voor op het strand achter vrouwen aan te gaan.

Paraderende zelfverzekerde behaarde spierbundels in minuscule zwembroekjes worden volgens de studie ook met uitsterven bedreigd. Een derde voelt zich veel te bloot en ongemakkelijk in zijn zwemshort. Zeker 30 procent gaat overigens uitsluitend naar het strand om te zonnebaden en stelt zich daarbij zo verdekt mogelijk op.
"Eindelijk rust voor buitenlandse toeristes", aldus de krant, die poëtisch concludeert: "Flirten op het strand is verzand in een zee van preutsheid, angst en verlegenheid."

nu.nl

Bron: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2184427#post2184427

Ga dan toch lekker naar Italie toe, daar zijn ze inmiddels al half impotent geworden.

observer
03-08-05, 14:08
het is al jaren gelden dat ik in turkije geweest ben nog voor de grote boom (en dan bedoel ik niet met explosieven al had je dat toen ook)

toen was het nog gezellig, al heb ik toen nog wel mij ontfermd over wat duitse schonen die gek werden in de disco werden zo door de "ali's" achterna gezeten en in het hotel door de "adolf's"

overigens kan ik toch wel bevestigen dat duitsers overal gehaat zijn (behalve dat ze makkelijk te belazeren zijn betalen overal teveel voor) is niet zo vreemd want in het buitenland hebben ze allemaal het idee dat een gebrek aan kennis van de lokale taal met een grote barse militairistisch brul op te lossen is

tevens denken ze dat mensen die in een rij staan te wachten dat doen om achter hun aan te sluiten

nederlanders echter staan bekend als zuinig (enige nederlands wat toen alle verkopers konden: kijken kijken en niet kopen :melig2: )

Imperatrice
03-08-05, 14:58
Geplaatst door observer

overigens kan ik toch wel bevestigen dat duitsers overal gehaat zijn (behalve dat ze makkelijk te belazeren zijn betalen overal teveel voor) is niet zo vreemd want in het buitenland hebben ze allemaal het idee dat een gebrek aan kennis van de lokale taal met een grote barse militairistisch brul op te lossen is

tevens denken ze dat mensen die in een rij staan te wachten dat doen om achter hun aan te sluiten




:lol:

We hebben weer een hoop vooroordelen over elkaar. :D

Julien
03-08-05, 15:21
Geplaatst door Imperatrice
Welke cultuur in Frankrijk? :fpuh:

sorry hoor maar zelfs de grootste cultuurbarbaar op de wereld is het ermee eens dat Frankrijk 1 van de culureel rijkste landen ter wereld is. Frankrijk is #1 vakantieland van over de hele wereld, en Parijs 1 van de geliefdste steden van over de hele wereld. In Frankrijk vind je overblijfselen vanaf de prehistorie (muurschilderingen) t/m de hedendaagse schatten in het Louvre.
Frankrijk is eeuwenlang de LEIDER geweest van de artistieke en culturele wereld, en ook heel lang wereldmacht (onder les Louis).

Het enige land dat Frankrijk kan overteffen in dit opzicht is Italië.

Maar ik blijf erbij dat Marokko ook 1 van de mooiste landen ter wereld is, vooral de combinatie landschappen/ oude cultuur

delirious
03-08-05, 15:26
Geplaatst door Julien
sorry hoor maar zelfs de grootste cultuurbarbaar op de wereld is het ermee eens dat Frankrijk 1 van de culureel rijkste landen ter wereld is. Frankrijk is #1 vakantieland van over de hele wereld, en Parijs 1 van de geliefdste steden van over de hele wereld. In Frankrijk vind je overblijfselen vanaf de prehistorie (muurschilderingen) t/m de hedendaagse schatten in het Louvre.
Frankrijk is eeuwenlang de LEIDER geweest van de artistieke en culturele wereld, en ook heel lang wereldmacht (onder les Louis).

Het enige land dat Frankrijk kan overteffen in dit opzicht is Italië.

Maar ik blijf erbij dat Marokko ook 1 van de mooiste landen ter wereld is, vooral de combinatie landschappen/ oude cultuur

Parijs blijf voor mij de mooiste stad.
Mooier dan Rome.

Imperatrice
03-08-05, 15:30
Geplaatst door Julien
sorry hoor maar zelfs de grootste cultuurbarbaar op de wereld is het ermee eens dat Frankrijk 1 van de culureel rijkste landen ter wereld is. Frankrijk is #1 vakantieland van over de hele wereld, en Parijs 1 van de geliefdste steden van over de hele wereld. In Frankrijk vind je overblijfselen vanaf de prehistorie (muurschilderingen) t/m de hedendaagse schatten in het Louvre.
Frankrijk is eeuwenlang de LEIDER geweest van de artistieke en culturele wereld, en ook heel lang wereldmacht (onder les Louis).

Het enige land dat Frankrijk kan overteffen in dit opzicht is Italië.

Maar ik blijf erbij dat Marokko ook 1 van de mooiste landen ter wereld is, vooral de combinatie landschappen/ oude cultuur

kHeb geen wrok tegen Frankrijk :droef:
Ik houd van de taal, maar tegenwoordig lijkt alles precies het zelfde door bebouwing.
Ik zie bijvoorbeeld het verschil niet zo als ik op de snelweg rijd naar Belgie. Mijn gevoel zegt me dat ik dan nog in Nederland ben.

Kan ook een psychische storing van mij zijn :D

Oeroeboeroe
03-08-05, 15:31
Geplaatst door delirious
Parijs blijf voor mij de mooiste stad.
Mooier dan Rome.

Hangt erom, wat mij betreft. :rolleyes:

delirious
03-08-05, 15:35
Geplaatst door Oeroeboeroe
Hangt erom, wat mij betreft. :rolleyes:


Geplaatst door delirious
Parijs blijf voor mij de mooiste stad.

Julien
03-08-05, 15:38
Geplaatst door Imperatrice
kHeb geen wrok tegen Frankrijk :droef:
Ik houd van de taal, maar tegenwoordig lijkt alles precies het zelfde door bebouwing.
Ik zie bijvoorbeeld het verschil niet zo als ik op de snelweg rijd naar Belgie. Mijn gevoel zegt me dat ik dan nog in Nederland ben.

Kan ook een psychische storing van mij zijn :D

dat is juist de diversiteit van La France ;) ten noorden van Parijs lijkt het landschap idd veel op Belgie/ Nederland, vooral als je op de snelweg blijft en niet de dorpjes ingaat en de echte Franse bevolking tegekomt.

maar daar staat tegenover dat het zuiden van Frankrijk, rond Perpignan weer totaal anders is. Sommige stukken lijken zelfs op de middellandse zeekust bij Tanger. De Cote d'Azur heeft weer de italiaanse stylo, de kust rondom Bordeaux is een surfparadijs met mooie stranden, in het midden van het land heb je oude vulkanen en mooie stadjes waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan. In het westen heb je Ketische overblijfselen, ruwe landschappen. En in het oosten vind je de hoogste bergen van het continent.

Je zou eigenlijk de Route du Soleil moeten nemen naar Marokko en via Marseille, Perpignan en Barcelona. Dan zie je veel beter hoe mooi en divers de Franse landschappen zijn.

~Panthera~
03-08-05, 15:42
Geplaatst door Julien
dat is juist de diversiteit van La France ;) ten noorden van Parijs lijkt het landschap idd veel op Belgie/ Nederland, vooral als je op de snelweg blijft en niet de dorpjes ingaat en de echte Franse bevolking tegekomt.

maar daar staat tegenover dat het zuiden van Frankrijk, rond Perpignan weer totaal anders is. Sommige stukken lijken zelfs op de middellandse zeekust bij Tanger. De Cote d'Azur heeft weer de italiaanse stylo, de kust rondom Bordeaux is een surfparadijs met mooie stranden, in het midden van het land heb je oude vulkanen en mooie stadjes waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan. In het westen heb je Ketische overblijfselen, ruwe landschappen. En in het oosten vind je de hoogste bergen van het continent.

Je zou eigenlijk de Route du Soleil moeten nemen naar Marokko en via Marseille, Perpignan en Barcelona. Dan zie je veel beter hoe mooi en divers de Franse landschappen zijn.


*zucht*

Doe mij het midden maar. :D

Imperatrice
03-08-05, 15:47
Geplaatst door ~Panthera~
*zucht*

Doe mij het midden maar. :D

En dan heerlijk rond het spitsuur bij Parijs aankomen :D
En dan mag je genieten van files.

Zwarte Schaap
03-08-05, 15:50
Geplaatst door Imperatrice
kHeb geen wrok tegen Frankrijk :droef:
Ik hou van de taal

Ik haat Frankrijk en ik walg van hun taaltje. Frankrijk is voor mij net als Nazi-Duitsland. Als je weet wat ze allemaal uitgehaald hebben in onze land kan je nooit van hun land en cultuur houden. De gevolgen van Frankrijks kolonisatie lijden we nu nog steeds onder.

Soldim
03-08-05, 15:51
Geplaatst door Imperatrice
En dan heerlijk rond het spitsuur bij Parijs aankomen :D
En dan mag je genieten van files.

Mijn ervaring met Parijs, is dat je kunt genieten van de files ne porte quel heur il est ;)

Imperatrice
03-08-05, 15:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik haat Frankrijk en ik walg van hun taaltje. Frankrijk is voor mij net als Nazi-Duitsland. Als je weet wat ze allemaal uitgehaald hebben in onze land kan je nooit van hun land en cultuur houden. De gevolgen van Frankrijks kolonisatie lijden we nu nog steeds onder.

Het enige wat ik irritant vind in Marokko dat daar arrogante koppen zijn die de gehele tijd Frans spreken, terwijl ze geboren en getogen zijn in Marokko. Dan heb ik zin om persoonlijk zijn nek om te draaien. Je bent toch een Marokkaan? Praat dan Deriezja of zoiets.
Shitt.. Dat haat ik niet normaal.

Julien
03-08-05, 15:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik haat Frankrijk en ik walg van hun taaltje. Frankrijk is voor mij net als Nazi-Duitsland. Als je weet wat ze allemaal uitgehaald hebben in onze land kan je nooit van hun land en cultuur houden. De gevolgen van Frankrijks kolonisatie lijden we nu nog steeds onder.

dan ben je een typische Nederlandse Marokkaan. Want de Marokkanen in Marokko hebben geen enkele wrok t.o.v. Frankrijk en spreken vaak uitstekend de taal (toen ik in Marokko was, kon ik gewoon met iedereen Frans praten). De Franse kolonisatie had natuurlijk ook haar zwarte bladzijdes, maar Frankrijk heeft ook goede dingen gedaan. Zoals rechtspraak, infrastructuur, onderwijs.

~Panthera~
03-08-05, 16:05
Geplaatst door Imperatrice
En dan heerlijk rond het spitsuur bij Parijs aankomen :D
En dan mag je genieten van files.



Nee joh, gewoon lekker blijven zitten in een rustig stadje, huisje kopen, deur dicht en alleen nog tussen 6 plankjes (of wit kleed) er weer uitgedragen worden. :D
Wat een rust.

Maar goed, ik ken geen Frans, en Frans mij niet, dus om nu elke morgen bij de bakker "Une panne hak hak hak" te moeten vragen... :droef:
Wordt niks dus.


*vertaling: gesneden brood*

Soldim
03-08-05, 16:36
Geplaatst door ~Panthera~
Nee joh, gewoon lekker blijven zitten in een rustig stadje, huisje kopen, deur dicht en alleen nog tussen 6 plankjes (of wit kleed) er weer uitgedragen worden. :D
Wat een rust.


Klinkt idylisch :D

Ben van 't voorjaar een weekje bij de oma van m'n (Franse) vrouw geweest. Woont een een boerderijtje in een erg rustig Frans dorpje. 'k Heb gloeiende, gloeiende nog nooit van me leven zo hard moeten werken :p

(tuin moest worden omgespit, dit, dat, zus en zo moest worden gezaaid, hout gehakt gras gemaait, schaap geslacht, sloot schoon gemaakt etc. etc.)

Ook het gebrek aan internet en riolering (niet noodzakelijk in die volgorde :D ) was even wennen.



Maar goed, ik ken geen Frans, en Frans mij niet, dus om nu elke morgen bij de bakker "Une panne hak hak hak" te moeten vragen... :droef:
Wordt niks dus.


*vertaling: gesneden brood*

Ik kon ook geen Frans (nu wat beter ;) ),, maar eh, ik heb nog nooit een snijmachine bij een Franse bakker gezien :D

Wide-O
03-08-05, 16:39
Geplaatst door Soldim

Ik kon ook geen Frans (nu wat beter ;) ),, maar eh, ik heb nog nooit een snijmachine bij een Franse bakker gezien :D

Je wil ook niet weten waar Panth zoal mee thuiskwam :D :D

Wide-O
03-08-05, 16:42
Oh, en over "losbandig" gesproken.

Weet je wat ik nou goor vind ?

Iemand Big Brother UK gezien gisteren ?

(ik niet, maar las er vandaag over)

Om over je nek te gaan.

http://bbs.scoobynet.co.uk/showthread.php?t=446466

Raar dat er Turken zijn die denken dat er nogal wat "easy women" rondlopen in Europa :staart:

mark61
03-08-05, 17:14
Geplaatst door Julien
nou ik hoor anders zelden klachten over de Fransen. :)
Ze zijn niet zulke ongemanierde bierdrinkers als de hollanders/engelsen/duitsers etc.
misschien is het wel de scheiding tussen de germaanse en romaanse volken, want over spaanse en italiaanse toeristen hoor ik ook weinig negatiefs..

Dat komt doordat ze hun land niet uitdurven.

Barcelonezen zijn verschrikkelijk asociale toeristen.

Oeroeboeroe
03-08-05, 17:21
Geplaatst door delirious


hangt erom wat mij betreft.

:haha:

Wide-O
03-08-05, 17:26
Geplaatst door mark61
Dat komt doordat ze hun land niet uitdurven.


Taalprobleempjeuh ?

Soldim
03-08-05, 17:29
Geplaatst door mark61
Dat komt doordat ze hun land niet uitdurven.

Barcelonezen zijn verschrikkelijk asociale toeristen.

En (sommige!) Italianen ook. Oh, en breek me de bek niet los over toeristen afkomstig uit La Suisse Romande.....

Wide-O
03-08-05, 17:30
Geplaatst door mark61
Barcelonezen zijn verschrikkelijk asociale toeristen.

Dat leren ze wellicht in Lloret de Mar :(

Maar verder, om dit nationaliteitenspelletje even te doorbreken (sorry folks) : de ergste toeristen die ik ooit heb mogen aanschouwen waren Belgen in Calpe (Sp.)

Heerlijk gerecht wordt opgediend. Echt goed gemaakt.

Mensen aan een tafel verder "edde goa giene majoneis veur moa ?"

Spaanse ober bracht beleefd en terstond een schaaltje mayo.

Wat er in z'n blik te lezen was wil je niet weten.

mark61
03-08-05, 17:34
Geplaatst door Wide-O
Taalprobleempjeuh ?

Zou je haast denken.

mark61
03-08-05, 17:35
Geplaatst door Wide-O
Mensen aan een tafel verder "edde goa giene majoneis veur moa ?"

Spaanse ober bracht beleefd en terstond een schaaltje mayo.

Wat er in z'n blik te lezen was wil je niet weten.

In Spanje maken ze de beste mahonesa. Wordt nog wel s serieus zelf gemaakt en geserveerd bij asperges bijvoorbeeld.

Wide-O
03-08-05, 17:39
Geplaatst door mark61
In Spanje maken ze de beste mahonesa. Wordt nog wel s serieus zelf gemaakt en geserveerd bij asperges bijvoorbeeld.

Maar niet bij paëlla toch ? :strik:

Mijn BB link gelezen Mark ? Enfin, misschien wil je dat liever niet. Ik heb je altijd al voorgehouden dat het UK volkje momenteel het meest racistische, geflipte, gefrustreerde, ontmenselijkte volk dezer aarde is :D

Uitzonderingen daargelaten uiteraard etc etc.

Volgend jaar vast ook in NL en B. Met een flesje Hoegaarden of Heineken dan, respectievelijk.

Wide-O
03-08-05, 17:41
Geplaatst door mark61
Zou je haast denken.

Ardennen lukt nog net. Oostkantons dan weer niet.

Tsja, dat heb je met dat soort "taalpolitiek".

mark61
03-08-05, 17:47
Geplaatst door Wide-O
Maar niet bij paëlla toch ? :strik:

Preferentemente niet, nee. :ego:


Mijn BB link gelezen Mark ? Enfin, misschien wil je dat liever niet. Ik heb je altijd al voorgehouden dat het UK volkje momenteel het meest racistische, geflipte, gefrustreerde, ontmenselijkte volk dezer aarde is :D

Ach, ik vond het nog wel gaan. :)

Olive Yao
03-08-05, 19:04
Geplaatst door Mark
dit zijn de duivelinnen:

http://images.fok.nl/upload/050803_272_lastigealis.jpg
Waar is Sadeeq?

~Panthera~
03-08-05, 19:35
Geplaatst door Soldim
Klinkt idylisch :D

Ben van 't voorjaar een weekje bij de oma van m'n (Franse) vrouw geweest. Woont een een boerderijtje in een erg rustig Frans dorpje. 'k Heb gloeiende, gloeiende nog nooit van me leven zo hard moeten werken :p

(tuin moest worden omgespit, dit, dat, zus en zo moest worden gezaaid, hout gehakt gras gemaait, schaap geslacht, sloot schoon gemaakt etc. etc.)

Ook het gebrek aan internet en riolering (niet noodzakelijk in die volgorde :D ) was even wennen.



Ik kon ook geen Frans (nu wat beter ;) ),, maar eh, ik heb nog nooit een snijmachine bij een Franse bakker gezien :D



:lol:

Doodmoe dus ?
K heb het al weer gezien: niks voor mij dus. :moe:

Ben er ook nog nooit geweest, vandaar mijn rare ideeen. :rolleyes:
Ze hebben geen gesneden brood, alleen stokbrood ? :argwaan:

gh.wille
03-08-05, 19:38
Geplaatst door Julien
ik denk dat dit een aardige top5 van meest gehate toeristen is;

1.Engelsen
2.Hollanders
3.Duitsers
4.Zweden
5.Amerikanen

Alleen de mannen zeker , gezien de topic zijn de vrouwen meer dan welkom !
:watte?:

sjo
03-08-05, 23:09
Geplaatst door gh.wille
Alleen de mannen zeker , gezien de topic zijn de vrouwen meer dan welkom !


Mensen moeten niet verder van hun huizen gaan dan tot waar hun voeten hen kunnen dragen.

gr.
sjo

Rabi'ah.
04-08-05, 09:40
Geplaatst door Julien
Marmaris was echt the bomb. elke dag uitgaan, veel plezier gemaakt. Elke dag lekker 40 graden. Alleen vond ik dat er te weinig cultuur was (leek wel een pretpark) en er waren te veel blonde mensen :hihi:

maar ik heb fijne herinneringen aan de Barstreet :p

Nou, ik ben een jaar of 4 geleden in Marmaris geweest, maar toen was het nog alleen toerisme-in-opkomst.

Ik vond het echt heel leuk daar, cultuur is er zeker ook, niet in Marmaris zelf, maar in de buurt heb je de overblijfselen van het tempelcomplex en de stad Efeze, waar ik ook geweest ben.

We hadden een hele goeie gids die er echt verstand van had (iets wat mijn pa en ik met onze klassieke opleiding natuurlijk zo doorhadden :hihi: ).

Verder hadden we nog een soort van hostess, van Koerdische afkomst, die helemaal begon te glimmen toen bleek dat we wisten wie Atatürk was.

Wat me wel opviel, was dat ze weinig zwarte mensen gewend waren, we waren echt een attractie daar.........ze wilden steeds weten waar we vandaan kwamen en aan ons haar voelen enzo, maar ik vond het niet erg, ik voelde me net een filmster. :strik:


:D

mark61
04-08-05, 10:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat me wel opviel, was dat ze weinig zwarte mensen gewend waren, we waren echt een attractie daar.........ze wilden steeds weten waar we vandaan kwamen en aan ons haar voelen enzo, maar ik vond het niet erg, ik voelde me net een filmster. :strik:
:D

Knap debiel dan. Die lui zijn zeker nooit in Istanboel geweest. Daar lopen nog wel wat zwarte Turken rond. Voor het gemak heten ze allemaal Bilal, geloof ik.

Rabi'ah.
04-08-05, 10:15
Geplaatst door mark61
Knap debiel dan. Die lui zijn zeker nooit in Istanboel geweest. Daar lopen nog wel wat zwarte Turken rond. Voor het gemak heten ze allemaal Bilal, geloof ik.

Hmz ja ach, onbekend maakt nieuwsgierig. Ik vraag me weleens af of dat de andere kant op ook zo is.

Ik heb weleens bijzonder interessante gesprekken (en dat meen ik serieus!) met kleine kinderen gevoerd die zich afvroegen waarom ik zwart was en zij wit.

Heb je dat in Afrika ook weleens meegemaakt, dat ze dat vroegen? On the other hand, laatst las ik ook een verhaal over een Nederlands meisje in Ghana dat daar in de dorpen net zo'n attractie was als ik. :hihi:

mark61
04-08-05, 10:44
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik heb weleens bijzonder interessante gesprekken (en dat meen ik serieus!) met kleine kinderen gevoerd die zich afvroegen waarom ik zwart was en zij wit.

Heb je dat in Afrika ook weleens meegemaakt, dat ze dat vroegen? On the other hand, laatst las ik ook een verhaal over een Nederlands meisje in Ghana dat daar in de dorpen net zo'n attractie was als ik. :hihi:

Ik was ook een attractie. Kleine kinderen verborgen zich gillend in moeder's rokken. Groot oproer op de markt. Van enig interessant gesprek kon verder geen sprake meer zijn, nog afgezien van het feit dat kleine Afrikaantjes nauwelijks Engels of Frans spreken.

~Panthera~
04-08-05, 10:48
Geplaatst door mark61
Ik was ook een attractie. Kleine kinderen verborgen zich gillend in moeder's rokken. Groot oproer op de markt. Van enig interessant gesprek kon verder geen sprake meer zijn, nog afgezien van het feit dat kleine Afrikaantjes nauwelijks Engels of Frans spreken.


Vind je het gek ? :ego:

:hihi:

Rabi'ah.
04-08-05, 10:50
Geplaatst door mark61
Ik was ook een attractie. Kleine kinderen verborgen zich gillend in moeder's rokken. Groot oproer op de markt. Van enig interessant gesprek kon verder geen sprake meer zijn, nog afgezien van het feit dat kleine Afrikaantjes nauwelijks Engels of Frans spreken.

Goh, zo eng vond ik jou nou ook weer niet. :hihi: (Geintje)

Anyhow, lijkt me geen leuke ervaring. Mensen die op je reageren alsof je een soort buitenaards wezen/monster bent. :verward:

Rabi'ah.
04-08-05, 10:50
Geplaatst door ~Panthera~
Vind je het gek ? :ego:

:hihi:

:haha:



:nerveus:

Wide-O
04-08-05, 10:50
Ik heb dat zelfs gewoon hier in België :watte?:

Rabi'ah.
04-08-05, 10:53
Geplaatst door Wide-O
Ik heb dat zelfs gewoon hier in België :watte?:


:hihi:



:D

~Panthera~
04-08-05, 10:54
Geplaatst door Wide-O
Ik heb dat zelfs gewoon hier in België :watte?:


Tja............................................... ........... :engel:

mark61
04-08-05, 10:55
Geplaatst door Rabi'ah.
Goh, zo eng vond ik jou nou ook weer niet. :hihi: (Geintje)

Anyhow, lijkt me geen leuke ervaring. Mensen die op je reageren alsof je een soort buitenaards wezen/monster bent. :verward:

Oh, ik vond het wel wat hebben. De volwassenen ook. Die waren Trots en Blij dat zo'n witneus zich verwaardigde hun drabbige markten te bezoeken. Zonder tropenhelm en witte handschoenen, mind you. Dan wou ik al die locale drankjes proberen die in plastic zakken werden verkocht, mocht ik weer niet. Veels te gevaarlijk voor breekbare blanken. Stiekem toch gedaan.

mark61
04-08-05, 10:56
Geplaatst door ~Panthera~
Vind je het gek ? :ego:

:hihi:

Ja.

Wacht maar tot ze jou zien. :D

Rabi'ah.
04-08-05, 10:57
Geplaatst door mark61
Oh, ik vond het wel wat hebben. De volwassenen ook. Die waren Trots en Blij dat zo'n witneus zich verwaardigde hun drabbige markten te bezoeken. Zonder tropenhelm en witte handschoenen, mind you. Dan wou ik al die locale drankjes proberen die in plastic zakken werden verkocht, mocht ik weer niet. Veels te gevaarlijk voor breekbare blanken. Stiekem toch gedaan.

Minderwaardigheidscomplex rouleert. :moe:

:jammer:

mark61
04-08-05, 10:57
Geplaatst door Wide-O
Ik heb dat zelfs gewoon hier in België :watte?:

Terecht. Tis dat ik mijn moeder niet bij me had en ze geen rokken droeg.

~Panthera~
04-08-05, 10:57
Geplaatst door mark61
Ja.

Wacht maar tot ze jou zien. :D


http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/s065.gif

mark61
04-08-05, 10:58
Geplaatst door Rabi'ah.
Minderwaardigheidscomplex rouleert. :moe:

:jammer:

Mmm. Eerder een teveel aan Respect. Ik weet niet waar dat vandaan komt, geen mens die daar nog de koloniale tijd heeft meegemaakt. Alhoewel, veel hebben het wel over de ervaringen van hun ouders. Meestal positief ook nog. Brrr?

Rabi'ah.
04-08-05, 11:00
Geplaatst door mark61
Mmm. Eerder een teveel aan Respect. Ik weet niet waar dat vandaan komt, geen mens die daar nog de koloniale tijd heeft meegemaakt. Alhoewel, veel hebben het wel over de ervaringen van hun ouders. Meestal positief ook nog. Brrr?

Hebi's worden overgedragen. Generatie op generatie.

mark61
04-08-05, 11:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Hebi's worden overgedragen. Generatie op generatie.

Mja. Ik heb altijd het idee dat lichter & blanker altijd al als beter werd gezien, nog voor er enige blanke in beeld kwam. Geldt iig voor Zuid-Amerika.

In Ghana heet een blanke een 'akwesi brune'. Een 'witte op-zondag-geborene'. Ook daar leeft het idee 'zondagskind'. Zoals je weet (?) zijn er 2x 7 voornamen in het Twi (Ashanti), naar je geboortedag. Zondag staat met stip bovenaan. Suggereert dat het idee al ouder is.
In Guinee kreeg ik hetzelfde idee, daar gaven ze hoog op van Fulani-dames. Wegens lichtheid, niet wegens lijken op blanken. Dacht ik te begrijpen.
In Kameroen kreeg ik van Nigerianen die feest vierden wegens geboorte dochter (keiharde muziek, veel bier) de pasgeborene in de armen gedrukt, ws. wegens mijn 'heilzame invloed'. Ik durfde niet te vragen waarom ik daar een uur met dat kind moest zitten in de herrie en de bierdampen, magoed, eigen interpretatie. Zag er ws. wel schattig uit.

Rabi'ah.
04-08-05, 11:19
Geplaatst door mark61
Mja. Ik heb altijd het idee dat lichter & blanker altijd al als beter werd gezien, nog voor er enige blanke in beeld kwam. Geldt iig voor Zuid-Amerika. In Guinee kreeg ik hetzelfde idee, daar gaven ze hoog op van Fulani-dames. Wegens lichtheid, niet wegens lijken op blanken. Dacht ik te begrijpen.

Mja, zou kunnen. Dat was hier vroeger ook zo.

Maar later werd juist een gebruinde huidskleur statussymbool, want gebruind=veel geld om op vakantie in het buitenland bruin te bakken=rijk.

Hetzelfde geldt ook voor het schoonheidsideaal dun/dik.

~Panthera~
04-08-05, 11:22
Geplaatst door Rabi'ah.

Hetzelfde geldt ook voor het schoonheidsideaal dun/dik.

Zeker nu ook anorexia geworden ? :droef:

mark61
04-08-05, 11:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Mja, zou kunnen. Dat was hier vroeger ook zo.

Maar later werd juist een gebruinde huidskleur statussymbool, want gebruind=veel geld om op vakantie in het buitenland bruin te bakken=rijk.

Hetzelfde geldt ook voor het schoonheidsideaal dun/dik.

Ik ken inderdaad nogal wat bruinige mensen die in verwarring verkeren. Moet ik nou naar het strand of niet? Maar veel Surinamers gaan toch wel naar het strand tegenwoordig, dacht ik. Mogen ook bruin worden.

Dun/dik, daar had ik het laatst al s over gehad. Verwarrend allemaal, dat moderne leven.

EDIT: die smetvrees is geloof ik wel geïmporteerd.

Rabi'ah.
04-08-05, 11:28
Geplaatst door ~Panthera~
Zeker nu ook anorexia geworden ? :droef:

In veel landen helaas wel, ja. :moe:

Alhoewel anorexia in Marokko bijvoorbeeld nagenoeg niet voor schijnt te komen en volgens mij vallen Afrikaanse en Surinaamse mannen ook nog steeds op euhm voluptueuze dames. :hihi:

~Panthera~
04-08-05, 11:32
Geplaatst door Rabi'ah.
volgens mij vallen Afrikaanse en Surinaamse mannen ook nog steeds op euhm voluptueuze dames. :hihi:


gelukkig, er zijn nog ECHTE mannen. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c032.gif

Rabi'ah.
04-08-05, 11:32
Geplaatst door ~Panthera~
gelukkig, er zijn nog ECHTE mannen. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c032.gif



:wink:

Rabi'ah.
04-08-05, 11:35
Geplaatst door mark61
Mja. Ik heb altijd het idee dat lichter & blanker altijd al als beter werd gezien, nog voor er enige blanke in beeld kwam. Geldt iig voor Zuid-Amerika.

In Ghana heet een blanke een 'akwesi brune'. Een 'witte op-zondag-geborene'. Ook daar leeft het idee 'zondagskind'. Zoals je weet (?) zijn er 2x 7 voornamen in het Twi (Ashanti), naar je geboortedag. Zondag staat met stip bovenaan. Suggereert dat het idee al ouder is.
In Guinee kreeg ik hetzelfde idee, daar gaven ze hoog op van Fulani-dames. Wegens lichtheid, niet wegens lijken op blanken. Dacht ik te begrijpen.
In Kameroen kreeg ik van Nigerianen die feest vierden wegens geboorte dochter (keiharde muziek, veel bier) de pasgeborene in de armen gedrukt, ws. wegens mijn 'heilzame invloed'. Ik durfde niet te vragen waarom ik daar een uur met dat kind moest zitten in de herrie en de bierdampen, magoed, eigen interpretatie. Zag er ws. wel schattig uit.


Dat van die voornamen wist ik.

Het heeft dus niet alleen te maken met het minderwaardigheidscomplex t.o.v. witten vanwege de kolonisatie.

Maar volgens mij is het tegenwoordig, doordat het nou eenmaal gegaan is zoals het gegaan is, nog moeilijk van elkaar te scheiden.

mark61
04-08-05, 11:41
Geplaatst door Rabi'ah.
Maar volgens mij is het tegenwoordig, doordat het nou eenmaal gegaan is zoals het gegaan is, nog moeilijk van elkaar te scheiden.

Ik ben toch nog nooit een Ghanees met een minderwaardigheidscomplex tegengekomen, dacht ik. Ze zijn heel nuchter over de positieve en negatieve kanten van Europeanen en ander volk.

Ik denk dat die kolonisatie-minderwaardigheidsideologie iets van later en hier en hoger opgeleid is. Afrikanen zijn niet anders gewend dan van tijd tot tijd door andere volkeren overvleugeld te worden, net als iedereen overal, trouwens. Wat voor kleur die lui hebben doet er niet zo toe. Voor een Ga of een 'Zongo' maakt het niet veel uit of ie nou door een Ashanti of een Brit onderdrukt wordt. Of eigenlijk wel, de Britten waren er een ster in de 'onderdrukte' volkeren te 'gebruiken' in hun ambtenarenapparaat. Dat garandeert wat 'objectiever' bestuur. Zo waren het, ook door toeval, de Yoruba die in Nigeria de vette baantjes kregen (en de Fante in Ghana). Dat wordt ze geloof ik niet eens kwalijk genomen, de anderen zouden het ook doen als ze de kans kregen. Maar iedereen wil nu wel een deel van de koek. Overal rukken de (toevallig islamitische)noordelingen op naar de zuidelijke hoofdsteden.

Rabi'ah.
04-08-05, 11:50
Geplaatst door mark61
Ik ben toch nog nooit een Ghanees met een minderwaardigheidscomplex tegengekomen, dacht ik. Ze zijn heel nuchter over de positieve en negatieve kanten van Europeanen en ander volk.

En waar komt dat straighten en huid bleken dan vandaan?


Geplaatst door mark61

Ik denk dat die kolonisatie-minderwaardigheidsideologie iets van later en hier en hoger opgeleid is. Afrikanen zijn niet anders gewend dan van tijd tot tijd door andere volkeren overvleugeld te worden, net als iedereen overal, trouwens. Wat voor kleur die lui hebben doet er niet zo toe. Voor een Ga of een 'Zongo' maakt het niet veel uit of ie nou door een Ashanti of een Brit onderdrukt wordt. Of eigenlijk wel, de Britten waren er een ster in de 'onderdrukte' volkeren te 'gebruiken' in hun ambtenarenapparaat. Dat garandeert wat 'objectiever' bestuur. Zo waren het, ook door toeval, de Yoruba die in Nigeria de vette baantjes kregen (en de Fante in Ghana). Dat wordt ze geloof ik niet eens kwalijk genomen, de anderen zouden het ook doen als ze de kans kregen. Maar iedereen wil nu wel een deel van de koek. Overal rukken de (toevallig islamitische)noordelingen op naar de zuidelijke hoofdsteden.

Mja. Geschiedenis. Klinkt iig heel interessant allemaal.

Hoe zit het eigenlijk in de voormalige kolonies van Frankrijk in West-Afrika?

Umarvlie
04-08-05, 11:58
Geplaatst door Julien
dan ben je een typische Nederlandse Marokkaan. Want de Marokkanen in Marokko hebben geen enkele wrok t.o.v. Frankrijk en spreken vaak uitstekend de taal (toen ik in Marokko was, kon ik gewoon met iedereen Frans praten). De Franse kolonisatie had natuurlijk ook haar zwarte bladzijdes, maar Frankrijk heeft ook goede dingen gedaan. Zoals rechtspraak, infrastructuur, onderwijs.

Bah... die uitspraak van "heeft ook goede dingen gedaan" lijkt mij teveel op een andere zo van "hitler heeft toch ook snelwegen gebouwd"

Geen enkel excuus. Fout is gewoon fout. (Net zoals elk land met een koloniaal verleden overigens hoor, niet allen Frankrijk, kijk maar hoe Nederland worstelt met de onafhankelijklheid van Indonesie).

Rabi'ah.
04-08-05, 12:01
Geplaatst door Umarvlie
Bah... die uitspraak van "heeft ook goede dingen gedaan" lijkt mij teveel op een andere zo van "hitler heeft toch ook snelwegen gebouwd"

Geen enkel excuus. Fout is gewoon fout. (Net zoals eklk land met een koloniaal verleden overigens hoor, niet allen Frankrijk, kijk maar hoe Nederland worstelt met de onafhankelijklheid van Indonesie).

Eens.

Umarvlie
04-08-05, 12:04
Geplaatst door Rabi'ah.
En waar komt dat straighten en huid bleken dan vandaan?

't gaat tegenwoordig nog veel verder... ooit eens gehoord van "anal bleeching"?



Mja. Geschiedenis. Klinkt iig heel interessant allemaal.

Hoe zit het eigenlijk in de voormalige kolonies van Frankrijk in West-Afrika?

Slecht... praten nog steeds frans dus hebben weinig kans op de internationale markten..... :melig2:

Rabi'ah.
04-08-05, 12:05
Geplaatst door Umarvlie
't gaat tegenwoordig nog veel verder... ooit eens gehoord van "anal bleeching"?

Nee en ik wil het niet weten ook. :wat?!:



Geplaatst door Umarvlie

Slecht... praten nog steeds frans dus hebben weinig kans op de internationale markten..... :melig2:

Hollandsch anti-gallisme vermomd als anti-kolonialisme, tis me wat. :jammer:

:fpuh:

Umarvlie
04-08-05, 12:11
Geplaatst door Rabi'ah.
Hollandsch anti-gallisme vermomd als anti-kolonialisme, tis me wat. :jammer:

rare jongens die Galliers..... :melig2:

Overigens, ik heb geen hekel aan fransen in het algemeen maar wel aan Parijzenaars in het bijzonders... stelletje arrogante horkerige hufters! :boos:

Wide-O
04-08-05, 12:15
"Bwana Kitoko" was het toch :cheefbek:

Umarvlie
04-08-05, 12:18
Geplaatst door Wide-O
"Bwana Kitoko" was het toch :cheefbek:

Nee Tuan Besar... wij zijn uit al onze Afrikaanse Kolonies (Suriname en Zuid Afrika) getrapt he....

mark61
04-08-05, 13:20
Geplaatst door Rabi'ah.
En waar komt dat straighten en huid bleken dan vandaan?

Tsja, vraag het ze. Ik heb geen idee. Ik begrijp nooit waarom vrouwen altijd zo aan hun uiterlijk zitten te toddiken.


Hoe zit het eigenlijk in de voormalige kolonies van Frankrijk in West-Afrika?

Beroerd.

Ehhm, wa bedoel je? Het viel mij op dat ze totaal in de war zijn. Halve fransoosjes en halve Afrikanen. Ze weten niet waar ze bij willen horen. Heel anders dan de Engelstaligen, die hebben veel meer zelfvertrouwen en veel minder hebi's. Vond ik dan.

mark61
04-08-05, 13:22
Geplaatst door Umarvlie
... kijk maar hoe Nederland worstelt met de onafhankelijklheid van Indonesie).

Long time no see kroketteneter!

Indonesië heeft onderhand zelf een koloniaal verleden.

mark61
04-08-05, 13:23
Geplaatst door Umarvlie
Slecht... praten nog steeds frans dus hebben weinig kans op de internationale markten..... :melig2:

Daar zijn ze zich in toenemende mate van bewust. Kwam o.a. Nigeraan (uit NIGER) tegen die in Accra, Ghana, 'business studies' (biezniez stadiez) had gedaan. Nog wel een dijk van een accent.

Rabi'ah.
04-08-05, 13:26
Geplaatst door mark61
Tsja, vraag het ze. Ik heb geen idee. Ik begrijp nooit waarom vrouwen altijd zo aan hun uiterlijk zitten te toddiken.

Omdat ze denken dat mannen dat belangrijk vinden.

Nou is dat denk ik wel zo, maar ik heb nog nooit gehoord van een man die een geblondeerde magere spriet met 3 kilo make-up op mooi vindt.

Of, althans, als vrouw wil. :hihi:



Geplaatst door mark61

Beroerd.

Ehhm, wa bedoel je? Het viel mij op dat ze totaal in de war zijn. Halve fransoosjes en halve Afrikanen. Ze weten niet waar ze bij willen horen. Heel anders dan de Engelstaligen, die hebben veel meer zelfvertrouwen en veel minder hebi's. Vond ik dan.

Hmz. Zou dat liggen aan de "volksaard" van die voormalige gekoloniseerde volkeren of aan het soort kolonisatie?

Fransen zijn veel nationalistischer en zullen ook eerder de Franse identiteit willen opdringen en bij de Engelsen was het bek houden of belasting betalen? Ik noem maar een dwarsstraat.

En is er wat dat betreft een groot verschil tussen de Franse kolonies in Noord- en in Sub-Sahara-Afrika?

Umarvlie
04-08-05, 13:27
Geplaatst door mark61
Long time no see kroketteneter!

Huh??? nee hoor geen haram kroketten voor mij!

Ben trouwens weer weg na vandaag... 4 weken indonesia dus... mijn witte pak en strooien hoed weer uit de kast getrokken.... :roker: ik ga terug naar mijn plantages!

mark61
04-08-05, 13:28
Geplaatst door Umarvlie
Nee Tuan Besar... wij zijn uit al onze Afrikaanse Kolonies (Suriname en Zuid Afrika) getrapt he....

Suriname was meer een onvrijwillige scheiding met éénmalige alimentatie. Je kan niet zeggen dat een meerderheid van de Surinamers enthousiast voor de onafhankelijkheid was.

ZA is NL wel uitgetrapt, maar door de Britten eerder dan de Afrikaners. De echte Afrikanen hadden bij dit alles niks in te brengen.

Indonesië, daar is NL uitgetrapt door de Amerikanen.

Niet dat het er allemaal frisser op wordt.

Rabi'ah.
04-08-05, 13:28
Geplaatst door Umarvlie
Huh??? nee hoor geen haram kroketten voor mij!


Wel halal kroketten? Alhoewel, die zooi is niet te vreten. Frikadellen rule. :wijs:


Geplaatst door Umarvlie

Ben trouwens weer weg na vandaag... 4 weken indonesia dus... mijn witte pak en strooien hoed weer uit de kast getrokken.... :roker: ik ga terug naar mijn plantages!

Schaam je! :mad:



























:hihi:

Rabi'ah.
04-08-05, 13:30
Geplaatst door mark61
Suriname was meer een onvrijwillige scheiding met éénmalige alimentatie. Je kan niet zeggen dat een meerderheid van de Surinamers enthousiast voor de onafhankelijkheid was.

.

Really? De verhalen die ik o.a. van mijn ouders en familie heb gehoord, waren heel anders. De Hindoestanen en Chinezen waren geloof ik wel wat minder blij, en terecht. Bang dat het uit zou lopen op rassenrellen zoals in Brits-Guyana.

Umarvlie
04-08-05, 13:31
Geplaatst door Rabi'ah.
Schaam je! :mad:

Nee hoor, helemaal niet, mijn vrouw zit er al maar die is veel te zachtmoedig en laat haar voormalige landgenoten (howel, voormalig, ze is nooit Nederlandsche geworden!) een beetje over haar heenlopen dus de Tuan Besar moet weer terug en de boel op orde maken!!

Rabi'ah.
04-08-05, 13:33
Geplaatst door Umarvlie
Nee hoor, helemaal niet, mijn vrouw zit er al maar die is veel te zachtmoedig en laat haar voormalige landgenoten (howel, voormalig, ze is nooit Nederlandsche geworden!) een beetje over haar heenlopen dus de Tuan Besar moet weer terug en de boel op orde maken!!

Ja, ja. :ego:


Smoesjes. :duivels:

Umarvlie
04-08-05, 13:33
Geplaatst door Rabi'ah.
Really? De verhalen die ik o.a. van mijn ouders en familie heb gehoord, waren heel anders. De Hindoestanen en Chinezen waren geloof ik wel wat minder blij, en terecht. Bang dat het uit zou lopen op rassenrellen zoals in Brits-Guyana.

Klopt toch wel, de bevolking ging toen (ze hadden de keuze of daar blijven als Surinamer of naar Nederland als Hollander) met 300.000 omlaag van ongeveer 700.000 naar zo'n 400.000 .... dus er waren toch wel grote groepen (hele hordes volgens sommigen) die niet zo blij waren....

mark61
04-08-05, 13:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Omdat ze denken dat mannen dat belangrijk vinden.

Tegen mij ontkennen ze dat altijd. 'Ik doe het voor mezelf', zeggen ze dan dapper. Ik denk daarentegen dat ze op een onbewoond eiland die moeite niet zouden nemen.


Nou is dat denk ik wel zo, maar ik heb nog nooit gehoord van een man die een geblondeerde magere spriet met 3 kilo make-up op mooi vindt.

Toch lopen ze bij bosjes rond. Waarmee maar bewezen is dat niet mannen, maar vrouwen zelf zich opjagen in de make-upbewapeningswedloop. Ik vind het allemaal maar niks.


Hmz. Zou dat liggen aan de "volksaard" van die voormalige gekoloniseerde volkeren of aan het soort kolonisatie?

Soort kolonisatie. Veel volkeren leefden gedeeltelijk onder Frans, en gedeeltelijk onder Engels bewind, dus dat zou wel erg toevallig zijn. Fransen hadden een 'beschavingsopdracht', dachten ze, dwz. ze grepen steeds naast de hoofdprijs, dus gingen ze maar de superioriteit van de Franse beschaving uitdragen. Je moet wat, daar in de woestijn.

Engelsen zijn efficiënt, die pakken de locale baas bij zijn taas, dan volgt de rest vanzelf. Werkt prima. Stuk goedkoper. Kijk naar India.


En is er wat dat betreft een groot verschil tussen de Franse kolonies in Noord- en in Sub-Sahara-Afrika?

Nee, ik geloof het niet, als ik zo s naar mijn ervaringen kijk. Arabische beschaving plus islam of niet, maakt geloof ik niet uit.

Rabi'ah.
04-08-05, 13:35
Geplaatst door Umarvlie
Klopt toch wel, de bevolking ging toen (ze hadden de keuze of daar blijven als Surinamer of naar Nederland als Hollander) met 300.000 omlaag van ongeveer 700.000 naar zo'n 400.000 .... dus er waren toch wel grote groepen (hele hordes volgens sommigen) die niet zo blij waren....

Volgens mij had dat eerder te maken met de armoede, maar het fijne weet ik er niet van.

En volgens mij was er ook een verschil tussen de mening van de mensen hier en de mening van de mensen daar.

mark61
04-08-05, 13:36
Geplaatst door Umarvlie
Huh??? nee hoor geen haram kroketten voor mij!

Ik kan me nochtans een scène herinneren met kroketten die over de grond rolden. Er zijn overigens zat halale kroketten te vinden. Tis maar dat je het weet.


Ben trouwens weer weg na vandaag... 4 weken indonesia dus... mijn witte pak en strooien hoed weer uit de kast getrokken.... :roker: ik ga terug naar mijn plantages!

Lekker rampokken in de desah. Kijk je even of ze goed voor de thee zorgen?

mark61
04-08-05, 13:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Really? De verhalen die ik o.a. van mijn ouders en familie heb gehoord, waren heel anders. De Hindoestanen en Chinezen waren geloof ik wel wat minder blij, en terecht. Bang dat het uit zou lopen op rassenrellen zoals in Brits-Guyana.

Inderdaad, alleen de creolen waren in meerderheid voor. Nipte meerderheid in het parlement, doordat uiteindelijk Lachmon omging, als ik het me goed herinner. De rest werd eigenlijk niks gevraagd. Vandaar dat de Hindoestanen als een speer vertrokken. Creolen ook trouwens, vind je dat niet gek? :hihi:

Umarvlie
04-08-05, 13:38
Geplaatst door mark61
Kijk je even of ze goed voor de thee zorgen?

De thee neem ik zelf mee... (ongeloofelijk maar waar - vriuchtenthee want die vinden ze daar zooo lekker ... bah).

mark61
04-08-05, 13:41
Geplaatst door Rabi'ah.
Volgens mij had dat eerder te maken met de armoede, maar het fijne weet ik er niet van.

En volgens mij was er ook een verschil tussen de mening van de mensen hier en de mening van de mensen daar.

Armoede? Suriname was toen stukken rijker dan nu. Eigenlijk was iedereen tevree, alleen Den Uyl wilde van de koloniale 'schandvlek' af, plus een paar verdwaasde creoolse anti-kolonialistische theoretici. Die waren eigenlijk te laat geboren, het kolonialisme begon immers eindelijk net leuk te worden. Dan waren die Antillianen slimmer. :lachu:

En nu werken Surinamers als gastarbeiders op de Antillen. De Antillianen lachen zich gek. Hoewel, ze vinden het maar een zooitje arrogante negers & hindoestanen. :hihi:

Rabi'ah.
04-08-05, 13:43
Geplaatst door mark61
Tegen mij ontkennen ze dat altijd. 'Ik doe het voor mezelf', zeggen ze dan dapper. Ik denk daarentegen dat ze op een onbewoond eiland die moeite niet zouden nemen.

Ja. Alhoewel het natuurlijk wel zo is dat het verzorgen van jezelf en leuk aankleden niet voor een ander hoeft te zijn. Maar vaak doe je het niet eens bewust. Mannen doen dat geloof ik minder. Alhoewel dat denk ik veranderd is vanaf De Opkomst Der Allochtone Mannen.



Geplaatst door mark61

Toch lopen ze bij bosjes rond. Waarmee maar bewezen is dat niet mannen, maar vrouwen zelf zich opjagen in de make-upbewapeningswedloop. Ik vind het allemaal maar niks.

Ik ook.



Geplaatst door mark61

Soort kolonisatie. Veel volkeren leefden gedeeltelijk onder Frans, en gedeeltelijk onder Engels bewind, dus dat zou wel erg toevallig zijn. Fransen hadden een 'beschavingsopdracht', dachten ze, dwz. ze grepen steeds naast de hoofdprijs, dus gingen ze maar de superioriteit van de Franse beschaving uitdragen. Je moet wat, daar in de woestijn.

Engelsen zijn efficiënt, die pakken de locale baas bij zijn taas, dan volgt de rest vanzelf. Werkt prima. Stuk goedkoper. Kijk naar India.

Juist, ja. Doet me wel denken aan het verschil tussen Hollanders en Spanjaarden. Laatsgenoemden waren in de weer om de gekoloniseerde volkeren katholiek te maken, terwijl het de Nederlanders geen moer interesseerde waar je in geloofde, zolang je maar niet in opstand kwam.

Zou dat nou iets mediterraans zijn, dat willen opdringen van de iegen cultuur? :hihi:

Laat Juul me maar niet horen. :D




Geplaatst door mark61

Nee, ik geloof het niet, als ik zo s naar mijn ervaringen kijk. Arabische beschaving plus islam of niet, maakt geloof ik niet uit.

Aha.

Rabi'ah.
04-08-05, 13:45
Geplaatst door mark61
Armoede? Suriname was toen stukken rijker dan nu. Eigenlijk was iedereen tevree, alleen Den Uyl wilde van de koloniale 'schandvlek' af, plus een paar verdwaasde creoolse anti-kolonialistische theoretici. Die waren eigenlijk te laat geboren, het kolonialisme begon immers eindelijk net leuk te worden. Dan waren die Antillianen slimmer. :lachu:


Dat het nu armer is, komt door Bouta. Alhoewel het de laatste jaren beter gaat. Verder heb ik te weinig kennis over het onderwerp maar nogmaals, de indruk die ik gekregen heb, is totaal anders.


Geplaatst door mark61

En nu werken Surinamers als gastarbeiders op de Antillen. De Antillianen lachen zich gek. Hoewel, ze vinden het maar een zooitje arrogante negers & hindoestanen. :hihi:

Surinamers zijn inderdaad de best opgeleiden van het hele Caribisch gebied. :ego:

mark61
04-08-05, 13:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja. Alhoewel het natuurlijk wel zo is dat het verzorgen van jezelf en leuk aankleden niet voor een ander hoeft te zijn. Maar vaak doe je het niet eens bewust. Mannen doen dat geloof ik minder. Alhoewel dat denk ik veranderd is vanaf De Opkomst Der Allochtone Mannen.

Is dat zo? Jij gaat in je eentje je bek volsmeren met chemicaliën omdat je dat zo leuk vindt? En je leuk aankleden? Voor wie dan? Voor de kokosnoten op je onbewoonde eiland die af en toe naar beneden komen zeilen? Neuj mevrouw, alles is semiotiek. Alle uiterlijke verzorging is een sociaal verschijnsel.

Je wou zeggen dat die allochtone mannen allemaal zo fris ruiken en zo heerlijk geschoren zijn? Je denkt zeker aan Sur en Ant. Voor de rest ben ik niet overtuigd.


Juist, ja. Doet me wel denken aan het verschil tussen Hollanders en Spanjaarden. Laatsgenoemden waren in de weer om de gekoloniseerde volkeren katholiek te maken, terwijl het de Nederlanders geen moer interesseerde waar je in geloofde, zolang je maar niet in opstand kwam.

Zolang het geld maar binnenstroomde, bedoel je.


Zou dat nou iets mediterraans zijn, dat willen opdringen van de iegen cultuur? :hihi:

Tis iets voor losers. Think about it. Alleen een onzekere moet zo nodig iets promoten.

Wide-O
04-08-05, 14:02
Geplaatst door mark61
Alle uiterlijke verzorging is een sociaal verschijnsel.


Aha ! Eindelijk iets waar we het hartsgrondig 100 % over oneens zijn :lachu:

Umarvlie
04-08-05, 14:04
Geplaatst door Wide-O
Aha ! Eindelijk iets waar we het hartsgrondig 100 % over oneens zijn :lachu:

't heeft inderdaad met vleselijke wellust te maken.... :duim:

mark61
04-08-05, 14:05
Geplaatst door Wide-O
Aha ! Eindelijk iets waar we het hartsgrondig 100 % over oneens zijn :lachu:

Hoor wie t zegt. Barbaar.

mark61
04-08-05, 14:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat het nu armer is, komt door Bouta. Alhoewel het de laatste jaren beter gaat. Verder heb ik te weinig kennis over het onderwerp maar nogmaals, de indruk die ik gekregen heb, is totaal anders.

Dr is een gierende drugseconomie met villa's, 4wds en nachtclubs ja. De overheid functioneert slechter dan ooit. Geen belastinginning, alle ziekenhuizen, scholen, de universiteit storten in. Vooral na Bosjes brugstunt. Dr was meteen jaren geen geld voor niks meer. Nog afgezien van wat hij in zijn eigen klep gestoken heeft.


Surinamers zijn inderdaad de best opgeleiden van het hele Caribisch gebied. :ego:

Gelukkig verdienen ze er ook 10x zoveel als in Sur. Alhoewel ik niet op de Antillen zou willen leven. Je kan er niet eens normaal eten. Dan liever arm in Sur. Hoewel, die hebben weer geen strand. Moek naar de Colakreek.

mark61
04-08-05, 14:10
Geplaatst door Umarvlie
't heeft inderdaad met vleselijke wellust te maken.... :duim:

Das haraam in je eentje.

Wide-O
04-08-05, 14:10
Geplaatst door mark61
Hoor wie t zegt. Barbaar.

Mijn look is mij gek genoeg opgedrongen door een aantal ex-en :ego: I'm not kidding.

Maar serieuzer: het is natuurlijk niet alleen maar een sociaal verschijnsel. Er zit wel een enorme culturele component in (vroegah vonden "we" mollige vrouwen veel mooier dan zo'n lucifer), en wat "aantrekkelijk" is verschilt uiteraard erg van cultuur tot cultuur. Maar dat we ons "opmaken" is al zo oud als de straat, en is niet eens een puur menselijk verschijnsel.

Umarvlie
04-08-05, 14:10
Geplaatst door mark61
Das haraam in je eentje.

Nood breekt wet... ook in de Islam.... :lol:

mark61
04-08-05, 14:17
Geplaatst door Wide-O
Mijn look is mij gek genoeg opgedrongen door een aantal ex-en :ego: I'm not kidding.

Maar serieuzer: het is natuurlijk niet alleen maar een sociaal verschijnsel. Er zit wel een enorme culturele component in (vroegah vonden "we" mollige vrouwen veel mooier dan zo'n lucifer), en wat "aantrekkelijk" is verschilt uiteraard erg van cultuur tot cultuur. Maar dat we ons "opmaken" is al zo oud als de straat, en is niet eens een puur menselijk verschijnsel.

Maar wel een sociaal verschijnsel. In plaats van mijn stelling te bestrijden zit je m achtermekaar te bevestigen.

Wide-O
04-08-05, 14:28
Geplaatst door mark61
Maar wel een sociaal verschijnsel. In plaats van mijn stelling te bestrijden zit je m achtermekaar te bevestigen.

Ik proefde een beetje uit jouw "ik vind het maar niks" dat het alleen maar een vreemde culturele, halvelings westerse, uiting zou zijn.

"Aantrekkelijke" mensen hebben heel veel voordelen, die ook wat verder gaan dan "wellust". Je kent vast wel het experiment met het opstel en de verschillende foto's ? Wat aantrekkelijk is of niet is, is twee natuurlijk.

Dat je je niet opdirkt als je alleen bent wil niet zeggen dat het een artificieel gedoe is allemaal.

Ik denk dus ook niet dat vrouwen (en mannen) zich per sé opdirken om te zeggen "joho, ik ben beschik-ba-haar".

Juliette
04-08-05, 14:29
Geplaatst door mark61
Maar wel een sociaal verschijnsel. In plaats van mijn stelling te bestrijden zit je m achtermekaar te bevestigen.

Ik zag ook niemand die zei dat het geen sociaal verschijnsel was.

~Panthera~
04-08-05, 14:30
Waarom denken mannen dat ? :moe:

Opmaken en er leuk uitzien vind ik voor MEZELF gewoon leuk. :fplet:

Of is dat ook weer kinky ? :tover:

Wide-O
04-08-05, 14:33
Geplaatst door ~Panthera~
Waarom denken mannen dat ? :moe:

Opmaken en er leuk uitzien vind ik voor MEZELF gewoon leuk. :fplet:

Er stond even een "niet" te veel in mijn laatste zin. Sjo beter ? :boogie:

Zelfs ik :zozo: voel me beter als ik wat opgefrist en netjes aangekleed ben dan als ik als een aardappelzak in trainingspak rond het huis slof :hihi:

Juliette
04-08-05, 14:34
Geplaatst door ~Panthera~
Waarom denken mannen dat ? :moe:

Opmaken en er leuk uitzien vind ik voor MEZELF gewoon leuk. :fplet:

IJdeltuit :ego: :hihi:

~Panthera~
04-08-05, 14:35
Geplaatst door Wide-O
Er stond even een "niet" te veel in mijn laatste zin. Sjo beter ? :boogie:

Zelfs ik :zozo: voel me beter als ik wat opgefrist en netjes aangekleed ben dan als ik als een aardappelzak in trainingspak rond het huis slof :hihi:

LOL@niet

Ook dat vind ik lekker: er uitzien als een dweil. :D
T is maar net hoe je pet staat, toch ?

~Panthera~
04-08-05, 14:36
Geplaatst door Juliette
IJdeltuit :ego: :hihi:

Duh ! :ego:

:hihi:

Jij niet dan ? :stout:

Wide-O
04-08-05, 14:38
Geplaatst door ~Panthera~
LOL@niet

Ook dat vind ik lekker: er uitzien als een dweil. :D
T is maar net hoe je pet staat, toch ?

Mijn pet staat de laatste tijd wel verdacht veel op "lammaar FF gaan" :hihi:

~Panthera~
04-08-05, 14:42
Geplaatst door Wide-O
Mijn pet staat de laatste tijd wel verdacht veel op "lammaar FF gaan" :hihi:


:stomp: :giechel:

:fpetaf: ?? :stout:

mark61
04-08-05, 14:46
Geplaatst door Wide-O
Ik proefde een beetje uit jouw "ik vind het maar niks" dat het alleen maar een vreemde culturele, halvelings westerse, uiting zou zijn.


Euh, jij gaat een heel andere kant op. Ik zeg alleen maar: als mensen solitair leefden zouden ze niet over hun uiterlijk piekeren. Ergo, je opdoffen is een sociaal verschijnsel, en kan nooit worden afgedaan als iets dat je 'voor jezelf' doet. Er zit altijd een boodschap in aan Anderen.

Umarvlie
04-08-05, 14:46
Iedereen moet zich gewoon zo kleden zoals ze zelf willen, echter als ze daarmee aandacht trekken moeten ze dat ook maar accepteren (let wel, aandacht en niet handtastelijk want dat is noooit goed natuurlijk!).

Lekker, traningsbroek, oversized shirt (xxxxl) en badslippers.... helemaal klaar voor! :p

~Panthera~
04-08-05, 14:49
Geplaatst door mark61
Euh, jij gaat een heel andere kant op. Ik zeg alleen maar: als mensen solitair leefden zouden ze niet over hun uiterlijk piekeren. Ergo, je opdoffen is een sociaal verschijnsel, en kan nooit worden afgedaan als iets dat je 'voor jezelf' doet. Er zit altijd een boodschap in aan Anderen.


Ja, das met alles, alleen mannen denken dus dat het opmaken voor hun alleen is bestemd ???
Dat is dus het vreemde wat ik bedoel.

Wide-O
04-08-05, 14:51
Geplaatst door mark61
Euh, jij gaat een heel andere kant op. Ik zeg alleen maar: als mensen solitair leefden zouden ze niet over hun uiterlijk piekeren. Ergo, je opdoffen is een sociaal verschijnsel, en kan nooit worden afgedaan als iets dat je 'voor jezelf' doet. Er zit altijd een boodschap in aan Anderen.

Met die nuance dat het niet altijd een bewuste boodschap is.

Verder is solitair leven niet iets wat erg veel mensen doen. Schijnt ook niet goed te zijn voor het voortbestaan van de soort :p

mark61
04-08-05, 14:52
Geplaatst door Wide-O
Met die nuance dat het niet altijd een bewuste boodschap is.

Verder is solitair leven niet iets wat erg veel mensen doen. Schijnt ook niet goed te zijn voor het voortbestaan van de soort :p

Daarom een des te grotere aanrader. Je onbewust volsmeren vind ik helemaal dom.

Juliette
04-08-05, 14:53
Geplaatst door ~Panthera~
Duh ! :ego:

:hihi:

Jij niet dan ? :stout:

Ikke? Nee hoor. http://www.cosgan.de/images/midi/frech/k005.gif http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a143.gif

mark61
04-08-05, 14:53
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, das met alles, alleen mannen denken dus dat het opmaken voor hun alleen is bestemd ???
Dat is dus het vreemde wat ik bedoel.

Voor wie dan? Voor andere vrouwen dus. Waarom?

Wide-O
04-08-05, 14:53
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, das met alles, alleen mannen denken dus dat het opmaken voor hun alleen is bestemd ???
Dat is dus het vreemde wat ik bedoel.

Bij veel mannen is de wens de vader van de gedachte. :strik:

~Panthera~
04-08-05, 14:54
Geplaatst door mark61
Voor wie dan? Voor andere vrouwen dus. Waarom?


Nee, OEN, gewoon voor JEZELF.
Vind jij het geen lekker gevoel dan, gewoon als je weet dat je er lekker uitziet dan ?
Gewoon voor jezelf ?

Juliette
04-08-05, 14:54
Geplaatst door mark61
Euh, jij gaat een heel andere kant op. Ik zeg alleen maar: als mensen solitair leefden zouden ze niet over hun uiterlijk piekeren. Ergo, je opdoffen is een sociaal verschijnsel, en kan nooit worden afgedaan als iets dat je 'voor jezelf' doet. Er zit altijd een boodschap in aan Anderen.

Ervan uitgaand dat de mens een sociaal wezen is, is 'iets voor jezelf doen' dus ook sociaal.

mark61
04-08-05, 14:54
Geplaatst door Wide-O
Bij veel mannen is de wens de vader van de gedachte. :strik:

Voor mij is het een effectief middel om de andere kant op te kijken. Arme ik.

~Panthera~
04-08-05, 14:55
Geplaatst door Juliette
Ikke? Nee hoor. http://www.cosgan.de/images/midi/frech/k005.gif http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a143.gif



http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a213.gif :hihi:

mark61
04-08-05, 14:55
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, OEN, gewoon voor JEZELF.
Vind jij het geen lekker gevoel dan, gewoon als je weet dat je er lekker uitziet dan ?
Gewoon voor jezelf ?

Dat argument ken ik. Hoe kan je eruitzien als er geen ziener is? Denk nou even rustig na.

Wide-O
04-08-05, 14:56
Geplaatst door mark61
Daarom een des te grotere aanrader.


:hihi: Geen hoge pet op van de soort ...



Je onbewust volsmeren vind ik helemaal dom.


Define volsmeren.

~Panthera~
04-08-05, 14:56
Geplaatst door Wide-O
Bij veel mannen is de wens de vader van de gedachte. :strik:


Kijk, nou worden we eerlijk. :haha:

Wide-O
04-08-05, 14:57
Geplaatst door mark61
Voor mij is het een effectief middel om de andere kant op te kijken. Arme ik.

Wat: een overdreven opgetutte troela of een smaakvol opgemaakte vrouw ? Heeft meer met esthetiek te maken toch ?

mark61
04-08-05, 14:57
Geplaatst door Juliette
Ervan uitgaand dat de mens een sociaal wezen is, is 'iets voor jezelf doen' dus ook sociaal.

Nou mevrouw J, das een heel moeilijk hoor. Kunt u die even toelichten?

Ik kan m niet anders opvatten dan dat 'iets voor jezelf doen' dus onzin is op het gebied van uiterlijk.

Ik kan bijv. perfect een kopje koffie drinken zonder dat iemand erbij is, dat is dus voor mezelf. Mijn bek vol chemo smeren zonder dat er iemand bij is is onzinnig. Vooral als er geen spiegel in de buurt is.

~Panthera~
04-08-05, 14:58
Geplaatst door mark61
Dat argument ken ik. Hoe kan je eruitzien als er geen ziener is? Denk nou even rustig na.


OM goodness, gewoon langs de spiegel lopen. :D

mark61
04-08-05, 14:58
Geplaatst door Wide-O
:hihi: Geen hoge pet op van de soort ...



Define volsmeren.

Het appliqueren van chemische substanties op het gelaat anders dan wegens medische noodzaak. :strik:

mark61
04-08-05, 14:59
Geplaatst door Wide-O
Wat: een overdreven opgetutte troela of een smaakvol opgemaakte vrouw ? Heeft meer met esthetiek te maken toch ?

Inderdaad. Ik vind het allebei niet te pruimen. Het ergste is nog wel dat vrouwen tegenwoordig naar minstens 7 verschillende combinaties van chemicaliën ruiken, ipv naar zichzelf. U ziet het al, een bioterrorist.

mark61
04-08-05, 15:00
Geplaatst door ~Panthera~
OM goodness, gewoon langs de spiegel lopen. :D

Onbewoond eiland. Geen spiegel.

Umarvlie
04-08-05, 15:00
Geplaatst door mark61
appliqueren

Dat is geen goed Nederlands woord.

Ik zou het eerder willen definieren als soppen ... maar dan anders! :haha:

~Panthera~
04-08-05, 15:00
Geplaatst door mark61
Het appliqueren van chemische substanties op het gelaat anders dan wegens medische noodzaak. :strik:


olie verversen en doorsmeren van je auto laat je zeker ook zitten ? :haha:


Je huid onderhouden is gewoon goed hoor. :fplet:

Wide-O
04-08-05, 15:00
Geplaatst door ~Panthera~
Kijk, nou worden we eerlijk. :haha:

Ik stelde "veel mannen" :ego: Behalve ik netuurlijk ;)

~Panthera~
04-08-05, 15:01
Geplaatst door Wide-O
Ik stelde "veel mannen" :ego: Behalve ik netuurlijk ;)

:vlammen: :melig:

Wide-O
04-08-05, 15:01
Geplaatst door mark61
Onbewoond eiland. Geen spiegel.

Fout van Skinner & andere behaviouristen: bekijk diersoorten in hun natuurlijke biotoop.

~Panthera~
04-08-05, 15:02
Geplaatst door mark61
Inderdaad. Ik vind het allebei niet te pruimen. Het ergste is nog wel dat vrouwen tegenwoordig naar minstens 7 verschillende combinaties van chemicaliën ruiken, ipv naar zichzelf. U ziet het al, een bioterrorist.


Hoe bedoel je, 7 combinaties ? :nerd:

mark61
04-08-05, 15:03
Geplaatst door ~Panthera~
olie verversen en doorsmeren van je auto laat je zeker ook zitten ? :haha:

Das een medische noodzaak.


Je huid onderhouden is gewoon goed hoor. :fplet:

Dat is de grootste reclameleugen sinds de oudheid, en hij is er stevig ingeramd bij de dames. De conditie van je huid hangt first & foremost af van je algehele conditie. Huidverzorging helpt niet tegen luchtverontreiniging. Schapevet daarentegen wel tegen een noordooster.

Maar jij dwaalt stiekem af van make up naar semi-medische onderwerpen. En je dacht dat ik het niet doorheb?

Wide-O
04-08-05, 15:04
Geplaatst door mark61
Inderdaad. Ik vind het allebei niet te pruimen. Het ergste is nog wel dat vrouwen tegenwoordig naar minstens 7 verschillende combinaties van chemicaliën ruiken, ipv naar zichzelf. U ziet het al, een bioterrorist.

Geitewollesok :hihi:

Bij een "goed" opgemaakte vrouw (of man) kun je dat niet eens zien.

Water is ook "chemicaliën" verder.

~Panthera~
04-08-05, 15:05
Geplaatst door Wide-O
Fout van Skinner & andere behaviouristen: bekijk diersoorten in hun natuurlijke biotoop.


meer de Naked Ape van Desmond Morris. :haha:

mark61
04-08-05, 15:05
Geplaatst door ~Panthera~
Hoe bedoel je, 7 combinaties ? :nerd:

Ff tellen, er is meestal sprake van shampoo, conditioner, deodorant, parfum, lippenstift, zeep, en crème/bodylotion. Das dan de basisuitvoering. Heb ik het nog niet over extra's. En dr zit allemaal een geur aan, die meestal volkomen met elkaar botsen. Niemand die daar ooit aan schijnt te denken, ondanks al die visueel-esthetische interesse.

Wide-O
04-08-05, 15:05
Geplaatst door mark61
Maar jij dwaalt stiekem af van make up naar semi-medische onderwerpen. En je dacht dat ik het niet doorheb?

en



Het appliqueren van chemische substanties op het gelaat anders dan wegens medische noodzaak.


Foei! :hihi:

mark61
04-08-05, 15:07
Geplaatst door Wide-O
Fout van Skinner & andere behaviouristen: bekijk diersoorten in hun natuurlijke biotoop.

Ja, daar zijn ze sociaal. Dus hoewel nooit te bewijzen valt dat make up voor anderen bedoeld is ligt het wel zeer voor de hand.

Onbewoond eiland is het enig uitvoerbare experiment. Dat nog niet werkt, want gewoonte en verwachting etc. blijven een rol spelen.

~Panthera~
04-08-05, 15:07
Geplaatst door mark61
Das een medische noodzaak.

my ass.




Dat is de grootste reclameleugen sinds de oudheid, en hij is er stevig ingeramd bij de dames. De conditie van je huid hangt first & foremost af van je algehele conditie. Huidverzorging helpt niet tegen luchtverontreiniging. Schapevet daarentegen wel tegen een noordooster.

Maar jij dwaalt stiekem af van make up naar semi-medische onderwerpen. En je dacht dat ik het niet doorheb?

Elke laag die je tussen jou en de vervuiling aanlegt, helpt.
Simpel, Swa.
Dat had je goed door, ja. :D

Wide-O
04-08-05, 15:07
Geplaatst door mark61
Ff tellen, er is meestal sprake van shampoo, conditioner, deodorant, parfum, lippenstift, zeep, en crème/bodylotion. Das dan de basisuitvoering. Heb ik het nog niet over extra's. En dr zit allemaal een geur aan, die meestal volkomen met elkaar botsen. Niemand die daar ooit aan schijnt te denken, ondanks al die visueel-esthetische interesse.

Grappig hoe de eigen lichaamsgeur er toch door komt ondanks die aromatische herrie, en dat andere mensen die ook perfect kunnen waarnemen :cool:

mark61
04-08-05, 15:08
Geplaatst door ~Panthera~
my ass.

Huh? Jij denkt dat je auto zonder onderhoud kan? Vandaar dat Christine er om de haverklap mee uitscheidt.


Elke laag die je tussen jou en de vervuiling aanlegt, helpt.
Simpel, Swa.
Dat had je goed door, ja. :D

Schapevet dus. Stuk goedkoper en erg effectief.

Smiecht.

~Panthera~
04-08-05, 15:09
Geplaatst door mark61
Ff tellen, er is meestal sprake van shampoo, conditioner, deodorant, parfum, lippenstift, zeep, en crème/bodylotion. Das dan de basisuitvoering. Heb ik het nog niet over extra's. En dr zit allemaal een geur aan, die meestal volkomen met elkaar botsen. Niemand die daar ooit aan schijnt te denken, ondanks al die visueel-esthetische interesse.

Daar ga je weer : MEESTAL.

En what about shampoo, deodorant, parfum etc allemaal van hetzelfde merk en dezelfde geur ?

Minder ierrie ? :stout:

mark61
04-08-05, 15:09
Geplaatst door Wide-O
Geitewollesok :hihi:

Bij een "goed" opgemaakte vrouw (of man) kun je dat niet eens zien.

So what's the point? :confused:


Water is ook "chemicaliën" verder.

Jah jah jah.

~Panthera~
04-08-05, 15:10
Geplaatst door Wide-O
Grappig hoe de eigen lichaamsgeur er toch door komt ondanks die aromatische herrie, en dat andere mensen die ook perfect kunnen waarnemen :cool:

Ja, lekker, als iemand de lichaamsgeur van een bok heeft. :moe:

:D

mark61
04-08-05, 15:11
Geplaatst door ~Panthera~
Daar ga je weer : MEESTAL.

En what about shampoo, deodorant, parfum etc allemaal van hetzelfde merk en dezelfde geur ?

Minder ierrie ? :stout:

Hoezo weer? Als het 3 verschillende geuren zijn (ALTIJD) is het al erg genoeg. Vind je het zelf niet krankzinnig, 7 spulletjes op voordat je de deur uitkan?

Nee, want meestal blijft het stinken. Ik ken werkelijk geen mens die alles van hetzelfde merk heeft, jij wel? Het zou wel rustgevender zijn, 1 geur.

~Panthera~
04-08-05, 15:12
Geplaatst door mark61
Huh? Jij denkt dat je auto zonder onderhoud kan? Vandaar dat Christine er om de haverklap mee uitscheidt.

nee, je huid dus ook niet


Schapevet dus. Stuk goedkoper en erg effectief.

Smiecht.

Ja sorry hoor, ik stink liever niet naar schaap, if you dont mind.
Dan toch liever iets lekkers. :fpuh:

Wide-O
04-08-05, 15:13
Geplaatst door mark61
So what's the point? :confused:


Duh. Je zou het pas zien als ze het niet doen. Defauts wegwerken heet zoiets. Aantrekkelijke kanten benadrukken.




Jah jah jah.


:argwaan:

Wide-O
04-08-05, 15:14
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, lekker, als iemand de lichaamsgeur van een bok heeft. :moe:

:D

Er zijn hopen geiten die dat lekker vinden :p

~Panthera~
04-08-05, 15:15
Geplaatst door mark61
Hoezo weer? Als het 3 verschillende geuren zijn (ALTIJD) is het al erg genoeg. Vind je het zelf niet krankzinnig, 7 spulletjes op voordat je de deur uitkan?

Nee, ik vind opmaken leuk, en dan vooral zo, dat het alleen maar accentueert en geen blauwe ogen oplevert. :D


Nee, want meestal blijft het stinken. Ik ken werkelijk geen mens die alles van hetzelfde merk heeft, jij wel? Het zou wel rustgevender zijn, 1 geur.

Ik wel. :p

mark61
04-08-05, 15:15
Geplaatst door Wide-O
Grappig hoe de eigen lichaamsgeur er toch door komt ondanks die aromatische herrie, en dat andere mensen die ook perfect kunnen waarnemen :cool:

Onbewust, ja. Bewust valt er vandaag de dag bitter weinig meer te snuiven. :ego: Nog afgezien van het feit dat dat wordt gezien als een ongewenste intimiteit. :vreemd:

~Panthera~
04-08-05, 15:15
Geplaatst door Wide-O
Duh. Je zou het pas zien als ze het niet doen. Defauts wegwerken heet zoiets. Aantrekkelijke kanten benadrukken.




Precies. :D

mark61
04-08-05, 15:16
Geplaatst door ~Panthera~
nee, je huid dus ook niet

Het ging niet over onderhoud, maar over make up, remember?


Ja sorry hoor, ik stink liever niet naar schaap, if you dont mind.
Dan toch liever iets lekkers. :fpuh:

OK jij hebt dus in je badkamer alleen een pot uierzalf staan? Ruikt prima. Geloof ik.

~Panthera~
04-08-05, 15:17
Geplaatst door Wide-O
Er zijn hopen geiten die dat lekker vinden :p


Kuddes op de Veluwe. :haha:

Wide-O
04-08-05, 15:17
Geplaatst door mark61
Onbewust, ja. Bewust valt er vandaag de dag bitter weinig meer te snuiven. :ego: Nog afgezien van het feit dat dat wordt gezien als een ongewenste intimiteit. :vreemd:

Ben je nou helemaal besnuffeld :lachu:

~Panthera~
04-08-05, 15:19
Geplaatst door mark61
Het ging niet over onderhoud, maar over make up, remember?



OK jij hebt dus in je badkamer alleen een pot uierzalf staan? Ruikt prima. Geloof ik.


Uierzalf ? voor mijn hoofd zeker ? Nee, gewoon babyolie.
Zit geen kraak of smaak aan eigenlijk.

Maar goed, mijn make-up tas krijg jij denk ik een heart-attack van, dus daar begin ik maar niet over. :haha:

~Panthera~
04-08-05, 15:20
Geplaatst door mark61
Onbewust, ja. Bewust valt er vandaag de dag bitter weinig meer te snuiven. :ego: Nog afgezien van het feit dat dat wordt gezien als een ongewenste intimiteit. :vreemd:


Mensen BESNUIVEN ??

Voel je je wel lekker ??? :boer:

Wide-O
04-08-05, 15:20
Geplaatst door mark61
Het ging niet over onderhoud, maar over make up, remember?


Make up. Kleren. Haar. Sierraden. Omgangsvormen. Oogcontact. Maakt allemaal deel uit van een subtiel spel van interactie en non-verbale communicatie.

~Panthera~
04-08-05, 15:21
Geplaatst door Wide-O
Make up. Kleren. Haar. Sierraden. Omgangsvormen. Oogcontact. Maakt allemaal deel uit van een subtiel spel van interactie en non-verbale communicatie.


Ja, als ie DAT nou zei.. :vierkant:

mark61
04-08-05, 15:22
Geplaatst door Wide-O
Duh. Je zou het pas zien als ze het niet doen. Defauts wegwerken heet zoiets. Aantrekkelijke kanten benadrukken.

Daar heb je het al. De kluit belazeren. Ik kom er toch wel achter, vroeg of laat.

Die hele obsessie met uiterlijk staat me werkelijk tegen.

Magoed, de conclusie is dus dat make up een groepsverschijnsel is dat geen betekenis heeft als je altijd en voorgoed alleen bent. Alleen is niemand dat ooit, tenzij dood.

mark61
04-08-05, 15:23
Geplaatst door Wide-O
Ben je nou helemaal besnuffeld :lachu:

Nee, helaas niet. Zelden eigenlijk, come to think of it.

mark61
04-08-05, 15:25
Geplaatst door ~Panthera~
Mensen BESNUIVEN ??

Voel je je wel lekker ??? :boer:

Hoezo? Snuif jij alleen katten en sijsjes?

Een vrouw die niet lekker ruikt hoef ik niet. Alleen kost het vandaag de dag jaren om erachter te komen hoe ze ruikt. Moet je dr onverhoeds besluipen als ze net uit dr bed komt, of zo. Maar met die hardnekkige chemo van tegenwoordig werkt zelfs dat niet. Of het is weer het wasmiddel van de lakens. Yaghh.

Wide-O
04-08-05, 15:27
Geplaatst door mark61
Daar heb je het al. De kluit belazeren. Ik kom er toch wel achter, vroeg of laat.

Die hele obsessie met uiterlijk staat me werkelijk tegen.

Magoed, de conclusie is dus dat make up een groepsverschijnsel is dat geen betekenis heeft als je altijd en voorgoed alleen bent. Alleen is niemand dat ooit, tenzij dood.

Belazeren. Tsja. Als jij een lel snot uit je neus heb hangen, haal je die dan weg. Of lekker laten uitdrogen in je lange baard ?

Die obsessie is iets anders, en die weerzin voel ik ook wel. Het is wat doorgeslagen allemaal, en veel mensen zien er eerder uit als een schreeuwerige vaas of een doek van Kandinsky.

mark61
04-08-05, 15:27
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, als ie DAT nou zei.. :vierkant:

Dus je bent om? Make up is NIET 'individueel'.

~Panthera~
04-08-05, 15:28
Geplaatst door mark61
Hoezo? Snuif jij alleen katten en sijsjes?

Een vrouw die niet lekker ruikt hoef ik niet. Alleen kost het vandaag de dag jaren om erachter te komen hoe ze ruikt. Moet je dr onverhoeds besluipen als ze net uit dr bed komt, of zo. Maar met die hardnekkige chemo van tegenwoordig werkt zelfs dat niet. Of het is weer het wasmiddel van de lakens. Yaghh.


OMG !!! wat zal jij het moeilijk hebben. :haha:

Wide-O
04-08-05, 15:28
Geplaatst door mark61
Nee, helaas niet. Zelden eigenlijk, come to think of it.

Ik twee keer per dag :zegniets:

~Panthera~
04-08-05, 15:29
Geplaatst door mark61
Dus je bent om? Make up is NIET 'individueel'.

Wel als je blijft volhouden dat vrouwen het ALLEEN voor mannen doen. :ego:

mark61
04-08-05, 15:30
Geplaatst door ~Panthera~
OMG !!! wat zal jij het moeilijk hebben. :haha:

Heb ik ook.

Wide-O
04-08-05, 15:30
Geplaatst door mark61
Hoezo? Snuif jij alleen katten en sijsjes?

Een vrouw die niet lekker ruikt hoef ik niet. Alleen kost het vandaag de dag jaren om erachter te komen hoe ze ruikt. Moet je dr onverhoeds besluipen als ze net uit dr bed komt, of zo. Maar met die hardnekkige chemo van tegenwoordig werkt zelfs dat niet. Of het is weer het wasmiddel van de lakens. Yaghh.

Zit een hoog Mr. Bean gehalte in deze paragraaf :hihi:

~Panthera~
04-08-05, 15:30
Geplaatst door Wide-O
Ik twee keer per dag :zegniets:

lucky bastard. :D

mark61
04-08-05, 15:31
Geplaatst door Wide-O
Ik twee keer per dag :zegniets:

Ja, maar niet door mevrouw Wide-O, vrees ik.

Wide-O
04-08-05, 15:32
Geplaatst door ~Panthera~
Wel als je blijft volhouden dat vrouwen het ALLEEN voor mannen doen. :ego:

Ik heb altijd het idee gehad dat vrouwen het evenzeer voor andere vrouwen doen. Soms. Vaak. Denk ik.

?

~Panthera~
04-08-05, 15:32
Geplaatst door mark61
Heb ik ook.


http://www.re-played.com/images/tn_Snuffel_millennium_party.jpg :hihi:

mark61
04-08-05, 15:32
Geplaatst door ~Panthera~
Wel als je blijft volhouden dat vrouwen het ALLEEN voor mannen doen. :ego:

Ik niet. Ik heb nog geen antwoord van je op mijn vraag daarover.

mark61
04-08-05, 15:33
Geplaatst door Wide-O
Ik heb altijd het idee gehad dat vrouwen het evenzeer voor andere vrouwen doen. Soms. Vaak. Denk ik.

?

Ik ook. Tis een bewapeningswedloop en je mag niet achterblijven.

Wide-O
04-08-05, 15:33
Geplaatst door mark61
Ja, maar niet door mevrouw Wide-O, vrees ik.

Welles dus.

"Mag ik je even ruiken ?" Doet ze al 15 jaar. Ik vind het niet eens gek. Snuffelt dan als een hondje.

~Panthera~
04-08-05, 15:33
Geplaatst door Wide-O
Ik heb altijd het idee gehad dat vrouwen het evenzeer voor andere vrouwen doen. Soms. Vaak. Denk ik.

?

Wellicht ook, zo van : ik kan mezelf mooier opmaken dan jij. :ego:

Ook lulkoek. :D

mark61
04-08-05, 15:33
Geplaatst door Wide-O
Zit een hoog Mr. Bean gehalte in deze paragraaf :hihi:

Ik begrijp hem ook altijd uitstekend. :D

Wide-O
04-08-05, 15:33
Geplaatst door ~Panthera~
lucky bastard. :D

Yup :tover:

mark61
04-08-05, 15:34
Geplaatst door Wide-O
Welles dus.

"Mag ik je even ruiken ?" Doet ze al 15 jaar. Ik vind het niet eens gek. Snuffelt dan als een hondje.

Fantastisch. Ze zijn er wel dus. Hep ze ook een zussie?

~Panthera~
04-08-05, 15:34
Geplaatst door mark61
Ik niet. Ik heb nog geen antwoord van je op mijn vraag daarover.


Ok, in het GEHEEL heb je dan gelijk, maar ik blijf erbij dat mensen het OOK gewoon voor zichzelf doen.

:fpuh:

Juliette
04-08-05, 15:34
Dit is een non - discussie. Babelse spraakverwarring.

Wide-O
04-08-05, 15:35
Geplaatst door ~Panthera~
Wellicht ook, zo van : ik kan mezelf mooier opmaken dan jij. :ego:

Ook lulkoek. :D

Jaja. En de schok dan als vrouwen blijken hetzelfde jurkje of zo aan te hebben ? :stomp:

~Panthera~
04-08-05, 15:36
Geplaatst door Wide-O
Jaja. En de schok dan als vrouwen blijken hetzelfde jurkje of zo aan te hebben ? :stomp:

Heb ik geen last van. :stomp:

Voordeel van geen anorexia hebben. :hihi:

mark61
04-08-05, 15:37
Geplaatst door Juliette
Dit is een non - discussie. Babelse spraakverwarring.

Help dan ook even.

Wortel
04-08-05, 15:38
Inderdaad. Ik vind het allebei niet te pruimen. Het ergste is nog wel dat vrouwen tegenwoordig naar minstens 7 verschillende combinaties van chemicaliën ruiken, ipv naar zichzelf. U ziet het al, een bioterrorist.

Nou, nou, Mark. Het begint erop te lijken dat jij op jouw eigen unieke manier een vegetarier bent. Ik zit toch meer op de lijn van Wide-O, geloof ik.

Nog een tip van oom Wortel: Hoogblonde dames dienen zeer voorzichtig te zijn met het gebruik van vuurrode lippenstift. :student:

~Panthera~
04-08-05, 15:39
Geplaatst door Wortel
Nou, nou, Mark. Het begint erop te lijken dat jij op jouw eigen unieke manier een vegetarier bent. Ik zit toch meer op de lijn van Wide-O, geloof ik.

Nog een tip van oom Wortel: Hoogblonde dames dienen zeer voorzichtig te zijn met het gebruik van vuurrode lippenstift. :student:


LOL Wortel, vuurrode lippenstift is zowiezo geen smoel. :haha:

mark61
04-08-05, 15:39
Geplaatst door Wortel
Nou, nou, Mark. Het begint erop te lijken dat jij op jouw eigen unieke manier een vegetarier bent. Ik zit toch meer op de lijn van Wide-O, geloof ik.

Nog een tip van oom Wortel: Hoogblonde dames dienen zeer voorzichtig te zijn met het gebruik van vuurrode lippenstift. :student:

Vegetorist zal je bedoelen.

Hoogblonde dames dienen sowieso zeer voorzichtig te zijn.

Juliette
04-08-05, 15:39
Geplaatst door mark61
Help dan ook even.

Moeilijk. Ik zie enkel drie prikkers die min of meer hetzelfde beweren en doen alsof het niet zo is. :tik:

~Panthera~
04-08-05, 15:41
Geplaatst door Juliette
Moeilijk. Ik zie enkel drie prikkers die min of meer hetzelfde beweren en doen alsof het niet zo is. :tik:


http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a143.gif :hihi:

Wide-O
04-08-05, 15:41
Geplaatst door ~Panthera~
LOL Wortel, vuurrode lippenstift is zowiezo geen smoel. :haha:

Normaal niet nee. Maar bij Sam Brown lukte het weer wel, voor mijn dan. Allemaal heel persoonlijk denk ik.

Wide-O
04-08-05, 15:41
Geplaatst door Juliette
Moeilijk. Ik zie enkel drie prikkers die min of meer hetzelfde beweren en doen alsof het niet zo is. :tik:

Laat ons nou FF :hihi:

~Panthera~
04-08-05, 15:42
Geplaatst door Wide-O
Normaal niet nee. Maar bij Sam Brown lukte het weer wel, voor mijn dan. Allemaal heel persoonlijk denk ik.

das waar, maar die had hele mooie lippen en een apart koppie. :D

Zeldzaam.

En geen "natural blonde"

Wortel
04-08-05, 15:43
LOL Wortel, vuurrode lippenstift is zowiezo geen smoel.

Aardetinten schijnen inderdaad beter de schoonheid uit te laten komen.


Hoogblonde dames dienen sowieso zeer voorzichtig te zijn.

As in: blondes have more fun?? Zeer speciaal op de stranden van Alanya, dan zeker.

mark61
04-08-05, 15:43
Geplaatst door Juliette
Moeilijk. Ik zie enkel drie prikkers die min of meer hetzelfde beweren en doen alsof het niet zo is. :tik:

Nou, kijk, das al een hele hulp. Behalve dat 1 prikster zich de hele dag volsmeert met alle produkten van Zwitsal. Hoe zit dat eigenlijk bij uzelve, als ik zo brutaal mag zijn? :staart:

Wide-O
04-08-05, 15:44
http://www.kulichki.com/cddisk/sambrown/stop.jpg

Juliette
04-08-05, 15:44
Geplaatst door Wide-O
Laat ons nou FF :hihi:

Oeps. Sorry. OK dan http://www.cosgan.de/images/smilie/nahrung/e045.gif :hihi:

~Panthera~
04-08-05, 15:44
Geplaatst door mark61
Nou, kijk, das al een hele hulp. Behalve dat 1 prikster zich de hele dag volsmeert met alle produkten van Zwitsal. Hoe zit dat eigenlijk bij uzelve, als ik zo brutaal mag zijn? :staart:

Volsmeert. :rolleyes:

:zweep:

mark61
04-08-05, 15:45
Geplaatst door Wortel
As in: blondes have more fun?? Zeer speciaal op de stranden van Alanya, dan zeker.

Waarschijnlijk wel. Bij mij moeten ze niet in de buurt komen. :vreemd:

Wide-O
04-08-05, 15:45
Geplaatst door ~Panthera~
En geen "natural blonde"

Verfde alleen haar wenkbrauwen toch ;)

Wide-O
04-08-05, 15:47
Geplaatst door mark61
Waarschijnlijk wel. Bij mij moeten ze niet in de buurt komen. :vreemd:

Ook niet als ze leuk blijken te snuffelen ? :hardlach:

~Panthera~
04-08-05, 15:47
Geplaatst door Wide-O
Verfde alleen haar wenkbrauwen toch ;)


http://www.playingoutloud.co.uk/archive/september03/images/sam_brown.jpg :melig:

mark61
04-08-05, 15:47
Geplaatst door ~Panthera~
Volsmeert. :rolleyes:

:zweep:

:hihi: Zoals in: plamuren. Oneffenheden gladstrijken. Holtes afvullen. Ehm, hoe noemde Wide-O dat ook weer zo fijnzinnig? Sorry, ik ben teveel aan het klussen geloof ik.

mark61
04-08-05, 15:48
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.playingoutloud.co.uk/archive/september03/images/sam_brown.jpg :melig:

Wies dat nou weer? Adèle Bloemendaal met een JoanCollinsmakeover?

mark61
04-08-05, 15:49
Geplaatst door Wide-O
Ook niet als ze leuk blijken te snuffelen ? :hardlach:

Hmm. Een gewetensvraag. Misschien met een hoofddoekje op.

Wide-O
04-08-05, 15:49
Geplaatst door mark61
:hihi: Zoals in: plamuren. Oneffenheden gladstrijken. Holtes afvullen. Ehm, hoe noemde Wide-O dat ook weer zo fijnzinnig? Sorry, ik ben teveel aan het klussen geloof ik.

Polyfillamanie :tik:

Juliette
04-08-05, 15:49
Geplaatst door mark61 Hoe zit dat eigenlijk bij uzelve, als ik zo brutaal mag zijn? :staart: [/B]

Niet overmatig. Maar ik ben er niet vies van.

mark61
04-08-05, 15:50
Geplaatst door Wide-O
Polyfillamanie :tik:

Dokter is dat ernstig?

~Panthera~
04-08-05, 15:51
Geplaatst door mark61
:hihi: Zoals in: plamuren. Oneffenheden gladstrijken. Holtes afvullen. Ehm, hoe noemde Wide-O dat ook weer zo fijnzinnig? Sorry, ik ben teveel aan het klussen geloof ik.


OKE OKE, je MOET gewoon gelijk hebben : ik plamuur ALLES dicht met Bisonkit, strijk alles glad met Bison muurvuller, om over de babyolie maar niet eens te beginnen !!

ZO goed ?? :haha:


Mannen. :rolleyes:


Je kunt beter konijnen houden.