PDA

Bekijk Volledige Versie : Zinedine Zidane kondigt rentree bij Les Bleus aan



delirious
03-08-05, 21:11
Het gaat kennelijk weer kriebelen bij Zinedine Zidane. De middenvelder van Real Madrid wil weer gaan uitkomen voor Les Bleus, zo maakte Zizou op zijn website bekend. 'Ik wil niet in details treden', zo schrijft de 33-jarige Zidane, 'maar ik ben op mijn besluit teruggekomen.'
Die mededeling van de beste nummer tien van de afgelopen twintig jaar komt als een donderslag bij heldere hemel, want toen er afgelopen april werd gespeculeerd over een mogelijke terugkeer in de Franse ploeg was hij nog meer dan resoluut: 'Ik wil bevestigen dat ik bij mijn besluit blijf. Ik ben gestopt als international. Punt uit.'

Zinedine Zidane had precies een jaar geleden afscheid genomen van Les Bleus. Hij liet weten met 'andere zaken bezig te zijn' en wilde de jongeren een kans geven. Bondscoach Domenech kon hem niet op andere gedachten brengen.

'Dit is het uur. Mijn tijd is gekomen. Het is moeilijk om te zeggen dat ik stop, maar op een gegeven moment moet je weten wat je moet doen', zo liet de Zoizou weten. 'Het is geen overhaaste beslissing geweest. Ik had er al voor Euro 2004 over nagedacht. Onafhankelijk van het resultaat, had ik me al voorgenomen om te stoppen met de Franse ploeg.'

Zidane kwam tot nu toe 93 keer uit voor Frankrijk en scoorde in die internlands 26 keer. Hij werd in 1998, 2000 en 2003 gekozen tot beste voetballer ter wereld. Zidane staat nog tot de zomer van 2007 onder contract bij Real Madrid. Hij liet eerder weten na het uitdienen van die verbintenis te zullen stoppen met voetballen.


http://www.icicom.up.pt/blog/quarto-arbitro/arquivos/zidane%20resolve.jpg



http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=71295/sc=0202d8

Olive Yao
03-08-05, 21:12
Julien?

delirious
03-08-05, 21:15
Fantastische speler, zizou :duim:

delirious
03-08-05, 21:16
Geplaatst door Olive Yao
Julien?


Ja die zal wel blij zijn. :)

barfly
03-08-05, 21:17
Beetje triest dat iemand die afscheid neemt van de nationale ploeg dan weer van stal wordt gehaald. Hebben die Fransen niks beters dan? Straks moet die man nog met een rollator in het veld.

delirious
03-08-05, 21:30
Geplaatst door barfly
Beetje triest dat iemand die afscheid neemt van de nationale ploeg dan weer van stal wordt gehaald. Hebben die Fransen niks beters dan? Straks moet die man nog met een rollator in het veld.


Nou nou Barfly, overdrijven is ook een kunst. (33 jaar pas)
Dit type voetballer is goud waard voor de jongere spelers in het Frans elftal.
Vergeet niet de bulk ervaring die deze heeft.
En hij mist nooit penalties.
Wordt een mooi WK. :D

Kal-El B.V
03-08-05, 21:34
Geplaatst door barfly
Beetje triest dat iemand die afscheid neemt van de nationale ploeg dan weer van stal wordt gehaald. Hebben die Fransen niks beters dan? Straks moet die man nog met een rollator in het veld.



Zeg dan niks, beter dan Zidane ?? Als hij zou beslissen om vanaf morgen voor Nederland uit te komen, dan zou je pas echt een oranje gekte meemaken.


"Niks beters dan Zidane" <--wat een verspilling van woorden zeg.

barfly
03-08-05, 21:41
Geplaatst door delirious
Nou nou Barfly, overdrijven is ook een kunst. (33 jaar pas)
Dit type voetballer is goud waard voor de jongere spelers in het Frans elftal.
Vergeet niet de bulk ervaring die deze heeft.
En hij mist nooit penalties.
Wordt een mooi WK. :D

De Fransen hebben gewoon niks anders dat goed kan voetballen. Kijk maar naar de laatste resultaten van les blues.

barfly
03-08-05, 21:43
Geplaatst door Kal-El B.V
Zeg dan niks, beter dan Zidane ?? Als hij zou beslissen om vanaf morgen voor Nederland uit te komen, dan zou je pas echt een oranje gekte meemaken.


"Niks beters dan Zidane" <--wat een verspilling van woorden zeg.

Zidane was een geweldige voetballer maar Nederland heeft em niet nodig. Trouwens de oranje gekte is al optimaal hoe wil je dat nog gekker maken met een Fransman in 't team?

Juliette
03-08-05, 22:56
Geplaatst door barfly
Zidane was een geweldige voetballer maar Nederland heeft em niet nodig.

Je vraagt je wel af waarom? :D

Wij Belgen weten tenminste dat het niks wordt. Doen daar ook niet moeilijk over. Kunnen we ons meteen de gehypte gekte vooraf EN de teleurstelling achteraf besparen. :hihi:

barfly
03-08-05, 23:10
Geplaatst door Juliette
Je vraagt je wel af waarom? :D

Wij Belgen weten tenminste dat het niks wordt. Doen daar ook niet moeilijk over. Kunnen we ons meteen de gehypte gekte vooraf EN de teleurstelling achteraf besparen. :hihi:

Ik denk dat het Nederlandse elftal minstens de halve finales gaat halen in 2006 en wellicht kan winnen.

Dat de Belgen niet kunnen voetballen is wereldwijd bekend. ;)

Oeroeboeroe
03-08-05, 23:34
Die Fransen hebben Zidane gewoon nodig nu, omdat ze in een poule zitten waarin 4 teams kans maken op maar 2 plaatsen voor het Wk
(1 echte plaats + 1 playoffplaats).

Het is doorgedrongen dat Frankrijk er naast zou kunnen gaan pissen. Dan haal je dus Zidane terug. Logisch. Kijk maar naar de stand in poule 4:

1 Ierland 7 3 4 0 13 11 - 4
2 Zwitserland 6 3 3 0 12 13 - 4
3 Israël 7 2 5 0 11 10 - 8
4 Frankrijk 6 2 4 0 10 5 - 1
5 Cyprus 6 0 1 5 1 4 - 12
6 Faerøer 6 0 1 5 1 3 - 17


:roker:

Oeroeboeroe
03-08-05, 23:37
Wie neemt er trouwens namens Maroc.nl effe contact op met de coach inzake 3 september as. Armenië UIT ?

:roker:

Chatoloog
04-08-05, 03:15
inderdaad eindelijk goed nieuws tussen alle negativiteit door!!

Zidane is voor mij de beste voetballer ooit door een vrouw gebaard

inderdaad
beter dan pele
beter dan maradonna
beter dan cruijf
beter dan peter van vossen ;)

Oeroeboeroe
04-08-05, 07:15
Geplaatst door Chatoloog
inderdaad eindelijk goed nieuws tussen alle negativiteit door!!

Zidane is voor mij de beste voetballer ooit door een vrouw gebaard

inderdaad
beter dan pele
beter dan maradonna
beter dan cruijf
beter dan peter van vossen ;)

Hij past goed in het rijtje Pele, Pluisje, Cruijff, Eusebio, Beckenbauer, Van Vossen, inderdaad.

@Chatoloog: u wordt gezocht door Goodnight. Beroepsmatig, zelfs.

:lachu:

_h4T3D_sE7eN
04-08-05, 10:26
Geplaatst door Chatoloog
beter dan maradonna

Jij spoort niet helemaal. Dit is werkelijk een ernstige belediging. Moge je de eeuwige aambeien krijgen en inwendig verminkt raken van je eigen maagzuur. Gekkehuis. :kwaad:



Leuk dat Zizou terug is.

delirious
04-08-05, 13:39
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Jij spoort niet helemaal. Dit is werkelijk een ernstige belediging. Moge je de eeuwige aambeien krijgen en inwendig verminkt raken van je eigen maagzuur. Gekkehuis. :kwaad:



Leuk dat Zizou terug is.

Nou h4T3D_sE7eN, zizou komt aardig in de buurt van pluisje.

_h4T3D_sE7eN
04-08-05, 13:49
Geplaatst door delirious
Nou h4T3D_sE7eN, zizou komt aardig in de buurt van pluisje.

Hell no!

Begrijp me niet verkeerd. Zizou is een geweldige voetballer en 1 van de betere van de afgelopen 100 jaar.

Maar Maradona is in mijn optiek absoluut de beste sinds het hele spel is uitgevonden. Ja, zelfs beter dan Pele, die zonder Garincha en Socrates om zich heen waarschijnlijk niet veel zal hebben klaargemaakt.

Dankzij laatstgenoemden kon Pele goed presteren. Wanneer zij niet speelden ging het stukken minder (je moet maar eens banden bekijken van die wedstrijden uit de jaren '60 en '70).

Het verschil met Maradona: het Argentijns elftal kon alleen goed presteren met Maradona. En wat Maradona deed, zie ik Zizou niet doen. :ego:


Hail Diego! :kwaad:

delirious
04-08-05, 13:59
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Hell no!

Begrijp me niet verkeerd. Zizou is een geweldige voetballer en 1 van de betere van de afgelopen 100 jaar.

Maar Maradona is in mijn optiek absoluut de beste sinds het hele spel is uitgevonden. Ja, zelfs beter dan Pele, die zonder Garincha en Socrates om zich heen waarschijnlijk niet veel zal hebben klaargemaakt.

Dankzij laatstgenoemden kon Pele goed presteren. Wanneer zij niet speelden ging het stukken minder (je moet maar eens banden bekijken van die wedstrijden uit de jaren '60 en '70).

Het verschil met Maradona: het Argentijns elftal kon alleen goed presteren met Maradona. En wat Maradona deed, zie ik Zizou niet doen. :ego:


Hail Diego! :kwaad:

Het Argentijns elftal speelde in dienst van Diego.
Zidane speelt in dienst van het Frans elftal.

Twee verschillende speelstijlen.

_h4T3D_sE7eN
04-08-05, 14:13
Geplaatst door delirious
Het Argentijns elftal speelde in dienst van Diego.
Zidane speelt in dienst van het Frans elftal.

Twee verschillende speelstijlen.


Dan ben je toch gewoon moeilijk, als je als voetballer je team naar je hand weet te zetten ?!

:D


Zonder Zidane en Diego is Argentinië nog altijd beter dan Frankrijk. :ego:

delirious
04-08-05, 14:21
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Dan ben je toch gewoon moeilijk, als je als voetballer je team naar je hand weet te zetten ?!

:D


Zonder Zidane en Diego is Argentinië nog altijd beter dan Frankrijk. :ego:

Beide spelers zijn nu een maal goed, en ik ben fan van ze, althans van 1 die speelt (jammer dat de andere teveel van de colombiaanse poedersuiker houdt.) maar dat terzijde.

Je hebt inderdaad gelijk dat het Arg. elftal zonder Diego, het Frans elftal zonder zizou verslaat.

Chatoloog
05-08-05, 01:24
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Hell no!

Begrijp me niet verkeerd. Zizou is een geweldige voetballer en 1 van de betere van de afgelopen 100 jaar.

Maar Maradona is in mijn optiek absoluut de beste sinds het hele spel is uitgevonden. Ja, zelfs beter dan Pele, die zonder Garincha en Socrates om zich heen waarschijnlijk niet veel zal hebben klaargemaakt.

Dankzij laatstgenoemden kon Pele goed presteren. Wanneer zij niet speelden ging het stukken minder (je moet maar eens banden bekijken van die wedstrijden uit de jaren '60 en '70).

Het verschil met Maradona: het Argentijns elftal kon alleen goed presteren met Maradona. En wat Maradona deed, zie ik Zizou niet doen. :ego:


Hail Diego! :kwaad:
Zullen wij eens voor de gein de prijzenkast van Diego naast die van Zidane leggen

technisch is mara beter zonder twijfel (lust voor het oog)
tactisch is Zidane beter(een einstein op het veld)
tijdperk mara is minder ontwikkeld dan tijdperk zidane


zo gek is mijn keuze dus niet

_h4T3D_sE7eN
05-08-05, 12:00
Geplaatst door Chatoloog
Zullen wij eens voor de gein de prijzenkast van Diego naast die van Zidane leggen

technisch is mara beter zonder twijfel (lust voor het oog)
tactisch is Zidane beter(een einstein op het veld)
tijdperk mara is minder ontwikkeld dan tijdperk zidane


zo gek is mijn keuze dus niet

De tijd van het tactische voetbal is voorbij, dankzij de opkomst van een nieuwe generatie techneuten. Elftallen kiezen steeds meer voor de techniek en individualisering in training, waardoor het toepassen van techniek op het veld de nadruk krijgt.

Daarbij, zonder techniek kun je geen tactiek uitvoeren. ;)

Wat dat betreft begint men nu pas in te zien wat Wiel Coerver al decennia lang heeft ontwikkeld. Wereldwijd word zijn materiaal gedoceerd, en dat is allemaal gebaseerd op techniek. Het tactisch aspect daarin is vrij minimaal. Ik snap alleen niet waarom Wiel Coerver alleen in Nederland nog wordt genegeerd (nota bene zijn geboortegrond). Nederland schijnt er een traditie van te hebben gemaakt echte kunstenaars monddood te maken. Clubs liggen overhoop, niet wetende welke methode toe te passen bij de jeugd terwijl clubs overal in de rest van de wereld aantonen dat de Coerver-methode nog altijd de beste is. Het werkte ook voor Maradona. ;)

Ben het met je eens dat Zidane een Einstein is op het veld in tactisch opzicht. Maar zonder zijn techniek (die ook bovengemiddeld is en ook ontwikkeld is dankzij de Coerver-methode; ook in Frankrijk is Wiel een legende) kan hij zijn tactisch inzicht niet uitvoeren. Techniek wint het dus nog altijd.

Prijzen of geen prijzen, Maradona is voor mij de eeuwige nr. 1. Dankzij zijn fabelachtige techniek. :ego:

RinC
05-08-05, 12:07
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
De tijd van het tactische voetbal is voorbij, dankzij de opkomst van een nieuwe generatie techneuten. Elftallen kiezen steeds meer voor de techniek en individualisering in training, waardoor het toepassen van techniek op het veld de nadruk krijgt.

Daarbij, zonder techniek kun je geen tactiek uitvoeren. ;)

Wat dat betreft begint men nu pas in te zien wat Wiel Coerver al decennia lang heeft ontwikkeld. Wereldwijd word zijn materiaal gedoceerd, en dat is allemaal gebaseerd op techniek. Het tactisch aspect daarin is vrij minimaal. Ik snap alleen niet waarom Wiel Coerver alleen in Nederland nog wordt genegeerd (nota bene zijn geboortegrond). Nederland schijnt er een traditie van te hebben gemaakt echte kunstenaars monddood te maken. Clubs liggen overhoop, niet wetende welke methode toe te passen bij de jeugd terwijl clubs overal in de rest van de wereld aantonen dat de Coerver-methode nog altijd de beste is. Het werkte ook voor Maradona. ;)

Ben het met je eens dat Zidane een Einstein is op het veld in tactisch opzicht. Maar zonder zijn techniek (die ook bovengemiddeld is en ook ontwikkeld is dankzij de Coerver-methode; ook in Frankrijk is Wiel een legende) kan hij zijn tactisch inzicht niet uitvoeren. Techniek wint het dus nog altijd.

Prijzen of geen prijzen, Maradona is voor mij de eeuwige nr. 1. Dankzij zijn fabelachtige techniek. :ego:



Eens! :D

Julien
05-08-05, 18:22
Geplaatst door barfly
De Fransen hebben gewoon niks anders dat goed kan voetballen. Kijk maar naar de laatste resultaten van les blues.

Qua namen heeft Frankrijk anders nog steeds 1 van de beste teams ter wereld. Henry, Trezeguet, Pires etc. zijn nog steeds grote namen hoor. Alleen is het sinds 2000 niet meer gelukt er een winning team van te maken. Het loopt idd niet echt lekker.

Maar goed. Leuk dat Zizou terug is. Alleen al om het feit dat we weer kunnen genieten van zijn trucjes.

Al Sawt
05-08-05, 23:02
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN


Maar Maradona is in mijn optiek absoluut de beste sinds het hele spel is uitgevonden. Ja, zelfs beter dan Pele, die zonder Garincha en Socrates om zich heen waarschijnlijk niet veel zal hebben klaargemaakt.

Dankzij laatstgenoemden kon Pele goed presteren. Wanneer zij niet speelden ging het stukken minder (je moet maar eens banden bekijken van die wedstrijden uit de jaren '60 en '70). Toen ik laatst beweerde dat Maradonna beter is dan Pele, werdt ik als gek verklaard.

En we moeten niet vergeten dat Pele alleen in Braziliaanse competitie heeft gespeeld en nooit daar buiten.

Maradonna leverde Arg. wereldtitel en dat kan geen enkel speler zeggen.

barfly
05-08-05, 23:10
Even ter herinnering voor alle n00bs hier?!

http://www.stereosize.com/aif/images/cruyff.jpg

De beste voetballler ooit!

Chatoloog
06-08-05, 00:04
Geplaatst door barfly
Even ter herinnering voor alle n00bs hier?!

http://www.stereosize.com/aif/images/cruyff.jpg

De beste voetballler ooit!


en wat heeft hij gewonnen?
WK?
EK?


Cruijf is heel goed maar om hem te vergelijken met Maradona Pele Zidane is wel erg overdreven

Chatoloog
06-08-05, 00:08
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
De tijd van het tactische voetbal is voorbij, dankzij de opkomst van een nieuwe generatie techneuten. Elftallen kiezen steeds meer voor de techniek en individualisering in training, waardoor het toepassen van techniek op het veld de nadruk krijgt.

Daarbij, zonder techniek kun je geen tactiek uitvoeren. ;)

Wat dat betreft begint men nu pas in te zien wat Wiel Coerver al decennia lang heeft ontwikkeld. Wereldwijd word zijn materiaal gedoceerd, en dat is allemaal gebaseerd op techniek. Het tactisch aspect daarin is vrij minimaal. Ik snap alleen niet waarom Wiel Coerver alleen in Nederland nog wordt genegeerd (nota bene zijn geboortegrond). Nederland schijnt er een traditie van te hebben gemaakt echte kunstenaars monddood te maken. Clubs liggen overhoop, niet wetende welke methode toe te passen bij de jeugd terwijl clubs overal in de rest van de wereld aantonen dat de Coerver-methode nog altijd de beste is. Het werkte ook voor Maradona. ;)

Ben het met je eens dat Zidane een Einstein is op het veld in tactisch opzicht. Maar zonder zijn techniek (die ook bovengemiddeld is en ook ontwikkeld is dankzij de Coerver-methode; ook in Frankrijk is Wiel een legende) kan hij zijn tactisch inzicht niet uitvoeren. Techniek wint het dus nog altijd.

Prijzen of geen prijzen, Maradona is voor mij de eeuwige nr. 1. Dankzij zijn fabelachtige techniek. :ego:


Zidane is ook erg technisch maar net geen maradonna omdat hij vooral een teamspeler is en voetbal een teamsport is (te technisch gaat richting egoistsch)

En prijzen tellen zeker mee want als argentinie geen wereldkampioen was dan was maradonna geen legende geworden
als napoli net naast de titel greep was maradonna geen legende geworden

emotineel opgewonden raken van een speler is iets en objectief kijken naar allround prestatie is iets heel anders

Zidane is de Jordan van het voetballen

Hanim4
06-08-05, 15:38
Geplaatst door barfly
De Fransen hebben gewoon niks anders dat goed kan voetballen. Kijk maar naar de laatste resultaten van les blues.

En dan nog zijn ze tig keer beter dan oranje...
Oranje heeft zich de laatste wk's en ek's alleen maar met geluk op het laatste moment weten te plaatsen, alleen deze kwalificatie overtuigen ze wel.

prikkerd
06-08-05, 23:06
Geplaatst door Hanim4
En dan nog zijn ze tig keer beter dan oranje...
Oranje heeft zich de laatste wk's en ek's alleen maar met geluk op het laatste moment weten te plaatsen, alleen deze kwalificatie overtuigen ze wel.

zo weinig hebben ze gewonnen en toch o zo arrogant....

mark my words.. Frankrijk gaat zich plaatsen..Zidane gaat nog een keer schitteren om de geschiedenis boeken in te gaan als Grootmeester Zidane

enne Nederland......Al hoewel ik van hun voetbal hou....ze komen niet ver door domme beslissingen van Van Basten

Olive Yao
11-07-06, 17:50
:lole: