PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimgeestelijke: doe hoofddoekje af



MO_NL
04-08-05, 10:30
Moslimgeestelijke: doe hoofddoekje af

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41374000/jpg/_41374849_hijab203credit.jpg

Een vooraanstaande moslimgeestelijke in Groot-Brittannië heeft moslimvrouwen opgeroepen voorlopig geen hoofddoekje of sluier meer te dragen. Volgens Zaki Badawi moeten moslima's voorkomen dat ze nog slachtoffer van verbaal of fysiek geweld worden na de aanslagen in Londen.

De voorzitter van de Raad van Moskeeën en Imams zei dit na berichten over toegenomen geweld tegen moslims als gevolg van de terreuaanslagen. The Daily Telegraph maakt donderdag melding van deze opvallende uitspraak.

Volgens Badawi, die geldt als een gematigde geestelijke, staat de koran toe dat vrouwen onder speciale omstandigheden geen hoofddoek of sluier dragen. ,,Kleding is bedoeld om te beschermen tegen kwaad, niet om het kwaad aan te trekken.''

bron: rtl-nieuws

Dus als er een aanhoudende dreiging is vanuit de samenleving tegen vrouwen met hoofdoek dan verdwijnen de hoofdoeken vanzelf uit het straatbeeld?

_h4T3D_sE7eN
04-08-05, 10:40
Sinds wanneer zit Badawi bij de Ahmadiya ?! :vreemd:

Oeroeboeroe
04-08-05, 11:34
Belachelijke oproep. Komt neer op zwichten voor terreur. :(

Montazer
04-08-05, 14:11
Zaki Badawi:
http://www.channel4.com/life/microsites/H/hajj/gfx/pix/imam_zaki.jpg

bwhahaha......

Rourchid
04-08-05, 14:23
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Sinds wanneer zit Badawi bij de Ahmadiya ?! :vreemd:
:lachu:

mark61
04-08-05, 14:29
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Sinds wanneer zit Badawi bij de Ahmadiya ?! :vreemd:

Hoezo? Is aloude fiqh, werkelijk niets nieuws aan.

mark61
04-08-05, 14:29
Geplaatst door Montazer
Zaki Badawi:
http://www.channel4.com/life/microsites/H/hajj/gfx/pix/imam_zaki.jpg

bwhahaha......

Ik begrijp dat nu iemand's uiterlijk bepaalt of hij verstand heeft van fiqh of niet? Ouwe supermoslim die je dr bent.

AARDIG
04-08-05, 14:34
Waarschijnlijk moet ik binnenkort ook mijn baard scheren. Hoeveel mesjes heeft de nieuwste gilette mach tegenwoordig :vreemd:

Mark61, naast fiqh kennis is siraah kennis ook een vereiste. Blijkbaar is meneer in deze gebrekig, anders had hij een dergelijke vreemde uitspraak niet gedaan.

Bart.NL
04-08-05, 14:36
Erg praktisch ingesteld is hij wel.

Umarvlie
04-08-05, 14:38
Geplaatst door AARDIG
Hoeveel mesjes heeft de nieuwste gilette mach tegenwoordig


3 - zo glad als een babyhuidje hoor :melig:

mark61
04-08-05, 14:41
Geplaatst door Oeroeboeroe
Belachelijke oproep. Komt neer op zwichten voor terreur. :(

Hij heeft ze helemaal niet 'opgeroepen', hij heeft gezegd dat het mag. Niet klakkeloos de RTL geloven.

Women hit back over hijab ruling

A Muslim women's group has criticised a suggestion they should stop wearing headscarves for fear of hate attacks.
The Assembly for the Protection of the Hijab said wearing the traditional Islamic scarf was a duty and compromising was giving in to violence.

But chairman of the Council of Mosques and Imams Dr Zaki Badawi said removal was justified, as wearing it in the present climate might invite harm.

Dr Badawi's ruling comes after a huge rise in faith hate crimes in London.

The Metropolitan Police said on Wednesday that there were 269 crimes in the three weeks after the 7 July bombings, compared with 40 in the same period of 2004.

Dr Badawi, who is seen as a progressive Muslim leader who advocates integration, warned that "a woman wearing the hijab... could suffer aggression from irresponsible elements".

"In the present tense situation, with the rise of attacks on Muslims, we advise Muslim women who fear being attacked physically or verbally to remove their hijab so as not to be identified by those hostile to Muslims."

The hijab was designed to identify women as Muslim and thus protect them from molestation, he said, so if it led to harassment it ought not to be worn.

"Dress is meant to protect from harm, not to invite it," he added.

Dr Badawi said he had sought to clarify the situation after being approached by a concerned woman.

His ruling did not mean that women should not wear the headscarf, but simply gave them the choice to remove it if they felt threatened, he said.

'Identities'

But Rajnaara Akhtar, of the Assembly for the Protection of the Hijab, said women should not abandon the key outward symbol of their faith.

To remove the headscarf denies women's "identities as Muslims", she said.

I have no intention whatsoever of abandoning something which is essential to my faith

Elaine Nawaz, Reading, UK

Send your comments

She added that the Koran only allowed woman to remove the hijab if they feared for their lives.

"It's not about life and death. It's not so extreme that if we step out of our house with our hijab we are going to get attacked."

She added that most people in Britain understood that those who attacked London were not Muslims.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/4742869.stm

mark61
04-08-05, 14:42
Geplaatst door AARDIG
Waarschijnlijk moet ik binnenkort ook mijn baard scheren. Hoeveel mesjes heeft de nieuwste gilette mach tegenwoordig :vreemd:

Mark61, naast fiqh kennis is siraah kennis ook een vereiste. Blijkbaar is meneer in deze gebrekig, anders had hij een dergelijke vreemde uitspraak niet gedaan.

Ik vind hem niet zo vreemd. Staat in een lange traditie.

AARDIG
04-08-05, 15:05
Geplaatst door mark61
Ik vind hem niet zo vreemd. Staat in een lange traditie.

Het is een kunst om alle bronnen te raadplegen.

waterfiets
04-08-05, 15:12
Laatst hoorde ik weer in een documentaire op BBC over de "New Al Qaeda" dat moslims die hun baard afscheren, gaan gokken, roken en drinken, geen hoofddoekjes dragen en een westerse levensstijl hanteren .... die gaan bijna toeslaan en zijn met hun missie om martelaar te worden begonnen. Immers de aanslagen in Madrid werden o.a. gepleegd door een drugshandelaar/playboy die graag op snelle motoren scheurde en een half criminele scharrelaar uit de telefoonsector. Reden: deze mensen zijn niet verdacht (althans niet als terrorist) en vallen niet op en eenmaal bekeerd weten ze goed de weg in het criminele milieu hetgeen handig is gezien alle illegale voorbereidingshandelingen die nodig zijn. Als alle moslims nu hun baard afscheren en hoofddoekjes afdoen weten we dus dat het einde der tijden is aangebroken.

Goodnight
04-08-05, 15:46
Geplaatst door AARDIG
Waarschijnlijk moet ik binnenkort ook mijn baard scheren. Hoeveel mesjes heeft de nieuwste gilette mach tegenwoordig :vreemd:

Mark61, naast fiqh kennis is siraah kennis ook een vereiste. Blijkbaar is meneer in deze gebrekig, anders had hij een dergelijke vreemde uitspraak niet gedaan.

Doet me heel erg denken aan de tijd dat Joden probeerden te ontkomen aan de terreur van de Inqusitie de Nazi's.

Vooral niet herkenbaar zijn als jood.Straks moeten we ook gaan liegen over onze religie?

Goodnight
04-08-05, 15:48
is hij niet de schrijver van Halal en Haram?

En volgens mij is hij ook diegene die een tiental jaar geleden beweerde dat hoofddoek niet verplicht is?

AARDIG
04-08-05, 15:51
Geplaatst door Goodnight
is hij niet de schrijver van Halal en Haram?

En volgens mij is hij ook diegene die een tiental jaar geleden beweerde dat hoofddoek niet verplicht is?

Nee, jij bedoelt Sjeikh Alqardawi. Die is uiteindelijk wel teruggekomen op zijn uistpraak. Hij had ook iets dergelijks na 9/11 gezegd. Het is denk ik een angstkreet. Niet zo goed over nagedacht.

Bovendien maakt het voor mijn vader niet uit. Die zegt tegen alle zwart-harigen salamoe 3alaikom :hihi:

ronald
04-08-05, 15:55
Geplaatst door Goodnight
Doet me heel erg denken aan de tijd dat Joden probeerden te ontkomen aan de terreur van de Inqusitie de Nazi's.

Vooral niet herkenbaar zijn als jood.Straks moeten we ook gaan liegen over onze religie?


Nou eigenlijk meer aan de situatie van joden in Polen in de 18de eeuw. Doordat ze herhaaldelijk onderweg werden gemolesteerd of zelfs gedood, is er een toestemming gekomen van de bevoegde rabbijnen om je baard af te scheren. Velen deden dat echter niet. Wel een pragmatische oplossing: eigen leven redden. Aangezien die situatie zich in GB zich niet voor doet: gewoon dragen die hoofddoek en die baard.

Goodnight
04-08-05, 15:56
Geplaatst door AARDIG
Nee, jij bedoelt Sjeikh Alqardawi. Die is uiteindelijk wel teruggekomen op zijn uistpraak. Hij had ook iets dergelijks na 9/11 gezegd. Het is denk ik een angstkreet. Niet zo goed over nagedacht.

Bovendien maakt het voor mijn vader niet uit. Die zegt tegen alle zwart-harigen salamoe 3alaikom :hihi:

Pff..al die namen: Badawi...Qardawai...ze lijken op elkaar ook nog.

Ik vind het advies van deze man erg zielig.Bovendien: denkt hij nu werkelijk dat ineens alle moslimvrouwen hun doekjes massaal gaan verbranden en hun haren los gooien?

Aardige vader heb jij AARDIG :D

Goodnight
04-08-05, 15:58
Geplaatst door ronald
Nou eigenlijk meer aan de situatie van joden in Polen in de 18de eeuw. Doordat ze herhaaldelijk onderweg werden gemolesteerd of zelfs gedood, is er een toestemming gekomen van de bevoegde rabbijnen om je baard af te scheren. Velen deden dat echter niet. Wel een pragmatische oplossing: eigen leven redden. Aangezien die situatie zich in GB zich niet voor doet: gewoon dragen die hoofddoek en die baard. Dat is een meer vergelijkbare situatie.Maar ook tijdens de Inqusitie konden ze er wat van.Hele generaties moesten hun geloof geheim houden en zich voordoen als Katholiek.

AARDIG
04-08-05, 16:03
Geplaatst door Goodnight
Pff..al die namen: Badawi...Qardawai...ze lijken op elkaar ook nog.

Ik vind het advies van deze man erg zielig.Bovendien: denkt hij nu werkelijk dat ineens alle moslimvrouwen hun doekjes massaal gaan verbranden en hun haren los gooien?

Aardige vader heb jij AARDIG :D


Vast niet. Na Qardawi gebeurde er ook niet veel. Hij kreeg alleen paar boze tantes in de uitzending. Was wel lachen :D

ronald
04-08-05, 16:07
Geplaatst door Goodnight
Dat is een meer vergelijkbare situatie.Maar ook tijdens de Inqusitie konden ze er wat van.Hele generaties moesten hun geloof geheim houden en zich voordoen als Katholiek.


Ja ook zoiets. Maar als je leven in gevaar is dan moet je je leven hoger stellen denk ik.
Oeroeboeroe heeft gelijk...in deze niet zwichten voor zo'n terreur.
Als je en publiek als moslima met je leven wordt bedreigd, en publiek, en dan NIET zou zwichten, dan is er sprake van een zuivere jihad denk ik. Hoop echter dan het nooit zover zal komen.

_h4T3D_sE7eN
04-08-05, 16:23
Geplaatst door mark61
Hoezo? Is aloude fiqh, werkelijk niets nieuws aan.

Lekker selectief is ie dan. Kennis van de siraah is inderdaad ook een vereiste. Helemaal voor iemand die als mufti wordt gereclameerd.



AARDIG was me al voor, zo te zien ... :nijn:

Oeroeboeroe
04-08-05, 16:27
Geplaatst door mark61
Niet klakkeloos RTL geloven.

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.:hihi:

freya
04-08-05, 16:36
Geplaatst door AARDIG
Het is een kunst om alle bronnen te raadplegen.

Nou dan ben je nog wel even bezig :haha:

De rest van je leven, plus nog een paar volgende, hoewel je daar als moslim natuurlijk niet in gelooft :vreemd:

AARDIG
04-08-05, 16:49
Geplaatst door freya
Nou dan ben je nog wel even bezig :haha:

De rest van je leven, plus nog een paar volgende, hoewel je daar als moslim natuurlijk niet in gelooft :vreemd:

Nee hoor. Als je de siraah doorleest, dan zie je al gauw dat God, Mohammed Sala Allahu Alayhi Wa Salaam na het stilhouden van de religie hem had opgeroepen om het bekend te maken. Moslims waren destijds gemarteld en doodgeslagen omdat ze niet in Hoebal wilde geloven. Bij ons is er niet eens sprake van marteling en moord en iemand roept al dat we moeten doen alsof we geen moslim zijn. De Islamitische geschiedenis is belangrijk voor een moslim om standvastig te blijven in deze rare tijden. Als je de geschiedenis naleest, dan besef je alleen maar dat wij in een paradijs op aarde leven.

Wide-O
04-08-05, 17:02
Misschien moeten we dit eens vragen aan de moslima's in de UK op dit moment ?

Persoonlijk lijkt het me een slecht idee, want wanneer is het dan weer "veilig" om te dragen wat je normaal draagt ? En gaat men dit dan weer als "provocatie" zien ...

Maar ja, ik word dan ook niet uitgescholden, bespuwd, aan de haren getrokken, geslagen ... Het aantal "hate attacks" in de UK loopt op dit moment de spuigaten uit BTW.

Die hele focus (tunnelvisie) op de hoofddoek is zo belachelijk trouwens, heb er geen woorden voor.

um_yahya
04-08-05, 17:08
salaam oe laikoem warah matoe lahi,

broeder Aardig

salaam oe laikoem warah matoe lahi wabarakatoe.

gh.wille
04-08-05, 17:09
Geplaatst door MO_NL
Moslimgeestelijke: doe hoofddoekje af

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41374000/jpg/_41374849_hijab203credit.jpg

Een vooraanstaande moslimgeestelijke in Groot-Brittannië heeft moslimvrouwen opgeroepen voorlopig geen hoofddoekje of sluier meer te dragen. Volgens Zaki Badawi moeten moslima's voorkomen dat ze nog slachtoffer van verbaal of fysiek geweld worden na de aanslagen in Londen.

De voorzitter van de Raad van Moskeeën en Imams zei dit na berichten over toegenomen geweld tegen moslims als gevolg van de terreuaanslagen. The Daily Telegraph maakt donderdag melding van deze opvallende uitspraak.

Volgens Badawi, die geldt als een gematigde geestelijke, staat de koran toe dat vrouwen onder speciale omstandigheden geen hoofddoek of sluier dragen. ,,Kleding is bedoeld om te beschermen tegen kwaad, niet om het kwaad aan te trekken.''

bron: rtl-nieuws

Dus als er een aanhoudende dreiging is vanuit de samenleving tegen vrouwen met hoofdoek dan verdwijnen de hoofdoeken vanzelf uit het straatbeeld?

Gewoon ALLE vrouwen een hoofddoek verplichtten .
Simpel ,probleem ook weg .

V.G.G.

Rabi'ah.
04-08-05, 17:15
Geplaatst door AARDIG
Niet zo goed over nagedacht.

Bovendien maakt het voor mijn vader niet uit. Die zegt tegen alle zwart-harigen salamoe 3alaikom :hihi:

:D

um_yahya
04-08-05, 17:25
Broeder Aardig, indien je wil, we kunnen praten, je kan me toevoegen op dit e mailadres: [email protected]

salaam oe laikoem warah matoe lajhi wabarakatoe, je broeder Abdelkarim

AARDIG
04-08-05, 17:29
Geplaatst door um_yahya
Broeder Aardig, indien je wil, we kunnen praten, je kan me toevoegen op dit e mailadres: [email protected]

salaam oe laikoem warah matoe lajhi wabarakatoe, je broeder Abdelkarim

Ik had je een pm gestuurd. Ik meld niet zo snel mensen aan op msn. Via pm kunnen we ook prima praten. Is dit trouwens je echtgenotes account? Want um_yahya is toch iets heel anders dan abu_yahya...

Goodnight
04-08-05, 17:34
Geplaatst door AARDIG
Ik had je een pm gestuurd. Ik meld niet zo snel mensen aan op msn. Via pm kunnen we ook prima praten. Is dit trouwens je echtgenotes account? Want um_yahya is toch iets heel anders dan abu_yahya...



Broeder Aardig, indien je wil, we kunnen praten, je kan me toevoegen op dit e mailadres: [email protected]

salaam oe laikoem warah matoe lajhi wabarakatoe, je broeder Abdelkarim :lol: AARDIG je wordt gerecutreerd!

AARDIG
04-08-05, 17:38
Geplaatst door Goodnight
:lol: AARDIG je wordt gerecutreerd!

Nee joh gekkie. Ik ben daar immuun voor. Als je denkt gerecruteerd te worden, of ze proberen je via koranverzen en ahadieth te recruteren, dan moet je gewoon vragen; "Wat zijn schoeroet en arkaan Assalaah." Dan weet je gelijk hoe laat het is, want ze kunnen daar geen antwoord op geven :hihi:

Ins
04-08-05, 18:00
He, wat zwak zeg...Het Westen geeft toch ook niet toe aan Al-Qaeda als het vraagt dat het niet meer moet samenwerken met de VS. En het eerste wat wij dan zogenaamd moeten doen is hoofddoek af?...Nouhou, ik vind deze reden echt niet goed genoeg. Mensen moeten maar leren omgaan met verschillen en als ze dat niet kunnen dan hebben ze duidelijk een probleem.

IRAAM
04-08-05, 20:03
ja als ze de islam nu ook al van binnenuit gaan uithollen is er niks meer aan

Rudy
04-08-05, 21:46
Geplaatst door MO_NL.
Dus als er een aanhoudende dreiging is vanuit de samenleving tegen vrouwen met hoofdoek dan verdwijnen de hoofdoeken vanzelf uit het straatbeeld?

Totaal verkeerd om moslima’s op te roepen geen hoofddoek of sluier te dragen. Misschien gebeurt dit wel sowieso en dit zou mij trouwens niet verbazen. Medeburgers die hoofddoekdragend Nederland of België associëren met terroristen kunnen we niet anders bestempelen als simpelen van geest.

Maar de moslima’s die toegeven begrijp ik ergens wel. Uiteindelijk gaat het niet enkel om hun veiligheid maar ook om hun dierbaren, kinderen ….

Olive Yao
04-08-05, 21:56
Geplaatst door MO_NL
[B]Moslimgeestelijke: doe hoofddoekje af

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/41374000/jpg/_41374849_hijab203credit.jpg

Een vooraanstaande moslimgeestelijke in Groot-Brittannië heeft moslimvrouwen opgeroepen voorlopig geen hoofddoekje of sluier meer te dragen. Volgens Zaki Badawi moeten moslima's voorkomen dat ze nog slachtoffer van verbaal of fysiek geweld worden na de aanslagen in Londen.

De voorzitter van de Raad van Moskeeën en Imams zei dit na berichten over toegenomen geweld tegen moslims als gevolg van de terreuaanslagen. The Daily Telegraph maakt donderdag melding van deze opvallende uitspraak.

Volgens Badawi, die geldt als een gematigde geestelijke, staat de koran toe dat vrouwen onder speciale omstandigheden geen hoofddoek of sluier dragen. ,,Kleding is bedoeld om te beschermen tegen kwaad, niet om het kwaad aan te trekken.''

bron: rtl-nieuws

Dus als er een aanhoudende dreiging is vanuit de samenleving tegen vrouwen met hoofdoek dan verdwijnen de hoofdoeken vanzelf uit het straatbeeld?
Ik was hier toch net mee bezig - Trieste zaak dit!
In het openbaar hebben ze het volste recht om hun sluiers te dragen!

Olive Yao
04-08-05, 22:00
To remove the headscarf denies women's "identities as Muslims", she said.
I have no intention whatsoever of abandoning something which is essential to my faith
She added that the Koran only allowed woman to remove the hijab if they feared for their lives.
Dat staat nergens ondubbelzinnig in de koran.
Bovendien gaan gemeenschapsregels voor godsdienstvoorschriften.

Rudy
04-08-05, 22:25
Geplaatst door Olive Yao
Dat staat nergens ondubbelzinnig in de koran.

Dit hoeft ook niet, en dit hoeft ook niet gezegd.

By the way. Is het ook niet zo dat haraam voedsel mag indien je leven in gevaar is, maw bij gebrek aan halaal voedsel ?

Ik dacht van wel.

oorlam
04-08-05, 22:34
Geplaatst door Rudy
Totaal verkeerd om moslima’s op te roepen geen hoofddoek of sluier te dragen. Misschien gebeurt dit wel sowieso en dit zou mij trouwens niet verbazen. Medeburgers die hoofddoekdragend Nederland of België associëren met terroristen kunnen we niet anders bestempelen als simpelen van geest.

Maar de moslima’s die toegeven begrijp ik ergens wel. Uiteindelijk gaat het niet enkel om hun veiligheid maar ook om hun dierbaren, kinderen ….

Ik dacht net dat moslima's een hoofddoek moesten dragen om herkenbaar te zijn en niet te worden lastiggevallen?

Door wie worden ze dan - buiten deze post-terroristische dagen - lastiggevallen?

Oeroeboeroe
04-08-05, 22:36
Geplaatst door oorlam
Ik dacht net dat moslima's een hoofddoek moesten dragen om herkenbaar te zijn en niet te worden lastiggevallen?

Door wie worden ze dan - buiten deze post-terroristische dagen - lastiggevallen?

Door meer mensen dan je denkt, vrees ik. :huil:

oorlam
04-08-05, 22:40
Geplaatst door Oeroeboeroe
Door meer mensen dan je denkt, vrees ik. :huil: ik bedoelde: door wie worden ze dan lastig gevallen als ze geen hoofddoek zouden dragen?

Oeroeboeroe
04-08-05, 22:44
Geplaatst door oorlam
ik bedoelde: door wie worden ze dan lastig gevallen als ze geen hoofddoek zouden dragen?

Maakt voor het antwoord op de vraag weinig uit, denk ik. :boeps:

ronald
05-08-05, 00:07
Geplaatst door Olive Yao
Dat staat nergens ondubbelzinnig in de koran.
Bovendien gaan gemeenschapsregels voor godsdienstvoorschriften.


Il begrijp het even niet. Over welke gemeenschapsregels heb je het?

um_yahya
05-08-05, 08:55
Mijn broeder, niet bang zijn, ik wil je niet recuteren......slechts salaam, ik wou je nasiha geven en wellicht kon jij mij nasiha, jij als mijn broeder aangezien onze dien bestaat uit elkaar nasiha geven, wellakien, blijkbaar sta ik te ver van jou.

Je spreekt over datgene waar jij niet over weet, namelijk over het hoeveelheid ilm waar ik over beschik, aghi, indien je denkt dat het zo is dat ik niet eens over basiskennis beschik, is het dan niet zo, jij als mijn broeder dat je mij dit zou kunnen leren, hiermee mij dus toevoegen, zou je er dan niet, als mijn akh er allles aan willen doen om mij dit te leren?

Na'am, ik ben ingelogd onder de naam um_yahya, dit is mijn aanstaande, ik kwam hier met toeval op deze forum en ze vertelde me dat ze hier een registratie had en dat ik in kon loggen, ik wou zien waar de shabaab zich mee bezig houden, en tot zover, wallahi, schaam ik me diep en hoop ik dat jullie alle inzien waar jullie mee bezig zijn, wa'alllaho mosta3aan.

Je leek me een praktiserende broeder, die wel slim genoeg is om deze probleem te erkennen en bi idni laah er ook wat aan te doen, wellakien, wellicht dat ik me vergist heb, indien dat het geval is, spijt het me, mijn broeder, baraak allahoe fiek voor alles en ik zal je alsnog een nasiha geven, aghi, alhoewel deze nasiha en mijn eerste die ik je geven wou niet hetzelfde zijn: Taqqilaah, aghi, verdoe je tijd niet al te veel aan internet, wallahi, internet is een grote fitnah, pas op dat je er niet in valt.

Vergeef me mijn broeder voor al het verkeerde dat ik gezegd heb, dit behoort slechts tot mijzelf en shaytaan, Allah azza wa djaal en de rasool sallaho alaayhi wa salaam staan hier verre van verwijderd en al het goede komt van hun.

Allahoema aslih shabaabal muslimien,
Allahoema aslih shabaabal muslimien,
Allahoema aslih shabaabal muslimien,
waj'alhum hudatan muhtadin la daallina wa la mudilliena,
Allahoema wafdiqhum litaa'atika wa jannibhum asbaaba sagatika,
waj'alhum dhugran lil islaami wal muslimien, amien, amien, amien yaa rabb el 3alamien.

O, Allah, leid de moslimjongeren,
O, Allah, leid de moslimjongeren,
O, Allah, leid de moslimjongeren,
en help hun de oorzaken van uw woede te voorkomen,
behoud hen als een schat voor Islaam en de muslimien.

Subhannaka'allahoema wa bihamdik,
Ashadu an laa illaha illa anta astagfiruka wa atoeboe ilayk.

Abdelkarim.

sjo
05-08-05, 18:41
Geplaatst door AARDIG
Als je de geschiedenis naleest, dan besef je alleen maar dat wij in een paradijs op aarde leven.

Werd dat maar meer beseft. Overigens is dat paradijs niet uit de lucht komen vallen. Daar is hard aan gewerkt.

gr.
sjo

sjo
05-08-05, 18:50
Geplaatst door Olive Yao

In het openbaar hebben ze het volste recht om hun sluiers te dragen!

Wat me aanspreekt is dat ze nu het volste recht hebben om hun sluiers NIET te dragen. Wat een opluchting zal dat zijn.

gr.
sjo

Olive Yao
07-08-05, 16:34
Geplaatst door ronald
Il begrijp het even niet. Over welke gemeenschapsregels heb je het
Wetten met name.

Ins
07-08-05, 16:38
Geplaatst door sjo
Wat me aanspreekt is dat ze nu het volste recht hebben om hun sluiers NIET te dragen. Wat een opluchting zal dat zijn.

gr.
sjo

Ja, en nu willen ze van het recht een gebod maken en dan vervalt het vrijwillige karakter. .

Olive Yao
07-08-05, 17:01
Geplaatst door Ins
Ja, en nu willen ze van het recht een gebod maken en dan vervalt het vrijwillige karakter. .
Mee eens, en idd een slechte zaak. Nogmaals, moslima's hebben het volste recht om in het openbaar hun sluiers te dragen.

Maar omgekeerd, als het een godsdienstig voorschrift is, is het dus ook niet vrijwillig.
Vind je dat dan wel goed?

"Dat godsdienstige voorschrift aanvaard ik vrijwillig".
Maar hoe kun je dan tegen een verbod aanvoeren dat je het van je godsdienst moet?
Dan zeg je dus dat wat jij vrijwillig aanvaardt door de maatschappij als godsdienstige wet erkent moet worden.
Begint te lijken op: moslima's wil is wet.

ronald
07-08-05, 17:56
Geplaatst door Olive Yao
Wetten met name.


Mee eens....de wet van de Staat moet jouw wet zijn. Wanneer deze echter indruizen tegen godsdienstige wetten dan bevinden wij ons in een grijs gebied dat voortkomt uit de vrijheid van godsdienst recht.

Wanneer je spreekt van hoofddoekjes , keppels, tulbanden (sikhs) dragende gezagsdragers ans politie, rechters ed. dan kan ik mij in het verbod iets van voorstellen.... per slot van rekening is de bevolking altijd argwanend tegenover bepaalde symbolen die de zijne niet zijn.

Om hoofddoekjes, keppels, en tulbanden in het openbaar, niet-openbaar onderwijs, winkels, banken en vliegpersoneel etc. te verbieden vindt ik toegeven aan een ongefundeerde angst en intollerantie en viert het recht on vrijheid van godsdienst hier.

Olive Yao
07-08-05, 17:57
Geplaatst door ronald
Mee eens....de wet van de Staat moet jouw wet zijn. Wanneer deze echter indruizen tegen godsdienstige wetten dan bevinden wij ons in een grijs gebied dat voortkomt uit de vrijheid van godsdienst recht.

Wanneer je spreekt van hoofddoekjes , keppels, tulbanden (sikhs) dragende gezagsdragers ans politie, rechters ed. dan kan ik mij in het verbod iets van voorstellen.... per slot van rekening is de bevolking altijd argwanend tegenover bepaalde symbolen die de zijne niet zijn.

Om hoofddoekjes, keppels, en tulbanden in het openbaar, niet-openbaar onderwijs, winkels, banken en vliegpersoneel etc. te verbieden vindt ik toegeven aan een ongefundeerde angst en intollerantie en viert het recht on vrijheid van godsdienst hier.
In het algemeen mee eens.

ronald
07-08-05, 18:04
Geplaatst door Olive Yao


"Dat godsdienstige voorschrift aanvaard ik vrijwillig".
Maar hoe kun je dan tegen een verbod aanvoeren dat je het van je godsdienst moet?
Dan zeg je dus dat wat jij vrijwillig aanvaardt door de maatschappij als godsdienstige wet erkent moet worden.
Begint te lijken op: moslima's wil is wet. [/B]


Binnen de godsdienst heerst ook de vrijheid van keuze. Ook al wordt je geboren in een religieuze omgeving, dan nog geldt van ieder persoon individueel een vrije keuze t.o.v. God/Allah. De mens is geschapen met een vrije wil (om de weg van God/Allah te kiezen) en alleen hij is daar meester. Een gedwongen Taliban regime opereert buiten die vrije wil om.
Van de maatschappij eisen dat jouw godsdienstige wet als EEN godsdienstige wet erkend moet worden is een gevolg van Vrijheid van godsdienst. Dit zegt natuurlijk niet da de Maatschappij JOUW godsdienstwetten zou moeten overnemen. Dat riekt inderdaad naar Taliban methodes.

Olive Yao
07-08-05, 18:15
Geplaatst door ronald
Binnen de godsdienst heerst ook de vrijheid van keuze. Ook al wordt je geboren in een religieuze omgeving, dan nog geldt van ieder persoon individueel een vrije keuze t.o.v. God/Allah. De mens is geschapen met een vrije wil (om de weg van God/Allah te kiezen) en alleen hij is daar meester. Een gedwongen Taliban regime opereert buiten die vrije wil om.
Van de maatschappij eisen dat jouw godsdienstige wet als EEN godsdienstige wet erkend moet worden is een gevolg van Vrijheid van godsdienst. Dit zegt natuurlijk niet da de Maatschappij JOUW godsdienstwetten zou moeten overnemen. Dat riekt inderdaad naar Taliban methodes.
Ja, ook wel mee eens. De rode zin is volgens mij het belangrijkste. Dat denk ik precies zo. Een godsdienstige wet voor jou dan.