PDA

Bekijk Volledige Versie : Halal in de Supermarkt



tr_imparator
04-08-05, 19:37
Halal in de Supermarkt
door Nicole Wijnjeterp

BOS EN LOMMER - en uitgebreid assortiment halalvlees is niet langer beperkt tot de islamitische slagerij, maar ook de Nederlandse supermarkt Vomar in Bos en Lommer pikt een graantje mee. De strijd is aangeboden om een nieuwe doelgroep: de moslimjeugd.

De halalproducten van de Vomar op het Gulden Winckelplantsoen worden aangeprezen op een groot reclamebord ' Kip, vlees en vleeswaren en diepvriesproducten gecertificeerd door Nassim Chami'.,, We hebben allerlei producten die halal zijn'' zegt Chami, sectorchef Vers en Halal van de Vomar. ,,Ook Nederlandse vleeswaren als rundersalade, pate en diverse soorten ham . Het is allemaal volgens de Koran'', verzekert hij.

Lokale markt

Chami werkt zo'n anderhalf jaar in het filiaal aan het GW plantsoen en ving geluiden op dat er vraag was naar ritueel geslacht vless in de supermarkt. ,,Het hoort bij de buurt'', motiveert Chami.,,We spelen hiermee in op de lokale markt.''Al twe jaar heeft de Vomar halaldiepvriesproducten, maar sinds kort staat er midden in de winkel een halalafdeling met verse producten.
De supermarkt mikt op de moslimjeugd, vaak tweeverdieners. Ouderen blijven vaak toch kopen bij de vertrouwde islamitische slagerij. Chami, die zelf tot de doelgroep behoort vertelt:,, Stel voor dat je om zes uur van je werkt komt. De halalslagerij is dan dicht, maar de supermarkt is nog open. Bovendien hoef je niet en naar de slagerij en naar de groenteboer.'' ALs het succes blijkt, wordt de halalafdeling ook geintroduceerd in andere filialen.

Moslima's

Op het Bos en Lommerplein struinen de jonge moslima's Eveline en Khadija over de markt. ,,Het is wel makkelijk dat ik halalproducten in de supermarkt kan halen;;, zegt de 22-jarige Eveline.
Maar is ze er wel van overtuigd dat het echt halal is wat in de supermarktschappen ligt? ,,Als het niet zo is, dan ligt de zonde bij hen.'' Khadija(19) heeft gelezen dat er halalvlees in de Vomar ligt. Zij is wat terughoudender. ,,ALs ik het echt nodig heb, dan zou ik het wel in de supermarkt kopen. Eerder ga ik naar een islamitische slagerij. Dat geeft voor mij meer zekerheid.''

bron: ECHO ( :lol: )

Erg betrouwbaar, die weet zeker niet dat moslims geen varkensvlees mogen :moe:

AARDIG
04-08-05, 19:47
Geplaatst door tr_imparator
,,Ook Nederlandse vleeswaren als rundersalade, pate en diverse soorten ham . Het is allemaal volgens de Koran'', verzekert hij.

Welke principe? Drie keer bismi allah voor het eten, maakt het nog niet halal. :rolleyes:

Joesoef
04-08-05, 20:00
En hoe duur mag het dan wel niet zijn?

Rabi'ah.
04-08-05, 20:01
Geplaatst door Joesoef
En hoe duur mag het dan wel niet zijn?

Hollander. :moe:

Joesoef
04-08-05, 20:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Hollander. :moe:


Ik zal nooit van mn leven dat soort zaken in de super gaan kopen, geef mij de islamitische slager maar. Zelf aangeven welk deel je wilt hebben, aangeven hoe het gesneden moet worden, vlees wat goed bestorven is en natuurlijk de groenten. Groenten uit de super zijn waardeloos.

Ben wel benieuwd wie de fabrikant is. Probleem is dat bv broodbeleg (vleeswaren) in 99 van de 100 gevallen van seperatorvlees is gemaakt. Volkomen troep dus.

Rabi'ah.
04-08-05, 20:26
Geplaatst door Joesoef
Ik zal nooit van mn leven dat soort zaken in de super gaan kopen, geef mij de islamitische slager maar. Zelf aangeven welk deel je wilt hebben, aangeven hoe het gesneden moet worden, vlees wat goed bestorven is en natuurlijk de groenten. Groenten uit de super zijn waardeloos.

Ben wel benieuwd wie de fabrikant is. Probleem is dat bv broodbeleg (vleeswaren) in 99 van de 100 gevallen van seperatorvlees is gemaakt. Volkomen troep dus.

Aha dus je had goede redenen. Wat is seperatorvlees?

~Panthera~
04-08-05, 20:27
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat is seperatorvlees?

Afval. :moe:

contradictio
04-08-05, 20:27
Geplaatst door tr_imparator
Halal in de Supermarkt
door Nicole Wijnjeterp

BOS EN LOMMER - en uitgebreid assortiment halalvlees is niet langer beperkt tot de islamitische slagerij, maar ook de Nederlandse supermarkt Vomar in Bos en Lommer pikt een graantje mee. De strijd is aangeboden om een nieuwe doelgroep: de moslimjeugd.

De halalproducten van de Vomar op het Gulden Winckelplantsoen worden aangeprezen op een groot reclamebord ' Kip, vlees en vleeswaren en diepvriesproducten gecertificeerd door Nassim Chami'.,, We hebben allerlei producten die halal zijn'' zegt Chami, sectorchef Vers en Halal van de Vomar. ,,Ook Nederlandse vleeswaren als rundersalade, pate en diverse soorten ham . Het is allemaal volgens de Koran'', verzekert hij.

Lokale markt

Chami werkt zo'n anderhalf jaar in het filiaal aan het GW plantsoen en ving geluiden op dat er vraag was naar ritueel geslacht vless in de supermarkt. ,,Het hoort bij de buurt'', motiveert Chami.,,We spelen hiermee in op de lokale markt.''Al twe jaar heeft de Vomar halaldiepvriesproducten, maar sinds kort staat er midden in de winkel een halalafdeling met verse producten.
De supermarkt mikt op de moslimjeugd, vaak tweeverdieners. Ouderen blijven vaak toch kopen bij de vertrouwde islamitische slagerij. Chami, die zelf tot de doelgroep behoort vertelt:,, Stel voor dat je om zes uur van je werkt komt. De halalslagerij is dan dicht, maar de supermarkt is nog open. Bovendien hoef je niet en naar de slagerij en naar de groenteboer.'' ALs het succes blijkt, wordt de halalafdeling ook geintroduceerd in andere filialen.

Moslima's

Op het Bos en Lommerplein struinen de jonge moslima's Eveline en Khadija over de markt. ,,Het is wel makkelijk dat ik halalproducten in de supermarkt kan halen;;, zegt de 22-jarige Eveline.
Maar is ze er wel van overtuigd dat het echt halal is wat in de supermarktschappen ligt? ,,Als het niet zo is, dan ligt de zonde bij hen.'' Khadija(19) heeft gelezen dat er halalvlees in de Vomar ligt. Zij is wat terughoudender. ,,ALs ik het echt nodig heb, dan zou ik het wel in de supermarkt kopen. Eerder ga ik naar een islamitische slagerij. Dat geeft voor mij meer zekerheid.''

bron: ECHO ( :lol: )

Erg betrouwbaar, die weet zeker niet dat moslims geen varkensvlees mogen :moe:


eehhhh... KALKOEN ham bijvoorbeeld (koop ik regelmatig voor op de bammetjes) :bril:
ook kun je spekjes, frikandellen, rookvlees, osseworst, bitterballen etc krijgen en allemaal HALAAL...

jahaaa. ik ben goed geintegreed (maar wel op mijn manier) :D

Joesoef
04-08-05, 20:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Aha dus je had goede redenen. Wat is seperatorvlees?


Separatorvlees is het vlees dat na het slachten en uitsnijden aan de botten van het geslachte dier blijft zitten. Dit vlees wordt door een speciale behandeling van de botten verwijderd. Aan het vlees worden vet, water, zout en verschillende additieven toegevoegd voor een goede structuur, smaak en houdbaarheid.

Joesoef
04-08-05, 20:32
Geplaatst door contradictio
eehhhh... KALKOEN ham bijvoorbeeld (koop ik regelmatig voor op de bammetjes) :bril:
ook kun je spekjes, frikandellen, rookvlees, osseworst, bitterballen etc krijgen en allemaal HALAAL...

jahaaa. ik ben goed geintegreed (maar wel op mijn manier) :D


http://www.marcotty.com/Nl/products_separation.htm

contradictio
04-08-05, 20:37
Geplaatst door Joesoef
http://www.marcotty.com/Nl/products_separation.htm



uhhh.. waarom geef je die link aan mij? :confused:

Soldim
04-08-05, 20:39
Geplaatst door tr_imparator

De halalproducten van de Vomar op het Gulden Winckelplantsoen worden aangeprezen op een groot reclamebord ' Kip, vlees en vleeswaren en diepvriesproducten gecertificeerd door Nassim Chami'.,, We hebben allerlei producten die halal zijn'' zegt Chami, sectorchef Vers en Halal van de Vomar. ,,Ook Nederlandse vleeswaren als rundersalade, pate en diverse soorten ham . Het is allemaal volgens de Koran'', verzekert hij.



Hier (VS) hebben verschillende supermarkten ook halal en kosher producten (inclussief kalkoenen ham). Geen flauw idee volgens welke van de richtlijnen dat reprepareerd wordt.

Ik hoorde een tijd geleden een complot-theorie waarbij de US-government de gegevens van klanten bonus kaarten op zou vragen, om te kijken wie er zoal halal kochten, en dat koppelden aan creditkaard gegevens om mogelijke terroristen op te sporen.

We hebben toen met een stel collega's eerste een week alleen halal gekocht, toen allen kosher en toen veel karbonades ingeslagen voor een barbeque -- maar niets gehoord over crashende CIA/FBI computers :(

tr_imparator
04-08-05, 20:40
Geplaatst door contradictio
eehhhh... KALKOEN ham bijvoorbeeld (koop ik regelmatig voor op de bammetjes) :bril:
ook kun je spekjes, frikandellen, rookvlees, osseworst, bitterballen etc krijgen en allemaal HALAAL...

jahaaa. ik ben goed geintegreed (maar wel op mijn manier) :D


Bedoel je van Meccafood? dat vind ik echt vies..bah niet te vreten. Die hebben ook doner die je thuis kan maken voor 4,95..een kant en klare doner met salade en sausjes kost 3 euro :moe:

tr_imparator
04-08-05, 20:42
Geplaatst door Soldim
Hier (VS)

Woon je daar of ben je daar op vakantie?

:D

Soldim
04-08-05, 20:47
Geplaatst door tr_imparator
Woon je daar of ben je daar op vakantie?

:D

'k Ben immigrant :D

Werk (en woon) hier tijdelijk, (dat zeggen ze allemaal :p ).

Joesoef
04-08-05, 20:51
Geplaatst door contradictio
uhhh.. waarom geef je die link aan mij? :confused:


Je bent wat je eet ;)

tr_imparator
04-08-05, 20:52
Geplaatst door Soldim
'k Ben immigrant :D

Werk (en woon) hier tijdelijk, (dat zeggen ze allemaal :p ).

ga je jezelf opblazen binnekort?

Soldim
04-08-05, 20:54
Geplaatst door tr_imparator
ga je jezelf opblazen binnekort?

Neu, geeft zo'n troep en zo'n gedoe. Een baan vinden ergens in West -Europa is makkelijker (denk en hoop ik).

tr_imparator
04-08-05, 21:02
Geplaatst door Soldim
Neu, geeft zo'n troep en zo'n gedoe.



Ja ik ga binnekort solliciteren om zelfmoordcommando te worden. Lijkt me echt cool om als een martelaar te sterven.. :p



Een baan vinden ergens in West -Europa is makkelijker (denk en hoop ik).

dat kan best..weet het niet heb nog nooit werk gezocht

~Panthera~
04-08-05, 21:08
Geplaatst door tr_imparator
Ja ik ga binnekort solliciteren om zelfmoordcommando te worden. Lijkt me echt cool om als een martelaar te sterven.. :p



Doe mij een lol: al die Dorito's all over the place. :fplet:

vlegeltje
04-08-05, 21:19
Geplaatst door contradictio
uhhh.. waarom geef je die link aan mij? :confused:

Omdat die bitterballen en kalkoenham van jou ook met separatorvlees zijn gemaakt.

Smakelijk eten :strik:

tr_imparator
04-08-05, 21:21
Geplaatst door vlegeltje
Omdat die bitterballen en kalkoenham van jou ook met separatorvlees zijn gemaakt.

Smakelijk eten :strik:

dat heb je nou als je integreert.. :loens:

vlegeltje
04-08-05, 21:28
Geplaatst door tr_imparator
dat heb je nou als je intergreerd.. :loens:

Tsssk, "intergreerd"... :o

integreert

:cheefbek:

:D

tr_imparator
04-08-05, 21:38
Geplaatst door vlegeltje
Tsssk, "intergreerd"... :o

integreert

:cheefbek:

:D


integratie is haram!

vlegeltje
04-08-05, 22:00
Geplaatst door tr_imparator
integratie is haram!

De nieuwe mode in bomgordels:

http://www.core77.com/reactor/images/value_meal/adigard_03_01.jpg

~Panthera~
04-08-05, 22:04
Geplaatst door vlegeltje
De nieuwe mode in bomgordels:

http://www.core77.com/reactor/images/value_meal/adigard_03_01.jpg

:lol:

:regie: IMP !!!!!!

tr_imparator
04-08-05, 22:09
Geplaatst door ~Panthera~
:lol:

:regie: IMP !!!!!!

dat ''valt'' toch ''op''! :haha:

~Panthera~
04-08-05, 22:15
Geplaatst door tr_imparator
dat ''valt'' toch ''op''! :haha:



Is maar voor even, joh.

Daarna "val" jij "af" :haha:

Joesoef
04-08-05, 22:26
Geplaatst door vlegeltje
De nieuwe mode in bomgordels:

http://www.core77.com/reactor/images/value_meal/adigard_03_01.jpg


Heeeeel toevallig die foto. Afgesproken werk, msn :duivels:




;)

tr_imparator
04-08-05, 22:37
Geplaatst door Joesoef
Heeeeel toevallig die foto. Afgesproken werk, msn :duivels:




;)


naam van het project wordt:

http://www.epilepsiaemocional.org/incognita/inc.jpg

contradictio
05-08-05, 11:09
haraam?

10:59 Say: "See ye what things Allah hath sent down to you for sustenance? Yet ye hold forbidden some things thereof and (some things) lawful." Say: "Hath Allah indeed permitted you, or do ye invent (things) to attribute to Allah."

Þõáú ÃóÑóÃóíúÊõã ãøóÇ ÃóäÒóáó Çááøåõ áóßõã ãøöä ÑøöÒúÞò ÝóÌóÚóáúÊõã ãøöäúåõ ÍóÑóÇãðÇ æóÍóáÇóáÇð Þõáú Âááøåõ ÃóÐöäó áóßõãú Ãóãú Úóáóì Çááøåö ÊóÝúÊóÑõæäó