PDA

Bekijk Volledige Versie : Vier doden bij Joodse terreurdaad tegen Arabische Israeli



Spoetnik
04-08-05, 18:40
Shooter, 19, deserted IDF to protest Gaza pullout
By Jack Khoury, Haaretz Correspondent, Haaretz Service and Agencies

A Jewish Israeli man in Israel Defense Forces uniform opened fire on bus passengers in a Druze neighborhood of the Israeli Arab town of Shfaram Thursday afternoon. Four people and the gunman were killed and 12 wounded, two of them moderately.

Security forces said the shooting was apparently a Jewish terror attack and that the attacker was a newly religious man, an IDF deserter from Rishon Letzion who recently moved to the West Bank settlement of Tapuah. Security forces said the gunman, Eran Tzuberi, 19, was an activist in the outlawed extreme-right Kach movement. Tzuberi went AWOL a month ago to protest the disengagement plan.

Shortly after the shooting, a mob boarded the bus and attacked the Tzuberi, but police officers removed the Lower Galilee residents from the bus and surrounded it to protect the attacker. Dozens of people threw stones and bottles at the bus while the gunman was aboard, and police feared they would set the bus on fire. Five police officers were wounded by the mob.

Police were mobilizing in the north of the country, fearing possible riots in Arab towns, Channel 10 reported. Thousands of people were gathered around the bus after the shooting.

The shooting apparently took place in the wake of a dispute between the soldier and fellow passengers on Egged bus No. 165, which goes from Haifa to Shfaram.

Magen David Adom ambulances evacuated the wounded to Rambam Medical Center in Haifa.

MK Mohammed Barakeh (Hadash-Ta'al) classified the incident as a terror attack.

"We are witnessing attempts by extreme right-wing people, terrorists, who want to set the region ablaze and feel they have freedom of action in light of the behavior of the security, political and judicial establishment," he said.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/608864.html

Ik haal zo direct niet uit dit artikel hoe precies de aanvaller is gedood, want er staat dat de aanvaller werd beschermd tegen een woede menigte door de politie.

Drie van de slachtoffers waren christen.

Spoetnik
04-08-05, 18:42
Ah hier is een update:

Mob kills shooter, who went AWOL to protest pullout
By Jack Khoury, Haaretz Correspondent, Haaretz Service and Agencies

A Jewish Israeli man in Israel Defense Forces uniform opened fire on bus passengers in a Druze neighborhood of the Israeli Arab town of Shfaram Thursday afternoon. Four people were killed and 12 wounded, two of them moderately. The gunman was killed by a mob that boarded the bus after the shooting.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/608864.html

Spoetnik
04-08-05, 18:45
Ben benieuwd of ze zijn huis gaan plat gooien.

Wizdom
04-08-05, 18:54
Geplaatst door Spoetnik
Ben benieuwd of ze zijn huis gaan plat gooien.

Volgens de Talmud mogen alleen huizen van niet Joden verpletterd worden, niet die van een Jood...

vlegeltje
04-08-05, 20:09
Geplaatst door Spoetnik
Ben benieuwd of ze zijn huis gaan plat gooien.

:hihi:


HAIFA Een joodse extremist heeft in een
lijnbus in het noorden van Israël een
bloedbad aangericht.De 19-jarige schoot
drie inzittenden dood,negen anderen
raakten gewond.Daarna is de man door
een woedende menigte overmeesterd en
gedood.De slachtoffers zijn Arabieren.

De bebaarde dader droeg een keppeltje
en een legeruniform.De bus was op weg
naar Haifa en reed door Shfaram,een
Arabische stad waar ook Druzen wonen.

De Israëlische veiligheidsdiensten
waarschuwen al maanden voor aanslagen
door joodse extremisten.Zij willen
voorkomen dat joodse nederzettingen
ontruimd worden.

teletekst

Mr. Freeze
05-08-05, 00:12
Geplaatst door Spoetnik
Ben benieuwd of ze zijn huis gaan plat gooien.

Good point. Ben ik ook wel benieuwd naar.

ronald
05-08-05, 00:21
Geplaatst door salem
bron?

het is hier ook al pas 1000 keer aangetoond dat je deze dingen alleen in een vervalste talmud vindt, erg populair bij nazis en antisemieten. En op scholen in gaza en saudi arabie.

Je vindt het zeker wel erg als dat bij de islam gebeurt maar neit als het bij joden gebeurt zeker. Jij bent net zo erg als die idoten van kahane.


Waar. Laat Wizdom maar aantonen waar dat staat en het als volgt geinterpreteerd kan worden. Of dacht hij soms dat de israelische regering uberhaupt de Talmud (de echte weliswaar) zou volgen? Ik dant dat het meer een kwestie is van" "Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten".

jaseyx
05-08-05, 08:08
Moet je dit lezen:
http://www.tweakafoo.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=11&blogId=1

Ins
05-08-05, 10:21
Echt zwak van die Jood seg. Maar, alhamdulilah heeft hij zijn verdiende loon gekregen.

jaseyx
05-08-05, 12:10
Tis wel te begrijpen dat mensen over de zeik zijn gegaan, maar ik vind nog altijd dat hij gearresteerd en berecht had moeten worden. Helaas voor hem ging dat niet zo makkelijk met 50 woedende toeschouwers en 6 locale politieagenten die nog slechter bewapend waren dan hijzelf...

observer
05-08-05, 12:22
ach of het nu met een woedende menigte is of een gevechtshelicopter, als je daarmee een terrorist opruimt heb ik er geen probleem mee, bespaart geld en hebben ze ook geen platform om hun idioterie te spuien

ronald
05-08-05, 12:37
Geplaatst door observer
ach of het nu met een woedende menigte is of een gevechtshelicopter, als je daarmee een terrorist opruimt heb ik er geen probleem mee, bespaart geld en hebben ze ook geen platform om hun idioterie te spuien


Precies. De menigte, de bevolking zelf, hebben de wraakactie vergolden. Daar hebben ze dus geen leger nodig.

delirious
05-08-05, 12:45
Ik vraag mij altijd af of er een onderzoek komt naar het doden/lynchen van een moordenaar door een menigte.
Het is niet zozeer alleen deze kwestie maar in het algemeen.

Uiteindelijk geldt dit natuurlijk als eigen rechter spelen.

ronald
05-08-05, 12:48
Geplaatst door delirious
Ik vraag mij altijd af of er een onderzoek komt naar het doden/lynchen van een moordenaar door een menigte.
Het is niet zozeer alleen deze kwestie maar in het algemeen.

Uiteindelijk geldt dit natuurlijk als eigen rechter spelen.


Ligt heel gevoelig...in sommige culturen niet.

Goodnight
05-08-05, 12:50
Geplaatst door ronald
Ligt heel gevoelig...in sommige culturen niet. welke culturen bijv.?

ronald
05-08-05, 13:04
Geplaatst door Goodnight
welke culturen bijv.?


Ik denk in de meeste. Wanneer iemand van je familie wordt gedood dan is het menselijk om wraak te zweren. Alleen hebben we afspraken gemaakt dat de Wet dat nu kanaliseert, wij terughoudend moeten opstellen, de dader beschermt en rechtspraak toepast. Maar in "de hitte van de strijd" zou wraak meteen ter hande kunnen worden genomen. Ook al was er op dat moment geen bedreiging voor anderen. Is de meerderheid het eens met de wraakactie, dan zal dat wel cultuur bepalend worden goed gekeurd. Zo is elke terreurdaad een wraakactie want onschuldige burgers worden verantwoordelijk gehouden voor wat andere daders hebben gedaan. In dit geval is de daad van die jongen verwerpelijk, de menselijke wraakgevoelens van de menigte te begrijpen maar evenzo niet goed te keuren. De wet is ook door hen met handen en voeten overtreden.

jHanosch
05-08-05, 13:06
Wanneer er vrede is tussen deze twee volkeren, zal er vrede zijn in de hele wereld en zullen de angstmuren van Jericho wederom zijn vallen.




Jericho

I’ll try to keep myself open up to you
That’s a prommise that I made to love
When it was new
“Just like Jericho’’ I said
Let these walls come tumbling down now
Let them fall right on the ground
I said it like I had finally found the way
To keep the good feelings alive
I said it like it was something to strive for.

I’ll try to keep myself open up to you
And approve your self expression
I need that too
I need your confidence baby
And the gift of your extra time
In turn I’ll give you mine
Sweet darling
It’s a rich exchange
It seems to me
It’s a warm arrangement

Anyone will tell you
Just how hard it is to make and keep
a friend
Maybe they will shortsell you
Or maybe it’s you Judas in the end
For you just can no longer pretend
That you are getting what you need
Or you are giving out anything for them to grow and feed on

I’ll try to keep myself open up to you
It gets easier and easier to do
Just like Jericho
Let these walls come tumbling down now
Let them fall right on the ground
Let all those dogs go running free
The wild and the gentle dogs
Kennelled in me


Jony Mitchell

Ins
05-08-05, 13:08
Ja, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat er was gebeurd met de moordenaar als ze hem hadden laten leven en als hij via de Israëlische rechtbank berecht had geweest.

ronald
05-08-05, 13:10
Geplaatst door Ins
Ja, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat er was gebeurd met de moordenaar als ze hem hadden laten leven en als hij via de Israëlische rechtbank berecht had geweest.

Israel kent geen doodstraf.... wat denk je?

Spoetnik
05-08-05, 14:33
Ik vind het merkwaardig dat de pro-israel mensen deze aanslag niet keihard veroordelen.

Tevens is er al een reactie van het CIDI en andere Joodse organisaties?

De arabische mensen die deze terrorist hebben overmeestert hebben overigens een heldendaad gepleegd, wie weet hoeveel mensen die man nog had doodgeschoten anders.

ronald
05-08-05, 14:39
Geplaatst door Spoetnik
Ik vind het merkwaardig dat de pro-israel mensen deze aanslag niet keihard veroordelen.

Tevens is er al een reactie van het CIDI en andere Joodse organisaties?

De arabische mensen die deze terrorist hebben overmeestert hebben overigens een heldendaad gepleegd, wie weet hoeveel mensen die man nog had doodgeschoten anders.


Heb je ooit een eigen regeringsleider een daad als deze door zijn eigen mede landgenoot horen veroordelen als Sharon dat deed?


Bovendien was z'n M16 leeg. Mooi moment om te overmeesteren zou ik verstandig denken. Bovendien stierf hij niet bij de eerste klap die hem werd toegebracht.

Spoetnik
05-08-05, 14:41
Geplaatst door ronald
Heb je ooit een eigen regeringsleider een daad als deze door zijn eigen mede landgenoot horen veroordelen als Sharon dat deed?

Abbas veroordeeld terreuraanvallen altijd, Sharon kon dus niet achterblijven. Maar ik wacht eigenlijk op jouw veroordeling van de terreuractie. Overigens is de daad nog niet officieel aangemerkt als een terreuractie hier in Israel, maar dat gebeurt misschien op zondag.


Bovendien was z'n M16 leeg. Mooi moment om te overmeesteren zou ik verstandig denken. Bovendien stierf hij niet bij de eerste klap die hem werd toegebracht.

Hij had misschien nog meer munitie, dus de beslissing hem te overmeesteren was een goeie.

ronald
05-08-05, 14:45
Geplaatst door Spoetnik
Abbas veroordeeld terreuraanvallen altijd, Sharon kon dus niet achterblijven. Maar ik wacht eigenlijk op jouw veroordeling van de terreuractie.



Hij had misschien nog meer munitie, dus de beslissing hem te overmeesteren was een goeie.


Ik zei "in deze bewoordingen" ... met Abbas kun je alle kanten op.

Misschien begrijp je de situatie nog steeds niet. Hij is overmeesterd toen hij wilde herladen. Hij is niet dood geschoten om dat te hebben kunnen voorkomen, hij is ook niet alleen overmeesterd...hij is ook niet alleen bewusteloos geslagen....nee hij is toch gelinched. Uit wraak. En zie mijn eerdere opmerkingen hierover. Funny dat jij je ook zo wraakzuchtig kunt uiten.

Spoetnik
05-08-05, 14:48
Inderdaad hij had dus nog meer munitie en wilde herladen. Het is dus maar goed dat hij is overmeestert, dat hij daarbij is gedood is onfortuinlijk.

Ik vind het merkwaardig dat jij nog steeds de terreurdaad van deze jood niet veroordeeld en meer focust op het feit dat hij gedood is bij deze aanslag. Blijkbaar heeft hij jouw sympathie.

Al Sawt
05-08-05, 14:50
Dat krijg je ervan als je racistische ideologische baardapen, die denken dat ze afstammen van Oud Israelieten, gaat bewapenen.

Er lopen duizenden van dergelijken idioten en allemaal gewapend met pure racisme in hun geest en vuurwapens in hun handen.

ronald
05-08-05, 14:53
Geplaatst door Spoetnik
Inderdaad hij had dus nog meer munitie en wilde herladen. Het is dus maar goed dat hij is overmeestert, dat hij daarbij is gedood is onfortuinlijk.

Ik vind het merkwaardig dat jij nog steeds de terreurdaad van deze jood niet veroordeeld en meer focust op het feit dat hij gedood is bij deze aanslag. Blijkbaar heeft hij jouw sympathie.


Daar gaat het nou om. Overmeesteren is een ding. Lynchen echt wel een paar stappen verder. En om dat onfortuinlijk te noemen is wel erg zwak juridisch geinterpreteerd.

Ik ben niet een vertegenwoordiger van de joodse gemeenschap of israelische of wat dan ook en heb hier niets officieels te veroordelen.

Als je mijn berichten van eerder hebt gelezen dan had je mijn veroordeling wel hebben kunnen herkennen.:

"Ik denk in de meeste. Wanneer iemand van je familie wordt gedood dan is het menselijk om wraak te zweren. Alleen hebben we afspraken gemaakt dat de Wet dat nu kanaliseert, wij terughoudend moeten opstellen, de dader beschermt en rechtspraak toepast. Maar in "de hitte van de strijd" zou wraak meteen ter hande kunnen worden genomen. Ook al was er op dat moment geen bedreiging voor anderen. Is de meerderheid het eens met de wraakactie, dan zal dat wel cultuur bepalend worden goed gekeurd. Zo is elke terreurdaad een wraakactie want onschuldige burgers worden verantwoordelijk gehouden voor wat andere daders hebben gedaan. In dit geval is de daad van die jongen verwerpelijk, de menselijke wraakgevoelens van de menigte te begrijpen maar evenzo niet goed te keuren. De wet is ook door hen met handen en voeten overtreden."

ronald
05-08-05, 14:53
Geplaatst door Al Sawt
Dat krijg je ervan als je racistische ideologische baardapen, die denken dat ze afstammen van Oud Israelieten, gaat bewapenen.

Er lopen duizenden van dergelijken idioten en allemaal gewapend met pure racisme in hun geest en vuurwapens in hun handen.


Ga in je mand.

Spoetnik
05-08-05, 15:03
Geplaatst door ronald
Ik ben niet een vertegenwoordiger van de joodse gemeenschap of israelische of wat dan ook en heb hier niets officieels te veroordelen.

Tss.. jij bent geen mens.

ronald
05-08-05, 15:06
Geplaatst door Spoetnik
Tss.. jij bent geen mens.



Klopt...ik ben een engel.

jHanosch
05-08-05, 15:29
Geplaatst door Spoetnik
Inderdaad hij had dus nog meer munitie en wilde herladen. Het is dus maar goed dat hij is overmeestert, dat hij daarbij is gedood is onfortuinlijk.

Ik vind het merkwaardig dat jij nog steeds de terreurdaad van deze jood niet veroordeeld en meer focust op het feit dat hij gedood is bij deze aanslag. Blijkbaar heeft hij jouw sympathie.

Wat een onzin, grote onzin, hoe anders is het reageren van de volksgenoten, afschuw, zonder enig begrip, ook niet in de verte.

Inderdaad, een zonde, doodzonde was deze daad van doodslag (moord).

jHanosch
05-08-05, 15:31
Geplaatst door Al Sawt
Dat krijg je ervan als je racistische ideologische baardapen, die denken dat ze afstammen van Oud Israelieten, gaat bewapenen.

Er lopen duizenden van dergelijken idioten en allemaal gewapend met pure racisme in hun geest en vuurwapens in hun handen.

Niet projecteren hè !

jHanosch
05-08-05, 15:35
Geplaatst door salem
bij deze,
jammer genoeg wist het NOS niet te melden dat de verwerpelijke kach beweging al geruime tijd verboden is. Deze man, deze moordenaar is een idioot een stuk tuig en ik ben blij dat hij dood is. Ik hoop dat de helden van kach, hamas, islamitische jihad e.a. snel zijn lot zullen volgen.

Iemand trouwens dat bericht gehoord van die kassam raket die was gericht opde groep joodse demonstranten in sedot of zoeits maar die op een palestijns huis terecht kwam en een klein jochie doode?

in de Frankfurter Algemeiner van afgelopen Donnerstag stond er iets over in.


Eerst wilde ze naar aanleiding van deze fout een algemene rust, wapenstilstand behouden vanwege de Israelische terugtrekking, maar daar waren ze volgens bepaalde zegslieden al weer op teruggekomen.

Spoetnik
05-08-05, 15:56
Geplaatst door salem
bij deze,
jammer genoeg wist het NOS niet te melden dat de verwerpelijke kach beweging al geruime tijd verboden is. Deze man, deze moordenaar is een idioot een stuk tuig en ik ben blij dat hij dood is. Ik hoop dat de helden van kach, hamas, islamitische jihad e.a. snel zijn lot zullen volgen.

Vandaag zijn 3 kinderen, tussen de 15 en 17, opgepakt in dezelfde nederzetting waar Eden Natan-Zada verbleef. Ze waren op de hoogte van het plan van Eden om Arabieren aan te vallen


Iemand trouwens dat bericht gehoord van die kassam raket die was gericht opde groep joodse demonstranten in sedot of zoeits maar die op een palestijns huis terecht kwam en een klein jochie doode?

Dat was op de dag dat de leider van Islamic Jihad in de West Bank in een interview met Ha'aretz verklaarde dat de beweging bereid is Israel te erkennen.

observer
05-08-05, 16:01
het is wel interesant dat de kach, een beweging die alle niet joden het land uit wil hebben, in israel verboden is, terwijl diverse palestijnse organisaties die alle niet arabieren het land uit willen hebben dat niet zijn

Spoetnik
05-08-05, 16:05
Geplaatst door observer
het is wel interesant dat de kach, een beweging die alle niet joden het land uit wil hebben, in israel verboden is, terwijl diverse palestijnse organisaties die alle niet arabieren het land uit willen hebben dat niet zijn

De organisatie werd pas verboden nadat een van hun leden de premier van Israel had doodgeschoten en toen bleek dat hij daarvoor religieuze toestemming had gekregen van een rabbi die in de Kach actief was. Overigens is Kach nog steeds actief hoewel de organisatie verboden is.

Mr. Freeze
05-08-05, 17:32
Geplaatst door observer
het is wel interesant dat de kach, een beweging die alle niet joden het land uit wil hebben, in israel verboden is, terwijl diverse palestijnse organisaties die alle niet arabieren het land uit willen hebben dat niet zijn

Nou, in pricipe hebben de Israelis al de grootste groep Arabieren het land uitgewerkt. In principe was dat noodzakelijk om het zionisme te laten slagen. Je kan immers geen jodenstaat stichten op ene stuk grond waar 90% niet-joods is en dito zoveel land in bezit heeft. Er zullen wat mensen weg moeten, logisch...........maar niet etisch. In moderne bewoordingen nomen we zoiets " etnische zuivering."

Ieder zionist heeft zo zijn eigen theorie gehad om de arabieren of helemaal weg te jagen of te marginaliseren qua aantal.

Alleen de manier waarop ze dat wilden doen verschilde. Linkse zionisten zoals Theodre Herzel waren voorstanders van economische prikkels "spare the penniless population employement", rechtse types als Menachem Begin zagen meer iets in de methoden van "messen en geweren." Dus een deel afmaken op brute wijze, het gerucht laten verspreiden en dan gaat de rest wel weg. In zijn autobiografie "The Revolt" schrijft hij vol trots over de "overwinning van Deir Yassin" die " de staat Israel mogelijk maakte"

Voor de leken, Deir Yassin slechting is 1 van de bruutste slachtingen geweest aller tijden.

Heel slim aangepakt, binnen no time hadden ze ene arabische meerderheid veranderd in een arabische minderheid.

jHanosch
05-08-05, 19:02
Mr. Freeze:
Heel slim aangepakt, binnen no time hadden ze ene arabische meerderheid veranderd in een arabische minderheid. Zeker zal niet alles altijd gegaan zijn zoals het zou moeten, maar ideologische/religieus gemotiveerde slachtparijen organiseren onder de niet joden van palestina is nergens aan te tonen in de originele oprichtingsverklaring en de kolonisatiegedachte van merendeels ongebewoond en onbebouwd land.

sjaakie
05-08-05, 19:12
Geplaatst door Spoetnik
Ik vind het merkwaardig dat de pro-israel mensen deze aanslag niet keihard veroordelen.

Tevens is er al een reactie van het CIDI en andere Joodse organisaties?



Ja maar hullie (http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=148224) :duivels:

Mr. Freeze
05-08-05, 23:29
Geplaatst door jHanosch
Zeker zal niet alles altijd gegaan zijn zoals het zou moeten, maar ideologische/religieus gemotiveerde slachtparijen organiseren onder de niet joden van palestina is nergens aan te tonen in de originele oprichtingsverklaring en de kolonisatiegedachte van merendeels ongebewoond en onbebouwd land.

Ja, de oprichtingsverklaring was erg nobel, erg politiek correct, maar daar heb ik niet veel aan. Ik ben geinteresseerd in de parktijk... en die was bloedig.

jHanosch
06-08-05, 10:37
Geplaatst door Mr. Freeze
Ja, de oprichtingsverklaring was erg nobel, erg politiek correct, maar daar heb ik niet veel aan. Ik ben geinteresseerd in de parktijk... en die was bloedig. Zeker, maar dan vooral van de kant van de arabieren,

zodat de in principe pacifictische religieuze zionisten (ze weigeren nogsteeds om in diensts te gaan) werden ingehaald door de realos uit de Shoa die vonden dat 1 keer voor 2/3 vernietigd te worden in de geschiedenis, meer dan genoeg is.


bedenk:


“And We shall bring forth hell, exposed to view, on that day before the misbelievers.” (Quran 18: 99, 100) Er is volgens de Islam geen vrede buiten de islam, and We zullen daar voor zorgen ook !!

en dat maakt het zo verdomd gevaarlijk.

nl-x
06-08-05, 12:03
Wat een non discussie met gejank over de terrorist (Het israelische leger schiet 12 jarige meisjes dood met complete munitiemagazijnen, alleen al bij de angst dat ze een aanslagn zouden kunnen plegen) en historisch gelul.

Waar blijft inderdaad de veroordeling door Nederlandse Israelische groeperingen zoals CIDI en het Israelische tuig dat hier verblijft op maroc.nl? Die mensen die altijd maar roepen dat Islamieten in Nederland moeten veroordelen, dan wel zeggen dat de veroordelingen niet gemeend zijn... Waar zijn die grote bekken?

Wizdom
06-08-05, 12:17
Foute titel... Geen "Joodse extremist" maar "Joodse terrorist"... Gelijke monniken gelijke kappen...

Lampo
06-08-05, 12:43
Geplaatst door Ins
Echt zwak van die Jood seg. Maar, alhamdulilah heeft hij zijn verdiende loon gekregen.

Waarschijnlijk zou je het ook wel een prima idee hebben gevonden als Mohammed B. was afgeknald.

Lastig he, dat idee van een rechtsstaat.

Dan maar liever terug naar de middeleeuwen.

Mr. Freeze
06-08-05, 13:16
Geplaatst door jHanosch
Zeker, maar dan vooral van de kant van de arabieren,

zodat de in principe pacifictische religieuze zionisten (ze weigeren nogsteeds om in diensts te gaan) werden ingehaald door de realos uit de Shoa die vonden dat 1 keer voor 2/3 vernietigd te worden in de geschiedenis, meer dan genoeg is.


Dat is niet helemaal waar. De Zionisten van toen waren extreem fout. Als we nu naar hun ideeen kijken, dan verklaart dat ook meteen waarom hele toevallig de vlam in de pan sloeg op het moment dat zij voet aan land zetten in Palestina. Het waren racisten, behandelden de autochtonen als dieren. Ze kwamen niet in vrede.

Een van de beste bronnen hiervoor is de Joodse schrijver Ahad Ha-am die het gebied in 1899 al bezocht.........zo een 70 jaar voor de eerste Palestijnse zelfmoordaanslag. Hier is wat hij zegt over de zionisten.

http://www.palestineremembered.com/images/AhadHaam-1856-1927.jpg

" ....[the Zionist pioneers believed that] the only language the Arabs understand is that of force ..... [They] behave towards the Arabs with hostility and cruelty, trespass unjustly upon their boundaries, beat them shamefully without reason and even brag about it, "

"[The Jewish settlers] treat the Arabs with hostility and cruelty, trespass unjustly, beat them shamelessly for no sufficient reason, and even take pride in doing so. The Jews were slaves in the land of their Exile, and suddenly they found themselves with unlimited freedom, "


Dus......


bedenk:

Er is volgens de Islam geen vrede buiten de islam, and We zullen daar voor zorgen ook !!

en dat maakt het zo verdomd gevaarlijk.

Ik wil niet generaliseren en ik erken de verschillende interpretaties van ieder geloof, maar hetzelfde kan je ook zeggen over de Talmud en het Oude Testament. Lees het OT en Talmud. Overal waar de oude Israelieten kwamen, werd iedereen en zelfs ieder dier afgeslacht. En daar heeft men bij de stichting van modern Israel inspiratie uit geput.

But in the cities of these peoples that the Lord your God gives you for an inheritance, you shall save alive nothing that breathes, (Deuteronomy 20:16)

Dus.....je redenering heeft twee zijden.

jHanosch
06-08-05, 20:11
Deuterenomium 20

11 And it shall be, if it make thee answer of peace, and open unto thee, then it shall be, that all the people that is found therein shall be tributaries unto thee, and they shall serve thee. 12 And if it will make no peace with thee, but will make war against thee, then thou shalt besiege it: 13 And when the LORD thy God hath delivered it into thine hands, thou shalt smite every male thereof with the edge of the sword: 14 But the women, and the little ones, and the cattle, and all that is in the city, even all the spoil thereof, shalt thou take unto thyself; and thou shalt eat the spoil of thine enemies, which the LORD thy God hath given thee. 15 Thus shalt thou do unto all the cities which are very far off from thee, which are not of the cities of these nations. 16 But of the cities of these people, which the LORD thy God doth give thee for an inheritance, thou shalt save alive nothing that breatheth: 17 But thou shalt utterly destroy them; namely, the Hittites, and the Amorites, the Canaanites, and the Perizzites, the Hivites, and the Jebusites; as the LORD thy God hath commanded thee: 18 That they teach you not to do after all their abominations, which they have done unto their gods; so should ye sin against the LORD your God. 19 When thou shalt besiege a city a long time, in making war against it to take it, thou shalt not destroy the trees thereof by forcing an axe against them: for thou mayest eat of them, and thou shalt not cut them down (for the tree of the field is man's life) to employ them in the siege: 20 Only the trees which thou knowest that they be not trees for meat, thou shalt destroy and cut them down; and thou shalt build bulwarks against the city that maketh war with thee, until it be subdued.


Iets meer context en het gaat hier vooral over het land Israel niet de hele wereld, waar het in de koran omgaat.

jHanosch
06-08-05, 20:19
Geplaatst door nl-x
Wat een non discussie met gejank over de terrorist (Het israelische leger schiet 12 jarige meisjes dood met complete munitiemagazijnen, alleen al bij de angst dat ze een aanslagn zouden kunnen plegen) en historisch gelul.

Waar blijft inderdaad de veroordeling door Nederlandse Israelische groeperingen zoals CIDI en het Israelische tuig dat hier verblijft op maroc.nl? Die mensen die altijd maar roepen dat Islamieten in Nederland moeten veroordelen, dan wel zeggen dat de veroordelingen niet gemeend zijn... Waar zijn die grote bekken? Ben je blind of speel je blind ?

Al Sawt
07-08-05, 01:25
Geplaatst door jHanosch
Niet projecteren hè ! Ik ken geen enkel moslimfundamentalist die gelooft dat ie op een land leeft dat voorkomt uit fabels.

Mr. Freeze
07-08-05, 02:14
Geplaatst door jHanosch
Iets meer context en het gaat hier vooral over het land Israel niet de hele wereld, waar het in de koran omgaat.

O zeg dat dan meteen. Dus "slechts" alles wat ademt vermoorden in Israel.

Snij gerust verder, ik heb niks gezegd.

Doe mij een karbonaadje.

jHanosch
07-08-05, 18:35
Geplaatst door Al Sawt
Ik ken geen enkel moslimfundamentalist die gelooft dat ie op een land leeft dat voorkomt uit fabels.

Het gaat erom dat beide volkeren evenveel recht hebben om daar te wonen, maar als de ene partij er niet zo over denkt, heeft de andere partij een probleem en ontstaat er een veiligheidsprobleem die de partijen in de tang houdt.

Op dit moment lijkt het erop dat dit prisoners dillemma door alle partijen en vooral de agressievere partijen doorzien wordt, zodat een oplossing meer nabij is dan ooit. Het volk keurt extremisme steeds meer af als zijnde onnuttig en contraproduktief.

De publieke wereldopinie beseft ook steeds pregnanter het gevoel dat elke civilist in welk land dan ook tot "jood" "gebombardeerd" kan worden.

Jood krijgt daarmee steeds meer iets van een geuzennaam, hetwelk niet de bedoeling der extremisten kan zijn.

Tat-teg
07-08-05, 18:53
Geplaatst door jHanosch
Het gaat erom dat beide volkeren evenveel recht hebben om daar te wonen, maar als de ene partij er niet zo over denkt, heeft de andere partij een probleem en ontstaat er een veiligheidsprobleem die de partijen in de tang houdt.


Waar ligt daar? Westbank aan Gaza? Helemaal niet evenveel recht meneer. Hoe kom je daarbij?

Het hele probleem is ontstaan door massale immigratie. Geen immigratie geen Israel/palestina probleem.

Hoe kan je vrede krijgen met een volk die je graag wilt bezetten en koloniseren. Kan niet!. Dus die kolonisten willen helemaal geen vrede.

Mähden
12-08-05, 23:07
Geplaatst door Tat-teg
Waar ligt daar? Westbank aan Gaza? Helemaal niet evenveel recht meneer. Hoe kom je daarbij?

Het hele probleem is ontstaan door massale immigratie. Geen immigratie geen Israel/palestina probleem.

Hoe kan je vrede krijgen met een volk die je graag wilt bezetten en koloniseren. Kan niet!. Dus die kolonisten willen helemaal geen vrede.
Er is land genoeg voor beide volkeren, en door economisch samen te werken kunnen ze een juweeltje van een heilig land gaan vormen, met al de drie monotheistische geloven,

want alle drie hebben ze gelijk

de joden, door de Messias, de spruit van Israel, te hebben ontkend en doorboord, zoals is voorspeld in de joodse boeken,
en de Islam, door de Messias tot gewone menselijke profeet te verlagen en het hele lijdensverhaal van Jezus onze G-d YHW op aarde, Immanuel, God met ons, te negeren.

zoals eveneens in het NT wordt voorspeld via de komst van valse profeten in schaapskleren die van binnen roofzuchtig wolven blijken te zijn, en alle overlevering van de G-d van Israel, ook die van de joden en samaritanen, diametraal zou verdraaiien.

Tat-teg
13-08-05, 20:20
Geplaatst door Mähden
Er is land genoeg voor beide volkeren, en door economisch samen te werken kunnen ze een juweeltje van een heilig land gaan vormen, met al de drie monotheistische geloven,

want alle drie hebben ze gelijk

de joden, door de Messias, de spruit van Israel, te hebben ontkend en doorboord, zoals is voorspeld in de joodse boeken,
en de Islam, door de Messias tot gewone menselijke profeet te verlagen en het hele lijdensverhaal van Jezus onze G-d YHW op aarde, Immanuel, God met ons, te negeren.

zoals eveneens in het NT wordt voorspeld via de komst van valse profeten in schaapskleren die van binnen roofzuchtig wolven blijken te zijn, en alle overlevering van de G-d van Israel, ook die van de joden en samaritanen, diametraal zou verdraaiien.

Meneer, je spoort niet.

Al Sawt
13-08-05, 20:49
Geplaatst door Tat-teg
Meneer, je spoort niet. Iedereen die Israel steunt spoort niet.

Mähden
14-08-05, 15:35
Geplaatst door Al Sawt
Iedereen die Israel steunt spoort niet.

Ze zouden wel gek zijn,

het (geestelijk) joodse volk Israels, heeft men wel eens vaker proberen te laten sporen, tot in de vernietiging aan toe zelfs, maar het is de tegenstanders van YHW niet gelukt en zal ook nimmer lukken.







zie ook deze discussie:http://forums.marokko.nl/showthread.php?p=12120775#post12120775