PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohammed B. bijna bewaker Schiphol



Bofko
05-08-05, 10:03
Vrijdag 5 augustus 2005 - Schiphol - Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh, stond een paar jaar geleden op het punt bewaker te worden op luchthaven Schiphol. Hij was al in het bezit van een uniform. De toegangspas voor het vliegveld lag klaar. Een negatief advies van de politie maakte op het allerlaatste moment een einde aan zijn loopbaan als beveiligingsfunctionaris. Dat blijkt uit vertrouwelijke stukken uit het politiedossier over Mohammed B.
De sollicitatie van B. bij het beveiligingsbedrijf Group 4 Securitas uit Rijswijk dateert van najaar 1998. Op dat moment was de destijds twintigjarige Marokkaanse Amsterdammer waarschijnlijk nog niet in de ban van de extremistische islam.
Mohammed B. heeft via zijn toenmalige advocaat nog geprotesteerd tegen het negatieve advies van de politie Haaglanden. Hij vond dat hij ten onrechte een strafblad had door een incident in een Amsterdamse coffeeshop in november 1997 waarbij hij agenten had bedreigd, beledigd en mishandeld.
Volgens de politie Haaglanden was het niet alleen dit incident dat afwijzing rechtvaardigde, er waren ook ’andere bekende en relevante feiten’. Over de aard van die feiten deed de politie geen verdere mededelingen.
De advocaat van Mohammed B. maakte gisteren bekend dat zijn cliënt niet in hoger beroep gaat tegen zijn veroordeling tot levenslang. Vorige week liet het openbaar ministerie al weten af te zien van beroep. Daarmee is het vonnis definitief.
brabantsdagblad.nl

Joesoef
05-08-05, 10:14
Pleit voor strafvermindering. Justitie heeft een wezelijk aandeel geleverd in de negatieve spiraal waarin deze goed willende Marokkaan terrecht is gekomen.

Good Kahuna
05-08-05, 10:51
Geplaatst door Bofko
Hij vond dat hij ten onrechte een strafblad had door een incident in een Amsterdamse coffeeshop in november 1997 waarbij hij agenten had bedreigd, beledigd en mishandeld.

Jammer en zo onterecht dat het in elkaar slaan van politie-agenten je CV zo ontsiert.

Joesoef
05-08-05, 10:55
Geplaatst door Good Kahuna
Jammer en zo onterecht dat het in elkaar slaan van politie-agenten je CV zo ontsiert.


Iedereen verdient een tweede kans, echter niet als beveiligingsmedewerker op Schiphol of een soort gelijke functie.

Goodnight
05-08-05, 11:01
Laatst hoorde ik van een welingelichte bron dat M.B een aantal jaar terug een uit de hand gelopen ruzie had met een andere jongen.Daarbij stak hij die jongen.En later brak die jongen zijn been.

Ging om het lastigvallen van een getrouwde Marokkaanse vrouw in de tram.M.B zag er niets kwaads in om naast haar te gaan zitten terwijl haar man erbij stond en hem vriendelijk verzocht ergens anders te gaan zitten.M.B weigerde,waarop die andere jongen zich ermee ging bemoeien.

Goodnight
05-08-05, 11:02
Dit was overigens volgens mij NA 1998.

nard
05-08-05, 11:06
Geplaatst door Joesoef
Iedereen verdient een tweede kans, echter niet als beveiligingsmedewerker op Schiphol of een soort gelijke functie.

Die tweede kans heeft ie ook gekregen. En nog wel zijn hele leven lang op plm. 40 vierkante meter.

Beter dan in landen die hij idealiseert gebeurd zou zijn; ophangen aan een telescoopkraan op de markt.

D'r zijn mensen die altijd mazzel hebben .... :blij:

Goodnight
05-08-05, 11:09
Geplaatst door nard
Die tweede kans heeft ie ook gekregen. En nog wel zijn hele leven lang op plm. 40 vierkante meter.

Beter dan in landen die hij idealiseert gebeurd zou zijn; ophangen aan een telescoopkraan op de markt.

D'r zijn mensen die altijd mazzel hebben .... :blij: is maar wat je mazzel noemt.In 1 keer de kop eraf of de resterende waarschijnlijk 40 tot 60 jaar in een cel.....geisoleerd nog wel.Brrr...

Good Kahuna
05-08-05, 11:15
Geplaatst door Goodnight
is maar wat je mazzel noemt.In 1 keer de kop eraf of de resterende waarschijnlijk 40 tot 60 jaar in een cel.....geisoleerd nog wel.Brrr...

Doodstraf beter dan levenslang? Meen je dat nou?

nard
05-08-05, 11:17
Geplaatst door Goodnight
is maar wat je mazzel noemt.In 1 keer de kop eraf of de resterende waarschijnlijk 40 tot 60 jaar in een cel.....geisoleerd nog wel.Brrr...

Tja, is maar hoe je 't ziet.

Maar goed, voor Mo maakt t allemaal toch niet uit: Allah houdt van hem, want hij is gehoorzaam geweest.

Goodnight
05-08-05, 11:17
Geplaatst door Good Kahuna
Doodstraf beter dan levenslang? Meen je dat nou?

ja in sommige gevallen wel.Ik denk dat veel mensen bij levenslang het idee hebben dat je een luilekker leventje hebt.
Volgens mij ga je geestelijk helemaal kapot.
Bovendien is het in het geval van M.B toch wel ff wat anders.De doodstraf zou hij denk ik met beide armen omarmen.

Goodnight
05-08-05, 11:18
Geplaatst door nard
Tja, is maar hoe je 't ziet.

Maar goed, voor Mo maakt t allemaal toch niet uit: Allah houdt van hem, want hij is gehoorzaam geweest. leuk dat jij nu als spreekbuis van Allah optreed :blij:

Een heus Orakel in ons midden.

Joesoef
05-08-05, 11:19
Geplaatst door nard
Die tweede kans heeft ie ook gekregen. En nog wel zijn hele leven lang op plm. 40 vierkante meter.

Beter dan in landen die hij idealiseert gebeurd zou zijn; ophangen aan een telescoopkraan op de markt.

D'r zijn mensen die altijd mazzel hebben .... :blij:

Over die kans had ik het dus niet, probeer niet voor de zoveelste keer iets in mijn schoenen te schuiven.



Zelf hang ik liever dan 40 jaar tussen 4 dezelfde muren.

nard
05-08-05, 11:21
Geplaatst door Goodnight
leuk dat jij nu als spreekbuis van Allah optreed :blij:

Een heus Orakel in ons midden.

Nai nai..... ik zou niet durven hoor! Daar ken ik Allah lang niet goed genoeg voor.

Ik ga alleen even af op de getuigenissen van Mohammed B. zélf; een zeer gehoorzame jongeman. Volharden tot het einde. Er zijn er maar weinigen die zo getrouw zijn.

Goodnight
05-08-05, 11:23
Geplaatst door nard
Nai nai..... ik zou niet durven hoor! Daar ken ik Allah lang niet goed genoeg voor.

Ik ga alleen even af op de getuigenissen van Mohammed B. zélf; een zeer gehoorzame jongeman. Volharden tot het einde. Er zijn er maar weinigen die zo getrouw zijn. :hihi:....das nou teleurstellend.had gehoopt op wat inside information :jammer:

In zijn situatie moet je ook wel...anders wordt ie helemaal knetter.Voor zover hij dat natuurlijk al niet is.

nard
05-08-05, 11:26
Geplaatst door Joesoef
Over die kans had ik het dus niet, probeer niet voor de zoveelste keer iets in mijn schoenen te schuiven.

Zelf hang ik liever dan 40 jaar tussen 4 dezelfde muren.

Sorry hoor. Je hebt gelijk. Jij had het over de tweede kans die hij verdiende, terwijl ik al bij de vierde of vijfde kans aangekomen was, die hij nu gekregen heeft.
Zal voortaan beter lezen.

:)

nard
05-08-05, 11:29
Geplaatst door Goodnight
:hihi:....das nou teleurstellend.had gehoopt op wat inside information :jammer:


Bescheiden van mij he?



In zijn situatie moet je ook wel...anders wordt ie helemaal knetter.Voor zover hij dat natuurlijk al niet is.

Ja das waar. Volgens Piet Baan was hij niet knetter. Verre van.

Ken je Piet?

Joesoef
05-08-05, 11:32
Fuck. Ze hebben de steen weer opzij geschoven :hihi:

Goodnight
05-08-05, 11:38
Geplaatst door nard
Bescheiden van mij he? bescheidenheid siert de mens....;rolleyes:




Ja das waar. Volgens Piet Baan was hij niet knetter. Verre van.

Ken je Piet? Neuh...ga niet met Nederlanders om.
Maar knap dat Piet dat kan beoordelen terwijl hij volgens de berichten geen woord uit hem kreeg :vreemd:

~Panthera~
05-08-05, 11:45
Geplaatst door Joesoef
Fuck. Ze hebben de steen weer opzij geschoven :hihi:

:fplet: :hihi:

Rabi'ah.
05-08-05, 12:12
Geplaatst door Goodnight
:hihi:....das nou teleurstellend.had gehoopt op wat inside information :jammer:



:haha:

mark61
05-08-05, 16:41
Geplaatst door Goodnight
Ging om het lastigvallen van een getrouwde Marokkaanse vrouw in de tram.M.B zag er niets kwaads in om naast haar te gaan zitten terwijl haar man erbij stond en hem vriendelijk verzocht ergens anders te gaan zitten.M.B weigerde,waarop die andere jongen zich ermee ging bemoeien.

Das wel heel ver weg van het woord van de Heer. Al staat er waarschijnlijk niks over trams in.

Hoe wrong hij zich eigenlijk tussen man en vrouw in? Of vond man dat vrouw recht had op 2 zitjes omdat hij zelf stond? Vraag ik me dan af. Maar dat zal wel weer off topic zijn. En misplaatst. En wat al niet.

Mark
05-08-05, 16:55
coffeeshop?

mark61
05-08-05, 17:58
Geplaatst door Mark
coffeeshop?

O je kent zijn vroegere carrière niet?

sjo
05-08-05, 21:07
Geplaatst door Joesoef




Zelf hang ik liever dan 40 jaar tussen 4 dezelfde muren.

Als ik hem was zou ik de ontmoeting met Allah zo lang mogelijk willen uitstellen.

gr.
sjo