PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom vluchten racisten naar Amsterdam ?



Marsipulami
05-08-05, 11:55
Twee jongeren aangeklaagd voor bijlmoord


09:04:53

http://www.standaard.be/assets/images_upload/fj050805e.jpg

Antony Walkers vrienden herdenken hem met bloemen en gesigneerde basketballen.

LIVERPOOL - Twee blanke Britse jongeren zijn officieel in staat van beschuldiging gesteld voor de racistische moord op de zwarte Anthony Walker. Ze worden vandaag nog voorgeleid aan de rechter in Merseyside in Noord-Engeland. Walker werd vorige vrijdag in Liverpool omgebracht met een bijl.

De twee verdachten, de 17-jarige Michael Barton en de 20-jarige Paul Taylor, vertrokken na de moord naar Amsterdam en werden woensdag bij hun terugkeer gearresteerd.
Gisteren werd een derde verdachte aangehouden. Die werd ondertussen al vrijgelaten op borg. Vanavond herdenken Walkers vrienden en familie hem met een kerkdienst en een tocht naar het park waar de moord plaatsvond.

De 18-jarige zwarte jongeman stond vrijdagavond laat op de bus te wachten met zijn vriendin, een blanke medestudente, en zijn zwarte neef, vertelde de politie. Ze hadden de avond bij Walker, die advocaat wilde worden, thuis doorgebracht.

Een man schold hen uit. Om moeilijkheden te voorkomen, stapten de drie door een park naar een halte verderop. Drie of vier mannen achtervolgden hen. Toen een van hen Walker met een bijl te lijf ging, renden diens vriendin en familielid weg om hulp te halen. Ze waren luttele minuten later terug en vonden de jonge man op de grond en met verschillende ernstige hoofdwonden.

Walker overleed zaterdagochtend in het ziekenhuis.

05/08/2005 - bbc

Ron Haleber
05-08-05, 13:01
Geplaatst door delirious
BRUSSEL - Zo werd hij in april door het Antwerpse hof van beroep tot een jaar celstraf en een boete van 2500 euro veroordeeld wegens [negationisme en] antiracisme.



De Belgen zijn zo door en door racistisch met name in Antwerpen waar Mars woont - dat je er wegens antiracisme een jaar voor de cel in draait...! :gniffel:


Waarom vluchten racisten dus naar Amsterdam ?

Logisch dat ze naar Amsterdam uitwijken. In België is er geen lol aan te beleven!

Marsipulami
05-08-05, 13:21
Geplaatst door Ron Haleber
De Belgen zijn zo door en door racistisch met name in Antwerpen waar Mars woont - dat je er wegens antiracisme een jaar voor de cel in draait...! :gniffel:


Waarom vluchten racisten dus naar Amsterdam ?

Logisch dat ze naar Amsterdam uitwijken. In België is er geen lol aan te beleven!


Ik wist niet dat ik verhuisd was. Ik ben wel eens in Antwerpen naar de haven gaan kijken op schoolreis toen ik in de lagere school zat.

JobHopper
05-08-05, 13:28
Geplaatst door Marsipulami
Waarom vluchten racisten naar Amsterdam ?

Misschien om het zelfs dat tuig te ver gaat om naar het land van Dutroux te vluchten ?

Marsipulami
05-08-05, 13:32
Geplaatst door JobHopper
Misschien om het zelfs dat tuig te ver gaat om naar het land van Dutroux te vluchten ?

Echt ?