PDA

Bekijk Volledige Versie : Definitie van een Kalifaat staat



Wizdom
06-08-05, 00:27
WHAT IS THE CALIPHATE (or KHILAFAH)?

uploaded 02 Aug 2005


- A system of government defined by the Quran and the Sunnah (sayings, actions and consent) of the Prophet sallahu alaihi wa sallam.

- The Prophet's state was the first Islamic state. The best period of implementation was this era and that of the first four successors (Khaleefs or Caliphs) known as Khilafah Rashida.

- The Khilafah existed in some shape or form for thirteen hundred years until 1924 when the militant secular fundamentalist and ultra nationalist Mustafa Kamal abolished the system of government.

- At its best, for centuries the Khilafah was the golden age of Islamic civilisation where technology flourished and also where the amicable community relations between people of all backgrounds and faiths existed. In praise of Islamic civilization - Speech by Carly Fiorina, ex CEO of Hewlett-Packard.

- At its worst despite bad implementation and the resultant problems it was still better than any of the current oppressive colonial rule for the past 80 years.

- Some features of the Khilafah system, all proved by legal evidences from the Quran, Sunnah, Ijma Sahabah and Qiyas are:

HEAD OF STATE

- The Khaleef is the head of state. He has the general leadership of the state.

- The citizens of the Khilafah state have the sole right to appoint the Khaleef. He can be appointed by a direct general election where all the Muslims will vote for him or through the elected members of the ‘Peoples Assembly’ (Majlis al Ummah).

- The state is administratively split into Wilayat [provinces] locally governed by a Wali. In addition the Khaleef has assistants [Muawin], and a comprehensive administrative service.

THE LAW

- He extracts the laws of the state from the Shariah rules alone. A detailed constitution is available for the people to understand the rights which they are owed and by which they can hold to account the Khalif.

ACCOUNTABILITY

- A permanent court called the Makhamat al Mazalim (the court of Unjust acts) is perpetually looking and scrutinising the actions of the rulers of the State, as well as being accessible by the citizens to file cases against the rulers. It has the authority to remove the Khaleef or any ruler, should he violate his contract (bayah) of appointment. The judges are known as the Qadi Madhalim (the judge of unjust acts).

- He can also be accounted by individuals, political groups, scholars, and an elected people’s assembly.

CITIZENS RIGHTS

-The state is obliged to provide basic needs for all citizens who cannot afford: food, clothing and shelter for all Citizens Muslim or non Muslim.

-In addition the state is obliged to provide education for all citizens - male and female.

- The purpose of the Shariah rules is to protect mind, property, beliefs, honour and life for all citizens – the maqasid

- Spying on citizens and torture are absolutely prohibited. The state is not a police state.

- The Khilafah State is not totalitarian in nature. The Shariah confines the state’s remit to managing the affairs of society and achieving the goals of the Islamic state. The Khaleef therefore cannot adopt law nor interfere in the individual affairs of the citizen whether related to matters such as the number of children, family contraception etc.

- There is an elected people’s assembly – the Majlis al Ummah – that is a consultative body, as well as having an accounting role and an electoral role.

- The Khilafah state is not afraid to develop or adopt technology or culture provided that it is not specifically linked to beliefs that contradict Islam.

JUDICIAL PROCESS

- The judiciary cannot be influenced by the rulers while investigating a case. Any accusation of criminal offence needs to be investigated and proved, often with a much higher burden of proof than in democratic states. Punishments in Islam are very variable – some more lenient than that in the modern day. However, the hudood punishments for a small number of offences are prohibitively harsh, deterring people from committing these offences.

- Any accusation of criminal offence needs to be investigated and proved, often with a much higher burden of proof than in democratic states. The states judiciary is sophisticated that it deals with the varying types of crimes that can exist.

FOR A COMPREHENSIVE DESCRIPTION OF THIS RULING SYSTEM SEE 'THE RULING SYSTEM OF ISLAM' by Taqiuddin Nabhani and 'A DRAFT CONSTITUTION OF THE ISLAMIC STATE' by Hizb ut-Tahrir

Source: KCom Journal

Oeroeboeroe
06-08-05, 00:33
Voeg toe:

"Free falaffel, humus, döner and shoarma 24/7 for everybody" en ik stem vóór. :jeweetog:

Wizdom
06-08-05, 00:36
Geplaatst door Oeroeboeroe
Voeg toe:

"Free falaffel, humus, döner and shoarma 24/7 for everybody" en ik stem vóór. :jeweetog:

Dat valt hier onder:

The state is obliged to provide basic needs for all citizens who cannot afford: food, clothing and shelter for all Citizens Muslim or non Muslim.

Wizdom
06-08-05, 00:38
Terwijl men in het westen streeft naar een "Selection of the Species" maatschappij (een soort klassen en oerwoud maatschappij)... Streeft men in andere gebieden naar een meer barmhartige samenleving...

Onno26
06-08-05, 00:49
Terwijl men in het westen streeft naar een "Selection of the Species" maatschappij (een soort klassen en oerwoud maatschappij)... Streeft men in andere gebieden naar een meer barmhartige samenleving...

En jou paps en mams Wisdom? Waren die de zoektocht naar barmhartigheid een beetje zat, hadden die net als die andere miljoenen uit barmhartige landen toch meer behoefte aan een "klassen en oerwoud-maatschappij"?

Onno26
06-08-05, 00:52
The state is obliged to provide basic needs for all citizens who cannot afford: food, clothing and shelter for all Citizens Muslim or non Muslim.

Je bedoelt zoiets als het sociale stelsel zoals aangetroffen hier in de oerwoudmaatschappij?
Noem mij het barmhartige land eens wat beter voor al zijn onderdanen zorgt dan Nederland.

Al3arbi
06-08-05, 02:02
Lieve Onno,

Minder gepikeerd mag best. Lezen is ook `n kunst, trouwens. Lees dat stukje waarin Mustafa Kemal staat opnieuw. Misschien dat het dan wat helderder is.

Groetjes.

mark61
06-08-05, 02:05
Geplaatst door Wizdom
- A system of government defined by the Quran and the Sunnah (sayings, actions and consent) of the Prophet sallahu alaihi wa sallam.

Das lastig, want er staat geen woord in over politieke theorie of staatsinrichting of bestuursrecht of wat dan ook.


- The Prophet's state was the first Islamic state. The best period of implementation was this era and that of the first four successors (Khaleefs or Caliphs) known as Khilafah Rashida.

Weet je het zeker?


- The Khilafah existed in some shape or form for thirteen hundred years until 1924 when the militant secular fundamentalist and ultra nationalist Mustafa Kamal abolished the system of government.

Ik kan je verzekeren dat 800 jaar Osmaans Rijk niet 'defined by the Quran and the Sunnah (sayings, actions and consent) of the Prophet' was.


Speech by Carly Fiorina, ex CEO of Hewlett-Packard.

Goh, is die expert in geschiedenis van de islam, fiqh, ahadith en wat al niet? Ze is trouwens ontslagen, dacht ik.


- At its worst despite bad implementation and the resultant problems it was still better than any of the current oppressive colonial rule for the past 80 years.

Weet je het zeker? Ik zou nog een paar geschiedenisboeken openslaan. Bovendien, het is een vergelijking van het soort 'in Bhutan gaat het beter dan in Hitler-Duitsland' of 'in Vietnam gaat het beter dan in Cambodja onder Pol Pot'. Nou en, denk ik dan. Maar jij en die lui blijkbaar niet.


- The Khaleef is the head of state. He has the general leadership of the state.

Dit verhaal is nog net geschikt voor 3-jarigen. Te stom om op in te gaan.

Sorry, maar zo iets doms had ik van jou niet verwacht. Elk normaal mens, moslim of anderszins, moet rillen van zo'n 'staatsinrichting'.

mark61
06-08-05, 02:08
Geplaatst door Wizdom
Terwijl men in het westen streeft naar een "Selection of the Species" maatschappij (een soort klassen en oerwoud maatschappij)... Streeft men in andere gebieden naar een meer barmhartige samenleving...

Waar woon jij? In Bolivia? Of toch maar in NL, met zijn oerwoud aan uitkeringen, ook voor toekomstige bloeddorstige moordenaars, waar niemand op straat hoeft te sterven.

Waar precies streeft men naar een meer barmhartige samenleving? Irak? Afghanistan? Saoedi-Arabië, Marokko? Noem s een land?

Al3arbi
06-08-05, 02:10
Eigenlijk moeten we allemaal verhuizen naar waar het beter is.

Chatoloog
06-08-05, 02:16
Geplaatst door mark61
Waar woon jij? In Bolivia? Of toch maar in NL, met zijn oerwoud aan uitkeringen, ook voor toekomstige bloeddorstige moordenaars, waar niemand op straat hoeft te sterven.

Waar precies streeft men naar een meer barmhartige samenleving? Irak? Afghanistan? Saoedi-Arabië, Marokko? Noem s een land?

Zo'n domme reactie had ik van JOU niet verwacht

mark61
06-08-05, 02:20
Geplaatst door Al3arbi
Lieve Onno,

Minder gepikeerd mag best. Lezen is ook `n kunst, trouwens. Lees dat stukje waarin Mustafa Kemal staat opnieuw. Misschien dat het dan wat helderder is.

Groetjes.

Lieve Al3arbi,

Ik vind Wizdom doorgaans een stuk intelligenter dan dit. Dus dat valt me erg tegen.

Vooral dat stukje over Atatürk schijnt met het schuim op de bek te zijn geschreven. Voor de goede orde: wat A. afschafte was een parlementaire democratie die de laatste paar jaar was gedegenereerd tot een driemansjunta. Ultranationalistisch was ie ook al niet. Degene die zich afgezien van 200 andere titels ook nog wel s 'kalief' liet noemen hobbelde al enige tijd werkloos door zijn harem.

Dus helderder wordt het door die passage nog minder.

Ik kan het ook niet helpen dat Zweden meer op een islamitische heilsstaat lijkt dan enig reëel existerend islamitisch land, als ik tenminste goed begrijp dat 'sociale rechtvaardigheid' daar de kern van is.

Ik kan het ook niet helpen dat moslims (en NLMarokkanen in NL) over de hele wereld vernederd, gediscrimineerd en rond- en opgejaagd worden. Maar das nog geen reden om infantiel gezwets te gaan uitslaan. Als mensen daarin gaan geloven voorzie ik nog veel grotere slachtpartijen dan waar we nu helaas al getuige van zijn.

Tis niet slim om 700 jaar Europese ervaring met staatkundige theorieën en praktijken in de vuilnisbak te gooien en al je kaarten te zetten op een vermeende en verzonnen heilsstaat die ooit wel s in het verleden zou hebben bestaan. Omdat er conveniently nauwelijks wat over die tijd bekend is. Al kan je er de donder op zeggen dat het dagelijks leven geen pretje was.

Vind ik. Maar correct me if I'm wrong.

Ik geloof wel in de goede intenties, maar de weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.

Al3arbi
06-08-05, 02:28
Geplaatst door mark61
Lieve Al3arbi,

Ik vind Wizdom doorgaans een stuk intelligenter dan dit. Dus dat valt me erg tegen.

Vooral dat stukje over Atatürk schijnt met het schuim op de bek te zijn geschreven. Voor de goede orde: wat A. afschafte was een parlementaire democratie die de laatste paar jaar was gedegenereerd tot een driemansjunta. Ultranationalistisch was ie ook al niet. Degene die zich afgezien van 200 andere titels ook nog wel s 'kalief' liet noemen hobbelde al enige tijd werkloos door zijn harem.

Dus helderder wordt het door die passage nog minder.

Ik kan het ook niet helpen dat Zweden meer op een islamitische heilsstaat lijkt dan enig reëel existerend islamitisch land, als ik tenminste goed begrijp dat 'sociale rechtvaardigheid' daar de kern van is.

Ik kan het ook niet helpen dat moslims (en NLMarokkanen in NL) over de hele wereld vernederd, gediscrimineerd en rond- en opgejaagd worden. Maar das nog geen reden om infantiel gezwets te gaan uitslaan. Als mensen daarin gaan geloven voorzie ik nog veel grotere slachtpartijen dan waar we nu helaas al getuige van zijn.

Tis niet slim om 700 jaar Europese ervaring met staatkundige theorieën en praktijken in de vuilnisbak te gooien en al je kaarten te zetten op een vermeende en verzonnen heilsstaat die ooit wel s in het verleden zou hebben bestaan. Omdat er conveniently nauwelijks wat over die tijd bekend is. Al kan je er de donder op zeggen dat het dagelijks leven geen pretje was.

Vind ik. Maar correct me if I'm wrong.

Ik geloof wel in de goede intenties, maar de weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.


Ron, kom eens uit Mark61. Volgens mij heeft Wizdom het niet zelf geschreven en is Onno de persoon met schuim op zijn mondhoeken. Zichzelf vastbijtend terwijl hij het niet gelezen heeft. Hij kan het er niet mee eens zijn, dat is wat anders. Ik zelf, ik heb het hartstikke naar mijn zin in `t Hollandsche.

mark61
06-08-05, 02:35
Geplaatst door Al3arbi
Ron, kom eens uit Mark61. Volgens mij heeft Wizdom het niet zelf geschreven en is Onno de persoon met schuim op zijn mondhoeken. Zichzelf vastbijtend terwijl hij het niet gelezen heeft. Hij kan het er niet mee eens zijn, dat is wat anders. Ik zelf, ik heb het hartstikke naar mijn zin in `t Hollandsche.

:hihi:

Nee, nee, Ron zit niet in mij. Hoewel :vreemd: het juukt n beetje. Ehm, ik zat al weken op een niet-westerse politieke theorie te wachten hier. Krijg ik dit.

Jah, die Onno is wel een beroepsschuimbekker, en jah, ik weet dat Wizdom het niet geschreven heeft. Hoopte alleen dat hij zijn kritisch vermogen ook eens op zijn zelfgeplaatste teksten zou loslaten.

Ja kunsjt, jij woont in Haarlem. :rood:

Afijn, laat ook maar. Ik weet het, ik ben een eikel. Nou niet meer veel aan te doen.

Ik kom morgen nog even voorbij scheuren in Haarlem. Ik toeter wel even.

Sjlaap lekker. Sorry.

Al3arbi
06-08-05, 02:37
Geplaatst door mark61
:hihi:

Nee, nee, Ron zit niet in mij. Hoewel :vreemd: het juukt n beetje. Ehm, ik zat al weken op een niet-westerse politieke theorie te wachten hier. Krijg ik dit.

Jah, die Onno is wel een beroepsschuimbekker, en jah, ik weet dat Wizdom het niet geschreven heeft. Hoopte alleen dat hij zijn kritisch vermogen ook eens op zijn zelfgeplaatste teksten zou loslaten.

Ja kunsjt, jij woont in Haarlem. :rood:

Afijn, laat ook maar. Ik weet het, ik ben een eikel. Nou niet meer veel aan te doen.

Ik kom morgen nog even voorbij scheuren in Haarlem. Ik toeter wel even.

Sjlaap lekker. Sorry.


Slaap lief.

mark61
06-08-05, 02:38
Geplaatst door Al3arbi
Slaap lief.

Nou zeker. Jij ook.

Al3arbi
06-08-05, 02:39
Geplaatst door mark61
Nou zeker. Jij ook.


Niet in de tijd van de baas. Om 0730 ga ik pitten. Tot die tijd, ga ik het niveau van WSDB naar `n dieptepunt helpen.

mark61
06-08-05, 02:43
Geplaatst door Al3arbi
Niet in de tijd van de baas. Om 0730 ga ik pitten. Tot die tijd, ga ik het niveau van WSDB naar `n dieptepunt helpen.

Ik ben trots op je plichtsbetrachting. Waar vind je dat de dag van vandaag nog?

Al3arbi
06-08-05, 02:44
Geplaatst door mark61
Ik ben trots op je plichtsbetrachting. Waar vind je dat de dag van vandaag nog?


Op WSDB. En in de tijd van mijn baas. In mijn eigen tijd is prikken heel veel moeite. Gaat Wizdom niet boos worden? Moet jij niet slapen. En heb ik geen werk te doen?

mark61
06-08-05, 02:51
Geplaatst door Al3arbi
Op WSDB. En in de tijd van mijn baas. In mijn eigen tijd is prikken heel veel moeite. Gaat Wizdom niet boos worden? Moet jij niet slapen. En heb ik geen werk te doen?

Misschien. Ja baas, ik ga zo. Blijkbaar niet.

Al3arbi
06-08-05, 02:55
Geplaatst door mark61
Misschien. Ja baas, ik ga zo. Blijkbaar niet.


Was enkel om mijn geweten te sussen.

waterfiets
06-08-05, 07:58
Hoe iemand oprecht kan geloven in het kalifaat snap ik niet. Altijd blijkt weer dat macht van mensen monsters maakt. Misschien dat ze er heel idealistisch aan beginnen maar binnen een paar jaar zullen de martelkamers gevuld worden. De beste wijze om dat enigszins te beteugelen is een bestuur door het volk waarbij men de mogelijkheid heeft de leider af te zetten: democratie dus !

Wizdom
06-08-05, 10:03
Geplaatst door Onno26
Je bedoelt zoiets als het sociale stelsel zoals aangetroffen hier in de oerwoudmaatschappij?
Noem mij het barmhartige land eens wat beter voor al zijn onderdanen zorgt dan Nederland.

Je loopt een beetje achter Onno26... De regering streeft naar een 'Survival of the Species..." maatschappiij... Men noemt het "meer eigen verantwoordelijkheid...."

Wizdom
06-08-05, 10:09
Geplaatst door Onno26
En jou paps en mams Wisdom? Waren die de zoektocht naar barmhartigheid een beetje zat, hadden die net als die andere miljoenen uit barmhartige landen toch meer behoefte aan een "klassen en oerwoud-maatschappij"?

In de tijd dat mijn ouders hier arriveerden en dat is ruim 40 jaar geleden had deze staat nog veel karakteristieken van een Kalifaat zoals onschuldig tenzij schuld bewezen is... Geen spionage praktijken... Het beschermen van de armen... Geen enorme belastingdruk... Betaalbare behuizing... Geen zakkenvullers... Geen hetze... Geen stigmatisering... Sindsdien is er veel veranderd... Het respecteren van andere religies... Geen machtsmisbruik... etc. etc....

Wide-O
06-08-05, 10:19
Geplaatst door Wizdom
De regering streeft naar een 'Survival of the Species..." maatschappiij...

Lijkt me een strak plan :blij:

Wil jij liever een regering die streeft naar "Extermination of the Species" ?

Of gebruik je termen die je niet echt goed kent ?

Wizdom
06-08-05, 10:23
Geplaatst door Wide-O
Lijkt me een strak plan :blij:

Wil jij liever een regering die streeft naar "Extermination of the Species" ?

Of gebruik je termen die je niet echt goed kent ?

Nee geef mij maar een regering die streeft naar "Acceptance and Positive Development of Species as Is..."

Lampo
06-08-05, 10:31
Geplaatst door Wizdom
In de tijd dat mijn ouders hier arriveerden en dat is ruim 40 jaar geleden had deze staat nog veel karakteristieken van een Kalifaat zoals onschuldig tenzij schuld bewezen is... Geen spionage praktijken... Het beschermen van de armen... Geen enorme belastingdruk... Betaalbare behuizing... Geen zakkenvullers... Geen hetze... Geen stigmatisering... Sindsdien is er veel veranderd... Het respecteren van andere religies... Geen machtsmisbruik... etc. etc....

Gewoon een conservatief dus.
Vroeger was alles beter.

PS Bedoel je met zakkenvullers misschien die massa's allochtonen die op de zak van de staat/belastingbetalers leven?

sjaen
06-08-05, 10:41
Geplaatst door Wizdom

CITIZENS RIGHTS


- The purpose of the Shariah rules is to protect mind, property, beliefs, honour and life for all citizens – the maqasid

- The Khilafah State is not totalitarian in nature. The Shariah confines the state’s remit to managing the affairs of society and achieving the goals of the Islamic state. The Khaleef therefore cannot adopt law nor interfere in the individual affairs of the citizen whether related to matters such as the number of children, family contraception etc.



- The Khilafah state is not afraid to develop or adopt technology or culture provided that it is not specifically linked to beliefs that contradict Islam.




Da's lekker!!!
Koekje erbij?!!

Wizdom
06-08-05, 10:45
Geplaatst door Lampo
Gewoon een conservatief dus.
Vroeger was alles beter.

PS Bedoel je met zakkenvullers misschien die massa's allochtonen die op de zak van de staat/belastingbetalers leven?

Ik bedoel iedereen die zich geld toeeigent op een oneigenlijke manier en dat beperkt zich niet alleen tot de allochtoon racist...

mark61
06-08-05, 10:59
Geplaatst door Al3arbi
Was enkel om mijn geweten te sussen.

Je hebt tenminste nog een geweten. Afijn, tegen wie zeg ik het.

mark61
06-08-05, 10:59
Geplaatst door Chatoloog
Zo'n domme reactie had ik van JOU niet verwacht

Oh, geef jij dan s antwoord op mijn vragen.

Ron Haleber
06-08-05, 11:06
Geplaatst door Al3arbi
Ron, kom eens uit Mark61.

Al3arbi we zien je op NVDD weinig meer - als mijn verwoede tegenstander en verbanner van dit forum, zoek je blijkbaar je heil bij de Fortuynisten om die tegen me op te jutten...?

Ik begrijp dus waar je op doelt. Een Marokkaan daar - iemand die duidelijk wat van islam weet zoals jij - schildert mij daar af als slinkse "aanvoerder van een kliekje dat vijtien/zestienjarige Marokkaantjes op Maroc.NL verleidt om lid te worden van DAJJ's AEL..."


Tot mijn spijt is Mark61 nog niet tot dit fameuse 'kliekje' toegetreden, hoeveel tijd en energie ik er ook aan spendeerde... Zelfs met de royale steekgelden die ik hem "namens de overheid" kon bieden, ving ik bot.


Ik begrijp uit de debatten die ik met je had als over jongeren & moskeeën dat je mijn 'oplichterij' labelt "als radicalisering etc, terwijl het toch echt gaat om normalisering van de islam", zoals jij terecht stelt.


Ik lig als linkse belhamel Mark61 idd zwaar op de maag. Hij verafschuwt mijn linkse verleden en ideeën nog steeds. Maar ik kan je troosten: hoewel ik voor Mar61 onverteerbaar blijf, heeft het prikken op NVDD hem het nodige laxeermiddel voor die linkse lastpak in zijn darmkanaal opgeleverd. Hij heeft mij na zijn reis in het oh zo 'linkse' Algerije dus uitgepoept...


Lees maar op Fortuynpolitiek.nl:

"Een goed voorbeeld van wie aan de islam in Nederland opgedrongen wordt is de Belgische politicus Aboejahja. Zowat iedere moslim vindt hem buiten de werkelijkheid leven, maar iedere keer wordt zijn op zijn ' importantie' gewezen door een kliekje onder aanvoering van een voor de overheid werkende islamoloog die enthiousiast lid is van de AEL. Het gaat om een megalomaan die denkt wel even vorm te kunnen geven aan de islam in Nederland, hij wil graag bekend zijn en derhalve zijn website: www.ronhaleber.nl .

Een bijzonder populaire deskundige voor de incrowd, maar buiten zijn beschermd milieu bakt hij er niets van. Op www.maroc.nl wordt hij door vijtien/zestienjarigen ontmaskerd als een beunhaas, kritiek op zijn oplichterij wordt onmiddelijk gelabeld als radicalisering etc, terwijl het toch echt gaat om normalisering van de islam ". :giechel:

http://www.fortuynpolitiek.nl/topic.asp?whichpage=4&TOPIC_ID=11648&#87153


Ook dat Benzakour een prijs kreeg wordt mij daar verweten! Onder topic: "Plagiaat plegende islamofascist ontvangt prijs" vragen de Fortuynisten zich af: "Wie zitten er eigenlijk achter die organisatie/ jury? Welke laag van de spekkoek?"

En ja hoor: "Zeer belangrijk zijn invloedrijke 'islamologen' achter de schermen zoals dr. Ron Haleber".

tr_imparator
06-08-05, 11:06
WAT IS CALIPHATE (OF KHILAFAH)?

geupload 02 Augustus 2005


Wordt bepaald - een systeem van overheid dat door Quran en Sunnah (het zeggen, acties en toestemming) van Prophet sallahualaihi wa sallam.

- De Prophet's staat was de eerste Islamitische staat. De beste periode van de implementatie was deze era en dat van de eerste vier opvolgers (Khaleefs of Caliphs) die als Khilafah Rashida wordt bekend.

- Khilafah bestond in wat vorm of vorm dertien honderd jaar tot 1924 wanneer militante seculaire fundamentalistische en ultra nationalistische Mustafa Kamal schafte het systeem van overheid af.

- Bij zijn beste, eeuwenlang was Khilafah de gouden leeftijd van Islamitisch beschaving waar de technologie en ook waar de vriendschappelijke gemeenschap bloeide relaties tussen mensen van alle achtergronden en faiths er bestonden. In lof van Islamitische beschaving - Toespraak door Carly Fiorina, ex CEO van Hewlett-Packard.

- Bij zijn slechtst ondanks slechte implementatie en de resulterende problemen was het nog beter dan om het even welk van de huidige oppressive koloniale regel voor afgelopen 80 jaren.

- Sommige eigenschappen van het systeem Khilafah, allen bewezen door wettelijk bewijsmateriaal van Quran, Sunnah, Ijma Sahabah en Qiyas zijn:

STAATSHOOFD

- Khaleef is het staatshoofd. Hij heeft de algemene leiding van de staat.

- De burgers van de staat Khilafah hebben het enige recht te benoemen Khaleef. Hij kan door een directe algemene verkiezing worden benoemd waar alle Moslims voor hem of door de verkozen leden van de ' Assemblage van Volkeren ' zal stemmen (Majlis al Ummah).

- De staat is administratief verdeelde in plaatselijk geregeerde Wilayat [ provincies ] door een Wali. Daarnaast heeft Khaleef medewerkers [ Muawin ], en uitvoerig de administratieve dienst.

DE WET

- Hij haalt de wetten van de staat uit de alleen regels Shariah. Gedetailleerd de grondwet is beschikbaar voor de mensen om de rechten te begrijpen die zij verschuldigd geweest en door wat zij kunnen houden om Khalif rekenschap te geven.

VERANTWOORDINGSPLICHT

- Een permanent hof genoemd Makhamat al Mazalim (het hof van Onrechtvaardige handelingen) kijkt perpetually en onderzoekt de acties van de heersers van de Staat in detail, evenals toegankelijk het zijn door de burgers om gevallen tegen de heersers in te dienen. Het heeft het gezag om Khaleef of om het even welke heerser te verwijderen, indien hij van hem overtreedt contract (bayah) van benoeming. De rechters zijn genoemd geworden Qadi Madhalim ( rechter van onrechtvaardige handelingen).

- Hij kan ook door individuen, politieke groepen, geleerden worden rekenschap gegeven, en de verkozen assemblage van mensen.

BURGERRECHTEN

- De staat is verplicht om basisbehoeften aan alle burgers te verstrekken die niet kunnen veroorloof me: voedsel, kleding en schuilplaats voor alle Burgers Moslim of niet Moslim.

- Daarnaast is de staat verplicht om onderwijs voor alle burgers te verstrekken - mannetje en wijfje.

- Het doel van de regels Shariah is mening, bezit, geloven te beschermen, eer en het leven voor alle burgers - maqasid

- Spionerend op burgers en marteling zijn absoluut verboden. De staat is geen a politie staat.

- De Staat Khilafah is niet totalitarian van aard. Shariah beperkt de opdracht van de staat aan het beheren van de zaken van de maatschappij en het bereiken van de doelstellingen van Islamitische staat. Khaleef daarom kan zich wet goedkeuren niet noch in mengen individuele zaken van de burger of verwant met kwesties zoals het aantal van kinderen, familiecontraceptie enz.

- Er is een verkozen assemblage van mensen - Majlis al Ummah - die a is raadgevend lichaam, evenals hebbend een boekhoudingsrol en een kiesrol.

- De staat Khilafah is niet bang om technologie of cultuur te ontwikkelen of goed te keuren op voorwaarde dat het niet specifiek verbonden met geloven is die Islam tegenspreken.

GERECHTELIJK PROCES

- De rechterlijke macht kan door de heersers worden beďnvloed niet terwijl het onderzoeken van een geval. Om het even welke beschuldiging van misdadige inbreuk moet worden onderzocht en worden bewezen, vaak met een veel hogere bewijslast dan in democratische staten. Straffen binnen Islam is zeer veranderlijk - inschikkelijk wat meer dan dat in de moderne dag. Nochtans, de hudoodstraffen voor een klein aantal inbreuken zijn remmend ruw, afschrikkend mensen van het begaan van deze inbreuken.

- Om het even welke beschuldiging van misdadige inbreuk moet worden onderzocht en worden bewezen, vaak met een veel hogere bewijslast dan in democratische staten. De staten de rechterlijke macht is verfijnd dat het de variërende soorten misdaden dat behandelt kan bestaan.

VOOR een UITVOERIGE BESCHRIJVING VAN DIT SYSTEEM van UITSPRAAK ZIE het ' SYSTEEM van de UITSPRAAK VAN ISLAM ' door Taqiuddin Nabhani en ' een GRONDWET van het ONTWERP VAN de ISLAMITISCHE STAAT ' langs Hizb ut-tahrir


Dit is een computervertaling van de oorspronkelijke webpagina.
Deze wordt alleen aan u getoond als algemene informatie en dient niet te worden beschouwd als volledig of accuraat.

mark61
06-08-05, 11:06
Geplaatst door Wizdom
Het beschermen van de armen... Geen enorme belastingdruk... Betaalbare behuizing...

Jij bent in de war. Hoge belastingdruk = links, want daar financier je de armen mee. In NL is sinds paars II of zo het hoogste tarief teruggebracht naar 52%, ongeveer zoals in de rest van Europa.

Een belangrijk deel van de ellende in arme landen is te wijten aan slechte belastinginning.

Verder geloof ik dat je overal ter wereld zo'n 40% van je inkomen aan wonen kwijt bent, arm of rijk.

Dus de belasting moet omlaag maar de uitkeringen en de huursubsidie omhoog? Jij bent van de SP? Of heb je een gelddrukkerij?

tr_imparator
06-08-05, 11:25
Geplaatst door Wizdom


THE LAW

- He extracts the laws of the state from the Shariah rules alone. A detailed constitution is available for the people to understand the rights which they are owed and by which they can hold to account the Khalif.




Wat is eigenlijk precies de Shariah?

Rabi'ah.
06-08-05, 11:27
Geplaatst door tr_imparator
Wat is eigenlijk precies de Shariah?

De islamitische wetgeving, gebaseerd op de Qor'an, de sunna, de interpretatie van de geleerden en lokale culturele tradities.

tr_imparator
06-08-05, 11:27
Geplaatst door mark61
Jij bent in de war. Hoge belastingdruk = links, want daar financier je de armen mee. In NL is sinds paars II of zo het hoogste tarief teruggebracht naar 52%, ongeveer zoals in de rest van Europa.

Een belangrijk deel van de ellende in arme landen is te wijten aan slechte belastinginning.

Verder geloof ik dat je overal ter wereld zo'n 40% van je inkomen aan wonen kwijt bent, arm of rijk.

Dus de belasting moet omlaag maar de uitkeringen en de huursubsidie omhoog? Jij bent van de SP? Of heb je een gelddrukkerij?

belasting in Nederland is veels te hoog en de lonen te laag.


Dat renteshit mag van mij ook afgeschaft worden. Volgens heb ik de laatste vijf jaar meer rente betaald dan de lening die ik heb afgesloten. Dat is toch raar.

mark61
06-08-05, 11:28
Geplaatst door tr_imparator
Wat is eigenlijk precies de Shariah?

Dat weet niemand.

Wil je echt weer zo'n brede maatschappelijke discussie beginnen? Is hier al een paar keer gebeurd, nou ja, in niks verzand.

tr_imparator
06-08-05, 11:37
Geplaatst door mark61
Dat weet niemand.

Wil je echt weer zo'n brede maatschappelijke discussie beginnen? Is hier al een paar keer gebeurd, nou ja, in niks verzand.

Most Muslims consider the Shari`ah, commonly translated as ‘Islamic law’, to be divine. Yet, there is nothing divine about the Shari`ah. The only thing that can legitimately be described as divine in Islam is the Qur’an. The Shari`ah is a human construction; an attempt to understand the divine will in a particular context. This is why the bulk of the Shari`ah actually consists of fiqh or jurisprudence, which is nothing more than legal opinion of classical jurists. The very term fiqh was not in vogue before the Abbasid period when it was actually formulated and codified. But when fiqh assumed its systematic legal form, it incorporated three vital aspects of Muslim society of the Abbasid period. At that juncture, Muslim history was in its expansionist phase, and fiqh incorporated the logic of Muslim imperialism of that time. The fiqh rulings on apostasy, for example, derive not from the Qur'an but from this logic. Moreover, the world was simple and could easily be divided into black and white: hence, the division of the world into Daral Islam and Daral Harb. Furthermore, as the framers of law were not by this stage managers of society, the law became merely theory which could not be modified - the framers of the law were unable to see where the faults lay and what aspect of the law needed fresh thinking and reformulation. Thus fiqh, as we know it today, evolved on the basis of a division between those who were governing and set themselves apart from society and those who were framing the law; the epistemological assumptions of a ‘golden’ phase of Muslim history also came into play. When we describe the Shari`ah as divine, we actually provide divine sanctions for the rulings of by-gone fiqh.

What this means in reality is that when Muslim countries apply or impose the Shari`ah – the demands of Muslims from Indonesia to Nigeria - the contradictions that were inherent in the formulation and evolution of fiqh come to the fore. That is why wherever the Shari`ah is imposed – that is, fiqhi legislation is applied, out of context from the time when it was formulated and out of step with ours - Muslim societies acquire a medieval feel. We can see that in Saudi Arabia, the Sudan and the Taliban of Afghanistan. When narrow adherence to fiqh, to the dictates of this or that school of thought, whether it has any relevance to real world or not, becomes the norm, ossification sets in. The Shari`ah will solve all our problems becomes the common sentiment; and it becomes necessary for a group with vested interest in this notion of the Shari`ah to preserve its territory, the source of its power and prestige, at all costs. An outmoded body of law is thus equated with the Shari`ah, and criticism is shunned and outlawed by appealing to its divine nature.

The elevation of the Shari`ah to the divine level also means the believers themselves have no agency: since The Law is a priori given people themselves have nothing to do expect to follow it. Believers thus become passive receivers rather than active seekers of truth. In reality, the Shari`ah is nothing more than a set of principles, a framework of values, that provide Muslim societies with guidance. But these sets of principles and values are not a static given but are dynamically derived within changing contexts. As such, the Shari`ah is a problem-solving methodology rather than law. It requires the believers to exert themselves and constantly reinterpret the Qur’an and look at the life of the Prophet Muhammad with ever changing fresh eyes. Indeed, the Qur’an has to be reinterpreted from epoch to epoch – which means the Shari`ah, and by extension Islam itself, has to be reformulated with changing contexts. The only thing that remains constant in Islam is the text of the Qur’an itself – its concepts providing the anchor for ever changing interpretations.

http://www.islamfortoday.com/sardar01.htm

By Professor Ziauddin Sardar

Serious rethinking within Islam is long overdue. Muslims have been comfortably relying, or rather falling back, on age-old interpretations for much too long.


Valt over te praten dus.

Wizdom
06-08-05, 11:52
Geplaatst door mark61
Jij bent in de war. Hoge belastingdruk = links, want daar financier je de armen mee. In NL is sinds paars II of zo het hoogste tarief teruggebracht naar 52%, ongeveer zoals in de rest van Europa.

Een belangrijk deel van de ellende in arme landen is te wijten aan slechte belastinginning.

Verder geloof ik dat je overal ter wereld zo'n 40% van je inkomen aan wonen kwijt bent, arm of rijk.

Dus de belasting moet omlaag maar de uitkeringen en de huursubsidie omhoog? Jij bent van de SP? Of heb je een gelddrukkerij?

Jij laat je misleiden door gladde praters van de VVD.... Belastingdruk omlaag voor de exorbitante hoge inkomens ja... Voor Jan met de Pet is de belastingdruk echter relatief op zijn minst verdubbeld sind het kabinet Balkenellende...

Dat zijn die uitspraken van oplichters zoals die van Frisia die met uitzonderlijke voorbeelden komen... voor de doorsnee burger gelden die uitspraken niet...

Die gladde uitspraken prik ik zo door heen...

Wizdom
06-08-05, 12:04
Geplaatst door mark61
Jij bent in de war. Hoge belastingdruk = links, want daar financier je de armen mee. In NL is sinds paars II of zo het hoogste tarief teruggebracht naar 52%, ongeveer zoals in de rest van Europa.

Een belangrijk deel van de ellende in arme landen is te wijten aan slechte belastinginning.

Verder geloof ik dat je overal ter wereld zo'n 40% van je inkomen aan wonen kwijt bent, arm of rijk.

Dus de belasting moet omlaag maar de uitkeringen en de huursubsidie omhoog? Jij bent van de SP? Of heb je een gelddrukkerij?

Een belangrijk deel van de ellende in de arme landen is te wijten aan de hebzucht van enkele mensen en "machtige" mensen die ze bij hun onderdrukking/uitbuiting steunen omdat deze "machtige" mensen daarbij weer zelf baat bij hebben... In deze landen wordt geen belasting geind omdat de onderdrukkers deze belasting inkomsten niet nodig hebben immers ze eigenen zich deze rijkdommen via hun onderdrukking... Er valt geen belasting te innen want de onderdrukten hebben geen vermogen waar ze belasting over kunnen betalen....

Lampo
06-08-05, 12:32
Geplaatst door tr_imparator
belasting in Nederland is veels te hoog en de lonen te laag.


Dat renteshit mag van mij ook afgeschaft worden. Volgens heb ik de laatste vijf jaar meer rente betaald dan de lening die ik heb afgesloten. Dat is toch raar.

Kzou maar nooit iets in de economie gaan doen, als ik jou was.....

Lampo
06-08-05, 12:35
Geplaatst door Wizdom
Jij laat je misleiden door gladde praters van de VVD.... Belastingdruk omlaag voor de exorbitante hoge inkomens ja... Voor Jan met de Pet is de belastingdruk echter relatief op zijn minst verdubbeld sind het kabinet Balkenellende...

Dat zijn die uitspraken van oplichters zoals die van Frisia die met uitzonderlijke voorbeelden komen... voor de doorsnee burger gelden die uitspraken niet...

Die gladde uitspraken prik ik zo door heen...

Nou, doe je best. Kom eens met een cijfermatige onderbouwing.

David
06-08-05, 12:36
Het trekt me niet zo, zo'n kalifaat. Ik geloof niet dat ik en mijn kennissenkring zo zouden gedijen in zo'n maatschappij. En ik geloof niet in een op religie gebasseerde staat.

Mill
06-08-05, 13:02
Geplaatst door mark61
NL, met zijn oerwoud aan uitkeringen, ook voor toekomstige bloeddorstige moordenaars, waar niemand op straat hoeft te sterven.

Als je de Linnaeusstraat niet meerekent dan he. Het rechtvaardige vonnis dat daar werd voltrokken was natuurlijk wel courtesy of 2 jaar steuntrekken.

tr_imparator
06-08-05, 13:05
Geplaatst door Lampo
Kzou maar nooit iets in de economie gaan doen, als ik jou was.....

:haha:

hoezo niet?!

Dutsie
06-08-05, 13:31
Geplaatst door David
Het trekt me niet zo, zo'n kalifaat. Ik geloof niet dat ik en mijn kennissenkring zo zouden gedijen in zo'n maatschappij. En ik geloof niet in een op religie gebasseerde staat.

Idem, niets in een kalifaat te zoeken.

Rourchid
06-08-05, 13:50
Geplaatst door Ron Haleber

Het gaat om een megalomaan die denkt wel even vorm te kunnen geven aan de islam in Nederland, hij wil graag bekend zijn en derhalve zijn website


Tja........

Mark
06-08-05, 14:11
Nou ik leef onder sharia wetgeving en geen centje pijn hoor. Alleen dat eerlijk verdelen moeten ze hier over het hoofd hebben gezien :D

Ron Haleber
06-08-05, 14:28
Geplaatst door Joacim
Tja........

Aja, nu verraad jij je. Jij was dus die Marokkaan Mikaajl
bij de Fortuynisten die over me schreef! Die dweepte ook met het Tawhied-ideaal in zijn avatar, sig en dat soort websites... :student:

Topic te vinden via: All Forums /Algemene discussies /Multicultureel/ De Koran, een verontrustend boek
http://www.fortuynpolitiek.nl/topic.asp?whichpage=4&TOPIC_ID=11648&#87153

Rourchid
06-08-05, 15:08
Geplaatst door Ron Haleber
Aja, nu verraad jij je. Jij was dus die Marokkaan Mikaajl
bij de Fortuynisten die over me schreef! Die dweepte ook met het Tawhied-ideaal in zijn avatar, sig en dat soort websites... :student:

Topic te vinden via: All Forums /Algemene discussies /Multicultureel/ De Koran, een verontrustend boek
http://www.fortuynpolitiek.nl/topic.asp?whichpage=4&TOPIC_ID=11648&#87153
Foute conclusie, maar ik heb er wel zo mijn gedachten over (toeval bestaat niet!).
Je link werkt niet: http://www.fortuynpolitiek.nl/topic.asp?whichpage=4&TOPIC_ID=11648

Ron Haleber
06-08-05, 15:18
Geplaatst door Joacim
Foute conclusie, maar ik heb er wel zo mijn gedachten over (toeval bestaat niet!).
Je link werkt niet: http://www.fortuynpolitiek.nl/topic.asp?whichpage=4&TOPIC_ID=11648

Nee, ik vergistte me - die persoon is een echte moslimtheoloog die erg mooi stukken schrijft.

Links naar dat forum werken niet wel als je hem kopieert en in adres zet (maar dan moet je hem hier via 'citeer' integraal oppakken). Groetjes Ron.

Wizdom
06-08-05, 15:36
Geplaatst door Lampo
Nou, doe je best. Kom eens met een cijfermatige onderbouwing.

Ik ben een rijke stinkerd:

Ik verdien 10.000 Euro bruto in de maand:

Daar gaat in eerste instantie belasting vrije som vanaf:

10.000 - pak hem beet 700 = 9300

9300 daar hou je voor balkenende || schoon +/- 5500 EURO schoon aan over

Vaste lasten voor balkenende II zeg:

1000 Euro Hypotheek
400 Euro houshouden
200 Euro Auto
150 Euro gas en licht
150 Euro ziektekosten
100 Euro verzekeringen
300 Euro overige
200 Euro sparen

Totaal 2500 Euro grosso modo... Houdt je nog ruim de helft over...

Na Balkenende II Houdt je meer dan de 5500 Euro over maar je gaat wel meer belasting afdragen... Gezien je grote buffer +/- 2500 Euro lig je hier niet wakker van...


Nu ben je een Jan met de pet...

Je verdient net 1800 Euro bruto


Vaste lasten voor Balkenellende II:

Je houdt netto ongeveer +/- 1200 Euro over

Je betaalt:

250 Euro Hypotheek
350 Euro houshouden
200 Euro Auto
100 Euro gas en licht
75 Euro ziektekosten
50 Euro verzekeringen
100 Euro overige

Je hebt nog net met veel drukken en persen +/- 100 Euro over


Nu komt Balkenellende || en die zegt:

Huur omhoog
Ziektekosten omhoog
Energie omhoog
Belastingen omhoog
Verzekeringen omhoog
Auto omhoog

En zie daar de 100 Euro positief is omgeslagen in +/- 200 Euro als niet meer negatief.... Veel mensen verzuipen en dat zie je ook met die schuldsaneringen...


Kom jij eens met je onderbouwing....

Shemharosh
06-08-05, 16:17
definitie van Kilafaat:
kilafaat betekent letterlijk:Erfenis:wat iemand heeft achtergelaten....in historische politieke termen is dat:politieke erfenis...als een leider dood gaat die wat heeft opgebouwd,laat hij dat na aan iemand die opstaat als zijn vervanger om op die erfenis verder te bouwen naar eigen kunnen en inzichten.

ff een belangrijke punt vooral nu de romantische roep om terug te gaan naar de middeleeuwen,die voorgesteld worden als idylisch:het salafisme(in het westen:conservatisme),groter wordt.
Salafisme staat richt tegenover het kalifaat:assalaf wa alkhalaf.Salaaf betekent de voorbijgaande dode generaties en khalaf betekent de hoopvolle komende nageslacht.Nostalgische geschiedenis tegenover avontuurlijke science fiction:Dat de dogmatische politici(imaams,de balkenende's,paussen...) nooit mee kunnen komen met de avontuurlijke fantasierijke wetenschepers en daarom als aasgieren aan de zijkant wachten op de oogst,is het delimma van de geschiedenis.

Zonder het te weten graven de salafisten hun eigen graf door voor iets te pleiten als een progressieve staat:het khilafaat.Power to the youth!!!

Lampo
06-08-05, 16:27
Geplaatst door Wizdom
Ik ben een rijke stinkerd:

Ik verdien 10.000 Euro bruto in de maand:

Daar gaat in eerste instantie belasting vrije som vanaf:

10.000 - pak hem beet 700 = 9300

9300 daar hou je voor balkenende || schoon +/- 5500 EURO schoon aan over

Vaste lasten voor balkenende II zeg:

1000 Euro Hypotheek
400 Euro houshouden
200 Euro Auto
150 Euro gas en licht
150 Euro ziektekosten
100 Euro verzekeringen
300 Euro overige
200 Euro sparen

Totaal 2500 Euro grosso modo... Houdt je nog ruim de helft over...

Na Balkenende II Houdt je meer dan de 5500 Euro over maar je gaat wel meer belasting afdragen... Gezien je grote buffer +/- 2500 Euro lig je hier niet wakker van...


Nu ben je een Jan met de pet...

Je verdient net 1800 Euro bruto


Vaste lasten voor Balkenellende II:

Je houdt netto ongeveer +/- 1200 Euro over

Je betaalt:

250 Euro Hypotheek
350 Euro houshouden
200 Euro Auto
100 Euro gas en licht
75 Euro ziektekosten
50 Euro verzekeringen
100 Euro overige

Je hebt nog net met veel drukken en persen +/- 100 Euro over


Nu komt Balkenellende || en die zegt:

Huur omhoog
Ziektekosten omhoog
Energie omhoog
Belastingen omhoog
Verzekeringen omhoog
Auto omhoog

En zie daar de 100 Euro positief is omgeslagen in +/- 200 Euro als niet meer negatief.... Veel mensen verzuipen en dat zie je ook met die schuldsaneringen...


Kom jij eens met je onderbouwing....

Wie verdient er nu 10.000 euro per maand?
Ja, die zullen wel veel overhouden. Was zo en blijft zo. En welke belasting gaat omhoog?

1800 euro:

Je betaalt:

250 Euro Hypotheek >> dus geen huurverhoging
350 Euro houshouden
200 Euro Auto
100 Euro gas en licht
75 Euro ziektekosten
50 Euro verzekeringen
100 Euro overige

Nu komt Balkenellende || en die zegt:

Huur omhoog >>>>zie boven
Ziektekosten omhoog >>> onzin, proc. inhouding vervalt + zorgtoeslag erbij
Energie omhoog >>> klachten naar de OPEC
Belastingen omhoog >>>welke ?, (OZB wordt gehalveerd in 2006)
Verzekeringen omhoog >>> welke?, (sociale premies gaan omlaag)
Auto omhoog >>> ook hier: klachten naar OPEC

Wizdom
06-08-05, 16:47
Geplaatst door Lampo
Wie verdient er nu 10.000 euro per maand?
Ja, die zullen wel veel overhouden. Was zo en blijft zo. En welke belasting gaat omhoog?

1800 euro:

Je betaalt:

250 Euro Hypotheek >> dus geen huurverhoging
350 Euro houshouden
200 Euro Auto
100 Euro gas en licht
75 Euro ziektekosten
50 Euro verzekeringen
100 Euro overige

Nu komt Balkenellende || en die zegt:

Huur omhoog >>>>zie boven
Ziektekosten omhoog >>> onzin, proc. inhouding vervalt + zorgtoeslag erbij
Energie omhoog >>> klachten naar de OPEC
Belastingen omhoog >>>welke ?, (OZB wordt gehalveerd in 2006)
Verzekeringen omhoog >>> welke?, (sociale premies gaan omlaag)
Auto omhoog >>> ook hier: klachten naar OPEC

Iemand met 1800 euro koopt geen huis dat was een tikfout van mij:

250 Euro -- Moet betalen 280 Euro Na 2 jaar Balkenellende II == +30 Euro
Ziektekosten 75 Euro -- Moet betalen 110 Euro na Balkenellende II == +40 Euro
OZB -- Is met Balkenellende minimaal +10 Euro per maand erbij (PS ik heb het over tijdens Balkenellende II en niet wat er misschien in de toekomst gaat gebeuren)
Energie omhoog ---> Koppeling van de zogenaamde aargas met olie voor [b]binnenlandse[b] consumptie dat is in handen van regering en niet van OPEC... +30 Euro... Ook de zo omarmde liberalisering van de energiemarkt heeft niet geholpen om de kosten laag te houden integendeel... We moeten nu bijv. ook transportkosten gaan betalen en we betalen ook mee aan de belachelijke marketingkosten....
Kwartje van Kok is in handen van Nederlandse regering en niet van OPEC... +40 Euro

Al met al in korte tijd 140 Euro lasten verzwaring in amper 2 jaar Balkenellende... Dat is een kleine 11% koopkracht verlies in geen 2 jaar Balkenellende... Dat is een tijd geleden dat een regering haar zwakkeren zo hard heeft aangepakt.... Hoe durft die Harry Potter het nog te hebben over sociaal....

Verder stelt de regering ook dat de lonen voor Jan met de Pet niet mogen stijgen... M.a.w. je wordt van 2 kanten gepakt van de belastingen kant en van de beloningskant terwijl de rijken elkaar wel leuke belastingkortingen en allerlei gouden handjes aan elkaar uitreiken...


Hypocriete politiek noem ik dat...

Lampo
06-08-05, 17:18
Geplaatst door Wizdom
........

Wat heeft kwartje van Kok en koppeling energieprijzen aan olieprijzen met Balkenende II te maken? Dat is ouwe koek.
De halvering van OZB komt echter wel voor rekening van Balkenende II.
Transportkosten energie waren er vroeger ook. Kwamen alleen niet apart op de rekening.
Je rekent een beetje veel naar eigen goeddunken toe.

Stijging van ziektekostenpremie zie je nog steeds verkeerd. Maar goed, na 1 januari zal het je misschien wel duidelijk worden.

Een hoop prijzen dalen enorm. De inflatie is dan ook navenant laag. Lonen stijgen al met al nog steeds ongeveer op inflatie-niveau.

Shemharosh
06-08-05, 18:01
hoe meer men rekent hoe meer kopzorgen hij krijgt!

Wizdom
06-08-05, 18:03
Geplaatst door Lampo
........

Wat heeft kwartje van Kok en koppeling energieprijzen aan olieprijzen met Balkenende II te maken? Dat is ouwe koek.
De halvering van OZB komt echter wel voor rekening van Balkenende II.
Transportkosten energie waren er vroeger ook. Kwamen alleen niet apart op de rekening.
Je rekent een beetje veel naar eigen goeddunken toe.

Stijging van ziektekostenpremie zie je nog steeds verkeerd. Maar goed, na 1 januari zal het je misschien wel duidelijk worden.

Een hoop prijzen dalen enorm. De inflatie is dan ook navenant laag. Lonen stijgen al met al nog steeds ongeveer op inflatie-niveau.

Genoemde getallen zijn reeele getallen en liegen niet... Praatjes vullen geen gaatjes... De schuldsanering is niet voor niets booming en daar heeft Balkenellende II schuld aan omdat de mensen er vanuit gingen dat het kabinet hen op zijn minst een bestaansminimum zou garanderen... Niet dus!

Wizdom
06-08-05, 18:58
Geplaatst door Wizdom
Genoemde getallen zijn reeele getallen en liegen niet... Praatjes vullen geen gaatjes... De schuldsanering is niet voor niets booming en daar heeft Balkenellende II schuld aan omdat de mensen er vanuit gingen dat het kabinet hen op zijn minst een bestaansminimum zou garanderen... Niet dus!

Het ergste is dat ook de middenklasse het water tot aan de lippen stijgt omdat ze zich vaak tot aan de nok in de hypotheeklasten hebben gestoken... Maar het kabinet Balkenellende met de VVD voorop probeert ze net een kopje onder te krijgen met zijn lasten verzwaringen...

Ik heb nog nooit zo'n pruts kabinet gezien...

Wizdom
06-08-05, 18:59
Zelfs het paradepaardje "terrorisme" waar men nog eer aan wil behalen is flut...

mark61
06-08-05, 23:04
Geplaatst door Mill
Als je de Linnaeusstraat niet meerekent dan he. Het rechtvaardige vonnis dat daar werd voltrokken was natuurlijk wel courtesy of 2 jaar steuntrekken.

Oh pardon zo had ik het nog niet bekeken. Dat op straat sterven dan.

Arvid
06-08-05, 23:11
Ondanks alle praatjes dat het zo slecht nog niet gaat met de economie moet het toch een teken aan de wand zijn dat de schuldenberg van huishoudens in een sneltreinvaart omhoog gaat.
Kijk maar die talrijke leenspotjes op tv. Jaren geleden had je die nog niet.

Chatoloog
06-08-05, 23:29
Geplaatst door Shemharosh
definitie van Kilafaat:
kilafaat betekent letterlijk:Erfenis:wat iemand heeft achtergelaten....in historische politieke termen is dat:politieke erfenis...als een leider dood gaat die wat heeft opgebouwd,laat hij dat na aan iemand die opstaat als zijn vervanger om op die erfenis verder te bouwen naar eigen kunnen en inzichten.

ff een belangrijke punt vooral nu de romantische roep om terug te gaan naar de middeleeuwen,die voorgesteld worden als idylisch:het salafisme(in het westen:conservatisme),groter wordt.
Salafisme staat richt tegenover het kalifaat:assalaf wa alkhalaf.Salaaf betekent de voorbijgaande dode generaties en khalaf betekent de hoopvolle komende nageslacht.Nostalgische geschiedenis tegenover avontuurlijke science fiction:Dat de dogmatische politici(imaams,de balkenende's,paussen...) nooit mee kunnen komen met de avontuurlijke fantasierijke wetenschepers en daarom als aasgieren aan de zijkant wachten op de oogst,is het delimma van de geschiedenis.

Zonder het te weten graven de salafisten hun eigen graf door voor iets te pleiten als een progressieve staat:het khilafaat.Power to the youth!!!

Wat een flinke dosis onzin lees ik hierboven zeg!!!!

Wie heeft jou Arabisch geleerd of islamitsche geschiedenis?

-ten eerste staat khalaf in het verlengde van salaf als het voorbeeld van de salaf goed nageleefd wordt....bewijs: De uitspraak van de profeet "Kheiroe khalafin li kheiroe salaf" =Goede navolging van een goede voorganger

-en recht er tegenover als het voorbeeld niet gevolgd wordt...Bewijs: Koran: "Fa khalaf ba3doehoem khalfoen adaa3oe ssalat" En er volgende na hun navolgelingen die het gebed verwaarloosden

-Ten tweede worden de mensen gezien als de erfgenamen op aarde zie koran over de schepping van de mensheid "khoelafaaoen fil ard" en dat is alleen het geval wanneer Allah's wetten nageleefd worden (sharia)

-Salafisten streven dus voor het herleven van Allah's wetten op aarde als goede navolgers van de profeet met een Khalifah aan het hoofd

Soldim
07-08-05, 02:19
De zin die mijn aandacht trekt:


Geplaatst door Chatoloog

The purpose of the Shariah rules is to protect mind, property, beliefs, honour and life for all citizens – the maqasid


Betekend bovenstaande dat een ieder vrij is te geloven wat hij/zij wil en de vrijheid heeft dat geloof uit te dragen?

Of betekend het dat de Shariah regels beslissen wat ik mag geloven en hoe ik dat uit zal dragen?

Ins
07-08-05, 08:07
Geplaatst door Onno26
En jou paps en mams Wisdom? Waren die de zoektocht naar barmhartigheid een beetje zat, hadden die net als die andere miljoenen uit barmhartige landen toch meer behoefte aan een "klassen en oerwoud-maatschappij"?

He, wat een rotvraag zeg :cheefbek: Geef je nu die mensen zelf de schuld omdat ze uit een arm land komen? Kalifaat is geschiedkundig he, slimpie, alle Arabische landen hebben inmiddels het Westerse model overgenomen als alternatief. Lukt heel goed tot zover moet ik zeggen :geld:

Ins
07-08-05, 08:11
Geplaatst door Soldim
De zin die mijn aandacht trekt:



Betekend bovenstaande dat een ieder vrij is te geloven wat hij/zij wil en de vrijheid heeft dat geloof uit te dragen?

Of betekend het dat de Shariah regels beslissen wat ik mag geloven en hoe ik dat uit zal dragen?

Nee, het betekent dat de mensen van het Boek hun vrijheden als Christen of Jood mogen behouden. Dat zij ook een eigen bestuur krijgen waarvan ze ook zelf op democratische wijze de leden kiezen.
Omdat noch in de geloofsbeleving van de Christenen noch in die van Joden de in de islam verplichte Zakaat (armenbelasting) voorkomt, moeten deze twee groepen een compenserende belasting betalen. Dus binnen het kalifaat had je voor de mensen van het Boek ook nog eens een ministaatje.

Ron Haleber
07-08-05, 08:25
Geplaatst door Ins


Omdat noch in de geloofsbeleving van de Christenen noch in die van Joden de in de islam verplichte Zakaat (armenbelasting) voorkomt, moeten deze twee groepen een compenserende belasting betalen.

Dus binnen het kalifaat had je voor de mensen van het Boek ook nog eens een ministaatje.



Laat dat nou precies het model zijn wat Flip Dewinter en Geert Wilders nastreven voor de moslims:

ze opsluiten in een ministaatje en ze een "compenserende belasting" (dus zonder huurtoeslag en zonder kinderbijslag) laten betalen...

Ik heb dan ook nooit begrepen waarom die politici bij Marokkanen als Ins niet ontzettend populair zijn. Ze willen toch exact hetzelfde als het kalifaat?

Wizdom
07-08-05, 09:54
Geplaatst door Ron Haleber
Laat dat nou precies het model zijn wat Flip Dewinter en Geert Wilders nastreven voor de moslims:

ze opsluiten in een ministaatje en ze een "compenserende belasting" (dus zonder huurtoeslag en zonder kinderbijslag) laten betalen...

Ik heb dan ook nooit begrepen waarom die politici bij Marokkanen als Ins niet ontzettend populair zijn. Ze willen toch exact hetzelfde als het kalifaat?

Geert en Filip zijn gewoon potentiele allochtonen onderdrukkers... Ze hebben hele andere drijfveren voornamelijk gestoeld op haat en racisme...

Ron Haleber
07-08-05, 10:15
Geplaatst door Wizdom
Geert en Filip zijn gewoon potentiele allochtonen onderdrukkers... Ze hebben hele andere drijfveren voornamelijk gestoeld op haat en racisme...

Daarin ben ik het wel met je eens. Maar de salafisten die het kalifaat voorstaan hebben met verstokte ongelovigen - zoals de Nederlanders nu eenmaal zijn, dat weet je -, nou ook niet zulke idealistische drijfveren en bedoelingen...!

"In De Vuur ermee" of tijdelijk in jouw ministaatje opsluiten met revolutionnaire gardisten als kampbewakers lijkt me toch ook "voornamelijk gestoeld op haat en racisme..."

Laken van hetzelfde pak... Keur je de één af, dan zul je de ander toch óók moeten afkeuren! :fplet:

jan1974
07-08-05, 10:21
Geplaatst door Wizdom
Geert en Filip zijn gewoon potentiele allochtonen onderdrukkers... Ze hebben hele andere drijfveren voornamelijk gestoeld op haat en racisme...
Geert en Filip staan in een eeuwenlange Europese traditie met hun haat en rascisme.

Dat jij geen begrip hebt voor bepaalde tradities, hoeft toch niet te betekenen dat ik er geen begrip voor mag hebben.

jan1974
07-08-05, 10:24
Geplaatst door Ron Haleber
Laken van hetzelfde pak... Keur je de één af, dan zul je de ander toch óók moeten afkeuren! :fplet:
Onzin, het hangt maar net af van wat voor ras je bent. Ik ben van het Friesche ras, het is niet zo moeilijk vast te stellen wat ik afkeur.

Ron Haleber
07-08-05, 10:38
Geplaatst door jan1974
Onzin, het hangt maar net af van wat voor ras je bent. Ik ben van het Friesche ras, het is niet zo moeilijk vast te stellen wat ik afkeur.

O leuk, dat wist ik niet... Jij bent dus nog een ouderwetse racist, net als de nazi's! :fuckit:

mark61
07-08-05, 11:27
Geplaatst door Ins
Omdat noch in de geloofsbeleving van de Christenen noch in die van Joden de in de islam verplichte Zakaat (armenbelasting) voorkomt, moeten deze twee groepen een compenserende belasting betalen.

Waar haal je die onzin vandaan? Ongelovigen moeten belasting betalen omdat ze geen dienstplicht mogen verrichten van de moslimbaas, omdat ie ze niet vertrouwt.

Waar gaat die speciale christenzakaat dan heen volgens jou? Arme moslims of arme christenen? In het eerste geval zou het diefstal zijn, in het tweede geval inmenging in andermans autonome zaken.

jan1974
07-08-05, 12:45
Geplaatst door Ron Haleber
O leuk, dat wist ik niet... Jij bent dus nog een ouderwetse racist, net als de nazi's! :fuckit:
Juist niet, de nazi's waren tegen de joden, ik ben juist tegen de palestijnen.

Ron Haleber
07-08-05, 13:32
Geplaatst door jan1974
Juist niet, de nazi's waren tegen de joden, ik ben juist tegen de palestijnen.

Dan ben je een racist, een nazi in het kwadraat en hoor je hier op een Marokkaans forum al helemaal niet thuis... :duivel:

knuppeltje
07-08-05, 14:14
Geplaatst door Ins
alle Arabische landen hebben inmiddels het Westerse model overgenomen als alternatief. Lukt heel goed tot zover moet ik zeggen :geld:



Meen je dat nu echt, of is het een vergissing?


Groetjes.

Rourchid
08-08-05, 04:04
Geplaatst door Ron Haleber

Die dweepte ook met het Tawhied-ideaal in zijn avatar, sig en dat soort websites...


Ik kon geen avatar, sig etc. vinden die hetzelfde zijn als die van mij, wat wel overeenkomt is de spelling van o.a. tauhied.
De spelling van leenwoorden wordt tegenwoordig getoest met spraaktechnologie c.q. kunstmatige stem; tauhied klinkt door zo'n machine uitgesproken 'realistischer' dan tawheed.
Wat betreft het onderwerp megalomanie; in mijn woonplaats Rotterdam wordt volgens rechtse kringen fora een megalomane moskee gebouwd ten gevolge van megalomaan PvdA-beleid.
Met megalomanie wordt bedoeld van bovenaf de bevolking iets door de strot duwen zonder dat iemand er eigenlijk om gevraagd heeft, ' men' weet beter dan de burgers zelf wat goed is de bevolking is.

Soldim
08-08-05, 16:29
Geplaatst door Ins
[B]Nee, het betekent dat de mensen van het Boek hun vrijheden als Christen of Jood mogen behouden. Dat zij ook een eigen bestuur krijgen waarvan ze ook zelf op democratische wijze de leden kiezen.


En de ongelovigen? Of anders gelovenden?



Omdat noch in de geloofsbeleving van de Christenen noch in die van Joden de in de islam verplichte Zakaat (armenbelasting) voorkomt, moeten deze twee groepen een compenserende belasting betalen. Dus binnen het kalifaat had je voor de mensen van het Boek ook nog eens een ministaatje.

Extra belasting betalen om te geloven wat je wilt geloven -- klinkt mij nou niet echt als vrijheid in de oren ;)