PDA

Bekijk Volledige Versie : Islamitische Burgerking in Parijs groot succes



Julien
06-08-05, 02:13
Beurger King Muslim gigantisch succes


Naast Mecca Cola is er ook een fastfoodrestaurant dat zich speciaal richt op islamitische klanten. Op het menu staan dezelfde producten die de grote Amerikaanse fastfoodketens aanbieden, maar er is een verschil: alles is halal - bereid volgens de islamitische voedselwetten.

In juli opende Beurger King Muslim zijn deuren in een voorstad van Parijs. De naam van het restaurant is afgeleid van de Franse term ,,beur'', die wordt gebruikt om leden van de tweede generatie Noord-Afrikaanse immigranten aan te duiden. En die komen in groten getale opdagen.
,,Ik had tranen in mijn ogen van blijdschap toen ik hier de eerste keer binnenkwam'', zegt de 24-jarige Mouna Talbi, die een reis van negentig kilometer over had voor een hap van een echte halal-burger. In tegenstelling tot in andere restaurants voelen islamitische vrouwen zich bij BKM op hun gemak, aldus Talbi. Normaal gesproken wordt ze overal aangestaard omdat ze een hoofddoek draagt, maar bij BKM mag zelfs het personeel de hoofddoek dragen.

Drie islamitische vrienden uit Parijs kwamen op het idee van een Frans halal-fastfoodrestaurant toen ze soortgelijke ondernemingen zagen in Thailand en Algerije. Het restaurant dat ze vervolgens openden moet het gat in de markt opvullen tussen de grote fastfoodketens die haram - niet-halal - voedsel verkopen en kleinere venters van halal voedsel. BKM is volgens de 33-jarige Morad Benhamida, een van de oprichters, een groot succes. Hij overweegt zijn personeelsbestand over enkele maanden uit te breiden van 28 naar 36 medewerkers.

http://www.nieuwsblad.be/Article/De...DMA05082005_014

mark61
06-08-05, 02:30
Geplaatst door Julien
Beurger King Muslim gigantisch succes


Wat een innovatie. In NL zit de Burger King al vol met hoofddoekjes, dus dat wordt lastig voor de concurrentie. Dat ze nog geen proces aan hun broek hebben, trouwens.

oorlam
06-08-05, 10:10
Is dit nu wat men noemt een "Allah Snackbar "?

Shemharosh
06-08-05, 15:38
Goed ie!!!Straks kijgen we Moslim rozen buurten ronndon de Oude moskee,met thaise travistieten in islamitische kleding.....dat is pas een echte GAT in de markt...is net als de fastfood tenten:de vraag is overwegend moslim nu nog het aanbod :fpimp:

Hanim4
06-08-05, 15:41
Geplaatst door Shemharosh
Goed ie!!!Straks kijgen we Moslim rozen buurten ronndon de Oude moskee,met thaise travistieten in islamitische kleding.....dat is pas een echte GAT in de markt...is net als de fastfood tenten:de vraag is overwegend moslim nu nog het aanbod :fpimp:

Wat een uitschot ben jij zeg

assassijn
06-08-05, 15:46
Geplaatst door Julien
Beurger King Muslim gigantisch succes


Naast Mecca Cola is er ook een fastfoodrestaurant dat zich speciaal richt op islamitische klanten. Op het menu staan dezelfde producten die de grote Amerikaanse fastfoodketens aanbieden, maar er is een verschil: alles is halal - bereid volgens de islamitische voedselwetten.

In juli opende Beurger King Muslim zijn deuren in een voorstad van Parijs. De naam van het restaurant is afgeleid van de Franse term ,,beur'', die wordt gebruikt om leden van de tweede generatie Noord-Afrikaanse immigranten aan te duiden. En die komen in groten getale opdagen.
,,Ik had tranen in mijn ogen van blijdschap toen ik hier de eerste keer binnenkwam'', zegt de 24-jarige Mouna Talbi, die een reis van negentig kilometer over had voor een hap van een echte halal-burger. In tegenstelling tot in andere restaurants voelen islamitische vrouwen zich bij BKM op hun gemak, aldus Talbi. Normaal gesproken wordt ze overal aangestaard omdat ze een hoofddoek draagt, maar bij BKM mag zelfs het personeel de hoofddoek dragen.

Drie islamitische vrienden uit Parijs kwamen op het idee van een Frans halal-fastfoodrestaurant toen ze soortgelijke ondernemingen zagen in Thailand en Algerije. Het restaurant dat ze vervolgens openden moet het gat in de markt opvullen tussen de grote fastfoodketens die haram - niet-halal - voedsel verkopen en kleinere venters van halal voedsel. BKM is volgens de 33-jarige Morad Benhamida, een van de oprichters, een groot succes. Hij overweegt zijn personeelsbestand over enkele maanden uit te breiden van 28 naar 36 medewerkers.

http://www.nieuwsblad.be/Article/De...DMA05082005_014

Dat is Frankrijk Julien. Hier in Nederland zitten de BK, de Mac en de KFC zowiezo vol met "moslims".
Hier hebben wij weer genoeg showarma en andere halal-vlees toko's.

Shemharosh
06-08-05, 16:48
Geplaatst door Hanim4
Wat een uitschot ben jij zeg


Uitschot!!!!heb ik iets verkeerds gezegd,iets wat niet waar is???!!!!

slim van die jongens om een'"islamistisch"fast food keten te beginnen,maar een verheffend idee is het niet.Fastfood ketens zijn berucht om hun vernietegende invloed op de gezondheid van kinderen,milieu,het welzijn van dieren en hun slaafse behandelng van het personeel.Nou als dat het te volgen voorbeeld is dan weet ik genoeg.Plus en heel belangrijk:de onpersoonlijke,machinale manier waarmee zij en hun klanten omgaan met iets belangrijks als voedsel.

Mijn ouders hebben me geleerd dat alleen honden buitenshuis eten.

Kom met wat beters om trots op te zijn en niet met hamburgers uit canibalistische gekke koeien die een paar jaar geleden dood zijn gegaan aan een overdossis hormonnen en daarna halal zijn verklaard omdat ze de keel is doorgesneden!!!om daarna verthit te worden op een strijkijzer,anders zou alle het ijs smelten en niets overblijven van de"hamburger" om dan opgediend te worden door onderbetaalde pubers.