PDA

Bekijk Volledige Versie : Het ultime kado voor de persoon die alles al heeft



observer
08-08-05, 21:45
JERUZALEM - Het verband dat de Israëlische premier Sharon rond zijn hoofd had, toen hij in de Yom Kippur-oorlog in 1973 gewond was geraakt, staat voor 10.000 dollar te koop op de veilingsite eBay.

Sharon was als commandant van een eenheid gewond geraakt in gevechten met Egyptische troepen bij het Suezkanaal. Hij weigerde toen te worden geëvacueerd en wilde aan het front blijven. De foto van de overwinnende generaal, in gevechtstenue en met zijn hoofd in het verband, ging de hele wereld over.

De verkoper, die anoniem wil blijven, heeft op de internetsite aangegeven dat zijn vader Sharon goed kende en het bebloede verband altijd in een la heeft bewaard. Op foto's van het ter veiling aangeboden artikel is echter geen spoor van bloed te zien. wie weet voor wat voodoo?

Elsschot
08-08-05, 23:33
[QUOTE]wie weet voor wat voodoo?


gebruik de Nederlandse taal eens wat minder slordig

Zwarte Schaap
08-08-05, 23:39
Geplaatst door Elsschot
[QUOTE]wie weet voor wat voodoo?


gebruik de Nederlandse taal eens wat minder slordig Aan zijn taal ligt het niet. Buiten de hoofdletters is hij mischien vergeten een komma of vraagteken neer te zetten.

Wie weet voor wat? Voodoo?
Wie weet voor wat, voodoo?

Soldim
08-08-05, 23:46
Getver de getver de getver


:kotsen: :kotsen2:

Wat maken een paar taal/spellings foutjes dan nog uit, als je iets dergelijk walgelijks leest??

Elsschot
08-08-05, 23:47
welke interpunctie en leestekens je ook toepast, het is en wordt geen Nederlands maar een onbegrijpelijke opsomming van woorden

Zwarte Schaap
08-08-05, 23:51
Geplaatst door Elsschot
welke interpunctie en leestekens je ook toepast, het is en wordt geen Nederlands maar een onbegrijpelijke opsomming van woorden

Dan scheelt er iets aan je begrijpend leesvermogen.

Elsschot
08-08-05, 23:58
in eerste instantie betrof mijn oproep slechts het betere gebruik van onze taal, dit heeft niet iets te maken met mijn begripsvermogen voor het lezen van slordig geschreven teksten.

Zwarte Schaap
09-08-05, 00:24
Geplaatst door Elsschot
in eerste instantie betrof mijn oproep slechts het betere gebruik van onze taal, dit heeft niet iets te maken met mijn begripsvermogen voor het lezen van slordig geschreven teksten.

Taal is maar een instrument voor de communicatie. Enige communicatie vergt inlevingsvermogen. Als je vast blijft hangen bij de taalregeltjes kom je niet ver met je communicatie.

RinC
09-08-05, 00:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Taal is maar een instrument voor de communicatie. Enige communicatie vergt inlevingsvermogen. Als je vast blijft hangen bij de taalregeltjes kom je niet ver met je communicatie.


:tik:

Iglo
09-08-05, 08:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan scheelt er iets aan je begrijpend leesvermogen. Nee, het is domweg geen correct Nederlands. Dat is niet erg, het gaat inderdaad om communicatie. Maar het is ook niet echt duidelijk wat hij bedoelt. Is het: "Wie wat over Voodoo?" of "Wievoelt wat voor Voodoo?".
Verder kan ik me niet voorstellen wie zo'n ding will hebben :shudders:

observer
09-08-05, 08:10
speciaal voor broeder elsschot van de taalunie :zwaai: mischien bruikbaar voor wat voodoo?

Elsschot
09-08-05, 11:11
het is binnen dit forum inderdaad van belang dat de communicatie belangrijker is dan foutloos Nederlands, het zou echter de communicatie zeker geen kwaad doen wanneer de taal in elk geval in de basis begrijpelijk gebruikt wordt.

Zoals bekend geldt hetzelfde in onze samenleving, beheersing van de taal is een van de belangrijkste elementen voor een goede integratie

RinC
09-08-05, 11:30
Geplaatst door Elsschot


Zoals bekend geldt hetzelfde in onze samenleving, beheersing van de taal is een van de belangrijkste elementen voor een goede integratie


Volgens mij is observer een Hollander. Dus bij hem is de integratie mislukt :D

Zwarte Schaap
09-08-05, 11:57
Geplaatst door Iglo
Nee, het is domweg geen correct Nederlands. Dat is niet erg, het gaat inderdaad om communicatie. Maar het is ook niet echt duidelijk wat hij bedoelt. Is het: "Wie wat over Voodoo?" of "Wievoelt wat voor Voodoo?".
Verder kan ik me niet voorstellen wie zo'n ding will hebben :shudders:

Simpel: Wie weet voor wat (het hoofdverband gebruikt gaat worden?) Voodoo?

Zijn nederlands is gewoon goed, hij slaat gewoon een paar denkstappen over.

Elsschot
09-08-05, 12:01
Of Observer een Hollander is weet ik niet, er zijn inderdaad wel grote groepen slecht geintegreerde autochtone Nederlanders; slellen zich niet dienstbaar op t.o.v. onze samenleving, leven in zichzelf gekeerd, hebben geen oog en oor voor andere opvattingen, betalen geen belastingen, hebben geen oog voor hun leefomgeving, etc. etc.

Imperatrice
09-08-05, 12:15
Elsschot, je zeurt. :moe:
We zitten op een internet-forum en niet in een klaslokaal waar Nederlands wordt gegeven.
Doe je dit bijvoorbeeld ook op een chatbox?
'nee, het moet zo geschreven worden, je bent niet goed geïntegreerd'

Ik vind het best wel komisch eigelijk, nu ik erop terug kijk.

Zwarte Schaap
09-08-05, 12:23
Geplaatst door Elsschot
Of Observer een Hollander is weet ik niet, er zijn inderdaad wel grote groepen slecht geintegreerde autochtone Nederlanders; slellen zich niet dienstbaar op t.o.v. onze samenleving, leven in zichzelf gekeerd, hebben geen oog en oor voor andere opvattingen, betalen geen belastingen, hebben geen oog voor hun leefomgeving, etc. etc.

Het grappige van dit alles is dat observer vaak hetzelfde gedrag als jou vertoont. Marokkanen wijzen op hun gebrekkige integratie en mededelingen dat wij niet genoeg voor Nederland over hebben..etc.

Nu ervaart hij zelf hoe het is om zomaar met domme vooroordelen geconfronteerd te worden.

Elsschot
09-08-05, 13:29
[QUOTE]Het grappige van dit alles is dat observer vaak hetzelfde gedrag als jou vertoont.


het is niet 'als jou' , maar 'als jij'

Imperatrice
09-08-05, 13:41
Je vergeet een hoofdletter en een punt op het eind.


:fpuh:





Reuze kinderachtig. :moe:

observer
09-08-05, 14:12
Geplaatst door RinC
Volgens mij is observer een Hollander. Dus bij hem is de integratie mislukt :D in tegendeel ik woon in een wijk waar 70% allochtoon is dus ik ben juist goed geintegreerd

:rolleyes:

Elsschot
09-08-05, 14:13
[QUOTE]Je vergeet een hoofdletter en een punt op het eind.


lijkt me in een forumdiscussie wat overdreven, zeker zolang het de leesbaarheid niet belemmert

Imperatrice
09-08-05, 14:14
Geplaatst door Elsschot
[QUOTE]Je vergeet een hoofdletter en een punt op het eind.


lijkt me in een forumdiscussie wat overdreven, zeker zolang het de leesbaarheid niet belemmert


Ik denk dat jij heus wel de eerste post begreep, alleen je wilde graag voor zeurkut spelen. :moe:

Ik speel het spelletje mee.

Elsschot
09-08-05, 14:17
en toen werd je wakker

Imperatrice
09-08-05, 14:18
Geplaatst door Elsschot
en toen werd je wakker

Helaas ben jij nog in dromenland.

Zwarte Schaap
09-08-05, 14:36
Geplaatst door Elsschot
[QUOTE]Het grappige van dit alles is dat observer vaak hetzelfde gedrag als jou vertoont.


het is niet 'als jou' , maar 'als jij'

In Rotterdam hebben we andere taalregels.

Elsschot
09-08-05, 14:41
In Den Haag niet

mulan
09-08-05, 14:43
Elsschot is gewoon geirriteerd dat Observer een autochtoon blijkt te zijn,damn jammer zeg.Morgen misschien meer geluk :p

Zwarte Schaap
09-08-05, 14:56
Geplaatst door Elsschot
In Den Haag niet

Het lijkt mij zinvoller om in Den Haag je regeltjes na te leven.

Elsschot
09-08-05, 15:00
nee hoor, zolang je je best doet om je intelligent uit te drukken heb ik geen voorkeuren voor welke afkomst dan ook

Zwarte Schaap
09-08-05, 15:08
Geplaatst door mulan
Elsschot is gewoon geirriteerd dat Observer een autochtoon blijkt te zijn,damn jammer zeg.Morgen misschien meer geluk :p
:hihi:

observer
09-08-05, 15:26
Geplaatst door mulan
Elsschot is gewoon geirriteerd dat Observer een autochtoon blijkt te zijn,damn jammer zeg.Morgen misschien meer geluk :p ik heb haags bloed zou dat voldoende zijn

Elsschot
09-08-05, 15:53
en zo kwam alles toch nog goed ...

tribia
09-08-05, 16:11
en zo heeft schaap wederom gelijk :)

Imperatrice
09-08-05, 16:16
Schaap kan inderdaad best hard uit de hoek komen :hihi:
Alhoewel ik dat meestal wel waardeer. :blij:

Iglo
09-08-05, 18:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Simpel: Wie weet voor wat (het hoofdverband gebruikt gaat worden?) Voodoo?

Zijn nederlands is gewoon goed, hij slaat gewoon een paar denkstappen over. Hij slaat niet een paar denkstappen over (uberhaupt een slecht idee), hij laat een paar noodzakelijk woorden weg. Misschien is zijn Nederlands wel goed, maar deze zin sloeg nergens op. Ik bedoel: er zit geen eens een werkwoord in. Het kan me echt geen bal schelen of iemand zijn d'tjes en t'tjes goed neerzet, maar deze zin was domweg niet meer duidelijk.

Zwarte Schaap
09-08-05, 19:15
Geplaatst door Iglo
Hij slaat niet een paar denkstappen over (uberhaupt een slecht idee), hij laat een paar noodzakelijk woorden weg. Misschien is zijn Nederlands wel goed, maar deze zin sloeg nergens op. Ik bedoel: er zit geen eens een werkwoord in. Het kan me echt geen bal schelen of iemand zijn d'tjes en t'tjes goed neerzet, maar deze zin was domweg niet meer duidelijk.

Je moet wel het artikel lezen. Als je dat gelezen hebt weet je precies wat hij bedoelt en is het voor snelle denkers niet nodig om het onderwerp (in casu is het, het lijdend voorwerp) nogmaals te benoemen.

En er zat trouwens wel een werkwoord in.

observer
09-08-05, 19:19
kreun

is dit taalunie.nl ofzo

zal volgende keer het groene boekje erbij pakken

freya
09-08-05, 19:34
Geplaatst door observer
wie weet voor wat voodoo?

Als er geen bloed aan zit heb je er niks aan :(

Tenzij er nog ergens een haartje aan plakt :tover:

Iglo
09-08-05, 19:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je moet wel het artikel lezen. Als je dat gelezen hebt weet je precies wat hij bedoelt en is het voor snelle denkers niet nodig om het onderwerp (in casu is het, het lijdend voorwerp) nogmaals te benoemen.

En er zat trouwens wel een werkwoord in. Klopt wel een werkwoord, moet ook geen bericht tikken als ik nog niet gegeten heb. Maar "Wie weet voor wat Voodoo?" is domweg geen zin, hoe je het ook wend of keert. Misschien bedoelde hij ""Wie weet wat voor Voodoo?". Dat is ook niet zo'n nette zin, maar wel een stuk duidelijker. Dit heeft niet zozeer met snel denken te maken, als wel met het vaak tegenkomen van dat soort taalgebruik.

Julien
09-08-05, 19:41
hey Uitschot, hou ff op met zeuren zeg. niks is erger dan een prikker die zeurt over correct Nederlands op chaboxen en fora. Die zijn namelijk helemaal niet bedoeld om correct nederlands te praten, maar gewoon om simpelweg te communiceren..enm iedereen doet dat op zn eigen manier. of dat nou in straattaal, breezertaal of perfect abn is!

Zwarte Schaap
09-08-05, 20:01
Geplaatst door Iglo
Klopt wel een werkwoord, moet ook geen bericht tikken als ik nog niet gegeten heb. Maar "Wie weet voor wat Voodoo?" is domweg geen zin, hoe je het ook wend of keert. Misschien bedoelde hij ""Wie weet wat voor Voodoo?". Dat is ook niet zo'n nette zin, maar wel een stuk duidelijker. Dit heeft niet zozeer met snel denken te maken, als wel met het vaak tegenkomen van dat soort taalgebruik.

de alternatieven die jij geeft passen niet bij het nieuwsbericht.

Daarom zeg ik dat hij een komma en/of een vraagteken is vergeten. Als je die leestekens plaatst en je hebt daarnaast het nieuwsbericht gelezen dan weet je dat het over het stukje verband gaat. Dan is zijn vraag makkelijk te begrijpen.

tribia
09-08-05, 20:08
(Willem) Uitschot :hihi: :hihi:

Iglo
09-08-05, 20:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
de alternatieven die jij geeft passen niet bij het nieuwsbericht.

Daarom zeg ik dat hij een komma en/of een vraagteken is vergeten. Als je die leestekens plaatst en je hebt daarnaast het nieuwsbericht gelezen dan weet je dat het over het stukje verband gaat. Dan is zijn vraag makkelijk te begrijpen. Zoals jij die komma's neerzette maakte niks uit. Het was nog steeds geen goede zin. En het is nog steeds niet duidelijk wat ermee bedoeld wordt. En ja, natuurlijk heb ik het bericht gelezen...