PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat zei je, schat?



sjaen
08-08-05, 23:06
Wat zei je, schat?Vrouwenstemmen klinkt mannen als muziek in de oren, maar ze luisteren er slecht naar.Mannen luisteren anders naar mannenstemmen dan naar vrouwenstemmen. Dat ontdekte het team van psychiater Michael Hunter aan de Universiteit van Sheffield. Ze hadden twaalf mannen in de hersenscan gelegd terwijl die opnamen van verschillende stemmen te horen kregen. Het onderzoek werd gepubliceerd in het tijdschrift NeuroImage.

Bij vrouwenstemmen werd het hersengedeelte actief dat ook naar muziek luistert. Hunter daarover in de Engelse krant The Mail: "Het mannenbrein analyseert de verschillende klanken in de stem en proberen die als het ware te lezen." Bij een mannenstem gebeurt dat allemaal niet; mannenpraat gaat direct door naar een gedeelte in het achterhoofd dat ook wel wordt aangeduid als "het centrum van het bewustzijn".

Volgens Hunter is die verschillende routing in het hoofd ook de reden waarom ingebeelde stemmen meestal (in 70 procent van de gevallen) manlijk zijn. Een geloofwaardige vrouwenstem zou moeilijker in te beelden zijn.

Bron: Noorderlicht


:cheefbek:



:fplet:

Imperatrice
08-08-05, 23:13
Dus ik moet een zwaardere stem opzetten, om iets gedaan te krijgen? :cheefbek:

AARDIG
08-08-05, 23:14
Is dat bij homoseksuele mannen ook zo?

Joesoef
08-08-05, 23:15
Het linkt allemaal een beetje ongeloofwaardig. Zou het zo zijn dat ;).

jan1974
08-08-05, 23:25
Geplaatst door Imperatrice
Dus ik moet een zwaardere stem opzetten, om iets gedaan te krijgen? :cheefbek:
Er zijn inderdaad cursussen voor zowel mannen als vrouwen om met een lagere stem te gaan praten. Volgens de theorie heeft een lagere stem meer autoriteit.

Eke
08-08-05, 23:30
Uit ander onderzoek blijkt dat vrouwen met lage stemmen over het algemeen maatschappelijk succesvoller zijn dan vrouwen met hoge stemmen.er zou meer autoriteit uitgaan van een lage stem.

Dank je de koekoek.De mannen herkennen dat gewoon als ''eigen".
pure discriminatie van onze muzikale klanken :boos:

~Panthera~
08-08-05, 23:30
Geplaatst door jan1974
Volgens de theorie heeft een lagere stem meer autoriteit.


Dan zit ik goed. :haha:

:ego:

Oeroeboeroe
08-08-05, 23:41
Geplaatst door sjaen
Volgens Hunter is die verschillende routing in het hoofd ook de reden waarom ingebeelde stemmen meestal (in 70 procent van de gevallen) manlijk zijn. Een geloofwaardige vrouwenstem zou moeilijker in te beelden zijn.

Hoe zou dat nou komen...... :hihi:

sjaen
08-08-05, 23:43
Geplaatst door ~Panthera~
Dan zit ik goed. :haha:

:ego:

Eh, een zware stem kan ook melodieus klinken.

Vlak blijven, vooral niet zingen.


:giechel:

sjaen
08-08-05, 23:45
Geplaatst door Oeroeboeroe
Hoe zou dat nou komen? :hihi:

Male chauvinist

:fplet:

~Panthera~
08-08-05, 23:48
Geplaatst door sjaen
Eh, een zware stem kan ook melodieus klinken.

Vlak blijven, vooral niet zingen.


:giechel:


Men zegt :rolleyes: dat ik een zwoele stem heb. :hihi:
Maar ik zing zo vals als de pest, ja. :haha: