PDA

Bekijk Volledige Versie : 1 jaar voor 11/9 wist de militaire inlichtingendienst dat ze een Al Qaida cel waren.



Zwarte Schaap
09-08-05, 12:16
Kaper Atta al in 2000 in het vizier

Van onze redactie buitenland

NEW YORK - Een jaar voor de aanslagen van 11 september 2001, identificeerde een inlichtingendienst van het Amerikaanse leger Mohammed Atta en drie andere daders als leden van een al-Qaida-cel in de VS.

In de zomer van 2000 beschikte de eenheid, Able Danger geheten, over een schema met de namen en foto's van de vier mannen, die allen een visum voor de VS hadden. Onder leiding van Atta zouden zij op 11 september 2001 (met vijftien andere daders) de aanslagen in New York en Washington uitvoeren.

De militaire inlichtingendienst adviseerde de informatie over de vier door te geven aan de federale recherche (FBI), maar die suggestie werd niet opgevolgd.

Dat meldt de New York Times vandaag op gezag van het Republikeinse Congreslid Curt Weldon. Weldon is vice-voorzitter van de Congrescommissies voor Nationale Veiligheid en voor Defensie. Hij ijvert al jarenlang voor een soepeler uitwisseling van informatie tussen de verschillende Amerikaanse veiligheidsdiensten. Weldon heeft de Times in contact gebracht met een anoniem lid van de inlichtingeneenheid, die zijn relaas bevestigt.

''Wij wisten dat dit slechteriken waren, en we wilden er iets aan doen,'' aldus de inlichtingenofficier. Hij zegt de officiële nine eleven-onderzoekscommissie op de hoogte te hebben gesteld van de gang van zaken in 2000. ''Ze zeiden dat ik ze later moest bellen, maar toen ik dat deed, belden ze nooit meer terug.''

In het eindrapport van de commissie is niets terug te vinden over de claim. Op initiatief van Weldon zal het Congres onderzoek verrichten naar het vergeefse alarm van Able Danger.

Bron: Het Parool 09/08/05

Elsschot
09-08-05, 12:48
dom, dom, dom. Het geeft natuurlijk wel weer voeding aan de zionistische complottheorien voor het opblazen van de Twin Towers zoals enkele maanden geleden op deze site gepubliceerd

Zwarte Schaap
09-08-05, 12:55
Geplaatst door Elsschot
dom, dom, dom. Het geeft natuurlijk wel weer voeding aan de zionistische complottheorien voor het opblazen van de Twin Towers zoals enkele maanden geleden op deze site gepubliceerd

Die verhalen verschenen meteen in Amerika zelf. Zoals bijvoorbeeld de 4 israelische staatsburgers die de aanslag filmden en van blijdschap rond gingen springen en allerlei vreugdekreten slaakten. Dit is gezien door een vrouw die de politie gebeld heeft. Ze zijn gearesteerd en weer verdwenen Het bleken 4 leden van de israelische geheime dienst te zijn. (voorzover mijn geheugen me niet in de steek laat)

Spoetnik
09-08-05, 12:58
Geplaatst door Elsschot
dom, dom, dom. Het geeft natuurlijk wel weer voeding aan de zionistische complottheorien voor het opblazen van de Twin Towers zoals enkele maanden geleden op deze site gepubliceerd

Antisemiet.

Er zijn overigens getuige verklaringen die het opblazen van het WTC ondersteunen.

Het is in elk geval zeker dat WTC gebouw 7 is opgeblazen, aangezien Larry Silver (de eigenaar) dit heeft bevestigd.

AARDIG
09-08-05, 12:58
Hmmm, leuk detail voor in het/de filmscript......

Elsschot
09-08-05, 13:03
[QUOTE]Antisemiet.


Lijkt me sterk. Ik heb meerdere joodse vrienden en kennissen in mijn leven.

Good Kahuna
09-08-05, 13:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die verhalen verschenen meteen in Amerika zelf. Zoals bijvoorbeeld de 4 israelische staatsburgers die de aanslag filmden en van blijdschap rond gingen springen en allerlei vreugdekreten slaakten. Dit is gezien door een vrouw die de politie gebeld heeft. Ze zijn gearesteerd en weer verdwenen Het bleken 4 leden van de israelische geheime dienst te zijn. (voorzover mijn geheugen me niet in de steek laat)

Ik heb dit verhaal wel vaker gehoord, maar kan het eigenlijk moeilijk geloven. Dat Israelische betrokkenen bij de aanslag direct na afloop beginnen te juichen temidden van een menigte paniekerige New Yorkers? Mossad zijn sneaky bastards, maar professioneel sla ik ze hoog aan. Ik denk dat ze hun vreugde wel hadden bewaard tot ze weg waren.

Maar heb je hier bronnen over?

Spoetnik
09-08-05, 13:54
Geplaatst door Elsschot
Lijkt me sterk. Ik heb meerdere joodse vrienden en kennissen in mijn leven.


Jij begint over zionistische complotten.. Dat vind ik antisemitisch.

Spoetnik
09-08-05, 13:58
Geplaatst door Good Kahuna
Ik heb dit verhaal wel vaker gehoord, maar kan het eigenlijk moeilijk geloven. Dat Israelische betrokkenen bij de aanslag direct na afloop beginnen te juichen temidden van een menigte paniekerige New Yorkers? Mossad zijn sneaky bastards, maar professioneel sla ik ze hoog aan. Ik denk dat ze hun vreugde wel hadden bewaard tot ze weg waren.

Maar heb je hier bronnen over?

Schaap zegt helemaal niet dat ze betrokken waren bij de aanslag, maar dat ze opgepakt waren. Overigens is het niet 100% zeker dat ze lid waren van een spionagenetwerk of van de Mossad, want dat hebben ze natuurlijk nooit toegegeven.

Voor bronnen kan je hier kijken:
http://www.waynemadsenreport.com/Artstudents.htm

Heelal
09-08-05, 14:18
Ik heb pas de documentaire 911 Confronting the Evidence gezien.
Mocht je die documentaire kunnen zien zeker doen.
Hierin roepen de makers vanwege de vele vragen die rijzen om het onderzoek naar de aanslag te heropenen.
Er is namelijk wel erg veel in de doofpot gestopt.

Enkele vragen die gesteld werden:

Waar is het vliegtuig dat in het Pentagon is gevlogen gebleven.
Er is namelijk niks van teruggevonden en geen enkele ooggetuige.
Waarom zijn er maar beelden van 1 beveiligingscamera vrijgegeven waar het hele vliegtuig niet op te zien is maar alleen een explosie...je mag toch veronderstellen dat het Pentagon door meerdere camera's wordt beveiligd?
Waren de terroristen zo dom dat ze dat gedeelte van het Pentagon ramde waar net een verbouwing bezig was?
De staf van defensie huisvest nl aan de andere kant van het gebouw.

Wat waren de flitsen die bij beide vliegtuigen te zien waren vlak voordat ze het WTC binnen vlogen?
Op 1 vliegtuig (het 2e toestel dus) waar de meeste opnames van bestaan is te zien dat er onder het toestel iets hangt wat er duidelijk niet thuis hoort (wat het is wordt ook niet gezegd) .

Waarom werden de gekaapte vliegtuigen niet onderschept?
Dat is nl. wel de normale procedure en in een ander incident een paar jaar ervoor wel gedaan.
Toevallig was ook dat de luchtmacht net een oefening hield die dag waardoor de verwarring erg groot was.

Bij alle rampen met vliegtuigen worden de wrakstukken zoveel mogelijk verzameld om een reconstructie te kunnen maken.
In New York niet, sterker nog het puin werd zo snel mogelijk geruimd en gerecycled....no evidence!!!

Experts (o.a. ingenieurs,brandweer en lieden die voor hun brood gebouwen laten instorten) zetten vraagtekens bij het instorten van de Twin Towers.
Bij het bestuderen van de videobeelden lijkt het erop dat er explosieven zijn gebruikt (inderdaad bij gebouw 7 die nagenoeg niet beschadigt was).

Nu noem ik maar een paar voorbeelden maar in de documentaire komen nog veel meer zaken aanbod.
Waar het op neer komt is dat Bush en z'n 'gang' een soort 2e Pearl Harbor nodig hadden om 'legitiem' Irak en Afghanistan te kunnen binnen vallen.

De makers van de documentaire willen een nieuw onafhankelijk onderzoek meer niet.
Ze trekken geen conclusies...ze zien feiten en stellen daarover vragen.

Nu had ik al een bloedhekel aan bandiet Bush :kalasniko maar dat is na het zien van deze film alleen nog maar erger geworden.
Ik hoop dat de Amerikaanse burgers :usa: inzien wat voor een president ze hebben herkozen en die vieze dictator afzetten, maar dat zal niet, aangezien de gemiddelde Amerikaan zo dom is als een achterend van een varken is (niet allemaal natuurlijk...je hebt er ook goeie onder maar dat zullen waarschijnlijk wel import Amerikanen zijn :hardlach: ).

Heelal

Good Kahuna
09-08-05, 14:30
Geplaatst door Spoetnik
Schaap zegt helemaal niet dat ze betrokken waren bij de aanslag, maar dat ze opgepakt waren. Overigens is het niet 100% zeker dat ze lid waren van een spionagenetwerk of van de Mossad, want dat hebben ze natuurlijk nooit toegegeven.

Voor bronnen kan je hier kijken:
http://www.waynemadsenreport.com/Artstudents.htm

Hij zegt het niet, maar dat werd wel beweerd toen ik het verhaal eerder hoorde.

Bedankt voor de link, ik ga het eens lezen.

Ik ben met je eens dat het er alle schijn van heeft dat WTC 7 is opgeblazen. Niet alleen door die opmerking van Silver. Ook FEMA heeft in hun onderzoek naar de ramp nooit een aannemelijke verklaring gevonden waarom een gebouw dat a) niet door de vliegtuigen is getroffen, en dat b) bovendien beter was versterkt en beveiligd dan WTC 1 en 2, zo erg vlam vatte dat het instortte. De manier van instorten deed veel mensen denken aan 'controlled demolition'.