PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuws populair onder jonge Marokkanen



Elsschot
09-08-05, 12:30
Nieuws populair onder jonge Marokkanen

AMSTERDAM - Marokkaanse kinderen zijn meer geïnteresseerd in nieuwsprogramma's dan leeftijdsgenoten van Nederlandse afkomst. Dit blijkt uit het onderzoek Smaken Verschillen van onderzoekster Ilonka Kupecz en de Universiteit Utrecht.

Het onderzoek is bedoeld om de verschillen in kijkgedrag tussen de Surinaamse, Turkse, Marokkaanse en Nederlandse jeugd in kaart te brengen. Het blijkt dat jonge Marokkanen het nieuws belangrijker vinden dan Surinaamse, Turkse en Nederlandse kinderen. Soaps, voetbal en tekenfilms zijn populair bij alle kinderen ongeacht hun afkomst.

Favoriete soapseries zijn ZOOP, Saved by the bell en GTST. In de categorie tekenfilm doen Shin Chan, Beugelbekkie en Sabrina het goed.

Hoewel de allochtone kinderen meer televisie kijken dan de autochtone blijkt de reden om de televisie aan te zetten vaak hetzelfde: verveling. De Marokkaanse ouders letten het meest op waar hun kroost naar kijkt. Een kwart van de Nederlandse en Surinaamse jeugd zegt dat zij alles mogen zien.


bron: De Telegraaf



Eindelijk een positief bericht over jonge Marokkaanse Nederlanders in vergelijking met andere groepen.

delirious
09-08-05, 12:37
Als je leidend voorwerp bent iedere dag, wil je natuurlijk alles weten.

AARDIG
09-08-05, 12:51
Geplaatst door delirious
Als je leidend voorwerp bent iedere dag, wil je natuurlijk alles weten.

Je was me net voor.

delirious
09-08-05, 12:53
Geplaatst door AARDIG
Je was me net voor.

Mag ik ook een keer. :knipoog:

AARDIG
09-08-05, 12:54
Geplaatst door delirious
Mag ik ook een keer. :knipoog:

Ja, maar natuurlijk :hihi:

RinC
09-08-05, 16:20
Ik kijk standaard The Villa, Temptation Island, Paradise Hotel, Punk'd, Boiling points, Extreme Make-Over, Reality World en hou me verre van de actualiteiten.

Imperatrice
09-08-05, 16:40
Geplaatst door RinC
Ik kijk standaard The Villa, Temptation Island, Paradise Hotel, Punk'd, Boiling points, Extreme Make-Over, Reality World en hou me verre van de actualiteiten.


Extreme Make-over was gister geweldig :schok:
De broer en zus. Ze leken opeens een tig jaar jonger.

mortaz
09-08-05, 16:45
AMSTERDAM - Marokkaanse kinderen zijn meer geïnteresseerd in nieuwsprogramma's dan leeftijdsgenoten van Nederlandse afkomst.

Verbaasd me dat de Telegraaf/columnisten niet het verwijt maken dat men nog steeds niet geintegreerd is. Immers De marokkanen hebben meer interesse in nieuws dan de blanke kinderen. "Schandalig dat die Marokkanen dadelijk in de smiezen krijgen waar we mee bezig zijn", hoor ik de Wilders al propaganderen. Die marokkanen moeten gewoon niet maatschappijelijk betrokken raken, net als hun blanke/surinaamse soortgenoten


Favoriete soapseries zijn ZOOP, Saved by the bell en GTST. In de categorie tekenfilm doen Shin Chan, Beugelbekkie en Sabrina het goed.

"Ja hoor, die marokannen weigeren te kijken naar Romeo en Juia van Theo van Gogh", zie ik ook aankomen.


Hoewel de allochtone kinderen meer televisie kijken dan de autochtone blijkt de reden om de televisie aan te zetten vaak hetzelfde: verveling. De Marokkaanse ouders letten het meest op waar hun kroost naar kijkt. Een kwart van de Nederlandse en Surinaamse jeugd zegt dat zij alles mogen zien.

Weer een verwijt dat ik zie aankomen: Niet alleen 'censuren' Marokkanen hun kinderen maar laat toe dat hun kroost zich verveeld.

Moreel is: in de huidige klimaat doe je het toch nooit goed.
Ja ik ben cynisch, net als de realiteit.

jan1974
09-08-05, 17:12
Geplaatst door delirious
Als je leidend voorwerp bent iedere dag, wil je natuurlijk alles weten.
Negatieve aandacht is ook aandacht.Jullie zijn een godsgeschenk voor de meeste kranten. Vooral in komkommertijd. Ik vind het wel een doorstrapte techniek. Eerst de kranten verslaafd maken en vervolgens kunnen ze niet zonder jullie. Dan kunnen jullie dingen gaan eisen. (payback time).

Imperatrice
09-08-05, 17:24
Geplaatst door jan1974
Negatieve aandacht is ook aandacht.Jullie zijn een godsgeschenk voor de meeste kranten. Vooral in komkommertijd. Ik vind het wel een doorstrapte techniek. Eerst de kranten verslaafd maken en vervolgens kunnen ze niet zonder jullie. Dan kunnen jullie dingen gaan eisen. (payback time).



Zoek maar een ander slachtoffer :fpuh:

Zwarte Schaap
09-08-05, 17:40
Geplaatst door delirious
Als je leidend voorwerp bent iedere dag, wil je natuurlijk alles weten.

Ehm..bedoel je lijdend voorwerp of toch leidend voorwerp. Leidend onderwerp klinkt wel cool eigenlijk.

delirious
09-08-05, 17:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ehm..bedoel je lijdend voorwerp of toch leidend voorwerp. Leidend onderwerp klinkt wel cool eigenlijk.


Leidend Schaap, van inleiding.
Extra ,voor de tossers onder ons. :stout:

Julien
09-08-05, 18:58
Geplaatst door mortaz
Moreel is: in de huidige klimaat doe je het toch nooit goed.
Ja ik ben cynisch

verveeld cynisch ben je inderdaad.
------
:duim: wat een positief nieuws.